צפייה בגרסה מלאה : סופה חדשה.. (יעוץ לפני קניית סופה ספציפית)
אהלן אנשים מה שלומכם?
אז הסיפור הוא כזה...
אני חושב בכובד ראש לקנות סופה, והנה הפרטים עלייה:
שנת 92, ארוכה אוטומאטית ולבנה
כננת ברישיון
כסא של אספיר
וו גרירה ברישיון
גללים רחבים ברישיון
מובהת על ידי החלפת קפצים ובולמים של ראנצ'ו 9000 מתכווננים
עם טסט, ואחרי טיפול גדול לדבריו.
עד כאן הכל טוב ויפה, אבל הנה הבעיה..
על הסופה מורכבת מערכת גז (כאילו נסיעה על גז בנוסף לבנזין)
אך היא אינה ברישיון, הבנאדם (יניב שמו) אמר לי שזה בסדר ושהוא בכל זאת עובר טסט,
אך העניין פוגע לי ברצון לקנות מחשש שאחר כך אני לא אוכל להעביר אותה טסט.
דרך אגב המחיר הוא 27 אלף שח.
אז מה עתכם על הקנייה? מה עתכם בקשר למערכת הגז? לקנות לא לקנות?
בתכלס התקציב שלי זה 30-33 אלף מקסימום, ותמיד רציתי סופה...
ואוטומאט רצוי במיוחד. אז הסופה עונה בערך על כל הדרישות הללו...
ולא מצאתי ויטארה שנכנסת בתקציב הנל..
מה אתם המנוסים הייתם עושים?
אהלן אנשים מה שלומכם?
אז הסיפור הוא כזה...
אני חושב בכובד ראש לקנות סופה, והנה הפרטים עלייה:
שנת 92, ארוכה אוטומאטית ולבנה בעיני, מצויין - גם ארוכה וגם אוטומטית. שילוב נדיר ומוצלח
כננת ברישיון יופי, תבדוק שהיא תקינה
כסא של אספיר כסא הידראולי?לפח הזבל (שוב, בעיני)
וו גרירה ברישיון לא מעלה ולא מוריד
גללים רחבים ברישיון איזו מידה? המונח "גלגלים רחבים" יצא מן האופנה. סביר להניח שמדובר על המידה הסטנדרטית 31/10.5R15. חשוב לבדוק את המצב שלהם, בני כמה הם. אם מדובר על צמיגי שטח באיכות טובה וצעירים יחסית, זה מצויין.
מובהת על ידי החלפת קפצים ובולמים של ראנצ'ו 9000 מתכווננים בולמי ראנצ'ו 9000 בפני עצמם זה לא משהו מיוחד. לגבי ההגבהה - עולם ומלואו, מה שכתבת לא אומר מה באמת יש שם. סביר להניח שהיא מוגבההת על ידי ערגול או קיט ראנצ'ו/פרוקומפ כמו הרבה סופות. שווה.
עם טסט, ואחרי טיפול גדול לדבריו. כמה שיותר חודשי טסט - זה רווח נקי שלך. טיפול - לא ממש עוזר לך, אתה תרצה להתחיל להכיר את הרכב
עד כאן הכל טוב ויפהלא ממש, כתבת כאן מה השיפורים אבל לא כתבת כלום על מצב האוטו שזה מה שחשוב באמת... איך הוא מרגיש לך בהשוואה לסופות אחרות שבדקת?
, אבל הנה הבעיה..
על הסופה מורכבת מערכת גז (כאילו נסיעה על גז בנוסף לבנזין)
אך היא אינה ברישיון, הבנאדם (יניב שמו) אמר לי שזה בסדר ושהוא בכל זאת עובר טסט,
אך העניין פוגע לי ברצון לקנות מחשש שאחר כך אני לא אוכל להעביר אותה טסט.
שאילו יהיו הצרות שלך. ואם אתה לא רוצה את מערכת הגז - תפרק אותה, או שתבקש מהמוכר לפרק אותה ואז היא תשאר שלו. אם אתה כן רוצה להנות ממערכת הגז, אז יופי, הנה היא ישנה - זה שיש בעייה חוקית איתה על כל רכב מתחת לשנת 95 בהגדרה, זה דבר ברור וידוע
דרך אגב המחיר הוא 27 אלף שח. אם הרכב באמת במצב כללי טוב, זה נשמע לי מחיר הוגן.
אז מה עתכם על הקנייה? מה עתכם בקשר למערכת הגז? לקנות לא לקנות? מערכת הגז לא צריכה להפחיד אותך כאמור. אם הסופה טובה, זו עסקה טובה, ג'יפים טובים לא צומחים על העצים.
בתכלס התקציב שלי זה 30-33 אלף מקסימום, ותמיד רציתי סופה...
ואוטומאט רצוי במיוחד. אז הסופה עונה בערך על כל הדרישות הללו...
ולא מצאתי ויטארה שנכנסת בתקציב הנל..
מה אתם המנוסים הייתם עושים?
אהלן אנשים מה שלומכם?
אז הסיפור הוא כזה...
אני חושב בכובד ראש לקנות סופה, והנה הפרטים עלייה:
שנת 92, ארוכה אוטומאטית ולבנה בעיני, מצויין - גם ארוכה וגם אוטומטית. שילוב נדיר ומוצלח
כננת ברישיון יופי, תבדוק שהיא תקינה
כסא של אספיר כסא הידראולי?לפח הזבל (שוב, בעיני)
וו גרירה ברישיון לא מעלה ולא מוריד
גללים רחבים ברישיון איזו מידה? המונח "גלגלים רחבים" יצא מן האופנה. סביר להניח שמדובר על המידה הסטנדרטית 31/10.5R15. חשוב לבדוק את המצב שלהם, בני כמה הם. אם מדובר על צמיגי שטח באיכות טובה וצעירים יחסית, זה מצויין.
מובהת על ידי החלפת קפצים ובולמים של ראנצ'ו 9000 מתכווננים בולמי ראנצ'ו 9000 בפני עצמם זה לא משהו מיוחד. לגבי ההגבהה - עולם ומלואו, מה שכתבת לא אומר מה באמת יש שם. סביר להניח שהיא מוגבההת על ידי ערגול או קיט ראנצ'ו/פרוקומפ כמו הרבה סופות. שווה.
עם טסט, ואחרי טיפול גדול לדבריו. כמה שיותר חודשי טסט - זה רווח נקי שלך. טיפול - לא ממש עוזר לך, אתה תרצה להתחיל להכיר את הרכב
עד כאן הכל טוב ויפהלא ממש, כתבת כאן מה השיפורים אבל לא כתבת כלום על מצב האוטו שזה מה שחשוב באמת... איך הוא מרגיש לך בהשוואה לסופות אחרות שבדקת?
עד לכאן אני מסכים עם נמרוד בכל מילה.
, אבל הנה הבעיה..
על הסופה מורכבת מערכת גז (כאילו נסיעה על גז בנוסף לבנזין)
אך היא אינה ברישיון, הבנאדם (יניב שמו) אמר לי שזה בסדר ושהוא בכל זאת עובר טסט,
אך העניין פוגע לי ברצון לקנות מחשש שאחר כך אני לא אוכל להעביר אותה טסט.
שאילו יהיו הצרות שלך. ואם אתה לא רוצה את מערכת הגז - תפרק אותה, או שתבקש מהמוכר לפרק אותה ואז היא תשאר שלו. אם אתה כן רוצה להנות ממערכת הגז, אז יופי, הנה היא ישנה - זה שיש בעייה חוקית איתה על כל רכב מתחת לשנת 95 בהגדרה, זה דבר ברור וידוע
כאן אני כבר לא בהסכמה עם נמרוד:
מערכת הגז, אם לא מדובר על משהו סופר איכותי, היא צרות צרורות.
מי התקין אותה? מתי? של איזו חברה היא? יש אחריות? מה איכות ההתקנה? מה איכות פעולתה?
מיכל הגז מותקן מתחת לרכב? בתוך הרכב? זה מיכל גז תיקני או סתם בלון ביתי שזרוק מאחור?
יש עוד המון שאלות בתחום.
הוא לא עובר טסט ואם הוא אומר לך את זה הוא משקר (המוכר)!
טסט יעבור רק בעזרת "מעכר" וזה לא חוקי.
כל בוחן טירון שיעצור אותך בכביש (ויש להם חיבה עזה לעצור סופות) ירשום לך הורדה מהכביש ו1000 ש"ח קנס!
אתה בחיים לא תצליח להעביר טסט באופן חוקי ללא עזרת "מתווכים", קח את כל זה בחשבון.
דרך אגב המחיר הוא 27 אלף שח. אם הרכב באמת במצב כללי טוב, זה נשמע לי מחיר הוגן.
לטעמי, אם הרכב במצב מצויין (ז"א לא צריך להשקיע בו שקל נוסף בחודשים הקרובים), המחיר טוב, אחרת זה לא מחיר כל כך מיוחד.
יש המון סופות בשוק (מאות, חפש בלוחות הגדולים: יד 2 , הקרטל, פוקוס, אוטופוט....), יש גם רכבים טובים בפחות כסף.
שם לב, אל תתפתה לגרוטה נוסעת במחיר ריצפה. מאלו יש להישמר שבעתיים!
אז מה עתכם על הקנייה? מה עתכם בקשר למערכת הגז? לקנות לא לקנות? מערכת הגז לא צריכה להפחיד אותך כאמור. אם הסופה טובה, זו עסקה טובה, ג'יפים טובים לא צומחים על העצים.
אם אתה רוכש את הרכב, דאג שמערכת הגז תוסר על ידי בעל מקצוע רציני ואמין ואז בדוק אם אין נזקים במערכת ההזרקה!
בתכלס התקציב שלי זה 30-33 אלף מקסימום, ותמיד רציתי סופה...
ואוטומאט רצוי במיוחד. אז הסופה עונה בערך על כל הדרישות הללו...
ולא מצאתי ויטארה שנכנסת בתקציב הנל..
מה אתם המנוסים הייתם עושים?
לך על סופה, לא בהכרך זו, כיף של רכב.
http://jeepolog.com/forums/images/smilies/icon_cool.gif
גרוטה= גרוטאה.
בהכרך= בהכרח.
מצטער, שישי בערב, אחרי 4 כוסות יין הדיקציה קצת נפגמת.
:mrgreen: :oops: .
אני מקבל את הערותיך לגבי הגז. אם זה לא נחוץ לקונה, שידרוש מהמוכר להסיר ולמסור רכב תקין ללא הגז. זה גם פייר לדעתי למוכר שיכול למכור את המערכת המשומשת למישהו שכן מעוניין.
מה שמושך בסופה הספציפית הזאת זה השילוב ארוך+אוטומטי שהוא לא נפוץ.
וואו תודה רבה לכם, לכולכם.
הבחור שמוכר נמצא עכשיו בסוף שבוע והוא יחזור ביום ראשון,
ואני אדבר איתו ואציג בפניו את כל השאלות שכתבתם כאן.
הפרטים שכתבתי הם רק משיחת הטלפון עם הבחור, עוד לפני לראיתי בכלל את הרכב והכל.
אבל תודה רבה לכם..
יש מישהו שמכיר את הרכב? הרכב הוא של יניב מראשל"צ?
אני רק יודע שהסופה שלו למכירה כבר משהו כמו חצי שנה ובאותו מחיר
מצד שני ידוע שסופות לא נחטפות
לשם השוואה אני קניתי את הסופה שלי
ארוכה
ידנית
עם31 עם וו גרירה
במצב מכני טוב (גומיות של השסתומים גמורים)
ב18500
תעשה את החישובים
חבר'ס דיברתי שוב עםהבנאדם...
אז ככה: הצמיגים 50/50 במידה 31X10.5
הקפיצים הם של פרוקומפ
והטסט הוא לעוד עשרה חודשים.
בקשר למערכת הגז..
הוא אמר שהוא קנה את הסופה ממתקין, ושהבלון גז נייד שאפשר להזיזו ממקום למקום, ושהוא בכלל לא
משתמש בגז כי חבל לו על הטרחה לסוע בשביל הכמה שקלים הללו...
אז מה אתם אומרים? להוריד אותו במחיר אם הוא מוריד את המערכת גז?
אאו סתם להוריד אותו במחיר ולקחת את המערכת?
הוא אמר לי שעד עכשיו לא הייתה לו בעיה להעביר את האוטו טסט
ושבוחנים לא מסתכלים על זה בכלל, ושהבלון אפילו לא באוטו שלו אז זה לא משנה..
מה דעתכם הנבונה?
חבר'ס דיברתי שוב עםהבנאדם...
אז ככה: הצמיגים 50/50 במידה 31X10.5 נו?! אז מה?
ז"א שאין לך צמיגי שטח, יש לך צמיגים מעורבים. יופי עכשיו: בני כמה הם (התאריך מוטבע על דופן הצמיג - 4 ספרות, 2 הראשונות שבוע היצור, 2 האחרונות שנת היצור)?
של איזה יצרן?
מה מצבם: בלאי, יובש קרעים....?
הקפיצים הם של פרוקומפ יופי אבל איזה? כנראה שהם במקור לא מיועדים לסופה אלה ל-JEEP מקורי.
צריך לראות שהם מתאימים למשקל של הסופה (כי לרוב הם לא ודרושה התאמה של הקפיצים). שוב, מי התקין ומתי?
והטסט הוא לעוד עשרה חודשים. מצויין, יותר מזה אי אפשר לבקש.
בקשר למערכת הגז..
הוא אמר שהוא קנה את הסופה ממתקין, ושהבלון גז נייד שאפשר להזיזו ממקום למקום, ושהוא בכלל לא
משתמש בגז כי חבל לו על הטרחה לסוע בשביל הכמה שקלים הללו...
אז מה אתם אומרים? להוריד אותו במחיר אם הוא מוריד את המערכת גז?
אאו סתם להוריד אותו במחיר ולקחת את המערכת?
להוריד במחיר זה תמיד טוב ולפי הזמן שהוא מנסה למכור אתה גם תצליח http://jeepolog.com/forums/images/smilies/icon_biggrin.gif .
אל תיקח את מערכת הגז!
כמו שכבר אמרתי, להסיר אותה זה לא סיפור, הסיפור הוא לראות אח"כ שכל המערכת הדלק עובדת כמו שצריך....
תן לו שיפרק ולאחר מכן גש יחד איתו למישהו שמבין בסופות שיתן לך אינדיקציה שמערכת הדלק תקינה ומתפקדת כראוי. מוטב שבהזדמנות זו תבדוק גם את רמות ה-CO בפליטה ואת המצאות ותקינות חיישני החמצן.
הוא אמר לי שעד עכשיו לא הייתה לו בעיה להעביר את האוטו טסט
ושבוחנים לא מסתכלים על זה בכלל, ושהבלון אפילו לא באוטו שלו אז זה לא משנה..
משנה גם משנה! שלא ימכור לך סיפורים!
כמו שכבר אמרתי, בוחן שיציץ לך מתחת לשימלה יוריד לך את הרכב בו ברגע מהכביש.
מה דעתכם הנבונה?
אני רוצה ברשתוך להפריד את הדיון לשניים - מערכת הגז, וכל השאר.
לגבי כל השאר - לך תראה את האוטו, תיסע, תרגיש, תדע הרבה יותר. על פניו כאמור, לדעתי האישית השילוב ארוך+אוטומט הוא דבר רצוי מאד ודי נדיר, אם הייתי מחפש לקנות סופה זה בהחלט היה מושך אותי אישית. אני רוצה להדגיש שוב - השיפורים/תוספות ומצבם - צמיגים, מתלים, וכן הלאה - חשובים, אבל זה לא העיקר - הרבה יותר חשוב זה הדברים הבסיסיים - מצב הבודי, מצב השלדה, רמת התחזוקה הכללית שמלמדת הרבה על האוטו... קח את הכתבה של חנן על בדיקת CJ, כמעט הכל שם רלוונטי ומלמד המון על הרכב. המנוע זה הדבר העיקרי ששונה.
עכשיו למערכת הגז - יש כאן מילכוד לך ולמוכר... שים לב, מישהו טרח והשקיע כסף בהתקנה, כי מערכת גז זה דבר רצוי (תראה כמה שרשורים יש בנושא בכל פורום) אבל מצד שני זה מרתיע. גם אתה וגם המוכר בעצם לא מעוניינים במערכת - הוא פשוט לא טרח לפרק אותה (ואז לגלות כמו שאוסי כתב שהמנוע לא עובד פיקס כי שכחת לחבר חוט כזה או אחר...). אני כן מאמין לו שהיא עוברת טסט - אם אין בלון בכלל, ויש בסך הכל עוד כמה צינורות וחוטים בתא המנוע שלא מחוברים לכלום - אני אתפלא לשמוע על בוחן ושוטר שכן ישימו לב, ומבחינה עקרונית בעיני זה בסדר - אין גז, הרכב לא נוסע על גז, יש בו מה שנקרא "הכנה" לגז.
אני אישית, במקומך, הייתי שם את נושא הגז בצד באופן זמני, הולך ובודק את הרכב, ומקבל את ההחלטה אם כן או לא. אם הרכב הוא טוב, נכון בשבילך והמחיר מתאים לך, נושא הגז הוא לא שיקול בעסקה. תשתמש במערכת הגז בתור חומר למשא-ומתן - שהוא יוריד אותה, או שיוריד לך את עלות ההורדה שלך במחיר ואתה תוריד אותה (ואחרי זה היא נשארת אצלך או חוזרת אליו?).
אני יודע שהדעה שלי לא פופולרית ומרגיזה כל מיני אנשים, אבל בכל זאת:
אם אתה בריא ושלם, בעל קואורדינציה בסיסית סבירה, והרכב מיועד לך ולא לאישה - תתרחק מגיר אוטומטי כמו מאש.
זו דעתי.
אני יודע שהדעה שלי לא פופולרית ומרגיזה כל מיני אנשים, אבל בכל זאת:
אם אתה בריא ושלם, בעל קואורדינציה בסיסית סבירה, והרכב מיועד לך ולא לאישה - תתרחק מגיר אוטומטי כמו מאש.
זו דעתי.
אתה הראשון שאנ ישומע שחושב כך..
אשפר להבין מדוע?
חוץ מהעובדה שידני כיף יותר וחסכני יותר, לא שיש משמעות למילה חסכני בסופה..
בהחלט יש משמעות לחיסכון בגיר ידני בסופה לעומת האוטומטי.
גיר ידני: 5 הילוכים, כולל אובר דרייב (הילוך 5), ללא ממיר מומנט גונב דלק.
גיר אוטומטי: 3 הילוכים ללא אובר דרייב, עם ממיר מומנט צמא אנרגיה שלא ניתן לנעילה (ללא LOCK-UP)
ההבדל: כ-6 ק"מ לליטר בידנית וכ-4 ק"מ לליטר באוטומטית. כ- 33%.
במחירי הדלק של היום, הייתי חושב על זה עוד פעם.
מאיר רוטברג
21-03-06, 10:00
בהחלט יש משמעות לחיסכון בגיר ידני בסופה לעומת האוטומטי.
גיר ידני: 5 הילוכים, כולל אובר דרייב (הילוך 5), ללא ממיר מומנט גונב דלק.
גיר אוטומטי: 3 הילוכים ללא אובר דרייב, עם ממיר מומנט צמא אנרגיה שלא ניתן לנעילה (ללא LOCK-UP)
ההבדל: כ-6 ק"מ לליטר בידנית וכ-4 ק"מ לליטר באוטומטית. כ- 33%.
במחירי הדלק של היום, הייתי חושב על זה עוד פעם.
כאחד שעבר מידני לאוטומט החישובים בנודע לצימאון נכונים
אני יודע שהדעה שלי לא פופולרית ומרגיזה כל מיני אנשים, אבל בכל זאת:
אם אתה בריא ושלם, בעל קואורדינציה בסיסית סבירה, והרכב מיועד לך ולא לאישה - תתרחק מגיר אוטומטי כמו מאש.
זו דעתי.
אתה הראשון שאנ ישומע שחושב כך..
אשפר להבין מדוע?
חוץ מהעובדה שידני כיף יותר וחסכני יותר, לא שיש משמעות למילה חסכני בסופה..
דרור הוא לא היחיד שחושב כך, אני מסכים עם דרור כמעט בכל מילה.
למה כמעט?
כי אישתי נוהגת בסופה ידנית כרכב יום יומי כבר 4 שנים, ללא כל תלונות, כך שסעיף האישה הוא לא טיעון שמחזיק מים.
אולי סעיף "האישה המפונקת" עובד, אבל זה כבר נושא לדיון אחר בפורום אחר.....:D
אגב, בלימת מנוע בירידה שואפת לאפס בגיר אוטומטי.
כשתשמע כמה עולה לשפץ תיבה אוטומטית, כנראה שגם תוותר על הרעיון של בלימה באמצעות שימוש ברוורס (R).
כשתיסע בשיא החום של יולי-אוגוסט בדיונות, או להבדיל, תזחל בשטח טכני קשה, ותטגן את הגיר האוטומטי שלך, תבין למה אני לא סובל גירים אוטומטיים.
חוצמזה שזה מבזבז דלק, זה פוגם קשות בביצועים, אין בלימת מנוע, זה הרבה פחות אמין, זה הרבה יותר יקר לתיקון/שיפוץ, אי אפשר להניע בדחיפה, ויש עוד חסרונות.
יש מכוניות גדולות ומגושמות במיוחד בהן גיר אוטומטי זה באמת נוח. מעבר לזה, חלק מהחסרונות ניתן לתקן ולשפר, אבל העלויות בשמיים. בשביל מה לך?
אני נתקל בכל כך הרבה חבר'ה אינטיליגנטים, שלמים ובריאים כמו שור, אבל בתכל'ס דבילים מושלמים, שמפרקים מהג'יפ גיר ידני טוב ומרכיבים במקומו אוטומטי. ואז סובלים מביצועים נחותים, מתקלות יקרות חדשות לבקרים, ואם זה לא מספיק, אז גם משלמים הון עתק על תדלוקים תכופים. אבל מה, מתעקשים לחייך ולספר כמה זה נוח בפקקים. אהה, שכחתי, הם צודקים - עכשיו יש להם יד פנויה לפלאפון...
חנן-ג'יפולוג
21-03-06, 16:23
1. סעיף ה"אישה המפונקת" הוא לא רק סעיף שמחזיק מים, אלא הוא הסעיף שעלול לקבוע אם יהיה לך 4X4 או לא.
2. לא ידוע לי על רכב אמריקאי עם גיר ידני שמשתתף בRCOA , ואם יש, אז הוא יוצא מהכלל . גם זה קשור ל"נוחות בפקקים" ? או שמא לשליטה טובה בעבירות טכנית?
דבילים מושלמים
נו, לטעמי יש ביטויים יותר מתאימים לדיון טכני :???:
אבל מה, מתעקשים לחייך ולספר כמה זה נוח בפקקים. אהה, שכחתי, הם צודקים - עכשיו יש להם יד פנויה לפלאפון...
לא מתאים. דעות שונות, טעמים שונים. מה שייך כאן לזלזל?
1. סעיף ה"אישה המפונקת" הוא לא רק סעיף שמחזיק מים, אלא הוא הסעיף שעלול לקבוע אם יהיה לך 4X4 או לא.
נכון מאוד. אם זה המצב וזה התנאי, אפילו אני איאלץ להסכים לגיר אוטומטי. יותר מזה? אפילו לרכב יפני, רחמנא ליצלן...
2. לא ידוע לי על רכב אמריקאי עם גיר ידני שמשתתף בRCOA , ואם יש, אז הוא יוצא מהכלל . גם זה קשור ל"נוחות בפקקים" ? או שמא לשליטה טובה בעבירות טכנית?
נכון. אוטומט עוזר לשליטה טובה בעבירות טכנית. אבל מה? אנחנו לא כל היום זוחלים על סלעים. את זה כתבתי גם למאיר שפתאום רצה קיט 4:1 לטרנספר, מה שהיה עוזר לו מאוד בזחילה על סלעים, אבל מפריע מאוד ברוב המצבים האחרים.
רכב שטח כפי שאנו נוהגים בו וחיים איתו, ושאינו משמש לתחרויות זחילת סלעים, אמור להיות רב שימושי וצריך לעמוד בעוד כמה משימות פעוטות. כתבתי שאפשר לשפר חלק מחסרונות האוטומט, אבל בשורה התחתונה זה תמיד יהיה פחות אמין ויותר יקר לאחזקה. קשה לי להעלות על הדעת רכב שהגיר האוטומטי אינו אחת מנקודות התורפה שלו - בהרבה מקרים נקודת תורפה עיקרית ,אם לא יחידה.
במקרה של חיים עם סופה, שגם ככה דלקוהוליסטית רצינית, צריכת דלק גבוהה ב-33% ורצח בדם קר של אחד היתרונות המובהקים שלה - הביצועים, זה כבר מספיק כדי לפסול על הסף גיר אוטומטי.
מעבר למקרים נקודתיים של זחילה על סלעים, קשה לי לראות עוד יתרונות לגיר אוטומטי מקובל מעבר לרביצה מנומנמת בפקקים. מצטער, ואת זה אני אומר כמי ש"נכפה" עלי לנהוג לפרנסתי במכוניות חדישות שכמעט כולן אוטומטיות עד זרא. זה פשוט הורג את כל חדוות הנהיגה. וכן - טנדר היילקס ויגו ידני פשוט ויחסית איטי, יותר מהנה עבורי לנהיגה מכל SUV מהיר, חזק אבל אוטומטי.
כל זה נאמר על גירים אוטומטיים נורמליים שכולנו מכירים. תיבות אוטומטיות/טיפטרוניק חדישות כמו DSG של פולקסווגן ו-SMG של ב.מ.וו הן באמת הטוב שבכל העולמות, ולמרות שהן יקרות ומורכבות מאוד, זהו העתיד.
אפרופו אמריקאים - עם כל הערכתי לעם זוללי ההמבורגרים וסובאי הבאדוויזר, לא כל מה שהם חושבים ועושים הוא תורה מסיני. רוב האירופאים משחקים בתחרויות טרייל עם גירים ידניים ולא נראה לי שהם ממש סובלים. כמעט כל רכב תחרותי שלא רק זוחל על סלעים אלא גם נדרש לתנועה בעוד כמה מצבים, חלקם גם מהירים, מצויד בגיר ידני או סיקוונסיאלי בעל שליטה ידנית (ללא דוושת מצמד). זה לא מספיק?
נו, לטעמי יש ביטויים יותר מתאימים לדיון טכני :???:
אני מסכים לגמרי. נאמר בהומור ונשלח כעקיצה לאנשים מסוימים שאני מאוד אוהב.
לא מתאים. דעות שונות, טעמים שונים. מה שייך כאן לזלזל?
לא מזלזל. אבל אם לפחות אחד שמחפש לרכוש רכב יעדיף בעקבות הדיון להישאר עם גיר ידני. הרווחנו. אם נעבור לרגע למכוניות כביש, אני רואה בהעדפה הגורפת בישראל לגירים אוטומטיים רעה חולה שמנתקת את הנהג מהרכב ובין היתר גם תורמת לנהיגה "ישראלית" טיפוסת - גרועה, אדישה ואפאטית במקרה הטוב.
חנן-ג'יפולוג
22-03-06, 14:18
כל הטענות לגיטימיות, למעט ההתלהמות, והמישבוץ. אני נוהג בהיילקס הידני, אז אני נהג מעולה, עירני, מודע, ובשניה שאני עובר לליסינג האוטומטי, אני נהיה נהג אפאטי, גרוע, ישנוני וחסר מודעות, עם יד שמחזיקה פלאפון? שחור ולבן זה משהו ששייך לגיל ההתבגרות, לא?
כל חיי הייתי בעיקר עם רכבים ידניים, ואני מעריך שאני כבר שולט באופן סביר בטכניקה של העברת הילוכים. עדיין, כשהיו לי גם רכבים אוטומטיים נהניתי מהם מאוד, גם בלי פקקים.
כמי שנהג שנים בגיר ידני עוד בתקופת ה"צווישן גאז" (גאז ביניים) בהורדת הילוכים, הייתי בטוח שאין כמו גיר ידני ל"תחושת נהיגה" אמיתית.
למזלי נפלה עלי בהזדמנות סופה אוטומטית במחיר שלא ניתן לסרב לקניה.
בלב כבד ויתרתי על הסופה עם גיר ידני ששרתה אותי 7 שנים מתוך הנחה שבלית ברירה נחליף את הגיר לידני.
חבלי הקליטה (ההתרגלות לגיר האוטומטי) היו קשים והצריכו הרבה פסיכולוגיה.
היום אני סוגר שנה ושליש על גיר אוטומטי מקורי (3 הילוכים) ואני בהחלט מרוצה.
נסיעת השטח, רגועה לאין ערוך במיוחד באתגרים טכניים בהם ההחלקה של הצמיג בקרקע בשחרור המצמד, הוחלפה בהחלקת הממיר. נסיעה בדיונות הרבה יותר קלה ולאחר לימוד בעיות ההחלקה בממיר מומנט (טורק קונברטר) הפסקתי להתבייש בהורדה ל-2 ול-1 ושימוש ב- LOW גם כאשר לא נדרשת הנעה קדמית וכוח.
אפילו זחילת סלעים ביחס העברה מקורי תוך שימוש ב- LOW נמצא יעיל ואפקטיבי וחשוב מכך הוא מיעל את הקרור של המנוע והגיר.
סיפור הבלימה לדעתי שולי ביותר (ובכל מקרה קיימת האופציה של בלימה ב-R) וההנאה מאתגרי עבירות קיבלה משמעות אחרת אך לא פחתה.
עם זאת, אצלי מותקן קרור חיצוני לשמן גיר ובנוסף התקנתי הפעלה חשמלית של מאורר המזגן לשעת חרום.
כמובן לא ברור מה יהיה אורך החיים של הגיר למרות שלפי השמועה מדובר בגיר מיושן (דודג' דארט) ומוצלח יחסית.
לגבי התנעה, ברור שקיים סיכון המחייב התנעה מרכב אחר ואילו קילקול מתנע נדיר ביותר וגם כאשר הוא קורה בגלל פחמים וקולקטור כמה מכות מאפשרות התנעה.
לסיכום, כאשר הייתי סטודנט צעיר חשבתי שאין תחליף ל"דה-שבו" שהיתה לי, אך בחלוף השנים ה"וולבו" וה"מונטה קרלו" היו גם כן לא רעים למרות הגיר האוטומטי ה"קרוז קונטרול" ושאר ירקות.
בקיצור, לא נורא לקבל במחיר טוב סופה עם גיר אוטומטי ולטעמי לא צפוי "סבל" כלשהוא להוציא עלויות דלק וסיכון לבלאי בגיר.
בהצלחה,
[QUOTE=חנן-ג'יפולוג]כל הטענות לגיטימיות, למעט ההתלהמות, והמישבוץ. אני נוהג בהיילקס הידני, אז אני נהג מעולה, עירני, מודע, ובשניה שאני עובר לליסינג האוטומטי, אני נהיה נהג אפאטי, גרוע, ישנוני וחסר מודעות, עם יד שמחזיקה פלאפון? שחור ולבן זה משהו ששייך לגיל ההתבגרות, לא?
QUOTE]
אתה אולי לא, אבל הרוב כן. ונכון, אני אוהב "למשבץ", כי זה עוזר לשרוד במלחמה שמתנהלת על הכביש.
לעולם אני מגביר עירנות כשלפני/מצדדיי נהג/ת ממוצע/ת, כלומר אחד שמתנהל בלנסר/לנטיס/ושאר משפחתיות (אוטומטית), ואני תמיד הרבה יותר רגוע כששותפיי לכביש הם צעירים עם GTI/VR6/WRX/STI/EVO (ידנית) שמבחינתי הם תמיד הרבה יותר עירניים למה שקורה סביבם.
תשאל למה? כי הצעיר המשתולל הוא "מסוכן" מלכתחילה, תמיד נוסע מהר, תמיד חותך נתיבים - להתנהגות שלו יש דפוס קבוע, ולכן לעולם לא יפתיע אותי. אבל נהג "משפחתומטי" ממוצע, כזה שנראה רגוע ולא מזיק, כן מסוגל לעצור פתאום באמצע האיילון (!!!) מסיבה לא ברורה, כן עלול להתבלבל ולנסוע נגד כיוון התנועה (לא, אני לא מגזים. ראיתי) וכן, תיבה אוטומטית משחררת לו את יד ימין לאלף ואחת פעולות שלא קשורות לנהיגה, מדפדוף בעיתון, דרך שליחת SMS, דרך חיטוט באף, דרך שיחה בסלולרי, דרך מיזמוז החברה שלו, ועד לטיפול אקרובטי בילד בוכה במושב האחורי תוך כדי נהיגה - ואת התוצאה של זה ראינו בשבוע שעבר - אמא צעירה ושני ילדים קטנים ניספו כתוצאה מ"סטייה לא ברורה מנתיב". איך דברים כאלה קורים? איפה היה הראש שלה שנייה לפני? בטוח שלא על הכביש. לאף אחד אין הסבר רשמי, אבל כולם יודעים בדיוק מה קרה שם. ממתי תיבת הילוכים מסוימת קשורה לזה? היא לא, לא באופן ישיר. אבל באופן עקיף, כשאתה נוהג במכונית אוטומטית אתה הרבה פחות מחובר לרכב ולכביש.
אין שום מחקר סטטיסטי שמוכיח את זה (אולי יש, שווה לחפש), אבל הנהגים המעצבנים ביותר, ההססנים שזוחלים תמיד בכביש מהיר על 60-70 בצד שמאל, אלה שתמיד חולמים ברמזור, שמאיטים את התנועה וגורמים לכל היתר להתעצבן, לצד טעויות נהיגה קומי-טרגיות כמו שילוב D במקום R ולהפך בחניונים, כל המוכשרים הללו לעולם נוהגים במשפחתומטית ולא ב-GTI.
שוב, זה לא פוסל תיבה אוטומטית כרעיון, משום יש לה יתרונות בנוחות נהיגה בתנאים מסויימים. וכן, לאלה שנוהגים קצת פחות טוב, וזה לא בושה, זה הפיתרון המושלם. מצד שני החסרונות הטכניים ברורים וידועים ומוכחים ואין סיבה להתווכח עליהם כי כל אחד יבחר מה שנוח וטוב לו, אבל צריך לדעת את העובדות ואת המחיר שכרוך בזה.
הנאה מנהיגה זה כבר משהו שאי אפשר לכמת אותו, לא בכסף ולא בליטרים, שניות או קמ"שים. הנאה מנהיגה זה תחושות. עובדה מוגמרת היא שמכוניות עם אוריינטציה ספורטיבית אמיתית, כאלה שפונות לנהג ולא לאשתו/חמותו, מיוצרות ונמכרות כמעט תמיד עם תיבה ידנית.
חנן-ג'יפולוג
23-03-06, 19:27
גם אם ההכללות שלך נכונות (אני אתייחס לזה בסוף, נעזוב את זה כרגע) , דרור, מה הקשר בין כל זה ובין ייעוץ לשואל ספציפי?
זה "שהאחרים" שנוהגים בגיר אוטומטי הם ככה וככה (אתה אמרת, לא אני) זה קשור ליתרונות והחסרונות הטכניים האלה והאחרים שקשורים לשואל הנוכחי? על מה הדיון כאן? על "האחרים" או על הגיר?
לגבי ההכללות (שאני עדיין לא מבין איך הן הגיעו לדיון הזה) :
מכיר את החרגול בלי רגליים שלא שומע? אז נניח שבאמת הסטטיסטיקה אומרת שנהגים עם גיר אוטומטי הם נהגים גרועים יותר, בהכללה.
אפשרות אחת היא שהגיר יוצר נהגים ממוצעים וגרועים. ואז, אם אתה נהג טוב שמקבל לידיו רכב עם גיר אוטומטי, אתה נדון לפגיעה בכישורי הנהיגה שלך. נו, באמת.
אפשרות שנייה היא, שנהגים ממוצעים וגרועים בוחרים ברכב עם גיר אוטומטי. ואז, כנהג ברמה X או Y , זה לא ממש צריך לעניין אותך במה האחרים נוהגים. אני חושב שאם הם נהגים גרועים אז עדיף שהם יתרכזו בכביש ולא בהעברת הילוכים, אבל זה סתם כהערת אגב, זה ש"הם" ככה, לא יגרום לי להעדיף גיר כזה או אחר.
ולגבי זה שאתה מעדיף נהגים מודעים ו"ספורטיביים" אני חושב שהסטטיסטיקה שאתה עושה שגויה לחלוטין. זה נבלה וזה טריפה, אבל התאונות האיומות שאנחנו רואים בשעות הקטנות של לילות שישי, או בשבתות בסדום-ערד, לכיש, והרי י-ם, נגרמות מנהיגה מהירה ופרועה, ולא מנהגים אפאטיים. החבר'ה האלה מעורבים בתאונות קשות מאוד בסדר גודל יותר מאשר חלקם היחסי באוכלוסיה.
בכל מקרה, אם אתה רוצה להמשיך לדון על הנושאים האלה, אפשר לפתוח דיון נפרד. זה מקלקל את הדיון המקורי.
[QUOTE=חנן-ג'יפולוג]אפשרות שנייה היא, שנהגים ממוצעים וגרועים בוחרים ברכב עם גיר אוטומטי. ואז, כנהג ברמה X או Y , זה לא ממש צריך לעניין אותך במה האחרים נוהגים. אני חושב שאם הם נהגים גרועים אז עדיף שהם יתרכזו בכביש ולא בהעברת הילוכים, אבל זה סתם כהערת אגב, זה ש"הם" ככה, לא יגרום לי להעדיף גיר כזה או אחר.
ולגבי זה שאתה מעדיף נהגים מודעים ו"ספורטיביים" אני חושב שהסטטיסטיקה שאתה עושה שגויה לחלוטין. זה נבלה וזה טריפה, אבל התאונות האיומות שאנחנו רואים בשעות הקטנות של לילות שישי, או בשבתות בסדום-ערד, לכיש, והרי י-ם, נגרמות מנהיגה מהירה ופרועה, ולא מנהגים אפאטיים. החבר'ה האלה מעורבים בתאונות קשות מאוד בסדר גודל יותר מאשר חלקם היחסי באוכלוסיה.
QUOTE]
זה באמת לא מעניין אותי במה אחרים נוהגים. כל אחד יסע במה שהוא אוהב. מעניין אותי ואכפת לי איך הם נוהגים כשאני נמצא בקרבתם, ועד כמה זה עלול לסכן/לפגוע בי. מצידי שיהרגו את עצמם ואת ילדיהם בתאונות עצמיות, ממש אין לי שום בעייה עם זה. אבל שלא יסכנו אותי, ולכן אני לא עושה סטטיסטיקות אלה מסתכל מה קורה סביבי.
מה אכפת לי מספר תאונות של X שנוהג ב-GTI, ביחס לחלקו היחסי באוכלוסיה? אני יודע שבתכל'ס אני אסע ליד אחד כזה, מקסימום שניים כאלה ביום. לעומתו Y, בקורולה/לאנטיס, הרבה יותר נפוץ. מקיף אותי מכל עבר. Y הוא הרוב המוחלט. ונכון שאולי לא צריך להכליל, אבל הרוב נוהג מה זה רע.
בדבר אחד אתה ממש צודק - זה ויכוח מעייף ויכול למלא שירשור נפרד. אז עד כאן מישבוץ אוכלוסיות.
לענייננו - גיר אוטומטי בכלל, על אחת כמה וכמה בסופה - פחות אמין וזה בדוק (אלא אם השקעת כספים רבים בשיפור קירור הגיר, וגם אז זה לא תמיד פיתרון מושלם), אחראי לתצרוכת דלק מוגברת בעשרות אחוזים וזה מוכח, פוגם קשות בביצועים (כנ"ל), תורם לשימוש מוגבר בבלמים ומכאן לשחיקה מהירה שלהם וגם זה ידוע, מבטל כמעט לגמרי את בלימת המנוע וזו לדעתי כבר בעיה של ממש בשטח.
מצד שני - באמת יותר קל ונוח להתנהל בפקקים ובעיר עם אוטומט, והשליטה ברכב בשטח טכני באמת קלה יותר.
כל אלה עובדות, אין ויכוח על זה, וגם בעלי סופות אוטומטיות, כולל כאלה שבסה"כ די מרוצים מהאוטומט, מודים שזה כך. שיחליט הרוכש בעצמו אם הוא באמת רוצה להיכנס לזה.
זה באמת לא מעניין אותי במה אחרים נוהגים. כל אחד יסע במה שהוא אוהב. מעניין אותי ואכפת לי איך הם נוהגים כשאני נמצא בקרבתם, ועד כמה זה עלול לסכן/לפגוע בי. מצידי שיהרגו את עצמם ואת ילדיהם בתאונות עצמיות, ממש אין לי שום בעייה עם זה. אבל שלא יסכנו אותי, ולכן אני לא עושה סטטיסטיקות אלה מסתכל מה קורה סביבי.
מה אכפת לי מספר תאונות של X שנוהג ב-GTI, ביחס לחלקו היחסי באוכלוסיה? אני יודע שבתכל'ס אני אסע ליד אחד כזה, מקסימום שניים כאלה ביום. לעומתו Y, בקורולה/לאנטיס, הרבה יותר נפוץ. מקיף אותי מכל עבר. Y הוא הרוב המוחלט. ונכון שאולי לא צריך להכליל, אבל הרוב נוהג מה זה רע.
בדבר אחד אתה ממש צודק - זה ויכוח מעייף ויכול למלא שירשור נפרד. אז עד כאן מישבוץ אוכלוסיות.
.
דרור,
מלה אחת נוספת לגבי הסכנה שבהתפרעות...
אתה רגוע כאשר אתה נוסע ורואה את ה GTI הידנית לידך,
מה עם ה WRX שאתה לא רואה ובדיוק "גונב רמזור אדום"?
ד"א,
גם אני לא מסכים להכללה הזו ועד לפני הצ'ירוקי הייתי אוהד מושבע של גיר ידני ברכב שטח.
היום עם הצ'ירוקי, אני מודע לחסרונותיו של האוטומט בשטח (ויש כאלו כפי שכבר ציינת, ובצ'ירוקי אפילו יותר) אבל יש לו גם יתרונות לא מבוטלים.
הכל שאלה של טעם...
סער.
אני בעליו של סמוראי שחשב לגדול קצת לכיוון סופה.
אני קורא באתר כל הזמן שיש המון סופות, והמצב בשוק טוב לקונים וכו וכו....- ואף הגדילו היועצים לספר שאם אני מוכר סמוראי שנת 96 (כ 30 K), אני מוצא סופה פתוחה וארוכה בלי להוסיף $$.
אבל אני פותח לוחות מודעות כל הזמן- והמחירים בשמים!
אז איפה כל הסופות האלו? (לא בהתרסה- אני באמת רוצה לחפש)
יש הבדל גדול בין מה שמבקשים למה שמקבלים
כמובן שאם הסופה משופרת ומושקעת מכל טוב אז המחיר יהיה בהתאם
אבל היא לא תימכר מהר , אתה יכול לעקוב ולראות שהמחיר יורד לאט לאט
ובמחיר שאתה מדבר עליו , עם קצת סבלנות אתה יכול לימצא סופה טובה
ואפילו קצת משופרת
שי
שלפני שלושה חודשים מחר את הסופה שלו קנה גראנד שירוקי וחולם לחזור לסופה
אני בעליו של סמוראי שחשב לגדול קצת לכיוון סופה.
אני קורא באתר כל הזמן שיש המון סופות, והמצב בשוק טוב לקונים וכו וכו....- ואף הגדילו היועצים לספר שאם אני מוכר סמוראי שנת 96 (כ 30 K), אני מוצא סופה פתוחה וארוכה בלי להוסיף $$.
אבל אני פותח לוחות מודעות כל הזמן- והמחירים בשמים!
אז איפה כל הסופות האלו? (לא בהתרסה- אני באמת רוצה לחפש)
יואב-קודם כל- איך אתה מתכוון להגיע לטיול גמדים עם הסופה?!
(כן אני יודע שהיית שם לפני-אבל הייתי חייב :grin: )
ויש סופות במחירים האלה ואפילו במצב מצוין. רובן אגב מהשנתונים של 92-94. רק בשביל לעודד אותך שיש כאלה-אז חבר של חבר מכר סופה 93 קצרה פתוחה במצב ממש טוב בפחות מ 25.
אסף-מנהל הפורום מכר סופה ב 29 (אם אני לא טועה)...בקיצור-יש! סבלנות!
יש הבדל גדול בין מה שמבקשים למה שמקבלים
כמובן שאם הסופה משופרת ומושקעת מכל טוב אז המחיר יהיה בהתאם
אבל היא לא תימכר מהר , אתה יכול לעקוב ולראות שהמחיר יורד לאט לאט
ובמחיר שאתה מדבר עליו , עם קצת סבלנות אתה יכול לימצא סופה טובה
ואפילו קצת משופרת
שי
שלפני שלושה חודשים מחר את הסופה שלו קנה גראנד שירוקי וחולם לחזור לסופה
שי- אני מבין שאנשים כותבים מחיר פתיחה למו"מ- אבל אפילו עכשו עברתי על כל המודעות ביד2/הומלס/ג'יפטריפ- בשנתון מתקדם יחסית (95/6) מבקשים סביב ה 60 K (כפול מהסמוראי!)- כמה כבר אפשר להוריד אח"כ במו"מ?! איפה הסופות הפתוחות ה"נהדרות" ב 30 K ש"ח? אם מישהו מוצא שירים יד (או ישים פה לינק)- מצידי יקבל גם אחוזים על תיווך:wink:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.