PDA

צפייה בגרסה מלאה : קרבורטור וובר מדמים בעליות חדות



sush
19-03-06, 14:50
שלום לכולם,
אני נוהג על סמוראי 88 דגם מיבוא אישי. הקרבורטור של הסמוראי הוא וובר 32 36. כשאני עולה עליות טכניות במיוחד בסלעים, בטורים נמוכיןם הרכב מגמגם וכשאני צריך לתת יותר גאז כדי לטפס איזה סלע הור בד"כ כבה. לאחר מכן אני מניע, ברגע הראשון הוא מגמגם אבל אח"כ עובר את המכשול דנן כאילו הוא לא היה קיים. בכ"ז המצב בו הרכב כבה בשיפוע חד הוא ממש לא סימפטי.
בעליות רצופות אין בד"כ בעיות אבל יש תופעות אחרות. בעליות חדות וממושכות הרכב חותך מידי פעם אם כי לא כבה. כאשר עולים עליה ממשוכת בשיירה והמהירות המוכתבת היא איטית, יש סיכוי שהרכב ייכבה ויתנהג בהתאם למתואר מעלה.
בפורומים אמריקאים הבעיה ידועה ומוכרת ויש גם הצעות לפתרונות. אני מחפש עזרה מכיון שאני לא מוכשר דיי לנסות ליישם את אותם פתרונות בעצמי. אשמח לעצותיכם.
תודה, דודי

חנן-ג'יפולוג
19-03-06, 14:54
ויש גם הצעות לפתרונות




שווה שתיתן קישור להצעות הנ"ל, או תצטט אותן כאן.

sush
19-03-06, 15:53
לחנן
רצ"ב הקשור:
http://www.off-road.com/suzuki/samurai/webers.htm

GodsFather
19-03-06, 16:04
לפני שאני קורא את הלינק, זה נשמע כמו לכלוך בקרבורטור שכאשר אתה נותן בגז הוא עף חזרה אחורה ובנסיעה איטית השאיבה גורמת לסתימה.

ניקוי הצנרת / החלפת פילטרי דלק יכולה לעזור. יש גם שיטה של הכנסת לחץ אויר פנימה דרך אחד הצינורות אבל אני לא מכיר את הקרבורטור אז אני לא רוצה להמליץ על כך מבלי לדעת לאיזה צינור בדיוק.

yossivarman
19-03-06, 16:05
הנה לינק להוריד חוברת הסברים
http://www.suzukiinfo.com/sierra/weber.zip

GodsFather
09-04-06, 13:23
חברים , את אותה הבעיה יש לי בקרב' סוברו - משופץ , נקי ותקין.

האם יש למישהו רעיון ? חוברת ההסבר לWEBER לא ממש תורמת לי...

dizza man
18-04-06, 14:22
גם אצלי היתה אותה בעיה.. בוובר הסתפקתי בלכון את המצוף וזה שיפר בהרבה את המצב

5 דקות עבודה -אם אתה מסתבך דבר איתי אני יסביר לך

סוזי המשתוללת
19-04-06, 00:57
אתה לא יכול לשנות את גובה הדלק בתא המצוף כאוות נפשך
יש לזה השפעה ישירה על התערובת
מצד שני הוובר הנ"ל זה קרב לא משהו אבל זה הקיט "שיפור " של קלמיני אעלק
בכל סיטרואן בי אקס ואפילו בפיאט 131 שהייתה לי היה כזה
קודם כל לסמוראי אין מספיק כח בסל"ד נמוך ולכן בעליות קשות בקצב איטי (מוכתב על ידי אחרים )הוא מתקשה לטפס
או שתשפר את יכולת הזחילה (טרנספר) או שפשוט תפתח פער מהרכב שלפניך וסע יותר מהר מאחרים
אם גם זה לא עובד או שבדיוק כשצריך את מקסימום הכח הרכב נחנק אז יש בעיית הצפה דרך הנשמים של תא המצוף

dizza man
21-04-06, 10:28
סוזי הקרב' כרגע מתפקד מצויין .. שום מצב לא כיבה לי את האוטו גם זחילה איטית

ומה שיש לי זה לא אותו אחד שקלמיני מוכרים.. לי יש 2 לועות ענקייםםם יחסית אותו קוטר כמו לקרב' המקורי של הסיקס לא זוכר מאיזה רכב הוציאו אותו.. אבל זה היה מורכב במנוע 2.4

jzuk
22-04-06, 11:57
כמו שאמרת בהתחלה תופעת ההשעיה והגימגום של הוובר היא ידועה מאוד בארה"ב, כי שם משתמשים בו הרבה. כמו שסוזי אמר הקרב' של וובר נמצא באלפות ובפיאטים, ובפורד ובעוד כמה דגמים. העיניין הוא כמובן שלא תמיד מדובר על אותו הגודל של הוונטורי וגם אם כן אז הדיזות הם שונות מרכב לרכב. אם התעניינת מספיק בפורומים רחוקים אז אתה גם יודע שלהגיע לכיוון מדוייק מבחינת הדיזות זה מאוד שונה מסמוראי לסמוראי בגלל מצב מנוע ואיכות הדלק. אבל זה לא ממש קשור לשאלתך.
אני אישית התעסקתי הרבה מאוד עם ווברים ושהייתי בארה"ב גם ביקרתי את Sarge, הבחור הכי ידוע בסידור כל בעיות הוובר ובשיפור סעפות היניקה. אני גם מוכרח לציין שזה הקרב' הכי פשוט שיצא לי לעבוד עליו.
מניסיוני יש מספר אופציות לפתור את הבעיה שלך.
1. נתחיל מזה שהקרב צריך להיות מורכב הפוך (מצוף לכיוון המנוע) זה יכול לגרום להצפה בירידות תלולות כשיורדים בניוטרל אבל מונע כמעט לחלוטין את בעיית הגמגום בעלייה ולפי דעת הרוב זה עדיף.
2. צריך לשמור על לחץ דלק נמוך, בחו"ל הם משתמשים ב 1.5 PSI , לטעמי זה מתאים לשטח טכני אבל לא לנסיעה בחולות, למשל ששם אתה צריך הרבה דלק ומהר, ולכן יש ווסתים שניתן לשנות את לחץ הדלק.
3. צריך לכוון את המצוף. אני חייב להגיד שאני לא מסכים עם סוזי בנוגע לזה שכיוון תא המצוף משפיע על התעורבת.
4. לבצע תוספת ושינוי קל לתא המצוף וסביבתו וכך למנוע כל סיכוי להצפה או גמגום. זה הדבר ש-Sarge עושה הכי טוב.

וסתם דבר שלא קשור - לפני חודשיים שלחתי ל-Sarge את המדבקה החדשה של האתר והוא הדביק אותה על הסמוראי שלו וזה ממש מגניב לראות מדבקה של אתר שטח ישראלי מטיילת על סמוראי שחור וענק בארה"ב.

sush
23-04-06, 12:44
תודה לכ אלו שהגיבו, גם אני בקשר עם קוין (המכונה SARGE) וכנראה שבנסיעה הקרובה שלי לחו"ל אני אשלח לו את הקרבורטור שלי לצורך כיוונונים. כל מתקן קרבורטורים בארץ ידע להגיד לי שהיו כאלו קרבורטורים על פיאט 131 אבל אף אחד מהם לא התמחה בתיקונים הדרושים להתאמה לשטח ולזויות קשות בטיפוס.
מה שקוין המליץ זה ככה:
1. לשייף את הפלטה שמשמשת כמתאם בין הקרבורטור לסעפת (משני חורים לחור אלפיטי אחד)
2. להפוך את הקרבורטור ב 180 מעלות
3. לכוון את גובה המצוף
4. להתקין ווסת לחץ למשאבת הדלק (להקפיד על 2.5-3 PSI)
5. לסתום איזה נשם שגורם להצפה באפוקסי ולהוסיף צינורית שתזרים אויר במקומו.
6. סתם כתוספת הוא מאד ממליץ על פילטר אויר פתוח (רמפלו מאוסטרליה) מכיון שלטענתו המוליך של האויר מבית הפילטר המקורי גורם לסירקולציה ולכניסת אויר לא סדירה.

אני אספר לכם על התוצאות לאחר השלמת הניתוח (סוף מאי מינימום).

GodsFather
05-06-06, 17:31
תודה לכ אלו שהגיבו, גם אני בקשר עם קוין (המכונה SARGE) וכנראה שבנסיעה הקרובה שלי לחו"ל אני אשלח לו את הקרבורטור שלי לצורך כיוונונים. כל מתקן קרבורטורים בארץ ידע להגיד לי שהיו כאלו קרבורטורים על פיאט 131 אבל אף אחד מהם לא התמחה בתיקונים הדרושים להתאמה לשטח ולזויות קשות בטיפוס.
מה שקוין המליץ זה ככה:
1. לשייף את הפלטה שמשמשת כמתאם בין הקרבורטור לסעפת (משני חורים לחור אלפיטי אחד)
2. להפוך את הקרבורטור ב 180 מעלות
3. לכוון את גובה המצוף
4. להתקין ווסת לחץ למשאבת הדלק (להקפיד על 2.5-3 PSI)
5. לסתום איזה נשם שגורם להצפה באפוקסי ולהוסיף צינורית שתזרים אויר במקומו.
6. סתם כתוספת הוא מאד ממליץ על פילטר אויר פתוח (רמפלו מאוסטרליה) מכיון שלטענתו המוליך של האויר מבית הפילטר המקורי גורם לסירקולציה ולכניסת אויר לא סדירה.

אני אספר לכם על התוצאות לאחר השלמת הניתוח (סוף מאי מינימום).

מאי עבר ואין עדכון... האם תוכל לעדכן לגבי התיקון של הקרב'?

יש לי קרב' סוברו , שיש לו בעיה (ידועה) בעת עבודה בשיפוע גבוה - לדוגמא סלעי המוחרקה... בנסיון לעלות הרכב דמם והמצב לא חיובי בכלל... אופציה ב' היא בנסיון לעלות, הרכב מקפץ טיפה וגם אז נכבה... האם יש פתרון לבעיה ? (ובבקשה אל תאמרו לי "אל תסע למוחרקה..." אלא תנו תשובה רצינית)

jzuk
09-06-06, 14:48
Father, איך הקרב' מורכב? מצוף לכיוון הנסיעה או הפוך?

חנן-ג'יפולוג
09-06-06, 17:49
לא עשיתי את זה לסמוראי אלא לCJ , ואני לא יודע פרטים על הסבה כזו לסמוראי, אבל נדמה לי שלמנוע שיש אצלכם גם יש גירסה מוזרקת, אז זה אמור להיות אפילו קל יותר:


תזריקו!

GodsFather
09-06-06, 20:44
אני לא יודע מה כוונה למורכב הפוך או לא , לא אני הרכבתי... אני רק יודע שזה לא עובד :roll:

שאלה גדולה ונוספת היא האם בכלל יש לדבר הזה פתרון ? כלומר , האם קרבורטור יכול בכלל לעבוד בשיפוע חד ואו בקפיצות קלות הנובעות מנסיון תיקול של מכשול?

הזרקה יקרה לטעמי, אחרת כבר מזמן הייתי מתקין...

אשמח לתת קפיצה לבעל ידע בנושא שיתן מבט וחוו"ד לפתרון...רק שלא יעלה לי כסף כי את זה אין לי...

ruby
10-06-06, 04:34
אצלי יש קרבורטור של סובארו + צ'וק ידני ושאני מגיע לעליה חדה אני פשוט מושך את הידית ומרים טורים ומזרים יותר דלק למנוע ואז אני מטפס בלי שום בעיה. למעשה הידית משמשת בתור מצערת ידנית.

GodsFather
10-06-06, 15:43
אצלי יש קרבורטור של סובארו + צ'וק ידני ושאני מגיע לעליה חדה אני פשוט מושך את הידית ומרים טורים ומזרים יותר דלק למנוע ואז אני מטפס בלי שום בעיה. למעשה הידית משמשת בתור מצערת ידנית.

רובי שלום,

אם תוכל לשלוח תמונות של המבנה אצלך או לתת לי פרטים שלך בה"פ ואגיע אלייך לראות את הפתרון הזה.

עם זאת יש לי שאלה , הרי בעליה סלעית , הנסיעה האיטית בטוחה יותר מאשר להעלות טורים ואז לשלוט פחות טוב על הרכב שכן הוא נוסע מהר יותר/מפרפר באם מאבד אחיזה, איך אם כך אתה שולט בו? עם משחקי קלאצ'?
אני מנסה לשמור על הטורים הקיימים שמבחינת קצב ההתקדמות הם הטורים האידאילים לשליטה ברכב מחד ולמעבר מכשול מנגד, הבעיה היא שבטורים כאלה ובזוית חדה/קפיצה הנגרמת תיקול מכשול, הדלק מפסיק להגיע/מצוף הקרב' נסתם (אני עדיין לא סגור על מה גורם לבעיה ואני לא יודע איך לבדוק את המצוף הזה)...

sush
12-06-06, 16:15
אוקיי הקרבורטור חזר מתיקון בארה"ב. SAGRE עשה את כל מה שהיה אמור לעשות. קיבלתי חזרה קרבורטור מכוון כיאות, על סעפת קדוחה ופילטר אויר סקסי חיצוני. התוצאות, 1. המחיר- בשמים. 2. בעליות- כרגע אין בעיה עולה כל שיפוע וגם יורד בטורים נמוכים ללא הדממה. 3. תוספת כוח- האמת לא ממש מרגיש. קוין הבטיח שתהיה תוספת כוח משמעותית- ולא ממש מרגיש. אולי כשהמצערת פתוחה לגמרי ואולי יש מהירות תגובה יותר טובה- אבל אם אני לא ממש מרגיש אז זה כנראה לא שם. 4. רעשים- יש אחלה רעש מהפילטר הפתוח כשהוא יונק אויר.
שורה תחתונה- חבל על הכסף והמאמץ

GodsFather
12-06-06, 16:41
sush, האם אתה יודע לפרט מה בדיוק נעשה בקרבורטור על מנת למנוע את הפסקת העבודה בשיפוע?

האם יש דרך לשכפל עבודה זו מבלי לשלוח קרבורטורים לחו"ל לצורך כך...

האם תוכל להעלות צילום של הקרב' ושל הפילטר - מסקרנות.

-->