צפייה בגרסה מלאה : חום מנוע, תרמוסטט וחיישן חום חיצוני
שלום,
פראדו 2000.
הוחלף מנוע לפני כ3000 קמ.
שתי שאלות:
הראשונה:
מד חום המנוע מתנהג קצת מוזר. בדרך כלל נמצא מעט לחצי.
בעליות ממושכות תחת עומס הוא עובר את החצי ועלול להגיע לאדום עם מעט חוסר תשומת לב. הורדת הילוך ומהירות מאפשרת לו להישאר בטווח הנורמה.
יחסית מהר הוא יורד חזרה למעט מתחת החצי. גם בעמידה.
בירידות הוא יכול לרדת גם מתחת לרבע (גם ביום חם).
לדעתי מדובר בתרמוסטט תפוס. לפני שאני מפרק הייתי רוצה לקבל את אישור המומחים שזו באמת התקלה (והמוסכניק שהחליף את המנוע לא ככ מתקשר איתי לצערי...).
שאלה שנייה:
התקנתי מד טמפרטורה חיצוני של Engine Watchdog. חיברתי אותו כמו בתמונות המצורפות.
מה טווח הטמפרטורות שעליי לצפות ?
אני שם לב שבנסיעה הטמפרטורה בטווח בין 70 ל90 צלסיוס. בעצירה לפעמים היא מטפסת ועוברת את ה100 ואפילו מגיעה ל105 מבלי שמד החום מטפס (ויש מים... לא טיגנתי את הראש [emoji6]). מיד עם המשך הנסיעה הטמפרטורה יורדת חזרה.
האם הטמפרטורה מטפסת בגלל שהחיישן מעל האגזוז ? בעמידה החום עולה למעלה ובנסיעה האוויר פשוט נע אחורה ?
יש מקום מומלץ לחיבור החיישן עם קריאות אמינות?
לא מצאתי תבריגים פנויים אחרים...
תודה !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/005023fb0b66deb3201e3e492b11bf32.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/ea3c16d4b8903463ddf1b57088d89e5c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/ef96d2ac2dac92a3703fb26d9bc2e5c0.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
08-06-21, 20:36
לגבי הפער בין חיווי הטמפ' בשעון שהרכבת מול המקורי: יש סיכוי מצוין שהמקורי מזייף, במכוון. הוא ישאר באותו מקום במנעד גדול מאוד של טמפ' מלבד טמפ' קיצון.
זה הסידור שנפוץ היום ברכבים.
הדרך לראות מהי הטמפ' האמיתית היא לחבר סורק.
העובדה שיש מים ברדיאטור לא מבטיחה לך שלא תצלה את הראש מנוע... יכול להיות שהרדיאטור סתום ואין סירקולציה במערכת. ממליץ לך בלי קשר להחליף טרמוסטת ולבצע בדיקה לכל מערכת הקירור, יפה שעה אחת קודם לקראת יולי אוגוסט.
את חיישן החום הייתי מעביר לצד של סעפת היניקה ולא בצד של סעפת הפליטה עמ לקבל חיווי חום יציב יותר.
מה קרה למנוע הקודם?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
המנוע הקודם הלך אחרי 450 אלך קמ, איבד קומפרסיה ואכל שמן בכמויות.
הוא דווקא היה יציב מאוד בטמפרטורה.
מתרשם שהרדיאטור חדש. לא אני החלפתי והפז"ם על הרכב די קצר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מהתיאור שלך אני מבין כמה דברים.
1. אין טרמוסטט או שהטרמוסטט תפוס על מצב פתוח או פתוח חלקית.
2. מערכת הקירור לא תקינה או לא מסודרת נכון.
(מניפה, מצמד מניפה, כונס אוויר, רדיאטור).
3. יתכן שהמנוע לא תקין ו\ או הגיר מייצר חום רב שמשפיע על המנוע.
א.מכיוון שהאוטו חדש אצלך והמנוע חדש באוטו - יש לעבור על כל המערכת ביסודיות.
כדאי שתצטייד במד חום אינפרה אדום - עולה גרושים ותוכל למדוד חום בלי לנחש.
מנסיוני, למנועי 1kz יש תופעה של סדקים בראש שמובילה להתחממות סביב 300 אלף ק"מ.
אם אתה יכול להתחבר למחשב ולקרא נתונים תוך כדי נסיעה בעומס - מצויין.
בברכה, טושי
2. מערכת הקירור לא תקינה או לא מסודרת נכון.
(מניפה, מצמד מניפה, כונס אוויר, רדיאטור).
בתמונה רואים שחימום קבינה לא מחובר, אני לא אומר שיש בעיה, אבל שצריך לבדוק אין בוצע הניתוק, האם הלופ סגור
בתמונה רואים שחימום קבינה לא מחובר, אני לא אומר שיש בעיה, אבל שצריך לבדוק אין בוצע הניתוק, האם הלופ סגורסגור,
הברז נזל אז פורק.
אם יש למישהו ברז כזה אשמח לקבל [emoji6]
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מבלי להתייחס לכל מה שאתה מציין, אצלי מודל 99 לפני כעשור היתה כזו התנהגות של התחממות קלה בעליות ארוכות, הוחלף רדיאטור ואיתו חלפה גם התופעה.
שעון החום המקורי ברכב הזה עומד קבוע על האמצע ועוד חצי מילימטר.
ברכב הזה לא כדאי לחפש מהירויות מעל 100 של הספידומטר.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
סגור,
הברז נזל אז פורק.
אם יש למישהו ברז כזה אשמח לקבל [emoji6]
Sent from my SM-G970F using Tapatalkיש של פוראנר, לדעתי מתאים. יכול חבוא לקחת ממודיעין
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
שלום,
פראדו 2000.
הוחלף מנוע לפני כ3000 קמ.
שתי שאלות:
הראשונה:
מד חום המנוע מתנהג קצת מוזר. בדרך כלל נמצא מעט לחצי.
בעליות ממושכות תחת עומס הוא עובר את החצי ועלול להגיע לאדום עם מעט חוסר תשומת לב. הורדת הילוך ומהירות מאפשרת לו להישאר בטווח הנורמה.
יחסית מהר הוא יורד חזרה למעט מתחת החצי. גם בעמידה.
בירידות הוא יכול לרדת גם מתחת לרבע (גם ביום חם).
לדעתי מדובר בתרמוסטט תפוס. לפני שאני מפרק הייתי רוצה לקבל את אישור המומחים שזו באמת התקלה (והמוסכניק שהחליף את המנוע לא ככ מתקשר איתי לצערי...).
שאלה שנייה:
התקנתי מד טמפרטורה חיצוני של Engine Watchdog. חיברתי אותו כמו בתמונות המצורפות.
מה טווח הטמפרטורות שעליי לצפות ?
אני שם לב שבנסיעה הטמפרטורה בטווח בין 70 ל90 צלסיוס. בעצירה לפעמים היא מטפסת ועוברת את ה100 ואפילו מגיעה ל105 מבלי שמד החום מטפס (ויש מים... לא טיגנתי את הראש [emoji6]). מיד עם המשך הנסיעה הטמפרטורה יורדת חזרה.
האם הטמפרטורה מטפסת בגלל שהחיישן מעל האגזוז ? בעמידה החום עולה למעלה ובנסיעה האוויר פשוט נע אחורה ?
יש מקום מומלץ לחיבור החיישן עם קריאות אמינות?
לא מצאתי תבריגים פנויים אחרים...
תודה !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/005023fb0b66deb3201e3e492b11bf32.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/ea3c16d4b8903463ddf1b57088d89e5c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/ef96d2ac2dac92a3703fb26d9bc2e5c0.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפי התמונה-מנוע 1KZ-TE?
לפי התמונה-מנוע 1KZ-TE?נכון,
מודל 2000, 125 כס
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
נכון,
מודל 2000, 125 כס
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
א.חיישן טמפ נוסף צריך לחבר לפני תרמוסטט *בתוך נוזל קירור*
ב.צריך לכון מידה של חיישן הזה לפי מידה של חיישן ECT(מידה ממחשב מנוע)
ד.ראש מנוע הזה מאוד עדינה(סדקים) מול התחממות יתר
התרמוסטט היה תפוס.
תודה לכולם [emoji120]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210611/6d7c30cc7f66f71334d37ef9d54f7ecc.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אני חיברתי ברכב זהה את הווטש דוג למיקום שונה- על ראש המנוע מעל לחיבור צינור המים העליון.
הקריאה אינפורמטיבית עבורי (גם אם היא לא ממחשב הרכב)
בשיגרה טווח הטמפ נע בין 80-90 ולא יורד מ79. בעומס (כמו עלייה ארוכה- גונן ווסט לדוגמה) עולה עד ל102. אז אני מכבה מזגן או מוריד הילוך.
אין השפעה של דימום הרכב על הקריאה .באופן חריג. (בהכרותי כל מנוע שעבד בעומס וידומם קודם כל יחווה עליה בטמפ עקב הפסקה של פינוי החום)
שעון החום של הרכב כפי שצויין קודם , אינו ליניארי. הוא נמצא מעט מתחת לחצי , או סביב החצי מטמפ של 80 מעלות ועד ל98, אז הוא מתחיל לעלות באופן ניכר יותר. ב102 הוא עולה לשני שליש+
134246134247134248
התרמוסטט היה תפוס.
תודה לכולם [emoji120]
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אל תמהר לשמוח....פתרת רק את החלק הפחות בעייתי בבעיה...
הטרמוסטט תפקידו לנטר את טמפ' המינימום של עבודת המנוע.
לפי התמונות רואים שהתרמוסטט אצלך היה תפוס במצב פתוח ולכן הוא לא ביצע את תפקידו, (בניגוד למצב שהוא נתפס סגור ואז הוא חוסם את סחרור נוזל הקירור במערכת ואז מתרחשת התחממות יתר במנוע - זה לא המצב אצלך), אבל!!! ההתחממות אובר שתיארת אצלך לא קשורה כלל לתרמוסטט, מה שאומר שמערכת הקירור אצלך עדיין לא תקינה!
טל.
אל תמהר לשמוח....פתרת רק את החלק הפחות בעייתי בבעיה...
הטרמוסטט תפקידו לנטר את טמפ' המינימום של עבודת המנוע.
לפי התמונות רואים שהתרמוסטט אצלך היה תפוס במצב פתוח ולכן הוא לא ביצע את תפקידו, (בניגוד למצב שהוא נתפס סגור ואז הוא חוסם את סחרור נוזל הקירור במערכת ואז מתרחשת התחממות יתר במנוע - זה לא המצב אצלך), אבל!!! ההתחממות אובר שתיארת אצלך לא קשורה כלל לתרמוסטט, מה שאומר שמערכת הקירור אצלך עדיין לא תקינה!
טל.
1+.
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 08:58
גרשון, ה+1 לא מסתדר עם אמירה קודמת שלך:
נתפס שהוא פתוח-סיפורי של COPY\PASTEers.....
תוכל לבאר?
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119044-%D7%98%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%98%D7% 98-%D7%A0%D7%AA%D7%A4%D7%A1
גרשון, ה+1 לא מסתדר עם אמירה קודמת שלך:
תוכל לבאר?
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119044-%D7%98%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%98%D7% 98-%D7%A0%D7%AA%D7%A4%D7%A1
חחח+ZUBBI
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.