PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת תפוח בזרוע פיטמן



שחף110
18-03-06, 22:53
האם מישהו החליף שם פעם את התפוח לבד ? מה הפרצודורה ?

מספיק לפתוח את הCirclip התחתונה ואז התפוח יצא כלפי מטה ?

elad000
19-03-06, 21:29
הפרוצדורה פשוטה יחסית, לא יותר משעה עבודה.
החלק הבעייתי הוא חליצת התפוח וחלקיו מהזרוע. נדרש חולץ שיוציא את התפוח מהזרוע, ובאחת הפעמים נדרשתי לעבודה עם ברנר כדי לחלץ את אחת הדיסקיות- חשוב לשמור שהגרמושקה לא תקרע...

שחף110
20-03-06, 03:18
אני מבין למה צריך חולץ כזה על מנת לחלוץ אותו מהתושבות (על הגלגלים ועל ומהחיבור לזרוע), אני לא מבין איך זה יעזור לי לחלוץ אותו מהזרוע, כמו בתמונה.

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=614

לדוגמה - הרי אחרי שחלצתי עם החולץ הזה את התפוחים מהתושבות שלהם בגלגלים (נגיד של השפור),
אני נשאר עם המוט שפור ביד כשבקצבות יש את התפוחים. אז אני מבריג אותם החוצה ומחליף.

בפיטמן התפוח נשאר על הזרוע. איך אני מוציא אותו משם.

שחף110
20-03-06, 08:05
מסגרת מס' 5 - יצא בקלות אם אני פותח את ה Circlip למטה ?

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=618&stc=1

gali
20-03-06, 15:59
אתה מדבר על הרכבת-מכלל "5" בציור, נכון?
אתה עובד עם ליפט או מוסך מדרכה?

אני החלפתי את המכלל כאשר הרכב על ליפט והנשמה כמעט יצאה לי.
שני דברים:
1. בהתחלה רציתי לפרק את הזרוע אבל זו לא כל כך רצתה לצאת אז עבדתי כאשר הכל ממוקם כרגיל.
2. ישנו בתוך המכלל הזה מעין סליב שעשה לי את רוב הבעיות, הוא היה צמוד (ממש דבוק) לדפנות הזרוע ונדרשה הרבה עבודה על מנת לחלץ אותו משם.
אני התעקשתי להחליף אותו כיוון שלא ידעתי איפה החופש נוצר.

לא לפרק את הזרוע ולעבוד על המדרכה זה נשמע לי משימה בלתי אפשרית.
את הסליב הזה קשה מאוד להוציא עם חולץ כיוון שיש לו פאזות מובנות בקנטים העליון והתחתון - החולץ לא תופס ומחליק.
נדרשו לא מעט מכות פתיש עם דורן/בוקסה מותאים למידה.
בדיסקה למטה (החדשה) כבר התקנתי פטמת גירוז, כך שמדי פעם אני מפוצץ אותו בגריז. במיוחד לאחר שטיפה חזקה או טבילה במי תהום :)

צרפתי לך תמונה של החדש, מתנצל מראש, יצא בגודל של בול בגלל השרת.
אני קניתי את כל הסט מג'קי. הוחלף כבר למעלה משנה.

gali
20-03-06, 16:00
עוד משהו.

אם תצתרך עזרה בהתקנת הפטמה פשוט תבוא עם הדיסקה ונתאים הברגה במקום.

elad000
20-03-06, 18:03
בגלל חלודה, לכלוכים והלחץ בו מחובר התפוח למוט שפור, צריך להשתמש בחולץ. במקרה הפשוט הוא יצא עם מכה קטנה של פטיש.
אני נתקלתי בבעיה קשה יותר בחליצת מכלול התפוח מהזרוע. החלקים התעקשו לא לצאת. ניסיתי קצת מכות פטיש (לא חזקות מדי), אבל החלקים התעקשו להשאר- בסופו של דבר יצאו רק כשחממתי את הזרוע עם ברנר, הזרוע התרחבה, והתותבים השתחררו.
אני חושב שבשמוש בכלי מתאים- דומה לזה שבתמונה, ניתן יהיה לחלוץ אותם בקלות.

שחף110
20-03-06, 18:22
בגלל חלודה, לכלוכים והלחץ בו מחובר התפוח למוט שפור, צריך להשתמש בחולץ. במקרה הפשוט הוא יצא עם מכה קטנה של פטיש.
אני נתקלתי בבעיה קשה יותר בחליצת מכלול התפוח מהזרוע. החלקים התעקשו לא לצאת. ניסיתי קצת מכות פטיש (לא חזקות מדי), אבל החלקים התעקשו להשאר- בסופו של דבר יצאו רק כשחממתי את הזרוע עם ברנר, הזרוע התרחבה, והתותבים השתחררו.
אני חושב שבשמוש בכלי מתאים- דומה לזה שבתמונה, ניתן יהיה לחלוץ אותם בקלות.

כמו שציינתי, הבעיה שלי, אם תהיה, היא לחלוץ את התפוח מהזרוע פיטמן.
שלושת התפוחים האחורים של המוט שפור והצד השני של מוט ההגה שמחובר לגלגל הימני יוצאים בקלות (וידאתי את זה).

בקיצור - ליפט וברנר ?
בקיט שיפוץ / החלפה יש את כל החלקים שאפשר ככה לשרוף חופשי ?

elad000
20-03-06, 18:40
בקיט יש את כל החלקים. עם קצת או יותר עבודה- בסוף הכל יוצא.

gali
20-03-06, 18:40
חיובי, ובכל אופן תבדוק שאתה מקבל הכל.

נועם צרפתי
20-03-06, 20:38
שלב ראשון - התפוח לא יצא מהזרוע בקלות ע"י מכות פטיש מהצג (חיצוני לחור שהתפוח ניכנס) והתפוח
מתעקש לא לצאת. פותחים את הטבעת שתומכת את הדיסקית מלמטה. מוצאים את הדיסקית, הקפיץ
והטבעת הקונית התחתונה (הכל יוצא בקלות).
כאשר הרכב על הריצפה מסובבים את הגלגלים ימינה ובו בזמן מסתכלים מעל גובה הרדיאטורים מאחורי הכונס עד שרואים שיש קו עיין עם התפוח. מניחים גק מתחת לזרוע היכן שהיתה הדיסקית (מגע בלבד).
לוקחים מוט ארוך ומניחים אותו לאורך הכונס ודופקים מלמעלה. הגק משמש כמשענת לזרוע וקונטרה למכה. עוד לא היה תפוח שלא יצא ככה, תאמינו לי.
לאחר שהציר של התפוח יצא יש להוציא את טבעת קונית עליונה. לוקחים בוקסה 16 מוביל 3/8 . הבוקסה עוברת מדוייק דרך חור הזרוע אבל לא דרך החור של הטבעת. שוב מניחים את הגק מלטה
ודופקים את הבוקסה.
שיטה שניה להוציא את הטבעת העליונה במידה והיא מסרבת לצאת מתאימה לאנשים שיודעים לשלוט טוב בריתוך. עושים פס ריתוך על הטבעת מבפנים (אסור לפגוע בדפנות של החור בזרוע). הריתוך
הפנימי מכווץ את הטבעת והיא יוצאת בקלות. את הריתוך יש לבצע עם אלקטרודה שמציתה בקלות,
קצרה ודקה.
תשימו לב כי ישנם קיטים ללא שתי הטבעות הקוניות (בתוך שקית של britpart). אני ממליץ לא לקנות
אותם אלא לקנות קיט עם הטבעות.
מקווה שעזרתי

שחף110
28-03-06, 08:09
בסופו של דבר, הטבעת יצאה בשיטה של נועם עם הריתוך (את השיטה הראשונה לא ניסיתי).
קניתי את החלקים בשקית של britpart והיו שם 2 הטבעות, העליונה והתחתונה וכל שאר החלקים.

תודה לכולם.

-->