PDA

צפייה בגרסה מלאה : משאבת דלק טיפול או החלפה



combina347
19-03-06, 00:22
יש לי משאבת דלק מכנית שזורקת לי שמן החוצה בזמן נסיעה למרות שעשיתי לה אטם חדש
הנזילה באה ממקום שבכלל לא קשור לאטם
ושאלתי היא האם כדאי לי לשפץ את המשאבה וכמה זה עולה כמה עולה חדשה?
האם משאבה של 1.3 מתאימה לשלי 1.6
האם בכלל מבחינת עלויות כדאי לי לקנות משאבה חשמלית.

אלי מכ"ר
19-03-06, 22:35
מאוד מומלץ להחליף את המשאבה ועדיף שתהיה לך משאבה חשמלית למקרה חירום
עם הכנה לחיבור כאשר יש תקלה במכנית
עקרונית ההתאמה בין 1300 לבין 1600 בדוק מספר מידות שאם הם זהים אז אין לך
בעיה להתקין הבדיקה : תושבת זהה אורך זרוע זהה וקוטר המשאבה אמור להיות זהה
אם נתונים אלו זהים לא תהיה לך בעיה .

combina347
20-03-06, 20:58
שלמ 1300 לא מתאימה
אולי בגודל היא מתאימה אבל אורך הזרוע שונה
בכל אופן שמתי חשמלית נראה ונוסע פצצה אחד החישובים היה שבטורים נמוכים הלחץ של הדלק לקרבורטור נשאר גבוהה

anakin
20-03-06, 21:03
אולי אני קצת מבולבל, אבל משאבה חשמלית לא דורשת התקנה גם של צינור עודפים?
למיטב ידיעתי משאבה חשמלים בניגוד למכנית לא מפסיקה ולכן יש צורך בצינור עודפים.

חימושניק
20-03-06, 21:06
כל עוד מדובר במנוע עם קרבורטור, לחץ הדלק לא כל כך משנה, כל עוד הספיקה של המשאבה מספיקה כדי לשמור על כוסית הדלק שבקרבורטור מלאה.

משאבות הדלק ברכבים עם קרבורטור מתוכננות לענות על צרכי השתייה של הקרבורטור בכל קשת הסל"ד. כשהמשאבה מתעייפת, הספיקה יורדת ואז מתחילות בעיות הגימגום/כיבוי כתוצאה מחוסר דלק בכוסית.

צביקה קרבורטור
20-03-06, 21:32
אולי אני קצת מבולבל, אבל משאבה חשמלית לא דורשת התקנה גם של צינור עודפים?
למיטב ידיעתי משאבה חשמלית בניגוד למכנית ,לא מפסיקה ,ולכן יש צורך בצינור עודפים.
אין צורך בצינור עודפים, המשאבה מפסיקה להזרים דלק , כשמפלס הדלק הגיע לגובה הנקבע על ידי המצוף, אלא מה הבעייה שבמקרה של תקלה, כמו מחט בקרבורטור שחוקה, ולא אוטמת, או מצוף בקרבורטור , שסחף אליו דלק, ולכן שוקע במקופ לצוף, גורם להצפה לכבוי הרכב, אך הדלק ממשיך לזרום, לעבר סעפת היניקה, ומשם לתא השרפה, ומשם מחלחל לשמן ומדלל אותו, וזאת כל עוד מתג ההצתה פתוח, לכן הסיכון הבטיחותי, גדול יותר במשאבה חשמלית, לעומת היתרון של במקרה של טנק דלק ריק, מלוהדלק בטנק, ופתיחת מתג ההצתה, גם ללא התנעת הרכב, תמלא את הקרבורטור ומהר, ללא צורך להשתמש בסטרטר, לרוב ספיקת הדלק בליברות גבוהה יותר במשאבת דלק חשמלית, לכן בגיפ שנמצא במעלה תלול, וכבה בגלל הצפה, מהווה סיכון בטיחותי, ולכן מומלץ יותר משאבת דלק מכנית מקורית!
**** אין מניעה לשלב בתוך תא המנוע משאבת דלק לשעת חירום, המחוברת חשמלית\ לסליל ההצתה, ותיהיה תגבור , ומשאבה לשעת חירום, בעת תקלה בלתי צפוייה במשאבה המקורית המכנית בשטח!
בברכה
צביקה

combina347
20-03-06, 22:26
למשאבה אין צינור עודפים.
צינור העודפים מחובר כיציאה קטנה על הקרבורטור זאת אומרת שהמשאבה שלי לא מפסיקה כאשר הקבורטור מלא ויש זרימה של דלק תמידית כל עוד הסוויץ פתוח לכן חיברתי את המשאבה לדיזה החשמלית
העדפתי לחבר את צינור העודפים ולא לסתום בגלל שברצוני לשמור על המשאבה כמה שיותר ואיני רוצה להפעיל עליה לחץ כאשר הקרבורטור מלא
בכלן אופן משאבה חשמללית זה ממש זול ואם הולכים לפירוק ניתן להוצי משאבה ב100 ש"ח ללא וויכוח
ועם וויכוח אפילו בפחות
את החור במנוע שנישאר לי סתמתי עם פחית אלומיניום וסיליקון אדום נראה לי שזה יחזיק
במידה ולא פשוט אחתוך את המשאבה הישנה ואסתום לה את החור ע"י ריתוך כך שבסיס המשאבה יהווה אטם למנוע

צביקה קרבורטור
20-03-06, 23:24
קומבינה לא סתם אתה נקרא כך השם מתאים מאד למעשייך!
בברכה
צביקה

אלון_ק
20-03-06, 23:36
לפני שזה הופך לדיון התנגחויות, זה הזמן להזכיר שאנחנו מקפידים על תרבות דיון. צביקה, אם אתה רואה פסול בדרכו של קובי אנחנו נשמח לקבל הסבר טכני מדוע - זה יקדם את כולנו הרבה יותר.

הטחת עלבונות לא תקדם אותנו לשום מקום.

combina347
21-03-06, 01:14
זה לא ניקרא קומבינה
אם אחבר משאבה חשמלית מבלי להוציא את המכנית הישנה ולסתום את החור עם פח אלומיניום
ימשיך לנזול שם המון שמן מנוע
נ.ב
צביקה אם כתבת את זה לטובה ולא להתנגחות כמו שאלון אומר אז תודה רבה אני מסמיק

צביקה קרבורטור
21-03-06, 18:14
זה לא ניקרא קומבינה
אם אחבר משאבה חשמלית מבלי להוציא את המכנית הישנה ולסתום את החור עם פח אלומיניום
ימשיך לנזול שם המון שמן מנוע
נ.ב
צביקה אם כתבת את זה לטובה ולא להתנגחות כמו שאלון אומר אז תודה רבה אני מסמיק
קומבינה ואלון שלום רב!
ראשית הבהרה אינני נמצא בפורום על מנת להתנגח, עם מישהו מחברי הפורום, זהו לא סגנוני, ולא מטרתי, אני מגיב בתור בעל מקצוע, בענף הרכב, מעל 35 שנה ומעלה, ומטרתי לתרום מהידע ומניסיוני בלבד!
ולעינינו: קומבינה אין צורך לפרק את משאבת הדלק המכנית, מהבלוק, ואין צורך לסתום את החור עם פחית אלומיניום, ניתן להשאיר את משאבת הדלק במקומה, רק לנתק את צנרת הדלק , הכניסה והיציאה
ולחברה למשאבת הדלק החשמלית, ואת המשאבת דלק החשמלית למקם על קיר האש, או על כנף הרכב, או על בלוק המנוע, במקום נגיש, רחוק ממקור חום, אש ומתח חשמלי, ולקחת מתח מסליל ההצתה או ממתג ההצתה, על מנת שמתח יהיה רק כמתג ההצתה פתוח, והמשאבה מפסיקה להזרים דלק, בזמן שהקרבורטור מלא, ועובדת על"ריק" כשמפלס הדלק בקרבורטור מלא!
בברכה
צביקה

סוזי המשתוללת
22-03-06, 00:10
קומבינה
צביקה קרבורטור אמר שאתה קומבינה והוא צודק
1) פחית לסתימת פתח המשאבה יש מקורי ועולה גרושים - קיים בכל סמוראי מוזרק
2) הזרמת דלק רציפה לקרב, עשויה כפי שכתב לך צביקה לגרום להצפת תא שריפה בדלק ולנעילה הידרוסטטית שאותה תצטרך לנקז על ידי הוצאת הפלאגים ומתן סטרטר
אבל מהלחץ שאתה תהיה בו אתה תשכח לנתק את החוט של הקויל ואז כשיווצר ניצוץ יישרף לך כל האוטו
זה קרה לחבר שלי בתחרות - ראה הוזהרת 3)
3)כל הסיפור הזה בשביל משאבה מקורית חדשה (לא מפירוק ולא תחליפית)שעולה 250 ש"ח ומחזיקה לנצח

combina347
22-03-06, 01:00
צביקה ידידי
שים לב בהתחלת השירשור כתבתי שהמשאבה זורקת שמן אני חייב לפרק אותה מהרכב

סוזי
המשאבה שלי מחוברת לפלוס של הכוהל ורק שאשר הסוויטש פטוח המשאבה עובדת
על מנת לא ליצור לחץ על הדיזה בקרבורטור חיברתי צינור עודפים
דרך אגב אני לא נמצא עם סוויטש פתוח אף פעם אין לי שום מחשיר חשמלי אפילו לא טייפ
וגם אם יהיה יש לי פלוס עבה ישר מהמצבר לחיבור כריזה מוטורולה רדיו או כל דבר אחר
תודה על הדאגה
בכל אופן היכן אני יכול לקנות אטם כזה כמו שדיברת עליו נראה לי חמוד יותר מפחית אלומיניום

-->