PDA

צפייה בגרסה מלאה : גגון לסופה



Aviv-T
04-07-21, 17:13
אהלן,
לאחר מחשבה הוחלט על בניית גגון לבד.
בגלל שהרכב נמצא כרגע בנצרת, רציתי לעבוד בזמן מקביל.
יהיה חור בברזנט, כשאין ברירה אין ברירה ואי אפשר לעקוף את חוקי הפיזיקה. אני באמת לא מעוניין לקחת את זה לשלב הבא של גגון חיצוני.

אשמח לדעת אם מישהו שכבר עשה פרוייקט דומה - למידות/שרטוט. מכיוון שהרכב לא לידי אין לי אפשרות למדוד לבד.
הצורך הוא מקשת האחורית לקשת הקדמית (לא של החלון, אלא המרכזית).
רוחב - קצת יותר קטן מרוחב הרכב.

טיפים, רעיונות ושאר ירקות יתקבלו בברכה.
עוד להוסיף - התחלתי לרתח עכשיו, כלומר, יכולות לא טובות. אבל בואו נתמקד ברעיון - הביצור כבר יהיה בעיה שלי…

cjf
04-07-21, 18:40
אין לי תמונות אבל בזמנו הייתי עם אותה בעיה. הפתרון שלי היה להשתמש בברגים של המוטות אורך בין הקשתות ולצאת משם. השתמשתי שייבות + גומי גזור מפנימית לטובת אטימות ומניעת חיכוך על הברזנט. עבד מעולה עד שהסופה התקמטה ביחד איתי בתאונת דרכים.

Sent from my BL6000Pro using Tapatalk

נמרוד
04-07-21, 20:18
אל תעבוד במקביל! חכה בסבלנות.
תעבוד על וליד הרכב.

זה קודם כל.

לגבי מעבר ברזנט - רתך לקשתות הפנימיות אזניים שטוחות עם חור, השטח של האוזניים משיק לצינור של הקשת. מעבר דרך הברזנט עם בורג ושיבה מהצד החיצוני, אטימה עם חומר אטימה פוליאוריטני (סיקה, סופר7, וכו). אוטם מצויין במשך שנים אצלי כבר בשני ברזנטים. תעשה את הבורג העובר קבוע, ואת הגגון שיתחבר אליו, כדי שלא תצטרך לנתק את האטימה בשביל להוריד את הגגון.

לגבי הגגון - איזה סגנון? מה אתה הולך להעמיס עליו?

יונימוג אדום
04-07-21, 20:24
אצלי בסיקס מותקן כלוב בטיחות מלא ובין מוטות התקרה מותקנות פלטות של דיקט 12 מ"מ עם פורמייקה בצידה התחתון וספוג מבודד בחלק העליון מתחת לברזנט .
כך אני נשאר עם ברזנט מלא ויש לי גג קשיח ומבודד ממש .
בארבעת פינות הגגון שיש לי ישנם חורים לעיגון ולכן קדחתי דרך הברזנט הספוג והדיקט ארבעה חורים ולתוכם הכנסתי ברגים לעץ כמו בספסלי הגינה - בורג עם ראש עגול ומתחתיו מרובע אשר ננעץ בעץ וננעל .
בחלק העליון מרחתי סופר 7 שקוף ועל זה דיסקית מתכת גדולה ואת כל זה מחזיק אום - כבר ארבע שנים ללא בעיית חדירת מים .
כאשר אני נוסע עם כמות נוסעים גדולה אני מניח את הגגון וסוגר ארבעה ברגי פרפר , בסיום הטיול בדקה הגגון חוזר למחסן .
בסופה הארוכה שהייתה לי בעבר בניתי גגון עם רגליים חיצוניות מפרופיל 20/20/2.6 וזה עבד מצויין .

אילן

Aviv-T
04-07-21, 22:55
אל תעבוד במקביל! חכה בסבלנות.
תעבוד על וליד הרכב.

נרשם. נמתין בסבלנות.

זה קודם כל.

לגבי מעבר ברזנט - רתך לקשתות הפנימיות אזניים שטוחות עם חור, השטח של האוזניים משיק לצינור של הקשת. מעבר דרך הברזנט עם בורג ושיבה מהצד החיצוני, אטימה עם חומר אטימה פוליאוריטני (סיקה, סופר7, וכו). אוטם מצויין במשך שנים אצלי כבר בשני ברזנטים. תעשה את הבורג העובר קבוע, ואת הגגון שיתחבר אליו, כדי שלא תצטרך לנתק את האטימה בשביל להוריד את הגגון.

יש סיכוי לשרטוט קטן - גם אם לא מובן? לא צריך יכולות של פיקאסו... בין מה שאני קורא לבין מה שאני חושב, יש דימיון גדול מדי.

לגבי הגגון - איזה סגנון? מה אתה הולך להעמיס עליו?

עריסה. בעיקר לקחת את ציוד הקמפינג הלא נחוץ למשך הטיול, ציוד החילוץ הגדול יותר, או מתוך עצלנות להשאיר דברים על הגג כשאין לי כוח לפרק כשחוזרים הביתה.

- - - Updated - - -


אצלי בסיקס מותקן כלוב בטיחות מלא ובין מוטות התקרה מותקנות פלטות של דיקט 12 מ"מ עם פורמייקה בצידה התחתון וספוג מבודד בחלק העליון מתחת לברזנט .
כך אני נשאר עם ברזנט מלא ויש לי גג קשיח ומבודד ממש .
בארבעת פינות הגגון שיש לי ישנם חורים לעיגון ולכן קדחתי דרך הברזנט הספוג והדיקט ארבעה חורים ולתוכם הכנסתי ברגים לעץ כמו בספסלי הגינה - בורג עם ראש עגול ומתחתיו מרובע אשר ננעץ בעץ וננעל .
בחלק העליון מרחתי סופר 7 שקוף ועל זה דיסקית מתכת גדולה ואת כל זה מחזיק אום - כבר ארבע שנים ללא בעיית חדירת מים .
כאשר אני נוסע עם כמות נוסעים גדולה אני מניח את הגגון וסוגר ארבעה ברגי פרפר , בסיום הטיול בדקה הגגון חוזר למחסן .
בסופה הארוכה שהייתה לי בעבר בניתי גגון עם רגליים חיצוניות מפרופיל 20/20/2.6 וזה עבד מצויין .

אילן

אילן, אם תצליח לשלוח תמונה רק של החיבורים אהיה מבסוט לחלוטין

udical
05-07-21, 07:11
יש לי למכירה גגון עריסה מאלומיניום 140*140 שהיה מורכב על גג מתכת של סופה.
דבר איתי 0503819343
אודי.

יונימוג אדום
05-07-21, 16:13
עריסה. בעיקר לקחת את ציוד הקמפינג הלא נחוץ למשך הטיול, ציוד החילוץ הגדול יותר, או מתוך עצלנות להשאיר דברים על הגג כשאין לי כוח לפרק כשחוזרים הביתה.

- - - Updated - - -



אילן, אם תצליח לשלוח תמונה רק של החיבורים אהיה מבסוט לחלוטין

מוזמן להגיע לביקור ולראות וללמוד על עוד פיתרונות מעניינים בכלים האלו .
אני נמצא על הקו - כפר סבא - פתח תקוה .
צור קשר טלפוני .

אילן - 050-5249686

אייל
05-07-21, 17:17
זה הגגון שבניתי ממש עכשיו (הסתיים לקראת הטיול). בחרתי לנצל את כל הגג כדי שיהיה מספיק מקום לציוד של כל השמפחה לטיול.
העדפתי לא לייצר מעקות כי זה מעיק בהעמסה.

כתבה כוללת מידות ושיקולים אחרים תצא בהמשך, כשיהיה לי סבלנות לזה.

134383

134384

boaz avrahami
05-07-21, 17:38
לדפנות יש גם יתרון בהעמסה. הם מונעות מחלק מהציוד עד הקשירה להתגלגל למטה. מצד שני שהילדים יקשרו…

תגיד, היכן עשית כיפופים ?

Aviv-T
05-07-21, 22:09
מוזמן להגיע לביקור ולראות וללמוד על עוד פיתרונות מעניינים בכלים האלו .
אני נמצא על הקו - כפר סבא - פתח תקוה .
צור קשר טלפוני .

אילן - 050-5249686

יודע גם יודע אילן, הקפיצים שלך עדיין מחכים שאתקין אותם על הרכב...

de fox
06-07-21, 08:34
זה הגגון שבניתי ממש עכשיו (הסתיים לקראת הטיול). בחרתי לנצל את כל הגג כדי שיהיה מספיק מקום לציוד של כל השמפחה לטיול.
העדפתי לא לייצר מעקות כי זה מעיק בהעמסה.

כתבה כוללת מידות ושיקולים אחרים תצא בהמשך, כשיהיה לי סבלנות לזה.





איפה עשית את הברזנט?

איל מ
06-07-21, 08:41
לדפנות יש גם יתרון בהעמסה. הם מונעות מחלק מהציוד עד הקשירה להתגלגל למטה. מצד שני שהילדים יקשרו…

תגיד, היכן עשית כיפופים ?

אני ריתכתי את הרשת מתחת לצינור ואז הגובה של הצינור עצמו (3/4") מספיק גבוה כדי ליצור קאנט שמונע מדברים לזוז. למרות שגם אם לא היה, מה כבר אתה מעמיס שמתגלגל? כדורי רגל?

איל מ
06-07-21, 09:00
המחשה של הצינור כמעקה:
134393

אייל
06-07-21, 17:52
הברזנט הגיע עם האוטו.
לא כופפתי, ריתכתי זוויות של 90 מעלות בפינות. את הכיפוף מעל קורה B פשוט חתכתי משולש, כופפתי ביד לזווית הרצוייה וריתכתי.

-->