PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעלה רמון



יורם-דרומי
02-08-21, 13:14
מה מצבו של מעלה רמון בימים אלה?

עדיין אתגרי וקשה?

דניאל מאירי
02-08-21, 13:16
לאיזה רכב ?
לאחד הוא קליל, לשני בעייתי.
דניאל

erezgur
02-08-21, 13:42
ואחר כך תצביע בסקר שלנו
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117100

נשלח מהנייד

gillss
02-08-21, 13:46
היינו לפני שבועיים (מוצ"ש)
ביצענו ירידה (למרות שבמעלות עולים)
כלי התחבורה היה שני רוביקונים מוגבהים, נעולים ומדופנים.
מדרגה ראשונה גבוהה אבל לא סוף העולם.
מדרגה שניה דולגה בקלילות. (לא לנסות לעקוף מימין!)
הדרדרת היית נעימה לחלוטין (בזחילה)
מאמין שהיינו יכולים גם לעלות אבל הדרך שלנו הייתה בירידה.
מצרף גם הסבר ויזואלי לטקסט.
134651

נדב42
02-08-21, 17:14
מה ההבדל בין "מדרגה כואבת" ל- "מדרגה רעה" ?

hadtomer
02-08-21, 17:45
מה המצב דרומי. מעלה רמון הוא מעלה לא קל אבל ל"ק עם טראקשן יכול לעלות אותו בלי יותר מדי כאב ראש.

ביקור אחרון שלי שם היה בחורף

דרור ברלי
02-08-21, 22:00
אבדוק בחמישי מוקדם בבוקר ואספר לך אם "כואב" או סתם "רע"......

יורם-דרומי
02-08-21, 22:23
בפעם האחרונה הייתי במעלה רמון עם גראנד צ’ירוקי מוגבה נעול כפול

גיהצת את המעלה
עכשיו אני עם לנדקרוזר ולכן שאלתי מה מצב המעלה


Sent from my iPad using Tapatalk

gillss
03-08-21, 08:54
נדב
מדרגה כואבת = שני סלעים גדולים בתוך סיבוב
רכב שנמוך מ 25 ס"מ יחטוף שם גם בירידה וגם בעליה.
הפניה מוסיפה לאירוע כי הרכב מפעיל את כל יכולתו במהלכי מתלה
אני הצלחתי לעבור ללא גירודים למעט המחרשה מאחור בדמות וו הגרירה
המותקן בגובה החוקי והשערוריתי של משרד התחבורע.


מדרגה רעה = סלע בודד רחב מאד , לא כלכך גבוה.
אבל הסיבוב והתהום בצידו די משפיעים על הירידה.
חושב שבמצב עליה לא הייתי נרגש כך כי התהום הייתה בצד הנהג
מה שלא קורה בירידה.


והדרדרת היא סתם דרדרת רק שכל ברקס הוא בלימה של כמה ס"מ
כי הרכב ממשיך לזוז למרות שלחצת ברקס.
לא משהו להתלהב ממנו אלא רק לאזכר את נושא הבטיחות.

erezgur
03-08-21, 09:00
בקיצור - הטוב(ה), הרע(ה) והמכאיב(ה)

נשלח מהנייד

דרור ברלי
03-08-21, 11:10
אני לא זוכר שום אירוע שבו לנדקרוזר התקשה יותר מדי במעלה רמון.
המעלה לא קל, יש כלי רכב שמתקשים בו, יש נהגים/ות שמתקשים בו, זה בהחלט נכון.
צריך מרווח גחון ומהלך מתלה, נעילה או TC טוב בהחלט מסייעים.
ללנדקרוזר יש גלגל מספיק גדול (31'), מספיק מרווח גחון, מהלך המתלה האחורי מצוין וה-TC שלו אולי לא כמו של לנדרובר או רנגלר, אבל עדיין מהיותר טובים בקטגוריה, כך שאני לא רואה בעיה מיוחדת.

תעשה שטויות? יש מצב שתתיישב על ביצת הדיפרנציאל או על מיכל הדלק ותידרש למשיכה ממישהו. אבל זה בהחלט בתוך מעטפת היכולות של האוטו.

במקומות הבעייתיים תעצור קצת לפני, תבדוק בעיניים ובידיים, תבחר קו התקדמות ותסדר קצת אבנים, ואז תיעזר במכוון - וזהו.

יורם-דרומי
03-08-21, 13:06
תודה חברים

PW
03-08-21, 13:12
מה ההבדל בין "מדרגה כואבת" ל- "מדרגה רעה" ?
זה כמו ההבדל בין קשיש לישיש.

דרור ברלי
05-08-21, 19:45
קפצנו היום למעלה רמון לצורך מלאכת קודש, מהבחינה הג'יפאית ומהבחינה הסביבתית. ירדתי, עשיתי מה שצריך ועליתי.
המעלה כמו תמיד - שבור, דרדרתי, סלעים גדולים. סופה נעולה לא מתרגשת, אבל מה יהיה עם כלים אחרים?.... זהירות והכוונה חיצונית.
מאוד לא מומלץ לכלי רכב לא מוגבהים, עם מדרגות צד בולטות, צמיגי חתך נמוך ושאר מומים ונכויות מולדים.

assafy
05-08-21, 19:56
סיקרנת. איזו מלאכת קודש אתה עושה?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

דרור ברלי
05-08-21, 20:12
מציל ג'יפים מתים.
ועל הדרך גם דואג לנקיון המדבר

עליתי כשאני גורר אחרי ברזלים מתים. עוד נשאר מה להוציא משם.

ד ו ר ו ן
05-08-21, 21:33
הוצאתם את הסופה המיתולוגית?

דרור ברלי
06-08-21, 06:55
כן. נשאר הבודי. בודי של המודלים הגבוהים, מה שנקרא "מצרי", עם פתח תדלוק בדופן האחורית מתחת ללוחית הרישוי, הרוס ומעוות לחלוטין ואין טעם לטרוח.
למעט אם מישהו זקוק לפיסות פח ספציפיות - שיגיע עם דיסק נטען ויחתוך.

איל מ
06-08-21, 10:10
חלקי חילוף או פרויקט חדש?

דרור ברלי
07-08-21, 13:16
חלקי חילוף ספייר "שיהיה" זה צורך פסיכולוגי תמידי.
המבצע הצליח, וגם פחות גרוטאות במדבר שזה חשוב. בפועל ובדיעבד אפשר היה להשאיר את הברזלים האלה להחליד להנאתם עוד 20 שנה

-->