צפייה בגרסה מלאה : גגון שישב על קשתות בהיי לקס ויימשך אל מעל לקבינה: התייעצות
מזמין גגון מעמית (המלך) שישב על שתי קשתות הארגז ויימשך אל מעל לחצי קבינה ( אורך 2 מטר שיוכל להכיל מזרני 6 צבאיים לא מקופלים):
1. עריסה מלאה?
2. משטח העמסה ללא דפנות (גגון שטוח) ?
3. משטח פתוח קדימה אחורה עם דפנות רק בצדדים לעיגון?
גגון שנמשך מעל הארגז למעל הקבינה זה הורדה מהכביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גגון שנמשך מעל הארגז למעל הקבינה זה הורדה מהכביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וואו. לא ראיתי את זה מגיע. כן ראיתי טנדרים שמסתובבים ככה על הכביש. גגון מעל גובה הארגז בלבד כן לוקח?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה יכול לסגר את זה ככה שהחלק שמעל הקבינה, כחצי מטר אני מניח, יתקפל אחורה ותפתח אותו רק לפני השינה - אני מניח שסו המטרה לישון על הרכב מתחת לכוכבים.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
וואו. לא ראיתי את זה מגיע. כן ראיתי טנדרים שמסתובבים ככה על הכביש. גגון מעל גובה הארגז בלבד כן לוקח?
Sent from my iPhone using Tapatalkכן. גם שני גגונים נפרדים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה יכול לסגר את זה ככה שהחלק שמעל הקבינה, כחצי מטר אני מניח, יתקפל אחורה ותפתח אותו רק לפני השינה - אני מניח שסו המטרה לישון על הרכב מתחת לכוכבים.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
חח..
המטרה היא להעמיס את ציוד הלינה בטיולים ( מזרנים אוהל שקשים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
גגון שנמשך מעל הארגז למעל הקבינה זה הורדה מהכביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אז גם הגגון על הלנדקרוזל זצוק״ל בעצם היה ״לא חוקי״?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז גגון פתוח על הקשתות שהמזרנים נמשכים אל מעל לקבינה.. חוקי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יואב, מה אתה מתכנן להעמיס מלבד מזרונים?
בטנדר שלי ושל אחרים, אין גגון אלא רק נקודות קשירה על הסגירה של הארגז. אני מניח על הסגירה תיק גג עם כל המזרונים. האורך של התיק 1.60 מטר, אתה יכול לדמיין בתמונה שאם אתה שם מזרונים ארוכים יותר הם יבלטו קצת לפני ואחרי הארגז - זה ממש לא משנה.
134122
מהנסיון שלי, גגון בנוי מיותר על סגירה של טנדר. זה אחרי שבניתי גגון, ונסעתי איתו תקופה לא קצרה, בסוף הורדתי אותו ומסרתי הלאה ואני בקונפיגורציה בשבתמונה. למה בטנדר אני אומר שלא צריך גגון ובג'יפ בדרך כלל כן? (מדובר כמובן על טילים רב יומיים למשפחה ישראלית ממוצעת של 5 נפשות).
א. גג של רכב עשוי פח דק וצורני. אפשר לקשור עליו מזרונים או תיק עם ציוד רך וקל, אבל לא ציוד "קשה". כסאות, קרשים, גלגל ספייר, הייליפט, אי אפשר לקשור לגג של לנדקרוזר בלי לעקם אותו. שלא לדבר על סאן רוף אם יש. ארגז של טנדר לעומת זאת... מסגרות ופח פשוט, תקשור מה שאתה רוצה (חנן מתכנן להעמיס שם טרקטורון).
ב. ומשפחה שלמה בג'יפ צריכה להעמיס על הגגון יותר מאשר מזרונים - הבגאז' מתמלא בלי בעייה. בטנדר לעומת זאת אין סיבה לשים על גג הארגז יותר מאשר ציוד לינה רך. בתמונה הטנדר שלי עמוס לטיול משפחתי של שלושה לילות, וזה כששליש משטח הארגז פנוי לטובת הכלבה.
אצלי יש גגון סל בין הקשתות מעל לארגז פתוח.
אחד הדיגומים הכי יעילים שעשיתי לרכב.
בטיולים עם לינה יושב שם צימיגג גדול עם כל ציוד הלינה.
בטיולים קצרים אפשר לשים שם ציוד בלי לחשוש מגלישה הצידה, ובלי צורך בקשירות מוגזמות כדי להיות בטוח שמעוגן למשטח.
וכמובן אפשרות להובלת דברים בפני עצמו.
היילקס אספנות
06-06-21, 17:09
אצלי הגגון נמשך כ50 סמ מעל הקבינה, מעולם לא העירו לי על זה גם בוחנים וגם בטסט.
*הגגון לא נתמך בקבינה בשום צורה
אך רק עי 2 הקשתות שמורכבות על הארגז.
מסכים עם נמרוד בשטנדר זה לא הכרחי
אבל בחשיבה של אוהל גג זה נותן בייס
טוב.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210606/6cb50739e7bfddb204fc733de8a8a3ef.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
פעם, מזמן, היה לי טנדר מהעבודה, הגגון היה בנוי מעל הארגז, והיתה מן מסגרת שיכלה לצאת החוצה אל מעל הקבינה, לפי הצורך.
פעם עצר אותי שוטר, רצה לתת דו"ח, הוצאתי את הדיסק וחתכתי אותו במקום.
דו"ח לא היה בסוף.
כפי שאסף כתב, 2 גגונים נפרדים שעליהם יש מטען אחד זה בסדר.
הזוי.
אצלי היה גגון שטוח שבלט עד חצי קבינה, בניתי אותו כ4 ס"מ מעל גובה הגג ומעולם לא העירו לי עליו (עכשיו אני מבין שגם זה לא חוקי..)
התוכנית המקורית הייתה לבנות אותו בגודל הארגז עם חזית נשלפת (פרופיל בתוך פרופיל) במקרה שלי משיקולי אסטטיקה ולא מישיקולי חוקיות
וזה כנראה מה שיהיה ברכב הבא.
התוכנית המקורית הייתה לבנות אותו בגודל הארגז עם חזית נשלפת (פרופיל בתוך פרופיל) במקרה שלי משיקולי אסטטיקה ולא מישיקולי חוקיות
וזה כנראה מה שיהיה ברכב הבא.
זה =הנשלף האחד בתוך השני, הוא מה שאסור, כלומר, אסור שיתפסו אותך במצב הפתוח.
אצלי היה גגון שטוח שבלט עד חצי קבינה, בניתי אותו כ4 ס"מ מעל גובה הגג ומעולם לא העירו לי עליו (עכשיו אני מבין שגם זה לא חוקי..)
התוכנית המקורית הייתה לבנות אותו בגודל הארגז עם חזית נשלפת (פרופיל בתוך פרופיל) במקרה שלי משיקולי אסטטיקה ולא מישיקולי חוקיות
וזה כנראה מה שיהיה ברכב הבא.
מה שהסבירו לי וזה גם הגיוני, הוא שלא חוקי לחבר את הגגון גם לארגז וגם לקבינה.
הארגז והקבינה הם 2 יחידות נפרדות, בפיתול שונה.
והחיבור הקשיח בינהן יכול לגרום לסדקים ובעיות.
עובדתית הבדלי הפיתול זה דבר אמיתי.
הארגז באמת מתפתל אחרת מהקבינה.
כמהזה בעיה, לא בטוח שזו באמת בעיה.
בצד החוק, זה בכלל לא משנה אם זה מחובר או לא, מספיק שזה ממשיך מהארגז אל מעל הקבינה.
קצת סדר בדברים.
הבעיה מתחילה כאשר מדובר על רכב משא בלתי אחוד.
שזה בעצם כל הטנדרים בצורה המוכרת: תא נוסעים נפרד וארגז נפרד. (וגם משאיות יותר כבדות, אבל זה כבר נושא אחר).
הרעיון מאחורי האיסור הוא למנוע חיבור קשיח וקבוע מכל סוג בין הארגז ותא הנוסעים, שבכך הרכב הופך למשא אחוד למעשה.
כל גגון או אביזר כלשהו שמקובע רק לחלק אחד- או ארגז או קבינה- חוקי בהחלט.
ולכן גם גגון שבולט קדימה מעל לקבינה אך לא מחובר אליה פיזית לא הופך את הרכב למשא אחוד ולא אמור להוות עבירה.
כנ"ל שני גגונים נפרדים אחד על הארגז ואחד על הקבינה.
אם מישהו נתקל בהורדה מהכביש על דבר כזה אשמח אם ישתף ויעלה כאן אסמכתא- לא שמועות.
אגב גם האכיפה המשטרתית שעוסקת בהורדה מהכביש (ורק ע"י סייר בוחן! לא ע"י שוטר) כוללת 11 סעיפים של הורדה מהכביש, ונושא הארגז לא כלול בהן.
יש הרבה סיפורים שעוברים בין נהגים מדור לדור על מה אסור בלי שום קשר לשום חוק, אבל זה כבר שווה אשכול נפרד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.