PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיסא הידראולי אספיר - איך לבטל אותו?



Aviv-T
01-07-21, 11:42
עם הסופה שקניתי לפני מספר שבועות, הגיעו שני מושבים הידראוליים אספיר.
לנוסע - כלומר לאישה, זה טוב. פחות רעידות, יותר כיף. היא בינתיים מאמינה שהיא יכולה לסבול את זה (דגש על בינתיים)

לי, כלומר לנהג זה סיוט. לא בגלל שהמנגנון לא נחמד, אבל הנסיעה הקופצנית משפיעה על הרגש של הגז והקלאץ' באופן משמעותי.
ולכן - לפני שאני מתחיל להסתובב, לפרק לקנות למכור ולהרכיב - יש פשוט דרך לתקוע את המנגנון ההידראולי ושיישאר במקום פשוט?
יחסוך לי המון עיסוק שעדיף שילך למקום אחר על הרכב הזה.

תודה

מוטי ג.
01-07-21, 12:17
אם יש "ברז" כיוון משקל, שים על הכי גבוה.זה יעשה אותו הכי קשה

איל מ
01-07-21, 12:39
גם אם אין מנגנון מובנה, בטוח ניתן לקדוח חור ולתקוע פין איפשהו. או יותר קיצוני- נעילת זיקה.

raanan
01-07-21, 13:57
ולכן - לפני שאני מתחיל להסתובב, לפרק לקנות למכור ולהרכיב - יש פשוט דרך לתקוע את המנגנון ההידראולי ושיישאר במקום פשוט?
תודה
דבר עם נמרוד, לדעתי ישמח "להעסיק" הרתכת ...

בעצם, אמור להיות אפשרות נעילה של המנגנון (או שזה בדגמים מסויימים)

סולי
01-07-21, 15:26
למה לפתור את הבעיה מהשורש?
אצלי השארתי את המושב אבל ויתרתי עם המנגנון ההידראולי, חסכתי 12קג...

udi25
01-07-21, 19:48
לתרגל.
מאוד מהר הרגליים לומדות את הטריק .
בטח בגז והבלם שם העקבים רוב הזמן מונחים על הרצפה.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

דרור ברלי
01-07-21, 20:34
כדי שזה לא יתנדנד, צריך לכוון את זה על משקל גבוה.
ואז גם הכסא תקוע נורא גבוה ואי אפשר לשלוט ברכב ככה.

זה מיועד למשאיות. בג'יפים זה קישקוש מיותר שמפריע לשליטה ברכב ולחלוטין לא מתאים.
אשכרה מיותר ומטופש כמו מדרגות צד דקורטיביות.

למזלך יש עדיין אנשים שמשתגעים על זה ומוכנים לשלם על זה כסף. תעיף את זה מהג'יפ ותמכור. יהיה מי שיקנה.

Oren Kipnis
01-07-21, 20:50
אמור להיות מנוף לנעילה ושחרור מנגנון ההגבהה בחלק הקדמי של המושב מתחת לכרית.
זה מנוף מתכת קטן.

omri_t
01-07-21, 21:41
לך לפיריקיה תקנה זוג כסאות איכותיים שנוחים לך.
תעיף את החרא הזה מהאוטו.
ותתקין זוג נורמאלי בגובה הנכון עם מסילות והכל.

תתפלא אבל אנשים מוכנים לקנות כסאות אספיר משומשים....


היו לי בעבר
שמתי כסאות של רכב צרפתי
והחיים דבש.

yadin.ganon
02-07-21, 01:06
אני מכיר את זה מהטרקטורים וזה מציל אותי ממחסור במתלים... באופן כללי זה מאוד עוזר בימים ארוכים.
אבל זה לא נוח מבחינת רגישות דוושת גז של רכב.
נשמע שהכי טוב להתחיל מאפס עם מושב חדש.

Aviv-T
02-07-21, 01:17
תודה לכולם - האופציות המונחות על השולחן מובנות.
ברגע שהרכב יחזור מדיגום ברזנט אצל סוהיל - אבדוק את כל הכיוונים שהציעו פה ונראה מה ייבחר,
אפילו אעדכן (אם זה מעניין מישהו בכלל)

יונימוג אדום
02-07-21, 05:23
התקנתי זוג כסאות של איביזה FR - פשוט עולם אחר - נוחים ותומכים מצויין .
כולל כיוונון לגובה .
תעיף את ההידראוליים .

אילן

moutzi
02-07-21, 18:43
נוסע עם הידראולים של אספיר 25 שנים. בתור אחד עם בעיות גב זה עולם אחר של נוחות... אצלי יש גם אפשרות שהכיסא יזוז קצת קדימה ואחורה. ממש נוח כשיש קפיצות.
אין לי בעיה של גז וברקס מכיוון שכמו שאמרו עקב על הריצפה והשאר עניין של הרגל. כמובן שאני שם דרגת קשיחות שהוא לא לונה פארק...
בקיצור, אם תתייאש, ואני מקווה שלא אשמח שתיצור קשר

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דרור ברלי
05-07-21, 09:13
"כסא אספיר" מורכב ממושב + מנגנון הידראולי/פניאומטי ואני חושב שרצוי להפריד/להבדיל בין שני הדברים - המושב והמנגנון.

המושב זה עניין אינדיבידואלי. או שנוח לכם או שלא. אישית אני גם בעד מושבים שירדו מרכב ספורטיבי, כי הם נותנים משהו שחסר במושבים רגילים - תמיכה צידית.
אבל המנגנון שמנדנד אתכם למעלה ולמטה הוא העניין כאן. אפשר להתקין עליו כל מושב שתרצו.

בטרקטורים המנגנון הזה באמת חשוב כי לטרקטור אין מתלים והמנגנון נותן קצת ספיגה/שיכוך.
אבל גם לג'יפ הגס והנוקשה ביותר עדיין יש מתלים ואתם יושבים פחות או יותר כמו בפרייבט והמנגנון מגביה את הכסא הרבה מעבר למה שאפשר לקרוא "תנוחת נהיגה נכונה".
לטעמי זה שגוי וטעות גסה.

את הסופה הראשונה קיבלתי מחברת החשמל עם מנגנון פניאומטי ומהר מאוד נפטרתי ממנו כי באמת היה קשה לנהוג ככה וכדי שיהיה מרוסן תחת משקלי הנכבד ולא יתנדנד כמו פסיכי הייתי צריך לדחוס אותו באויר עד הסוף ואז המושב היה גבוה מכדי שיהיה אפשר לנהוג בג'יפ בנוחות ובבטיחות. פירקתי את זה מיד וכצפוי זה נמכר/נחטף תוך שעות ספורות.

שעיר בגב"ב
05-07-21, 13:03
מתעלק רגע על השרשור.
הכסא בטרופר נוראי ברמה בלתי נסבלת.
לא קשור למצב המושב בנוכחי, היה אותו הדבר
גם בקודם הי"ד.
המושב הכי גרוע שישבתי בו אי פעם ועושה נזק אמיתי
לגב הדפוק שלי.

איך אני יודע אם מושב תחליפי מסויים יתאים אצלי?
מבחינת ההתאמה למסילות.

דרור ברלי
05-07-21, 13:17
מושבים מתעייפים עם חלוף הקילומטרים.
הספוג נמעך ושוקע, המושב מאבד את הצורה המקורית שלו והופך ללא-נוח.
זה הימור שאנחנו לוקחים כשאתם רוכשים במאות שקלים ספורות זוג מושבים מפירוק. אנחנו יודעים כמה הם נסעו?
האם ישבה בהם פרימדונה דקיקה ששוקלת 50 ק"ג או בריון של 120 ק"ג?....
לא רוצה לחשוב על תאונות שגרמו להלמים ועיוותים בשלד המושב....

אם הגב שלך חשוב לך ואתה יכול להרשות לעצמך (כי זה יקר), מושב אורטופדי גרמני חדש באספיר או אצל כל עסק אחר שמתמחה בזה. רקארו או שלמן. מגיע עם תושבת מתאימה לרכב. מתקינים לך אותו בדקות ספורות. אם התבלה, ניתן לשיפוץ. והוא עובר איתך לרכב הבא שלך.
זו נוחות ברמה אחרת.

מוטי ג.
05-07-21, 13:23
אני החלפתי את הספוג במושב בטרופר, הזמנתי במוסך יבואן והחלפתי לבד.עלה למיטב זכרוני משהו כמו 500 ש"ח.

-->