PDA

צפייה בגרסה מלאה : איפה משיגים קונקטורים ?



gilur
23-06-21, 09:12
היי,
אני צריך לעשות קצת סדר בכמה צמות חשמל. ספציפית מדובר בפאג'רו (ועוד יותר ספציפית - משאבת סולר) אבל השאלה רלוונטית לכולם ...
מי בארץ מוכר מחברים / קונקטורים של חשמל לג'יפים?

תודה

bazz270
23-06-21, 09:52
אין דבר כזה קונקטור של ג'יפ
זה מחברים אוטומוטיביים סטנדרטים.לרוב יצרן רכב מסויים מחזיק קטלוג מחברים של הרכבים שלו.

סיכוי שתמצא מלאי של מחבר מיצובישי ספציפי בארץ אפסי...
תתחיל ממציאת קטלוג מחברי רכב של מיצובישי.

אם אתה רוצה סתם קונקטורים (רגיל/אטום/הגנה קורוזיבית/זרם מועבר וכו )לפי spec כללי למשל talmir בחיפה משווקים ומזמינים לפי דרישה..גם digikey עוסקים בשיווק ויבוא.

jonys
23-06-21, 10:04
קונקטורים בתעשיית הרכב המודרנית זה עולם ומלואו.
גם אם תמצא את הקונקטור המדוייק (ויש סיכוי לא רע שלא תמצא כי חלק גדול הם custom made), אתה צריך גם למצוא את הפינים שנכנסים לתוכו וגם את הלוחץ הספיציפי לפינים האלו.
בקיצור, חפש קונקטור מתאים מפירוק, חתוך אותו ביחד עם כמה ס"מ של חוטים, הלחמה טובה ובידוד מתכווץ.

tallevi
23-06-21, 22:55
מי אמר שחייבים להיצמד לקונקטורים המקוריים שיוצרו במיוחד עבור יצרן הרכב הזה במאה הקודמת......??

ישנם קונקטורים מעולים תוצרת צ׳יינה מכל הסוגים המינים והצבעים... והם גם הרבה יותר קלים להתקנה. מספק בהחלט.


טל.

yoni_0000
23-06-21, 23:10
אכן. תקנה גם זכר וגם נקבה ותחליף את שניהם.

jonys
27-06-21, 09:26
מי אמר שחייבים להיצמד לקונקטורים המקוריים שיוצרו במיוחד עבור יצרן הרכב הזה במאה הקודמת......??

ישנם קונקטורים מעולים תוצרת צ׳יינה מכל הסוגים המינים והצבעים... והם גם הרבה יותר קלים להתקנה. מספק בהחלט.


טל.

ככה מתחילות הבעיות... כל קונטקור מיועד להעביר זרם מקסימלי מסויים. חלק גדול מהיצרנים הסיניים בכלל לא נותנים דף נתונים לקונקטורים שלהם ואלו שכן לא תמיד מקפידים על קשר בין ההצהרות למציאות.

lizard
27-06-21, 17:23
מאיפה אתה?
יש לקנות כל סוגי מחברים באיביי/אמזון/עלי אקספרס. רק לוודא גודל וטווחי אמפר לפני. לוודא שמיועד ל12 וולט.
צריך כלי לוחץ מתאים למחבר אבל שוב, לא משהו יקר במיוחד ויש כאלו שהם קיטים לכל מיני סוגי מחברים, כלי מאוד שימושי להחזיק בבית.

בארץ אני מאמין שלכל חשמלאי רכב יש מחברים שישמחו למכור לך.

tallevi
28-06-21, 06:41
ככה מתחילות הבעיות... כל קונטקור מיועד להעביר זרם מקסימלי מסויים. חלק גדול מהיצרנים הסיניים בכלל לא נותנים דף נתונים לקונקטורים שלהם ואלו שכן לא תמיד מקפידים על קשר בין ההצהרות למציאות.



גודל המוליך הוא אינדיקציה לרמת הזרם. אם תשמור על קונקטורים המותאמים לאותו גודל מוליך אתה בסדר.
לא מכיר בעיות שהתחילו מהחלפת קונקטור שכזו. אם אתה מכיר תופעה שכזו (תופעה= ריבוי מקרים שקונקטורים חליפיים (סיניים לבקנים...) לא עמדו בעומס ונשרפ), גלה לנו...

אם לא, אז זה סתם דיבורים באוויר.

טל.

boaz avrahami
28-06-21, 06:52
לא כל הקונקטורים עושים אותה עבודה.

יש הבדלים בחומר הפלסטי ועמידותו לחום, באטימה של הקונקטור למים.

לא אומר שאין קונקטורים סיניים טובים אבל אני הייתי מעדיף מקורי או שווה ערך למשל של דויטש.

Deutsch


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210628/991b1d3a30fa78e29f1d78327ddd06d4.jpg

סולי
28-06-21, 09:07
גודל המוליך הוא אינדיקציה לרמת הזרם. אם תשמור על קונקטורים המותאמים לאותו גודל מוליך אתה בסדר.
לא מכיר בעיות שהתחילו מהחלפת קונקטור שכזו. אם אתה מכיר תופעה שכזו (תופעה= ריבוי מקרים שקונקטורים חליפיים (סיניים לבקנים...) לא עמדו בעומס ונשרפ), גלה לנו...

אם לא, אז זה סתם דיבורים באוויר.

טל.מעבר לעמידות שציין בועז ואני מחזק.
אתן דוגמא שנתקלתי בה לאחרונה בהחלפת חיישן חמצן.
החלפתי חיישן חמצן מקורי באוניברסלי תוצרת דלקו, בהוראות ההרכבה מצויין להשתמש בחיבור המקורי ולהקפיד לשמור על אותו אורך חיווט בדיוק.
לא כתבו הסבר או סיבה ... אבל ציינו זאת בהערה מודגשת.
אני מניח... שיש לכך חשיבות אחרת לא הערה לא היתה בהדגשה.

אני לא חושב אגב שזה מעיד על הכלל אבל בחיישני חמצן כנראה שכן.

boaz avrahami
28-06-21, 09:12
חלק מהחישנים משדרים התנגדות.
זה הגיוני.
שינוי אורכים ומחברים משפיע על ההתנגדות

gilur
28-06-21, 09:12
מי אמר שחייבים להיצמד לקונקטורים המקוריים שיוצרו במיוחד עבור יצרן הרכב הזה במאה הקודמת......??
ישנם קונקטורים מעולים תוצרת צ׳יינה מכל הסוגים המינים והצבעים... והם גם הרבה יותר קלים להתקנה. מספק בהחלט.
טל.

היי טל,
נתנו לך הרבה תשובות יפות ופספסו אחת שבעיניי מאוד חשובה:
אם אני מוצא את המקורי - החלפה של משאבה תהיה הכי straight forward שאפשר.
כל שינוי אחר ישאיר את מי שמחליף אותה (אם יהיה צורך) בבלבלה אמיתית....

jonys
28-06-21, 09:16
גודל המוליך הוא אינדיקציה לרמת הזרם. אם תשמור על קונקטורים המותאמים לאותו גודל מוליך אתה בסדר.
לא מכיר בעיות שהתחילו מהחלפת קונקטור שכזו. אם אתה מכיר תופעה שכזו (תופעה= ריבוי מקרים שקונקטורים חליפיים (סיניים לבקנים...) לא עמדו בעומס ונשרפ), גלה לנו...

אם לא, אז זה סתם דיבורים באוויר.

טל.

עובי המוליך הוא רק פרמטר אחד. הפלסטיק אמור לעמוד בטמפרטורה מסויימת (בדר"כ 105 מעלות), צריך לעמוד בבדיקות ויברציות, במקרים של שימוש מחוץ לקבינה הפלסטיק צריך להבידק בעמידות לממיסים ודלקים וכו'.
אם בא לך להיכנס לזה ממליץ לקרוא על תקנים AEC-Q100/200.
ולגבי דוגמאות מהמציאות כן יש לי ולא מעט. רק לפני חודשיים מקום העבודה שלי ביזבז הרבה מאוד כסף על להחליף קונקטורים בכרטיס מסויים מ"תואם מולקס" למולקס מקורי, כי התואמים היו נשרפים ב9A בזמן שהמקורי מיועד לעבוד ב12A.

bazz270
28-06-21, 11:16
באמריקאיות יש סטים לשיפוץ מחברים ( מחבר תחליפי איכותי נגיד של NTK אטום או מקורי עם הפינים לחוצים כבר - צריך רק ללחוץ את הזנבות של החוטים לפי צבעים ).

בטח יש גם ליפניות.
אבל העלויות להחליפת כלל המחברים בצמה יחסית גדולה תעלה על העלות של הצמה קומפלט ( כל מחבר SERVICE עולה סביבות ה100 ש"ח).

וחוצמזה הבידוד של החוטים כנראה גם יהיה גמור במיוחד ברכבי בנזין עם מנוע גדול.

tallevi
28-06-21, 14:01
עובי המוליך הוא רק פרמטר אחד. הפלסטיק אמור לעמוד בטמפרטורה מסויימת (בדר"כ 105 מעלות), צריך לעמוד בבדיקות ויברציות, במקרים של שימוש מחוץ לקבינה הפלסטיק צריך להבידק בעמידות לממיסים ודלקים וכו'.
אם בא לך להיכנס לזה ממליץ לקרוא על תקנים AEC-Q100/200.
ולגבי דוגמאות מהמציאות כן יש לי ולא מעט. רק לפני חודשיים מקום העבודה שלי ביזבז הרבה מאוד כסף על להחליף קונקטורים בכרטיס מסויים מ"תואם מולקס" למולקס מקורי, כי התואמים היו נשרפים ב9A בזמן שהמקורי מיועד לעבוד ב12A.



כמו שחשבתי - דיבורים באוויר...
לא הבאת אפילו מקרה אחד של כשל בקונקטור חליפי ברכב, (וגם לא שאר המגיבים המלומדים...), בטח לא תופעה של "ככה מתחילות הבעיות..."
הדוגמה שנתת לא קשורה לקונקטורים ברכב.




היי טל,
נתנו לך הרבה תשובות יפות ופספסו אחת שבעיניי מאוד חשובה:
אם אני מוצא את המקורי - החלפה של משאבה תהיה הכי straight forward שאפשר.
כל שינוי אחר ישאיר את מי שמחליף אותה (אם יהיה צורך) בבלבלה אמיתית....

נכון, לא הכי כיף שבעולם ובהחלט לא רצוי במקומות שעלולים להקשות בעתיד, אבל במידה ולא ניתן להשיג, מה תעשה?
בשביל חיווט מחדש של 6-10 חוטים לא תשבית את הרכב, נכון?


מעבר לעמידות שציין בועז ואני מחזק.
אתן דוגמא שנתקלתי בה לאחרונה בהחלפת חיישן חמצן.
החלפתי חיישן חמצן מקורי באוניברסלי תוצרת דלקו, בהוראות ההרכבה מצויין להשתמש בחיבור המקורי ולהקפיד לשמור על אותו אורך חיווט בדיוק.
לא כתבו הסבר או סיבה ... אבל ציינו זאת בהערה מודגשת.
אני מניח... שיש לכך חשיבות אחרת לא הערה לא היתה בהדגשה.

אני לא חושב אגב שזה מעיד על הכלל אבל בחיישני חמצן כנראה שכן.

לקונקטורים יש פרופיל שמבטיח חיבור נכון של כל המוליכים שעוברים דרכו, אם תחליף את הקונקטור יש סיכוי שהאידיוט שקנה את המוצר שלהם יעשה סלט ויגרום לחיישן נזק...ואת זה הם מעדיפים למנוע מראש.




אני לא בא לשכנע אף אחד מה טוב או לא, כל אחד שיפעל כראות עיניו.
אני אישית גם יעדיף את הקונקטור המקורי, אבל במקרים מוסויימים, אני לא אעשה מאמצים מעבר לסביר.
במידה ואצטרך קונקטור מסויים ולא ניתן יהיה להשיגו, אחליף לתחליפי.

סתם כדוגמה ברכב שלי נדפק הקונקטור של המזרק הראשון (זה בעצם ה needle lift sensor שנותן משוב לתזמון ומשך ההזרקה ומבוסס על גביש פיאזו-אלקטרי), כולה שלושה גידים. החלפתי בסופיות חוט סטנדרטיות (אפילו לא היה לי באותו רגע קונקטור נורמלי לזה), שלוש זוגות של זכר ונקבה, וככה זה גם נשאר. שום בעיה.


טל.

boaz avrahami
28-06-21, 14:34
אתה עצמך הבאת דוגמה לקונקטור מקורי שנדפק.
חזקה עלינו שהחליפיים ידפקו בפרק זמן קצר יותר אם הם מאיכות נמוכה ובתנו המכונה תא המנוע.
וזה פתח לצרות בשטח בתנאים קשים בהרבה וכאשר חלקנו מבינים פחות ממך היכן התקלה.

יש שמסתפקים באלתורים ברמה מפוקפקת ויש שמקפידים לעשות עבודה יסודית.

מדינה חופשית

jonys
28-06-21, 15:12
כמו שחשבתי - דיבורים באוויר...
לא הבאת אפילו מקרה אחד של כשל בקונקטור חליפי ברכב, (וגם לא שאר המגיבים המלומדים...), בטח לא תופעה של "ככה מתחילות הבעיות..."
הדוגמה שנתת לא קשורה לקונקטורים ברכב.


טל.

תנשום קצת (אוויר)... במקרה החברה שבה אני עובד דווקא מייצרת כרטיסים לרכב, ואני מתכנן כרטיסים כאלו ב8 שנים האחרונות. יש לי טיפה מושג באיך מאפיינים קונקטורים לפי מפרט של מוצר.
איזה הוכחות אתה רוצה? לאיזה כתובת לשלוח לך קונקטורים מפוייחים?

tallevi
28-06-21, 17:54
אתה עצמך הבאת דוגמה לקונקטור מקורי שנדפק.
חזקה עלינו שהחליפיים ידפקו בפרק זמן קצר יותר אם הם מאיכות נמוכה ובתנו המכונה תא המנוע.
וזה פתח לצרות בשטח בתנאים קשים בהרבה וכאשר חלקנו מבינים פחות ממך היכן התקלה.

יש שמסתפקים באלתורים ברמה מפוקפקת ויש שמקפידים לעשות עבודה יסודית.

מדינה חופשית


צודק, לפעמים כדי לאלתר צריך לדעת טוב מאוד מה אתה עושה....
והידע ולזרוק עקיצות שנונות בפורומים זה לא מה שעוזר...

לעשות עבודה יסודית = לרוץ לבעלי מקצוע על כל פיפס ולפתוח את הארנק לרווחה? אחלה, לא רואה בזה השראה גדולה.



טל.

tallevi
28-06-21, 18:00
תנשום קצת (אוויר)... במקרה החברה שבה אני עובד דווקא מייצרת כרטיסים לרכב, ואני מתכנן כרטיסים כאלו ב8 שנים האחרונות. יש לי טיפה מושג באיך מאפיינים קונקטורים לפי מפרט של מוצר.
איזה הוכחות אתה רוצה? לאיזה כתובת לשלוח לך קונקטורים מפוייחים?


כנראה שאתה יודע לאפיין קונקטורים ברמת התכנון, אבל איך זה קשור להחלפת קונקטורים ברכבים בני 10-20-30 שנה שנדרש להחליף בהם את הקונקטורים המקוריים, שאינם מיוצרים כבר כמה שנים טובות, והלגיטימציה בשימוש בקונקטורים חליפיים???

הנה נשמתי...



טל.

boaz avrahami
28-06-21, 20:15
טל, אתה לטעמי מפספס כמה נקודות.

לא פעם הקונקטור מתחבר לגוף של האביזר אותו הוא מפעיל.
במקרים כאלו חובה לשמור על זהות אחרת לא יתחבר.

בקונקטור על הקו אפשר להחליף אבל הטענות כאן שהשמיעו הרוב הן שהקונקטור החליפי צריך להיות בעל עמידות ואיכות בעוד שאתה צידדת גם בשימוש בסתם קונקטור מאיכות לא ברורה.

tallevi
28-06-21, 22:02
טל, אתה לטעמי מפספס כמה נקודות.

לא פעם הקונקטור מתחבר לגוף של האביזר אותו הוא מפעיל.
במקרים כאלו חובה לשמור על זהות אחרת לא יתחבר.

בקונקטור על הקו אפשר להחליף אבל הטענות כאן שהשמיעו הרוב הן שהקונקטור החליפי צריך להיות בעל עמידות ואיכות בעוד שאתה צידדת גם בשימוש בסתם קונקטור מאיכות לא ברורה.לא ברור לי מה גורם לך לחשוב שפיספסתי את הנקודות הברורות מאליהן שהעלית, גם למי שלא ראה אלפית מסוגי החיבורים והאביזרים שאני ראיתי...

לגבי עמידות...ברור שאפשר להתפלסף על זה ברמת ההנדסה של לוויינים למאדים, (תקנים, חומרים, עמידות כימית, תרמית, חשמלית, מכאנית, דרגת IP ועוד ועוד ועוד ועוד....), אבל בחייאת...בפרקטיקה, הקונקטורים החליפיים הסיניים האלה עובדים ועושים את העבודה לא פחות טוב מהמקוריים...(היכן שניתן, לא בכל מקום ולא תמיד, אבל ניתן), אז למה לנסות להתחכם כל הזמן??


טל.

bazz270
28-06-21, 23:10
מסכים בהחלט

במקום שבו שתיקון חשמלאי socalled מקצועי זה לשים 5 מטר איזולירבד אחרי ליפוף כביכול פיליפס סטייל חמאס של חוטים ואזיקון על כל זה נקרא מקצועי

אין מה לדבר על עמידה בתקנים של המחברים..זה עוברשוט מטורף במציאות שלנו...
גם שרוול לחיצה או מחבר סיני אבו סיני יהיה הרבה יותר טוב מרוב הקומבינות שדופקים פה בעלי "מקצוע" ובעלים של רכבים.

אפילו אם אין בו גומיה מעפנה המחבר הזה יעבוד.יש כאן בלבול קל במקדם בטחון.
אגלה לכם סוד.גם אם פשוט תתקעו 2 חוטים בתוך בפלאג זה יעבוד זמן מה.סוף העולם לא יקרה

זה לא טיל.זה לא קורבטה או מטוס נוסעים.תרדו קצת לקרקע

עדיף שתפסיקו לשים רפידות noname לבלמים או צמיגים סינים ב300 שקל 4 חתיכות או כל שיט אחר לרכב שנרכש במקורות מפוקפקים

ולכל מי שמתכנן כרטיסים במהלך שנים...המציאות בשטח טיפה יותר שונה מהכרטיס במרעד או ברתמה ממודלת בתוסף routing

יש רמת איכות בדרגה של יצרן ויש רמת איכות ברמה של service (דרגים בשטח).זה נתון ידוע ורשמי בהגדרות אחזקה של חברות גדולות.

jonys
29-06-21, 09:04
חייב להודות שחלק מהתגובות פה פשוט השאירו אותי קצת בהלם.
הרי בכל פעם שמישהו כותב פוסט על בעיות חשמל ברכב שולחים אותו ללכת ולפרק את ההתקנות המקומיות שכל מיני מתקינים על דעת עצמם עשו.
פותח השרשור שאל שאלה לגבי קונקטור במערכת קריטית (משאבת סולר) וברכב לא נדיר במיוחד. ההצעה שלי אליו היתה למצוא בפירוקיה את הצמה המתאימה ולהלחים את החוטים. מצטער אבל אני לא חושב שתצליחו לשכנע אותי שקונקטור גנרי כלשהו יתאים יותר באפליקציה הזאת.
אני מאמין שכדי לעשות קיצור דרך צריך לדעת קודם לעבוד לפי הספר. לפי ניסוח השאלה של פות"ש הוא כנראה לא חשמלאי רכב ולא יודע לבחור קונקטור שיעמוד אפילו בדרישה של צריכת הזרם (לפני שנכנס לעוד דרישות "פלצניות"). לשלוח אותו לעלי אקספרס לחפש קונקטור זאת המלצה לא אחראית.
יש נטיה של הרבה אנשים לזלזל בסכנות של חשמל רכב כי מדובר במתח נמוך. אז נכון, להתחשמל כנראה שלא תצליחו, אבל הזרמים הם הרבה יותר גבוהים מחשמל ביתי ולכן נדרשת הקפדה גדולה הרבה יותר על התאמת עובי החוטים וסוג הקונקטורים.

bazz270
29-06-21, 10:10
אה נו ולהציע לשים צמה רקובה מהפירוק ולהלחים אותה זה עצה אחראית?

לפי ה"ספר" צריך להחליף צמה לצמה חדשה קומפלט.זה מה שהספר של הרכב workshop manual אומר (ב100 אחוז מהמקרים).אז לא ממש ברור לאיזה ספר בדיוק אתה מפנה.


חוץ מזה ספק שמישו רוצה לשכנע אותך.אני אישית מחליף צמות לצמות חדשות מהמפעל אם כבר.נדיר שאתעסק עם מחבר בודד.

בוחר קוטר חוט כמו הישן ולוחץ עם שרוול.אם יש בעיה הבקרה של הרכב תצביע עליה כבר בסוויץ'

אף פעם לא היו לא בעיות מוליכות פרט למקרה אחד של מחבר פנסים תחליפי לא אטום שקיבל קורוזיה.

אם אתה מעוניין לעבוד לפי תקן תעופתי ברכב שלך זכותך

אני רק עוד פעם אגיד.אם אתה מגיע מהתחום של תכן וסימוכיי יצור לרכיבי חשמל אז הדרג האחזקתי לעולם לא ידרוש את ההחמרה של השלב הייצור בשלב דרג אחזקתי בשטח...פשוט כי בחיים לא יהיו לך תנאי עבודה ברמה של רצפת ייצור בשלב של תיקון service

הלחמה נקיה,לוחצים מיוחדים בחום,חומרי הגנה,יציקות

בשטח (דרג אחזקתי מקצועי-לא מדבר על חשמאלאי רכב פרטאצ..

בשטח קיים קאטר.בידוד תרמי,סט שרוולים אוניברסלי,לוחץ מכאני ואולי מלחם גז

jonys
29-06-21, 10:21
אה נו ולהציע לשים צמה רקובה מהפירוק ולהלחים אותה זה עצה אחראית?

לפי ה"ספר" צריך להחליף צמה לצמה חדשה קומפלט.זה מה שהספר של הרכב אומר (ב100 מהמקרים).אז לא ממש ברור לאיזה ספר בדיוק אתה מפנה.

למה אתה חושב שצמה מפירוק תהיה "רקובה"?
אתה קורא ספרים לא נכונים. כמעט כל יצרן מחזיק קטלוג pigtail repair kits. זה שאתה לא יודע להגיע למק"טים לא אומר שהם לא קיימים.
תעשה מה שאתה רוצה אתה ילד גדול.

bazz270
29-06-21, 10:26
וואלה

ספר workshop manual של fomoco לא ספר נכון...

מיציתי את הנושא בשלב זה

jonys
29-06-21, 10:35
וואלה

ספר workshop manual של fomoco לא ספר נכון...

מיציתי את הנושא בשלב זה

אם אתה כבר לא מסכים עם עצמך תתחיל לדאוג:

באמריקאיות יש סטים לשיפוץ מחברים ( מחבר תחליפי איכותי נגיד של NTK אטום או מקורי עם הפינים לחוצים כבר - צריך רק ללחוץ את הזנבות של החוטים לפי צבעים ).

בטח יש גם ליפניות.
אבל העלויות להחליפת כלל המחברים בצמה יחסית גדולה תעלה על העלות של הצמה קומפלט ( כל מחבר SERVICE עולה סביבות ה100 ש"ח).

bazz270
29-06-21, 11:16
סבבה
אתחיל לדאוג

tallevi
30-06-21, 19:33
אם אתה באמת חושב שקונקטור מפירוק יבש, פריך, קורוזיבי ומגעים כבר לא משהו יהיה עדיף מקונקטור חדש טרי מהניילון זה בעייתי קצת.

בנוסף העבודה עצמה של החלפה שכזאת מכילה הרבה מקום לטעויות ותקלות בהמשך הדרך.

אני מעדיף את הקונקטור החדש שאוכל ללחוץ לתוכו את החוטים מבלי להלחים ולבודד שום דבר. בעיניי זה הרבה יותר פשוט קל וגם אמין.

אז במיוחד בשבילך אני אחזור על ההמלצה הלא אחראית שלי...אם אתם צריכים להחליף קונקטורים ברכב, אני מציע לבדוק לגבי המבחר הקיים באליאקספרס/אמאזון/איביי וכד'.



טל.

danel
30-06-21, 21:13
נדמה לי שראיתי כזה סט של מחברים בכל מני גדלים בכנען טרקטורים

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

-->