PDA

צפייה בגרסה מלאה : אז איזה רכב באמת יקר יותר לאחזקה?



ש01
03-08-21, 10:23
משרד התחבורה מבצע פילוט לבחינת עלויות האחזקה של רכבים שונים.
כתבה פורסמה בכלכליסט (https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39139980)

את הטבלאות כולן ניתן לראות כאן (https://www.gov.il/he/Departments/General/transport_products_basket)

אבל,
שומו שמיים, הטבלה משקרת...
עדות של מפיצי האגדה האורבנית, חסידי ומעריצי רכב השטח האולטימטיבי מיפן, זה שלא מתקלקל לעולם, עולה הכל ועוד ועוד ועוד, הלא הוא הלאנד קרוזר, מופיע כיקר יותר לתחזוקה מ.... גראנד שירוקי..

דרור ברלי
03-08-21, 10:48
הפרוייקט המטופש הזה כבר נדון כאן בהרחבה.
קצב צריכת החלפים שמושפע מקילומטראז', מצורת נהיגה, גם מאיכות ייצור ומאמינות ועמידות בסיסית של הרכב, אין להם שום דרך למדוד את זה. גם לא את עלו תהעבודה במוסך שאינו מרשת מוסכי יבואן. יש גם חלפים שאין בעיה להשתמש בתחליפי.
זה בסך הכל מדד של מחירי חלפים נפוצים.


כמו כל שטות אחרת וקודמת של משרד התחבורע.... טרחנות מיותרת של עובדי ציבור חסרי תועלת שצריך למצוא להם תעסוקה כדי להמשיך לשלם להם משכורת. העיקר שאנחנו משלמים גם את זה.

gillss
03-08-21, 11:06
הפרוייקט המטופש הזה כבר נדון כאן בהרחבה.
קצב צריכת החלפים שמושפע מקילומטראז', מצורת נהיגה, גם מאיכות ייצור ומאמינות ועמידות בסיסית של הרכב, אין להם שום דרך למדוד את זה. גם לא את עלו תהעבודה במוסך שאינו מרשת מוסכי יבואן. יש גם חלפים שאין בעיה להשתמש בתחליפי.
זה בסך הכל מדד של מחירי חלפים נפוצים.


כמו כל שטות אחרת וקודמת של משרד התחבורע.... טרחנות מיותרת של עובדי ציבור חסרי תועלת שצריך למצוא להם תעסוקה כדי להמשיך לשלם להם משכורת. העיקר שאנחנו משלמים גם את זה.

דרור ידידי - כל מילה סלע !
רק שכחת דבר קטנטן ופעוט.
שוק החלפים כמו גם שוק הרכבים הוא חבורה של משפיענים
אשר עושים עבודתם נאמנה בכדי להגדיל את נפח כיסיהם.
וכמילות המשורר הלאומי שלום חנוך (מחכים למשיח 1985)
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם"
יבוא "הציבור" יקרא בשקיקה בדפים חסרי הערך וירוץ
לקנות ע"פ התבחינים "המומלצים" האלו.
משמע , יבואן שישפיע על המדד , יקבל בחזרה המוני קונים בחנויותיו.


וכל השאר (כבפתיח) מילים בסלע.

ש01
03-08-21, 11:06
;):D;)

הילדים שלי היו קוראים לך "כבאי"...

דרור ברלי
03-08-21, 11:33
משמע , יבואן שישפיע על המדד , יקבל בחזרה המוני קונים בחנויותיו.



בעולם אוטופי/אידיאלי, זה דווקא היה יכול להיות טוב. ממש טוב.

אם הייתי תמים/נאיבי, הייתי מכריז שזו בדיוק היתה כוונת משרד התחבורע: לפרסם באותיות שחורות על גבי מסך לבן, איזה אוטו יקר יותר לאחזקה ואיזה זול יותר - וזה ידרבן את היבואנים להוריד את מחירי החלפים כדי שהמכוניות "שלהם" יקבלו דירוג טוב יותר ואנשים יעדיפו לרכוש אותן.

אבל אני לא תמים ובטח לא נאיבי. אני ריאלי.
מספיק זיתים דפוקים לעסתי ב-55 שנותיי - הם לא יכולים להגיש לי קקי של עז ולספר לי שזה זית יווני משובח.

המדד/מחירון הזה לא יזיז לאף יבואן שערה קטנה על האשך. מחירי החלפים ימשיכו להיות בשמיים, הלקוח הישראלי אולי לא מבין הרבה במכוניות אבל טמבל הוא לא - לא זה מה שישכנע אותו להעדיף לרכוש יצירות מופת כמו דאצ'יה סנדרו ומיצובישי אטראז' (.... האוטו היחיד שסנדרו אשכרה מרגיש כמו בנטלי/מרצדס לעומתו) או להפסיק להשתחוות חמש פעמים ביום ללנדקרוזר....

כמו "מחירון העם" גם זה יח"צנות נטו, תעסוקה יזומה לעובדי המשרד שהומצאו עבורם תקנים מיותרים.



וזה אולי לא קשור, אבל אני רואה לנכון להזכיר/להזהיר שוב לגבי "מחירון העם" - לדעתי המאוד אישית זו אחיזת עיניים שמטרתה הסופית לבנות מאגר מידע שישמש בעתיד לצורך גביית מס על כל עיסקת מכירה/קנייה של רכב משומש.
למנוע את המס הזה אולי לא נצליח, אבל לדחות את הקץ - אולי. אז אל תשתפו פעולה עם זה!!! כי זה יחזור אליכם בהפוכה.
כמובן שרק הזמן יגיד אם צדקתי - אבל לתחושתי ומהנסיון המר של כולנו/כולכם, משרד התחבורע לעולם לא עושה שום דבר סתם ככה לטובת הציבור מטוב-ליבו נטו. אין שם אנשים טובים ולא כוונות טובות ומאחורי כל דבר כזה יש מטרה והיא אף פעם לא טובה. בסוף זה תמיד עולה לנו כסף.

yovavz
03-08-21, 13:52
אבל אני לא תמים.
מספיק זיתים דפוקים לעסתי בחיי - הם לא יכולים לעבוד עלי ולהגיש לי קקי של עז
קקי של.עז, זה דווקא פירות של ארגאן וזה תהליך שדווקא מרכך את הקליפה הקשה ומאפשר למצות מהם את כל הדברים הטובים

-->