התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פירוק מכסה שסתומים, מה אני מפספס? (טרופר בנזין 3.2)



שעיר בגב"ב
07-08-21, 21:01
אז סוף סוף התפניתי למיגור נזילת השמן ממכסה השסתומים ו...
הרכב הזה נלחם גם במטלה הפשוטה הזאת!

לפני שאתחיל בסיפור (מודה שדי מתיש), יש גם שורה תחתונה למי שמחפש תקציר.

כבר פרקתי כמה מכסי שסתומים בחיי (עד עכשיו רק של מנועי 4 בשורה פשוטים ובאופנועים)
ואני יודע שהחלק המעצבן הוא המשחק המקדים, ז"א פירוק של כל מיני חלקים שמפריעים בדרך.
במקרה של הטרופר מדובר בצינור האוויר בין פילטר אוויר לבית מצערת, בית מצערת וכל מיני צינורות למיניהם.
ואז אפשר לפרק 9 ברגי אלן של מכסה השסתומים (שניים מהם היו מאוד קשים לגישה) ואז לכאורה
אפשר להרים מכסה.
החלק הקדמי מתרומם בקלות יחסית והחלק האחורי שקרוב לקיר האש מסרב להתנתק.
בהתחלה קיוויתי שמדובר בהדבקות של האטם+סיליקון אבל התחושה היא שמדובר
במשהו רציני יותר ושלא כדאי להפעיל יותר מדי כוח.
אז התאפקתי.

אין ברירה ניגש לספר הרכב (דרך אגב, ספר הרכב של קליימור ממש גרוע)
ושם כתוב הדבר המוזר הבא:
בנוסף לברגי האלן יש לפרק גם:
NUTS AND REINFORCEMENTS
שום תמונה ושום הסבר מה, כמה ואיפה!

מבט מעמיק מגלה שאין שום אומים באזור המכסה ומה זה החיזוקים הנ"ל לעזעזל?!

מישוש (אין אפשרות לראות אותם אלא רק בזחילה מתחת לרכב וגם זה בקושי)
של החלק האחורי מגלה שני ברגים רציניים למדי שמחזיקים לוחית שמגנה
על גל הזיזים מבחוץ.
ההגעה לברגים האלה בלתי נסבלת ורק אחרי הרבה שעות של נסיונות וכאבי גב
הצלחתי לפרק אותם.
ו... הבן זונה לא רוצה להתנתק!!
פה כבר עשיתי טעות שידעתי שאני הולך לשלם עליה, טעות שנובעת מעצבים
והרבה זיעה שהוציאה אותי מדעתי והחלטתי לשכנע את עצמי שמדובר בהדבקות
של האטם, החלטתי שאני מפעיל כוח. טעות!
תחושה שמשהו באזור התעקם.
עד שלא אפרק את המכסה לא אדע כמה הטעות הזאת תציק לחשבון הבנק,
התחושה שלי שתציק הרבה.


עכשיו השורה התחתונה:
אין שום בורג ששכחתי לשחרר, בודאות של 99%.
ועדיין החלק האחורי של הקייס דבוק בכוח מסתורי.
מה אני מפספס לעזעזל?

נ.ב מדובר במכסה של צד הנהג (מנוע V6)

שעיר בגב"ב
08-08-21, 11:55
אז כתבתי ש99% לא פיספסתי בורג?
אז כתבתי.
הסתתר לו שם עוד בורג של מכסה השסתומים. במיקום שפשוט בלתי אפשרי היה לראות אותו!
גיליתי אותו רק אחרי שבדקתי באטם החדש וככה זיהיתי שיש 10 חורים לברגים ואני
שלפתי רק 9, כוסאומו.
מאבק מטורף להגיע אל הבורג הזה אבל חצי ניצחון לי. הבורג יצא כשהוא מעט (ממש מעט) עקום.

ו... לא יצא הגזר.
צינור ה-EGR לא מאפשר למשוך את המכסה.
הצינור הזה חירפן לי את הנשמה לאורך כל הסיפור.
אז למה לא פירקתי אותו? כי בלתי אפשרי.
הברגים שמחברים אותו לאגזוז כנראה מעולם לא נפתחו ושותכו למתכת.
אין סיכוי לפתוח אותם!
מחשב מסלול מחדש...

תיקון קטן בנוגע לספר הרכב, מדובר בספר של CHILTON בשיתוף עם היינס.
ספר בלתי נסבל! למשל לא כתוב מס' הברגים שיש להוציא ויש שרטוטים מאוד כלליים
ומעט תמונות באיכות מאוד גרועה.
לא מתקרב לרמת ספרי רכב אחרים שאני מכיר.

tooshey
08-08-21, 12:37
אילו הייתי במקומך, הייתי מתחיל מביטול מוחלט של שסתום egr וכל מה שקשור אליו.
שום תועלת, רק בעיות.

בברכה, טושי

שעיר בגב"ב
08-08-21, 12:51
tooshey אני משתעשע בעניין כבר כמה חודשים ובדיוק סיימתי לקרוא את ההסברים שלך בשרשורים ישנים
שעוסקים בביטול EGR.
אצלי סעפת היניקה ובית המצערת מלאים בג'יפה שדי בטוח שמקורם בEGR.

אני מודע לעניין זיהום הNOX אבל ברכב כל כך ישן כמו שלי ברור לי שה EGR
כבר לא באמת תורם לעניין.

עדיין קצת מפחד לבטל בגלל כל מיני מפחידנים מאוד החלטיים.

tooshey
08-08-21, 13:49
הדבר שבאמת צריך להטריד אותך זה איך המחשב מנוע יתמודד עם ביטול egr.
יש מכוניות שזה לא משפיע, יש כאלה שזה רק מדליק נורת תקלה ולא יותר, ויש כאלה שהמחשב יכנס למצב חרום .
לא יודע איך זה יתנהג בטרופר 3.2.
הייתי מתייעץ בעניין עם שמוליק לודוויג (סוזי).
מבחינת זיהום האוויר, תהיה שקט, אתה והטרופר שלך אינכם הבעיה...

בברכה, טושי

שעיר בגב"ב
08-08-21, 14:11
תודה טושי
נראה לי שאנסה, לא נראה לי שיש לי הרבה מה להפסיד.
מי יודע אולי ככה לפחות אדע מה הסיבה להדלקת נורת צ'ק אנג'ין:cool:

שעיר בגב"ב
09-08-21, 10:38
אז מה בדיוק עליי לעשות לביטול ה EGR?
עם דגש על צינורות הואקום שמתחברות למצערת
ושני הסלונואידים (חום וכחול)?

134741134742


ואין לי מושג איך אני מתמודד עם האומים החלודים והמשותכים שמקבעים את הצינור (זה שמשמאל לצינור המזגן) לסעפת האגזוז:

134743

134744

שחר גרינברג
09-08-21, 11:43
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=22&t=82214

ממליץ לקרוא לפני שאתה מבטל
זה דיון בדיוק על הנושא של eve במנוע שלך


Sent from my iPhone using Tapatalk

שעיר בגב"ב
09-08-21, 12:37
תודה שחר אבל גם בדיון שם הכל תאורטי.
אלה ששוללים את ביטול הEGR לא מדברים מנסיון אלא מזהירים
שיכול להיות דטונציות/צלצולים בגלל טמפ' גבוהה אבל לא ראיתי שמישהו
מדבר שם מנסיון.


בכל מקרה הרגע סיימתי לפרק את הEGR כדי לראות מה מצבו.
המצב על הפרצוף, הכל סתום בשכבה עבה של טינופת שחורה.
החריר אליו מתחבר בסעפת היניקה סתום לגמרי ז"א אומרת שלכאורה אני
גם ככה בלי EGR.

ו...
אני עדיין תקוע מבחינת מכסה השסתומים כי את צינור הEGR אני לא מצליח לנתק.

איל מ
09-08-21, 14:12
ניסית את השיטות הרגילות? (יומיים שלושה עם שמן חודר, אח"כ חימום מסביב ואז נסיון פתיחה? עדיף עם מברג אימפקט. אם אתה צריך להשאיל, יש).

שעיר בגב"ב
09-08-21, 14:55
בינתיים ניסיתי יומיים עם הרבה WD40,
אנסה לחמם עם פאן רציני ואימפקט.
מקווה שיזוז משהו.

איל מ
09-08-21, 15:58
פאן זה לשיער, ולשרינקים.

שעיר בגב"ב
10-08-21, 18:34
יצא הגזר.
השלמתי עם זה שהבורג המזדיין הזה לא ייצא שלם והלכתי על זה, ואכן נשבר.
צינור הEGR נשלף ואחריו מכסה השסתומים.

את חור יציאת הגזים שנשאר בסעפת אסתום ואבטל את ה EGR

עוד כמה ימים אעדכן מה המצב בלי EGR

ishc
10-08-21, 21:13
לא מכיר את המנוע שלך אבל חיפוש בגוגל העלה את זה: https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=22&t=82214

שעיר בגב"ב
11-08-21, 07:34
צחי, שחר כבר העלה את זה לפני כמה הודעות.
כל מי שמדבר על הסכנות שבביטול ה EGR מדבר באופן
תאורטי ש"יכול לגרום דטונציות עקב העלאת טמפ השריפה".
יש הרבה מאוד שביטלו (בעיקר ברכבי דיזל) ומרוצים ועוד לא ראיתי
הודעה של מישהו שביטל וכתב שנהרס לו המנוע מזה.

כן יש כאלה עם רכבים מתקדמים יותר שכותבים שברכבים מתוחכמים
יש צורך גם להתערב במחשב כי זה יכול לשגע רכבים מסויימים.

אצלי ברכב גם ככה ה EGR סתום לגמרי ז"א שלמעשה אני נוסע בלי EGR
או עם EGR שעושה חצי עבודה שזה יותר גרוע.

שעיר בגב"ב
11-08-21, 21:05
לפני שאני מרכיב את מכסה השסתומים,
צריך לסתום את חור ה EGR באגזוז.
בגלל הבורג הגזור לא רואה איך להבריג שם איזו לוחית, אז
חשבתי להבריז את החור עצמו ולסתום אותו עם בורג.
או שיש משהו פשוט יותר?
134775

tooshey
11-08-21, 22:30
חפש פקק מים ממתכת.
אלה שקיימים בבלוק ובראש המנוע.
פקק עגול שנכנס בדפיקה .
קיים במגוון קטרים ועולה שקלים בודדים.
מדוד את קוטר החור במדוייק ותזמין פקק מתאים.

בברכה, טושי

שעיר בגב"ב
11-08-21, 22:47
תודה tooshey

שעיר בגב"ב
25-08-21, 11:57
כמובן שהסתבכתי עם סתימת חור הEGR.
בינתיים הלכתי על פתרון זמני, רוצה לראות קודם כל איך הרכב עובד בלי
EGR.
חוץ מזה כל מכסה השסתומים היה מפוצץ ב RTV כולל במקומות לא הגיוניים!
שעות של נקיון של החרא הזה.

tooshey לפני שאני מתניע, למה אני צריך להתייחס בביטול הEGR?
מבחינת צינורות ואקום ובמיוחד בקשר לסלנואידים הכחול והחום?
(רואים בתמונות בעמוד הקודם).


תודה.

tooshey
25-08-21, 12:30
תעיף כל מה שלא נחוץ ומתפרק בקלות.
צינור מתכת עם שסתום egr ושני פלנגים.
שני ברזים חשמליים חום וכחול.
כל הצינורות אליהם ומהם.
בסוף התהליך אתה צריך להיות במצב הבא :
פלנג' ביניקה ופלנג' בפליטה אטומים בפקק.
צינור ואקום אחד סתום בבורג קטן.
שני קונקטורים חום וכחול אטומים עם סרט בידוד.
זה הכל.

בברכה, טושי

שעיר בגב"ב
25-08-21, 13:05
תודה רבה טושי.

שעיר בגב"ב
26-08-21, 10:36
אחרי נסיעה של חצי שעה אתמול:
נפתרה נזילת השמן ממכסה השסתומים צד נהג.
מבחינת הEGR לא מרגיש שינוי בנסיעה. הרכב עדיין
מגמגם במאמץ (עליה)+נורת צ'ק אנג'ין.
נוסע מעולה כל עוד לא מתאמץ (מתחת ל3500 סל"ד).

אחרי שראיתי את כמות הסיליקון ששפכו במכסה הנ"ל ברור
לי שבקרוב אפרק סעפת יניקה ואטפל במכסה צד שני שכמובן גם ממנו
קיימת נזילה (נסבלת הרבה יותר).
בינתיים בדקתי את 4 הברגים שניתנים לגישה, כולם לא היו מהודקים!


מקווה להתפנות בתחילת השבוע ולנצל את הזמנתו של חיים יוד
לבדיקה עם טק1. בתקווה שיימצא איזה חיישן סורר, או מזרקים תקולים.

שעיר בגב"ב
08-09-21, 16:54
אל יתהלל חוגר כמפתח!
כל דבר פשוט נהיה מלחמה בטרופר הזה.

אחרי טיול קצר בשבילים ליד הבית חזר הריח המוכר של
שמן שרוף ועשן של שמן שרוף מהמנוע.
שוב נראה שהנזילה בדיוק מאותה נקודה ליד קיר האש.
אטם חדש שאני בטוח שהרכבתי כמו שצריך (בלתי אפשרי
לראות שהאטם יושב טוב בחלק האחורי, במעבר עם האצבע מרגיש
שהכל יושב במקום ואין צביטה של האטם).

אז יש לי שאלה ממוקדת בנוגע למומנט הידוק:
הידקתי את ברגי מכסה השסתומים ל 8 N/M

העניין הוא שהתבריגים מלוכלכים אז אני משער
שיש הבדל בין הידוק למומנט מדוייק בתבריגים נקיים וחדשים
לבין תבריגים מטונפים ברכב ישן ומוזנח.

האם שווה לנסות להדק למומנט מעט גבוה יותר? נניח 10 N/M
יהיה נכון?

tooshey
08-09-21, 18:38
אתה באמת חושב ש 2 n/m יעשו את ההבדל ?
יעצרו את הנזילה ?
מהכירותי עם מכסי שסתומים, בד"כ ישנם ספייסרים בתוך האטם או שלבורג יש כתף שעוצרת את ההידוק.
כך אתה לא מועך את האטם למוות.
למרות שצפוף, תנסה לנקות היטב עם מסיר שומנים חזק.
גם במקומות הקשים לגישה, וגם בתבריגים.
תשתמש במראה קטנה להסתכל מאחורה.
(7 ש"ח בחנויות אספקה טכנית, חינם אצל רופא השיניים...).
תנסה לשנות את הספייסרים או הברגים כדי לקבל מעט יותר הידוק של האטם.
ואל תתבייש להשתמש במעט סיליקון איכותי כדי להיות בטוח שזה אוטם.
אל תשכח, החלקים בני 25 שנה ויתכן ואינם מושלמים כחדשים.

אם שום דבר לא עוזר והנזילה ממשיכה, תעשה סוויץ' בראש, ותעבור למוד לנדרובר.
"כל עוד נוזל זה סימן שעדיין יש שמן"...

בברכה, טושי

שעיר בגב"ב
08-09-21, 20:22
תודה טושי.
לפני שאפרק שוב אנסה להדק עוד קצת (כמובן שהפחד
העיקרי שלי הוא גזירת בורג), ואעבור לשמן 20/50
שאולי גם יעזור במשהו.
כרגע אני עם 10/40 ולפי הספר רכב הברירת מחדל היא 20/50

דרך אגב מקריאה בפורומים איסוזו כמו פלנטאיסוזו מתברר שזאת
בעיה ידועה הנזילה מהחלק האחורי של מכסה השסתומים.

שעיר בגב"ב
15-09-21, 11:18
אחרי קריאה בפורומים חוזר העניין של איכות ספר הרכב.
יש קביעה די גורפת שהספר מלא באי דיוקים ושבכלל הוא
לא כתוב טוב.
בעיית נזילת השמן ממכסה השסתומים בדיוק בנקודה
שמעל הסעפת ידועה ונפוצה, ולכן חייבים להשתמש בRTV איכותי
בחלק האחורי של מכסה השסתומים.
אז הורדתי מכסה בפעם השלישית, שוב ניקיתי טוב ויישמתי RTV
לפי ההמלצות.

חזרתי עכשיו מנסיעת שטח די ארוכה, שעה נטו באזור חורבת
בית עטאב-חורבת חנות.
המצב הרבה יותר טוב!
עצרתי כמה פעמים להרים מכסה מנוע לבדוק, ורק בסוף הנסיעה
הורגש ריח ונראה עשן שמן שרוף כשהרמתי מכסה מנוע(והרבה יותר נסבל).
המנוע והגיר מרגישים מעולה בשטח, נורת צ'ק אינג'ן לא נדלקה בכלל.
חום מנוע וחום גיר קבוע סביב ה70 מעלות.

רק בדרך חזרה בעליה בכביש היו מעט גמגומים ונדלקה הצ'ק אנג'ן. זה קורה אך ורק במאמץ
בכביש כשהסל"ד עובר את ה3000.


די בטוח שהידוק (בשאיפה בלי לגזור בורג) הברגים מאחורה ומעבר לשמן 20-50 ישפרו עוד את
מצב הנזילה.

-->