התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיבור בקר טעינה לטעינת מצברי בית באיסוזו טרופר-מה הזרם המירבי הבטוח?



hadmo
26-07-21, 20:34
אני מעוניין לחבר בקר טעינה של 60\80 אמפר (960W +\-) לטובת הטענת מצברים של קארוון מהטרופר.

1.האם אלטרנטור יודע 'לתת' את ההספקים האלו?, או מה ההספק הבטוח המקסימלי?

2.האם הפעלת הרכב במצב שהאלטרנטור עובד בסרק שעתיים-שלוש יכולה ליצור נזקים ברכב? (פיח במזרקים, בלאי לאלטרנטור או כל דבר אחר..)

3.האם הצריכת דלק דלק במצב זה יכולה להיות עדיפה על הפעלת גנרטור? (גנרטור בנזין שמפעיל שורף 4 ליטר על 7 שעות עבודה בהספק של 700 וואט בממוצע )

4.היכן לחבר ישירות לאלטרנטור (עם מפסק הגנה תואם כמובן) או לטרמינלים במצברים?

זה הדגם שקונה (ממיר ל48 משיקולי עובי חוט והפסדי המרה ומחבר בקארוון לבקר טעינה MPPT):

https://www.aliexpress.com/item/1005001829997383.html?spm=a2g0o.cart.0.0 .2d4b3c00cxBE9K&mp=1

חנן-ג'יפולוג
26-07-21, 21:06
אל תפעיל את האלטרנטור בסרק לטעינת זרמים כאלו לאורך זמן. המניפה מסתובבת לאט מדי והקירור לא מספק. תמצא דרך להעלות סל"ד לסל"ד ביניים.
באופן כללי, יש מצב שאם אתה עושה את זה על בסיס קבוע, יש סיכוי שאתה מקצר את חיי האלטרנטור.
על פניו, וזה לא על בסיס מחקר מסודר, אני הייתי מרגיש בנוח עם מחצית מהזרם המקסימלי של האלט'. אני לא מכיר את הנתונים של האלט' שלך אז אני לא נוקב במספר.
בסל"ד ביניים אני לא חושב שתתקל בנזק חריג למנוע.
חיבור להדקי המצבר יהיה טוב מספיק ופחות מורכב.
אתה יכול לצפות לצריכת דלק של עד לליטר לשעה.

zivo
26-07-21, 21:34
לא ציינת דגם ושנתון של הטרופר, אבל לי יש דיזל, ואם אני זוכר נכון האלטרנטור הוא של 90A.
אם אני זוכר נכון, האלטרנטורים המקוריים, בנזין ודיזל, זה בין A75 ל 100A.

hadmo
26-07-21, 23:34
אל תפעיל את האלטרנטור בסרק לטעינת זרמים כאלו לאורך זמן. המניפה מסתובבת לאט מדי והקירור לא מספק. תמצא דרך להעלות סל"ד לסל"ד ביניים.
באופן כללי, יש מצב שאם אתה עושה את זה על בסיס קבוע, יש סיכוי שאתה מקצר את חיי האלטרנטור.
על פניו, וזה לא על בסיס מחקר מסודר, אני הייתי מרגיש בנוח עם מחצית מהזרם המקסימלי של האלט'. אני לא מכיר את הנתונים של האלט' שלך אז אני לא נוקב במספר.
בסל"ד ביניים אני לא חושב שתתקל בנזק חריג למנוע.
חיבור להדקי המצבר יהיה טוב מספיק ופחות מורכב.
אתה יכול לצפות לצריכת דלק של עד לליטר לשעה.


תודה חנן!

- - - Updated - - -


לא ציינת דגם ושנתון של הטרופר, אבל לי יש דיזל, ואם אני זוכר נכון האלטרנטור הוא של 90A.
אם אני זוכר נכון, האלטרנטורים המקוריים, בנזין ודיזל, זה בין A75 ל 100A.


תודה ,
טרופר טורבו דיזל 3 ליטר, 170 כ"ס, 2003

zivo
26-07-21, 23:50
תודה חנן!

- - - Updated - - -




תודה ,
טרופר טורבו דיזל 3 ליטר, 170 כ"ס, 2003

90 או 100 אמפר

חנן-ג'יפולוג
27-07-21, 07:44
שים לב שהממיר שבחרת לא מיועד לטעינת מצברים. זה גם רשום במפורש בתיאור, וגם מתח המוצא שלו לא מספיק גבוה. אתה רוצה לראות שם לפחות 56 וולט.

בנוסף, שים לב לנושא של הגבלת זרם להגנה על האלט'.

hadmo
27-07-21, 14:04
שים לב שהממיר שבחרת לא מיועד לטעינת מצברים. זה גם רשום במפורש בתיאור, וגם מתח המוצא שלו לא מספיק גבוה. אתה רוצה לראות שם לפחות 56 וולט.

בנוסף, שים לב לנושא של הגבלת זרם להגנה על האלט'.

הממיר שבחרתי לא מיועד להטענת מצברים, רק משמש כבוסטר DC-DC, ההטענה בפועל מתבצעת ע"י בקר טעינה MPPT שיודע לקחת את הזרם הגבוה ולהוריד אותו למתח 24V (של המצברים בית בקארוון) ולתת זרם גבוה כפיצוי על המרת המתח.

בגדול יש פתרונות טעינה יותר פשוטים אם המתח במצברי הנעה ובית זהים.

לא הבנתי למה 56V?
מה שאני מכיר מתח טעינה במערכות 24V אמור להיות 2-7 וולט יותר לפחות מזרם המצבר (משהו סביב 29-27 וולט), גם תלוי בפרופיל טעינה וכימיה\סוג של מצבר.
גם בקר טעינה פשוט PWM אמור לדעת לבצע את הפעולה הזו.

- - - Updated - - -


90 או 100 אמפר

תודה zivo!!

ADaShim
27-07-21, 15:27
לא הבנתי למה 56V?

אני מניח שזה נובע מכך שבהודעת הפתיחה רשמת שאתה עובד עם 48V.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

hadmo
27-07-21, 19:44
אני מניח שזה נובע מכך שבהודעת הפתיחה רשמת שאתה עובד עם 48V.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk


סבבה, 48V רק משיקולי עובי חוט, הבקר MPPT מוריד אותו כבר ל24V +\- .

בגדול הייתי יכול להמיר גם לממיר DC-DC 36V אבל ההפסדים היו גדולים יותר.

zivo
27-07-21, 20:16
סבבה, 48V רק משיקולי עובי חוט, הבקר MPPT מוריד אותו כבר ל24V +\- .

בגדול הייתי יכול להמיר גם לממיר DC-DC 36V אבל ההפסדים היו גדולים יותר.

מה אורך החוטים?
אתה בטוח שההפסד בחוטים יהיה גדול מהמרה כפולה של המתח?
לא כתבת מה סוג המצברים שאתה מטעין, אז לא ברור איזה משטר הטענה צריך, אבל לא בטוח שנכון לחבר שני ממירים בטור.
שים לב שלפעמים, ממירים כאלו, "משגעים" את הממיר שמחובר אליהם.
זה נכון בעיקר בזרמים גבוהים ( ועשרות אמפר, זה זרם גבוה), שעבורם צריך קבלים מאוד, מאוד, גדולים, וזה לא קורה ולכן המתח ביציאה של ה DC2DC הוא לא "נקי".

hadmo
27-07-21, 21:18
מה אורך החוטים?
אתה בטוח שההפסד בחוטים יהיה גדול מהמרה כפולה של המתח?
לא כתבת מה סוג המצברים שאתה מטעין, אז לא ברור איזה משטר הטענה צריך, אבל לא בטוח שנכון לחבר שני ממירים בטור.
שים לב שלפעמים, ממירים כאלו, "משגעים" את הממיר שמחובר אליהם.
זה נכון בעיקר בזרמים גבוהים ( ועשרות אמפר, זה זרם גבוה), שעבורם צריך קבלים מאוד, מאוד, גדולים, וזה לא קורה ולכן המתח ביציאה של ה DC2DC הוא לא "נקי".


אורך החוטים בערך 7 מטר, אני מטעין מצברי ליתיום במתח נומינלי של 25.6 וולט 300 אמפר\שעה, בבקרים הגדרתי פרופיל טעינת לתיום (23-27.6V), המערכת הזו אמורה לעבוד רק במצבי שבלילה נגמר לי החשמל וכאמצעי חירום (הפעלת צרכנים קטנים כמו מאוורר\מקרר, תאורה).

מבחינת גודל חוט\הפסדים אם אני ממיר מהמצבר למתח של 30 וולט עם הפסדים (5%) חוט 4 מ"מ, כאשר אם אני נשאר עם ממיר DC-DC בוסטר 48V אני צריך רק חוט 2.5 מ"מ, לגבי ההפסד שמבוצע בבקר טעינה, בוודאי שיש הפסדים אבל, האלקטרוניקה שם (בעיקר MOSFET והאלגוריתם בצ'יפ) אמורים להסתדר עם זה כל עוד בטווח הפעלה של היצרן, אצלי הבקר טעינה מאפשר עד 150V\50A.

אין לי כוונה לחבר את הטעינה במקביל לטעינה המגיעה מהפאנלים סולאריים כך שלא צופה שזה 'יבלבל' את ה-2 בקרים אחרים שישנים בלילה.

לגבי מתח נקי, לא הבנתי בזרם ישיר הגל תמיד ישר, לא? לא ממש מבין מה ההבדל בין הגל שיוצא משבשבת רוח או פאנל לבין מה שיוצא מהאלטרנטור של הרכב, הרי יש באוטו צרכנים רגישים (טאבלטים, טלפונים סטריאו) ואף אחד מהם לא נשרף בגלל שהאלטרנטור לא יציב בזרם (למעט התנעה).

כל זה בתיאוריה לא יודע אם אני צודק או טועה, חושב אתכם בקול רם....

zivo
28-07-21, 08:50
עם מוספט ועם אלקטרוניקה מתקדמת, בקרי MPPT ו DC2DC מתקשים לעבור את ה 90% יעילות (ולפעמים גם יורדים מ 85).
מספיק להסתכל על הצלעות קרור שלהם, ולהבין כמה אנרגיה הם מאבדים.
ולכן, תעביר חוט 10 ממר (שזה עדיין עובי סביר לעבודה) ולדעתי יהיו לך פחות הפסדים.
לגבי מתח נקי- השאלה היא לא מה יש ביציאה של האלטרנטור, ולא מה יש על המצבר שאתה טוען (בשני המקרים יש מצבר, והוא משטח את המתח לחלוטין).
השאלה איך נראה המתח ביציאה מה DC2DC ( בכניסה ל MPPT) ושם תהיה חגיגה של ספיקים (בתדר העבודה של ה DC2DC, עשרות KHz).
זה יכול להפריע, עד כדי לשרוף, את ה MPPT.

hadmo
28-07-21, 21:01
אם טעינה דרך בקר mppt היא לא הדרך, אז מה כן ניתן לעשות בכל זאת?

כי בגלל הפרשי מתחים בין מצבר בית 24 v לרכב 12v לא יכול להשתמש בפתרונות dc to dc charger כמו של Renogy או סטרלינג / ויקטרון

zivo
28-07-21, 21:52
איזה מצברים ?
כל מה שאתה צריך זה DC2DC למתח שהמצבר צריך, ואתה מסודר.

hadmo
29-07-21, 00:28
איזה מצברים ?
כל מה שאתה צריך זה DC2DC למתח שהמצבר צריך, ואתה מסודר.


נראה לי שהבנתי אותך, מצאתי את המטען DC-DC הזה שהמקור שלו 12 והמוצא 24 והוא מותאם לליתיום ברזל (Lifepo4).
אני יכול לעשות אחלה סטאפ ולשים במקור אחרי המצבר והפיוז VSR כך שרק שהמנוע פועל (ומצברי הרכב מלאים) הוא יטעין.
תודה על הייעוץ והטיפים מעריך מאוד!
134547

zivo
29-07-21, 00:54
לא מבין איך 24V מתאים ל LIFEPO4?
עבור LIFEPO4, אתה צריך לחשב 3.65 כפול מספר התאים.
אתה יכול לרדת גם ל 3.50 ולא יהיה הבדל גדול בתכולה של המצבר.
וזה אומר DC2DC של 28-29V ( אני מניח שלמצבר יש BMS מובנה).

hadmo
29-07-21, 01:08
לא מבין איך 24V מתאים ל LIFEPO4?
עבור LIFEPO4, אתה צריך לחשב 3.65 כפול מספר התאים.
אתה יכול לרדת גם ל 3.50 ולא יהיה הבדל גדול בתכולה של המצבר.
וזה אומר DC2DC של 28-29V ( אני מניח שלמצבר יש BMS מובנה).
בוודאי שיש BMS מובנה, לא אני בניתי את המצבר (בנו בשבילי), לא יודע מס' את התאים, המתח המוצהר שלהם הוא 25.6 ולא 24.

הבקר הזה של ויקטרון יודע לתת מתח של עד 30V (הגדרה דרך בלוט'ות' מאפליקציה).
נראה לי שפשוט אשחק עם זה, עם ויקטרון אי אפשר כ"כ לטעות..134549

zivo
29-07-21, 08:29
25.6 זה 8 תאים.
אל תעבור 29v בטעינה.

hadmo
29-07-21, 15:40
25.6 זה 8 תאים.
אל תעבור 29v בטעינה.

מגיע מקסימום עד 27.6, פורק עד 23.
(הארכת חיי מצבר טוען 90% פורק 20% בערך)

-->