צפייה בגרסה מלאה : 4×4 על אספלט
שלום לכולם וערב טוב. ראשית, לציין שביצעתי חיפוש. אך אני פותח פוסט נפרד כי לא מצאתי תשובה לשאלה קונקרטית עם הרכב הספציפי הזה.
בניסן ווינר 99 שברשותי משתדל להוריד אוויר בכל כניסה לשטח. לפעמים המרחק בין השטח לת.דלק הוא 1-2 ק"מ ולפעמים 10-15 ק"מ.
יש קומפרסור ברכב, אבל לעבור על כל הגלגלים איתו מ 10PSI ל 34PSI לוקח כמעט 20 דק'.
לכן, לרוב פשוט משאיר את הרכב משולב (בשביל לקבל עוד קצת שליטה על הרכב) עד לתחנת דלק הקרובה ומתגלגל לאט עד שמגיע.
האם נכון או לא לעבוד בצורה הזאת? אשמח אם אפשר לתת תשובות עם הסבר.
בלנד קרוזר 2005 שהיתה ברשותי היה 4*4 קבוע ובג'ימיני היה הרבה יותר מהר ונסבל עם הקומפרסור. לכן השאלה היא ספציפית למקרה הזה.
תודה,
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
אתה צודק לגבי זה שיש הרבה שרשורים בנושא כולל בזמן האחרון.
לא הבנתי למה צריך לנסוע במקרה שתיארת משולב 4x4 על כביש. זה לא בריא לרכב ומיותר.
נשלח מהנייד
מתוך היגיון(?) שהשליטה ברכב טובה יותר, שכן עם לחץ של 10PSI הוא דיי "צף" על האספלט.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
עדיף שתסע יותר לאט ובזהירות עד העמדת מילוי אוויר הקרובה מאשר שתפעיל עומסים מיותרים על המכלולים בעת נסיעה 4×4 בכביש
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
בהנחה שאין דיפרנציאל מרכזי, אל תיסע ב- 4x4 בכביש. יש ויכוחים על כמה משמעותי ומהיר הנזק, אבל אין ויכוח שזה לא טוב ולא נכון.
אני בשטח (אם אין איזשהו מכשול מיוחד) מוריד לאזור ה- 15psi שהוא בעיני פשרה טובה בין נוחות בשטח להמשך נסיעה נינוחה בכביש. אם אני מוריד אוויר ללחץ נמוך יותר לטובת מכשול מאתגר, אני מעלה בחזרה ל- 15 בתום האתגר, עוד בשטח.
אפשרות נוספת: אתה יכול להעלות את הלחץ באמצעות הקומפרסור שלך ל 15-20 ועם זה להמשיך לתחנת הדלק...
אל תסע בלחצים כאלה בכביש.
חבל על הצמיגים.
תרים לחץ ל20-22 ועם זה סע בזהירות עד עמדת לחץ האוויר הקרובה
למרות לדעתי הכסף שאתה מוציא על שחיקת הצמיגים במצב הזה גדול יותר ממחיר של קומפרסור טוב
מה זה צמיגים לעומת 20 דקות בשמש של אוגוסט בצד הדרך.
שיחזיקו שנתיים במקום 4. שווה את זה :)
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
בהנחה שאין דיפרנציאל מרכזי, אל תיסע ב- 4x4 בכביש. יש ויכוחים על כמה משמעותי ומהיר הנזק, אבל אין ויכוח שזה לא טוב ולא נכון.
אני בשטח (אם אין איזשהו מכשול מיוחד) מוריד לאזור ה- 15psi שהוא בעיני פשרה טובה בין נוחות בשטח להמשך נסיעה נינוחה בכביש. אם אני מוריד אוויר ללחץ נמוך יותר לטובת מכשול מאתגר, אני מעלה בחזרה ל- 15 בתום האתגר, עוד בשטח.
אפשרות נוספת: אתה יכול להעלות את הלחץ באמצעות הקומפרסור שלך ל 15-20 ועם זה להמשיך לתחנת הדלק...זו השאלה, אני מניח שדיפרנציאל מרכזי מותקן רק ברכבי הנעה כפולה קבועה. לא?
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
סע לאט בהנאה אחורית עד לתחנת הדלק.
אין שום תועלת בשילוב ההנעה הקדמית בכביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
המחשבה על כך שהמחיר שאתה משלם הוא בלאי גבוה של צמיגים והחלפה יותר מוקדמת היא לא העניין.
הבעיה בסיפור היא שאתה גומר את השלד של הצמיג, מחליש אותו, ומסכן את עצמך ואת הסביבה בכך שבפעם הבאה שתרד לטיול בדרום, יתפוצץ לך צמיג במהירות גבוהה בכביש 6. (אני יודע, ברכבים שלנו מהירות גבוהה הוא עניין יחסי).
ehudzeelim
16-07-21, 11:28
שלום לכולם וערב טוב. ראשית, לציין שביצעתי חיפוש. אך אני פותח פוסט נפרד כי לא מצאתי תשובה לשאלה קונקרטית עם הרכב הספציפי הזה.
בניסן ווינר 99 שברשותי משתדל להוריד אוויר בכל כניסה לשטח. לפעמים המרחק בין השטח לת.דלק הוא 1-2 ק"מ ולפעמים 10-15 ק"מ.
יש קומפרסור ברכב, אבל לעבור על כל הגלגלים איתו מ 10PSI ל 34PSI לוקח כמעט 20 דק'.
לכן, לרוב פשוט משאיר את הרכב משולב (בשביל לקבל עוד קצת שליטה על הרכב) עד לתחנת דלק הקרובה ומתגלגל לאט עד שמגיע.
האם נכון או לא לעבוד בצורה הזאת? אשמח אם אפשר לתת תשובות עם הסבר.
בלנד קרוזר 2005 שהיתה ברשותי היה 4*4 קבוע ובג'ימיני היה הרבה יותר מהר ונסבל עם הקומפרסור. לכן השאלה היא ספציפית למקרה הזה.
תודה,
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
מכיוון שאין לך דיפ מרכזי
ה"שאיפה" של הגלגלים הקדמיים והאחוריים לעשות דרך שונה באורכה בהתאם לתוואי, סיבובים וכו'. זה גורם לעומסים משתנים על כל רכיבי המערכת: מהטרנספר דרך הצלבים השונים, דיפרנציאלים, ועד הצמיגים.
מכאן שכל המערכת נמצאת בעומס שיכול לגרום נזקים כמו בלאי מואץ או שבר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.