PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור פוצל: חיבור מצברי lifepo4 בטור.



erby
01-06-21, 19:49
אצלי באופנוע מותקן מצבר כזה.
זה שהאופנוע שוכב לפעמים חודש פלוס בלי הנעה, ומניע בלי לגמגם כבר שווה את המחיר.
לפניו, המצבר הקודם היה מחובר קבוע לctek.
בנוסף, יש סקלה שבלחיצת כפתור מראה אחוז טעינה במצבר.

רציתי להתקין כאלה בקמפר ולשרשר שלושה מצברי 50 אמפר שיחליפו 200 אמפר חןמצה פריקה עמוקה. אחרי שיחה עם מצברי שמעוני הבנתי שבגלל הbms שבכל מצבר, א"א לשרשר מצברים כאלה כלל.

עכשיו אני מבין שלשימוש בקמפר זה כלל לא נחוץ? מספיק לשרשר תאים?

המצברים הנוכחיים נטענים בבית או מפנל סולרי. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210601/d1a69e3d3d19e6833738410fd6f9164f.jpg

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
01-06-21, 20:13
ראשית, אין בעייה לשרשר כמה תאים שאתה צריך.

לגבי מה שנאמר לך אצל שמעוני, אני לא מוצא בזה הגיון.

נדמה לי שכבר כתבתי כבר פעם, אני לא הייתי נופל מהכסא אם היה מסתבר שבמצברים ששמעוני מוכר, הbms לא מסוגל לנתק את המצבר לצרכי הגנה כלשהם. הייתי שמח לבדוק את זה מתישהו. ואם הם לא מסוגלים לנתק, אז בוודאי לא תהיה לך בעיה בפריקה או בטעינה.
אעשה הערב בדיקה על שני מצברים שבניתי שיש בהם bms.

אגב, המצבר שבתמונה שצירפת לא מוגן מפריקה ע'י bms, מנסיון, לאחר שהתפקע לנו כזה עקב פריקת יתר ובחנתי אותו.

חנן-ג'יפולוג
01-06-21, 20:57
המצברים (12v, 6ah) חוברו בטור ונכנסו למחזור פריקה מלא. אח"כ יטענו עד הסוף ונראה מה קורה:

https://imageshack.com/i/pm2NGWSuj

boaz avrahami
01-06-21, 21:24
דוגמא לא חינוכית לחיבורים לא בטוחים.
מה התאים שיש שם ומה זה האלקטרוניקה הצמודה?

חנן-ג'יפולוג
01-06-21, 21:35
תאים שמוכרים לך היטב: מדובר בחצאי סוללה של Robomow.
כל חצי כזה בנוי מ2p4s של תאי lifepo4 26650.

הכרטיס שרואים בתמונה זה עומס/נגד אלקטרוני. בנוסף ליכולת לקבוע את הזרם/התנגדות שבה הוא פורק את הסוללות. הוא גם משדר לאפליקציה בטלפון את תוצאות הבדיקה בוואט-שעה, אמפר-שעה, מתח, זמן, זרם ועוד.

zivo
01-06-21, 22:53
חנן,
איבדתי אותך.
יש שאלה שאם משרשרים בטור, אז ברגע שBMS אחד מפסיק להטעין או לפרוק גם האחרים יעצרו?
כמו שכתבת פה באחת ההודעות, כל עוד הכל חדש ותקין, ומי שבנה את המערכת זכר לאזן את המצברים לפני תחילת השימוש, זה יעבוד ( לדעתי, מהר מאוד זה יצא מאיזון וצריך להניח אובדן של איזה 10%).
אבל בגדול, יש הגיון במה ששמעוני אמרו ( בהנחה שזה נאמר על שרשור בטור).
לעומת זאת, אני לא רואה כל בעיה בחיבור מקבילי של כמה מצברים \ מארזים, כל אחד והBMS שלו.

חנן-ג'יפולוג
01-06-21, 23:10
חנן,
איבדתי אותך.
יש שאלה שאם משרשרים בטור, אז ברגע שBMS אחד מפסיק להטעין או לפרוק גם האחרים יעצרו? .

אין שאלה. זה מה שיקרה. זו לא בעיה. זה הפתרון.

זה בדיוק מה שאני רוצה שיקרה בחיבור טורי.

כשזה לא קורה, ורואים את זה לפעמים במשאיות עם מצברי חומצה עופרת בטור, המצבר הריק מתחיל לקבל טעינה הפוכה, וזה מתכון לפיצוץ. אתה בודק מתח למצבר כזה ואתה מגלה שהמתח שלו הפוך.

zivo
02-06-21, 00:17
אין שאלה. זה מה שיקרה. זו לא בעיה. זה הפתרון.

זה בדיוק מה שאני רוצה שיקרה בחיבור טורי.

כשזה לא קורה, ורואים את זה לפעמים במשאיות עם מצברי חומצה עופרת בטור, המצבר הריק מתחיל לקבל טעינה הפוכה, וזה מתכון לפיצוץ. אתה בודק מתח למצבר כזה ואתה מגלה שהמתח שלו הפוך.

אז מה שגוי בהערה של שמעוני ( אם הבנתי נכון, שממליץ לא לשרשר בטור)?

חנן-ג'יפולוג
02-06-21, 00:26
תסביר אתה מה הבעיה בזה (:

חיברת בטור.
פרקת. אחת הסוללות נגמרה קצת לפני השניה. הפריקה נעצרה.
טענת. אחת הסוללות סיימה להיטען קצת לפני האחרת. הטעינה נעצרה.
מה רע?

זה שבחיבור בטור הקיבול הכללי הוא הקיבול הנמוך מבין כל הסוללות? מובן מאליו. זה נכון לכל חיבור בטור של סוללה או קבל באשר הם.

חנן-ג'יפולוג
02-06-21, 10:30
הבדיקה שעשיתי הסתיימה:

פריקה מלאה עד שהBMS של אחת הסוללות הפסיק אותה.
טעינה מלאה עד שהBMS של אחת הסוללות הפסיק אותה.

אין הפתעות.

אם לא יהיו על זה הערות נוספות, אני אוסיף שתי הסתייגויות שיש לי, שלמדתי עליהן במהלך קריאה נוספת. אני מעדיף לא לערבב כמה דיונים בבת אחת.

חנן-ג'יפולוג
03-06-21, 11:26
לגבי שרשור מצברים עם bms: הבדיקה שלי הראתה שזה עובד, אבל: ראיתי אצל כמה יצרנים הוראות שאומרות שיש מצברים שניתן לשרשר ויש כאלו שלא, ויש כאלו שהמגבלה היא עד שני מצברים של 12 וולט.
מה שאני חושב שיכול להיות זה שהטרנזיסטורים בbms מוגבלים במתח הפריצה שלהם, ומצב שבו שאר המצברים המשורשרים עלולים להעמיס מתח פריצה גבוה מדי על הbms שמנסה לנתק את המצבר שלו.
בשורה התחתונה, נראה שזה תלוי במבנה הbms ובהוראות היצרן הספציפי .

לגבי מצברים שאין בהם bms, או שהbms שלהם לא יודע לנתק את מוצא המצבר: לדעתי ניתן לשרשר אותם אם דואגים שלכל אחד מהם תהיה הגנה מפריקת יתר.

דבר נוסף שלא קשור לנושא השרשור: הבאתי בעבר קישור לאתר של חברה (gwl) שמגדירה שאין צורך במאזן עבור Lifepo4. אני רוצה להוסיף שיש יצרנים אחרים שכותבים את אותו דבר ורושמים שההתייחסות לתאים האלה צריכה להיות זהה למצברי חומצה-עופרת.

עם זאת, באתר של gwl מצוין שזה נכון למצברים של עד 4 תאים בטור, וכאלה שלא מיועדים להיפרק אל מתחת ל10 אחוז (שזה מתאים לאופיין העבודה של מצבר התנעה עם הגנה מפריקת יתר, מה שיש אצלי בטנדר.

כן, זה הרבה מידע, חלקו אפילו סותר ומבלבל.

- - - Updated - - -

אגב, רק עכשיו שמתי לב שהתייחסתי כמובן מאליו לכך שהצירוף "שרשור מצברים" מדבר על חיבור בטור.
כל ההתייחסות שלי היתה לנושא של חיבור בטור.

אם התכוונת לחיבור במקביל, אני מתנצל על בלבול המוח, ומצטרף לזיו שאומר שאין עם זה כל בעיה.

zivo
03-06-21, 12:20
........
עם זאת, באתר של gwl מצוין שזה נכון למצברים של עד 4 תאים בטור, וכאלה שלא מיועדים להיפרק אל מתחת ל10 אחוז (שזה מתאים לאופיין העבודה של מצבר התנעה עם הגנה מפריקת יתר, מה שיש אצלי בטנדר.
.......

בא נחדד מה זה תא? 26650?
כלומר שניתן לבנות נגיד מארז 4X4S (נומינל 12.8V מקס 14.6) ללא מאזנים, אבל עדיין עם הגנה "חיצונית" למתח פריקה וטעינה.
אבל לא ניתן לשרשר מעל 14.6V.

אבל מאחר וכבר פיצלת את השרשור לשרשור יעודי, אז אני רוצה להעלות שאלה לגבי חיבור מקבילי-

יש לי תאי 26650 (מ ROBOMOW) ואני רוצה לבנות מארז של 4S (נומינל 12.8V), ואני רוצה להגיע נגיד לסביבות ה 600WH (בסביבות ה 50AH), האם אני יכול להשתמש ב BMS 4S אחד, ולחבר כמות בלתי מוגבלת (16 במקרה שלי, כלומר מארז של 4X16) או שעדיף נגיד לפצל את זה לכמה מארזים כל אחד עם ה BMS שלו?
כרגע, מה שאני עשיתי, בניתי 4 מארזים, נפרדים, של 4X4S, כל אחד עם ה BMS שלו, וארזתי אותם בקופסה אחת, מחוברים במקביל.

איזה שהם תובנות בנושא?

חנן-ג'יפולוג
03-06-21, 12:33
במענה אחד לשתי השאלות: לדעתי ניתן להתייחס לתא בודד ולאינסוף תאים במקביל, באותה צורה: זה לכל צורך ועניין כתא אחד.

עם זאת, אני רואה יתרון קל בהפרדה לכמה מצברים בנפרד כשלכל אחד יש את הbms שלו, כי במצב שתא אחד נגמר, הוא יקח אתו רק את התאים שבאותו מצבר.

boaz avrahami
03-06-21, 18:48
אם צריך חיזוק אז רואים את הדוגמא הזו למשל בתאים של האאוטלנדר.
כל שמיניה היא יחידה עצמאית עם בקר משלה.

חנן-ג'יפולוג
03-06-21, 19:26
חשבתי על הדוגמא הזו בתחילת הדרך, אבל היא לא רלוונטית לכאן, כי באאוטלנדר מדובר בbms מקומי שאין לו אפשרות לניתוק של המודול שעליו הוא אחראי. הוא עושה איזון והוא עושה מוניטורינג שאותו הוא מעביר למחשב bms מרכזי, שהוא יכול להחליט על הפסקת או חידוש טעינה או פריקה.

בשאלה כאן מדובר על מצברים עם ניהול עצמאי, שבהחלט יתכן מצב שאחד מהם ינתק מוצא, והאחרים ימשיכו לנסות לדחוף זרם דרכו.

zivo
03-06-21, 20:40
עם זאת, אני רואה יתרון קל בהפרדה לכמה מצברים בנפרד כשלכל אחד יש את הbms שלו, כי במצב שתא אחד נגמר, הוא יקח אתו רק את התאים שבאותו מצבר.
זה היה גם השיקול שלי.
+ יתירות של BMS, אם קורה משהו, אני עדיין עם 3/4 תכולה.

boaz avrahami
03-06-21, 20:43
מעניין שלא ראיתי מערכות שנמכרות לטובת ניהול קלאסטר כולל מוניטורנג בלוטות׳ לטלפון.

על פניו נשמע מוצר מאוד רלוונטי

shachar
03-06-21, 22:18
מעניין שלא ראיתי מערכות שנמכרות לטובת ניהול קלאסטר כולל מוניטורנג בלוטות׳ לטלפון.

על פניו נשמע מוצר מאוד רלוונטי

בסוף זה מצבר KISS חבר ושכח (כמה שאפשר)

boaz avrahami
04-06-21, 00:45
אני ממש לא מסכים איתך.
לדורון פ, לחנן וגם לי יש בקרים מנוהלים ומנוטרים ועם אפליקציה לטלפון.
לזיו יש בקרה לארדואינו עם מסך ליד הנהג.
אני לא מתיחס לסוללות האלו ובמיוחד בבניה עצמית כאל שגר ושכח. צריך ל נטר אותן.

הייתי שמח לשמר את תכונות הניטור אבל לפרק את זה לבקרי משנה שיחד מרכיבים קלאסטר של סוללות במקביל.
זיו בטח יהנדס משהו בארדואינו

חנן-ג'יפולוג
04-06-21, 08:52
זה היה גם השיקול שלי.
+ יתירות של BMS, אם קורה משהו, אני עדיין עם 3/4 תכולה.


זה מגביל לך את זרם הטעינה לערך שהוא 1/4 ביחס לזרם שהיית יכול לטעון אם כל ארבעת הפאקים היו מחוברים ומנוהלים ביחד.
כי בשלב כלשהו בסוף טעינה הם יתמלאו ויתנתקו בזה אחר זה עד שישאר האחרון ואז אתה לא רוצה לטעון אותו ביותר מהערך שהחלטת שהוא מתאים, נגיד 0.5c

zivo
04-06-21, 17:15
הרבה יותר פשוט...
אלו 4 מארזים של בערך 14AH, וה DC2DC הוא של 12A.
כלומר, בהתחלה שהכל ריק זה טוען בערך 1/4C.
כמו שכתבת בעצמך, התאים מאוד סימטרים, בזמן שמארז אחד מסיים לטעון, האחרים בכל מקרה כבר בסוף הדרך וה BMS כבר מוריד את זרם הטעינה לפחות אמפר.
גם אם אני אחבר רר מארז אחד, זה טעינה של 1.1C, לא משהו לדאוג ממנו.

חנן-ג'יפולוג
04-06-21, 17:24
נו, אם הם היו מחוברים ביחד עם ניהול אחד, אז היית יכול לטעון ב28 אמפר (0.5 c) או 56 אמפר (1c) .

לא משנה איזה c תחליט שמתאים לך, חיבור כמצבר בודד יאפשר לך לטעון מהר פי 4.

יתכן שזה לא משנה לך, שאתה רוצה להוריד עומס מהאלט' , לצמצם עובי חוטים. אני רק מציין עובדה עקרונית.

חנן-ג'יפולוג
04-06-21, 17:43
אני במצב שבו כן יש לזה משמעות. התחילו לטפטף לי מודולים כאלה לארץ, עבור הטרקטורון:

https://imageshack.com/i/pob8DqyGj

הכוונה שלי היתה לשרשר כאלה במקביל ככל שיאפשר לי התקציב והמקום בטרק', בלי לשנות בהם כלום.
אם אני מגדיר 0.5 c זה 3 אמפר, ולטעון פאק 100 א"ש בזרם הזה יהיה פחות כיף. 33 שעות.

חנן-ג'יפולוג
04-06-21, 17:54
יתכן שהגישה שלי שגויה, אולי זהירה מדי. יתכן שהנכון הוא לטעון בחצי c ביחס לכלל הפאק, וכשהמודולים יתחילו להתנתק עקב גמר הטעינה, הbmsים של המודולים שעוד לא התנתקו ירגישו זרם טעינה גבוה מהמותר, ויתנתקו גם הם.

zivo
05-06-21, 08:57
1- צודק לגבי הכוונה שלי, אני לא רוצה להעמיס על האלטרנטור ושמתי לעצמי גבול של 15A.

2- לגבי המארז שלך וההנחה ש BMS יודע להגביל זרם טעינה. אנח מציע לך לבדוק את הטענה הזו.
רוב ה BMS שאני נתקלתי, לא יודעים להגביל זרם טעינה.
הנתון של הזרם טעינה שלהם מציין מה הם מסוגלים להעביר, אבל זו אחריות שלך להגביל.

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 09:43
למיטב ידיעתי זו הפונקציה הראשונה שbmsים עושים: הגנה מזרם יתר.
והנה שתי דוגמאות:

במארז שקניתי לאחרונה עבור הטרקטורון, הנה ההגדרה במיפרט שלו: הגנה מזרם יתר. הגנה במפורש, לא גבול יכולת.

https://imageshack.com/i/pnJwWeJEj

דוגמא שניה: במארז שבניתי עבור הטרקטורון מתאי lev40 הרכבתי bms של דאלי, שבו ניתן להגדיר זרם מקסימלי. עד שלא עליתי בהגדרה ל150 אמפר, הוא היה נכנס למצב הגנה בעליות עם זוג ומצערת פתוחה לגמרי. הטרקטורון היה מאבד חשמל ובאפליקציה בטלפון ראיתי תקלה של של זרם יתר והייתי צריך לעשות reset כדי לחזור לרכוב.

https://imageshack.com/i/po5SPlMGj

- - - Updated - - -

כן, התבלבלתי וכתבתי על זרם פריקה ולא זרם טעינה.
אבל כפי שאתה רואה בדאלי, ניתן להגדיר לו זרם טעינה מקס'.
אני אבדוק את הטענה שלך לגבי טעינה בbmsים זולים.

מה אומר הoverload, over current? זה לא זה?
ולמה שהם לא יעשו את זה? הרי את פונקציית מדידת הזרם כבר יש להם, ואת היכולת לנתק את הזרם גם יש להם.

boaz avrahami
05-06-21, 10:37
אני מכיר בדאלי גם הגבלת זרם טעינה.
אני מעדיף אבל להגביל עם dc2dc.
בסיטואציה של חנן זה אפילו עדיף. הפריקה מעל מאה אמפר והטעינה יכולה להסתפק בזרמים עדינים בהרבה כולל מוליכים

zivo
05-06-21, 11:07
חנן,
הגבלת זרם פריקה, צודק.
הגבלת זרם טעינה לא בהכרח.
מציע לך לבדוק כמה מהדגמים שעברו לך תחת הידיים.
אתה תופתע

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 11:45
יש לך אינדיקציה פוזיטיבית כלשהי שאין הגנה כזו?
בכל מקרה, אני אתקין בדרך נתיכים אוטומטיים בכניסה וביציאה מהמארזים. שיהיה.

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 12:16
אני מכיר בדאלי גם הגבלת זרם טעינה.
אני מעדיף אבל להגביל עם dc2dc.


אלו שתי פונקציות שונות ממש. בדאלי כשהזרם עובר את הסף, הוא מדליק קוד תקלה ומתנתק.
הdc2dc מגביל את הזרם ומאפשר המשך טעינה.

בא לומר, שהגבלת זרם הטעינה זה מחויב, ורצוי מאוד שתהיה בbms הגנה מפני זרם יתר בטעינה.

boaz avrahami
05-06-21, 12:21
נכון וזה מה שעדיף בעיניי.
אני רוצה שיטען עד הסוף תחת מגבלות ולא שיעצר לגמרי.

הרי ההגבלה בעיקרה היא בגלל עובי המוליכים ומקור הזרם.

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 12:36
ברור, אבל הדיון כאן הוא על חיבור מצברים במקביל.

השאלה היא אם לכוון את זרם הטעינה ל0.5c של המארז כולו ,בהנחה שכשכל שאר המצברים כבר יטענו, הbms של המצבר האחרון יהיה כשיר לנתק אותו?

או שאין ברירה אלא לכוון את המטען ל0.5c של מצבר בודד ולהידפק עם זמן טעינה ארוך מאוד כשמדובר במצברים רבים?

יש גם אפשרות להרכיב לכל מצבר בנפרד, dc2dc בטעינה.

zivo
05-06-21, 18:18
יש לך אינדיקציה פוזיטיבית כלשהי שאין הגנה כזו?
בכל מקרה, אני אתקין בדרך נתיכים אוטומטיים בכניסה וביציאה מהמארזים. שיהיה.

כל BMS שאני קונה ומשתשמש אני בודק את התכונות שלו.
אני מוודא הגבלות זרם והגנות נגד קצרים, אני מבצע CYCLE אחד מלא של פריקה וטעינה לראות שהכל עובד כמצופה (כך גמרתי שני תאי LEV שנפרקו נמוך מדי).
בראשונים הופתעתי שאין הגנה כזו (זה פשוט מציין את ההספק טעינה שה BMS עומד בו), אח"כ הפסקתי לצפות.
חוץ מהדלי (שהוא הרבה יותר יקר, ויש לו בקרה BT), לא זוכר שנתקלתי באחד שבאמת הגביל זרם טעינה.

לגבי נתיכים,
יש BMS שיש להם כניסה לטעינה ויציאה נפרדת לפריקה (שימוש), אבל בד"כ אנחנו אוהבים את המארזים עם חיבור יחיד, ואז, בהנחה שאתה רוצה זרמי שימוש גבוהים (<10C) וזרמי טעינה נמוכים (0.5-1C) נתיך זו לא הדרך.

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 21:21
המארזים שאני קונה לטרק' באים עם חיווט טעינה נפרד.

הרכבתי כבר נתיכים אוטומטיים ביציאה מהם בהשראתך. ארכיב גם בכניסה.

תודה.

boaz avrahami
05-06-21, 21:28
עוקב וממתין לתוצאות.

חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 21:51
עשיתי בדיקה רגע לפני, וזה חסר משמעות. ברגע שאתה טוען מארז אחד, השני נטען מיד בדלת האחורית: הם הרי מחוברים ביציאות שלהם.


מה שאני עכשיו לא בטוח, זה שהיציאה מוגנת במצב טעינה מול סיטואציה שאחד התאים עולה למתח אסור.

יתכן שכל הקונספט של חיבור במקביל של מארזים מוכנים ומוגני bms כל אחד כשלעצמו, הוא יותר מורכב משנדמה, לפחות כשמדובר בbms עם חיווט טעינה ופריקה נפרד.

boaz avrahami
05-06-21, 23:01
אז שים דיודה

חנן-ג'יפולוג
06-06-21, 00:15
אתה מתכוון ל40 דיודות ו40 נתיכים, שיפילו עליהן אנרגיה מיותרת, אלא אם אשתמש בideal diodes.
נראה לי שיהיה קל וגם נכון יותר לפתוח את האריזות ולחווט מחדש כך שזה יהפוך למארז אחד של 16S40p מנוהל דאלי.
זה בוודאי יהווה פחות כניסה לאיזורים לא מוכרים.

zivo
06-06-21, 08:11
עשיתי בדיקה רגע לפני, וזה חסר משמעות. ברגע שאתה טוען מארז אחד, השני נטען מיד בדלת האחורית: הם הרי מחוברים ביציאות שלהם.


מה שאני עכשיו לא בטוח, זה שהיציאה מוגנת במצב טעינה מול סיטואציה שאחד התאים עולה למתח אסור.

יתכן שכל הקונספט של חיבור במקביל של מארזים מוכנים ומוגני bms כל אחד כשלעצמו, הוא יותר מורכב משנדמה, לפחות כשמדובר בbms עם חיווט טעינה ופריקה נפרד.
:-)
אלו בדיוק הבעיות שהביאו בסוף לוותר על החיווט הנפרד, ולהשאר עם זוג חוטים לכל מארז (בהנחה שאני רוצה לשמור על מודולריות, זה גם מקטין לחצי את כמות המחברים).
דרך אגב, חיווט יחיד בד"כ זה מקטין את הזרם המכסימלי של של ה BMS (אצלי זה הוריד מ 100A ל 80A).
אני סומך על ה DC2DC שיגביל זרם טעינה ועל ה BMS שיגביל זרם צרכנים + הגנה מקצר.
וויתרתי גם על יציאה ישירה (ללא BMS) להתנעה, בידיעה שהזרם המקסימלי של המארז הוא בסביבות 300A "בלבד".

חנן-ג'יפולוג
06-06-21, 08:24
אם הייתי מוצא מארזים מתאימים עם bms common הייתי קונה.

zivo
06-06-21, 10:20
אם הייתי מוצא מארזים מתאימים עם bms common הייתי קונה.

לא הבנתי,
ההסוללות ששמת בהודעה #23, מגיעות עם BMS או ללא?

חנן-ג'יפולוג
06-06-21, 10:23
מגיעות עם seperated bms

חנן-ג'יפולוג
08-06-21, 10:41
טעיתי במחשבה שאם יש חיבור אחד לטעינה, וחיבור שני לפריקה, זה אומר שהם מחוברים לseperated BMS.

אמנם יש שני מחברים שונים, אולם הם מחוברים לאותו פורט.
מעניין לציין שהBMS הוא באמת seperated, אבל שני הקונקטורים מחוברים לפורט הטעינה c- . אני מקווה שמי שבנה את הסוללה יודע מה הוא עושה.

ומכיוון שכך, חתכתי את מוליכי הטעינה שהגיעו עם הסוללה.
ביטלתי את הדיודות שהרכבתי. השארתי נתיכים רגילים. לא חצי אוט' ולא אוט'. אני מעדיף בשלב הראשוני הזה להיות מעורב ולהבין מה הבעייה במידה וישרף נתיך, ולא לתת לנתיך אוטומטי להחזיר את העניינים לעבודה, בלי שאדע שקרה משהו.

https://imageshack.com/i/pob8DqyGj

https://imageshack.com/i/pnQohbRCj

zivo
08-06-21, 13:06
אני כבר איבדתי אותך ( ואני בטוח שלא רק אני), אז תעשה לנו בבקשה סדר.
איזה פיוז אתה משתמש?
איזה זרם טעינה אתה מצפה לקבל?
מי \ מה שולט על זרם הטעינה?
איך החיבור בין המצברים?
בקיצור, איך נראה המעגל כולו עם כל המארזים.

חנן-ג'יפולוג
08-06-21, 13:21
ביציאה מכל מארז יש נתיך רגיל 20a.

בשלב הזה אכוון את המטען ל67.6 וולט 3 אמפר.
בינתיים אין לי יותר מדי מארזים כאלה אז זה לא יהווה מגבלה מבחינת משך טעינה.
לאחר הנתיכים המארזים מחוברים במקביל, קבוע, פשוט.

zivo
08-06-21, 16:54
בדקת עם ה BMS יודע להגביל זרם טעינה?
האם יש לו הגנה נגד זרם מקסימלי, קצר? למה אתה צריך נתיך (במארזים הראשונים שבניתי שמתי נתיך, אח"כ הפסקתי, ההגנה עושה את העבודה יותר מהר ויותר טוב).

boaz avrahami
08-06-21, 17:00
גם בין הצרכנים לסוללות אתה לא שם פיוז?

חנן-ג'יפולוג
08-06-21, 17:55
לא בדקתי הגבלת זרם טעינה, זיו. ממילא גם אין לי בשלב הזה מטען מספיק גדול שמסוגל לאתגר את זה, אז בוודאי שלא יכול להיווצר כאן סיכון כלשהו בעניין הזה.
לגבי הגנה נגד קצר, אמורה להיות לו. הבאתי קודם את הפרמטרים שלו. לא, לא בדקתי את זה. אני אוהב את הגבות שלי.

אתה שואל בשביל מה הנתיך: זה אתה שהבעת דאגה מהגבלת זרם הטעינה :)
עכשיו ברצינות: אני לא סגור על הנושא של חיבור מארזים כאלה במקביל. אני חושש שמסיבה כלשהי אחד המארזים ינתק את עצמו מתישהו, וכשהוא ינסה לחבר חזרה המתח שלו כבר לא יתאם למתח של המארזים האחרים. כמו שאתה תמיד מביע חשש מחיבור מצברים עם מתח לא זהה, אני חושש שזה יוביל לזרמים גדולים מדי ביניהם והייתי שמח אם במצב כזה ישרף נתיך.

zivo
08-06-21, 18:55
חנן,
אתה זה שהמליץ להטעין 0.5-1C, מצד שני, אתה מזכיר זרמים גבוהים בשימוש.
במצבר עם יציאה בודדת, אני לא מבין איך אתה מגן על זרם טעינה באמצעות פיוז על כל אחד מהמארזים בניפרד?

חנן-ג'יפולוג
08-06-21, 20:31
הזרמים הגבוהים ממש, מעל ל100 אמפר, מגיעים ממספר מארזים בו זמנית, והם לפרקי זמן קצרים יחסית.

שמתי על כל מארז נתיך של 20 אמפר.

0.5-1c זה טוב לאורך החיים אבל זה לא ש2c יפוצצו מיידית את המארז.

אם הייתי נורא רוצה להתאמץ אז היה ניתן לפצל את חוט היציאה מהמארז לשני ענפים שמתפצלים ואז מתחברים שוב. בכל ענף נתיך ודיודה, בכיוונים הפוכים. כיוון פריקה 20 אמפר, כיוון טעינה למשל 5 אמפר.

אבל אני חושב שזו התחפרות מיותרת, ועודף רכיבים עלול דווקא לדפוק את האמינות במקום לשפר.

- - - Updated - - -

איפה בכלל Erbi בכל הסיפור הזה? פתח שרשור וירד למחתרת. אנחנו אפילו לא יודעים אם הוא רצה לחבר בטור או במקביל.

-->