צפייה בגרסה מלאה : וויברציות בטיוטה הילקס
יש לי טויוטה היילקס 2002 4*4 כ- 500,000 ק"מ.
לאחרונה התחילה תופעה של וויברציות. במהירות 80-90 האוטו רועד מאד.
התופעה לא עיקבית, באה ונעלמת. בדרך כלל שהאוטו בשיוט, לא בעומס.
הנסיונות שנעשו לבידוד הבעיה:
הצלבת גלגלים קדמיים עם אחורים – הרעידה ממשיכה
הדריישפט פורק ונסעתי רק עם ההנעה הקידמית – הרעידות נמשכו – כלומר מקור הבעיה אינו בדריישפט.
בשעת רעידה (מהירות 80-90 קמ"ש) העברתי לניוטרל ומנוע ירד לסלד 1000 – רעידות נמשכו.
אשמח לרעיונות לפתרון,
תודה,
רן
פרונט מכוון?
נעשה איזון גלגלים?
מצב דיסקי הבלמים בסדר?
האם לאחרונה מסיבה כלשי נגעו בלוקרים הידניים ?
(החלפת ציריה/ גומיית ציריה, החלפת דיסקים, החלפת/כיוון מיסבי גלגל ).
אם כן, יתכן ואחד הלוקרים לא מורכב נכון, ולמעשה נעול כל הזמן, וציריה או שתי הציריות הקדמיות מסתובבות כל הזמן.
בדיקה - כאשר שני הלוקרים פתוחים והטרנספר בהנעה אחורית אתה אמור לסובב ביד כל אחת מהציריות הקדמיות וגם את גל ההינע הקדמי.
בברכה,טושי
וגם, נסה להבחין האם זאת ויברציה שמקורה ברכבת הכוח לפני הסרן (ויברציה מהירה) לבין משהו מהגלגלים (איטית בהרבה). קשה להסביר זאת בהתכתבות, אבל השוני מורגש. ויברציה מרכבת הכוח מרגישה יותר כמו נסיעה על קוריגיישן (הדורים, קורדורוי, יו ניים איט).
היה לי רעיון פעם להקליט את הנסיעה עם פלאפון ובתכונת עריכה לבודד את הרעשים כדי להגיע לתדר של הרעידה, להבין מה הסל"ד, ואז לדעת בדיוק מאיזה חלק זה. מעולם לא הגעתי לשלב הביצועי, וגם אם לא לא עזרתי לך, יש כאן באתר מספיק מופרעים שעלולים יום אחד לקרוא כאן, להרים את הכפפה ולהמציא לנו משהו טוב.
בקשר לרעיון להקליט, לסנן וכו' - יש אפליקציות מעולות לניתוח רעידות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הנה.
ככה נראית הויברציה מקרקורי הבטן שלי. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210730/ea0df466cb7ea1330a9832b0d37c734f.jpg
ויברציות לא בוחנים דרך האינטרנט וכמובן לא בקילומטראז 500.000
התדר העצמי של השולחן בסלון שלי הוא 23.5 הרץ בערך.
https://play.google.com/store/apps/details?id=apptodate.myFrequency
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210730/45ea498ab0e36627d11ad1290daf95b9.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה חייב לאזן אותו או לפחות לשים שטיח.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
איזון גלגלים ?
אני מכיר את התופעה הזו כשנשאר בוץ על אחד (או יותר) מהג׳אנטים.
אז תתחיל משטיפה טובה ואם זה לא יעזור אז סע לבקר את הפנצ׳רייה החביבה עליך, אולי תגלה שעפה משקולת איזון ...
בשעת רעידה (מהירות 80-90 קמ"ש) העברתי לניוטרל ומנוע ירד לסלד 1000 – רעידות נמשכו.
ככל הנראה איזון גלגלים ברמה זו או אחרת או משהו בגלגלים. בוץ, מכה לג'אנט, בלוטה בצמיג, משקולת שהתעופפה.
כמה הצמיגים ישנים?
אני 'סבלתי' מויברציה במהירות דומה (בין 100 ל 110) שנעלמה לחלוטין עם החלפת צמיגים.
אגב - גירוז גל ההינע הקדמי החליש את הויברציה אבל לא העלים אותה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה סבלת משתי ויברציות שונות. גירוז צלב לעתים "מעלים" חופש קטן שיש בו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.