PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת ג'אנטים.



dudsha
01-06-21, 09:29
בוקר טוב

למבינים.

על אלו נתונים יש לבדוק ולהתייחס בהחלפה של ג'אנטים?
חוץ מיופי ועיצוב.
הכוונה, חוזק? חוקיות? בטיחות?

ובלי פרסומות בבקש/ה :-)

יתכן ויש כבר שרשור כזה אבל לא מצאתי אותו בחיפוש :-(

guyo
01-06-21, 09:55
בוקר טוב

למבינים.

על אלו נתונים יש לבדוק ולהתייחס בהחלפה של ג'אנטים?
חוץ מיופי ועיצוב.
הכוונה, חוזק? חוקיות? בטיחות?

ובלי פרסומות בבקש/ה :-)

יתכן ויש כבר שרשור כזה אבל לא מצאתי אותו בחיפוש :-(מבחינת חוקיות, לפי מה שכתוב באוטודאטה או קאר דאטה. כבר לא זוכר מי מהם תופס....


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נמרוד
01-06-21, 10:19
מבחינת חוקיות, לפי מה שכתוב באוטודאטה או קאר דאטה. כבר לא זוכר מי מהם תופס....


Sent from my SM-G970F using Tapatalkחשוב להבהיר: חוקית מעניינת רק מידת הצמיג. אין שום התייחסות לג'אנט.

guyo
01-06-21, 10:29
אבל גודל הצמיג מושפע מקוטר הג'אנט לא? לא התייחסתי לרוחב הג'אנט אלא לקוטר.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

shachar
01-06-21, 10:46
offset .....

dudsha
01-06-21, 10:58
ומה עם חוזק? הוא יכול להיות מאוד מרשים וסקסי אבל בסלע הראשון הוא ישבר לחצי.
יש נתונים שצריך להסתכל עליהם ברכישה לגבי החוזק ?

נמרוד
01-06-21, 11:14
נתונים במובן המדעי אין. חוכמת המונים יש והרבה. יעזור אם תחדד את ההתלבטות שלך - איזה רכב, מה מידת הצמיג, מה אופי הטיולים.

gillss
01-06-21, 11:53
חשוב להבהיר: חוקית מעניינת רק מידת הצמיג. אין שום התייחסות לג'אנט.


מידת הצמיג בהוראת הרישום (או בשיקוף באוטודטה / קארדאטה) היא הקובעת.
רק שמידת הצמיג מגלמת בתוכה את כל נתוני הג'אנט (למעט OFFSET)
אי אפשר להרכיב צמיג R17 על ג'אנט שאינו 17"

bazz270
01-06-21, 12:13
נתונים במובן המדעי אין. חוכמת המונים יש והרבה. יעזור אם תחדד את ההתלבטות שלך - איזה רכב, מה מידת הצמיג, מה אופי הטיולים.

האמירה הזאת נכונה רק לגבי החישוקים עם מוצא לא ברור והקשר היחיד לתקינה שלהם זה כיתוב jwl ללא גיבוי ניירת

לכל חברת חישוקים איכותית (למשל kmc או american racing למרות שהם מייצרים בסין)שמכבדת את עצמה יש דף מוצר טכני עם כל התקנים sae/dot/jwl והעומסים הנדרשים עבור כל דגם חישוק.תקני עומס ותקנים לאימפקט כולל צמיג/לחיצה הדרגתית וכו'

הjwl גם הוא מחייב בדיקות תקינה יפנית לרכבים קלים או כבדים תלוי בסוג החישוק

על פי הדרישה בטסטים בארץ (לא יודע אם זה מגובה בתקינה) האופסט השלילי של החישוק לא יגרום לצמיג לבלוט אל מעבר לכנף.
מצד שני החישוק לא אמור להיות קרוב מדי לאמצע (להקטין את המידה בין גלגל שמאל לימין על פי מה שקבע היצרן)הרכב (backspace) ולא לגעת בקליפר (יש מרחק לקליפר המוגדר על פי sae)
בדף מוצר של החישוק יצוין גם הרוחב המקסימלי של הצמיג שיותקן עליו כולל חלוקת ברגים וסוג הבורג או פאזה לאום (חלוקה היכולה להיות כפולה)


אבל אם זה ג'אנט סיני noname
שכחו מכל מה שכתבתי פה

bazz270
01-06-21, 12:31
בגדול בארץ בגלל חוסר ביקוש אין כמעט מלאי לחישוקים איכותיים והעלות סופר מוגזמת (יכול להגיע גם ל15 אלף לסט איכותי) בהזמנה מראש והמון פעמים גם המתנה..יבואנים גם כמעט ואין פה כי אין ביקוש

ייבוא אישי של סט כזה נגיד מsummit racing יעלה בערך חצי (סביבות ה8 אלף ל4 חישוקים כולל מיסי יבוא והרכבה )

dudsha
01-06-21, 12:34
למי ששאל, הרכב זה לנד קרוזר קצר ושטח קשוח +.
לפי התשובות כבר נראה לי עדיף לקחת לצבעי מקצועי שיצבע את מה שיש כבר בשחור מט יפה :-)
לא יפה לי הצבע הקיים :-(

asafk
01-06-21, 20:29
לחישוק יש מידות. קוטר רוחב אופסט או בקספייס.
אחרי כן יש סימון של צורת החתך של החישוק והשפה שלו. נגיד J ו H2

כל אלו עדיין לא מעידים על החוזק וזו אכן בעיה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
02-06-21, 08:59
גם המשקל הוא פקטור.

ואני לא יודע מה זה "שטח קשוח+" אבל כל עוד אתה נשאר עם מידות הצמיגים המקוריות, מה שהכי טוב לאוטו שלך זה הג'אנט המקורי.

-->