התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת קפיצי הגבהה בספייסרים



yuv_c
29-07-21, 10:08
אהלן,
התייעצתי פה בעבר לגבי ערכת הגבהה לטיגואן, כאשר התלבטתי בין קפיצים (בלבד) של Eibach מול ספייסרים כאלה (https://www.ebay.com/itm/224464873686?hash=item34432628d6%3Ag%3Ad-gAAOSw8%7ENg-Ulw&fits=Year%3A2010%7CModel%3ATiguan%7CMake %3AVolkswagen) לדוגמא.

אני כבר שנה עם הקפיצים של אייבך וחייב לציין שאני לא מרוצה מהאיכות נסיעה. על כל בור בינוני יש רעש נורא מהפרונט של טריקה כאשר הבולם נפתח עד הסוף מאחר והקפיץ פשוט מותח את הבולם למצב פתוח יותר, והוא מגיע בקלות לסוף המהלך שלו. בשטח זה בכלל סיוט.

אני שוקל להחזיר לקפיצים המקוריים ולשים ספייסרים.

למיטב הבנתי, ספייסר כמו שצירפתי כאן פשוט מזיז את כל הבולם כלפי מטה ושומר על איכות הנסיעה כאילו הרכב OEM, רק גבוה יותר. האם אני צודק? או האם גם ספייסר כמו שצירפתי פותח את הבולם והבעיה תשאר זהה?

אגב, הבולמים חדשים ומתאימים לרכב לפי מק״ט כך שהם לא הבעיה.

תודה

ehudzeelim
29-07-21, 12:38
להבנתי מהתיאור שלך,
הבולמים קצרים מדי, ולא מאפשרים מהלך מלא של המתלים ולכן החלפת בולמים עשויה לפתור את הבעיה ולנצל את ההגבהה

בסוף כתבת שהבולמים לא הבעיה כי הם לפי מק"ט, אבל זה מחזק את מה שכתבתי,
מכיוון שבגלל ההגבהה אתה צריך בולם יותר ארוך מהמק"ט
או שלא הבנתי אותך.

yovavz
29-07-21, 13:37
למיטב הבנתי, ספייסר כמו שצירפתי כאן פשוט מזיז את כל הבולם כלפי מטה ושומר על איכות הנסיעה כאילו הרכב OEM, רק גבוה יותר. האם אני צודק? או האם גם ספייסר כמו שצירפתי פותח את הבולם והבעיה תשאר זהה?
הספייסרים בסה"כ מכווצים את הקפיצים יותר במצב ההתחלתי ולא משנים את מיקום הבולם - הם יושבים בין תושבת הקפיץ לקפיץ ולכן לא משנים את גאומטריית הבולם, אלא רק את הלחץ של הקפיץ - מה שגורם למתלה להפתח יותר במצב הבסיסי.


להבנתי מהתיאור שלך,
הבולמים קצרים מדי, ולא מאפשרים מהלך מלא של המתלים ולכן החלפת בולמים עשויה לפתור את הבעיה ולנצל את ההגבהה
מההודעות הקודמות שלו, מדובר בפולקסוואגן טיגואן כנראה.
בהנחה שמה שבוצע בהגבהה זה רק החלפת קפיצים ונשארו הבולמים המקוריים (או תואם מקורי), התופעה שיש לו היא ששיכוך הפתיחה של הבולם לא מתנגד מספיק לחוזק הקפיץ ולכן המתלה "נטרק" בפתיחה מהירה.
שימוש בספייסרים עם הקפיצים המקוריים אולי ייצר פחות לחץ מקפיצי האייבך והבולמים יטפלו טוב יותר בפתיחה של המתלים, אבל זה יהיה כנראה ניסוי וטעיה.
לחילופין, אפשר להחליף גם בולמים לכאלו המותאמים יותר לקפיצים הנוכחיים.

yuv_c
29-07-21, 15:07
אכן מדובר בטיגואן, והבולמים הם תואמי מקור (זקס) עם מהלך כמו המקורי.

הבנתי שיש שני סוגים של ספייסרים:
סוג אחד, שאני מדבר עליו, מצורף בחלק העליון של התמונה Strut Spacer.
האם הוא לא יושב בין הבולם לכרית הבולם? סוג זה של ספייסר גם דוחס את הקפיץ? לא ברור לי למה שזה יגרום לפתיחה של הבולם, אשמח להסבר.
134552

סוג שני של ספייסרים שיושבים בין הקפיץ לסוף הבולם וממש דוחסים את הקפיץ:
134553

להחליף בולמים זה לא פיתרון כי אין בולמים שאני מכיר שמיועדים לרכב הזה עם מהלך גדול יותר.

אם אין פיתרון זה גם בסדר, אבל לפחות אני אדע שאין מה לחפש.

ehudzeelim
29-07-21, 16:23
אכן מדובר בטיגואן, והבולמים הם תואמי מקור (זקס) עם מהלך כמו המקורי.

הבנתי שיש שני סוגים של ספייסרים:
סוג אחד, שאני מדבר עליו, מצורף בחלק העליון של התמונה Strut Spacer.
האם הוא לא יושב בין הבולם לכרית הבולם? סוג זה של ספייסר גם דוחס את הקפיץ? לא ברור לי למה שזה יגרום לפתיחה של הבולם, אשמח להסבר.
134552

סוג שני של ספייסרים שיושבים בין הקפיץ לסוף הבולם וממש דוחסים את הקפיץ:
134553

להחליף בולמים זה לא פיתרון כי אין בולמים שאני מכיר שמיועדים לרכב הזה עם מהלך גדול יותר.

אם אין פיתרון זה גם בסדר, אבל לפחות אני אדע שאין מה לחפש.

אתה צודק, הסוג הראשון של הספייסרים (strut spacers) לא יכווץ את הקפיץ ויתפקד טוב עם הבולם המקורי. אם אין בולם מתאים להגבהה זה פתרון טוב. החיסרון הוא שהוא לא משנה כלום מבחינת שיכוך ומהלך מתלה ביחס למקורי.
הסוג השני כמו שכתבת אכן פחות טוב ודוחס את הקפיץ.

הפתרון האידיאלי הוא קפיצי הגבהה עם בולמים יותר ארוכים שנותנים לך בנוסף להגבהה גם שינוי בשיכוך וגם מהלך מתלה גדול יותר

ההתייחסות שלי היא כללית לגבי הגבהה ולא ספציפית לטיגואן, שאיני מכיר.

yuv_c
29-07-21, 16:46
אתה צודק, הסוג הראשון של הספייסרים (strut spacers) לא יכווץ את הקפיץ ויתפקד טוב עם הבולם המקורי. אם אין בולם מתאים להגבהה זה פתרון טוב. החיסרון הוא שהוא לא משנה כלום מבחינת שיכוך ומהלך מתלה ביחס למקורי.
הסוג השני כמו שכתבת אכן פחות טוב ודוחס את הקפיץ.

הפתרון האידיאלי הוא קפיצי הגבהה עם בולמים יותר ארוכים שנותנים לך בנוסף להגבהה גם שינוי בשיכוך וגם מהלך מתלה גדול יותר

ההתייחסות שלי היא כללית לגבי הגבהה ולא ספציפית לטיגואן, שאיני מכיר.

תודה רבה, זה בדיוק מה שניסיתי להבין.

yovavz
29-07-21, 17:02
המתלים של הטיגואן הם נפרדים - מקדימה מקפרסון ומאחורה רב-חיבורי.
אני לא בטוח שאפשר להאריך בו את מפתח המתלה רק ע"י קפיץ-בולם עם מהלך ארוך יותר.
עד כמה שאני יודע, הם מראש בנויים למהלך מתלה מסויים שמוגבל מכנית ע"י מרכיבי המתלה (מלבד הבולם).
לגבי מיקום הספייסר בין הבולם לתושבת המתלה - אם מבנה הבולם הוא זה שמתוכנן להגביל את מקסימום ומינימום פתיחת הבולם, אז ספייסר כזה פשוט יוריד למטה את פתיחת המתלה כפי שציפית.
אבל אם לא הבולם מגביל את פתיחת המתלה, אז ספייסר כזה יכול לשבש את עבודת המתלה ולהעביר עומסים לא מתוכננים לבולם עצמו ו,/או לקצר את זווית הפתיחה של המתלה

אורי. ס
29-07-21, 17:08
היי אכן יש בולמים יותר ארוכים של חברת אייבך תבדוק את הקישור שאני מצרף
https://eibachshop.com/index.php?p6830,eibach-b12-pro-lift-kit-suspension-kit-vw-tiguan

yovavz
29-07-21, 17:19
היי אכן יש בולמים יותר ארוכים של חברת אייבך
זה סט הגבהה בילשטיין-אייבך שמגביה ב-30 מ"מ (קפיצים חזקים יותר ובולמים שאמורים להתאים ולאזן את הקפיצים האלו)
אני לא רואה אינדיקציה למהלך ארוך יותר.
מנסיון עם סט דומה בדאסטר, השילוב לא מאוזן מספיק והבילשטיין ללא שיכוך פתיחה מספק (מתלה נטרק בפתיחה מהירה)

asafk
30-07-21, 01:44
ספייסר מעל היחידת קפיץ-בולם יהיה כנראה הפתרון המהיר והיעיל עבורך. היתרון הוא שאין שינוי בקבוע הקפיץ ובריסון. החיסרון הוא שאולי לא תנצל את כל המהלך בגלל מגבלה גאומטרית.
אבל זה פטנט זול - והסיכון קטן

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
30-07-21, 06:58
ספייסר מעל היחידת קפיץ-בולם יהיה כנראה הפתרון המהיר והיעיל עבורך. היתרון הוא שאין שינוי בקבוע הקפיץ ובריסון. החיסרון הוא שאולי לא תנצל את כל המהלך בגלל מגבלה גאומטרית.
אבל זה פטנט זול - והסיכון קטן

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מחזק את מה שנכתב.
יש לי נסיון מצויין עם ספייסרים של 3 סמ מעל יחידה הבולם קפיץ , עובד יפה מאוד טכנית.


Asaf-a
אסף.א

bazz270
30-07-21, 07:32
ספייסר מעל היחידת קפיץ-בולם יהיה כנראה הפתרון המהיר והיעיל עבורך. היתרון הוא שאין שינוי בקבוע הקפיץ ובריסון. החיסרון הוא שאולי לא תנצל את כל המהלך בגלל מגבלה גאומטרית.
אבל זה פטנט זול - והסיכון קטן

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

בטח שיש שינוי בריסון.מרחק העומס עולה בדלתא של עובי הספייסר ודפינתו באמצעות ברגים יכניסו הגברים למערכת בלי קשר למיקום העומס.

איל מ
30-07-21, 10:10
אנחנו מדברים כאן על ספייסר הגבהה כן?
בכל מקרה, בדוק שמערכת המתלים לא מגיעה לסוף המהלך שלה (בפתיחה) בגלל דברים אחרים שאינם אורך הבולם. למשל, זווית הזרועות, הגבלות פיזיות שלהן (התנגשות בחלקים אחרים), צינורות בלם, ועוד.

-->