צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב יומיומי עם יכולות שטח
הי.
מחפש רעיונות לרכב עבודה עם יכולות שטח (בעיקר מרווח גחון, הנעה כפולה יכולה להיות שדרוג נחמד)
נסועה שנתית של כ-45000 ק"מ בכביש.
נסועה יומית של כ-20ק"מ בשטח, לעיתים נדרש מרווח גחון סביר+
כיום סקודה פאביה ספיייס דיזל ידנית מניידת אותי במתארים הללו, מחפש רכב שיעשה את זה בצורה יותר אלגנטית..
מה שבעיקר חשוב לי זה שהרכב יהיה כמה שיותר אמין וכמה שיותר חסכוני.
במושגים שלי זה מכוון לדיזל ידני, ולכן חשבתי על דאסטר אבל אולי יש משהו מתחום ההיברידיות שיכול להתאים?
GodsFather
14-06-21, 14:35
דאסטר דיזל ידני, גם עונה על הדרישה של יכולות השטח וגם חסכוני מאד.
אם היום אתה עושה את זה ב 4*2, יש גם גרסה כזו, אבל ה4*4 היא שיפור משמעותי.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ראיתי איפשהו שדאסטר דיזל ידני צורך משהו כמו ליטר ל-15 קמ. לא מאד חסכוני (יחסית לפרייבט דיזל ידני).
מישהו יודע מהי צריכת הדלק לדאסטר דיזל ידני?
מה צריכת הדלק (בנסיעות בין עירוניות) של רכב היברידי שיכול להיות רלוונטי לי?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
GodsFather
14-06-21, 23:13
נתוני הצריכה נכונים - 1:15-17. נתון מצוין לרכב שטח
יחד עם זאת, אתה לא משווה תפוחים לתפוחים אם אתה לוקח דאסטר דיזל 4*4 לעומת פרייבט, כל שכן פרייבט היברידי.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תבדוק האם הצריכה היא לדגם ה4×4 או ה2×4.
כי אין לך באמת צורך ב4×4.
תבדוק האם הצריכה היא לדגם ה4×4 או ה2×4.
כי אין לך באמת צורך ב4×4.
יש אולי למישהו את הנתון הזה? צריכת דלק של דאסטר דיזל ידני 4X4 ו-2X4. לפי הפרשי המחירים של רכישת הרכב, חבל לא לקנות 4X4.
בכל אופן, מישהו יודע אם יש איזושהי היברידית שעולה נגיד עד 120000 ש"ח עם יכולות שטח כאלו?
אתה מתרכז רק בנתון של צריכת הדלק?
כדאי לפרט עוד לגבי הדרישות - מה הכוונה שלך ב"רכב עבודה"?
אם אין צורך ביכולת שטח אתה אולי יכול לחסוך הוצאות אחזקה.
אם אין צורך בכושר העמסה אולי רכב חסכוני קטן יכול לתת מענה טוב יותר...
נשלח מהנייד
אתר fuelly מרכז צריכת דלק מדודה של גולשים.
יש שם בוודאות גם דאסטר (גם תחת דאצ'יה, וסביר שגם תחת רנו). צריך רק לדעת להכנס לשנתון ולמנוע הנכון.
לא תמיד תדע מה אופי השימוש.
אתר fuelly מרכז צריכת דלק מדודה של גולשים.
יש שם בוודאות גם דאסטר (גם תחת דאצ'יה, וסביר שגם תחת רנו). צריך רק לדעת להכנס לשנתון ולמנוע הנכון.
לא תמיד תדע מה אופי השימוש.
אתר מגניב.
השוותי לשלושת הרכבים שלי ויוצא די מדוייק.
לא הצלחתי למצוא לדאסטר קטגוריות הנעה 4X4 או 2X4 אבל המספרים שיוצאים משם 13-15 ק"מ לליטר.. מתאים למידע שיש כאן.
ארז, אחדד את הדרישות:
רכב שמסיע אותי כל יום כ-200 ק"מ בכביש (לפעמים נסיעות ארוכות יותר עם המשפחה) וכ-20 ק"מ בדרכי עפר. רוב העניין עם דרכי עפר הוא אבק, רעידות ומרווח גחון. בשנים האחרונות עושה את זה עם סקודה פאביה ספייס. מחפש רכב שיעשה את זה בצורה יותר אלגנטית.
רצוי שאוכל להכניס לרכב זוג אופניים (כיום נכנסות לסקודה).
מה שבעיקר חשוב לי ברכב זה שקלול של מחיר רכישה, עלויות אחזקה ואמינות.
באינסטינקט חשבתי בכיוון דאסטר דיזל ידני 4X4 אבל, יעול בצריכת הדלק בין 15 ק"מ לליטר ל-25 ק"מ לליטר חוסך כ-6500ש"ח בשנה.
אם יש רכב יותר חסכוני בדלק מהדאסטר (=היברידי? או דיזל ידני אחר?) שיכול לענות על הדרישות, מעניין אותי להכניס אותו לטבלה ולראות מה יוצא בשקלול.
200 קמ ביום זה עדיין טווח סביר לרכב חשמלי מלא (לא היברידי), רכב כזה יחסוך לך המון בהוצאות דלק ואחזקה, אבל מכוון אותך לרכב חדש ולכן עלות הקנייה תהיה גבוהה יחסית לחלופות של רכבי יד שניה בני 3-4 שנים.
נסה לעזור קצת עם מספרים, אולי כיוון כזה יפתיע אותך.
נשלח מהנייד
אני לא מכיר רכב חשמלי עם מרווח גחון.
תגידו אאוטלנדר ואני אגיד לכם בחזרה שלא בטוח שזה יהיה שיפור גדול מהפביה ספייס.
GodsFather
15-06-21, 20:39
טנדרון?
לגבי נתוני הדאסטר - הם מנסיון אישי
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מה שבעיקר חשוב לי ברכב זה שקלול של מחיר רכישה, עלויות אחזקה ואמינות.
באינסטינקט חשבתי בכיוון דאסטר דיזל ידני 4X4 אבל, יעול בצריכת הדלק בין 15 ק"מ לליטר ל-25 ק"מ לליטר חוסך כ-6500ש"ח בשנה.
אם יש רכב יותר חסכוני בדלק מהדאסטר (=היברידי? או דיזל ידני אחר?) שיכול לענות על הדרישות, מעניין אותי להכניס אותו לטבלה ולראות מה יוצא בשקלול.
אולי קקטוס ….
Sent from my iPhone using Tapatalk
קקטוס אחלה רכב עם אחלה תג מחיר וצריכת דלק ממצועת שנתית של 1:20 (דיזל ידני) אבל אין לו יכולות שטח מלבד שבילי עפר של קקל...
הבן אדם מנסה להמנע מ 4 על 4 ככה הבנתי.
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
פספסתי קודם את ההודעה שלו לגבי הצורך בנסיעה חסכונית ושבילי עפר.
לעניין שאר הצרכים עם הקקטוס - ניתן להכניס זוג אופנים כאשר משכיבים את המושבים האחוריים ומפרקים את הגלגל של האופניים.
עניין הרעידות לאורך זמן באים לידי ביטוי בבלאי של תושבות מנוע וגיר, אם אני זוכר נכון משהו כמו 1500 ש"ח כולל עבודה במוסך יבואן.
צריך לעשות תאום ציפיות לגבי הנסיעות המשפחתיות - כמה ילדים, באיזה גיל? הקקטוס יחסית מרווח מאחורה ל 2 מבוגרים בנוחות, לא ניסיתי 3, יש את עניין החלונות מאחורה שנפתחים כקלפה עם ציר - שוב לא משמעותי עם ילדים קטנים או בכלל תלוי בגישה.
רכב יחסית זול וחסכוני, מגיע עם מסילות גגון אורכיות כך שבהעמסה על הגג + תא מטען אני בכיף מעמיס את המשפחה + ציוד ל 2 לילות קמפינג. אני עם 160,000 ק"מ ללא תקלות (טפו טפו טפו), ללא ביקורים במוסך מלבד טיפולים שגרתיים ואינסידנט אחד של משאבת אוראה תקולה שבגינה נאלצתי להחליף את כל המיכל (5000 ש"ח) ונושא תושבות הגיר ומנוע שאמנם קיבלתי הצעת מחיר אבל עוד לא ביצעתי.
למיטב ידיעתי, ה"SUV" של MG עולה היום כ 128,000 כולל עמדת הטענה לבית.
מצהירים על כמעט 300 ק"מ בין טעינות.
לא עונה על כל הדרישות (כולל מתיחת תקציב קלה)?
פספסתי קודם את ההודעה שלו לגבי הצורך בנסיעה חסכונית ושבילי עפר.
לעניין שאר הצרכים עם הקקטוס - ניתן להכניס זוג אופנים כאשר משכיבים את המושבים האחוריים ומפרקים את הגלגל של האופניים.
עניין הרעידות לאורך זמן באים לידי ביטוי בבלאי של תושבות מנוע וגיר, אם אני זוכר נכון משהו כמו 1500 ש"ח כולל עבודה במוסך יבואן.
צריך לעשות תאום ציפיות לגבי הנסיעות המשפחתיות - כמה ילדים, באיזה גיל? הקקטוס יחסית מרווח מאחורה ל 2 מבוגרים בנוחות, לא ניסיתי 3, יש את עניין החלונות מאחורה שנפתחים כקלפה עם ציר - שוב לא משמעותי עם ילדים קטנים או בכלל תלוי בגישה.
רכב יחסית זול וחסכוני, מגיע עם מסילות גגון אורכיות כך שבהעמסה על הגג + תא מטען אני בכיף מעמיס את המשפחה + ציוד ל 2 לילות קמפינג. אני עם 160,000 ק"מ ללא תקלות (טפו טפו טפו), ללא ביקורים במוסך מלבד טיפולים שגרתיים ואינסידנט אחד של משאבת אוראה תקולה שבגינה נאלצתי להחליף את כל המיכל (5000 ש"ח) ונושא תושבות הגיר ומנוע שאמנם קיבלתי הצעת מחיר אבל עוד לא ביצעתי.
תודה על התשובה.
בשקלול כולל בין דאסטר 4X4 וקקטוס (שניהם שנתון 2017) יוצא לי הפרש עלויות שנתי של כ-6500ש"ח
אני צריך לחשוב אם שווה לי לרדת במרווח הגחון ולותר על הנעה כפולה עבור ההפרש הזה בהוצאות האחזקה..
אין רכב שעושה 30-40 ק"מ לליטר?
או במילים אחרות, מה הרכב החסכוני ביותר בצריכת הדלק שקיים היום בישראל (ומסוגל לנסוע 500 ק"מ לפחות ללא התחברות למקור אנרגיה חיצוני..)
תודה על התשובה.
בשקלול כולל בין דאסטר 4X4 וקקטוס (שניהם שנתון 2017) יוצא לי הפרש עלויות שנתי של כ-6500ש"ח
אני צריך לחשוב אם שווה לי לרדת במרווח הגחון ולותר על הנעה כפולה עבור ההפרש הזה בהוצאות האחזקה..
אין רכב שעושה 30-40 ק"מ לליטר?
או במילים אחרות, מה הרכב החסכוני ביותר בצריכת הדלק שקיים היום בישראל (ומסוגל לנסוע 500 ק"מ לפחות ללא התחברות למקור אנרגיה חיצוני..)
דאסטר דיזל 4 על 4 עושה בנהיגה שפוייה לייט כ 700-750 קמ על מיכל. ממוצעת מעל 110. בכביש המהיר.
בעירוני נטו סביב 650 קמ על מיכל.
אם אתה כל כך צפוף בתקציב ש 6000 שח לשנה קריטיים לך … אתה אולי צריך לחשוב על זה מחדש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין רכב שעושה 30-40 ק"מ לליטר?
אתה שואל ברצינות?
אתה שואל ברצינות?
שאלתי ברצינות.
אני לא מבין בזה אבל אם מדיזל ידני חצי טיפש (כמו בסקודה שלי) מצליחים להוציא 20 ק"מ לליטר, לא מצליחים להגיע ל-30 או יותר עם מנועים היברידיים מתוחכמים?
כי פיזיקה.
כדי להזיז טון במהירות נתונה מרחק נתון צריך כמות מסוימת של אנרגיה, לא משנה המקור שלה. הרכב הנוכחי שלך קרוב לפסגת היעילות האנרגטית המעשית כששורפים דלק. לא היו מעולם מכוניות עם צריכת דלק אמיתית של הרבה יותר מ20 ק"מ לליטר.
כי פיזיקה.
כדי להזיז טון במהירות נתונה מרחק נתון צריך כמות מסוימת של אנרגיה, לא משנה המקור שלה. הרכב הנוכחי שלך קרוב לפסגת היעילות האנרגטית המעשית כששורפים דלק. לא היו מעולם מכוניות עם צריכת דלק אמיתית של הרבה יותר מ20 ק"מ לליטר.
לא ידעתי שזאת פסגת היעילות.
וחוץ מזה, אם מוסיפים מקור אנרגיה נוסף (סוללה) ומנוע חשמלי (שכנראה יעיל הרבה יותר ממנוע בערה פנימית), לא צפויים לקבל תוספת נסועה במחיר מופחת*?
*מחיר מופחת: אם אני חושב על זה ברמת האנרגיה, כל ג'אול שהולך להנעת הרכב (=לא חום) והמקור שלו הוא מנוע הבעירה הפנימית הוא יקר כי הוא שווה ל- 30%(?) מהאנרגיה האגורה בדלק ללא קשר לעלות האנרגיה הכללית האגורה בדלק(=עלות הסולר)
כל ג'אול שהולך להנעת הרכב והמקור שלו הוא הסוללה הוא זול ולו רק בגלל היעילות של המנוע החשמלי, ללא קשר לעלות החשמל.
לא הכי הבנתי מה כתבת.
אבל תחשוב שכשאתה על דלק. אתה סוחב משקל מת של סוללה ענקית וכבדה. ולא רק זה. אתה גם מבזבז דלק על לטעון אותה.
פרפטום מובילה זה שמן נחשים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ובנוסף המנועים החדשים גם נדרשים לעמידה סטנדרטיים גבוהים יותר של פליטה ולכן גם חנוקים יותר במערכות הפליטה.
ההבדל לטובת המנועים החדשים יהיה יותר בגזרת הרעש, ההספק, הפליטה והמומנט, בחיסכון בסולר ההבדל לא יהיה דרמטי.
אני משווה דיזל ישן בן מספר שנים (לא עתיק) מול דיזל חדש, לא מול היברידי.
Asaf-a
אסף.א
רכבים היברידיים מאוד חסכוניים דווקא במתאר של נסיעה עירונית בגלל הרגנריזציה של הבלימות.
במתאר שלך מין הסתם אתה נוסע בכבישים בין עירוניים ובקושי נוגע בבלמים. מהר מאוד אתה גומר את הסוללה המוגבלת של ההיברידיים ונוסע נטו על המנוע בנזין. אז כבר דיזל חסכוני הרבה יותר כדאי.
לחילופין רכב חשמלי מלא כמו טסלה יכול להיות משתלם. הבעיה שאתה צריך יכולת כל יום לעשות טעינה מלאה ואני לא יודע כמה שנים סוללה יכולה להחזיק במתאר השימוש שלך. זה כשמזניחים את הרצון שלך ליכולת שטח שאני לא יודע אם קיימת ברכבים החשמליים שנמכרים בארץ כיום.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בקיצור .. אני לא אכתוב את זה. ;)
אבל התשובה ברורה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בקיצור .. אני לא אכתוב את זה. ;)
אבל התשובה ברורה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם אני לא אכתוב את זה אבל אתה מוכר?
האמת חושב על זה …
השאלה היא האם מישהו מוכר אקספלורר
Sent from my iPhone using Tapatalk
כיוון מחשבה אחר: דאסטר בנזין עם הסבה לגז [emoji846]
צריכת הגז דומה לצריכת הבנזין, אז בקילומטר לליטר תישאר באותו התחום, אבל בקילומטר לשקל אתה מכפיל.
יש יתרונות וחסרונות למערכת גז, כבר נכתב ונלעס פה רבות...
כיוון מחשבה אחר: דאסטר בנזין עם הסבה לגז [emoji846]
צריכת הגז דומה לצריכת הבנזין, אז בקילומטר לליטר תישאר באותו התחום, אבל בקילומטר לשקל אתה מכפיל.
יש יתרונות וחסרונות למערכת גז, כבר נכתב ונלעס פה רבות...
מברור קצר בקבוצות שעשיתי עכשיו, אין כאלו .. והסיבה שהם קבלו כשהם שאלו היא שיש הזרקה ישירה וזה מחייב 25% בנזין יחד עם הגז ( כניראה לשימון ? ) ולכן פחות אטרקטיבי ..
אני אישית לא מכיר מישהו כזה ובקבוצות אף אחד לא אמר "אני" .. כששאלתי.
לא יודע אם זה אפשרי.
אולי אפשר לשאות את ערן, מי שמכיר אותו טוב ..
אין לי בעייה לשאול, בוא נראה קודם אם זה רלוונטי לפותח השרשור לפני שאני מציק סתם ...
מעדכנים אותי שיש אפשרות ברומניה לקנות את הרכב חדש מהחנות עם מערכת גז הולנדית שאני לא יודע את שמה .. אז כנראה שאפשרי.
אין לי בעייה לשאול, בוא נראה קודם אם זה רלוונטי לפותח השרשור לפני שאני מציק סתם ...
אני מניח שאם תהיה תשובה זה יכול לעניין לא מעט חברים בקבוצות מנשמע ..
באופן תיאורטי, הסבה לגז יכול להיות מעניין. באופן מעשי, לא נראה לי שבא לי להתגלח עם זה על הזקן שלי..
כנראה שהכיוון שלי יהיה דאסטר דיזל ידני 4x4..
תודה לכולם על הדיון הפורה..
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
שלחתי את השאלה לגבי הסבה לגז לערן, לא אצטט פה את התגובה המלאה והצבעונית שלו ואסכם בפשטות: לגבי דאסטר בנזין, עדיף לא להסב לגז.
יאללה, בהצלחה [emoji28]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210619/d5f5a259ca879c455460160497988a07.jpg
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
200 קמ ביום זה עדיין טווח סביר לרכב חשמלי מלא (לא היברידי),
200קמ זה טווח בנסיעה בלי הפסקה.
כמה זמן לוקח לעבור את המרחק?
כמה זחילה בפקק/תנועה?
מה שנראה טריוויאלי עם רכב רגיל, בהתייחס בעיקר למזגו בקיץ בקטעים איטיים שמאריכים משמעותית את זמן הנסיעה, פתאום הופך רכב חשמלי לגבולי מאד.
לא צריך פקק כל הדרך, מספיק קטעי עומס תנועה כדי להכפיל את זמן הנסיעה.
יאללה, בהצלחה [emoji28]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210619/d5f5a259ca879c455460160497988a07.jpg
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
כן. ותודה לאידיוטים האלו שנסעו על כבישים מהירים ברחבי ארצנו על 30 קמש.
לא שאכפת לי מכמות התאונות שיכלו לגרום, אבל באותו יום אשתי חזרה עם רצח בעיניים מהעבודה בגלל הפקקים שהם עשו, וזאת כבר סכנת חיים של ממש.
(למזלי היו להם על המכוניות מדבקות ענקיות של טויוטה ולא של לנדרובר, אחרת גם הדיסקו האומלל בחניה היה חוטף ריקושטים).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.