צפייה בגרסה מלאה : חושד שהסטרטר מתחיל לזייף, איך אפשר לוודא בלי לצאת טמבל פעמיים
רקע,
מדובר בסובארו B4 2007 שמשמשת לסוף שבוע בלבד.
נתקלתי לאחרונה מידי פעם שבסיבוב להנעה אין סטרטר יש רק "תק",
בניסיון שני או שלישי היה מניע כרגיל.
באחת השבתות, לא עזר כלום ולא רצה להניע.
בדקתי מתח על המצבר 12.5V שזה מצויין ,אורות דרך דולקים מפעיל צופר, נשמע גם מצוין.
כלומר, מצבר תקין.
למחרת מנסה להניע , שוב לא מניע , מחבר כבלים לרכב העבודה ומיד מניע במכה ראשונה.
המקרה חזר על עצמו אותו דבר בשבת שעברה.
או קיי, וורטה חדש ב 600 ש"ח הכל היה טוב עד שהיום שוב חזרה התופעה !
(סתם זרקתי מצבר בוש בן שנתיים)
כמעט בטוח שזה הסטרטר אך כבר לא בא לי לזרוק כסף ועבודה בהחלפת הסטרטר.
מניח שחשודים נוספים יכולים להיות קודנית ומפסק מצבים בבורר הילוכים (אוטומט).
למרות שאני סקפטי כי אני שומע "תק" חזק של ממסר או הבנדיקס.
חשבתי על להוציא חוט עם נורה מכניסה B14 על הפלג של הסטרטר (גם לא פשוט ומצריך פירוקים לא קטנים)
וכך לוודא שמגיע מתח ואין בעיה של קודנית או בורר המצבים.
לא מבין עד תומו את השרטוט (בפרט העיגולים הלא מלאים) על מנת לחפש נקודה קלה יותר להתחבר.
כל תובנה , עצה תתקבל בברכה
תודה מראש
רענן
נ.ב - כמובן שניקיתי קטבים ואת נעלי הכבל למצבר.
בנוסף, המצבר מחובר כל השבוע למטען CTEK תקין.
מוני אורבך
03-07-21, 20:06
אם אתה כבלים ומניע מיד, כנראה שזה לא הסטרטר.
12.5 זה מצבר שהוא רק 60% טעון צריך להיות 12.7 או שמונה
נראה לי שיש לך גונב זרם.
פעם הבאה שזה קורה, נסע להטעין את המצבר עד שיגיע ל 12.8 ואז תנסה להניע.
אם יש לך מד זרם צבת, בדוק כמה זרם עובר בהנעה.
פחות מ 70 סימן שהמצבר לא טוב.
בדקת שהחיבורים בצד של הסטרטר נקיים?
מומלץ גם לבדוק מתח כשאתה נותן סטרטר (דורש אדם נוסף). אם המצבר לא תקין יש נפילת מתח משמעותית מה שגורם לזה שהסטרטר לא עובד.
boaz avrahami
04-07-21, 13:15
כשאתה מחבר כבלים, את המינוס בצד של הסובארו אתה מחבר להדקי המצבר או לגוף הרכב?
לכאורה זה עלול להיות גם כבל מינוס מהמצבר לגוף- בצד הגוף.
אם אתה עם מטען אז למה רק 12.5?
צל כפי שציין מוני 12.8 לכל הפחות.
בדקת שהחיבורים בצד של הסטרטר נקיים?
קשה מאד להגיע בלי לפרק, כנראה שלא יהיה מנוס להגיע לשם
- - - Updated - - -
אם אתה כבלים ומניע מיד, כנראה שזה לא הסטרטר.
כן , בגלל זה החלפתי מצבר.
אני חושד שזה צירוף מקרים מוזר, אבל כנראה בכל זאת צירוף מקרים
- - - Updated - - -
כשאתה מחבר כבלים, את המינוס בצד של הסובארו אתה מחבר להדקי המצבר או לגוף הרכב?
מחבר רק להדקים
לכאורה זה עלול להיות גם כבל מינוס מהמצבר לגוף- בצד הגוף.
אז איך מניע עם כבלים להדקים , או שהכל היה צירוף מקרים שהניע לי עם הכבלים.
- - - Updated - - -
מומלץ גם לבדוק מתח כשאתה נותן סטרטר (דורש אדם נוסף). אם המצבר לא תקין יש נפילת מתח משמעותית מה שגורם לזה שהסטרטר לא עובד.
כן , רעיון טוב למרות שעכשיו אני עם מצבר וורטה דנדש מטלראן.
חוץ מזה, אם הייתה בעיית מצבר, אז איך לאחר 2 שלוש סיבובי מפתח שלא מניע חוץ מ "תק" ,
בסיבוב הבא מניע עם צליל סטרטר מצוין ?
אם אתה עם מטען אז למה רק 12.5?
צל כפי שציין מוני 12.8 לכל הפחות.
מדדתי בחושך וראיתי לפחות 12.5V
קשה מאד להגיע בלי לפרק, כנראה שלא יהיה מנוס להגיע לשם
- - - Updated - - -
כן , בגלל זה החלפתי מצבר.
אני חושד שזה צירוף מקרים מוזר, אבל כנראה בכל זאת צירוף מקרים
- - - Updated - - -
מחבר רק להדקים
אז איך מניע עם כבלים להדקים , או שהכל היה צירוף מקרים שהניע לי עם הכבלים.
- - - Updated - - -
כן , רעיון טוב למרות שעכשיו אני עם מצבר וורטה דנדש מטלראן.
חוץ מזה, אם הייתה בעיית מצבר, אז איך לאחר 2 שלוש סיבובי מפתח שלא מניע חוץ מ "תק" ,
בסיבוב הבא מניע עם צליל סטרטר מצוין ?
בנדיקס
מוני אורבך
04-07-21, 15:01
1+
לא מסתדר עם הכבלים שחיברת ופתאום עבד.
אבל אם זה חד פעמי, יתכן צירוף מקרים
כשיש צליל נקישה חזק מכיוון הסטרטר, אבל אין סיבוב של המנוע, הבעיה בד"כ במגעים בתוך הסולנואיד שנמצא על הסטרטר.
יש כאלה כמו בטויוטה, בהם יש שתי פחיות נחושת.
תיקון פשוט, לעיתים מספיק לנקות ולעיתים מחליפים בעלות של 20 שח.
יש כאלה כמו איסוזו, שיש סולנואיד סגור, ואז מחליפים את כולו.
עלות 120 שח.
כך או כך צריך לפרק את הסטרטר מהמנוע, ואם כבר הסטרטר על השולחן אז עוברים על כולו ומרעננים מגעים, פחמים, גריז במיסבים ובגיר הפלנטרי.
העצלנים ישלחו ל"שיפוץ סטרטר" ואז זה אותו טיפול + קצת צבע ספריי + מדבקה , בעלות של 1000 שח +.
בברכה, טושי
לא בנדיקס
נכון.
צודק.
טעות שלי.
לא הבנדיקס.
ממסר.
מה נותן הפקודה למנוע המתנע....
כמו שקרה לי מנזמן על ידך...
ובאמת נגמר בניקוי המכלול והחלפת מגעי נחושת בממסר
שעיר בגב"ב
04-07-21, 16:16
סבלתי (ועדיין סובל) מבעיה דומה ברנו מגאן הענתיקה שלי,
אצלי זה בורר ההילוכים ורק במצב PARKING.
כדי לדעת אם זה אכן בורר ההילוכים, נסה בפעם
הבאה שעושה בעיות להניע במצב ניוטראל.
כמובן שיכול להיות מצב שקיימת אצלך בבורר ההילוכים
תקלה שונה ולא יניע גם בN אבל הבנתי מהמוסכניק שלי שלרוב
מה שכתבתי יעבוד.
אם הבעיה היתה מבורר ההילוכים, הוא לא היה שומע את השילוב של הבנדיקס.
כשיש צליל נקישה חזק מכיוון הסטרטר, אבל אין סיבוב של המנוע, הבעיה בד"כ במגעים בתוך הסולנואיד שנמצא על הסטרטר.
יש כאלה כמו בטויוטה, בהם יש שתי פחיות נחושת.
תיקון פשוט, לעיתים מספיק לנקות ולעיתים מחליפים בעלות של 20 שח.
יש כאלה כמו איסוזו, שיש סולנואיד סגור, ואז מחליפים את כולו.
עלות 120 שח.
כך או כך צריך לפרק את הסטרטר מהמנוע, ואם כבר הסטרטר על השולחן אז עוברים על כולו ומרעננים מגעים, פחמים, גריז במיסבים ובגיר הפלנטרי.
העצלנים ישלחו ל"שיפוץ סטרטר" ואז זה אותו טיפול + קצת צבע ספריי + מדבקה , בעלות של 1000 שח +.
בברכה, טושי
תודה טושי !
עשית לי סדר בראש .
אגב.
אם היית נוהג בלנדרובר, הייתי שולך אותך לקיט שיפוץ ב50 שח- שתי פחיות מגענים, ופלאנג'ר (טובלן?). חפש ברשת אולי קיים גם באיסוזו. סה"כ הסטארטרים בד"כ מכמה חברות גדולות ולא יחודיים ליצרן.
אז איך מניע עם כבלים להדקים , או שהכל היה צירוף מקרים שהניע לי עם הכבלים.
לגבי מינוס רופף,
חיבור כבלים מרכב אחר גם גורם להזזה ומגע טוב יותר רגעי, וגם מצבר כפול שמפצה על מגע חלקי.
היינו שם, מאד דומה למה שתיארת.
סבלתי (ועדיין סובל) מבעיה דומה ברנו מגאן הענתיקה שלי,
אצלי זה בורר ההילוכים ורק במצב PARKING.
כדי לדעת אם זה אכן בורר ההילוכים, נסה בפעם
הבאה שעושה בעיות להניע במצב ניוטראל.
כמובן שיכול להיות מצב שקיימת אצלך בבורר ההילוכים
תקלה שונה ולא יניע גם בN אבל הבנתי מהמוסכניק שלי שלרוב
מה שכתבתי יעבוד.
++
השבוע תקלה זהה ברכב אחר.
לא הניע, ומעבר הלוך חזור של ידית ההילוכים בין המצבים וחזרה ל-N והניע.
אגב.
חפש ברשת אולי קיים גם באיסוזו. סה"כ הסטארטרים בד"כ מכמה חברות גדולות ולא יחודיים ליצרן.
אייל, מדובר בפרייבט (אומנם 4X4 ) סובארו B4
אנסה בערב למצוא מפרט שיפוץ של הסטרטר ואם יש מק"טים לחלקי חילוף
(סה"כ לא לחוץ, רכב פנאי שני שלי).
רענן
חנן-ג'יפולוג
05-07-21, 11:08
לפעמים ניתן פשוט לסובב את מגעי הנחושת לצד הלא פגוע שלהם.
אייל, מדובר בפרייבט (אומנם 4X4 ) סובארו B4
אנסה בערב למצוא מפרט שיפוץ של הסטרטר ואם יש מק"טים לחלקי חילוף
(סה"כ לא לחוץ, רכב פנאי שני שלי).
רענן
אפשר להשאיר את מורשת חיל האויר מאחור, לותר על מפרט שיפוץ הכולל סרטון הדרכה ותדריך בטיחות, ו"סתם" לפרק אותו.
די בטוח שעם הניסיון שלך תבין לבד מה הבעיה וגם אם לא, כנראה שיספיק רענון של המכלולים.
כשהייתי סטודנט צעיר וחסר כסף, אחרי חודש של "להניע בירידה" (כולל פעם אחת בגשם, ברוורס, ברחוב חד סיטרי...כשלא רואים כלום מאחורה בגלל הברזנט) פרקתי את הסטרטר של ה- SJ 410 זצ"ל, והצלחתי למצוא ולהחליף את החלק הבעייתי (שכרגע אין לי מושג מה הוא היה, אבל לא פחמים).
בלי מפרט, ובלי שום ידע במכונאות או בסטרטרים...או שזה פשוט היה מזל של מתחילים.
ליאור
השוואה מעניינת , סמוראי ל B4
אתה מוזמן לבוא ולאתר אותו היכן שהוא קבור (תא מנוע צפוף עם מנוע בוקסר)
הסלונאיד בסובארו אטום ולא ניתן לאחזקה, הוחלף לחדש (תוצרת יפן) .
על הדרך נבדקו הפחמים ובוצע ניקיון (אבק הפחמים) וגירוז גג"ש.
שעה וחצי עבודה, 300 ש"ח (כולל הסלנואיד).
בכפר קרע אצל מוחמד טיארה צמוד לתחנת דלק דיזול.
אגב, יש שם משאבת נפט פעילה.
רענן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.