צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה - צמיחת משק החשמל בישראל - מה אני מפספס ?
קורא תחזיות צמיחה של חברות אנרגיה מתחדשת והמספרים לא מסתדרים לי...
מדברים על זה שעפ"י היעדים הרשמיים ל 2030 , 30% מייצור החשמל בישראל יהיה באמצעות אנרגיות מתחדשות (כיום אחוזים בודדים) ושסך ההספק המקסימלי יגיע ל40-50 גיגה וואט. כלומר 12 - 16 גיגה רק מאנרגיה מתחדשת, שזה כמעט כמו כל משק החשמל כיום .
באיזו תיאוריה זה יכול להתרחש ? מה עושים עם פי שלוש חשמל בעוד 8 שנים ? איך אוגרים עודפי יצור במשך היום בכמות כזאת ? איך מוליכים את זה ?
זה בנוי משני דברים.
הראשון הוא אמנות בינ"ל שבמסגרתן המדינה מחוייבת לשיעור כזה או אחר של אנרגיה מתחדשת.
השני הוא העובדה שאנחנו צורכים הרבה יותר - ונצרוך הרבה הרבה יותר חשמל. כל היום, סביב השעון. ההנחה היא שככל שיהיה יותר ייצור כך הצריכה תתאזן לאורך שעות היום - וכן, טעינת מכוניות חשמליות היא צרכן עיקרי חדש שישנה את כמות הצריכה כל שעות היום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גידול יכול לבוא על חשבון שריפת גז. במידה והגידול בצריכה יהיה קטן יותר.
הולכה, ככל שיש יותר פיזור יצרנים זה עדיף.
הולכה על התשתית של חברת חשמל שתהיה בעלת הקוים ולא יצרנית.
אגירה, זה האתגר.
שאיבת מים לגובה בשפל ויצור חשמל בשיא דרך טורבינות.
יש מיזמי "מכולות" ליפו.
לחץ אויר ועוד
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
boaz avrahami
09-07-21, 15:37
סוללות המכוניות הן הבאפר להטענה ועודפי כושר יצור בשעות מתות
andy.shaked
09-07-21, 15:51
לטסלה יש פתרון אגירת חשמל תעשייתי בשם powerpack והוא כבר קיים בכמה ארצות במספר תחנות כח.
לבתים שאוצים להיות מנותקים מהרשת חשמל או לשלב רשת היברידית יש את ה powerwall
גם חברות אחרות התחילו להתעסק בזה .
המדען המטורף
קורא תחזיות צמיחה של חברות אנרגיה מתחדשת והמספרים לא מסתדרים לי...
מדברים על זה שעפ"י היעדים הרשמיים ל 2030 , 30% מייצור החשמל בישראל יהיה באמצעות אנרגיות מתחדשות (כיום אחוזים בודדים) ושסך ההספק המקסימלי יגיע ל40-50 גיגה וואט. כלומר 12 - 16 גיגה רק מאנרגיה מתחדשת, שזה כמעט כמו כל משק החשמל כיום .
באיזו תיאוריה זה יכול להתרחש ? מה עושים עם פי שלוש חשמל בעוד 8 שנים ? איך אוגרים עודפי יצור במשך היום בכמות כזאת ? איך מוליכים את זה ?
המספרים האלו סך הכל הגיוניים כשאתה מסתכל אחורה. הכפלה של יכולת היצור התרחשה תוך 15 שנה בין 1995 ועד 2010.
היום היכולת הנקובה כולל כל המקורות המתחדשים היא סד"ג 19 ג'יגה-וואט. אז הכפלה נוספת תוך עשור לא בלתי סבירה.
134417
לגבי איך יגיעו ליצור של 30% אנרגיה מתחדשת, איך יוליכו ואיך יווסתו את הצריכה:
א. מכוניות חשמליות = אגירה + הולכה. בוא נניח שיהיו ב2030 מליון מכוניות חשמליות על הכביש (הנחה סבירה, כיום כבר יש יותר משלוש מליון מכוניות פרטיות על הכביש בישראל) כל אחת עם קיבולת ממוצעת 60 קוט"ש, זה כבר 60 ג'יגה-וואט שעה של אגירה! זה המון-המון. כלומר, אם רוב התחבורה במדינה יהיה חשמלי, המכוניות יכולות לאגור הרבה יותר מיכולת היצור הנקובה של כל המדינה.
הוויסות יהיה על ידי תעריפים שונים. אני נניח קיבוץ או מושב, אני בונה כמה מאות דונם של פאנלים, אבל אני מוכר אותם ישירות בתחנת הטעינה שלי על הכביש הראשי, כשהתעריף הכי זול הוא בצהריים. נהגי משאיות יחנו אצלי כדי לטעון בזול (וישבו אצלי במסעדה). רק מה שאני לא מצליח למכור ישירות לצרכן אני אמכור לחברת חשמל לרשת בעוד יותר זול. או נניח חברה שתיקח פארק הייטק שלם, תייצר חשמל מכל הגגות, ותמכור ישירות לבניינים ולחברות שיתנו את החשמל הזול של אמצע היום כהטבה לעובדים שהמכוניות שלהם יעמדו בחניונים.
יותר מזה - מכוניות יוכלו לתת חשמל גם בחזרה לרשת, אין סיבה שלא. תהיה לי אפשרות כצרכן לטעון בזול בצהריים בתחנה ההיא שליד העבודה, ולמכור חלק מהקיבולת שלי בחזרה לרשת בלילה בחיבור הביתי שלי. אני אגדיר למכונית שלי שאני מרשה לה לרדת לשני שליש נניח, אבל רק בתנאי שהמחיר שהרשת משלמת יעלה מעל ערך מסויים. כמו פקודה מותנית למכירת מניות. ואמרנו שיהיו ציים של רכבים אוטונומיים וחשמליים? אם אני אובר, אני יכול להעמיד חלק מהצי של בתור מאגר ליצוב הרשת בשעות שיא אם חברת חשמל משלמת לי יותר ממה שמשתלם לי לקחת בכביש באותו רגע.
המכוניות החשמליות ביחד הן מאגר אנרגיה עצום ונייד. זה חלק קריטי מהמעבר לאנרגיה מתחדשת.
ב. חיבור לרשתות של מדינות שכנות. הסכמי אברהם ידה-ידה-ידה, דרך ירדן לסעודיה ולאמירויות? ואולי ללבנון, ולסוריה ומשם להתחבר בכלל לארופה. ככל שהרשת יותר גדולה הדברים מסתדרים יותר טוב. אינשאללה. או שלא.
בואו נגיד שאף אחד לא יישב כאן בחושך לבד. (חוץ מדרור, אולי). במקרה הכי גרוע, יתנו הוראה להחזיר רכבי בנזין מזהמים בתקינה של עולם שלישי (המקום היחיד שבו עוד יהיה ניתן למצוא כאלו). ;)
ק איך אוגרים עודפי יצור במשך היום בכמות כזאת ? איך מוליכים את זה ?
יש כיום הייפ גדול מאד סביב מתקני אגירה, הייפ שכמעט מתחרה בעניין הסולאריי עצמו, ועוד נסיונות לאגרי-סולארי, בעידוד המדינה.
boaz avrahami
10-07-21, 17:45
העיקר שהחשמל הזה נקרא ירוק.
העולם משתגע. חייבים כבר איזה מלחמת עולם בשביל להתאפס.
העיקר שהחשמל הזה נקרא ירוק.
העולם משתגע. חייבים כבר איזה מלחמת עולם בשביל להתאפס.
יפתור גם את בעיית זיהום האור.
העיקר שהחשמל הזה נקרא ירוק.
העולם משתגע. חייבים כבר איזה מלחמת עולם בשביל להתאפס.
לגמרי
כלומר, אם רוב התחבורה במדינה יהיה חשמלי, המכוניות יכולות לאגור הרבה יותר מיכולת היצור הנקובה של כל המדינה.
.
זו לא אגירה, זה גרעון.
ובארר לך שאם יקצצו בהקצאות חשמל זה יהיה למשתמשים הפרטיים לתחבורה לפני שימושים ביתיים תעשייתיים וממסדים אחרים.
איך יעשו את זה, זו כבר שאלה נפרדת אבל כבר היום רשות יודעת להציף משתמש חריג/שונה בצריכה ביחס לסביבתו, ולא מסובך יהיה לאתר מי טוען רכב כל לילה.
דווקא טעינה באמצע הלילה זה אחלה פיתרון לחברת חשמל, מיישר את העקומה.
נראה לי טריויאלי לצרכנים עם חניה פרטית להתקין מונה תעו"ז ושעון שבת על המטען של הרכב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לגמרי
מלחמה תשאיר נשורת רדיואקטיבית. עדיף איזה וירוס קטלני. זה יותר ידידותי לסביבה...
ליאור
החזון של מסק (אולי זה גם יהיה במציאות):
https://www.utilitydive.com/news/musk-touts-teslas-move-to-only-sell-home-solar-and-storage-together-admit/599084/
מה שפיספסתי זה את ההבדל בין הספק לבין כושר ייצור. ליצרני חשמל סולארי יש בין 1600 ל 2200 שעות עבודה בשנה, לעומת תחנת כוח שמייצרת 24/7. מגה וואט של סולאר לא שקול למגה וואט של ביוגז וכו'.
לגבי אגירה באמצעות רכב חשמלי... לא יקרה בעשור הקרוב. בבניין אחד בת"א יש כבר היום יותר טסלות מבכל המרחב הכפרי וכבר היום קיימת בעיית תשתית לחבר את כולן לרשת.
בבניין אחד בת"א יש כבר היום יותר טסלות מבכל המרחב הכפרי
אליבא דה תומר הדר...
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sycckota00
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.