צפייה בגרסה מלאה : מחשבות על פאנל סולארי או שדרוג מערכת החשמל לצרכנים
אהלן,
לרחרונה אני מתלבט בנוגע להתקנת םאנל סולארי לטיולים.
מדובר ברכב שני במשפחה שנוסע כמעט מדי יום (פאג'רו 2012 דיזל) ובעונת הטיולים משמש אותנו אחת לחודש- חודשיים גם לטיולי סופ''ש.
מבחינת צרכנים- מקרר ומשאבת מים, קומפרסור וזהו בשלב זה. תאורת מחנה על בסיס פנסי לד מגנטיים מאליאקספרס ויתכן בעתיד גם יתווסף לד בר (רחמא ליצלן וכו').
עד כל לא מתחתי 12 וולט יעודי לצרכנים והתבססתי על שקע 12 קיים אחרי הסוויץ' בבגאז'.
לפני שאני מותח את החשמל ומםרק פלסטיקה וכו' רציתי לבדוק אפשרויות אחרות-
1. מכיוון שמדובר ברכב יומיומי- להשאיר את מערכת החשמל כמו שהיא+ 12 וולט לבגאז'+ פאנל סולארי נתיק לימי הטיול (ללא טעינה בלילה).
2. מצבר צרכנים stand alone מחובר לפאנל, מייתר משיכת 12 וולט לבגאז', ניתן להוציא את כל המערכת כשלא מטיילים.
3. התקנת מצבר שני ברכב ואיסולטור.
1. מגבלות תקציב- לא יכול כרגע להשתגע עם הסכומים אז מטען רדארק כרגע לא אופציה....
2. קיים מצבר בוש 60 אמפ' רגיל שניתן במתנה ע''י חבר הפורום, האם ניתן להשתמש בו כמצבר צרכנים עד שיפח את נשמתו?
3. בהנחה וכן פאנל סולארי- מה דרישות הסף לצרכנים שפרטתי?
בטוח קיימים שרשורים בנושא, אם יש משהו רלוונטי אשמח להפניה.
תודה
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אני אקצר לך את כל התהליך.
תפריד את החשיבה והתכנון.
מצבר, שים איזה מצבר שבא לך, זה שיש לך במתנה או כל דבר אחר עד ליתיום משובח.
לגבי איך טוענים את המצבר הזה, כל פתרון שיהיה מבוסס על המנוע (איסולטור, DC2DC....) יהיה זול יותר וחזק יותר מכל פאנל סביר שתקנה (וגם הוא צריך בקר וחיווט).
בקיצור, שתי שאלות נפרדות, ולפחות לגבי הטעינה, התשובה חד משמעית.
לדעתי, המקרה היחידי שמצדיק חשיבה על פאנל סולארי, זה המקרה שלא הזכרת - מחנה. יום שלם (או יותר) ללא התנעה של הרכב.
חוץ מזה, כל שאלה שיש לך, כבר נטחנה פה בעשרות שירשורים, שווה לחפש ולקרוא.
תודה על התשובה. איך אני יודע אם האלטרנטור שלי ידע לעבוד עם איסולטור לשני סוגים שונים של מצברים? לא סגור האם מדובר באלטרנטור חכם
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
2. מצבר צרכנים stand alone מחובר לפאנל, מייתר משיכת 12 וולט לבגאז', ניתן להוציא את כל המערכת כשלא מטיילים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
איפה אתה מתכנן להתקין את מצבר הצרכנים הזה, בתא המטען?
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
אני לא הייתי מתקין (זמני רק לטיולים או קבוע) מצבר רגיל בתוך קבינה של SUV.
מצבר חומצה-עופרת שהוא לא מסוג אטום, ז"א ג'ל או AGM, מוציא אדים רעילים גם בזמן עבודה תקינה.
הוא עלול לדלוף חומצה.
מצבר חומצה-עופרת כמצבר צרכנים/משני מתקינים בד"כ בתא מנוע או בארגז של טנדר.
IMHO
תודה על התשובה. איך אני יודע אם האלטרנטור שלי ידע לעבוד עם איסולטור לשני סוגים שונים של מצברים? לא סגור האם מדובר באלטרנטור חכם
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לרוב זה לא קשור לאלטרנטור,
האלטרנטור טוען את המצבר המקורי ושם זה עובר דרך isolator או סולונואיד
למצבר השני
הומלץ שלא להתקין את המצבר בבגאז' למרות הנוחות. לא חסר מקום בתא המנוע, רק צריך לדאוג למגש אפטרמרקט ולחשוב כיצד לקבע. אני בטוח לא הראשון שעשה את זה ובטח אפשר למצוא משהו בפורומים או יוטיוב.
לגבי הטעינה, האם באמת אין משמעות לאלטרנטור אם החיבור של המצבר השני הוא למצבר בראשי? האלטרנטור פשוט ממשיך להטעין? אין השוואת טעינה בין המצברים במצב כזה?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
האלטרנטור לא מבדיל ביניהם.
כשמשתמשים בסלונאויד
כשרק המצבר הראשי המחובר האלטרנאטור "רואה רק אותו.
כששניהם מחוברים האלטרנאטור "רואה" אותם כאחד עם התנגדות אחת שקולה.
כשמשתמשים בבקר כמו רדארק אז המערכת המשנית עבור הראשית היא כמו צרכן עם הספק משתנה.
אני לא הייתי מתקין (זמני רק לטיולים או קבוע) מצבר רגיל בתוך קבינה של SUV.
מצבר חומצה-עופרת שהוא לא מסוג אטום, ז"א ג'ל או AGM, מוציא אדים רעילים גם בזמן עבודה תקינה.
הוא עלול לדלוף חומצה.
IMHO
לכן שאלתי. מה שלא יהיה, אין דרך להימנע מחיווט לתא המטען.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
לכן שאלתי. מה שלא יהיה, אין דרך להימנע מחיווט לתא המטען.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalkכך נראה....
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
andy.shaked
13-07-21, 20:07
באופן כללי, אם אתה מפעיל מקרר, אין מנוס מהעברת כבל בריא לטובת העניין, מקרר בימי קיץ לפעמים מחמם הכבלים עקב צריכה זרם גבוהה , בנוסף חיבור מקרר דרך שקע מצת זה מתכון לצרות במיוחד בטיולים .
לעניין המצבר צרכנים, אם יש לך מקום בתא מנוע הרווחת, אם לא חפש מצבר אטום .
בכל מקרה מומלץ במינימום vsr להפרדה בין המצברים, גם אם יש לך אלטרנטור "חכם", זה עדיין יעבוד, אולי לא יטעין את המצבר צרכנים ל 100 אחוז, אבל הוא יטעין אותו
המדען המטורף
בכל מקרה מומלץ במינימום vsr להפרדה בין המצברים, גם אם יש לך אלטרנטור "חכם", זה עדיין יעבוד, אולי לא יטעין את המצבר צרכנים ל 100 אחוז, אבל הוא יטעין אותו
בדקתי קצת באליאקספרס, אמאזון וכו', טווח המחירים נע בין 50 ש''ח ל 150 דולר, אבל אני לא ממש מבין על מה.
אם הפער נובע מקיטים שמגיעים עם כבלים מוכנים מראש וכו' זה מבחינתי לא קריטי, אבל אם יש הבדל באיכות הסוויץ' זה כבר משהו אחר.
מישהו התנסה עם דגם מסוים ורוצה לשתף?
גיט
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בתקופה האחרונה היו מספר שרשורים עם המון מידע בנושאים משיקים כמו מצבר משני, מצבר צרכנים, מצבר ליתיום, vsr וממסרי מיתוג - ניתוק אחרים...
לדעתי תמצא שם המון חומר רלוונטי.... קרא אותם תוכל אולי למקד שאלות השלמה.
נשלח מהנייד
חנן-ג'יפולוג
13-07-21, 22:15
שים את זה ליד המקרר:
https://imageshack.com/i/pnSif6MPj
טען אותו עם זה מחוט שיגיע משקע המצית:
https://imageshack.com/i/pmWsiQjlj
ושכח מעניין החשמל לאביזרים, לכל החיים. אם לא החיים שלך, אז החיים של הרכב.
אנחנו ב2021. מי משתמש בחומצה עופרת?
חנן,
אני חושש שה DC2DC הזה לא מתאים.
אתה יכול לשלוח קישור, נבדוק קצת את הפרטים.
חנן-ג'יפולוג
13-07-21, 22:24
אני משתמש בו בהצלחה לטעינת סוללות ליתיום. מה יש לך נגדו?
https://a.aliexpress.com/_uwrtWp
אני משתמש בו בהצלחה לטעינת סוללות ליתיום. מה יש לך נגדו?
https://a.aliexpress.com/_uwrtWpתודה על ההמלצה. ליתר בטחון כבר שמתי 2 בעגלה.
אפשר לקבל הסבר קצר על מטען ואופן השימוש?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
13-07-21, 23:17
אני רוצה קודם לקרוא את התגובה של זיו. אולי אני טועה בהמלצה.
משהו עם הcc במתחים הנמוכים?
אני רוצה קודם לקרוא את התגובה של זיו. אולי אני טועה בהמלצה.
משהו עם הcc במתחים הנמוכים?
בדיוק.
שהליתיום יהיה ריק (~12.8V), והאלטרנטור יעבוד והמתח יתקרב ל 14V , ה DC2DC הזה, שלהבנתי הוא boost up בלבד, לא יצליח להגביל את הזרם, וישרוף את הפיוזים.
מניסיון.
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 00:17
מקבל.
יש כמה פתרונות אפשריים:
1. מכוער הנדסית אבל עובד, מנסיון: להוסיף לאחר הממיר המרים שהמלצתי, עוד ממיר שמוריד את המתח.
https://imageshack.com/i/pmsdTTkij
2. להשתמש בממיר שהוא גם מרים מתח וגם מוריד מתח, אוטומטי. בינתיים בחיפוש מהיר לא מצאתי אחד כזה שהוא גם עם מספיק הספק וגם לא יקר מדי.
מקבל.
יש כמה פתרונות אפשריים:
1. מכוער הנדסית אבל עובד, מנסיון: להוסיף לאחר הממיר המרים שהמלצתי, עוד ממיר שמוריד את המתח.
https://imageshack.com/i/pmsdTTkij
2. להשתמש בממיר שהוא גם מרים מתח וגם מוריד מתח, אוטומטי. בינתיים בחיפוש מהיר לא מצאתי אחד כזה שהוא גם עם מספיק הספק וגם לא יקר מדי.
ממיר טוב יעלה בסביבות ה 30$, מחפש זול?
יש ב 7-8$ ממירים שיתנו 4.5-5A.
אפשר לשים שנים במקביל.
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 02:47
אני מציע שתוסיף קישור.
בכל מקרה, מסיבות של יתירות הייתי רוצה לראות מערכת שזרם הכניסה הנומינלי שלה הוא לפחות כפול משמונה אמפר, ובפועל להפעיל אותה ב-2-5 אמפר.
הסיבה היא שגם אני מעדיף להעמיס את הממירים הסיניים למיניהם בהרבה פחות מהנומינלי, בוודאי אם הם נטולי קירור אקטיבי, וגם כי יתכן שגיא יגלה בהמשך שהוא רוצה יותר קיבול, יוסיף עוד סוללה כנ"ל, ויוכל לעבוד עם מע' הטעינה המוצעת ללא שינוי.
תודה על העזרה
30 דולר זה לחלוטין בתחום הריאלי, אבל הייתי שמח לקבל המלצה על ממיר יחיד שישמור על המתח בטווח הבטוח.
אשמח ללינק
תודה
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
andy.shaked
14-07-21, 08:19
בין מוצר בעלי אקספרס למוצרי redarc יש מגוון פתרונות. הנה מטען dc2dc במחיר סביר ונותן מענה לכל סוגי המצברים
https://www.ebay.com/itm/193346815280
המדען המטורף
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 08:36
אנדי, זה לא מיועד למתח הנדרש - 16.8 וולט.
מעבר לזה שהוא עולה פי 10 מהפתרונות המוצעים ולא מאפשר כוונון של הזרם.
andy.shaked
14-07-21, 08:48
לא מיועד למתח נדרש של מה? ולמה דווקא 16.8? לא ראיתי שהבחור מעוניין רק בליתיום וגם אם כן המטען הזה מתאים לסוללות ליתיום לפי היצרן. בכל מקרה זאת רק אפשרות אחת.
ברור שאם יחליט ללכת לפרויקט diy זה יצא לו זול יותר ממוצר מוכן, לא לכולם יש את האפשרות או הידע או הביצים לעשות פרויקט ליתיום diy
המדען המטורף
בין מוצר בעלי אקספרס למוצרי redarc יש מגוון פתרונות. הנה מטען dc2dc במחיר סביר ונותן מענה לכל סוגי המצברים
https://www.ebay.com/itm/193346815280
המדען המטורף
במפרט רשום 20A, (לא מצאתי במפרט התייחסות פרטנית ל-Input).
אלטרנטור ממוצע מספק הרבה יותר.
איך זה מסתדר?
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 08:54
לא מיועד למתח נדרש של מה? ולמה דווקא 16.8? לא ראיתי שהבחור מעוניין רק בליתיום וגם אם כן המטען הזה מתאים לסוללות ליתיום לפי היצרן. בכל מקרה זאת רק אפשרות אחת.
ברור שאם יחליט ללכת לפרויקט diy זה יצא לו זול יותר ממוצר מוכן, לא לכולם יש את האפשרות או הידע או הביצים לעשות פרויקט ליתיום diy
המדען המטורף
למתח של הסוללה שהצעתי לו. גיא ביקש המלצה לממיר מתאים עבורה.
זה שהיצרן כותב שזה מתאים לליתיום זה נחמד, אבל כדאי גם להסתכל על המספרים ולראות אם זה מתאים.
andy.shaked
14-07-21, 08:54
מקסימום 20 אמפר ביציאה לא בכניסה
המדען המטורף
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 08:56
לגבי diy, אני מבין שזו הגדרה שיכולה להתפרש בעיני המתבונן. בכל אופן, מבחינתי במה שהצעתי אין כלל אלמנט של diy.
סוללה מוכנה, מודול טעינה מוכן, וצריך לחבר ביניהם בחוטים. אם זה diy אז פספסנו רציני עם כל האתר הזה (:
בחירה של סוללות lifepo4 על lithium-ion
עושה את החיים יותר פשוטים [emoji3]
נכון הן יותר יקרות אבל גם יותר בטוחות.
אז ממיר boostup פשוט עובד מצויין , כי הן נטענות ב- 14.6v. אין הרבה אלטרנטורים שמגיעים למתח הזה.
אם כן זה לא ממש משנה .
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 09:12
דורון, היססתי אם להמליץ על lifepo4 בגלל שמנעד הטמפ' התיאורטי שבהן טוב להן להיטען הוא קטן יותר משל הליתיום קובלט. כידוע, די חם בקבינה בשמש בעמידה, וזה עובר את הצהרות היצרנים.
עם זאת, רואים בפועל משתמשים שמתקינים אותן בקבינה, וגם בתא המנוע. אם בכלל יש לזה משמעות, האם היא תבוא לידי ביטוי במוות מיידי, או בסה"כ בקיצור מסוים של תוחלת החיים המאוד ארוכה?
אשמח לשמוע את דעתך.
לגבי המחיר שלהן vs ליתיום קובלט, מנסיוני הוא כבר מאוד מאוד דומה. זה לא צריך להיות שיקול.
- - - Updated - - -
לגבי הboost או אוט', אני מסכים עם התיקון של זיו:
כשהסוללה תשב על 11 וולט, מתח הניתוק התחתון שלה, אם תשתמש בממיר boost, הגבלת הזרם לא תפעל.
זה עלול להיות לא בריא גם עבור הסוללה וגם עבור הממיר.
אכן לא מומלץ להתקין lifepo4 בתא המנוע בגלל הטמפ בזמן טעינה.
בתוך הרכב בזמן נסיעה אין בעיה ואני חושב שבארגז פתוח הטמפ מתאזנת פחות או יותר לסביבה וכל עוד לא עוברת את ה60 מעלות זה בסדר ( אין לי נסיון אתם יודעים יותר בתחום הזה).
אצלי היא בתוך הרכב ויש חיישן טמ"פ ומנתק טעינה בטמפ גבוהה אבל לא ראיתי טמפ גבוהות מ45 מעלות בזמן טעינה.
אכן יש יצרנים שמאפשרים , לדעתי זה מקצר את החיים של הסוללה , בכמה אין לי מספיק ידע.
אבל גם אם 50% אנחנו מדברים על לפחות 1000 מחזורים לדעתי בשימוש יום יומי לפחות 5 שנים.
ליתיום קובלט אכן נשמע פתרון יותר טוב , עדיין מעט יקר יותר.
חבר'ה, מאוד מעריך את הדעות וההמלצות. אנסה לחדד את הצורך לפי מה שאני מבין עד כה.
מבחינת ''חיבור 2 חוטים'' אין בעיה, אני מבין שאני לא מבין בעצם מה אני צריך כדי ליצור מערכת סוללות נטענת לצרכים שלי.
ברוק לי שהקומפרסור לא יעבוד על הקו הזה אלא על המצבר הראשי כאשר המנוע פועל, אבל כן רוצה לייצר יתירות במידה ואחליט להוסיף תאורה או להפעיל מקרר+ משאבת מים+ תאורה+ לטעון את הפלאפון.
השאיפה היא להשאיר את הקונסטרוקציה בתא המטען בסמוך לצרכנים במהלך הטיול ואם אפשר להוציא אותה בשאר הזמן, אז אם אפשר לדחוף הכל לתוך ארגז תחמושת מאוורר זה יכול להיות מצוין (בהבטי בטיחות/ חום וכו').
מבחינת סוללה- ליתיום נשמע מצוין, לא בקיא בתתי הסוגים אבל אני חושב שיש על זה כבר שרשור נפרד וחבל לפתוח אחד נוסף.
מבחינתי בטיחות מעל הכל ולכן אם יש בעיה של חום הפתרון יצטרך להיות שונה.
אנדי, ראיתי את המטען שהצעת באמאזון, יש לי אפשרות להביא אותו ללא עלות משלוח. האם יענה לצרכים?
תודה, לומד המון, תמשיכו
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אפשר לקבל הסבר קצר על מטען ואופן השימוש?
זה מטען, זה ממיר מתח, dc2dc - דואג לספק מתח רצוי ביציאה.
נשלח מהנייד
אני מציע שתוסיף קישור.
בכל מקרה, מסיבות של יתירות הייתי רוצה לראות מערכת שזרם הכניסה הנומינלי שלה הוא לפחות כפול משמונה אמפר, ובפועל להפעיל אותה ב-2-5 אמפר.
הסיבה היא שגם אני מעדיף להעמיס את הממירים הסיניים למיניהם בהרבה פחות מהנומינלי, בוודאי אם הם נטולי קירור אקטיבי, וגם כי יתכן שגיא יגלה בהמשך שהוא רוצה יותר קיבול, יוסיף עוד סוללה כנ"ל, ויוכל לעבוד עם מע' הטעינה המוצעת ללא שינוי.
https://www.aliexpress.com/item/32963683426.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2 7424c4d2H4bJo
בהתקנה ברכב, אני מוציא מזה בערך 8A. הממיר מורכב בתוך קופסת אלומיניום שמשמת כמפזר חום. עלות 8.5$
יותר חזק, אני משתמש בדומה לזה (שלי 12A) לטעינה של LIFPO4 -
https://www.aliexpress.com/item/32426730228.html?spm=a2g0o.detail.100006 0.2.60ce249aagaM58&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=d8afdd42-6048-49f1-951c-2ba3a87e12f0&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:d8afdd42-6048-49f1-951c-2ba3a87e12f0,tpp_buckets:668%230%2313192 3%230_668%230%23131923%230_668%23888%233 325%238_668%23888%233325%238_668%232846% 238115%232000_668%235811%2327189%2387_66 8%236421%2330827%23625_668%232717%237562 %23412_668%231000022185%231000066058%230 _668%233468%2315618%23983_668%232846%238 115%232000_668%235811%2327189%2387_668%2 36421%2330827%23625_668%232717%237562%23 412_668%233164%239976%23649_668%233468%2 315618%23983&&pdp_ext_f=%257B%2522scene%2522%253A%2522 3339%2522%257D
https://www.aliexpress.com/item/32897068247.html?spm=a2g0o.detail.100006 0.1.53801814rlDfWd&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=007bf4d0-fa0e-42dd-ac9e-4c1da85934a8&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:007bf4d0-fa0e-42dd-ac9e-4c1da85934a8,tpp_buckets:668%230%2313192 3%230_668%230%23131923%230_668%23888%233 325%238_668%23888%233325%238_668%232846% 238115%232000_668%235811%2327189%2387_66 8%236421%2330827%23625_668%232717%237562 %23412_668%231000022185%231000066058%230 _668%233468%2315618%23983_668%232846%238 115%232000_668%235811%2327189%2387_668%2 36421%2330827%23625_668%232717%237562%23 412_668%233164%239976%23649_668%233468%2 315618%23983&&pdp_ext_f=%257B%2522scene%2522%253A%2522 3339%2522%257D
andy.shaked
14-07-21, 10:12
אנדי, ראיתי את המטען שהצעת באמאזון, יש לי אפשרות להביא אותו ללא עלות משלוח. האם יענה לצרכים?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפי המפרט הוא מתאים גם לסוללות ליתיום, חנן אומר שזה לא מתאים לסוללה שפרסמו כאן ולכן אין לי תשובה ממשית בשבילך. בכל מקרה מה שתבחר, תעדכן כדי שנגע איך התקדם הפרויקט
המדען המטורף
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 10:36
זיו. תודה על הקישורים. לגבי הראשון, הוכחת שאתה יותר אמיץ ממני (:
אני מרגיש פחות בטוח להשתמש באחוזים גבוהים כל כך ביחס לנומינל. עם זאת, אני משתמש בממירים להרמת מתח משמעותית יותר, ל28 או ל67 וולט וזה כמובן מייצר יותר חום.
לגבי האחרונים, הם יתאימו רק אם גיא ילך על ההצעה של דורון פ. - lifepo4
בקיצור גיא, נראה לי שיש לך כמה אופציות טובות שתצטרך לבחור ביניהן.
לגבי המטען של אנדי (אל תיקח את זה אישית, אנדי(: ) הוא לא מתאים לסוללה שהצעתי.
במידה ותלך על ההצעה (הצעה טובה, בהתחשב בנסיון המעשי שלו בשימוש בתוך הרכב) של דורון, lifepo4, המתח של המטען הזה מתאים, אבל האמפראז' שלו גבוה, ולא הייתי משתמש בו לסוללה של פחות מ40 אמפר-שעה. הוא גם לא מתאים לשימוש במתח משקע המצית. הזרם גבוה מדי.
תודה, אני בודק את האפשרויות, מקווה לעדכן בקרוב.
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 10:48
זיו, נכנסתי לפרמטרים של הממיר שהצעת. אתה לא על הקשקש עם שמונה אמפר, אלא מעבר:
Input current: 8A (MAX) peak 10A (6A work a long time)
Quiescent current: 4mA (operating voltage is not the same there will be errors)
Output voltage: 1.25-30V continuously adjustable
Output Current: 10A (MAX) (5A long natural heat inside)
- - - Updated - - -
דוגמא לסוללת lifepo4
https://imageshack.com/i/pn1w6HCTj
, היססתי אם להמליץ על lifepo4 בגלל שמנעד הטמפ' התיאורטי שבהן טוב להן להיטען הוא קטן יותר משל הליתיום קובלט. כידוע, די חם בקבינה בשמש בעמידה,.
מגיע גם ל-70~ מעלות בארץ בקיץ בשמש ישירה בעמידה ממושכת.
נכון, אבל אם לא מחוברים פאנלים זה מצב של פריקה והוא פחות בעייתי מאשר טעינה.
טוב,
הוזמנה הסוללה שחנן המליץ+ המטען של זיו+ כמה שקעים/ מד מתח/ usb כשקעי עבודה לצרכנים.
עכשיו העניין הוא הרכבה ואכסון
אמשיך את השרשור כשיגיעו כל החלקים.
תודה רבה לכולם,
נתעדכן בהמשך
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
טוב,
הוזמנה הסוללה שחנן המליץ+ המטען של זיו+ כמה שקעים/ מד מתח/ usb כשקעי עבודה לצרכנים.
עכשיו העניין הוא הרכבה ואכסון
אמשיך את השרשור כשיגיעו כל החלקים.
תודה רבה לכולם,
נתעדכן בהמשך
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אוופסססס,
תזהר, איזה מטען?
הראשון ששמתי הוא מתכוון , אז אין בעיה, האחרים חא בהכרח מתאימים לסוללה של חנן
אוופסססס,
תזהר, איזה מטען?
הראשון ששמתי הוא מתכוון , אז אין בעיה, האחרים חא בהכרח מתאימים לסוללה של חנןהראשון :)
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 13:36
אם תהיה גיבור כמו זיו ותעבוד בשישה אמפר או אפילו 8, יש מצב שזה יעבוד.
לטעמי זה מכשיר גבולי עבור הצרכים שלך.
אבל האמת היא שלא יקרה כלום אם תנסה, תראה ותשדרג בהתאם לצורך. מציע לקרר אותו עם מאוורר קטן ליתר בטחון.
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 13:43
https://imageshack.com/i/pm0SPKo4j
https://imageshack.com/i/pm0SPKo4jממליץ על מאוורר קבוע או עם חישן טמפרטורה?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 14:12
לא נראה לי משנה. קבוע פשוט יותר.
מבחינת צרכנים- מקרר ומשאבת מים, קומפרסור וזהו בשלב זה. תאורת מחנה על בסיס פנסי לד מגנטיים מאליאקספרס ויתכן בעתיד גם יתווסף לד בר (רחמא ליצלן וכו').
לא הבנתי איך הדרישה הזו מסתדרת עם המלצה על מצבר 21A לערב בשטח בלי הנעת הרכב.
זה עוד מבלי לדעת את גודל המקרר, הפנסים ובטח קומפרסור.
אם תהיה גיבור כמו זיו ותעבוד בשישה אמפר או אפילו 8, יש מצב שזה יעבוד.
לטעמי זה מכשיר גבולי עבור הצרכים שלך.
אבל האמת היא שלא יקרה כלום אם תנסה, תראה ותשדרג בהתאם לצורך. מציע לקרר אותו עם מאוורר קטן ליתר בטחון.
חנן,
לא הבנתי מה הגבורה...אבל-
אני מסכים שמטען של 6-8A לא אופטימלי, אבל בהנחה שאתה ישן רק לילה אחד בחוץ ויצאת לדרך עם מצבר מלא, אפשר להסתדר.
דרך אגב, הכי זול, לשים שניים כאלה במקביל.
כמו שכתבתי, אני עם מטען 12A ולדעתי 15A לדעתי זה הגודל האופטימלי (אבל אני כבר עם מצבר גדול של 55AH~).
אצלי הממיר הזה מוכנס בתוך קופסת אלומיניום כך שהקירור שלו צמוד לקופסה. זה עבד כך כמה חודשים ברכב שלי, זה קרור מספיק.
לשימוש הזה, מאוורר מיותר, יקר וסתם מתקלקל.
לא הבנתי איך הדרישה הזו מסתדרת עם המלצה על מצבר 21A לערב בשטח בלי הנעת הרכב.
זה עוד מבלי לדעת את גודל המקרר, הפנסים ובטח קומפרסור.אני חושב שלשוטף זה יהיה המקרר. המשאבה ע''פ רוב פועלת בפולסים לשטיפת ידיים או כלים. קומפרסור לא יעבוד על זה. אולי לטובתו אמשוך פלוס בריא עם אנדרסון בקצה.
בנוגע לתאורה- כיום מתבסס על פנסי לד מגנטיים. יש לי בר שעוד לא התקנתי וחשבתי לנסות למשוך לו מתח מהמצבר הזה.
אם לא יעבוד, זה עדיין יהיה ניסוי נחמד ואוכל להחליף את הסוללות ל lifepo4 עם מטען מתאים בעתיד.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
זה המקרר, סנומסטר 42ליטרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210714/aea47dc241cd3f44a51bae86ebfa9196.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
יש כאן באתר ניסוי צריך כמה מקרר צורך לאורך זמן.
למשאבה יד את הצריכה שלה, לא הרבה אבל יש.
ואז פנסים..
בהנחה שאתה נכנס לחניון באור, ונוסע באור ולא ישר בזריחה, אני חושב שהמצבר המוצע קטן מידי.
יש כאן באתר ניסוי צריך כמה מקרר צורך לאורך זמן.
למשאבה יד את הצריכה שלה, לא הרבה אבל יש.
ואז פנסים..
בהנחה שאתה נכנס לחניון באור, ונוסע באור ולא ישר בזריחה, אני חושב שהמצבר המוצע קטן מידי.יוצא מנק' הנחה שאתה צודק.
האם ניתן לשרשר מצברים בטור?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 17:57
אם זיו חושב ש15 אמפר זה האופטימלי, ואני חושב ש6-8 זו יכולת טעינה ממש גבולית, אז אני מציע, גיא שאו שמראש כבר תקנה עוד 1-2 ממירים כמו אלו שזיו הציע ותחבר במקביל, או שתחזור להצעה המכוערת שלי, שהיא אוברקיל מבחינת זרמים והספקים כמו שאני אוהב, והיא תתמוך בטעינה מצוין אם תחליט שאתה מוסיף עוד קיבול בהמשך (ניתן לחבר במקביל). כך או כך, שתי ההצעות יתמכו גם בליתיום קובלט וגם בlifepo4. מדובר ברכיבים מתכווננים.
אני טוען ב12A לא נתקלתי בבעיה של מצבר לא מעל 90% בהגעה לחניית לילה (בדרך כלל 98+)
אם זיו חושב ש15 אמפר זה האופטימלי, ואני חושב ש6-8 זו יכולת טעינה ממש גבולית, אז אני מציע, גיא שאו שמראש כבר תקנה עוד 1-2 ממירים כמו אלו שזיו הציע ותחבר במקביל, או שתחזור להצעה המכוערת שלי, שהיא אוברקיל מבחינת זרמים והספקים כמו שאני אוהב, והיא תתמוך בטעינה מצוין אם תחליט שאתה מוסיף עוד קיבול בהמשך (ניתן לחבר במקביל). כך או כך, שתי ההצעות יתמכו גם בליתיום קובלט וגם בlifepo4. מדובר ברכיבים מתכווננים.
חנן,
שים לב לשני הקישורים הנוספים ששמתי (וכתבתי מה יש לי), 35$ מטען 15A ארוז במארז אטום וקירור (RCNUN).
כל עוד מקפידים לקנות RCNUN (ולא חיקוי), אני מעדיף את המוצרים שלהם על כל פתרון אחר (מניסיון של 5 ממירים).
חנן-ג'יפולוג
14-07-21, 20:40
טוב, רק תמצא כזה ל16.8 וולט. הוא גם לא מתכוונן, אז אתה צריך אחד שמתאים בדיוק לזרם שאתה רוצה, ואז הוא לא יתאים אם גיא יגדיל את הקיבול.
במלים אחרות: הם טובים, אבל לא מתכווננים לצרכים הספציפיים.
אני טוען ב12A לא נתקלתי בבעיה של מצבר לא מעל 90% בהגעה לחניית לילה (בדרך כלל 98+)
הבעיה היא לא בהגעה לחניון.. אלא ברגע שעוצרים בחניון ואין טעינה.
להפעיל מקרר אפשר במשך היום גם עם מצברון 3A שמחובר רציף לפאנל שנותן יותר מ-2A.
יוצא מנק' הנחה שאתה צודק.
האם ניתן לשרשר מצברים בטור?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בהתייחס למצברים שעל הפרק, הכתובת לשאלה היא חנן וזיו.
הבעיה היא לא בהגעה לחניון.. אלא ברגע שעוצרים בחניון ואין טעינה.
להפעיל מקרר אפשר במשך היום גם עם מצברון 3A שמחובר רציף לפאנל שנותן יותר מ-2A.נכון
השאלה מה פרופיל השימוש
חניוני לילה? חניוני יום ?
המתאר שלי הוא טיולי יום וחניוני לילה עם סיכוי לעצירות ארוכות במשך היום (לפעמים לטיולים רגליים) המערכת שלי מתוכננת לזה.
ושם טעינה ב12A במשך הנסיעות מספקת.
מצד שני יש לי מצבר צרכנים די גדול.
מצד שני יש לי מצבר צרכנים די גדול.
זו הנקודה.
מצבר של21A למתאר שימוש המתואר בעייתי מאד לדעתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
יוצא מנק' הנחה שאתה צודק.
האם ניתן לשרשר מצברים בטור?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ניתן לחבר מאותו הסוג, וזה חיבור מקבילי (לא טורי).
boaz avrahami
15-07-21, 06:57
יש סיכוי שהמקרר יפסיק לפעול בחמש בבוקר ולא ב 9.
ביג פאקינג דיל, לא?
מקסימום יוסיף עוד בנק מקביל ואז אפילו הקוטג ישאר קפוא
יש סיכוי שהמקרר יפסיק לפעול בחמש בבוקר ולא ב 9.
ביג פאקינג דיל, לא?
מקסימום יוסיף עוד בנק מקביל ואז אפילו הקוטג ישאר קפוא
לא בדיוק,
אם נכנסים לחניון בסביבות 17:00 ואז תאורה וקצת משאבה זה יכול להיות הרבה לפני.
תלוי גם מה יש במקרר, אבל אם זה רק קפואים, ניחא.
אם זה מוצרי חלב או בשר, אתה בבעיה בכל מה שהוא יותר מלילה אחד.
מחזורי קור-פחות קור מקלקלים מהר את האוכל.
אם כבר יש מקרר, אז למה להתייחס אליו כאילו הוא צידנית חלק מהזמן?
מספיק עם משחקי הצידניות של קרח ומקורי פתיחה, מיותר לגמרי.
לדעתי, מקור האנרגיה צריך להתאים למינימום מעגל צריכה אחד לפחות עד להטענה.
להוסיף עוד בנק=לשים מצבר מתאים.
בועז ודורון,
חוץ מהכייף, על מה הוויכוח???
יש למישהו ספק ש 21AH (12V) לא מספיק לכל המקרים אבל בוודאי מספיק למפגש ג'יפולוג טיפוסי, שהטמפ' בסביבה יותר קרה מהמקרר?
יש למישהו ספק שזה לא רק מקרר? מקרה של טיול חורף, מדליקים תאורה ב 17:00 מכבים ב 22:00 , 5 שעות תאורה, תאורה זהירה 1A, הנה הלכו עוד 5AH (רבע מהמצבר של ה 21AH).
וזה עוד לפני משאבת מים ושטויות אחרות.
ואז אנחנו מגיעים לשאלה הכי פשוטה -
עם כבר משקיעים במצבר, וב DC2DC, ומעבירים חוטים ומסדרים את כל המערכת, בעלויות הנוכחיות של מצברי ליתיום (במקרה הזה כ 130ש"ח, שליש מיכל דלק), לא יותר פשוט לשים מצבר שני ולהפסיק לדאוג???
כל הרעיון בבניה של מערכת צרכנים נפרדת, זה להפסיק לדאוג ( שלא להגיד, אפילו להפסיק לחשוב).
לא רוצה בכלל להיות בשיחה של הקוטג' והמקרר בחמש בבוקר...... 130ש"ח ואין דאגות.
אני כבר שמתי פה מספר פעמים את המספרים שאני מאמין בהם -
עם 400WH (12V- 30-35AH) לא נתקעתי מעולם אבל לפעמים זה גבולי (במיוחד בטיולים של יותר מלילה אחד עם ביום השני לא מספיקים להטעין את המצבר עד הסוף), וכן צריך להפעיל שיקול דעת על הכנסה של אכל ושתייה חמים למקרר.
עם 500WH (ומעלה), זה מפסיק בכלל לעניין אותך, יצא בקבוק קר, מיד נכנס חם במקומו, ושהמקרר ישבור את הראש.
דרך אגב (ואני יודע שאני מדליק פה דיון ישן), מאז שיש לי מקרר שעובד רציף ובלי בעיות, אני מחזיר מהטיול אוכל בלי חשבון (סלטים, חומוס, בשר). אם נשאר, זה חוזר למקרר בבית ואוכלים את זה בהמשך השבוע.
לפני זה עם צידנית, כמויות האוכל שנזרקו היו כואבות. זה בפני עצמו מחזיר פרוייקט מקרר וחשמל צרכנים.
חנן-ג'יפולוג
15-07-21, 12:42
יש למישהו ספק ש 21AH (12V) לא מספיק לכל המקרים אבל בוודאי מספיק למפגש ג'יפולוג טיפוסי, שהטמפ' בסביבה יותר קרה מהמקרר?
יש למישהו ספק שזה לא רק מקרר? מקרה של טיול חורף, מדליקים תאורה ב 17:00 מכבים ב 22:00 , 5 שעות תאורה, תאורה זהירה 1A, הנה הלכו עוד 5AH (רבע מהמצבר של ה 21AH)..
איש כפי יכולתו וכפי צרכיו.
את הסוללה ששמתי בקישור כל אחד יכול לקנות כמה פעמים שהוא צריך עד שיגיע לקיבול הרצוי לו. רק שימו לב לנושא של איחוד חבילות במכס.
ספציפית לצרכים שלי:
יש לי ברכב מצבר אביזרים של 1000 wh. לא כי זה מה שצריך אלא כי זה מה שקיבלתי.
המקרר שלי, 26 ליטר, צורך בממוצע בטמפ' החדר כ7wh לשעה. מצבר קטנטן של 70wh, מחזיק אותו עשר שעות.
תאורה אני מדליק מפאוורבנקים קטנים ולא מהאוטו כי זה נוח יותר וכנ"ל גם טעינת סמארטפונים.
במצבר הראשון שהצעתי יש 266wh נומינליים. מנסיוני זה כנראה יהיה בפועל 240wh.
מה שיפה בהצעה הזו, זה שניתן לקנות קיבול בתשלומים, בהתאם לצרכים שמשתקפים בשטח.
איש כפי יכולתו וכפי צרכיו.
את הסוללה ששמתי בקישור כל אחד יכול לקנות כמה פעמים שהוא צריך עד שיגיע לקיבול הרצוי לו.
רק שאם כבר מייעצים למי שלא בקיא בעניין, אז לתת המלצה שמתאימה לצרכיי כפי שהציג, ולציין שכדאי שיחבר 2 כאלו לפחות.
הבנתי את זה בין השורות.
הזמנתי 2 מארזי סוללות ו 2 מטענים. מתייחס לזה יותר כניסוי ראשוני ולא כפתרון קבוע.
באמת שאני חסר נסיון בתחום אז כל צעד מבחינתי הוא צעד קדימה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אתמול הגיעו 2 מארזי הסוללות, כמה ימים קודם לכן הגיעו גם צמד המטעני dc שהומלצו בשרשור (תמונות בהמשך)
הסוללות הגיעו עם כניסה למטען ac שלא ישרת אותי בטיולים אבל כן אפשר לטעון מראש בבית. נחמד.
לטעמי הכבלים של הפלוס והמינוס דקים שהגיעו עם המארזים דקים מאוד.
מה השלבים הבאים?
1. האם יש צורך לאזן את שני המחברים האחד מול השני? (טרם בדקתי מה רמת המתח). אם כן, כיצד? פלוס לפלוס ומינוס למינוס?
2. האם לשדרג את הכבלים שיוצאים מהמארזים או להתחיל עם הכבלים הנוכחיים ולראות בהמשך?
3. מטענים- כיצד לחווט אותם כך שאשיג טעינה חזקה יותר? כיצד לאחסן אותם כך שלא יסבלו מחום/ שלא ישרפו לי את הבית....
4. עתיד להגיע גם מאווררון קטן לפיזור החום
תודה,
גיא
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210810/15b19982a8b24699c9ed5a5843ee1606.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210810/c0378604dfd6b35b90b93d9f1d231b34.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-08-21, 08:37
לגבי האיזון בין הסוללות, טרם חיבורן במקביל: בדוק את המתח. אם הוא פחות מ0.1 וולט, הכול בסדר, אין צורך לאזן. אם יותר מזה, טען את שתי הסוללות עם מטען הac עד גמר טעינה, ובדוק שוב.
לאחר שהשווית את המתח, חבר מינוס למינוס, פלוס לפלוס.
הכבלים בסדר. שחרר.
ממירי dcdc. אתה צריך לכוון את המתח והזרם. חבר להם מקור 12 וולט בכניסה. כוון את בורג הcv עד שתגיע ל16.8 וולט במוצא. חבר למוצא נורת h4 ששני חוטי הלהט שלה מחוברים במקביל כך שיעבדו גם אור הדרך וגם אור המעבר. חבר גם מד זרם. כוון את בורג הcc כך שיתקבל 5 אמפר.
לאחר שעשית את זה בנפרד לשני הממירים, חבר אותם במקביל וחבר אותם למצברים.
תודה רבה!
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לגבי האיזון בין הסוללות, טרם חיבורן במקביל: בדוק את המתח. אם הוא פחות מ0.1 וולט, הכול בסדר, אין צורך לאזן. אם יותר מזה, טען את שתי הסוללות עם מטען הac עד גמר טעינה, ובדוק שוב.
לאחר שהשווית את המתח, חבר מינוס למינוס, פלוס לפלוס.
הכבלים בסדר. שחרר.
ממירי dcdc. אתה צריך לכוון את המתח והזרם. חבר להם מקור 12 וולט בכניסה. כוון את בורג הcv עד שתגיע ל16.8 וולט במוצא. חבר למוצא נורת h4 ששני חוטי הלהט שלה מחוברים במקביל כך שיעבדו גם אור הדרך וגם אור המעבר. חבר גם מד זרם. כוון את בורג הcc כך שיתקבל 5 אמפר.
לאחר שעשית את זה בנפרד לשני הממירים, חבר אותם במקביל וחבר אותם למצברים.
צריך לנעוץ את זה איפשהו תחת הכותרת איך לכוון מטענים dc2dc
לגבי האיזון בין הסוללות, טרם חיבורן במקביל: בדוק את המתח. אם הוא פחות מ0.1 וולט, הכול בסדר, אין צורך לאזן. אם יותר מזה, טען את שתי הסוללות עם מטען הac עד גמר טעינה, ובדוק שוב.
לאחר שהשווית את המתח, חבר מינוס למינוס, פלוס לפלוס.
הכבלים בסדר. שחרר.
ממירי dcdc. אתה צריך לכוון את המתח והזרם. חבר להם מקור 12 וולט בכניסה. כוון את בורג הcv עד שתגיע ל16.8 וולט במוצא. חבר למוצא נורת h4 ששני חוטי הלהט שלה מחוברים במקביל כך שיעבדו גם אור הדרך וגם אור המעבר. חבר גם מד זרם. כוון את בורג הcc כך שיתקבל 5 אמפר.
לאחר שעשית את זה בנפרד לשני הממירים, חבר אותם במקביל וחבר אותם למצברים.
++
בנוסף, אתה צריך לארוז אותם, אני אנסה למצוא קישור למארזי אלומיניום שאני קניתי, אבל אתה יכול לחפש לבד (תמדוד את המידות החיצוניות של ה DC2DC).
בהחלט הגיוני לארוז את שניהם במארז אחד.
תקפיד על מארז אלומיניום (ולא פלסטיק).
צריך להצמיד את הצלעות אלומיניום של ה DC2DC לדופן שאל המארז.
andy.shaked
10-08-21, 22:17
יש כבר מדריך מסודר איך לבנות מארז סוללת כזה? כולל כל הרכיבים וסדר הבניה?
האם אפשר להשאיר סוללות כאלו מחוברות קבוע ברכב? לצורך העניין שיהיה מחובר קבוע לחשמל ברכב, שברגע שאני פותח את הסוויץ הן יטענו במידת הצורך ובשאר הזמן המקרר ירוקן אותן ?
המדען המטורף
בנוגע לבניה ממליץ לבחון סרטונים של jasonoid ביוטיוב. יש כמובן נוספים ורמות הגימור מגוונות מאוד.
הזמנתי גם 2 פאנלים מדוד אלי אחד עם שקע מצת, מד מתח ו 2 usb ושני עם שקעי מצית ושקע אנדרסון.
חושב לשים על הפלוס גם מתג ראשי ליתר בטחון.
בנוגע לשאלה שניה על חיבור קבוע- משאיר למומחים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
יש כבר מדריך מסודר איך לבנות מארז סוללת כזה? כולל כל הרכיבים וסדר הבניה?
האם אפשר להשאיר סוללות כאלו מחוברות קבוע ברכב? לצורך העניין שיהיה מחובר קבוע לחשמל ברכב, שברגע שאני פותח את הסוויץ הן יטענו במידת הצורך ובשאר הזמן המקרר ירוקן אותן ?
המדען המטורף
כן בוודאי, ויש פה הרבה שירשורים בנושא הזה.
אני עם ליתיום קבוע כבר קרוב ל 4 שנים (לאחרונה החלפתי ל LIFEPO4).
אני עם lifepo4 כל הזמן ברכב.
אם המקרר לא עובד אז הסוללה מנותקת מטעינה (ע"י מפסק ראשי בתוך הרכב).
andy.shaked
11-08-21, 10:12
הלכתי לאיבוד בין הפוסטים השונים. אחפש שוב
המדען המטורף
כיום שמארזי הסוללות המוכנות כבר ירדו במחיר לא חושב שיש טעם במצבר צרכנים
ראיתי כמה בדיקות על מקררים ומארזי מצברים מחזיקים מקרר בין יומיים ל שלושה ימים
תלוי בגודל המארז ובצורת השימוש במקרר
https://youtu.be/-aGm_TCoZMU
מוכרים אותם בהרבה מקומות בארץ
הלכתי לאיבוד בין הפוסטים השונים. אחפש שוב
המדען המטורף
תתחיל ממאמר טוב שדורון פ. כתב פה לפני כמה חודשים
andy.shaked
11-08-21, 14:49
תתחיל ממאמר טוב שדורון פ. כתב פה לפני כמה חודשיםאם אתה מתכוון למורה נבוכים למערכת מצברים כפולה, קראתי, עדיין אין שם מדריך איך לבנות מצבר צרכנים מבוסס ליתיום
המדען המטורף
כי שם כמות האופציות עוד יותר גדולות :)
כיום שמארזי הסוללות המוכנות כבר ירדו במחיר לא חושב שיש טעם במצבר צרכנים
ראיתי כמה בדיקות על מקררים ומארזי מצברים מחזיקים מקרר בין יומיים ל שלושה ימים
תלוי בגודל המארז ובצורת השימוש במקרר
https://youtu.be/-aGm_TCoZMU
מוכרים אותם בהרבה מקומות בארץמארזי סוללות ליתיום /מצברי צרכנים זה בדיוק זה
יכול להיות עם או בלי המארז המשוכלל או כל השקעים.
מה אתה חושב שבסופו של דבר יש בפנים?
"הגנרטורים האלו" מאפשרים חופש גדול יותר ממצבר צרכנים.. המקובע לרכב ונעשה בו שימוש רק לרכב.
ומצד שני השימוש שלהם לא שקוף מבחינת המשתמש כמו מערכת מצברים כפולה ברכב.
צריך להכיר בזה...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"הגנרטורים האלו" מאפשרים חופש גדול יותר ממצבר צרכנים.. המקובע לרכב ונעשה בו שימוש רק לרכב.
ומצד שני השימוש שלהם לא שקוף מבחינת המשתמש כמו מערכת מצברים כפולה ברכב.
צריך להכיר בזה...
Sent from my SM-G781B using Tapatalkמה הכוונה לא שקוף?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
"הגנרטורים האלו" מאפשרים חופש גדול יותר ממצבר צרכנים.. המקובע לרכב ונעשה בו שימוש רק לרכב....
לא כל מצברי הצרכנים מחוברים/ מקובעים לרכב.
שלי למשל (ושל עוד אחרים) ארוז בקופסת תחמושת והוא נייד לחלוטין.
זו היתה אחת הדרישות שלי שיוכל לשמש אותי גם שלא קרוב לרכב או בארוע אחר.
מארזי סוללות ליתיום /מצברי צרכנים זה בדיוק זה
יכול להיות עם או בלי המארז המשוכלל או כל השקעים.
מה אתה חושב שבסופו של דבר יש בפנים?
שהם ניידים הם דומים ,
במארזים המוכנים גם יש את כל סוגי השקעים וטעינה משקע בייתי או מהרכב ( ביקרים גם יש חיבור לטעינה מפאנל סולארי )
danny_aaron
13-08-21, 02:17
היי , התחבטתי רבות בנושא ולבסוף ייצרתי משהו שממש אהבתי כי הוא נייד ואני מעביר אותו ברגע לפרייבט או לרכב של חבר .
הכל בשרשור הבא :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117225-%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A2%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93
טוב, אחרי שהרבה זמן הסוללות ישבו במחסן היום טענתימאותן למשך כמה שעות והחלטתי לחבר.
כל סוללה בפני עצמה מראה 16.5 וולט.
כאשר אני משרשר אותן (פלוס למינוס) בעזרת מחבר זכר- נקבה ומודד אני לא מקבל קריאה.
ניסיתי לחבר את החוטים ללא מחבר ועדין- יוק.
מחשבות?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני מתעלק על השרשור.
אני בתהליך בניה של מערכת חשמל נפרדת לצרכנים מבוססת 2 סוללות 21 אמפר שעה כמו שכבר שמו פה (US $53.60 20%OFF | 12.8V 21A Lifepo4 battery pack 4S3P 32700 built-in 40A same port charge and discharge balance BMS 12V power supply
https://a.aliexpress.com/_v5i9YC)
בנוסף הוזמן dc2dc כזה: https://www.ebay.com/itm/900W-Digital-DC-DC-Output-10-120V-15A-Step-up-Power-Module-Boost-Converter-/172597536678?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
וחוץ מזה עוד vsr: US $16.42 20%OFF | Digital Display Voltage Sensitive Split Charge Relay VSR 12V 140A for Camper Car RV Yacht Steamer Smart Dual Battery Isolator
https://a.aliexpress.com/_uxa7PQ
ומתג : US $4.14 50%OFF | 100A Car Battery Rotary Disconnect Switch Safe Cut Off Isolator Power Disconnecter for Motorcycle Truck Marine Boat RV
https://a.aliexpress.com/_vKibUs
אשמח לראות איזה מארזים בניתם לכל העניין, כולל קישורים לקופסאות אלומיניום/פלסטיק וכו'.
האם ברוס תחמושת יכול להיות מארז טוב בהנחה שהכל נכנס? האם אני צריך לדאוג לידינו. אש, ואטימות או לכל דבר אחר?
בנוסף, אם אני מפריע לשרשור הנוכחי אשמח לפח לשרשור חדש.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
טוב, אחרי שהרבה זמן הסוללות ישבו במחסן היום טענתימאותן למשך כמה שעות והחלטתי לחבר.
כל סוללה בפני עצמה מראה 16.5 וולט.
כאשר אני משרשר אותן (פלוס למינוס) בעזרת מחבר זכר- נקבה ומודד אני לא מקבל קריאה.
ניסיתי לחבר את החוטים ללא מחבר ועדין- יוק.
מחשבות?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
זו תחילה של חידה, ועכשיו אנחנו צריכים לנחש-איזה מצברים?
איך הגעת לערך של 16.8 וולט?
למה אתה משרשר ?
או בקיצור, אם אתה רוצה עזרה, אז בבקשה יותר פרטים
אני מתעלק על השרשור.
אני בתהליך בניה של מערכת חשמל נפרדת לצרכנים מבוססת 2 סוללות 21 אמפר שעה כמו שכבר שמו פה (US $53.60 20%OFF | 12.8V 21A Lifepo4 battery pack 4S3P 32700 built-in 40A same port charge and discharge balance BMS 12V power supply
https://a.aliexpress.com/_v5i9YC)
בנוסף הוזמן dc2dc כזה: https://www.ebay.com/itm/900W-Digital-DC-DC-Output-10-120V-15A-Step-up-Power-Module-Boost-Converter-/172597536678?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
וחוץ מזה עוד vsr: US $16.42 20%OFF | Digital Display Voltage Sensitive Split Charge Relay VSR 12V 140A for Camper Car RV Yacht Steamer Smart Dual Battery Isolator
https://a.aliexpress.com/_uxa7PQ
ומתג : US $4.14 50%OFF | 100A Car Battery Rotary Disconnect Switch Safe Cut Off Isolator Power Disconnecter for Motorcycle Truck Marine Boat RV
https://a.aliexpress.com/_vKibUs
אשמח לראות איזה מארזים בניתם לכל העניין, כולל קישורים לקופסאות אלומיניום/פלסטיק וכו'.
האם ברוס תחמושת יכול להיות מארז טוב בהנחה שהכל נכנס? האם אני צריך לדאוג לידינו. אש, ואטימות או לכל דבר אחר?
בנוסף, אם אני מפריע לשרשור הנוכחי אשמח לפח לשרשור חדש.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני חושש שה DC2DC שהזמנת, לא מתאים.
לפי התאור זה step-up ואתה צריך step-up, step down, continues.
עם הזמנת VSR ( החלטה נכונה לדעתי) למה הזמנת את המפסק הראשי ( של ה 100A)?
לגבי קופסה, ארגז תחמושת זו אופציה הגיונית.
אם רוצים משהו יותר מדויק, אני בונה מארזים מפח 1.5-2 ממ מגולוון, שתי חתיכות מכופפות בצורת "ר" והלחמות פיקים. תחתית מולחמת, מכסה עם ברגים.
בהצלחה
זו תחילה של חידה, ועכשיו אנחנו צריכים לנחש-איזה מצברים?
איך הגעת לערך של 16.8 וולט?
למה אתה משרשר ?
או בקיצור, אם אתה רוצה עזרה, אז בבקשה יותר פרטיםצודק, מצרף פרטים.
הזמנתי מצברי 18ah 14.8v כפי שהומלצו ע''י חנן (מצרף תמונה). את הטעינה הראשונית בצעתי עם המטען 220 שקיבלתי יחד עם המצברים.
כבר מבין שטעיתי וחיברתי את המצברים בטור ולא במקביל וטוב שעצרתי כדי לשאול ולחזור איטרה בקריאה בשרשור.
בכל אופן, נסיונות החיבור לצורך מדידה בוצעו גם בטור וגם במקביל כאשר כל מצבר הראה בנפרד 16.7 אך בעת חיבורם בטור או במקביל קיבלתי חסר תוצאה.
אבדוק עם רב מודד נוסף, לדעתי הבעיה שם.....
בכל אופן נבחר ארגז כלים קטן שיכיל בינתיים את המצברים, הוזמן גם מצבר שלישי שיוכל לשבת שם בנוח.
המצברים חוברו למתג של 80 אמפ' וממנו לקופסת פיוזים קטנה שאליה יחוברו השקעים.
לאחר שאסיים זאת אגש לכיוון 2 המטענים שהזמנתי. חשבתי להכניס את המטענים אל תוך חתיכת פרופיל אלומיניום מלבני 10*4 לטובת פיזור החום ואת הפרופיל להדק עם ספייסרים כגון אומים לארגז הציוד של בבגאז'.
מקווה שמדובר ברעיון טוב, אשמח להצעות לשיפור
גם אני חשבתי לשלב svr לתוכנית והוא כבר ממתין בבית.
בנוגע לשאלת המיקום- הכי טבעי למקם את ה svr בתא המנוע, מצד שני האם יש מניעה למקם אותו דוקא קרוב יותר למטענים- בתא המטען, מחובר לפלוס בריא?
גיאhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20211120/2be2900cd348bf21dc58ceb75491d3dc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211120/af99f501bcaac10f3c9876c3785d2dd6.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211120/3671acfe5854ffab3330c2b90abbf7ef.jpg
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני חושש שה DC2DC שהזמנת, לא מתאים.
לפי התאור זה step-up ואתה צריך step-up, step down, continues......
למה לא נכון ? Lifepo4 עם מתח טעינה של 14.4v למה צריך גם step down?
יש bms מובנה במארז.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
למה לא נכון ? Lifepo4 עם מתח טעינה של 14.4v למה צריך גם step down?
דורון,
אנחנו חוזרים לדיון ישן :-)
ל DC2DC שני תפקידים-1- לספק את המתח הנכון.
2- להגביל את זרם הטעינה.
תאורטית, ניתן לייצר dc2dc עם שני מעגלים נפרדים. אבל בפרקטיקה, רוב המעגלים ( ב dc2dc מהסוג והמחירים האלו) מבצעים את השליטה על הזרם, ע"י הורדה של המתח.
נגיד והמצבר ברכב שלך נותן 13v, והמצבר צרכנים על 13.2 ואתה רוצה לטעון אותו ל 14.4.
ה dc2dc יעלה את המתח, בהדרגה, תוך כדי שהוא דואג שהזרם שזורם במערכת לא עובר את ההגדרה ( נגיד 10 אמפר).
כל פעם שהמתח צרכנים עולה, זרם הטעינה ירד, ה dc2dc יעלה טיפה את המתח, מה שיגדיל את הזרם.
וכך,עד 14.4וולט ואפס זרם.
אבל, מה יקרה עם הליתיום יתפרק ל 11.6וולט, והרכב נותן 13V, והם מחוברים דרך stepup dc2dc?
ה dc2dc לא יודע איך להוריד את המתח ( ע"מ) לשלוט בזרם. במקרה הזה יכולים להתפתח זרמי טעינה חזקים ובלתי נשלטים.
זו בעיה שנתקלתי בה ( ולקח לי זמן להבין).
כאמור, מבחינה תאורטית, זה בהחלט פתיר, אבל במבחן הניסיון, זה מה שקרה לי.
דרך אגב, יכול להיות שלמצברים האלו יש BMS שיודע להגביל את זרם הטעינה לערכים שמתאימים לפרוייקט, ואז dc2dc כזה, כנראה מספיק.
למרכז שאני שמתי יש bms.
אני קצת נתקל במשהו מוזר עם הסוללה. ניסיתי לפרוק אותה לגמרי והצלחתי להגיע עד ל-11.5 וולט, אח''כ הנורה שחיברתי פשוט כבתה. אח''כ ניסיתי להטעין והמטען שיש לי לא ממש מסתדר עם הרעיון.
מאוחר יותר אעלה תמונות מסודרת.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
למרכז שאני שמתי יש bms.
אני קצת נתקל במשהו מוזר עם הסוללה. ניסיתי לפרוק אותה לגמרי והצלחתי להגיע עד ל-11.5 וולט, אח''כ הנורה שחיברתי פשוט כבתה. אח''כ ניסיתי להטעין והמטען שיש לי לא ממש מסתדר עם הרעיון.
מאוחר יותר אעלה תמונות מסודרת.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
איזה מטען?
11.5 נראה מספר הגיוני לBMS לחתוך את ההספקה.
מצ"ב תמונה של המטען.
יש מצב Lipo, מצב NiMH, מצב NiCd, מצב Pb.
ניסיתי לטעון על מצב Lipo ב-5 אמפר שעה.
אחרי חצי שעה בערך הטעינה נפסקת עם איזה error, לא צילמתי אותו.
השערות, הספק כוח שיש לי הוא 12 וולט 10 אמפר סיני. אולי הוא לא נותן 10 אמפר ושאני מנסה למשוך 5 אמפר לטעינה זה גדול עליו?
הסוללה שלי היא lifepo4, מצב lipo מתאים בכלל?
המטרה היא לטעון ולראות כמה בקצב קבוע ולראות כמה זמן טעינה להגיע ל-18 אמפר (ה-21 אמפר לא הגיוני כי זה בנוי מתאים של 6 אמפר, 4 תאים כפול 3).https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211120/a75795bfdbc30f2958e986e82a342e17.jpg
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מצ"ב תמונה של המטען.
יש מצב Lipo, מצב NiMH, מצב NiCd, מצב Pb.
ניסיתי לטעון על מצב Lipo ב-5 אמפר שעה.
אחרי חצי שעה בערך הטעינה נפסקת עם איזה error, לא צילמתי אותו.
השערות, הספק כוח שיש לי הוא 12 וולט 10 אמפר סיני. אולי הוא לא נותן 10 אמפר ושאני מנסה למשוך 5 אמפר לטעינה זה גדול עליו?
הסוללה שלי היא lifepo4, מצב lipo מתאים בכלל?
המטרה היא לטעון ולראות כמה בקצב קבוע ולראות כמה זמן טעינה להגיע ל-18 אמפר (ה-21 אמפר לא הגיוני כי זה בנוי מתאים של 6 אמפר, 4 תאים כפול 3).https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211120/a75795bfdbc30f2958e986e82a342e17.jpg
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא מתאים.
Lipo זה לא Lifepo4.
חוץ מזה, יש את שאלה של כמה תאים.
אני מנחש שהמטען הזה במצב Lipo עוצר ב 12.6V, ואתה צריך לטעון קרוב ל14v.
תעשה לעצמך טובה, אם אנחנו לא רוצים פה שרשור נוסף על פצצות מתקתקות, עדיף לשאול לפני ולא אחרי :-)
לפי התמונה, המצב הראשון תומך בשני סוגים: LiPo ו- LiFe. אז על פניו נראה שמתאים. כתוב גם שהוא מתאים לעד 6S ושלך רק 4S.
ככה בדיוק מגיעים לכותרת בחדשות (על דירה שנדלקה מטעינת ליתיום).
Lipo ו Lifepo4 הם טכנולוגית שונות עם מתחי טעינה שונים.
אני חוזר ומציע - זה לא מקום למשחקים וניחושים.
בנושאים כאלו אני בטח לא מתווכח עם זיו, אבל בהנחה שהמטען הוא ACCUCELL-6 ו- LiFe ו- LiFePo4 דומים במתחי הטעינה אז זה מה שכתוב במדריך של המטען ויש מצב שהוא כן מתאים:
136146
136147
תסתכל טוב על המספרים -
מתח טעינה מכסימלי של Lifepo4 הוא 3.6v
מתח מכסימלי של Lipo הוא 4.2v.
הפרקטיקה הנהוגה לגבי שימוש ברכב -
Lifepo4 בא במארז של 4 תאים, כלומר מתח טעינה מכסימלי - 14.4V.
Lipo בא במארז של 3 תאים, כלומר מתח מכסימלי של 12.6V.
ההבדלים "הקטנים" האלו אחראיים לרוב השרפות של מצברי ליתיום.
מצד שני, מטען שמיועד ל Lipo ומוציא 12.6, יכול להסביר למה מצבר Lifepo4 שמיועד ל 14.4V, לא נטען עד הסוף.
זיו, סליחה שאני מתערב. אינני מומחה בליתיום.
אבל אם המטען בפירוש כותב שהוא יודע לטעון גם ליפו וגם ליפה, ובהוראות גם מציין מה הבדלי הטעינה,
איפה פה הבעיה?
המטען יודע לבחור לבד את התכנית, ואם לא, אז ניתן ידנית לבחור (לפחות במטענים שיש אצלי). כל מה שהוא מבקש מהמשתמש, זה לוודא שנבחרה התכנית הנכונה.
לפותש,
קרא את ההוראות וראה איך אתה מעביר למצב ליפה.
איל,
מי אמר שיש בעיה או שהמטען לא מתאים?
אני בסה"כ מתייחס להודעה #101-
"יש מצב Lipo, מצב NiMH, מצב NiCd, מצב Pb.
ניסיתי לטעון על מצב Lipo ב-5 אמפר שעה.
אחרי חצי שעה בערך הטעינה נפסקת עם איזה error, לא צילמתי אותו."
ולאמירה מאוחרת יותר על "הדימיון" במתחי טעינה.
לא מכיר את המטען הזה ולא יודע מה הוא הוא יודע לעשות.
אני רק מכיר את המפרטים של Lipo ו Lifepo4.
ובמיוחד במארזים לשימוש ברכב ( 3 תאים לעומת 4).
מצטרף להמלצה לקרוא וללמוד לפני שמחברים.
תירגעו, לא שרפתי את הבית!
יש מצב life שמצאתי אח''כ וטוען לפי נומינלי של 3.3 וולט לתא, מוגדר ל-4 תאים.
פרקתי את הסוללה והטענתי שוב. אחרי 15.5 אמפר המטען רשם לי connection break. אני מניח שה-bms המובנה ניתק אותי.
אמנם רשום 21 אמפר אבלנבהיגיון הנומינלי אמור להיות 18 אמפר ואולי 15.5 זה לא מרשים במיוחד אבל זה טוב מספיק מבחינתי לאור העובדה שאני מתכנן לשים 2.
השלב הבא הוא הזמנת סוללה נוספת לבניית מארז להכל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"יש מצב Lipo, מצב NiMH, מצב NiCd, מצב Pb.
לפי הכיתוב שעל המכשיר מצב LiPo כולל בתוכו את מצב LiFe בדיוק כשם שמצב NiMH כולל בתוכו את מצב NiCd.
ולאמירה מאוחרת יותר על "הדימיון" במתחי טעינה.
הדמיון שאני כתבתי עליו בהודעה #105 הוא בין LiFe ו- LiFePo4.
על פניו נראה שהמטען מתאים ויכול להיות שהבעיה היא שלא נבחרה התכנית המתאימה לסוג הסוללה.
תירגעו, לא שרפתי את הבית!
יש מצב life שמצאתי אח''כ וטוען לפי נומינלי של 3.3 וולט לתא, מוגדר ל-4 תאים.
פרקתי את הסוללה והטענתי שוב. אחרי 15.5 אמפר המטען רשם לי connection break. אני מניח שה-bms המובנה ניתק אותי.
אמנם רשום 21 אמפר אבלנבהיגיון הנומינלי אמור להיות 18 אמפר ואולי 15.5 זה לא מרשים במיוחד אבל זה טוב מספיק מבחינתי לאור העובדה שאני מתכנן לשים 2.
השלב הבא הוא הזמנת סוללה נוספת לבניית מארז להכל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני רגוע ( אחרי הכל אני לא שותף בנכסים שלך, ולא בחברת הביטוח שלך).
בסה"כ ניסיתי להגיד, שבמקרה של ליתיום, עדיף "למצוא" לפני ולא אח"כ.
לגבי ערכי הטעינה, לא הייתי מתרגש מהמספרים ( 15.5, 18, 21...).
בגדול, זה חוזר לדיון ה dc2dc.
ברגע שיש BMS שמנהל את הטעינה של הליתיום, אז יותר נכון לחבר אליו dc2dc ולא מטען.
כל המטרה של כל ההתעסקות הזו הייתה לבדוק אם הסוללה הזו שווה משהו.
מבחינתי יש BMS שעובד והקיבולת שלה בסדר לצרכים שלי (בשילוב עם עוד אחת).
כל שאר הרכיבים ננו אחרי המלצה של מישהו שכבר התגלח איתם.
עכשיו אפשר לשחרר ולעבור הלאה עד שאחליט איפה הכל יושב ועד שתגיע סוללה נוספת.
ועכשיו לבקשתי המקורית... תנו קצת דוגמאות למארזים שלכם, על מה התבססתם, לאיזה דברים לשים לב (כמו למשל קירור) וכו' (גם תמונה או שתיים יהיה נחמד).
תודה
מחזיר אתכם לעניין ה vsr
האם יש משמעות אם הוא ממוקם בקרבה לאלטרנטור והמצבר הראשי או שניתן למקם בתא המטען בסמוך למצבר המשני?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לפי מה שאני מבין כדאי שיהיה 3רוב ככל האפשר למצבר כדי למנוע זיוף בריאה שלו בעקבות מפל מתח וניתוק מוקדם מדי.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מחיה את השרשור.
יצא שנפל לידי מצבר אופטימה כחול חדש שישמש כמצבר צרכנים בשלב זה.
כיום יש פלוס בריא מתא המנוע של הפאג'רו לתא המטען עם פיוז מפסק שמזין קופסת פיוזים לצרכנים. אני חושב לחבר את המצבר החדש עם מינוס קבוע לקופסת הפיוזים ובנוגע לפלוס- לחבר דרך פיוז מפסק נוסף.
כשמגיעים לחניון לנתק את המצבר הראשי ולחבר את מצבר הצרכנים למשך חניון הלילה/ הפסקה ארוכה.
עד כאן, פשוט וקל.
השאלה היא אם אשאיר את שני המצברים מוברים במקביל כשהמנוע מונע, האם האלטרנטור יזהה את המצבר השני כצרכן ולמעשה יטען אותו, והאם יכולה להגרם טעינת יתר? נזק למצבר או לאלטרנטור?
המצבר הראשי הוא ורטה 95 א''ש רגיל, כלומר שני מצברים שונים.
תודה, גיא
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.