צפייה בגרסה מלאה : מיכל מים שוכב על רצפת טנדר- אפשרי?
שאלה- עלה רעיון לייצר מיכל מים מנירוסטה בצורה של רצפת ארגז טנדר, בגובה 8-10 ס״מ, כך שתווצר ״רצפה״ חדשה שהיא מיכל מים הגוזל 8-10 סמ מעומק הארגז ( היילקס 19, הארגז די עמוק).
בהנחה שמיוצר עם מחיצות חיזוק נכונות, האם יכול מיכל כזה לשמש רצפה שעליה מעמיסים/עומדים/ציוד מקפץ, או שזה יקרוס?
אפשרי כמובן ,
אבל חייב להיות מחיצות בתוך המיכל וגם חיזוקים באמצע , וע"מ לשמור עליו הייתי שם מעליו עץ 0.8 מ"מ שישמש כרצפה
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
בשיחה עם ארנון שושני לגבי רעיון דומה הוא אמר שזה לא טוב לבנות מיכל שטוח על שטח גדול כי זה גורם לתנועת מים מרגע שהמיכל לא מלא לגמרי.
תנועה זו גורמת להעברת משקל ונדנוד לרכב וגם לרעש.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
בשיחה עם ארנון שושני לגבי רעיון דומה הוא אמר שזה לא טוב לבנות מיכל שטוח על שטח גדול כי זה גורם לתנועת מים מרגע שהמיכל לא מלא לגמרי.
תנועה זו גורמת להעברת משקל ונדנוד לרכב וגם לרעש.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
למה זה שונה ממיכל הדלק של האוטו או ממיכלי מים גדולים ששמים מתחת לרכבים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשיחה עם ארנון שושני לגבי רעיון דומה הוא אמר שזה לא טוב לבנות מיכל שטוח על שטח גדול כי זה גורם לתנועת מים מרגע שהמיכל לא מלא לגמרי.
תנועה זו גורמת להעברת משקל ונדנוד לרכב וגם לרעש.
Sent from my SM-G955F using Tapatalkלכן המחיצות.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
מכיר לא מעט שיישמו את הרעיון הזה ועובד נהדר , זה נפוץ הרבה בחו"ל , וכמו שציינו קודמיי , עושים מחיצות בכדי למנוע את מעבר המים מצד לצד ונדנוד ,
אם עושה את זה מקצועי תהנה מהרעיון .
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
למה זה שונה ממיכל הדלק של האוטו או ממיכלי מים גדולים ששמים מתחת לרכבים?
Sent from my iPhone using Tapatalkהשטח שאתה מדבר עליו גדול בהרבה.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
למה זה שונה ממיכל הדלק של האוטו או ממיכלי מים גדולים ששמים מתחת לרכבים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה מכוון למיכל שטוח וארוך.
שם לרגע את עניין המחיצות הנחוצות בצד.
במצב שהמיכל כבר פחות ממלא, מספיק נטייה קלה לכיוון שונה מפתח האיסוף והמים לא יגיעו למשאבה/פתח ניקוז.
אצלי עם מיכל מלבני שוכב בחלק הקדמי של הארגז, 58ל עם מחיצות, קטן בהרבה ממה שאתה מכוון אליו זה קורה כשמפלס המים נמוך והרכב לא מפולס.
ליעילות מירבית הייתי בונה מיכל צר ואנכי צמוד לדופן הקדמית של הארגז.
זה גורע מעט מאס משטח הארגז, והרבה יותר יעיל מבחינת תפעול וניצול המים.
מכיר לא מעט שיישמו את הרעיון הזה ועובד נהדר , זה נפוץ הרבה בחו"ל ,
מיכל שטוח על כל שטח הארגז?
יש דוגמא?
חיפשתי הרבה זמן מיכלים ודוגמאות השראה לטנדר ולא נתקלתי בסידור כזה.
מכיר לא מעט שיישמו את הרעיון הזה ועובד נהדר , זה נפוץ הרבה בחו"ל , וכמו שציינו קודמיי , עושים מחיצות בכדי למנוע את מעבר המים מצד לצד ונדנוד ,
אם עושה את זה מקצועי תהנה מהרעיון .
Sent from my SM-N985F using Tapatalkלפחות מסרטונים של רכבים באוסטרליה שאני ראיתי נראה שהכיוון הוא מיכל יותר גבוה מארוך (רחב).
אתה יכול להפנות למקורות שמראים מיכלים כאלו?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
מיכל שטוח על כל שטח הארגז?
יש דוגמא?
חיפשתי הרבה זמן מיכלים ודוגמאות השראה לטנדר ולא נתקלתי בסידור כזה.לא צילמתי לצערי ,
אבל ראיתי את זה קיים בפורד 350 , טויוטה לנד קרוזר ורוביקון ,
בטויוטה והלנד קרוזר , עשו את המיכל על כל השטח בגובה 12 ס"מ ןמעליו מגירות ומקרר
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
בטויוטה והלנד קרוזר , עשו את המיכל על כל השטח בגובה 12 ס"מ ןמעליו מגירות ומקרר
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
שטח האחסון שם קטנטן ביחס למה שיואב שואל לגביו.
זה בסד״ג קטן יותר מהמיכל שיש לי בארגז.
ברנגלר זה בהכרח קטן יותר כי תא המטען קטן יותר.
בשיחה עם ארנון שושני לגבי רעיון דומה הוא אמר שזה לא טוב לבנות מיכל שטוח על שטח גדול כי זה גורם לתנועת מים מרגע שהמיכל לא מלא לגמרי.
תנועה זו גורמת להעברת משקל ונדנוד לרכב וגם לרעש.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
שים רגע את עניין הנדנור בצד למרות שלדעתי ברכב טיולים ממוצע (לא עבירות אקסטרים ולא מיאוצי ראלי) עניין העברות משקלדי זניח. עניין הרעש בטנדר??? למי אכפת, זה בארגז!!
אתה מכוון למיכל שטוח וארוך.
שם לרגע את עניין המחיצות הנחוצות בצד.
במצב שהמיכל כבר פחות ממלא, מספיק נטייה קלה לכיוון שונה מפתח האיסוף והמים לא יגיעו למשאבה/פתח ניקוז.
אצלי עם מיכל מלבני שוכב בחלק הקדמי של הארגז, 58ל עם מחיצות, קטן בהרבה ממה שאתה מכוון אליו זה קורה כשמפלס המים נמוך והרכב לא מפולס.
ליעילות מירבית הייתי בונה מיכל צר ואנכי צמוד לדופן הקדמית של הארגז.
זה גורע מעט מאס משטח הארגז, והרבה יותר יעיל מבחינת תפעול וניצול המים.
+1
וככל שתעשה נמוך יותר (8ס"מ ?) זה יהיה יותר חמור.
היו פה כמה דיונים על סידור של טנדר.
לדעתי, צריך להתייחס לגובה של הכנפיים כמישור שעליו מעמיסים.
להכניס מגירות עמוקות בין הכנפים (פונות לאחור). המקרר - בצד אחד (ימין או שמאל) ביו הכנף לדלת האחורית. בצד השני אכסון.
מאחורי המגירות, ועד לתחילת הארגז, זה המקום למיכל מים (אולי גם מיכל סולר).
מתקבל מישור העמסה גדול בגובה הכנפיים (או אם רוצים לגנוב עוד כמה ס"מ (3-5?) גובה).
שאלה- עלה רעיון לייצר מיכל מים מנירוסטה בצורה של רצפת ארגז טנדר, בגובה 8-10 ס״מ, כך שתווצר ״רצפה״ חדשה שהיא מיכל מים הגוזל 8-10 סמ מעומק הארגז ( היילקס 19, הארגז די עמוק).
בהנחה שמיוצר עם מחיצות חיזוק נכונות, האם יכול מיכל כזה לשמש רצפה שעליה מעמיסים/עומדים/ציוד מקפץ, או שזה יקרוס?
קח בחשבון שעבור נפח נתון, ככל שתיבה יותר פחוסה יש יותר חומר (עלות ומשקל) בפאות ויותר מטראז' ריתוך (זמן עבודה) בצלעות. ככל שהוא יותר פחוס אז גם צריך יותר צלעות חיזוק שזה עוד עלות, משקל וזמן עבודה. בנירוסטה עלות החומר משמעותית, מנסיוני בערך חצי מעלות המיכל (יצרתי כמה מיכלי נירוסטה כשהתכנון שלי, אני קונה את החומר חתוך ומכופף ומביא לרתך שאני משלם לו שעות עבודה).
שיקול נוסף הוא שאם המיכל הזה מונח על הרצפה של הטנדר, יש לך חללים ארוכים ודקים בין הצלעות של הרצפה שבהם תצטבר ג'יפה לחה שאתה לא יכול לנקות, וזה מתכון לחלודה. אני מאותה סיבה גם מעיף את אמבטית הפלסטיק המקובלת, וזה מבחינתי לבד פוסל את הרעיון.
מה שדורון כתב לגבי הניקוז נכון במיכל שטוח ודק, תצטרך תמיד לחנות עם שיפוע קל לפינה הנכונה.
כל מה שקשור לsloshing זניח - אבל מחיצות יהיו שם בכל מקרה והרבה כי אחרת המיכל יקרוס כמו מלאווח רגע אחרי שמכבים את האש.
אני עם רכב כמו שלך מבסוט לגמרי מהמיכל האחרון שיצרתי - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3952. זה 70 וקצת ליטר, לעומת משהו כמו 120 במיכל שאתה תיארת (100x150x8 ס"מ).
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=130836&d=1600243932
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.