התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גמגום בשניות הראשונות אחרי התנעה



אביב כרמי
14-07-21, 22:21
אהלן.
פראדו שנת 2000.
בחודשים האחרונים מגמגם כ 10 שניות אחרי שמניע. בדר"כ מניע סביר, אבל לפעמים רק סטרטר שני. החלפתי כבר צינורית של ניקוז המים מהפילטר וזה עזר אבל עדיין לא פיקס.
מישהו נתקל בטח כבר בתופעה הנ"ל, רעיונות?!

ד ו ר ו ן
14-07-21, 23:16
אויר במערכת.

אביב כרמי
15-07-21, 07:08
כן. את זה כבר הבנתי...
השאלה היא מאיפה נכנס/בורח?
את הנשם של המיכל כבר פתחתי( היה סתום), צינורית ניקוז פילטר החלפתי( הייתה יבשה ומשוחררת מעט).
אני שואל כי אולי מישהו כבר תיקן משהו דומה
לא נראה לי שזה מהמשאבה ולא מתחשק לי לפרק יותר מידי..
מישהו זרק לי שגם משאבת הפריימר (בית הפילטר) יכולה לעשות צרות וכדאי להחליף אבל אין למצוא כזו מקורית, מבדיקות שאני דוגם-ניתן לפמפם אותה 2-3 לחיצות לפני תנעות וברכבים של חברים נרא שלא ניתן לפמפם. לכן ראה לי שזה באמת אוויר

נדב ש.
15-07-21, 17:54
במשאבת עזר יש בדרך כלל שסתום אל-חוזר, מחזיק את הסולר שלא יחזור למיכל.

אביב כרמי
15-07-21, 19:45
וואללה. ואתה מכיר טכניקה לבדיקה שלו?

shmulikbg
15-07-21, 19:59
ניסית לפמפם במשאבת העזר לפני ההתנעה הראשונה?

אביב כרמי
15-07-21, 20:36
כן. מספר פעמים. בדר"כ ניתן לפמפם כשלוש לחיצות. אבל זה לא הכי עוזר...
רק אם אני נותן סטרטר קצר והוא לא מניע אז בסטרטר שאחריו (או שניים..) הוא מניע חלק.
אם אני מתעקש בסטרטר הראשון אז הוא מגמגם כמו נבלה

shmulikbg
15-07-21, 20:38
בדקת מצתי חימום?

אביב כרמי
15-07-21, 20:55
מצתים פיקס.
החלפתי לפני כשנה. למרות שהיו בסדר בערכי ההתנגדות. באותה הזדמנות גם הלכתי לדיזל רמלה ושיפצו את המזרקים-מאז אני עובר את הטסט בזלזול (בדיקת עשן..)

asafk
16-07-21, 10:31
זה התחיל אחרי טיפול?
יכול להיות שהפילטר לא יושב טוב במקום שלו? שהבית שלו לא אטום פיקס?

כן, יכול להיות שהמשאבת פריימינג לפעמים מאבדת אטימה מושכת קצת אוויר. זה קורה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-07-21, 12:32
יש ברז ניקוז מים בתחתית הפילטר?
לבדוק אם לא נפתח מעצמו/לא נסגר טוב בטיפול.

אביב כרמי
16-07-21, 15:32
פתחתי את כל הפילטר והסתכלתי. לחצתי על המשאבה-תוך כדי סתימת הצינור כניסה עם האצבע-מחזיק וואקום.
העסק למטה גם סביר-ה orings קצת עייפים(אלה שבתוך יחידת ניקוז המים), אני מדבר על החלק מהפלסטיק. דרך אגב-אין שסתום חד כיווני בחלק העליון..
ממשיך לשבור תראש
אעדכן כשיהיו התפתחויות

tooshey
16-07-21, 15:45
יש שסתום עלה חד כיווני, פשוט לא רואים אותו.
יש שני צינורות מתכת.
אחד רק צינור ישיר פתוח.
השני הוא זה שעובר דרך הדיאפרגמה ודרך השסתום למרכז.
נשוף לתוכו אוויר עם הפה - אתה צריך לשמוע את העלה רוטט ומזמזם.
מצוץ את הצינור לעשות ואקום- אתה צריך להרגיש שזה בואקום ולא מעביר אוויר.
אם זה לא כמו שתיארתי - העלה עקום, או שיש לכלוך או שיש חור בדיאפרגמה.
אם תקוע מליכלוך ניתן לשחרר עם לחץ אוויר.
אם העלה עקום ניתן לעקם חזרה עם לחץ אוויר.
אם לא מסתדר עם לחץ אוויר, או שיש חור בדיאפרגמה, יש להחליף בית מסנן.

בברכה, טושי

joniar
16-07-21, 15:52
שלום
לי זה העלה זיכרון ממקום אחר
לי ולחברים עם רכבים אחרים קרו כאלו גימגומים
והמקור עלה כתידלוק מתמשך בתחנת דלק זולה מאד המשותפת לכולנו
ההמלצה שקיבלנו היתה לרוקן את כל המיכל מדלק ולתדלק במקום טוב אחר
המלצה נוספת שקראתי פה באתר היא לא לתדלק פעמיים ברצף באותה תחנה
בהצלחה !

אביב כרמי
19-07-21, 13:49
טושי-יצאת אלוף!
הבעיה נפתרה! חיכיתי כמה ימים בשביל לוודא, היה לי חשש שזה יחזור אבל ואללה-מניע כמו חדש.
פתחתי את בית המסנן, מצצתי מהפתח כניסה ואכן הייתה בעיה קלה באטימה. לחץ אוויר לא שינה הרבה. מה שעזר זה הכנסת מסיר שומנים ומשחק עם הפומפה. נשפתי, מצצתי, הכנסתי לחץ אוויר בכל הכיוונים וטעמתי קצת מהקוקטייל שיצא. אח"כ שטפתי טוב במים ואח"כ יבשתי ופתאום התחילו לשמוע את השסתום וזה גם התחיל להרגיש חדש. ולבסוף היה גם וואקום כמו שצריך. כאמור, המנוע מניע ועובד חלק! שוב, תודה ליועצים ובראשם לטושי על ההוראות הברורות.
ממליץ לכל בעלי הפראדו לבצע את פעולת התחזוקה הפשוטה הנ"ל. אין לי ספק שהרבה חברה אכלו קש ובזבזו הרבה כסף וגם עשו נזק למנוע\משאבה בגלל מוסכים לא מקצועיים.
בברכת 1KZ-TE שמח
כרמי

אביב כרמי
29-07-21, 17:09
טוב.
כבר שבוע אני מתבייש ומחזיק את זה בבטן.
התופעה חזרה😔
אולי זה עזר באמת אבל פה ושם הוא שוב מגמגם אחרי התנעות. פתחתי שוב את בית המסנן ווידאתי שהכל בסדר.
כנראה נכנס אוויר ממקום אחר

ד ו ר ו ן
30-07-21, 01:38
יש ברז ניקוז מים בתחתית הפילטר?
לבדוק אם לא נפתח מעצמו/לא נסגר טוב בטיפול.

נבדק?

tooshey
30-07-21, 07:50
בטל את ברז ניקוז המים בתחתית הפילטר כדי לשלול בעיות.
בפראדו, בגלל שאין מקום מתחת למסנן , העלו את הברז כלפי מעלה עם צינורית.
מקור לצרות.
כך או כך, בארץ, לא מנקזים מים כמעט אף פעם.
במסננים רגילים, בלי צינורית, אני פשוט אוטם את הברז עם טפלון.
התבריג, ה 0 רינג והחור.
לא נפתח מויברציות, לא נוזל.
תמצא את הדרך לבטל או לאטום את תחתית המסנן שלך.

דבר נוסף, בדוק שוב שבית המסנן מתפקד בצורה מושלמת.
אם שסתום העלה נתפס שוב פתוח בגלל ג'יפה, סימן שיש לך טינופת במיכל הדלק.

בדוק שצינורות הגומי יושבים בלחץ על צינורות המתכת.
במכטניות ישנות, הגומי מתייבש ומתקשה ולא אוטם את צינור המתכת.
אמנם אין נזיחת סולר אבל אוויר יכול להכנס.
דבר אחרון, יתכן והמסנן שלך פגום.


בברכה, טושי

אביב כרמי
30-07-21, 09:28
אוקי טושי.
מתחיל לעבוד.
אעדכן עוד כשבוע

אביב כרמי
03-08-21, 11:16
אוקי. זה לא זה.
אטמתי את ברז הניקוז עם בורג ו rtv בתוך הצינור. גם את שאר המקומות סביב תחתית המסנן סידרתי טוב טוב עם טפלון אבל זה לא עזר.
השסתום החד כיווני נבדק ונוקה שוב-נראה לי שהוא בסדר-לא בטוח.
נראה לי שהשלב הבא יהיה להחליף את כל יחידת הפילטר על מנת לנסות ולבודד את מקור כניסת האוויר. חשבתי להרכיב בית פילטר חילופי וחדש, הבעיה שאין מקורי חדש.

נדב ש.
03-08-21, 13:30
מה לגבי שאר הצנרת גומי, בדקת מה מצבה?
מהמיכל סולר, מהפילטר למשאבה?

Gershon
03-08-21, 15:30
א.במנוע 1KZ-TE יש משאבת הזרקה ממוחשבת דגם VE של DENSO
ב.יש כאן בלאי(תיזמון של משאבה.....)
ג.יש גם SELF DIAGNOSTIC ויש קוד תקלה(אולי)-14

אביב כרמי
03-08-21, 15:37
את הצינורות בדקתי-רק ויזואלית.
כפי שאני מבין, רק הצינור מהפילטר לכיוון המשאבה עלול לעשות בעיות.
בנוגע למשאבה?! משתדל לא ליגוע בה בכלל בינתיים-אין שום קוד תקלה.
אני מזכיר שבוצעה החלפת מזרקים לאחר שיפוץ בדיזל רמלה לפני כשנה וחצי.. אני חושש שאולי זה קשור?! עבדתי מסודר, עם טורקים וכו..והרכב היה פיקס לאחר ההחלפה.
חוץ מזה-יש לרכב 350000קמ-נראה לי שהמשאבה צריכה לעבוד פיקס לפחות עוד מספר כזה. אבל אולי אני טועה

Gershon
03-08-21, 15:46
חוץ מזה-יש לרכב 350000קמ-נראה לי שהמשאבה צריכה לעבוד פיקס לפחות עוד מספר כזה. אבל אולי אני טועה

אתה טועה ובגדול

ד ו ר ו ן
03-08-21, 16:52
חוץ מזה-יש לרכב 350000קמ-נראה לי שהמשאבה צריכה לעבוד פיקס לפחות עוד מספר כזה. אבל אולי אני טועה

שים בצד לרגע את הסימפטום האופייני לאויר מאיפשהו,

לגבי המשאבה,
השאלה מה היא עברה בזמן שהיא לא הייתה אצלך,
תדלקו סולר או חולר/מים?
הפילטר היה מקורי/איכותי או דראק שהעביר ג׳יפה למשאבה..

אביב כרמי
03-08-21, 20:04
שמעו, הרכב אצלי משנת 2006! מטופל בקפדנות, מחליף פילטר דלק כל שנה!

- - - Updated - - -

ולגבי המשאבה-לפי ההגיון שלי(שיתכן מאוד שהוא דפוק), במידה והמנוע עובד יפה וצריכת הדלק טובה יחסית לאורך השנים והתופעה מתרחשת רק בשניות הראשונות לאחר התנעה, האין התופעות שוללות בעיית משאבה?!

ehudzeelim
03-08-21, 20:40
שמעו, הרכב אצלי משנת 2006! מטופל בקפדנות, מחליף פילטר דלק כל שנה!

- - - Updated - - -

ולגבי המשאבה-לפי ההגיון שלי(שיתכן מאוד שהוא דפוק), במידה והמנוע עובד יפה וצריכת הדלק טובה יחסית לאורך השנים והתופעה מתרחשת רק בשניות הראשונות לאחר התנעה, האין התופעות שוללות בעיית משאבה?!

לדעתי אתה צודק ולא מדובר במשאבה, למרות שהכל אפשרי
האם הבעיה מופיעה ביתר שאת כשהמנוע קר? אם כן ייתכן שכן קשור לפלגים חימום או מנגנון אחר שמאזן את הסלד סרק בטמפ נמוכה
אם לא, והתופעה דומה בעוצמתה במנוע קר או חם, לדעתי קשור לאוויר במערכת כמו שכתבו לפני

tooshey
03-08-21, 21:21
שי קומבינה פשוטה שאתה יכול ליישם באופן זמני או קבוע.
משאבת דלק חשמלית אוניברסלית על קו הדלק בין המסנן ומשאבת ההזרקה.
מופעלת ממסר כאשר ההזנה היא + אחרי סוויץ והפיקוד הוא + שבא אחרי פיוז טעינה או מהחיווי של לחץ השמן (כך המשאבה לא תעבוד סתם כאשר המנוע כבוי והסוויץ פתוח).
אני נוהג להשתמש בפתרון הזה כדי לשלול בעיות או כדי להתגבר על בעיות בעלות נמוכה.

בברכה, טושי

Gershon
04-08-21, 14:22
שי קומבינה פשוטה שאתה יכול ליישם באופן זמני או קבוע.
משאבת דלק חשמלית

בברכה, טושי
זה יעבוד(ייתן אינדיקציה) אם SPILL VALVE SOLENOID חי ונושם
אם הוא חי ולא נושם-אז יש לו כיוון דרך בורג עליו
אם הוא לא חי=לא נושם-מחליפים
P.S
דיבורי מסדרה-*בוא לנחש* פרק 3

אביב כרמי
28-08-21, 11:25
עדכון!
קיבלתי את בית המסנן החדש שהזמנתי(megazip)
התופעה נעלמה! כנראה שהשסתום הנחבא היה דפוק. יש רק עניין אחד שמצריך המשך טיפול וזאת העובדה שקוטר הצינור של יציאת הדלק עבה מידי. דחפתי בכח את צינור הגומי והוספתי באנד.
עכשיו נשאר לשנות את קוטר צינור הדלק שיתאים.
מקווה שזה באמת נגמר בזה הפעם..

אביב כרמי
29-08-21, 11:54
גם זה סודר-ראו בתמונה
הלכתי לחרט-ייצר לי ניפל בקוטר 10.5 והצד השני 8.5 (לצינור המקורי).-שיכנס בלחץ
צינור 10 מ"מ מגומי ת"א, חיבורים עם באנדים ובא לציון גואל.
מסקנה-כל בעלי הפראדו עם 1KZ, לפני שמסתבכים-נא לטפל בשסתום הבלתי נראה הנ"ל.
כרמי
134985

Eitan_S
29-08-21, 14:07
היתה לי תופעה דומה בפראדו 2001 .

לאחר הנעה גימגום שהיה נעלם לאחר מספר לחיצות על דוושת הגז אולם עם שילוב לדרייב/רוורס הגמגום היה חוזר.

לאחר החלפת פילטר אויר למקורי וניקוי ה - MAF היה שיפור לזמן קצר אולם שוב חזר הגמגום.

רק לאחר החלפת הפילטר הממוספר 23265 נפתרה הבעיה.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Toyota&ssd=%24%2AKwGIvK2-g97_5ePc8sbbmtDE5OP9jIOOj52DscGZyJ-Ameacz8-SmIGNwMTO1dqjltPZ0tifgIqQnIWElZiBnoyNi4S cz8-Y1JmGn4uMjojQ2LOYxsLL09_8xcGEhZiBnuvz9Z6 SwYSCmIGe9-7-_eTa1LviioyNioqIh9rP3ZjY35-AmYuG0tjFipmQn9fYnoTBprXwgozxl_z27q20ppi XntvT356E0tmMAAAAAPuiQAw%24&vid=0&cid=&uid=337624&q=jteaz99jx10001499

-->