PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית התנעה- חושד בסולונואיד סטרטר



regev
16-07-21, 13:47
שלום וברכה
הסופה עומדת לרוב, ונוסעת מדי פעם.
אז בהתחלה המצב היה כזה- צריך היה כמה ניסיונות התנעה ארוכים מאוד, ואז הסופה הניעה, ואז המנוע נטה לכבות כאילו שחסר לו דלק או אויר, ואז אחרי כשתי דקות עבודה עובד חלק אבל- לא סוחב טוב בעליה ומאיץ לאט בלי כוח.

ואז לפני שבוע מצב חדש- בניסיונות התנעה רעש כאילו המתנע מנסה להסתובב לבדו עם רעשים מוזרים אבל המנוע בכלל לא.
והשלב הבא- מקליק כמו במצב של מצבר גמור.
הטענתי את המצבר כמה פעמים, אותה התנהגות.
ובשלב האחרון- מצבר חדש 74 אמפר, בהתחלה המתנע עושה קליק בודד,
ובנסיונות הבאים דממה מלאה בסיבוב מתג התנעה, כאילו שלא סובבתי כלל.
אבל- שעון הטעינה בלוח שעונים מראה ירידת מתח במצב בסיבוב מתג התנעה, למרות שאין שום צליל מתא המנוע.

החשד שלי נופל על הסולונואיד של המתנע.
כשפירקתי את המתנע, הבנדיקס מסתובב, נע קדימה ואחורה, גלגלי השיניים הפלנטריים בפנים נראים טוב, אין שיניים גרוסות או פגומות בבנדיקס או בזר של גלגל התנופה.
יש עוד בשר בפחמים.
ניקיתי מעט לכלוך שחור שהצטבר בין הפחמים, המגעים והכלים נראים טובים וללא נתקים או קרעים.
אז הסולונואיד הוא החשוד שלי.
יש מה לעשות עם זה בבית?
תודה רבה

shmil
16-07-21, 14:36
קודי תקלות אחרי איפוס?

לגבי הסולנואיד - תתיל בבדיקה וניקוי של רציפות הארקות.

איל מ
16-07-21, 16:25
לפני הסולונואיד,
ניסית להחליף או להצליב ממסרים? (או לגשר)?

regev
17-07-21, 10:15
תודה על הכוונה.
לא ניסיתי כאילו כיוונים משום שאין לי ידע בדברים האלו.
אני יודע לפרק ולהרכיב, אבל לצערי חסר ידע בחשמל ובמערכות החשמל.
אז להצליב מסרים ולגשר- אינני יודע מה ואיך.

קודי תקלות אני הולך להוציא.
תודה רבה

איל מ
17-07-21, 11:26
אם אתה לא שומע שום רעש, נסה לקרה אוזן לקופסת בהריליים (ממסרים) ולראות אם אתה שומע קליק (הממסר מגשר). אם אין כלום, נסה להחליף בין ממסר הסטארטר, לאחר אחר ותראה אם יש שינוי.
אפשרות נוספת היא לגשר בין שתי הרגליים בהן הפינים אנכיים זה לזה ולא מקבילים (אני קורא לזה "כואב-לא כואב" כדי לזכור- אם תופסים את שתי הרגליים בשתי אצבעות, אז צד אחד, החד, כואב באצבע והשני לא). כך אתה בעצם עוקף את הריליי.
כל זה לפני שבכלל התחלנו לגעת באביזרי דיאגנוסטיקה משוכללים כמו נורת ביקורת.

boaz avrahami
18-07-21, 07:14
אייל, אתה חושב שיש רילי בקופסת ממסרים כשיש סולנויד?
נראה לי שאתה שוגה.

לפותח השרשור-
בהתחשב בזה שהסטרטר ביד:
חיברת מצבר לסטרטר?
המנוע מסתובב?
הבנדיקס?

אם כן בדוק כמו ששמיל כתב חיבור מינוס טוב בין המצבר לשלדה. תתחיל מכבל התנעה שתחבר למינוס ולגוף.
לא עזר אז בדוק אם מגיע מתח לכבל פלוס לסולנויד.
המערכת של הסטרטר לא ממש מורכבת.

איל מ
18-07-21, 08:30
לסופה יש בוודאות ריליי סטארטר.
יודע כי הנעתי את הסופה שלי עם חתיכת חוט חשמל שמגשר את הריליי יותר מפעם אחת. (ופעם אחת מתחת לתחנת משטרה, מה שלא גרם לאף שוטר לבוא לשאול אותי למה אני מגשר חוטים באחד הרכבים הכי גניבים שיש).
מצד שני, זה היה בשנת 2002, אולי המכניקה של סופות השתנתה מאז, או שהזכרון בוגד בי....
ואני גם בכוונה שולח אותו קודם לדברים הכי קלים שיש כדי לשלול. השלב הבא יהיה לזחול עם מברג מתחת לרכב, בדרך לכניסה מהוללת לשרשור האידיוטים הגדול...

איל מ
18-07-21, 08:52
הזכרון בסדר:
134452

כאמור, הדרך המסודרת היא לעבוד עם נורת ביקורת או רב מודד, ולהתחיל לראות לאיפה לא מגיע חשמל. כשאני עבדתי על סופה, הכל עוד היה צעיר וטרי (סופה בת פחות מעשר) ובד"כ המגעים והמחברים* היו תקינים, ורק חלקים תקולים (ריליי) או אלתורי חשמל היו בעייתיים.

*למעט מחבר סורר של משאבת הדלק, שמאחורי הגלגל האחורי.

regev
18-07-21, 20:50
תודה רבה על עושר המידע.
אכין לי נורת ביקורת, ואלך לחבר מצבר למתנע, ואבדוק כפי שהוסבר פה.
מודה לכם מאוד.

-->