PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתוני פתיחה סגירה של בולמים - איך לדעת מה אני צריך? סופה



Aviv-T
13-07-21, 10:34
הסיפור הוא כזה:
אני בדרך להחליף קפיצים להגבהה 4 אינץ׳ על הסופה הארוכה הפתוחה.
חבר נוסף בדרך להתקין קפיצים של 4.5 על הסופה הארוכה הפתוחה שלו.

נשכבתי מתחת לסופה בשביל להבין איזה בולמים יש לי וגיליתי בולם בילשטיין צהוב. מאותו הרגע הנחתי שהוא בסדר ולא השקעתי בזה מחשבה נוספת.
עכשיו, לקראת ההתקנה, אני חושב מחדש האם להחליף את הבולמים בשביל נתוני פתיחה וסגירה רלוונטיים.
השאלה היא -

1. איך אני אמור לדעת מה אני צריך? (בסדר, גם החבר)

2. אני יכול ללכת למוכר ולהגיד לו ׳בולמי מונרו לסופה עם הגבהה 4 אינץ׳?

3. מידע נוסף שנראה לכם שכדאי לדעת

חשוב להוסיף!
אני לא מעוניין בחוות דעת נוספת של בולמים, אני אחרי הסרט הארוך הזה
הבולמים של מונרו הפשוטים ביותר הם אחרי נסיעה, שיקול כלכלי ו׳חכמת ההמונים׳.

תודה,

אביב

נמרוד
13-07-21, 11:34
1. לוקח מטר, נשכב מתחת לרכב. מודד מרחק מעין לעין של הבולם.
2. מזהה את הבאמפסטופ ומודד את מרווח האוויר בינו לבין המקום שבו הוא נמעך על הסרן.
3. מחסר את מדידה 2 ממדידה 1. קיבלת את האורך התאורטי של הבולם במצב סגור. כך-וכך ס"מ.
4. פותח קטלוג של מונרו עבור סוג הבולם שאתה מחפש (חפש ברשת או על הדלפק של היבואן).
5. מחפש בולם חיבור עין-עין (אני מניח שזה מה שיש בסופה שלך) שהאורך הסגור שלו קצר יותר באינץ', או 2-3 ס"מ, לפחות, מהמספר שהגעת אליו בסעיף 3. והאורך הפתוח - כמה שיותר. אל תדאג, לא יהיו הרבה אפשרויות.
6. הבולם הכי קרוב שתמצא, בקטלוג, או שקיים במלאי של היבואן - זה זה.

אם אתה לא מוצא, ואתה לא רוצה לחפש אצל יצרן אחר, בהגבהה של ארבע אינץ', סיכוי טוב שאתה צריך להנמיך את הבאמפסטופ - להתקין ספייסר כלשהו בין הבאמפסטופ לשלדה. או לחלופין להגדיל את המרחק בין תושבות הבולם אבל אני מתרשם שאתה לא בקטע של שינויים כאלו עדיין. הנמכת באמפסטופ זה משהו פשוט ונפוץ.

Aviv-T
13-07-21, 11:41
1. לוקח מטר, נשכב מתחת לרכב. מודד מרחק מעין לעין של הבולם.
2. מזהה את הבאמפסטופ ומודד את מרווח האוויר בינו לבין המקום שבו הוא נמעך על הסרן.
3. מחסר את מדידה 2 ממדידה 1. קיבלת את האורך התאורטי של הבולם במצב סגור. כך-וכך ס"מ.
4. פותח קטלוג של מונרו עבור סוג הבולם שאתה מחפש (חפש ברשת או על הדלפק של היבואן).
5. מחפש בולם חיבור עין-עין (אני מניח שזה מה שיש בסופה שלך) שהאורך הסגור שלו קצר יותר באינץ', או 2-3 ס"מ, לפחות, מהמספר שהגעת אליו בסעיף 3. והאורך הפתוח - כמה שיותר. אל תדאג, לא יהיו הרבה אפשרויות.
6. הבולם הכי קרוב שתמצא, בקטלוג, או שקיים במלאי של היבואן - זה זה.

אם אתה לא מוצא, ואתה לא רוצה לחפש אצל יצרן אחר, בהגבהה של ארבע אינץ', סיכוי טוב שאתה צריך להנמיך את הבאמפסטופ - להתקין ספייסר כלשהו בין הבאמפסטופ לשלדה. או לחלופין להגדיל את המרחק בין תושבות הבולם אבל אני מתרשם שאתה לא בקטע של שינויים כאלו עדיין. הנמכת באמפסטופ זה משהו פשוט ונפוץ.

תודה נמרוד,
מדידת המרחק מעין לעין היא מהתחלת העין, או סוף העין? (או לא רלוונטי?)

ולפי סעיף 2 אני מבין שאני פשוט מודד את הבמפסטופ? מחיבור הבמפסטופ לשלדה עד לקצה שלו?

ד ו ר ו ן
13-07-21, 11:43
מזהה את הבאמפסטופ ומודד את מרווח האוויר בינו לבין המקום שבו הוא נמעך על הסרן.
3. מחסר את מדידה 2 ממדידה 1. קיבלת את האורך התאורטי של הבולם במצב סגור. כך-וכך ס"מ.
הבאמפסטופ נמעך כשהמתלה נסגר, במיוחד במכה לא מתוכננת קשה, כלומר צריך להוסיף למרווח הכניסה לפחות 2 סמ כדי לא לרכוש בולם ארוך מידי במצב סגור.

נמרוד
13-07-21, 11:43
מדידה מאמצע העין לאמצע העין.

דורון, תקרא עד הסוף.

Aviv-T
13-07-21, 12:01
1. לוקח מטר, נשכב מתחת לרכב. מודד מרחק מעין לעין של הבולם.
2. מזהה את הבאמפסטופ ומודד את מרווח האוויר בינו לבין המקום שבו הוא נמעך על הסרן.
3. מחסר את מדידה 2 ממדידה 1. קיבלת את האורך התאורטי של הבולם במצב סגור. כך-וכך ס"מ.
4. פותח קטלוג של מונרו עבור סוג הבולם שאתה מחפש (חפש ברשת או על הדלפק של היבואן).
5. מחפש בולם חיבור עין-עין (אני מניח שזה מה שיש בסופה שלך) שהאורך הסגור שלו קצר יותר באינץ', או 2-3 ס"מ, לפחות, מהמספר שהגעת אליו בסעיף 3. והאורך הפתוח - כמה שיותר. אל תדאג, לא יהיו הרבה אפשרויות.
6. הבולם הכי קרוב שתמצא, בקטלוג, או שקיים במלאי של היבואן - זה זה.

אם אתה לא מוצא, ואתה לא רוצה לחפש אצל יצרן אחר, בהגבהה של ארבע אינץ', סיכוי טוב שאתה צריך להנמיך את הבאמפסטופ - להתקין ספייסר כלשהו בין הבאמפסטופ לשלדה. או לחלופין להגדיל את המרחק בין תושבות הבולם אבל אני מתרשם שאתה לא בקטע של שינויים כאלו עדיין. הנמכת באמפסטופ זה משהו פשוט ונפוץ.



ולפי סעיף 2 אני מבין שאני פשוט מודד את הבמפסטופ? מחיבור הבמפסטופ לשלדה עד לקצה שלו?

ד ו ר ו ן
13-07-21, 14:55
מדידה מאמצע העין לאמצע העין.

דורון, תקרא עד הסוף.

קראתי.
אין קשר בין ההנמכה לאופן המדידה.
קודם מודדים נכון, ואחרי זה מפצים על מה שצריך לתקן.

איל מ
13-07-21, 17:02
נמרוד,
אם במקור היית רושם ככה (מודגש):

לפות"ש:מדידה מאמצע העין לאמצע העין.

דורון, תקרא עד הסוף.תראה שיש התייחסות לספיירים במדידה לטובת הבאמפסטופ
הוא לא היה קופץ.

ד ו ר ו ן
13-07-21, 17:37
נמרוד,
אם במקור היית רושם ככה (מודגש):

הוא לא היה קופץ.

הספייסר מוזכר בפיצוי לאי התאמה במידות בולם, לא בשיטת המדידה של עם מה מתחילים.

אם מישהו שואל דבר כזה בסיסי סימן שהוא לא יודע את הבסיס.

מתן
13-07-21, 18:53
נמחק,טעות

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

Aviv-T
13-07-21, 20:28
בהמשך - את המדידה של הבולם הבנתי - מעין לעין, לא בעיה.
את המדידה של הבמפסטופ לא לגמרי הבנתי.
מאיפה לאיפה אני מודד אותו?

asafk
13-07-21, 23:36
עזוב באמפסטופ.
תפרק את הבולמים הקיימים.
תצליב את הג'יפ ככה שצד אחד סגור עד הסוף.
עכשיו תמדוד מרחק בצד הסגור עין לעין. תעשה את זה בזהירות שלא תידרס על ידי הג'יפ שלך תוך כדי .

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
13-07-21, 23:52
2. מזהה את הבאמפסטופ ומודד את מרווח האוויר בינו לבין המקום שבו הוא נמעך על הסרן.

המרווח שיש לבאמפסטופ עד הסרן מעניין, לא הבאמפסטופ עצמו.

-->