PDA

צפייה בגרסה מלאה : ברגים- שאלה כללית לגבי חומרים



אבי XT
04-07-21, 23:27
ערב טוב לכולם. ברשותכם, שאלה:
מדי פעם יוצא לשחרר ברגים ישנים ברכב. בד"כ הם בצבע שחור ועוברים טיפול מיוחד נגד חלודה.
אממה, איכשהו הם תמיד עם חלודה. אם לא על הראש, אז בקצה התבריג. ולפעמים ממש קשה לחלץ אותם (מדבר על M8 ומעלה).
מה יקרה אם פשוט אחליף אותם בברגי נירוסטה? היא תחיה בשלום כשהיא מוברגת לפלדת ברזל\פח?
תודה רבה,

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-07-21, 00:20
נתקלתי במיגון לרכב שחובר ע״י ברגי נירוסטה, לתושבת פלדה של הרכב.
אחרי כמה שנים שהיו מחוברים לרכב, כשניסינו לפתוח את הברגים לטובת הורדת המיגון, הברגים עברו שיתוך לתושבות ברמה שלא ניתן היה לפתוח, גם עם מחזורי חימום/קירור, אימפקט, מאריכים חולצים וכו.
בסוף נקדחו החוצה ע״י מקדח מיוחד בתהליך איטי וסיזיפי אחד-אחד והוחלפו.

אבי XT
05-07-21, 00:24
כמו שחשבתי. מכיר את התופעה של ראקציה כימית לעיתים בין שני סוגי חומרים. טוב לדעת שזה קורה עם נירוסטה מול פלדה. ככה נדע באיזה ברגים לא להשתמש.
ומעניין לעניין- באותו עניין. מהיכן ניתן להשיג ברגים מטופלים (שחורים) לשימוש אוטומוטיבי באיזור חדרה?

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

asafk
05-07-21, 00:25
לא כדאי.
נירוסטה ופלדה - בדגש על חיבורים כמו הברגות בסביבה קורוזיבית - יידבקו זה לזה באופן שאי אפשר להפריד.
כן כדאי לעשות שימוש בברגים איכותיים עם ציפוי אבץ (עדיף על בורג מושחר) ועדיף ברגים שעברו ציפוי על ידי היצרן ולא בארץ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

tooshey
05-07-21, 07:53
ברגים מקוריים איכותיים ניתן למצא אצל יבואני מנועים או בפירוקיות מקומיות.
תבוא עם דלי, תאסוף מבחר של ברגים.
תקבל חינם או תמורת סכום סימלי.

בברכה, טושי

ELAD.B
05-07-21, 09:27
מהיכן ניתן להשיג ברגים מטופלים (שחורים) לשימוש אוטומוטיבי באיזור חדרה?

הלפיד הספקה טכנית בע"מ

ELAD.B
05-07-21, 09:52
בעבר הרכבתי ברגים מחוסמים שחורים, במקום חשוף לבוץ והם החלידו תוך חודש.
אני אישית מעדיף מגולוון.

bazz270
05-07-21, 10:11
אין קשר בין חיסום להשחרה.ההשחרה בפריטי חיבור היא תחמוצת שחורה נוגדת שחיקה.זה פשוט מהיר וזול במימדים של מאס מרודקשן.

(יש יצרני ברגים שעושים גם טיפול פוספט מנגן אבל נדיר יותר )


היא לא מגנה בפני קורוזיה אבל מצד שני גם מקטינה סכנה לפריכות מימנית בברגים מחוסמים מעל ל28 hrc בערך.

כמו כן ההשחרה לא משפיעה על החוזק של הבורג.
אני אישית הייתי צובע את הבורג המושחר לאחר ההתקנה אם המקום נועד לפורענות.

סכנה לכשלים בברגים בעלי grade גבוה נובעת לרוב דווקא מציפוי אלקטרוליטי( אבץ,גלוון,פרקר וכו) שלא בוצע לפי התקן ולא בוצע שחרור מימן כמו שצריך- ראו ערך סגסוגת צ'יינזיים.

הברגים שנמכרים בארץ לרוב מגיעים בלי COC לפי משקל.אספקה טכנית שבבעלותה מסמכים המעידים על עמידה בתקנים כנראה מייבא חומרי חיבור איכותיים.

אם ישנה סכנה של הידבקות או קורוזיה גלוונית בברגי stainless אז שמים antiseize או פריימר אם למשל שמים הליקוייל בראש מנוע אלומיניום.

ELAD.B
05-07-21, 14:47
"ההשחרה בפריטי חיבור היא תחמוצת שחורה נוגדת שחיקה."
נוגדת שחיקה בברגים למה זה עוזר ?

bazz270
05-07-21, 16:22
כשאתה מהדק,כריכה אחת דוחפת את השניה.נוצר "כתם " מגע (בדומה למגע בין שיני דפרנציאל) מכוח התגובה של הכריכות נוצר חיכוך שיוצר הורדת חומר מה שמקטין את הדיוק של הכריכה.

יש בזה הגיון.פשוט black oxide לא מהווה הגנה אנטיקורוזיבית מיטבית באפליקציות outdoor.

והשחרה מסוג פרקר ( או פוספטיזציה) מהווה הגנה אנטיקורוזיבית במקרה של שימון קבוע באמצעות טיפולים שגרתיים ( למשל נשק קל).


יש עוד כמה השחרות שמתקבלות באמצעות חיסום פני השטח (case ) אבל זה לא במקרה של בורג שעולה 20 אגורות ביבוא מסחרי

עירא
05-07-21, 19:22
134386
למי שמצליח כדאי לנסות להשיג ברגים שעומדים בתקן iso 10683
לדוגמא ברגים מצופים ב-ZFSHL של ווירט
או כמו שטושי הציע, ברגים מעולם הרכב שהרבה פעמים מצופים ב-DACROMET

-->