PDA

צפייה בגרסה מלאה : יבוא קיט של אולדמן



eyalal2451
22-06-21, 14:27
שלום לכולם
לאחר בדיקה, מחפש לקנות קיט של אולדמן לפראדו 90 ארוך, קפיצים ובולמים.
המחירים בארץ גבוהים (7000) לפני מעמ אצל היבואן לקיט לא כולל עבודה
באמאזון יוצא באיזור ה4500₪ כולל משלוח.

השאלה היא כזו:
האם יבוא כזה יעצור במכס על סעיף בטיחותי/ איסור יבוא כזה או אחר?
כמה יעלו המסים לשחרור החבילה, והאם מישהו מכיר מקום בארץ שמוכר קיט במחיר אטרקטיבי העדיף על ההזמנה מחול?

תודה רבה לכולם ויום נפלא.

gillss
22-06-21, 15:57
משתף מניסיון אישי (לא כלכך מוצלח)
לפני שנתיים חשבתי בדיוק כמוך , רק שלי יש יתרון קל בדמות אחות אמריקאית
אשר לשמחתי היא גם מנהלת הסניף הלטיני בפדקס במיאמי.
קראתי כמעט כל מנשר, הוראת שעה ומחשבון מכס.
רכשתי קיט של old man עבור ה JK שלי (כזה שעוד לא היה כאן בארץ באותה תקופה)
שילמתי 2950$ (שילוח חינם) ושלחתי לאחותי הפלורידיאנית.
משקל החבילה כ 110 קילו (במשקל זה לא שאלו אותי בכלל על נפח האריזה)
עלות המשלוח לארץ עבור עובדת החברה היה אז כ 1400$ באוויר ו כ 250$ בים.
בחרנו בים, מלאנו את כל הטפסים האפשריים (ותאמינו לי שהם רבים מאד)
אבל שום דבר לא הכין אותי למה שמצפה באשדוד.
אני אנסה לקצר (לפני שכולם נרדמים) משה"ת שלח אותי למכון התקנים
מכון התקנים שלח אותי לייצרן , משם חזרתי למכון התקנים שהחליט שאינו יכול לאשר
את המוצר כי טרם נבחן בישראל, משה"ת לא מאשר כי מכון התקנים לא מאשר.
ולכן המכס לא משחרר. (וזה לפני שבכלל חישבו לי שומת מכס).
בצער רב (שבועיים טירטורים) שלחתי בחזרה לאחותי (קיבלתי הנחה - השילוח חזרה היה רק 200$)
אחותי ביצעה REFOUND מלא למוצר מול הספק האמריקאי (בניכוי מס מקומי)
נשארתי בלי קיט , ובלי 700$ דמי למידה למה לא לעשות את זה אף פעם.
למתעניינים הקיט היה :
Old Man Emu 2 to 2.50-Inch Light Load Suspension Lift Kit with BP-51 Shocks
היום הוא כבר מיובא סדיר ע"י הנפלד.
ועלותו בארץ הקודש כיום היא בסביבות ה 20K ש"ח.

YDF
22-06-21, 16:22
חפש בגוגל "דרישות חובה למוצרי תעבורה-דרישות תקן"
מקריאה במסמך זה, נראה שפרט(סיווג) מכס הוא בקב' 87.08.8000. להבנתי ביבוא אישי נדרשת עמידה ב-iso9001, אני מניח שאולדמן עומדים במינימום הזה.
בדוק שהפריט מסווג במדף של אמזון במס' הסיווג שציינתי. יתכן שזה יעצר לבדיקה ולו למינימום של הצהרה שזה מיועד לשימוש אישי.
משלוח דרך אמזון אמור לכלול את כל המיסים כך שאם ציטטת את המחיר הכולל לא צפוי תשלום נוסף.
למען הסר ספק, איני עוסק בתחום היבוא ונסיוני מוגבל ל"חפירה" במסמכים זמינים בלבד.
בהצלחה

GodsFather
22-06-21, 16:34
יש כאן שרשור די מעמיק בנושא ואת בועז שחפר חזק בתחום. מציע רגע לחפש

Sent from my HD1903 using Tapatalk

boaz avrahami
22-06-21, 18:18
צר לי לומר אבל אילו היית קורא את החומר המאוד גלוי באתר משרד התחבורה וכן מקצת מהחומר המצוי כאן באתר הן בנושא יבוא והן בנושא ערכות הגבהה היית יודע לאן אתה נכנס.

אתה ממש לא עשית שעורי בית בסיסיים ושילמת שכר לימוד יקר.

מקווה שהבאים אחריך ידעו לא ליפול באותם הבורות.


לפותח השרשור-
אל תביא שום ערכת הגבהה לארץ.
המחירים לא סתם גבוהים מפני שהערכות נדרשות לרגולציה , השוק קטן ואין תחרות מבחוץ בגלל הרגולציה.

מצד שני, אפשר להביא סט קפיצים וסט בולמים בנפרד ובאופן חוקי אבל זה לא יתן לך אישור של קיט הגבהה ברשיון

eyalal2451
22-06-21, 18:23
אחרי כמה שעות של מעבר על עשרות העמודים בשרשורים הקודמים ולא הצלחתי להבין.

מה שאני מבין כרגע - בולמים אינם מוצר המוגדר בטיחותי ואינם חייבים באישור מוסך מורשה.
קפיצים - לא ברור לי.

מס קנייה, מע״מ, מכס - האם כלולים במחיר של אמאזון?

שכר הלימוד עוד לא שולם כי אני עודני בשלב הלמידה, מעלה פה את השאלה ומתייעץ כי מבולבל לגמרי מהחומר הרב בנוגע ליבוא חלפים.

אמקד את השאלה:
https://ibb.co/47dSydt

1. האם בהצעה הנ״ל כלולים כל המחירים שעליי לשלם או שיהיו עוד הפתעות בדרך?
2. אם קפיצים אכן דורשים אישור מיוחד - האם אפשרי להזמין בולמים בלבד ומהי הפרוצדורה?
3. האם יש אנשים שייבאו קיט/בולמים/קפיצים מאמזון בתקופה האחרונה ויודעים לשתף על התהליך?ֿֿ

תודה רבה.

boaz avrahami
22-06-21, 18:27
הוספתי הרחבה בהודעה הקודמת.

אתה יכול להביא את החלקים בנפרד אבל לא כערכה.
אתה לא יכול לקבל עליהם אישור הגבהה ברשיון.

הזול יצא לך יקר ומתסכל. לך בדרך המלך אלא אם אתה מרענן ערכת הגבהה קיימת ברשיון.

bazz270
22-06-21, 18:32
כעקרון המפקח של מעבדת רכב יכול לבקש אישור גם על loaded strut stock (שזה הרכבה מקורית או דמוי מקורית לקפיץ ,בוקסות ומרסן מחוברים יחדיו) להוכיח שזה לא ערכת הגבהה.חובת הוכחה היא על היבואן.

יבוא של כל אלה בנפרד אפשרית למרות שגם עליהם יכולים לבקש אישור.

אה ואם נדרש במסמך חוקיות יבוא יכולים גם לבקש ISO מהמפעל שמייצר (הגשתי אחד כזה על יבוא משאבת הגה).

סהכ כל הדרישות במסמך מתוארות באופן די ברור אחרי כל העדכונים..לא מבין למה אנשים כל פעם מסתבכים עם זה.
מאז שיצא המסמך הזה לא היה לי חלק אחד שהבאתי ולא קיבל אישור..מה שהיה לפני זה באמת היה שוק.לא תמיד רגולציה זה רע

boaz avrahami
22-06-21, 18:46
כעקרון המפקח של מעבדת רכב יכול לבקש אישור גם על loaded strut stock (שזה הרכבה מקורית או דמוי מקורית לקפיץ ,בוקסות ומרסן מחוברים יחדיו) להוכיח שזה לא ערכת הגבהה.חובת הוכחה היא על היבואן.

יבוא של כל אלה בנפרד אפשרית למרות שגם עליהם יכולים לבקש אישור.

אה ואם נדרש במסמך חוקיות יבוא יכולים גם לבקש ISO מהמפעל שמייצר (הגשתי אחד כזה על יבוא משאבת הגה).

סהכ כל הדרישות במסמך מתוארות באופן די ברור אחרי כל העדכונים..לא מבין למה אנשים כל פעם מסתבכים עם זה.
מאז שיצא המסמך הזה לא היה לי חלק אחד שהבאתי ולא קיבל אישור..מה שהיה לפני זה באמת היה שוק.לא תמיד רגולציה זה רע


אתה לא מדייק והתשובה שלך עשויה לבלבל את מי שלא מתמצא.
אני חושב שהאינטרס הציבורי הוא לא להמשיך לדון בתת סעיף הזה שאינו קשור ומתיחס רק לפרק היבוא.
כל מה שקשור לקיטים של הגבהות - יש נוהל מסודר ומי שמעוניין לשמור על החוק שיצמד לנוהל.

שאלות בנוגע להליך היבוא בלבד, אשמח לענות .

eyalal2451
22-06-21, 19:28
הקיט יחליף קיט קיים כך שאין עניין של רישוי.

בשורה התחתונה, להבין אם אני מבין אתכם נכון:

הזמנה של כלל החלקים יחד יכולה להכניס את ההזמנה להגדרה של ״ערכת הגבהה״ מבחינת המכס אשר יכולה לסבך את התהליך.

הזמנה של 4 בולמים - אין בעיה ולא נדרש אישור מיוחד, ובנפרד הזמנה של 4 קפיצים גם כן לא נדרש אישור מיוחד, האם אני צודק?

מבחינת מיסוי לא הצלחתי לקבל תשובה, האם יגבה סכום נוסף על הסכום הנדרש באמזון? עמלה כלשהי?

תודה

erezgur
22-06-21, 19:38
1. האם בהצעה הנ״ל כלולים כל המחירים שעליי לשלם או שיהיו עוד הפתעות בדרך?

אם המוכר הוא אמזון או שאמזון הוא הגוף המטפל במשלוח - בעת התשלום תראה את המחיר הסופי, כולל כל עלויות השילוח והשחרור מהמכס בארץ (למעשה אם יתברר שאמזון גבו יותר ממה שנדרש בפוכל - אתה עוד תקבל לאחר שבועות בודדים החזר. אם הם טעו וגבו פחות ממה שנדרש בפועל - הם סופגים את העלות ולא מחייבים אותך בהפרש).

boaz avrahami
22-06-21, 19:50
הבנת נכון.
נדמה לי שבולמים מותר להביא בלי הגבלה כל זמן שאין להם כיוונון ומיכל חיצוני.

תביא כל משלוח בנפרד ובהפרש של לפחות שבועיים אחד מהשני.
דרך אמזון אין חשש להפסד כספי בכל מקרה.

zivo
22-06-21, 21:36
אם הקיט מחליף קיט קיים ואין בעיית רישום, אז שלח את הקיט לחבר בחו"ל ופזר אותו למשלוחי משנה.
ברגע שזה קפיץ או בולם, ולא ערכת הגבהה, זה סיווג שונה.
תהיה סבלני ( אל תשלח במקביל), והכל יכנס.
אההה.,..
וגם אם משהו לא יכנס, עם כזה הבדל מחיר, תקנה רק את החלק שנתקע בארץ, ועדיין זה כדאי.

bazz270
22-06-21, 22:25
אם זה קיט שנמכר ואושר בארץ אין בעיה לייבא אותו קומפלט בתנאי שיש לך את הניירת תקינה שלו (על פי מסמך חוקיות יבוא)אותה אתה תציג למפקח מעבדת רכב מטעם משרד תחבורה (דרך עמיל מכס)

boaz avrahami
22-06-21, 22:41
אם זה קיט שנמכר ואושר בארץ אין בעיה לייבא אותו קומפלט בתנאי שיש לך את הניירת תקינה שלו (על פי מסמך חוקיות יבוא)אותה אתה תציג למפקח מעבדת רכב מטעם משרד תחבורה (דרך עמיל מכס)


בחיאת תפסיק.
אתה תגרום לאנשים נזק כספי.
תיק התקינה הוא מסמך שעלה לבעל התקינה כסף והוא מה שמגן עליו מתחרות. אף אחד לא יקבל אותו במתנה.
יש בהוראות סייג אבל לדעתי גם בו לא ניתן לעמוד.

bazz270
22-06-21, 23:21
איזה מוזר

אספיר הביאו לי את התיק תקינה המלא שלהם להגבהה של טרופר קצר אחרי ששילמתי להם 150 שקל לאישור הגבהה קיימת.


כנראה באמת מוגן הייטב.אתה צודק.

eyalal2451
23-06-21, 04:21
איזה מוזר

אספיר הביאו לי את התיק תקינה המלא שלהם להגבהה של טרופר קצר אחרי ששילמתי להם 150 שקל לאישור הגבהה קיימת.


כנראה באמת מוגן הייטב.אתה צודק.

עשית את התהליך?
ייבאת את הקיט, הרכבת והוצאת אישור הגבהה?

bazz270
23-06-21, 05:56
לא


אני אומר שתאורטית אין בעיה להביא קיט קומפלט אם אתה משיג את ניירת של אותו הקיט שאתה רוצה לייבא (בתנאי שהוא כבר אושר בארץ לפני זה והעתק שלו קיים פיזית בחברה שכתבה את התיק ובמשרד רישוי)


אתה יכול להתקשר למעבדת רכב של הטכניון ולהתייעץ איתם לגבי איך משיגים תיק תקינה לקיט קיים ומשווק בארץ.הם חבר'ה נחמדים סהכ.

asafk
23-06-21, 07:38
הדיון לא תיאורטי- הבנאדם רוצה להזמין.
מנסיון בולמים לא דורשים אישור - אבל לא תמיד עוברים חלק. אם מדובר בבולמי הגבהה או הנמכה - הם עלולים להיעצר.
כנל קפיצים.
מעשית - ערכת הגבהה כולל הכל אי אפשר לייבא לבד. כלומר לפעמים זה עובר כמו כל דבר אבל זה מוצר שדורש אישורים ואין לנו את האישורים האלה זמינים.

וגם אם הבאת בולמים וקפיצים, כיוון שיעבור מארה"ב של מוצר שאינו תוצרת ארה"ב דורש גם מכס וגם מס קניה - אתה צפוי לכ 60 אחוז מיסים.
זה מביא אותך קרוב מאוד למחיר בארץ וזה לפני שדיברנו על אחריות ושירות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
23-06-21, 07:44
הבנת נכון.
נדמה לי שבולמים מותר להביא בלי הגבלה כל זמן שאין להם כיוונון ומיכל חיצוני.

תביא כל משלוח בנפרד ובהפרש של לפחות שבועיים אחד מהשני.
דרך אמזון אין חשש להפסד כספי בכל מקרה.בועז.. מיכל חיצוני זו תוספת שלך, אל תתן להם רעיונות.

ההתייחסות בנוהל היא למתכווננים.134285

boaz avrahami
23-06-21, 07:48
אתה צודק טכנית.
המצב יותר מחמיר ממה שציינתי.
לא מכיר כאלו עם מיכל חיצוני ובלי יכולת כיוונון.
מכיר כאלו ללא מיכל אבל עם יכולת כיוונון.

תודה על ההארה

סולי
23-06-21, 07:55
חבר הזמין בילשטיין 5160,
הנציגות בארץ לא מביאה את הדגם המדובר.

אלו בולמים עם מיכל חיצוני, דרך אמאזון, הם כבר בארץ ... מקווה לעדכן ששוחררועוד לפני המפגש.

ד ו ר ו ן
23-06-21, 09:07
אתה צודק טכנית.
המצב יותר מחמיר ממה שציינתי.
לא מכיר כאלו עם מיכל חיצוני ובלי יכולת כיוונון.
מכיר כאלו ללא מיכל אבל עם יכולת כיוונון.
תודה על ההארה

חלק גדול מהבולמים עם מיכל חיצוני לא ניתנים לכוונון ללא פתיחה במעבדה עם כלים מתאימים.
אתה רוכש אותם במצב נתון שאינו בר שינוי כמשתמש על הרכב.

לדוג׳
גם סדרה 7000 של בילשטיין, מגיעים מהמפעל בגנון נתון, לא ניתנת לשינוי ללא פתיחה וזה כבר משהו שמבוצע במעבדה מתאימה, לא ברמת משתמש.

לתפוח הגה סטנדרטי יש יותר יכולת כוונון עצמית ביחס לבולמים האלו.
למעשה לכל בורג ברכב.

om2
23-06-21, 16:54
לפני חודש שאלתי את השאלה הנ"ל חבר שעבד באחת הסדנאות בארץ.

אמר לי לא לנסות אפילו לא בצחוק.
במיוחד לא עם אולדמן.

אמר ששמע רק על אחד שהצליח.
קומבינות על (וכנראה כמה טובות...)
וחסך בסוף הדרך אולי אולי 1000 שח


מנגד מכיר עשרות שפשוט שרפו כסף לחינם

סולי
23-06-21, 16:55
יש פה מס חברי פורום שהזמינו קפיצי עלה של אולדמן להגבהה ... של רכבים שונים וכולם נכנסו חלק.

אולי ירצו להגיב...

סולי
23-06-21, 18:25
דוגמא חיה מהיום, עבר חלק, הוזמן דרך אמאזון.134288

nitzan
23-06-21, 18:32
שני הגרוש שלי,רכשתי במהלך שנת הסגר קיט חדש רוביקון 4.5.הבאתי אותו בחלקים כ פעם נרכש חלק אחר כולל הגשת בקשה לאישור משרד תחבורה לחלקים שעבורם נדרש אישור יבוא,הכול כולל הכל הגיע במהירות מדהימה,סט מוטות רדיוס נתקע לבדיקה פיסית במכס, כמובן שאישור היבוא היה מוכן ואמזון ספגו את ימי האחסנה.כל הרכישה נעשתה דרך אמזון כך ש המחיר ששילמת להם הוא המחיר ללא כל תוספת.בהצלחה

boaz avrahami
23-06-21, 18:48
מתי תלמדו שהשטויות האלו נקראות על ידי הרבט ?
ההמשך זה שאתם סובלים ומיללים .

כמו עם פינות החמד ומקורות המים.
כולם קוראים וחלקם מנצל לרעה ויש מחיר.

סולי
23-06-21, 18:57
מה זאת אומרת?!
הכל כדת וכדין ועומד בחוקיות היבוא עפ הנוהל...
מטרת השיתוף היא להרגיע את פותח השרשור.

גם מה שבסדר לא בסדר?

nitzan
23-06-21, 20:20
די להפחיד את כולם, הבן אדם שאל אז מספרים לו את האמת, כל היבוא נעשה באישור של משרד התחבורה, אפילו רחמנא לצלן השירות שלהם היה מצוין,לא זוכר את שם הבחורה שעונה למיילים אבל עשתה עבודה נהדרת.ואין לי שום בעיה שיקראו את זה.

ד ו ר ו ן
23-06-21, 20:32
יש פה מס חברי פורום שהזמינו קפיצי עלה של אולדמן להגבהה ... של רכבים שונים וכולם נכנסו חלק.

אולי ירצו להגיב...

תקרא שוב.
את השרשור והנהלים..

יש הבדל בין קפיץ לבד ובין בולם לבד ובין קיט שלם.

bazz270
23-06-21, 23:07
די להפחיד את כולם, הבן אדם שאל אז מספרים לו את האמת, כל היבוא נעשה באישור של משרד התחבורה, אפילו רחמנא לצלן השירות שלהם היה מצוין,לא זוכר את שם הבחורה שעונה למיילים אבל עשתה עבודה נהדרת.ואין לי שום בעיה שיקראו את זה.

אצלי כתוב דנה..
אחלה שירות.הכל מהיר ומטוקטק..אם חסר משהו הם רושמים בדיוק מה חסר..אין פה שום קונספירציות בתהליך

סולי
23-06-21, 23:13
תקרא שוב.
את השרשור והנהלים..

יש הבדל בין קפיץ לבד ובין בולם לבד ובין קיט שלם.תקרא היטב מה אני כתבתי.

ד ו ר ו ן
24-06-21, 00:06
תקרא היטב מה אני כתבתי.

השאלה של פות״ש היא ״קיט״ וענית על בודדת, יש בזה הטעייה שיכולה בקלות להביא להרבה עגמת נפש.

סולי
24-06-21, 00:10
תמיד תראה את הרע?

יש פה אינפורמציה מדויקת.

נ.ב פוגעני קצת לומר שאני מטעה...

עריכה שנייה:
יכולת לכתוב,
פות"ש שרשור יקר שים לב לדיוקים, אף אחד לא ייבא בעצמו קיט הגבהה שלם.
כולם מדווחים שהזמינו/שילחו חלקים בנפרד, או קפיצים או בולמים.

אני אגב התייחסתי בין השאר לבולמים עם מיכלים.

אני לתומי דייקתי במונחים קפיצים או בולמים במקרים אליהם התייחסתי.
בעוונתיי יש לי נטייה לדייק...לעיתים.
לתומי חשבתי שההבדל ברור בין קפיץ עלה לקפיץ סליל לבולם ולקיט קומפלט....
אין לי ולא היתה לי ולא תהייה לי כוונה או אינטרס להטעות, ההפך.

ד ו ר ו ן
24-06-21, 08:38
אורי,
לא להפגע.
מההכרות איתך אין לי ספק בכנות הסיוע, רק שהנוסח קצת מטעה ביחס לשאלה שנשאלה-זו דעתי כצופה מהצד.

הארתי בקצרה, תיקון הנוסח שלך עליך..

asafk
24-06-21, 10:45
אני חושב שהובהר כאן בדיון אינספור פעמים ההבדל בין ייבוא חוקי של קפיצים או בולמים לבין ייבוא לא חוקי של ערכת הגבהה.
לכן ההתנצחות מיותרת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->