צפייה בגרסה מלאה : בעיה חוזרת בגיר של טרופר דיזל
פתחתי את זה פה כי הגיר הזה משותף לכמה רכבים לפי מה שאני מבין, אולי מישהו שלא דווקא מתעסק עם טרופרים יכול לכוון אותי.
הגיר אצלי עבר שיפוץ מלא לפי כשנתיים כולל טורק משופץ, אחרי כשנה וחצי הלך הטורק שוב..
כמה חודשים אחרי שהוחלף הטורק הגיר התחיל להתחמם לאחר עליות, חזרתי אל אותו בעל מקצוע והוא לא מצא את הגורם לבעיה, טוען שהבעיה חשמלית. לקחתי את הרכב חזרה.
בבדיקה עם טק2 נראה שכל הנתונים לא חורגים מהרגיל, אין שום קודי תקלה, בעליות הגיר מגיע לכמעט 140 מעלות.
המחשב מכניס את הגיר למצב hot1 - מפסיק את השימוש ב OD ולא נועל את הממיר, ככה גיליתי שהוא מתחמם שוב.
לאחר השיפוץ הוכנס לגיר שמן דקסרון 6 במקום דקסרון 3 שאמור להיות שם במקור, בטענה שהוא יותר טוב, בעל המקצוע טוען בעקשנות שאין קשר לשמן, אני תוהה אולי יש קשר..
קיצר - אין לי מושג איך להמשיך ולפני שאני מעיף את הגיר עם הטורק לפח ומביא גיר אחר מפירוק, אני אשמח לרעיונות או הפניה למישהו שיכול לאבחן ולמצוא את התקלה.
דרך אגב - השמן אדום ונקי ולא שרוף.
תודה
אלעד.
לפני שאתה מעיף לפח אשפה ומביא חתול בשק, תעשה החלפה מלאה לשמן איכותי דקסרון 3 לפי היצרן ותעקוב שוב לראות מה קורה איתו.
נ.ב
תגיע אלי 😘
דיברתי דרך שאול עם עוד בעל מכון שיפוץ שגם הוא אמר שאין קשר לשמן לדעתו
סיפור קלאסי
קיצר
תעשה flush
תחליף נוזל למה שכתוב בworkshop manual אבל את כל הכמות כולל בקולר ובטורק ולא מה שיש בקרטר בלבד.
ואז נדבר
דיברתי דרך שאול עם עוד בעל מכון שיפוץ שגם הוא אמר שאין קשר לשמן לדעתו
דעתו יפה.
ואני יודע מה אני עברתי באופן מעשי ומניסיון עם גירים שלא לפי הוראות יצרן, גם לדעתם של מומחים ממני שטענו אותו דבר.
לפחות בשביל להיות בטוח שלא עושים טעויות וזורקים לפח או שופכים כסף סתם, מתחיחים מהפשוט ביותר.
+1 תחזור לשמן המקורי
לפני שאתה זורק את הגיר, אני הייתי חושד בטורק.
גם בגלל הסיפור וגם מפני שזה החלק שבאמת מחמם את השמן.
יכול להיות שהטורק דפוק גם אם הוא לא מחליק ונועל כמו שצריך?
+1 תחזור לשמן המקורי
לפני שאתה זורק את הגיר, אני הייתי חושד בטורק.
גם בגלל הסיפור וגם מפני שזה החלק שבאמת מחמם את השמן.
החשוד המיידי הוא השמן.
עובדה שהגיר עובד טוב בחצי שעה הראשונה של הנסיעה.
לדעתי...
איפה יושב חיישן טמפרטורת הגיר הזה?
חיישן טמפ יושב בחלק הקדמי בצד ימין.
קיצר החלפתי שמן, לא פתר את הבעיה.
שמתי לב שהטורק בכלל לא נועל כמו שחשבתי בהתחלה, הגיר אמנם עובר ל OD אבל כל נגיעה בדוושה מעלה את הטורים במקום שידחף את הרכב.
אם לא יהיה רעיון נוסף - יום שלישי קבעתי במכון גירים אחר להתחיל בדיקות מהתחלה.
קבבים
תלמדו 4l30e-גיר
יש ים של חומר בנושא דרך גוגל דוקתור
אלעד,
התחממות נובעת מ 3 סיבות עיקריות (בהנחה שהקולר /חליל תקין) :
טורק "קוצר" שמן (יחסית נדיר)
בעיית פיקוד חשמלית (אי נעילת טורק - lock up solenoid )
לחצים נמוכים (משאבה, או סלונאיד בקרת לחץ pressure control solenoid ) שגורמים להחלקות של הדיסקיות.
לגבי שמן גיר, ראה את השרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116416-%D7%93%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7% 9F-6-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%99-%D7%9C%D7%93%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7% 95%D7%9F-3) למרות שמדובר בגיר של הבנזין.
כדאי להתחיל :
בדיקת פיקוד לסלונאידים וקריאת נתונים (עם הטק 2) של הגיר תחת עומס
בדיקת חיישן מצערת TPS ומפסק בלם שנותנים פיקוד מתאים ל TCM .
במידה ותקין, בדיקת לחצים.
אם הבדיקות יהיו תקינות ומכיוון שאתה "שבע" מניסיונות ,
בפרט שלאחר שיפוץ קשה למצוא היכן הטעות (מספיק התקנת קפיץ
עם קבוע שונה מהמפרט, ואלף חכמים לא ימצאו את זה),
ההמלצה שלי,
למצוא גיר מפירוקיה שלא עבר שיפוץ, לבצע לגיר מהפירוקיה שיפוץ אצל משפץ אחר.
בהצלחה
רענן
- - - Updated - - -
קבבים
תלמדו 4l30e-גיר
יש ים של חומר בנושא דרך גוגל דוקתור
מדובר בגיר AW30-40LE של אייסין שמאד אמין.
מדובר בגיר AW30-40LE של אייסין שמאד אמין-מסקים.....
אלעד,
התחממות נובעת מ 3 סיבות עיקריות (בהנחה שהקולר /חליל תקין) :
טורק "קוצר" שמן (יחסית נדיר)
בעיית פיקוד חשמלית (אי נעילת טורק - lock up solenoid )
לחצים נמוכים (משאבה, או סלונאיד בקרת לחץ pressure control solenoid ) שגורמים להחלקות של הדיסקיות.
לגבי שמן גיר, ראה את השרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116416-%D7%93%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7% 9F-6-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%99-%D7%9C%D7%93%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7% 95%D7%9F-3) למרות שמדובר בגיר של הבנזין.
כדאי להתחיל :
בדיקת פיקוד לסלונאידים וקריאת נתונים (עם הטק 2) של הגיר תחת עומס
בדיקת חיישן מצערת TPS ומפסק בלם שנותנים פיקוד מתאים ל TCM .
במידה ותקין, בדיקת לחצים.
אם הבדיקות יהיו תקינות ומכיוון שאתה "שבע" מניסיונות ,
בפרט שלאחר שיפוץ קשה למצוא היכן הטעות (מספיק התקנת קפיץ
עם קבוע שונה מהמפרט, ואלף חכמים לא ימצאו את זה),
ההמלצה שלי,
למצוא גיר מפירוקיה שלא עבר שיפוץ, לבצע לגיר מהפירוקיה שיפוץ אצל משפץ אחר.
בהצלחה
רענן
- - - Updated - - -
מדובר בגיר AW30-40LE של אייסין שמאד אמין.
+1. חוץ מגיר מפירוק, להזכירך הרכבים בני קרוב ל 20, לא תימצא גיר של דיזל פחות מ 300k קמ לפחות ולך תדע מצבו.
לפי הנתונים מטק2 הכל בטווח התקין.
קורה וזה לא נדיר שטורק משופץ יוצא דפוק או נידפק אחרי תקופה קצרה, שיפוצים-ככה זה, קרה לי כבר בעבר.
לכן כדאי לקבל חוות דעת שניה ממוסך גירים אחר, נראה מה תהיה דעתו.
לדעתי, היה כדאי להוריד קרטר גיר ולבדוק מה קורה שם, אם יש שבבים (מזכיר שהגיר הזה אחרי שיפוץ כללי וכמעט לא נסע בשנה הזאת) זה בטח לא תקין.
לא תהיה ברירה מלהוריד שוב גיר לפתוח אותו לחפש ממצאים.
נדב,
"גיר מתחמם" , זה בד"כ לא הגיר.
היצרן חום העיקרי זה הטורק.
לדעתי אין מה לחפש בגיר (לפחות בשלב הזה).
צריך לחזור לבסיס, חיווט חשמל \ פיקוד וטק2 לראות מה הגיר חושב ( האם נשלך פיקוד ל OD).
בהחלט הייתי שוקל לחבר חוט במקביל ולשים נורה שאפשר לראות תוך כדי נסיעה.
אם יש פיקוד אבל לא מתבצעת נעילה, אנחנו חוזרים למצב הטורק.
+1. חוץ מגיר מפירוק, להזכירך הרכבים בני קרוב ל 20, לא תימצא גיר של דיזל פחות מ 300k קמ לפחות ולך תדע מצבו.
אם היה מדובר ב 4L30E , אז אני מסכים איתך.
גירי דיזל יש מספיק עקב השבתת טרופרים 3.0 בגלל המנוע ...
לא תהיה ברירה מלהוריד שוב גיר לפתוח אותו לחפש ממצאים.
אני חושב שלאחר שמישהו כבר "חירבש" אותו בשיפוץ לא מוצלח,
הסיכוי להחזירו "לחיים טובים", כמעט אפסי וחבל על הכסף.
בד"כ אין מה לגעת בטורק, משאבת שמן, סלונאידים.
קיטי השיפוץ הם החלפת דיסקיות ואטמים.
אם לא היו תקלות לפני כן, מחליפים עפ"י הספר את הקיט שיפוץ,
מילוי שמן נכון לפני ההורדה מהליפט זה הדבר הכי קריטי !
אזי 99% מובטחת הצלחה וגיר שחזר לנעוריו.
רענן
מזכיר לך שהכי צעיר זה 2004, לך תימצא אחד כזה שלא התעללו בו... זה חתול בשק.
אכן אם המשאבת שמן תקינה, כל המוח והסולונואידים תקינים ותפקדו גם לפני זה אז מדובר "רק" בדיסקיות, אטמים ומחזירי שמן. גם מוח אפשר להשיג קומפלט במצב חדש מייבוא או משופץ מחו"ל.
אבל, כבר לא פעם אחת בעבר(שיפוצים ברכבים אחרים) ניתקלתי בטורק משופץ דפוק, אחד הטורקים(זה של הדיסקו) אפילו שופץ ב"דיוק מחניים"(במעמד הקניה שלו ב 180k קמ דאז, חשבונית על סך 15k שח) ושבק אחרי פחות מ 50k קמ, שאר חלקי הגיר היו במצב חדש, הוחלף בטורק חדש מקורי וזהו.
האייסין בטרופר גיר יחסית פשוט ולא מסובך, הוא גם גיבור ביחס לרכב, בשונה מהטרופר בנזין וה 4L30E.
תראו איזה צבעים מהממים..
135344
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.