PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה הדבקת פלציב לגג פיבר



אלדר
14-07-21, 10:40
לקראת הקיץ הלוהט רוצה לבודד את הגג של הרנגלר עם פלציב 15 מ"מ דחוס.
באיזה דבק כאדי להשתמש שיחזיק מעמד ולא יפול בכל יום חמסין


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

ofir1977
14-07-21, 10:51
פלציב זה נועד לבידוד אקוסטי לא לבידוד תרמי.
חפש בגוגל בידוד תרמי לרכב, יש מגוון של מותגים.
יכול לתת לך כיוון - כנס לאתר של חברת תרמו טק.


Sent from my SM-G991B using Tapatalk

סולי
14-07-21, 11:10
1+על טרמוטק!

ולמיטב ידיעתי לרנגלר יש הכל מהמדף... כולל בידוד חום ורעש אקסטרא לגג פיבר המקורי.
ממליץ בחום לבדוק אופציה למוצר ייעודי

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

grand
14-07-21, 11:33
כנס לעלי אקספרס ותזמין 2 יריעות 1x3מ' בידוד שחור עובי 1 סמ, עלות מאוד זולה בהשוואה לקיט של מופאר שעולה כמו שק יהלומים, פרק את הגג תחתוך ותדביק לפי הצורה, מבודד חום אצלי מעולה, הדבק שבא איתו מחזיק מצויין.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

אלדר
14-07-21, 11:40
מכיר את הקיטים שנמכרים
יש קישור למוצר?

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

grand
14-07-21, 11:45
₪ 32.69 32%OFF | 10MM 100x200CM 100x300CM Car Sound Proofing Deadening Truck Anti-noise Sound Insulation Cotton Heat Closed Cell Foam
https://a.aliexpress.com/_mqIQE6R

נסה
יריעה אחת גם תספיק אם לא תפקשש במדידות

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ofir1977
14-07-21, 13:01
עדיף לחפש יריעה כזו אבל שצד אחד שלה הוא רפלקטיבי.
יגביר את היעילות ותוספת מחיר לא גדולה.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

נדב42
14-07-21, 13:18
לי מודבק כזה כבר שנתיים על הצד הפנימי של מכסה המנוע בויטארה. קל ליישום, נמתח מעט אז מתמודד לא רע עם קימורים, לא רואה סימני דעיכה של הדבק. כנראה תצטרך יותר מיריעה אחת ...

https://www.amazon.com/-/he/dp/B00069QLVC/ref=cm_sw_r_cp_awdb_imm_7A3N27YT10CTC9A7 4P4H

zivo
14-07-21, 16:14
פלציב זה נועד לבידוד אקוסטי לא לבידוד תרמי.
חפש בגוגל בידוד תרמי לרכב, יש מגוון של מותגים.
יכול לתת לך כיוון - כנס לאתר של חברת תרמו טק.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk

אני לא יודע על מה מבוססת הקביעה הזו, אבל שני הקישורים ששמו, זה בדיוק חומר כמו שפלציב מייצרים (close cell).
ההבדל היחיד, זה כבר מגיע עם הדבק, ובמקרה של החומר שנדב המליץ, גם ניר אלומיניום (להחזרת קרינה).
אין לי מושג מה איכות הדבק של המוצר מעליאקספרס.

בגדול, אני חושב שהכיוון של פלציב נכון. יש יריעות \ גלילים של חומר שמיועד לבידוד בבניה ( זה חומר קל יותר וזול יותר, אתה לא צריך איכות של מזרון קמפינג). תחפש קצת באתר באינטרנט, בטוח שיש להם איזה דבק מתאים.

אוהב נגב
14-07-21, 16:28
לחברת "ליוגב" יש דבק בדיוק לדבר הזה + עמיד בחום. מוצר מעולה. לא זול.

omri_t
14-07-21, 22:26
דבק מגע.

אבל אכן בטמפ חמה ממש הוא עלול להחלש.

grand
14-07-21, 22:35
לגבי איכות הדבק במוצר מעליאקספרס, לאחר הדבקה אם פספסת פינה ותנסה לקלף, זה בלתי אפשרי ללא שיוף של החומר, מדוע להתעסק עם דבק מגע?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

אוהב נגב
15-07-21, 01:18
לחברת "ליוגב" יש דבק בדיוק לדבר הזה + עמיד בחום. מוצר מעולה. לא זול.
ושוב ליוגב: 3m Scotch-Weld 1357

bazz270
15-07-21, 07:46
פלציב ופייבר זה משטחים בדרך כלל קשים להדבקה בגלל surface energy נמוך במיוחד שלהם.

הדבקים שמתאימים להצמדות חומרים כאלה זה דבקים יעודים בעיקר על בסיס אקרילי (כמו דבק 3 שניות) או למשל 3m 8010 או של חברות מתחרות

דבקים לא זולים (אקדח +טיובה קטנה+ראשי התזה סביבות ה350 שקל ) אבל זה הדבר היחיד שיצמיד איכותית את החומרים האלה.

השיקול הנוסף והיתרון לדבקים על בסיס אקרילי באפליקציית תא נוסעים בתעשיית רכב הוא פליטת רעלים של הדבק ושל הבידוד בטווח טמפ' עבודה.

למשל הדבקות דינאמאט הפופולארי אצל חובבי סאונד במרחב פנימי של הרכב (עצם היותו מבנה על בסיס ביטומן שפולט מסרטנים לאחר חימום) אסורה בהחלט ולא מומלצת על ידי היצרן.

אלדר
16-07-21, 23:30
פלציב 10 מ"מ הודבק עם דבק דו צדדי של m3.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210716/29cd0ac4bae59ba149b377ad1772a334.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210716/963d3a406cbc4dec9f42b7b69f0156ce.jpg

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-07-21, 08:22
למשל הדבקות דינאמאט הפופולארי אצל חובבי סאונד במרחב פנימי של הרכב (עצם היותו מבנה על בסיס ביטומן שפולט מסרטנים לאחר חימום) אסורה בהחלט ולא מומלצת על ידי היצרן.

יריעות OEM של יצרני רכב הן ביטומניות.
הן לא מגיעות למצב חימום ברכב שאינו עולה באש..

bazz270
17-07-21, 10:11
מעניין מאוד.
יצרן רכב ששם יריעות ביטומן בתוך תא נוסעים?זה בהגדרה לא חומר לשימוש פנימי.

מי היצרן הזה?טמפ ברכב מגיע ל 65 עד 70 מעלות צלזיוס בחניה.הביטומן בטווחים האלה פולט רעלים מסרטנים (מוזמנים לעיין בדפים טכניים של המוצרים).

אבל אם אתם כמובן רוכשים כאלה רכבים ששמים בהם בידוד מסרטן עוד במפעל אז בחירתכם למה שאתווכח

סולי
17-07-21, 10:22
פלציב 10 מ"מ הודבק עם דבק דו צדדי של m3.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210716/29cd0ac4bae59ba149b377ad1772a334.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210716/963d3a406cbc4dec9f42b7b69f0156ce.jpg

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

יפה מאוד! השינוי מורגש?

Bazz280,
לא יודע אם ביטומן, אבל בפנים הקבינה בסמוראי אצלי על הרצפה ועל תעלת הגיר יש חומר בידוד מקורי מהמפעל, לי מרגיש גמיש בחום וקשיח בקור.

כשרוצים לפרק את היריעות הללו מומלץ להשתמש בקרח יבש ואז הן מתנתקות יחסית בקלות מהבודי.

חומר שחור צבוע בצבע הרכב, בינו לבין הבודי אין צבע עליון רק הייסוד.
זה מה שנקרא ביטומן?

https://youtu.be/qYBKccuh5yM

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

bazz270
17-07-21, 10:28
לא יודע מה זה בסמוראי

אפשר לשים בידוד על בסיס ביטומן במקום בו לא ניתן לנשום את הרעלים שנפלטים.מקומות מאווררים או פתוחים outdoor


אני מכיר כמה גאונים שחושבים שזה סבבה להדביק את כל האוטו ביריעות פזקר אז אני כבר לא מופתע מכלום.

בטח יש גם כמה יצרני רכב שבאמת יעשו את זה כי מה אכפת להם מכם.גם ככה לא תוכיחו כלום

ד ו ר ו ן
17-07-21, 10:45
מעניין מאוד.
יצרן רכב ששם יריעות ביטומן בתוך תא נוסעים?זה בהגדרה לא חומר לשימוש פנימי.

מי היצרן הזה?טמפ ברכב מגיע ל 65 עד 70 מעלות צלזיוס בחניה.הביטומן בטווחים האלה פולט רעלים מסרטנים (מוזמנים לעיין בדפים טכניים של המוצרים).

אבל אם אתם כמובן רוכשים כאלה רכבים ששמים בהם בידוד מסרטן עוד במפעל אז בחירתכם למה שאתווכח

מרצדס למשל..

יריעות ביטומניות של wurth זה המקורי לפחות לפי הפרסומים.

כשקילפתי את הריפוד רצפה כדי לבודד את הקבינה בטויוטה, היריעות בידוד והפחתת ויברציות המקוריות שמודבקות על חלק מהרצפה הרגישו בדיוק כמו היריעות של וירט.
הן כמובן צבועות, אז אולי זה הבידוד אדים שהתכוונת, אבל אני מאאד ספקן שחברה כמו דיינמאט שמככבת בארץ התביעות הבלתי פוסקות ארהב הייתה מוכרת מוצר עם פוטנציאל סיכון כמו שתארת.
אני נוטה להניח שבין ביטומן טבעי מבוסס נפט לבין המוצר המסחרי לרכב יש עיבוד וקיבוע כימי אחר שמאפשר שימוש.
כמו מליון חומרים אחרים שמהווים בסיס למוצרים בשימוש אנושי.

פלסטיק למשל..

אלדר
17-07-21, 11:04
יפה מאוד! השינוי מורגש?

Bazz280,
לא יודע אם ביטומן, אבל בפנים הקבינה בסמוראי אצלי על הרצפה ועל תעלת הגיר יש חומר בידוד מקורי מהמפעל, לי מרגיש גמיש בחום וקשיח בקור.

כשרוצים לפרק את היריעות הללו מומלץ להשתמש בקרח יבש ואז הן מתנתקות יחסית בקלות מהבודי.

חומר שחור צבוע בצבע הרכב, בינו לבין הבודי אין צבע עליון רק הייסוד.
זה מה שנקרא ביטומן?

https://youtu.be/qYBKccuh5yM

Sent from my SM-G781B using Tapatalkתודה, הדבקתי אתול בערב, עיידן לא יודכ לגבי שינוי.
אבל אתמול בצהריים שנסעתי הרגשתי שהגג פולט חום בצורה מטורפת.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

bazz270
17-07-21, 11:20
מרצדס למשל..

יריעות ביטומניות של wurth זה המקורי לפחות לפי הפרסומים.

כשקילפתי את הריפוד רצפה כדי לבודד את הקבינה בטויוטה, היריעות בידוד והפחתת ויברציות המקוריות שמודבקות על חלק מהרצפה הרגישו בדיוק כמו היריעות של וירט.
הן כמובן צבועות, אז אולי זה הבידוד אדים שהתכוונת, אבל אני מאאד ספקן שחברה כמו דיינמאט שמככבת בארץ התביעות הבלתי פוסקות ארהב הייתה מוכרת מוצר עם פוטנציאל סיכון כמו שתארת.
אני נוטה להניח שבין ביטומן טבעי מבוסס נפט לבין המוצר המסחרי לרכב יש עיבוד וקיבוע כימי אחר שמאפשר שימוש.
כמו מליון חומרים אחרים שמהווים בסיס למוצרים בשימוש אנושי.

פלסטיק למשל..

לא רואה טעם לשכנע אחרת.

-->