PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר בנזין תערובת עשירה



שעיר בגב"ב
10-06-21, 12:27
אז הגיע זמן הטסט...
ולפני כן אני מנסה לפתור את ענייני
התערובת העשירה כי ככה אין מצב שיעבור.

התחלתי מפירוק בית מצערת שהיה מטונף משמן שרוף
(מצינור הנשם שמתחבר לצינור שלפני סעפת היניקה).
בית המצערת נוקה יסודית, כולל הסולנואיד שעל בית המצערת
(עוד מעט אצרף תמונות).
על הדרך שאלה בנוגע לסונלואיד: האם אמור להרגיש תפוס?
לחצתי את הקפיץ להרגיש מה מצבו ואין תגובה.
לא מבין בזה ויכול להיות שהוא מגיב רק על פי דרישה
חשמלית?

בכל מקרה הכל חובר חוץ מצינור הנשם (סתמתי את פתח הכניסה שלו לצינור).
עדיין הרכב עובד עשיר מאוד ומסריח מדלק.

מה עוד לבדוק?

נ.ב. יש דליפה ברורה מהאגזוז בדיוק בחיבור של שתי הסעפות
לצינור האגזוז (חיבור משתיים לאחד).
יכול להיות שהדליפה משפיע על קריאת חיישן החמצן?

תודה מראש!

- - - Updated - - -

סולנואיד
134176

בית מצערת מלוכלך מול נקי:
134177134178

Gershon
10-06-21, 12:54
אז הגיע זמן הטסט...
ולפני כן אני מנסה לפתור את ענייני
התערובת העשירה כי ככה אין מצב שיעבור.

התחלתי מפירוק בית מצערת שהיה מטונף משמן שרוף
(מצינור הנשם שמתחבר לצינור שלפני סעפת היניקה).
בית המצערת נוקה יסודית, כולל הסולנואיד שעל בית המצערת
(עוד מעט אצרף תמונות).
על הדרך שאלה בנוגע לסונלואיד: האם אמור להרגיש תפוס?
לחצתי את הקפיץ להרגיש מה מצבו ואין תגובה.
לא מבין בזה ויכול להיות שהוא מגיב רק על פי דרישה
חשמלית?

בכל מקרה הכל חובר חוץ מצינור הנשם (סתמתי את פתח הכניסה שלו לצינור).
עדיין הרכב עובד עשיר מאוד ומסריח מדלק.

מה עוד לבדוק?

נ.ב. יש דליפה ברורה מהאגזוז בדיוק בחיבור של שתי הסעפות
לצינור האגזוז (חיבור משתיים לאחד).
יכול להיות שהדליפה משפיע על קריאת חיישן החמצן?

תודה מראש!

- - - Updated - - -

סולנואיד
134176

בית מצערת מלוכלך מול נקי:
134177134178
דבר ראשון-לבדוק פעולה של חיישני חמצן-אלא קריאת DATA שלהם באמצע נסיע תחת עומס
יכול לעזור לך בזה

שעיר בגב"ב
10-06-21, 16:30
גרשון הבעיה היא שקשה מאוד למצוא
מכשיר בדיקה (טק 1 אם איני טועה).
הייתי במוסכים רבים, גם כאלה שנחשבים "מומחים"
ואין בנמצא.

נתון ששכחתי לציין, כמעט תמיד תחת עומס, כמו בעליה ממושכת נדלקת
נורת צ'ק אנג'ין.

Gershon
10-06-21, 17:02
גרשון הבעיה היא שקשה מאוד למצוא
מכשיר בדיקה (טק 1 אם איני טועה).
הייתי במוסכים רבים, גם כאלה שנחשבים "מומחים"
ואין בנמצא.

נתון ששכחתי לציין, כמעט תמיד תחת עומס, כמו בעליה ממושכת נדלקת
נורת צ'ק אנג'ין.
שנת יצור של רכב?
קוד ממוע 6VE1 V6 3.5?

שחר גרינברג
10-06-21, 17:23
אם אתה עם מנוע 3.5 (6ve1) אתה יכול לקרוא תקלות על ידי קורא תקלות פשוט (אני משתמש בturbo gauge 2 )

לא יודע אצל איזה מוסכים הייתה אבל אם אתה צריך המלצות אז יש כמה מוסכים שנחשבים מבינים בטרופר

מוסך יסמין בתל אביב
רמי רן בנחלת יצחק

בטוח שיש עוד שאני לא זוכר


Sent from my iPhone using Tapatalk

שעיר בגב"ב
10-06-21, 17:48
אני עם ה3.2 שזה מנוע יותר "טיפש"

ובקשר לשאלה על הסלונואיד, האם
תקין שלא לחיץ?
(מקווה שאני מובן בעניין הזה שמרגיש כאילו הקפיץ תפוס).

כי אם הוא תפוס זאת אומרת שמעקף הפרפר (לזה נועד, כדי
לעקוף את פרפר המצערת בסרק) כל הזמן פתוח
ואז יש מצב שאולי מבלבל אותי בין תערובת עשירה לעניה (שגם
יכולה לגרום למצב של גמגומים וריח דלק שלא נשרף).

Gershon
10-06-21, 19:05
אני עם ה3.2 שזה מנוע יותר "טיפש"

ובקשר לשאלה על הסלונואיד, האם
תקין שלא לחיץ?
(מקווה שאני מובן בעניין הזה שמרגיש כאילו הקפיץ תפוס).

כי אם הוא תפוס זאת אומרת שמעקף הפרפר (לזה נועד, כדי
לעקוף את פרפר המצערת בסרק) כל הזמן פתוח
ואז יש מצב שאולי מבלבל אותי בין תערובת עשירה לעניה (שגם
יכולה לגרום למצב של גמגומים וריח דלק שלא נשרף).
תעשה את זה-מה שבתמונה למטה

שעיר בגב"ב
11-06-21, 13:14
גרשון אין לי מושג איפה נמצאת נורת הביקורת הזאת
אבל תודה רבה על העזרה.:cool:

ד ו ר ו ן
11-06-21, 13:34
התחלתי מפירוק בית מצערת שהיה מטונף משמן שרוף
(מצינור הנשם שמתחבר לצינור שלפני סעפת היניקה).
]
זה הזמן למפריד שמן (catch can).

חיים יוד
11-06-21, 18:54
ואו החזרת אותי 20 שנה אחורה...
אם אני זוכר נכון התקע דיאגנוסטיקה הוא בצבע כחול והוא נמצע מתחת לדש מעל הדבשות מצד שמאל קרוב לדלת יש שם שני מחברים אחד עם שני חוטים ואחד עם 3 חוטים בשורה - זה המחבר אבחון יש לגשר את שני הקצוות ולפתוח סוויץ ולספור את ההבהובים של מנורת התקלות בלוח שעונים ולפי המספר שיוצא להסתכל בטבלא שגרשון נתן לך מה אומר כל תקלה זה רק התחלה.
לגבי הסולונואיד שעל המצערת - זה לא סולונואיד זה מנוע צעד לטורים סרק -(iac ) זה בסדר שהוא לא נלחץ ונע פנימה כי זה למעשה בורג שהנקבה הפנימית מסתובבת עי המנוע וכך הפין נכנס ויוצא וכך הוא פותח מעבר אוויר גדול יותר או קטן יותר לייצוב סלד סרק אין לו קשר לדלק כלל היות והאוויר הנכנס למנוע נמדד ומחושב לכמויות דלק אחרי מצערת וזה כולל גם את מעבר הסלד סרק.
לא ההיתי בונה הרבה על האבחון העצמי של המחשב עם הפלש קוד יכול להיות שהקוד שתכבל לא כשור כלל לתערובת העשירה.
תתחיל מה EGR - פרק אותו ובדוק שהוא לא נשאר כצת פתוח.
כמובן שיש לסתום את החור באגזוז לפני חיישני החמצן ורק לאחר מכן לבדוק את תפקודם - מתח סיגנאל וחימום.
ולבסוף תמיד תחליף שמן מנוע ופילטר בבעיית תערובת עשירה - עודף הדלק מגיע לשמן ודרך ה PCV n מעשיר לך גם את התערובת וכמובן מקלקל את השמן.
ישנן עוד סיבות לתערובת עשירה אבל תתחיל מזה זה פשוט
ולבסוף כדי למחוק תקלות זה או להוציא את הפיוז מס 13 אם אני לא תועה לכמה דקות או לנתק מצבר אבל אז תצתרך שוב לכוון את השעון והרדיו אם קיים.
בהצלחה

חיים יוד.

שעיר בגב"ב
12-06-21, 08:53
תודה רבה חיים על ההסבר המפורט!
אעשה כהמלצתך ואעדכן.

שעיר בגב"ב
12-06-21, 13:30
בדקתי וזה מה שמצאתי:
דבר ראשון נמצא קונקטור בדיקה שלפי ספר הרכב מתאים לשנת
יצור 96, ושלי אמנם עלה לכביש ב96 אבל אני די בטוח ששנת יצור 95
כי הוא עם שלושה סלילי הצתה (כל אחד אחראי על 2 פלאגים) ואני די בטוח שרק מ96 קיימים 6 קוילים.
בכל מקרה זה הקונקטור:
134209

ולהבנתי אין אפשרות לאבחן באמצעות גישור בין חוטים אלא רק עם מכשיר.

די בטוח שזה קונקטור האבחון כי הוא נמצא בתוך בית פלסטיק להגנה (באמצע משמאל בצבע לבן):
134210

שעיר בגב"ב
12-06-21, 13:37
חוץ מזה נמצא מעל הדוושות קונקטור מאוד בעייתי:
הרבה חיבורי איזולירבנד של כל מיני אילתורים וגרוע יותר
חוטים קרועים שגורמים לקצרים עם ניצוצות כשנגעתי בהם:
134211134212134213
בעיגול האדום רגל שהתנתק ממנה החוט המקצר שמסומן בסגול
134214


בתחילת השבוע אקפוץ שוב למוסך שיעבור על הקונקטור הזה
ובינתיים אחפש מכשיר קריאת תקלות.

תודה רבה חיים על הכיוון שנתת לי.

חיים יוד
12-06-21, 14:42
סבאבא.
עם יש מחבר אבחון 16 פינים (זה עדיין לא פרוטוקול OBD2 ) - היה יותר קל לאבחן ולראות את הנתונים ולהבין מה הבעייה .
אני הצלחתי מעבר ל טיק 2 להתחבר לטרופר עם סורק של אוטל לא יודע לגבי אחרים איסוזו זו בעיה לרוב הסורקים הגנרים מניסיון.
תתקן ראשית את הקצרים ואת המעגלים המנותקים - טוב שראית את הקצרים ,כבר ראיתי טרופרים שכל הצמות נשרפו מקצר והושבטו.
שהיה בהצלחה
אם תצטרך עזרה באבחון אני פה
שבת שלום.
חיים יוד.

tallevi
17-06-21, 13:21
גרשון אין לי מושג איפה נמצאת נורת הביקורת הזאת
אבל תודה רבה על העזרה.:cool:

נורת הביקורת הזאת זה ה
צ'ק אנג'ין - אז אתה כן יודע היכן היא נמצאת.




טל.

Gershon
18-06-21, 02:40
גרשון אין לי מושג איפה נמצאת נורת הביקורת הזאת
אבל תודה רבה על העזרה.:cool:
cHeck eNgine=mAll fUnkcion
GOOGLE DOKTOR אחי.....

שעיר בגב"ב
18-06-21, 09:37
תודה לכולם.
מצאתי את זה בספר רכב וגם בהסבר בפרטי מחיים יוד.
כרגע הרכב במוסך לסידור הקונקטור הדפוק ואחרי זה אתפנה לסריקת התקלות.

שעיר בגב"ב
18-07-21, 08:16
הקונקטור והאגזוז תוקנו
ו...סוף סוף עבר טסט, כמובן שלא במכה ראשונה וגם לא שניה.

עכשיו נשאר למצוא יום פנוי ולקפוץ לחיים לסריקה עם טק1

-->