צפייה בגרסה מלאה : מה עדיף לפנס אפטרמארקט, קסנון או LED?
היי.
עונת טיולי הלילה החלה ובלי עין הרע יש הרבה מה לטייל.
שני פנסי החזית הנוספים שלי (כלומר הלא מקוריים, תוספת) איבדו בחמש השנים האחרונות מהיכולת ולמען האמת במה שקניתי אותם (סט HELLA משומש) אני אסיר תודה.
עכשיו אני צריך לרכוש 2 יחידות תאורה חדשות - ואני שוב מדגיש- אפטרמארקט.
השאלה היא מה עדיף. קסנון או LED?
הנה דוגמה לקסנון (LED אתם מן הסתם יודעים שיש באיביי כ30 אלף סוגים)
https://www.amazon.com/Showden-Offroad-Light-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%AA/dp/B094ZHCSGP/ref=pd_ybh_a_9?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=974RFJ0CVDHZPMS1SGVG
לי אישית אין בעיה עם מוצר סיני, אני יודע שזה לא RIGID אבל בשביל ה50 מטר קדימה זה סבבה.
מה עדיף?
אם המטרה נהיגת שבילים., קסנון חד וחלק.
השוואתי מספר לדים חזקים סיניים לקסנון סיני... והקסנון ממוקד וחודר הרבה יותר לעומק השטח.
אבל ל"ספוטיי'ס" עגולים יש חיסרון מובנה שאין בלד-בר וזה הצורך לכוון מדי פעם את האלומות מחדש. אלא אם כן הידקת להם את האמאמא.
אגב, יש לחבר למכירה זוג קסנון 9" חדשים בקרטון.
אם המטרה היא טיולים טכניים ואיטיים אז דווקא הפיזור של הלד הסיני עומד כיתרון.
מעניין. אצלי, אני משער כמו אצל כולם, מדובר בשילוב של הכל. למשל בשבוע שעבר עשינו בלילה את סכיני דימונה.
אז משלבים,
זוג קסנונים שחודרים לעומק השטח, וזוג לדים שדואגים לפיזור.
צודק. לדים יש על הגגון. אני זקוק למשהו שייתן תאורה חזקה קדימה. אלך על הקסנון.
היי.
עונת טיולי הלילה החלה ובלי עין הרע יש הרבה מה לטייל.
משהו בסיסי אני לא מבין.
אמרת טיול לילה, ומצד שני אתה רוצה להפוך את הלילה ליום ?
רענן
משהו בסיסי אני לא מבין.
אמרת טיול לילה, ומצד שני אתה רוצה להפוך את הלילה ליום ?
רענן
כן.
תומר,
ההלוגן שלך הוחלפו ע״י הפנסים בקישור.
https://www.ebay.com/itm/8X-7inch-51W-Red-Round-LED-Work-Light-Offroad-Driving-Spot-Lamp-Bumper-Truck-US-/273924260458?_trksid=p2349624.m46890.l49 286
הם מאירים קצת פחות בטווח הרחוק כאלומה צרה ממהלוגן שיש לך כשהיו חדשים, אבל הרבה יותר יעילים בנסיעת שטח, בסדרי גודל.
בטווח זה בערך כמו פנסי הרכב באור גבוה, אבל האור הרבה יותר חזק ומכסה שטח גדול יותר למרות שהם מוגדרים ״ספוט״.
הם מותקנים על הפגוש, ומכוונים אצלי טיפה הצידה כדי להרוויח שטח רחב מעבר לפנסי החזית.
אם אתה לא ״טס בשבילים״, זה לדעתי עונה בגדול.
יש חזקים יותר, והיום הייתי קונה דרגה מעל בחוזק.
דורון אם תשים לידם קסנון... תראה שהם רחוקים מלהיות ספוט והחדירה שלהם למרחק לא כמו שנראה במבט ראשון, חשובה ההשוואה אחד ליד השני לדעתי כדי להבין את ההבדלים.
בטווח זה בערך כמו פנסי הרכב באור גבוה, אבל האור הרבה יותר חזק ומכסה שטח גדול יותר למרות שהם מוגדרים ״ספוט״.
הם מותקנים על הפגוש, ומכוונים אצלי טיפה הצידה כדי להרוויח שטח רחב מעבר לפנסי החזית.
אגב.. אם זה המצב לא יותר פשוט ושקוף פשוט להתקין נורות לד איכותיות ביחידות הראשיות של הרכב.. ופשוט לנסוע בשטח עם אור גבוה?
כדוגמת אלו: אוסרם זה יצרן מוכר וותיק וטוב ..והאופטיקה ביחידות תאורה המקוריות עוקפת בסיבוב כל פנס עזר סיני .
https://www.ebay.com/itm/233415212694
אני חושש שאתם מבלבלים שני נושאי שלא בהכרח קשורים.
עוצמת ההארה (ואורכי גל) לעומת פיזור.
גם לד וגם קסנון הם די מונוכרומטים (לעומת הלוגן), ובמובן מסויים זה יתרון של ההלוגן "הקלאסי".
מבחינת ניצולת אנרגטית ואורך חיים הדירוג מאוד ברור - לד, קסנון, הלוגן.
מבחינת עוצמת תאורה, בהנחה שהלד הוא לא איזה שקר \ זיוף, את העוצמות הכי חזקות אפשר לקבל מלד, אבל בד"כ קסנון יותר חזק מהלדים הנפוצים. הלוגן תמיד יהיה חלש יותר.
לגבי הפיזור- הכל תלוי במבנה הפנס וההתאמה של הנורה לפנס הספציפי. ההנחה כאילו לד יותר מפוזר, מקורה בשתילה של נורת לד בפנס לא מתאים (בד"כ הלוגן). אין בעיה למקד לד למרחק גדול.
לדעתי, מתאור ומפרטים יהיה לך מאוד קשה להבין מה אתה באמת מקבל.
הכי עדיף, למצוא מישהו מרוצה ממה שיש לו, להפגש, ולראות שזה מה שאתה מחפש ולהזמין.
עדיף טכנולוגיה נחותה אבל פנס מתאים, מטכנולוגית על אבל פנס לא מתאים.
אישית, אני מאמין בלד. אפשר להגיע להספקי תאורה חזקים מאוד ללא עומס חשמלי מוגזם. גם החימום שלהם הוא מינמלי ולכן לד טוב יאריך חיים יותר מכל קסנון או הלוגן (וזה נכון לגבי הפנס כולו, לא רק הנורה).
סולי,
אתה מוזמן לבדיקה, לדים של 8000-10000 לומן (60-80W) זה לא מוצר כל כך נדיר, קסנון שעובר את 6000 לומן נדיר.
זיו בסוף אנחנו חיים בעולם האמיתי..
בעולם האמיתי של עליבאבא ואיביי... הפתרונות שכולנו קונים... עם אופטיקה ששווה לתחת... הלדים הזמינים אינם ממוקדים ואינם חודרים לעומק להבדיל מהקסנון המקבילים ברמה המחיר והתוצרת.
אין ספק שהמוצרים שמגיעים מבית ריגיד ושות' עוקפים את הקסנונים הנפוצים... אבל האופטיקה בהתאם ובגלל זה בין השאר המחירים הגבוהים במכפלות לעומץ ההיצע שזמין לאדם עם הכיס הצנוע.
מצרף את ה"ספוטי'ס" שאני בחרתי בתצורת לד.
הם הכי ממוקדים שמצאתי, אגב 60וואט סהכ. 3 לדים בכל פרוגקטור... נראו לי הרבה יותר ממוקדים מהלדים לדוגמא שדורון העלה... "מרובי הלדים"..
אבל זה יקר יותר... עדיין לא ריגיד... שנית הם לא שורדים משהו... ובתכלס הנורות לד ששמתי בתוך היחידות הראשיות של הרכב במצב אור גבוה נותנות את אותו אפקט... כמו שדורון ציין.134335
תודה חברים.
לעת עתה הזמנתי לי סט HID 4 אינץ'.
https://www.aliexpress.com/item/4000307472196.html?spm=a2g0s.9042311.0.0 .4da34c4dBOBzxR
אני קצת מתלבט כיצד להתקין אותם- כלומר האם לחבר לפגוש הפלסטיק או לייצר איזו תושבת.
למען הסר ספק- ברור לי שאני לא הזמנתי KC ולא RIGID. ההצהרה של היצרן על הספקים וכו היא משהו שכנראה שאי אפשר לקחת לנוטריון- במחיר שהם עולים, אם הם לא יהיו טובים אני אקנה את מה שדורון המליץ.
סולי,
לא רוצה להעליב, אבל רק מהתמונה, קנית לד זב....
ראית פעם פנס עם 3 הלוגנים (או 3 קסנון) ?!
ברגע שיש בפנים איזה רפלקטור צעצוע עם 3 "תתי" רפקלטור, זה טוב אולי לתאורת גינה:-(
אני מתערב אתך שפנס הלוגן H4 טוב, שאני מחליף לו את הנורה ללד תואם H4 (טוב), מאיר פי כמה יותר טוב.
יש לדים, תואמי H4 שעוברים את 8000 לומן, לדעתי לפנס ראשי זה מוגזם ומיותר (וסתם מסנוור).
אני עם לדים בראשי (~3500 לומן) ומרוצה עד הגג.
דרך אגב, ובגלל שהדרישה של תומר מפורשת, אז לא כתבתי קודם, אבל אני חושב שההערה של דורון על מרחב הפיזור נכונה מאוד, ולכן עבור שטח בלילה, אין לי בכלל ספק שהפתרון הנכון זה בר לדים (ולא שני פנסים).
בנוסף, לד בר שמאיר מזווית שונה (מלמעלה, ולא מגובה הפנסים), נותן (יחד עם הזווית הארה של הפנסים) כיסוי יותר טוב.
זה עוצמה אחרת ופיזור אחר, וממש לא יקר.
בנוסף, לד בר שמאיר מזווית שונה (מלמעלה, ולא מגובה הפנסים), נותן (יחד עם הזווית הארה של הפנסים) כיסוי יותר טוב.
זה עוצמה אחרת ופיזור אחר, וממש לא יקר.
יש המלצה על לד בר כזה? מתלבט בין לד ממוגנט על הגג או קבוע קטן יותר ליד הפנסים.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
אני חושש שאתם מבלבלים שני נושאי שלא בהכרח קשורים.
עוצמת ההארה (ואורכי גל) לעומת פיזור.
.
אני חושש שאתה פשוט לא מבין שאנחנו מדברים על משהו אחר מהפנסים שאתה חושב עליהם וזה לגיטימי.
מכיוון שאני יודע בדיוק מה יש לתומר, אז יש לי נקודת ייחוס מה השיפור.
פנס הוא לפעמים פשוט פנס.
דורון אם תשים לידם קסנון... תראה שהם רחוקים מלהיות ספוט והחדירה שלהם למרחק לא כמו שנראה במבט ראשון, חשובה ההשוואה אחד ליד השני לדעתי כדי להבין את ההבדלים.
היחיד שטען לספוט הוא המוכר.. שים לב מה ציינתי לגביהם.
אגב.. אם זה המצב לא יותר פשוט ושקוף פשוט להתקין נורות לד איכותיות ביחידות הראשיות של הרכב.. ופשוט לנסוע בשטח עם אור גבוה?
ממש לא.
זוג זרקורים טוב לשטח זה חוקי ויעיל בהינתן התקנה נכונה.
אתה מציע משהו שלא עובר טסט ומכניס אלמנט מעצבן בכל טסט, בוחני כביש וכו׳ וגם פחות אורכי זוג זרקורים איכותי, ולא משנה הטכנולוגיה, מוסיף על הראשי.
בהצעה שלך אתה מוגבל לראשי.
אני חושש שאתה פשוט לא מבין שאנחנו מדברים על משהו אחר מהפנסים שאתה חושב עליהם וזה לגיטימי.
מכיוון שאני יודע בדיוק מה יש לתומר, אז יש לי נקודת ייחוס מה השיפור.
פנס הוא לפעמים פשוט פנס.
אני מתייחס למה שנכתב בשרשור, והיו פה קביעות שקישרו את הפיזור של האור לסוג הנורה, וזה פשוט לא נכון.
קביעה שגויה, עובדה פשוטה, לא צריך לסבך.
סולי,
לא רוצה להעליב, אבל רק מהתמונה, קנית לד זב....
ראית פעם פנס עם 3 הלוגנים (או 3 קסנון) ?!
ברגע שיש בפנים איזה רפלקטור צעצוע עם 3 "תתי" רפקלטור, זה טוב אולי לתאורת גינה:-(
.
אני אתחיל בזה שאומר שאתה צודק.
קניתי זבל... אבל הוא עושה עבודה עדיפה מהזבל השני שדורון המליץ עליו עם עשרות של לדים... השוואתי אחד לאחד.
וההבדל העיקרי הוא ששלי יותר ממוקד (ממש לא ממוקד כמו הלה קומט500, הלוגן שהיה מורכב לי שנים על הרכב) ומה שדורון הציע מפוזר לחלוטין.
אתה מתעלם ממה שאני בעצם,
שבסכום של 50דולר... בהינתן ההיצע שיש באיביי ושות' הhid עדיף לחלוטין.
נ.ב
תספר את זה לגרמנים שמאירים עם ההלה הזה את המדשאות גולף שלהם
https://www.lumise.eu/auxiliary-lights/led-auxiliary-light-hella-luminator-led-reference-50/p/3010130860/#description
נ.ב אני לא נעלב כשאני קונה חרא ציוד... להפך אני חולק עם הקרובים אליי שלא יפלו גם כן בפח.
ממש לא.
זוג זרקורים טוב לשטח זה חוקי ויעיל בהינתן התקנה נכונה.
אתה מציע משהו שלא עובר טסט ומכניס אלמנט מעצבן בכל טסט, בוחני כביש וכו׳ וגם פחות אורכי זוג זרקורים איכותי, ולא משנה הטכנולוגיה, מוסיף על הראשי.
בהצעה שלך אתה מוגבל לראשי.
יש משהו בדבריך, אתה גם צודק.
והכי חשוב ... תומר תתחדש! אחלה בחירה!
אני אתחיל בזה שאומר שאתה צודק.
קניתי זבל... אבל הוא עושה עבודה עדיפה מהזבל השני שדורון המליץ עליו עם עשרות של לדים... השוואתי אחד לאחד.
ה״זבל״ הזה מותקן על הרכב כמעט 10שנים ועובד ועובד ועובד.
אם זו ההגדרה ל״זבל״, תביא לי עוד כאלו.
הוא חזק בהרבה מאור ראשי H4 מוגבר, ההיצף על אותו הטווח גדול בהרבה, וזה בדיוק מה שרכב שטח צריך בלילה בשטח.
לא זרקורי ספוט שמיועדים לערפל ומייצרים זוית ראיה צרה של מנהרה.
ה״זבל״ היחידי כאן הוא הזלזול שהוכנס לדיון.
סליחה על הזלזול.. אבל הוא נובע מהשוואה ישירה של המלצתך.. ושל מה שרכשתי בעצמי לזוג לדים הפשוטים והזולים בהיצע של ריגיד... והם פשוט זבל ביחס לסחורה איכותית...
תסלח לי על הזלזול.
אגב אני מבין מהזלזול בתגובה שלך.. שהצורך שלי בתאורת שטח ממוקדת וחודרת לעומק הוא לא חשוב ורק הגדרתך לאיזו תאורה רכב שטח צריך היא הקובעת.
הרשה לי לחלוק עליך,
בכבוד רב כמובן.
לא זלזלתי לרגע, תקרא שוב.
הבעתי דיעה שלדעתי ומנסיוני לנסיעה בשטח הרבה יותר חשוב היצף מאשר אור נקודתי.
ראיית צינור היא חסרון משמעותי, לא יתרון בנסיעת לילה.
ניכר שלא ראית מספיק צינורות בלילה...
אבל ברצינות, שורה תחתונה כפי שכתבו קודמי- ככה"נ בהתחשב בתקציבים שאיתם אנחנו עובדים צריך משהו שיהיה הרע במיעוטו. אני מקווה לקבל את הפנסים בהקדם ולדווח
אם כבר הגענו לדיון הזה.
מה עדיף להתקין בגריל - פס אחד ארוך או שני פסים קצרים (שאפשר 'למכור' לטסטר בתור DRL )??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
30-06-21, 21:07
סולי,
לא רוצה להעליב, אבל רק מהתמונה, קנית לד זב....
ראית פעם פנס עם 3 הלוגנים (או 3 קסנון) ?!
ברגע שיש בפנים איזה רפלקטור צעצוע עם 3 "תתי" רפקלטור, זה טוב אולי לתאורת גינה:-(
.
הקביעה שלך נחרצת מאד
באופן כללי
פנסי לד ברמות הגבוהות מיוצרים גם עם כמה "תתי" רפלקטורים. 3, 4, 5 ועוד. לכל מערך לדים כזה יתרונות וחסרונות.
אין קשר בין איכות הפנס למספר הרפלקטורים.
הקביעה שלך נחרצת מאד
באופן כללי
פנסי לד ברמות הגבוהות מיוצרים גם עם כמה "תתי" רפלקטורים. 3, 4, 5 ועוד. לכל מערך לדים כזה יתרונות וחסרונות.
אין קשר בין איכות הפנס למספר הרפלקטורים.
זיו החליט ש-ARB לא סגורים על עצמם.
הקביעה שלך נחרצת מאד
באופן כללי
פנסי לד ברמות הגבוהות מיוצרים גם עם כמה "תתי" רפלקטורים. 3, 4, 5 ועוד. לכל מערך לדים כזה יתרונות וחסרונות.
אין קשר בין איכות הפנס למספר הרפלקטורים.
אתה מוזמן לשים פה קישור.
נתחיל מהסוף, רפלקטור טוב, שיחזיק הרבה זמן, עדיף ממתכת, וכל הרפלקטורים עם התתי רפלקטורים, הם מפלסטיק.
אח"כ מצטרפת האופטיקה, יש פנסים כאלו, סבירים, לתאורה מפוזרת, אבל שצריך קצת יותר אופטיקה ודיוק, בד"כ , הפנסים האלו לא שם.
אני שמתי קישור לhella, זה לא יצרן רציני?
יש גם את visionX האמריקאית ..Kc lights
1,2 ו-3 לדים פר פרוגקטור.
קח.. בין הפנסים... היותר ממוקדים שיש בשוק... צינור כמו שדורון לא אוהב.
לד בודד.
https://www.visionxusa.com/shop/4-5-light-cannon-xp-kit/?gclid=CjwKCAjwrPCGBhALEiwAUl9X09Q_Nknyw tFXXVuiKBQxt1qaWVUFhtRyMV58utSN2oxV9-_pQTVCWRoCw68QAvD_BwE
אני מודה שאני לא מבין את הדיון הזה.
אני שמתי קישור לhella, זה לא יצרן רציני?
יש גם את visionX האמריקאית ..Kc lights
1,2 ו-3 לדים פר פרוגקטור.
קח.. בין הפנסים... היותר ממוקדים שיש בשוק... צינור כמו שדורון לא אוהב.
לד בודד.
https://www.visionxusa.com/shop/4-5-light-cannon-xp-kit/?gclid=CjwKCAjwrPCGBhALEiwAUl9X09Q_Nknyw tFXXVuiKBQxt1qaWVUFhtRyMV58utSN2oxV9-_pQTVCWRoCw68QAvD_BwE
הדיון הוא על רפלקטור עם תתי רפלקטורים, זה לא בדיוק הקישור ששמת.
במכוון שמתי מקרה קיצוני לטובה בשימוש בלד בודד וביצועים מהגבוהים ביותר שיש.
הנה, 5 לדים, זה נקרא מבחינתך תת-רפלקטור?
https://www.visionxusa.com/producttype/vx-series/
ובעצם... לpw יש נקודה, ויכוח מיותר .. תומר בחר ומחכה לחבילה... ובמחיר הנתון אין שום לד שנותן את הביצועים של הקסנון הסיני. מוזמן לבדוק אותי...
חנן-ג'יפולוג
01-07-21, 00:40
אני מחכה בימים אלה לכמה פנסים שקניתי לטרקטורון, אז בדקתי את הנושא על קצה המזלג.
אני מצטרף לרושם שכשמדובר בלדים מהשורה הראשונה, לא שמים אותם בפנסים מרובי לדים כגון לד בר, או פנס עגול עם 9 לדים לדוגמא.
זה גם יקר, גם צורך המון הספק אבסולוטית, וגם לא ממצה את מלוא הנצילות מהלדים.
אמנם יש דוגמאות כגון פנס אופניים עם לד בודד איכותי שמאיר קדימה ורחוק, ועוד שני לדים שמכוונים ימינה ושמאלה כדי לספק גם ראיית רוחב, נראה לי שגם הפנס שאורי העלה לפה בפוסט האחרון עומד ברעיון הזה, אבל זה לא סתם -36-18 לדים בשורה.
לפני שרשמתי את התגובה הזו ניסיתי למצוא לד ברים מבוססי לד xhp70 שהוא לד יקר יחסית, עם צריכה של כ40 וואט ללד בודד. בחיפוש מהיר לא מצאתי כאלה, ולדעתי זה לא מקרי. לעומת זאת יש המון פנסים טובים עם לד בודד כזה.
כשאתם רואים לד בר או פנס עגול מרובה לדים במחיר סביר, הוא כנראה יהיה מצויד בלדים מהשורה האחרונה או בכלל חסרי שם.
ובעצם... לpw יש נקודה, ויכוח מיותר .. תומר בחר ומחכה לחבילה... ובמחיר הנתון אין שום לד שנותן את הביצועים של הקסנון הסיני. מוזמן לבדוק אותי...
מיותר בעיקר כי האיש הגדיר מוצר ביניים סיני ואתם נכנסים לדיון רולס-רויס.
אני מחכה בימים אלה לכמה פנסים שקניתי לטרקטורון, אז בדקתי את הנושא על קצה המזלג.
אני מצטרף לרושם שכשמדובר בלדים מהשורה הראשונה, לא שמים אותם בפנסים מרובי לדים כגון לד בר, או פנס עגול עם 9 לדים לדוגמא.
זה גם יקר, גם צורך המון הספק אבסולוטית, וגם לא ממצה את מלוא הנצילות מהלדים.
אמנם יש דוגמאות כגון פנס אופניים עם לד בודד איכותי שמאיר קדימה ורחוק, ועוד שני לדים שמכוונים ימינה ושמאלה כדי לספק גם ראיית רוחב, נראה לי שגם הפנס שאורי העלה לפה בפוסט האחרון עומד ברעיון הזה, אבל זה לא סתם -36-18 לדים בשורה.
לפני שרשמתי את התגובה הזו ניסיתי למצוא לד ברים מבוססי לד xhp70 שהוא לד יקר יחסית, עם צריכה של כ40 וואט ללד בודד. בחיפוש מהיר לא מצאתי כאלה, ולדעתי זה לא מקרי. לעומת זאת יש המון פנסים טובים עם לד בודד כזה.
כשאתם רואים לד בר או פנס עגול מרובה לדים במחיר סביר, הוא כנראה יהיה מצויד בלדים מהשורה האחרונה או בכלל חסרי שם.
++1
לגבי ה xph70 - בגלל ההספק של הלד הזה אם שמים אותו צפוף בלד בר, יש בעיה של קרור.
לעומת זאת, עד לפני חודש הפנסים הראשיים שלי היו XPH70 וזו אכן אחת האינדיקציות לעוצמה של הפנס.
בפנס ראשי (תחליף H4 במקרה שלי) , בכל נורה יש 4 אלמנטים של xph70 (2 גבוהה, 2 לנמוך) אבל יש גם מאוורר.
אתה מדבר על הספק כולל של כל האלמנט, או שכל לד צורך 40? כלומר 40wx4 (או ×2 אם הגבוה והנמוך לא עובדים יחד) + מאורר, שזה הרבה מעל 100w.
חנן-ג'יפולוג
01-07-21, 09:51
הספק מקסימלי של xhp70.2 בודד הוא 29 וואט.
מיותר בעיקר כי האיש הגדיר מוצר ביניים סיני ואתם נכנסים לדיון רולס-רויס.
דורון (+ אחרים שהעירו על מהות הדיון)
אכן שאלה טובה למה לנהל את הדיון הזה.
הסיבה שאני מגיב פה, היא ניסיון לחלוק ידע ולעזור לאחרים שיחפשו מידע בתחום.
ולכן, גם פות"ש כבר הזמין, במיוחד אם נאמרו דברים לגבי ידע כללי, אני מנסה לחשוב על "המסכן" הבא, שעוד יעזר בשרשור וחס וחלילה יפול על המלצה לא נכונה.
במקרה הזה, כל ההודעות האחרונות מתרכזות לתחום שחנן סיכם מאוד פשוט - "אני מצטרף לרושם שכשמדובר בלדים מהשורה הראשונה, לא שמים אותם בפנסים מרובי לדים ".
כל המטרה, לתת לדורות הבאים טיפ - מי שמחפש פנס איכותי, עדיף להתרכז בפנסים עם לד יחיד (זה לא אומר כלום לגבי לגבי לד בר או פנסים שצריכים, בהגדרה, להאיר לכמה כיווניים).
דרך אגב, בעקיפין, חנן הוסיף טיפ נוסף, לנסות להבין את סוג הלד ותוך הבנה של המפרט של הלד עצמו, לנסות לצפות טוב יותר את ביצועי הפנס. הרבה פעמים, שמבינים איזה לד יש בפנס, אפשר להבין שאין מצב שהפנס יוציא את ההספק שהסיני מבטיח :-(
חבל שכל כך קשה לחלוק ידע \ תובנה מהסוג הזה (שחלקנו השקענו זמן וכסף לצבור), מבלי שזה יהפוך פה לאיזה וויכוח קטנוני.
פשוט חבל.
My two cents
זיו,
רצוי לחלוק מידע, בהחלט.
רצוי גם לשים לב מה השאלה המקורית והאם הרחבת המידע תורמת או מבלגנת…
כששואלים על תקציב x ומאפיינים מסויימים ועונים לו על Y, ועוד שוללים עד כדי ביטול וכינויים מזלזלים כשאתה זה שהתבדר.. אפעס, זה כבר לא שיתוף ידע.
מה שאני עשיתי, בתייחסי רק לגופו של עניין ורק דיון טכני.
אתה כבר מתייחס לגופם של של אנשים ומתחיל לתת ציונים לאנשים.
התגובות האלו, מוציאות את החשק בכלל להתייחס למשהו.
שאני ארצה לשאול, אני אשאל, וטוב לי. אני את החומר הזה מכיר, מה אכפת לי שאתה טועה? מבזבז כסף?
אם אנשים שמחלקים ציונים על התנהגות, למה בכלל להביע דעה או לחלוק מידע???
מה שאני עשיתי, בתייחסי רק לגופו של עניין ורק דיון טכני.
אתה כבר מתייחס לגופם של של אנשים ומתחיל לתת ציונים לאנשים.
0
זיו,
אני מחשיב אותך כחבר, ואחד שיודע לבדוק דברים לעומק, מאד. ואני מתעמק באמת במה שאתה כותב.
אבל במקרה הנוכחי, טול קורה.. ותבדוק באיזה כינויים אתה, (לא אני) השתמשת לכנות התייחסויות ענייניות של אחרים.
חלאס עם הוויכוח לשם ויכוח.
אני למדתי משהו (וזה כותב מישהו שהלכה למעשה עסק בתכנון וייצור של פנסי לד לפני עשור) והדיון מעניין.
גם מי שחיפש את ה'בזול' יכול להרוויח וגם מי שייכנס לדיון בעתיד בלי מגבלת תקציב.
אז.. תודה לכולם על העשרת הידע והפרספקטיבות השונות לאותה סוגיה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
01-07-21, 17:58
דורון (+ אחרים שהעירו על מהות הדיון)
אכן שאלה טובה למה לנהל את הדיון הזה.
הסיבה שאני מגיב פה, היא ניסיון לחלוק ידע ולעזור לאחרים שיחפשו מידע בתחום.
ולכן, גם פות"ש כבר הזמין, במיוחד אם נאמרו דברים לגבי ידע כללי, אני מנסה לחשוב על "המסכן" הבא, שעוד יעזר בשרשור וחס וחלילה יפול על המלצה לא נכונה.
במקרה הזה, כל ההודעות האחרונות מתרכזות לתחום שחנן סיכם מאוד פשוט - "אני מצטרף לרושם שכשמדובר בלדים מהשורה הראשונה, לא שמים אותם בפנסים מרובי לדים ".
כל המטרה, לתת לדורות הבאים טיפ - מי שמחפש פנס איכותי, עדיף להתרכז בפנסים עם לד יחיד (זה לא אומר כלום לגבי לגבי לד בר או פנסים שצריכים, בהגדרה, להאיר לכמה כיווניים).
דרך אגב, בעקיפין, חנן הוסיף טיפ נוסף, לנסות להבין את סוג הלד ותוך הבנה של המפרט של הלד עצמו, לנסות לצפות טוב יותר את ביצועי הפנס. הרבה פעמים, שמבינים איזה לד יש בפנס, אפשר להבין שאין מצב שהפנס יוציא את ההספק שהסיני מבטיח :-(
חבל שכל כך קשה לחלוק ידע \ תובנה מהסוג הזה (שחלקנו השקענו זמן וכסף לצבור), מבלי שזה יהפוך פה לאיזה וויכוח קטנוני.
פשוט חבל.
My two cents
אני עם זוג פנסים 5 אינץ סיניים 16 לדים 80w לפנס, נוסע הרבה במקומות מאד חשוכים בעיקר בערבה ויכול להעיד שהם מצויינים, בעיקר למרחק. עלו באיביי 500 שח כולל משלוח ואני לא רואה שום צורך למשהו יותר עוצמתי. כל מי שנוסע איתי מופתע מהם מאד ברגע שאני מדליק אותם. להשוואה יש לי פנס יד גדול ומקצועי עם לד בודד xhp 70 וטווח הארה של 900 מטר ( imalent rt70) שבפועל מאיר היטב ל-500 מטר לפחות. והסיניים לא נחותים ממנו, בטח ובטח כזוג.
לכן לדעתי ממש לא צריך לפסול פנסים מרובי לדים.
חנן-ג'יפולוג
01-07-21, 19:44
https://youtu.be/cVKoVZkkCtk
10:26 דקות.
תאורה על מגדל במרחק של 1200 מטר עם xhp70.2 בודד.
ehudzeelim
01-07-21, 20:41
https://youtu.be/cVKoVZkkCtk
10:26 דקות.
תאורה על מגדל במרחק של 1200 מטר עם xhp70.2 בודד.
לחובבי אקסטרים
מומלץ לחפש את ה-astrolux mf05
עם טווח של מעל 3 ק"מ
https://youtu.be/cVKoVZkkCtk
10:26 דקות.
תאורה על מגדל במרחק של 1200 מטר עם xhp70.2 בודד.
יצא לי לעבוד עם משהן בעוצמה הרבה יותר חלשה. ועדיין. כאשר האלומה כל כך חזקה וכל כך ממוקדת, אתה מסנוור מחלקיקים שבאוויר ולא רואה כלום. (עצם העובדה שרואים את האלומה עצמה בסרטון, מעיד על זה מעט). צריך ליל חורף עם אויר נקי נקי נקי כדי לא להסתנוור.
חנן-ג'יפולוג
01-07-21, 21:18
הוא אמר משהו בסרטון על כך שיש גוונים מסוימים של אור שיותר מושפעים מהחלקיקים שבאוויר.
ehudzeelim
01-07-21, 21:31
כדי להתגבר על הבעיה ולא להסתנוור מהאלומה הצופה צריך לעמוד במרחק מטרים ספורים מהפנס, כך שקו הראייה בינו לבין האובייקט המואר לא יעבור בתוך האלומה
לחובבי אקסטרים
מומלץ לחפש את ה-astrolux mf05
עם טווח של מעל 3 ק"מ
ומה אתה מצפה לראות בעיניים בלילה במרחק הזה?
ehudzeelim
01-07-21, 22:09
ומה אתה מצפה לראות בעיניים בלילה במרחק הזה?
בדיוק את מה שנמצא שם, כמעט כמו ביום רק בגוון 6500k :-)
דרך אגב אפשר ואף מומלץ להשתמש במשקפת כשמשתמשים בפנסים לטווח רחוק
אני עם זוג פנסים 5 אינץ סיניים 16 לדים 80w לפנס, נוסע הרבה במקומות מאד חשוכים בעיקר בערבה ויכול להעיד שהם מצויינים, בעיקר למרחק. עלו באיביי 500 שח כולל משלוח ואני לא רואה שום צורך למשהו יותר עוצמתי. כל מי שנוסע איתי מופתע מהם מאד ברגע שאני מדליק אותם. להשוואה יש לי פנס יד גדול ומקצועי עם לד בודד xhp 70 וטווח הארה של 900 מטר ( imalent rt70) שבפועל מאיר היטב ל-500 מטר לפחות. והסיניים לא נחותים ממנו, בטח ובטח כזוג.
לכן לדעתי ממש לא צריך לפסול פנסים מרובי לדים.
בסופו של יום (וויכוח), הדוגמה שנתנת, מבהירה כמעט את הכל.
אף אחד לא אמר שפנס מרובה לדים לא יכול להאיר חזק. כל האמירה שלנו (אני מוסיף את חנן), שבד"כ הדגמים האלו יהיו חלשים ובזבזנים באנרגיה לעומת פנס מבוסס לד איכותי יחיד.
אמירה נוספת (שלי) - אם המטרה היא תאורה מפוזרת (שטף), זה פחות חשוב, אבל איפה שצריך אופטיקה טובה יותר (אלומה מסודרת יותר) יש חשיבות לרפלקטור אלומיניום - הם יהיו איכותיים יותר מאלו מרובי האלמנטים מפלסטיק.
הפנסים האלו עלו 500 ש"ח לזוג וצורכים 80W לפנס.
כל מה שניסיתי להגיד, במקום פנסים כאלו, תסתכלו למשל על הפנסים האלו -
https://www.aliexpress.com/item/32948364527.html?spm=a2g0o.productlist.0 .0.2f6f1f37Vz2hqb&algo_pvid=531c8ca6-2f82-4600-b4c6-7e13102a4585&algo_exp_id=531c8ca6-2f82-4600-b4c6-7e13102a4585-58
הדגם הראשון, עולה 30$ (זוג פנסים במחיר 100 ש"ח) חמישית ממה ששילמת.
פנס כזה, מאיר בערך פי שניים לעומת פנס הלוגן ראשי של רכב (H4). תופס הרבה פחות מקום, מבנה אלומיניום (עמידות ואורך חיים), וצורך פחות מרבע הספק (לעומת הפנס שלך).
ועכשיו יחליט המשתמש - או שזוג פנסים כזה טוב ומספיק לו, או שהוא מחליט לשים 4 פנסים כאלו ( ועדיין לשלם חצי מחיר , לצרוך חצי אנרגיה) ולקבל תאורה פי כמה יותר חזקה.
אם נחזור לפנס שדורון שם את הקישור שלו - https://www.ebay.com/itm/8X-7inch-51W-Red-Round-LED-Work-Light-Offroad-Driving-Spot-Lamp-Bumper-Truck-US-/273924260458?_trksid=p2349624.m46890.l49 286&mkevt=1&mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&campid=5337210519&toolid=10001&customid=kqlavbe1jj00mm1000004
הפנס הזה עולה $138 (והתעלמתי מהמשלוח), ונותן 3740 לומן.
שני פנסים מהדוגמה שלי, יאירו 5400לומן יעלו פחות מרבע ויתנו פיזור הרבה יותר טוב (כי ניתן לשחק עם הכיוונון בין שני הפנסים).
במילים פשוטות יחס של 1:6 בעלות לעוצמת תאורה!!!
שכל אחד יעשה את החשבון שלו.
My two cents
בסופו של יום (וויכוח), הדוגמה שנתנת, מבהירה כמעט את הכל.
כשתקבל שזה לא ויכוח אלא כמה דוגמאות למגוון אפשרויות במגוון עלויות, אז באמת נוכל להתקדם.
אם נחזור לפנס שדורון שם את הקישור שלו - https://www.ebay.com/itm/8X-7inch-51W-Red-Round-LED-Work-Light-Offroad-Driving-Spot-Lamp-Bumper-Truck-US-/273924260458?_trksid=p2349624.m46890.l49 286&mkevt=1&mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&campid=5337210519&toolid=10001&customid=kqlavbe1jj00mm1000004
הפנס הזה עולה $138 (והתעלמתי מהמשלוח), ונותן 3740 לומן.
שני פנסים מהדוגמה שלי, יאירו 5400לומן יעלו פחות מרבע ויתנו פיזור הרבה יותר טוב (כי ניתן לשחק עם הכיוונון בין שני הפנסים).
במילים פשוטות יחס של 1:6 בעלות לעוצמת תאורה!!!
שכל אחד יעשה את החשבון שלו.
My two cents
זיו.. זה מחיר ל-8 פנסים..לא זוג.
בסופו של יום (וויכוח), הדוגמה שנתנת, מבהירה כמעט את הכל.
אף אחד לא אמר שפנס מרובה לדים לא יכול להאיר חזק. כל האמירה שלנו (אני מוסיף את חנן), שבד"כ הדגמים האלו יהיו חלשים ובזבזנים באנרגיה לעומת פנס מבוסס לד איכותי יחיד.
אמירה נוספת (שלי) - אם המטרה היא תאורה מפוזרת (שטף), זה פחות חשוב, אבל איפה שצריך אופטיקה טובה יותר (אלומה מסודרת יותר) יש חשיבות לרפלקטור אלומיניום - הם יהיו איכותיים יותר מאלו מרובי האלמנטים מפלסטיק.
הפנסים האלו עלו 500 ש"ח לזוג וצורכים 80W לפנס.
כל מה שניסיתי להגיד, במקום פנסים כאלו, תסתכלו למשל על הפנסים האלו -
https://www.aliexpress.com/item/32948364527.html?spm=a2g0o.productlist.0 .0.2f6f1f37Vz2hqb&algo_pvid=531c8ca6-2f82-4600-b4c6-7e13102a4585&algo_exp_id=531c8ca6-2f82-4600-b4c6-7e13102a4585-58
הדגם הראשון, עולה 30$ (זוג פנסים במחיר 100 ש"ח) חמישית ממה ששילמת.
פנס כזה, מאיר בערך פי שניים לעומת פנס הלוגן ראשי של רכב (H4). תופס הרבה פחות מקום, מבנה אלומיניום (עמידות ואורך חיים), וצורך פחות מרבע הספק (לעומת הפנס שלך).
ועכשיו יחליט המשתמש - או שזוג פנסים כזה טוב ומספיק לו, או שהוא מחליט לשים 4 פנסים כאלו ( ועדיין לשלם חצי מחיר , לצרוך חצי אנרגיה) ולקבל תאורה פי כמה יותר חזקה.
אם נחזור לפנס שדורון שם את הקישור שלו - https://www.ebay.com/itm/8X-7inch-51W-Red-Round-LED-Work-Light-Offroad-Driving-Spot-Lamp-Bumper-Truck-US-/273924260458?_trksid=p2349624.m46890.l49 286&mkevt=1&mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&campid=5337210519&toolid=10001&customid=kqlavbe1jj00mm1000004
הפנס הזה עולה $138 (והתעלמתי מהמשלוח), ונותן 3740 לומן.
שני פנסים מהדוגמה שלי, יאירו 5400לומן יעלו פחות מרבע ויתנו פיזור הרבה יותר טוב (כי ניתן לשחק עם הכיוונון בין שני הפנסים).
במילים פשוטות יחס של 1:6 בעלות לעוצמת תאורה!!!
שכל אחד יעשה את החשבון שלו.
My two centsזיו
הקישור שלך לא נפתח אצלי.
איך קוראים למוצר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
01-07-21, 23:11
זיו
הקישור שלך לא נפתח אצלי.
איך קוראים למוצר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם אצלי הקישור לא נפתח
גם אצלי הקישור לא נפתחhttps://www.ebay.com/itm/273924260458
נשלח מהנייד
BOSMAA 18W 2700LM Motorcycle LED Headlight Spotlight For Motor Car Fog Light DRL Driving Hunting Lamp XHP70 Chips
ehudzeelim
02-07-21, 08:54
כאלה יש אצלי:
https://starpointlighting.com.au/pair-9quot-cree-led-driving-lights-spot-flood-4wd-offroad-driving-lights-p0013-p0027.html
יכול להיות שהם לא הכי משתלמים
לומן פר שקל
אבל לדעתי יותר מתאימים למטרה
וטוב שיש מגוון אופציות לבחירה
BOSMAA 18W 2700LM Motorcycle LED Headlight Spotlight For Motor Car Fog Light DRL Driving Hunting Lamp XHP70 Chipsאז זה 100 שח לאחד.
אבל עדיין מחיר טוב לכל לומן.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210702/2c0e10290d79f6ebd7642943b27d4a14.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שים לב שכתבתי "הדגם הראשון", אתה על השלישי.
תבחר את הראשון תקבל 29.9 לזוג.
הראשון הוא בודד לא זוג.
אבל כרגיל אצל הסינים ממותג אחר זה עולה חצי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210702/c061d0aacbc4b8ecd3dddd1d2ed2e7bf.jpg
אתה מנחש לפי התמונה, אני קורא מה כתוב.
תעבור ל PC :-) , או לחלופין, בהנחה שבטלפון אתה עם כרום, בצד ימין למעלה, תלחץ על ה 3 נקודות, ובתפריט שיפתח, תבחר Desktop site.
כתוב במפורש 2 יחידות :-) וזה צבע שונה Ice Blue. בהחלט שיכול להיות שיש להם מלאי בצבע מסויים
חנן-ג'יפולוג
02-07-21, 10:48
קיבלתי אתמול פנס אופניים שמבוסס על xhp70.2
מדדתי צריכה של 22 וואט. הורכב על הטרקטורון.
בהשוואה מול האורות המקוריים של הטרקטורון, ואפילו מול תאורה של פיקנטו בן שנתיים, הוא לגמרי נותן תמורה למחיר.
https://imageshack.com/i/pout8FKmj
יותר מאוחר ראיתי שתאומים שלו נמכרים גם ב80 ומשהו ש"ח.
https://youtu.be/NQJYi47GuPk
אלו פנסים שמישהו מכיר יודע שה W שם אמיתיים ולא סינים?
(הכוונה למה שזיו העלה)
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
לא קניתי ולא בדקתי, אבל-
מבחינתי, העובדה שהספק נוקב בדגם מדוייק של הלד (xph70 ) ונוקב בהספק הגיוני (ללד הזה יש הספק מכסימלי בסביבות ה 30, אבל בגלל בעיות קרור, מקובל להפעיל אותו בסביבות ה 20W), ובנוסף נוקב בעוצמת תאורה 2700 לומן , שתואם יחס של 150 לומן לוואט...
כל זה נראה לי אמין.
בנוסף, יש מפרט מדוייק, שזה מגיע מודדים.
לא מגיע ל 18W, מקבלים זיכוי.
חנן-ג'יפולוג
03-07-21, 18:52
קיבלתי אתמול פנס אופניים שמבוסס על xhp70.2
מדדתי צריכה של 22 וואט. הורכב על הטרקטורון.
בהשוואה מול האורות המקוריים של הטרקטורון, ואפילו מול תאורה של פיקנטו בן שנתיים, הוא לגמרי נותן תמורה למחיר.
https://imageshack.com/i/pout8FKmj
יותר מאוחר ראיתי שתאומים שלו נמכרים גם ב80 ומשהו ש"ח.
https://youtu.be/NQJYi47GuPk
השמחה היתה קצרה שכן הזבל התפגר לאחר כחמש דקות רכיבה.
הגשתי דיספיוט לעלי ובמקביל הזמנתי לד ודרייבר ממוכר אחר.
אני עם לדים בראשי (~3500 לומן) ומרוצה עד הגג.
זה עוצמה אחרת ופיזור אחר, וממש לא יקר.
זיו,
תוכל לתת קישור לנורות כאלה?
תודה
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
השמחה היתה קצרה שכן הזבל התפגר לאחר כחמש דקות רכיבה.
הגשתי דיספיוט לעלי ובמקביל הזמנתי לד ודרייבר ממוכר אחר.
האם פירקת לפני השימוש ששרף? איך נראה הלד? הוא מחובר על נחושת \ אלומיניום?
יש מצב שהוא לא היה מוצמד מספיק טוב (והתחמם)?
חנן-ג'יפולוג
03-07-21, 20:59
לא פירקתי לפני שנשרף.
הוא יושב על pcb קטן שמודבק לגוף האלומיניום.
https://imageshack.com/i/pnKM4DCAj
לא פירקתי לפני שנשרף.
הוא יושב על pcb קטן שמודבק לגוף האלומיניום.
https://imageshack.com/i/pnKM4DCAj
מצויין.
שים לב שיש PCB מאלומיניום ויש מנחושת, נחושת עדיף.
שים לב איך ה PCB מחובר מהודק לגוף אלומיניום ע"מ לפזר את החום (כולל גריז נכון)
- - - Updated - - -
זיו,
תוכל לתת קישור לנורות כאלה?
תודה
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
https://www.amazon.com/gp/product/B082F1CG3Z/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UT F8&psc=1
אם תעקוב מספיק זמן, יש מבצעים
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D12 1183&share_tid=121183&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
KC Light 27w led bar
מקווה שיעזור לדיון
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
https://www.amazon.com/gp/product/B082F1CG3Z/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UT F8&psc=1
אם תעקוב מספיק זמן, יש מבצעים
לא עושים לך בעיות בטסט עם גוון כזה?
נתקלתי בהצקות אפילו על האוסראם 130.
לא עושים לך בעיות בטסט עם גוון כזה?
נתקלתי בהצקות אפילו על האוסראם 130.
לפני 5 שנים, שרק שמתי את הלד, הלכתי למכון באזור שלי, ושאלתי את הרב בוחן, לפני שאני מתחיל טסטס, אם יש בעיה, הוא אמר שאין בעיה, ומאז עשיתי שם 4 טסטים והכל היה בסדר.
לקראת הטסט האחרון החלטתי גם להסדיר את נושא ההגבהה, הלכתי למכון לקבל אישור על אורות (חלק מהפרוצדורה של אישור הגבהה), קיבלתי אישור בלי בעיה.
חודש אחרי זה ניגשתי לטסט....אותו מכון, אותו רכב, 5 שנים.....אבל מה, באותו שבוע הייתה ביקורת משרד התחבורע, חטפתי 5 ריג'קטים.
פתאום הגלגלים בולטים (אותם גלגלים שעבור אצלו 5 טסטים).
פתאום האור רוורס מסנוור, האורות הקטנים (גם הם לד אצלי) לא תקניים, וכמובן האורות הראשיים.
אבל השיא, מבלי שאפילו חיברו את המכונה, קביעה שהאוטו מזהם (והרכב שלי תקין לחלוטין, עובר בדיקות זיהום חלק).
מזל שבקורונה, קיבלנו כולנו תחיה עם הטסטים. חכיתי חודש, והלכתי למכון אחר, עבר חלק.
דרך אגב, להחליף נורות ראשיות לוקח פחות מ 10 דקות, אז אם אתה חושש, פשוט תחליף לפני הטסט (ובדיוק כמו שכתבת, אפילו על הלוגן עושים בעיות).
אבל, וזה הדבר הכי חשוב, זו איכות תאורה אחרת לגמרי, אין מה להשוות H4 בפנס בן 20 לעומת לד בעוצמה כפולה.
זיו, לגבי הכשלה על בדיקת עשן. אצלי באוטו הם נוהגים לעשות שתי בדיקות. אחת ויזואלית, שבה הוא עומד ומסתכל על האגזוז ואומר "תן גז" (אין לי מושג איך אמפירית ניתן לבדוק, אבל זה מה שהם עושים). השניה, שבאה לאחריה, עם החיישן באגזוז.
אגב, אצלי כבר כמה שנים בדף של הבדיקת עשן רשום שאין חיווי לסל"ד. למרות שבמחשב אני רואה את הסל"ד. בקיצור, לא סל"ד אלא סלט...
(סמיילי מתוסכל/מבולבל).
דרך אגב, להחליף נורות ראשיות לוקח פחות מ 10 דקות, אז אם אתה חושש, פשוט תחליף לפני הטסט (ובדיוק כמו שכתבת, אפילו על הלוגן עושים בעיות).
כמה שהיילקס ישן בנוי פשוט ונח לטיפול, כאן הם פישלו.
כדי להחליף נורה ראשית אני צריך להזיז מצבר ומיכל נוזל שמשות בצד אחד, וחיפוי כלשהו בצד השני..
אז פחות אטרקטיבי מבחינתי הטקס הזה פעמיים בשנה.
ehudzeelim
04-07-21, 11:45
זיו, לגבי הכשלה על בדיקת עשן. אצלי באוטו הם נוהגים לעשות שתי בדיקות. אחת ויזואלית, שבה הוא עומד ומסתכל על האגזוז ואומר "תן גז" (אין לי מושג איך אמפירית ניתן לבדוק, אבל זה מה שהם עושים). השניה, שבאה לאחריה, עם החיישן באגזוז.
אגב, אצלי כבר כמה שנים בדף של הבדיקת עשן רשום שאין חיווי לסל"ד. למרות שבמחשב אני רואה את הסל"ד. בקיצור, לא סל"ד אלא סלט...
(סמיילי מתוסכל/מבולבל).
לגבי הבדיקה הויזואלית,
שאלתי בשני טסטים משונים שני בוחנים וקיבלתי שתי תשובות:
1. אם רואים עשן סמיך בעין אז מראש לא מחברים את החיישן כי זה סותם להם את המכשיר, צריך לפרק ולנקות אותו אחכ..
2. על פי חוק ניתן להכשיל אם העשן נראה סמיך.
אלה התשובות שקיבלתי.
לגבי הבדיקה הויזואלית,
שאלתי בשני טסטים משונים שני בוחנים וקיבלתי שתי תשובות:
1. אם רואים עשן סמיך בעין אז מראש לא מחברים את החיישן כי זה סותם להם את המכשיר, צריך לפרק ולנקות אותו אחכ..
2. על פי חוק ניתן להכשיל אם העשן נראה סמיך.
אלה התשובות שקיבלתי.
שמדברים עם "המומחים" של המכון רישוי, יש רק דבר אחד שאני מאמין לו, אם הם יודעים להצביע על התקנה (ואז אפשר ללכת לקרוא לבד).
החברה האלו ממציאים סיפורים.
אני מעיר את השרשור שבנתיים הלך לצד היותר ויכוחי/פולמוסי, כדי לציין שנראה לי שהסיני של עליאקספרס הבין שהוא מכר לי יותר מדי בזול- נראה לי שעושים לי שם קונץ.
בכל מקרה רציתי לוודא לפני שאני אכנס איתם ל DISPUTE: בהנחה שאני מזמין זוג פנסי LED לחזית, האם ללכת על היצף או ספוט? מצ"ב דוגמה לכזה פנס שבא גם בתצורה הראשונה וגם השניה, כלומר היצף וספוט. אני כמובן אדגיש שאני יודע שאני לא קונה כאן ARB.
https://www.amazon.com/-/he/gp/product/B07GTBMJJL?pf_rd_r=Q17BB6CC0N3KBRR8VX51&pf_rd_p=a1c204f1-1179-41d8-ab42-98f2b281752e&pd_rd_r=571fa1a4-6877-49f5-a4a2-5892299ad4d0&pd_rd_w=lKIBK&pd_rd_wg=loADC&ref_=pd_gw_unk
הספוט של הסינים הוא כל כך מפוזר... שהמפוזר שלהם לדעתי טוב רק כפנס עבודה ופחות לנהיגה .
אגב,
למה ירדת מהקסנון? תבחר במוכר אחר פשוט...
גם נכון, בנושא הזה טרם החלטתי. בכל מקרה, אם אלך על LED- הכוונה היא ללכת על FLOOD?
למה flood? אתה מכוון לתאורת מחנה או תאורה לנהיגה?
אם הכוונה היא לנסיעת שטח, לדעתי היצף.
אין לך אלמנט של נסיעת שבילים פתוחים שטוחים במהירות גבוהה כמו באחה שאתה צריך לראות עיזה או מקסיקני בשיחים בטווח 500מ'.
כן יש צורך לראות את הסביבה בשביל טכני (כמו שהעלת בפתיח השרשור..), כדי לבחור נתיב ולהבין את הסביבה שלך, להסתכל גם מעט הצידה וראות ולהבין לאן לבחור נתיב להבדיל ממסדרון אור צר לפניך עם ספוט.
וכן, גם כדי להנות מהנוף הקרוב.
פנסי ההיצף האלו, גם הסיניים מעל 50W מוצהר (אני יודע שהמספרים הם בגדר המלצה- תחסכו את הויכוח בבקשה), יותר חזקים מפנס רכב ראשי באור גבוה מבחינת הטווח, והכיסוי לצדדים הרבה יותר גדול ומאפשר את מה שציינתי.
אני חושב 180מעלות מדורון.
פנסי ההיצף האלו, גם הסיניים מעל 50W מוצהר (אני יודע שהמספרים הם בגדר המלצה- תחסכו את הויכוח בבקשה), יותר חזקים מפנס רכב ראשי באור גבוה מבחינת הטווח, והכיסוי לצדדים הרבה יותר גדול ומאפשר את מה שציינתי.
ופה הוא פשוט טועה, אלא אם כן אתה עם רפלקטור ישן, נורה עתיקה וצמה אכולה...
בחיי שהשואתי ולא ללד 50וואט אלא 60 ו70.
ופה הוא פשוט טועה, אלא אם כן אתה עם רפלקטור ישן, נורה עתיקה וצמה אכולה...
בחיי שהשואתי ולא ללד 50וואט אלא 60 ו70.
לא מבין את הצורך לנסות להנמיך את הסביבה בשביל להבליט את הדיעה שלך.
פגשת פנס לא מוצלח, זו דעתך וסבבה, זה לא אומר שנסיון שונה משלך שגוי או טעות.
יש לי נסיון מצוין עם פנס כזה, ביחס לפנס ראשי תקין+.
עכשיו נסה להתאפק ולענות מה טוב מהנסיון שלך ולא מה אתה מעריך שלא עובד אצל מישהו אחר עב מידע שאין לך.
לא להנמיך, חס וחלילה...קטונתי על ציר הזמן הניסיון שלי מועט משלך.
אבל לדעתי אתה מטעה, מנסיוני כמובן...
אם אנחנו מסכימים על תאורת היצף, אז למה פנס (2?), ולא לד בר?
ואם נשארים בגישה של פנסים ולא לד בר, אז למה שנים ולא נגיד 4-5 קטנים יותר?
ואם נשארים בגישה של פנסים ולא לד בר, אז למה שנים ולא נגיד 4-5 קטנים יותר?
כי החוק מאפשר הוספת רק 2 פנסים..
כל אחד ואופי הטיולים שלו בלילה. אני כמו דורון, לא עושה ראלי בלילה.
מה שחסר לי בפנסי הרכב המקוריים זה תאורה רחבה לטווח קרוב.
לדעתי לד באר נראה יותר טוב ופחות בולט, ויש כאלה שמשלבים אור ממוקד והיצף.
ehudzeelim
11-07-21, 10:02
אני מעיר את השרשור שבנתיים הלך לצד היותר ויכוחי/פולמוסי, כדי לציין שנראה לי שהסיני של עליאקספרס הבין שהוא מכר לי יותר מדי בזול- נראה לי שעושים לי שם קונץ.
בכל מקרה רציתי לוודא לפני שאני אכנס איתם ל DISPUTE: בהנחה שאני מזמין זוג פנסי LED לחזית, האם ללכת על היצף או ספוט? מצ"ב דוגמה לכזה פנס שבא גם בתצורה הראשונה וגם השניה, כלומר היצף וספוט. אני כמובן אדגיש שאני יודע שאני לא קונה כאן ARB.
https://www.amazon.com/-/he/gp/product/B07GTBMJJL?pf_rd_r=Q17BB6CC0N3KBRR8VX51&pf_rd_p=a1c204f1-1179-41d8-ab42-98f2b281752e&pd_rd_r=571fa1a4-6877-49f5-a4a2-5892299ad4d0&pd_rd_w=lKIBK&pd_rd_wg=loADC&ref_=pd_gw_unk
שים לב שכל ההבדל בין הפנסים בלינק ששלחת הוא הפלסטיק/זכוכית דרכו עובר האור. בפנסים שלי אפשר להחליף את הפלסטיק (קיבלתי עם הפנסים פלסטיק נוסף) וזה מאפשר לבחור באותו פנס spot או flood. ואז גם ניתן להשתמש כאשר פנס אחד flood והשני spot.
או שניהם spot או שניהם flood על פי הצורך.
למשל כמו באלה:
https://www.amazon.com/Exzeit-%D7%A2%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94/dp/B083NMF64M/ref=pd_aw_sbs_6/142-0688666-0997655?pd_rd_w=awRDE&pf_rd_p=6f0a1bb0-f0f1-49e1-9d85-00cf05541082&pf_rd_r=S3RXWP8VNNZPMXT85FNR&pd_rd_r=68e3be3d-0207-4928-81bd-9b2395d5e5e6&pd_rd_wg=FHlxb&pd_rd_i=B083NMF64M&psc=1
האמת שחשבתי אפילו להזמין אחד FLOOD ואחד SPOT ושלום על ישראל. זה גם מה שמומלץ באתר של ARB- שברור לי שאין לי יכולת להרשות לעצמי את הפנסים שלה. בוא נאמר שגם ככה מי שמכיר את הרכב שלי יודע שאין לי יותר מדי סטנדרטים בכל הקשור לערך הקוסמטי של דברים.
עיזה או מקסיקני בשיחים בטווח 500מ'.
זה לא אותו דבר?
בכל מקרה כפי שחשבתי-המוכר הבין שלא שווה לו לשלוח לישראל וויתר. אקנה 2 FLOOD ושלום.
Alipay Singapore E-Commerce Private Limited issued a $59.11 USD refund
The refund has been issued to your MASTER_CARD x-. It may take a few days for it to appear on your statement.
חנן-ג'יפולוג
17-07-21, 02:00
מצויין.
שים לב שיש PCB מאלומיניום ויש מנחושת, נחושת עדיף.
שים לב איך ה PCB מחובר מהודק לגוף אלומיניום ע"מ לפזר את החום (כולל גריז נכון)
הגיעו אליי הלד והדרייבר החדשים והודבקו עם דבק טרמי למקומם.
בינתיים, לאחר חמש שעות עבודה על השולחן, מול מאוורר קטן, ועוד שעתיים בטיול לילה מזורז, זה נראה טוב. אפילו מצוין.
24 וואט מדודים ועוצמת תאורה נהדרת. מפוזרת היטב ורחוקה מספיק כדי לזהות כל פרט בשביל.
יתרון נוסף עבורי שבניגוד למה שהיה בפנס המקורי, שהייתי צריך לבחור במוד הנכון בעזרת לחיצה על כפתור ההפעלה בחלק האחורי של הפנס, עם הדרייבר החדש יש מוד הפעלה בודד, הכי חזק, והוא פועל מיד עם קבלת המתח ממפסק אורות ייעודי שמותקן על הכידון בצמוד לידית השמאלית.
הפנס זיכה אותי בצפייה בצבי, ינשוף, עשרות תנשמות, צפע, נברנים וזוג דרבנים, וכל זה בסיבוב לילי בודד. תענוג.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.