התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר



Neilman
09-08-21, 02:42
שלום רב,

לפני שאכנס להתלבטות בין שני הרכבים הספציפיים שאני מתלבט ביניהם כרגע, קצת רקע...

היו לי בעבר סמוראים וסופה, וכעת אחרי הרבה שנים שאני מחוץ לתחביב לצערי, אני מעוניין לחזור אליו.

לפני שאתם מתחילים להפחיד אותי שאלו רכבים שדורשים הרבה תחזוקה וכו', יש לי כרגע 3 אלפות ו-206 שאני מטפל בהן לבד (כולל החלפות גיר, ראש מנוע, משולשים, החלפת קלאץ וכו'), ככה שיש לי חוש טכני ורצון לעבוד לבד על הרכב. אני גם עובד במקום שיוצא לי או לחברים להיות לא מעט בארה"ב, ככה שרוקאוטו ואני חברים טובים :D

מבחינת מה שאני מחפש ברכב... מעוניין ברכב לטיולים בלבד שיכול להכיל משפחה בנוחות סבירה (אין צורך בפינוקים) לטיולים ברמה בינונית מינוס ומדי פעם טיולי סולו קצת יותר אתגריים.
הרכב חייב להיות עם הסמל הנכון מקדימה, וסרנים חיים.

כרגע אני מתלבט בין שני רכבים ספציפיים:
1. WJ סולר - שנת 2003, עשה אוברול מנוע וגיר לפני כמה חודשים לטענתו, כרגע יש בעייה של טורים גבוהים. הרכב במצב סטוק (חיסרון - דורש השקעה כספית. יתרון - לא צריך לתקן שטויות של שידרוגים שנעשו לא בחוכמה/מקצועיות).

2. ZJ 5.2 - סרן אחורי דנה 44 של סופה עם קליפרים נעול אוטומטי.
סרן קדמי דנה 30 עם ציריות וצלבים של סופה
טרנספר 242 חמש מצבים
דרייבשפט קדמי קרדן כפול
מוט היגוי מחוזק
גיר אחרי שיפוץ
מערכת גז (100 ליטר)

מע' הגז מלחיצה אותי קצת. ניסיתי לקרוא פה קצת עלייה וחוזר השם של ערן המסוקס - הוא עדיין מתעסק במע, גז ויכול לבדוק/לכייל אותה?

אשמח לחוות דעת מי מבין שני הרכבים הספציפיים האלה נראה לכם עדיף (מבחינת תקציב שניהם עולים בערך אותו דבר - ה-WJ קצת יותר, אבל לא משמעותי).

תודה

omri_t
09-08-21, 06:06
ה xj צפוף משמעותית מה wj
למשםחה בטיול לדעתי מהותי.

איזה שנתונים הם? כמה קמ? כמה זמן אצל הבעלעם שמוכר?
היכן טופלו הרכבים?


מנוע הדיזל ב wj הוא ממרצדס שזה טוב
אבל מנוע סולר ישן , כפי שאמרו גם לי, הוא אתגר.
שווה להבין כמה זמינים חלקים עבורו. נדמה לי מנוע 2.8.
ב xj מנוע דומה לסופה והוא נהדר.

טוען הבחור של ה wj שעשה שיפוץ- מתי איפה אצל מי?
עשה שיפוץ ויישר מוכר? למה?
בעיית טורים? צריך.לסדר...

גם במחיר לדעתי ה xj יקר ומבוקש יותר.

שווה לבדוק טוב את סטאפ ההגבהה ב xj שבוצע נכון ונותן מענה לצרכיך. ולא מתח את הרכב לקצה .

שניהם יכולים להיות אחלה רכב
צריך לבדוק לעומק את מצבם.
וגם התאמתם לצרכיך.

ishc
09-08-21, 06:09
צירוקי עם מנוע 5.2? לדעתי אין חיה כזו ובוא מתכוון לגראנד צירוקי

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

JohnnyEnglish
09-08-21, 06:09
לדעתי אתה מתכוון לzj לא xj.
אין מצב שהצליחו להכניס מנוע 5.2 בxj

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

boaz avrahami
09-08-21, 06:40
אחרי שהמוכר יסדר את ה WJ תשקול בכלל לקנות. אם הוא לא זה מחשיד. במיוחד לאור ההשקעה הגדולה. אל תקנה מעשיות.
בחר ברכב המטופל יותר טוב ועם החשמל הכי נקי.
ה ZJ יהיה זול יותר לתיקונים ואחזקה. ה WJ דיזל רכב נפלא אבל בזכות העובדה שלא נמכר בארהב חלק מרכיביו קצת יותר קשים להשגה וקצת פחות זולים מהממוצע של גיפ.

בסהכ שני רכבים מצויינים

erezgur
09-08-21, 09:15
מע' הגז מלחיצה אותי קצת. ניסיתי לקרוא פה קצת עלייה וחוזר השם של ערן המסוקס - הוא עדיין מתעסק במע, גז ויכול לבדוק/לכייל אותה?

ערן המסוקס פעיל ועובד בבאר שבע (לפחות בפעם האחרונה שאני שמעתי).
נדב42 הרכיב אצלו מערכת גז בצ'ירוקי שלו.

Neilman
09-08-21, 13:09
לא מצליח לערוך בגוף ההודעה הראשונה, אבל כמובן שמדובר ב-ZJ ולא XJ....

erezgur
09-08-21, 15:40
לא מצליח לערוך בגוף ההודעה הראשונה, אבל כמובן שמדובר ב-ZJ ולא XJ....
יש לך כ-20 דקות לאחר שליחת ההודעה לבצע עריכות.
תיקנתי עבורך את הכותרת ואת תוכן ההודעה :)

asafk
09-08-21, 20:48
רכב רק לטיולים? לדעתי בלי להיכנס לכלים הספציפיים- רכב ישן יותר, פשוט יותר, קרוב יותר לאספנות - עדיף.
ובמקרה הזה מדובר בפלטפורמה מצויינת ורכב שטח אמיתי בהשקעה קטנה יותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
09-08-21, 21:02
הערה וחומר למחשבה-
בסיפור הפתיחה אתה סופר נגישות לארה"ב כשיקול.
אתה בטוח שבארה"ב יש WJ דיזל?
שיש לרוקאוטו חלפים?
אני במצב דומה עם טרופר דיזל, ושזה מגיע למנוע וגיר, אמריקה לא יכולה לעזור.
(ומזה נגזרות עוד מערכות כמו בוסטר בלמים למשל)

Aifer
09-08-21, 21:05
רכב רק לטיולים? לדעתי בלי להיכנס לכלים הספציפיים- רכב ישן יותר, פשוט יותר, קרוב יותר לאספנות - עדיף.
ובמקרה הזה מדובר בפלטפורמה מצויינת ורכב שטח אמיתי בהשקעה קטנה יותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkה ZJ נהדר וחלקיו זולים.
מנוע 5.2 מאד אמין, ומקבל גז בקלות. גם אצלי יש 100 ליטר גז. הבעיה מקום!!
בגלל מיכל הגז התקנתי גגון עריסה והגלגל הרזרבי עבר לשם .
למצוא ZJ במצב טוב ומטופל כהלכה צריך סבלנות.

אני מאד מרוצה מהרכב. יחליף אותו רק כשהחלום הבא יגיע....



Sent from my IN2013 using Tapatalk

bezzat
10-08-21, 06:44
מנוע הדיזל ב wj הוא ממרצדס שזה טוב
אבל מנוע סולר ישן , כפי שאמרו גם לי, הוא אתגר.
.
לפני חמש וחצי שנים אתה צודק
אבל זו טעות לאמר שוב ושוב מה שנכתב כאן באתר מזמן
יותר קל לזהות בעיות כלשהם ואני מדגיש יותר ממוסך כל שהוא

boaz avrahami
10-08-21, 07:25
לפני חמש וחצי שנים אתה צודק
אבל זו טעות לאמר שוב ושוב מה שנכתב כאן באתר מזמן
יותר קל לזהות בעיות כלשהם ואני מדגיש יותר ממוסך כל שהוא


לא הבנתי מה הכוונה בדבריך. תוכל להתנסח בבקשה באופן יותר ברור ופחות מרומז?

bezzat
10-08-21, 08:41
לא הבנתי מה הכוונה בדבריך. תוכל להתנסח בבקשה באופן יותר ברור ופחות מרומז?

בועז,
זה נכתב לא פעם באתר
ישנה היום אפלקציה (משנת 2016 ) ומאותה שנה ההאפלקציה התפתחה לרמה כזאת שאין צורך להגיע למוסך כדי לאבחן תקלות
יותר מזה כדי לאבחן תקלות בעבר היה צורך לחבר DRB3 ואין לרוב המוסכים ואלו שיש להם הם דורשיםכסף לאיבחון

כמו כן רשמתי בזמנו כאן באתר כמה פעמים שהאפלקציה עובדת
וחבל מאוד שאנשים שאין להם את הרכב רושמים דבריםעל סמך מה שנכתב כאן באתר
(ככלל אני נוהג לרשום על בסיס מה שיש לי לא על מסביב של מה ששמעתי )

הנה כמה דוגמאות

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120120-%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%95-%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%90-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%97%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%94/page2?p=938243#post938243


כאן לדוגמא כותבים במפורש מה הבעיה אבל בכל זאת ממשיכים לכתוב על בסיס כלשהו
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118347-SERVICE-MANUAL-2-7-CRD?p=921331#post921331

על בסיס דעות בעבר - שוב שוב אני רושם על החוויה האישית שלי אבל בכנות אתם מתעקשים על דברים שהם לא נכונים
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115498-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WJ-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%95-%D7%93/page2

הודעה 12 - שוב הטעיה וכיוון לא נכון
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111427-%D7%A7%D7%A6%D7%AA-%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%A7%D7%A6%D7%A8-%D7%94WJ-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%91/page2


וכאן - שוב החברים אומרים לבחור מה לעשות (הודעה 19 - ולא הוסיף מילים - תראה מה אני כותב מה יורם חברך אומר)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111384-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%95%D7%AA-P0700-%D7%95-P0340-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C


אלו בערך הדברים
יום מקסים :)

boaz avrahami
10-08-21, 08:51
ואיך זה מתקשר לנושא השרשור הזה לא הבנתי.

נאמרו כאן שנים וחצי דברים על הדיזל, שהם-

1. הדיזל לא נמכר באמריקה ולכן זמינות החלפים ומחירם פחות אטרקטיביים מג׳יפ בנזין.

2. המנוע הוא מנוע מרצדס מזדקן. (שזה חצי נכון. הוא לא לגמרי מרצדס מהמדף אבל הוא כן לגמרי מזדקן).

3. נאמר עי פות״ש שהרכב עבר אוברול ושיפוץ גיר אבל הוא בסלד גבוה עדיין (חודר אוויר?)
ועל זה עניתי שלא יגע אלא אם הרכב תקין.

שאר ההערות היו לכיוון ה ZJ.

מחשבים וקריאת תקלות ביתיות יש כבר שנים ולמכביר.
חלקן טובות יותר או פחות.
זו טענה אבל למה אתה מצוב אותה כנגד טענה אחרת שלא קשורה למה שרשמת?

asafk
10-08-21, 09:00
ובכלל - רכב לטיולים בלבד - אין סיבה טובה שיהיה דיזל. כלומר ברור.. זמינות מומנט בסלד נמוך, צריכת דלק נמוכה - אלו דברים טובים מאוד לג'יפ טיולים. אבל ממול עומד רכב 8 צילינדרים שלא חסר לו מומנט בסלד נמוך...
המחיר של דיזל מסילה משותפת הוא ביוקר מחיה כללי. ושוב זה לא המנוע הספציפי הזה אלא בכלל.
אפשר להשוות את מחיר החלקים לטיפול אחת לשנה כדי לראות את ההבדל. ואפשר להסתכל על בלאי או תקלה גדולה שמגיעה אחת לכמה שנים. כמה עולה מזרק בזה לעומת זה. כמה עולה משאבת הזרקה. וכן הלאה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

bezzat
10-08-21, 09:05
ואיך זה מתקשר לנושא השרשור הזה לא הבנתי.

נאמרו כאן שנים וחצי דברים על הדיזל, שהם-

1. הדיזל לא נמכר באמריקה ולכן זמינות החלפים ומחירם פחות אטרקטיביים מג׳יפ בנזין.

2. המנוע הוא מנוע מרצדס מזדקן. (שזה חצי נכון. הוא לא לגמרי מרצדס מהמדף אבל הוא כן לגמרי מזדקן).

3. נאמר עי פות״ש שהרכב עבר אוברול ושיפוץ גיר אבל הוא בסלד גבוה עדיין (חודר אוויר?)
ועל זה עניתי שלא יגע אלא אם הרכב תקין.

שאר ההערות היו לכיוון ה ZJ.

מחשבים וקריאת תקלות ביתיות יש כבר שנים ולמכביר.
חלקן טובות יותר או פחות.
זו טענה אבל למה אתה מצוב אותה כנגד טענה אחרת שלא קשורה למה שרשמת?

אני מדבר באופן כלל על WJ CRD שאתם טוענים ( לא אציין שמות גולשים) שהמנוע מסובך קשה להבחנה וכו וכו
וכן שוב חלקיו גם נמכרים באמריקה - אבל זה כנראה לא יעזור לכתוב שוב ושוב

bezzat
10-08-21, 10:02
ובכלל - רכב לטיולים בלבד - אין סיבה טובה שיהיה דיזל. כלומר ברור.. זמינות מומנט בסלד נמוך, צריכת דלק נמוכה - אלו דברים טובים מאוד לג'יפ טיולים. אבל ממול עומד רכב 8 צילינדרים שלא חסר לו מומנט בסלד נמוך...
המחיר של דיזל מסילה משותפת הוא ביוקר מחיה כללי. ושוב זה לא המנוע הספציפי הזה אלא בכלל.
אפשר להשוות את מחיר החלקים לטיפול אחת לשנה כדי לראות את ההבדל. ואפשר להסתכל על בלאי או תקלה גדולה שמגיעה אחת לכמה שנים. כמה עולה מזרק בזה לעומת זה. כמה עולה משאבת הזרקה. וכן הלאה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נמצאת בלא מעט רכבים רק רשומים במספר סידורי שונה לפי חברה


0445010080 פיאט, פורד,
0445010038- קיה , יונדאי
0445010092 סוזוקי ואגון
0445010019 MB
גם על זה כתבתי באתר
משאבה חדשה עולה 3000 שקל ואפשר פחות

שיפוץ עולה 1500
ואני שיפצתי לבד עודף מ 100

על עלויות ומה כדאי כל אחד עושה את השיקולים שלו

נמרוד
10-08-21, 10:09
אני מדבר באופן כלל על WJ CRD שאתם טוענים ( לא אציין שמות גולשים) שהמנוע מסובך קשה להבחנה וכו וכו
וכן שוב חלקיו גם נמכרים באמריקה - אבל זה כנראה לא יעזור לכתוב שוב ושוב


מה אתה לוקח אישית? זה לא שאתה הנכד של רודולף דיזל שמגן על המצאה של סבא.

asafk
10-08-21, 10:21
נמצאת בלא מעט רכבים רק רשומים במספר סידורי שונה לפי חברה


0445010080 פיאט, פורד,
0445010038- קיה , יונדאי
0445010092 סוזוקי ואגון
0445010019 MB
גם על זה כתבתי באתר
משאבה חדשה עולה 3000 שקל ואפשר פחות

שיפוץ עולה 1500
ואני שיפצתי לבד עודף מ 100

על עלויות ומה כדאי כל אחד עושה את השיקולים שלוומשאבת דלק לבנזין עולה כמה....?

אני מחזיק רכב דיזל. זה הרכב הכי יקר לאחזקה שהיה לי אי פעם והמחירים של טויוטה לא חריגים. שווה לי כי אני נוסע 25000 בשנה. אם זה היה רכב רק לטיולים לא הייתי בוחר בדיזל.

אתה מתבלבל - אני לא אומר שזה רכב לא טוב. ולא אומר שאי אפשר לטפל בו. מנוע זה מנוע ואם יש לך אפליקציה אפשר גם לאבחן הכל לבד. אבל ג'יפ לטיולים בלבד - לדעתי הצנועה - כדאי שיהיה פשוט. ודיזל מסילה משותפת זה הכל חוץ מפשוט. וכדאי שהעלויות השוטפות יהיו נמוכות - ומה לעשות מנוע בנזין אמריקאי זה הכי זול מבחינת עלויות שוטפות שיכול להיות.

אז תנסה לצאת רגע מעמדת ההגנה על ג'יפ crd ותנסה לענות על השאלה הממוקדות של פותח השרשור והצרכים שלו. לא דיון כללי אם ג'יפ crd זה טוב או רע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

bezzat
10-08-21, 10:46
מה אתה לוקח אישית? זה לא שאתה הנכד של רודולף דיזל שמגן על המצאה של סבא.


נמרוד - לא לוקח אישית - רושמים דברים לא נכונים שוב ושוב ומטעים את הגולשים

bezzat
10-08-21, 10:56
ומשאבת דלק לבנזין עולה כמה....?

אני מחזיק רכב דיזל. זה הרכב הכי יקר לאחזקה שהיה לי אי פעם והמחירים של טויוטה לא חריגים. שווה לי כי אני נוסע 25000 בשנה. אם זה היה רכב רק לטיולים לא הייתי בוחר בדיזל.

אתה מתבלבל - אני לא אומר שזה רכב לא טוב. ולא אומר שאי אפשר לטפל בו. מנוע זה מנוע ואם יש לך אפליקציה אפשר גם לאבחן הכל לבד. אבל ג'יפ לטיולים בלבד - לדעתי הצנועה - כדאי שיהיה פשוט. ודיזל מסילה משותפת זה הכל חוץ מפשוט. וכדאי שהעלויות השוטפות יהיו נמוכות - ומה לעשות מנוע בנזין אמריקאי זה הכי זול מבחינת עלויות שוטפות שיכול להיות.

אז תנסה לצאת רגע מעמדת ההגנה על ג'יפ crd ותנסה לענות על השאלה הממוקדות של פותח השרשור והצרכים שלו. לא דיון כללי אם ג'יפ crd זה טוב או רע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

כן יודע שיש לך דיזל , זה אני שאשאלתי לך את המחלץ בולגוניט לפני שנתיים + -

אני שוב אומר אני לא נכנס למה עדיף ומה מומלץ תסתכלו על ההודעות הלו נכונות של משתמשים ( רובם אותם משתמשים )

יש עניין של הגנה שהשאלות חוזרות שוב ושוב כאן בפורום על תשובות מוטעות לחלוטין
השאלות הממוקדות של פותח השירשור מובנות אבל כעונים לו "זה מנוע אתגר" - אז ..... נו כבר אמרתי בהודעות הקודמות - הטעית הציבור ובמיוחד שהכותב השירשור רושם שישי לו ידע טכני

asafk
10-08-21, 11:00
שום מנוע הוא לא אתגר. אם מכונאי יכול לטפל גם אנחנו יכולים. צריך ציוד (אפליקציה וכלי עבודה יעודיים) ידע (ספרות יצרן ואינטרנט) ונסיון (אם לא נתחיל.... מאיפה יהיה לנו נסיון? ).
מי שמנסה לומר שזה אוטו 'בעייתי' מסתכל על זה מעמדה של מי שלא מכיר או מי שרגיל לדברים אחרים.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
10-08-21, 13:44
זה לא מנוע אתגר.
בסהכ ה CRD הוא רכב מצויין אבל גם אצלו מתפגרים מנועים וכשזה קורה זה לא זול מפני שהמנוע הוא ספציפי לג׳יפ ולא זהה לחלוטין למרצדס.
הרכב כמו שנאמר נפוץ בעיקר בארופה ולכן הוא לא זוכה למחירים הזולים של אמריקאי כמו הבנזין.
גם הגיר והסרנים שונים מהבנזין.
למיטב זכרוני גם יש שם מאוורר הדראולי יחודי לדיזל שלעיתים נוזל ויקר לתיקון.

אני מניח שמצופה שכל אחד יתרום באובייקטיביות את ידיעותיו על הדגמים שציין פותח השרשור.
אף אחד לא מנסה ללכלך על אף רכב.

ofiredri
10-08-21, 16:07
לפותח השרשור: אם אין לך בעיה עם מנועי בנזין (ZJ), הייתי מתלבט בין ZJ ל WJ בנזין ובוחר ב WJ. רכב מדהים, מפואר ונוח, מנוע V8 חזק, הקדים במקצת את זמנו.
חומר למחשבה ...

Neilman
10-08-21, 19:17
אין לי בעייה בכלל עם מנועי בנזין, ואפילו התחלתי מלחפש WJ בנזין עד 2004, הבעייה היא שהסכומים שדורשים עבורו לא ריאלים בעליל לתקציב שלי...

boaz avrahami
10-08-21, 20:18
אין לי בעייה בכלל עם מנועי בנזין, ואפילו התחלתי מלחפש WJ בנזין עד 2004, הבעייה היא שהסכומים שדורשים עבורו לא ריאלים בעליל לתקציב שלי...


אני מצפה שגם ZJ שמורים יתחילו מאוד להתייקר ככול שהם מתקרבים לאספנות.
ההבדלים בין ה ZJ / WJ לא כל כך גדולים ומנוע ה 5.2 אמין משמעותית מה 4.7.

גילוי נאות- אני בעלים של ZJ מעל עשור ולא מוכר.

grand
10-08-21, 21:08
ההבדל גדול מאוד לטובת ה wj בעצם בכל תחום חוץ מהקירבה לאספנות

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

boaz avrahami
10-08-21, 22:45
קדימה, פרט את היתרונות של כל אחד מהם…
תתמקד ב V8

grand
10-08-21, 23:28
אני צריך להבריש את החלודה מהמוח כדי לזכור הכל, אך בתור מי שהחזיק 7 שנים zj ו 6 שנים wj, ה wj מנצח בנוקאאוט ואני אנסה להשוות.
קירור מנוע - כמעט כל zj שאני מכיר אוכל חצץ בימים חמים עם חום מנוע שמטפס בעליות ובנסיעת שטח, משבית את המזגן וגורם לנהג להיות טרוד וקשוב לשעון חום, ב wj בכל הדגמים משנת 2001 כולל הcrd מאוורר הידראולי יעיל, שום בעית התחממות איתו.
גיר - חלשלוש ב zj במיוחד 42re, חזק ואמין ב wj.
טרנספר 247 מתקדם יותר ב wj.
סרנים בעלי מערכת quadra drive מתקדמת ויעילה יותר בשטח.
מתלים.. Zj מוגבה עם זרועות קצרות מפתח סדקים בחיבורי השילדה לזרועות, אין בעיות כאלו ב wj.
היגוי, מעורפל מאוד ב zj מוגבה, דומה לנהוג בסופה, מצויין וחד ב wj המוגבה, מבנה שונה של מערכת ההיגוי.
בלימה משופרת יותר ב wj.
נוחות הנסיעה נפגעת בהגבהה של 3 אינץ ומעלה ב zj, שום בעיה כזו ב wj.
מזגן ב zj נוטה לפתח נזילות מים לריצפת מושב הנוסע בגלל סתימה בצנרת הניקוז, לא קיימת הבעיה הזו ב wj.
עוצמת התאורה בפנסים טובה יותר ב wj,
הנקודות החזקות של ה zj בהשוואה הזו..
לדעתי צמת החשמל עמידה יותר לנתקים מזו שב wj, בכלל כל נושא החשמל, חלונות, נעילת דלתות, מחשב ראשי, עדין יותר ב wj.
מנוע המגנום 5.2 זה אולדסקול לגמרי, למעט בלאי וסדקים שיתכנו בסעפת פליטה, כנראה יגלה יותר עמידות ממנוע ה 4.7 שיותר רגיש להתחממות פתאומית עקב איבוד מים.
בסך הכל אם נערוך נסיעת מבחן ב zj מוגבה 3.5 עם צמיגי 31 מול wj עם אותו סטאפ, נקבל חווית נהיגה שונה, ה zj מאוד מזכיר לי את הרנגלר מהבחינה הזו, חייבים להיות כך הזמן דרוכים בנהיגה לעומת ה wj שם החוויה רגועה ובטוחה יותר.


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

shahav
23-09-21, 18:03
הינה הידע שלי על ה crd , מנסיון של כמעט 9 שנים.

ראשית הרכב זהה לגרסת הבנזין, פרט למנוע, גיר ויחסיי העברה.

האפ היעודי של הדיזל , עולה כ 70 שח, נותן מבט מקיף על כל הרכב. הרבה יותר טוב מהאפ הגנרי של הבנזין. זה אפ חיי שממשיך ומקבל שיפורים.

יתרון נוסף, יחסית חדש, עם מעט מאמץ אפשר לדחוף טרנספר רוביקון עם יחס העברה 1:4. זה מעביר את הרכב לדרגת אחרת, שיוט מדהים וגם זחילה. מאבדים 4×4 פתוח.

היתרון הבולט זה תידלוקים בטיוליי המדבר, בעוד שלוגמי הבנזין מתכננים מסלול לפי תחנות דלק, אתה תתכנן שתיי לילות בחוץ ללא ביקור בכביש

המנוע והגיר מאוד אמינים ביחס למנוע והגיר של הבנזין. זה על בסיס ידע של 9 שנים.

חשוב לציין שאני מכור למנועי הדיזל. אף פעם לא היה לי גיפ מונע בדלק

- - - Updated - - -

נשמח לקבל סטטוס נוכחי, מה בחרתה לבסוף?

boaz avrahami
23-09-21, 21:48
אני צריך להבריש את החלודה מהמוח כדי לזכור הכל, אך בתור מי שהחזיק 7 שנים zj ו 6 שנים wj, ה wj מנצח בנוקאאוט ואני אנסה להשוות.
קירור מנוע - כמעט כל zj שאני מכיר אוכל חצץ בימים חמים עם חום מנוע שמטפס בעליות ובנסיעת שטח, משבית את המזגן וגורם לנהג להיות טרוד וקשוב לשעון חום, ב wj בכל הדגמים משנת 2001 כולל הcrd מאוורר הידראולי יעיל, שום בעית התחממות איתו.
גיר - חלשלוש ב zj במיוחד 42re, חזק ואמין ב wj.
טרנספר 247 מתקדם יותר ב wj.
סרנים בעלי מערכת quadra drive מתקדמת ויעילה יותר בשטח.
מתלים.. Zj מוגבה עם זרועות קצרות מפתח סדקים בחיבורי השילדה לזרועות, אין בעיות כאלו ב wj.
היגוי, מעורפל מאוד ב zj מוגבה, דומה לנהוג בסופה, מצויין וחד ב wj המוגבה, מבנה שונה של מערכת ההיגוי.
בלימה משופרת יותר ב wj.
נוחות הנסיעה נפגעת בהגבהה של 3 אינץ ומעלה ב zj, שום בעיה כזו ב wj.
מזגן ב zj נוטה לפתח נזילות מים לריצפת מושב הנוסע בגלל סתימה בצנרת הניקוז, לא קיימת הבעיה הזו ב wj.
עוצמת התאורה בפנסים טובה יותר ב wj,
הנקודות החזקות של ה zj בהשוואה הזו..
לדעתי צמת החשמל עמידה יותר לנתקים מזו שב wj, בכלל כל נושא החשמל, חלונות, נעילת דלתות, מחשב ראשי, עדין יותר ב wj.
מנוע המגנום 5.2 זה אולדסקול לגמרי, למעט בלאי וסדקים שיתכנו בסעפת פליטה, כנראה יגלה יותר עמידות ממנוע ה 4.7 שיותר רגיש להתחממות פתאומית עקב איבוד מים.
בסך הכל אם נערוך נסיעת מבחן ב zj מוגבה 3.5 עם צמיגי 31 מול wj עם אותו סטאפ, נקבל חווית נהיגה שונה, ה zj מאוד מזכיר לי את הרנגלר מהבחינה הזו, חייבים להיות כך הזמן דרוכים בנהיגה לעומת ה wj שם החוויה רגועה ובטוחה יותר.


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

פספסתי את זה אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא…

אני בספק אם בכלל מנצח, ובוודאי לא בנוקאווט.

כנראה שה WJ יהיה מעודן יותר ובהחלט בעל היגוי מדוייק יותר כנראה בזכות ביטול גאומטריית ה Y וחיבור מוט שפור ישיר בין הגלגלים אבל היגוי מעורפל הוא נחלת ג׳יפ אמיתי.

יש ל WJ גם דיסקים גדולים יותר וקליפרים כפולי בוכנות אז בבסיס הוא אמור לבלום טוב יותר זה נובע במקור בגלל הדגמים הראשונים דל ה ZJ שהיו רק 15״. אם כי הנושא הזה יכול להיות משודרג גם ב ZJ אבל כרכב לטיולים אלו זוטות לטעמי.
בכל מקרה, דיסקים ורפידות מאיכות טובה יתנו תוצאה מעולה. מנסיון וכוויות.

לגבי החימום יתר בקיץ, מדובר במטרד בהחלט ב ZJ שאם מטופל כהלכה וניתן לפתור את הסוגיה עם תוספת מאוורר חשמלי קטן דוחף בחזית ולדאוג שהמערכת תהיה על טהרת המקוריות בבסיס לפני המאוורר עזר וגם הנושא הזה די פתיר.
בטח יותר נינוח מאשר לאבד מנוע ב WJ

טרנספר ממילא כל הנוסעים בשטח מעדיפים לשדרג ל 231/242 והמקוריים בשני הדגמים לא מוצלחים.

הסרן האחורי ( ביצה) מאותו סוג.
קוואדרה דרייב זו נעילה מוגלת החלקה שהיא בעיקר מוגבלת. בוא לא נזקוף גם את זה כיתרון. צריך בשניהם לשדרג לנעילה. אוטומטית או נשלטת אוויר ARB או סינית. אין מבחר.

הניקוז המדובר, טופל פעם אחת כשרכשתי את הרכב- ממש שטויות שאתה מזכיר.

הגיר שציינת מופיע למיטב זכרוני רק בדגמים הראשונים ומשודך למנוע 4 ליטר.
אצלי לפחות לא קיים וטפו טפו הגיר 44 שאצלי עדיין תקין אבל זה לא חוכמה. רק 180 אקמ ( שנת 98!)

נשארנו עם נקודות החיבור לשלדה. נקודה כואבל למי שמגביה 4״ וצפונה או דמתעלל ברכב.

מנגד הרשה לי לציין כמה נקודות מאוד כואבות ב WJ.
מנועים נוטים להתחמם וכל התחממות שם היא החלפת מנוע. חלק מהן בגלל מלכודת אוויר מובנית בצנרת.

מגבלת תנועה במשולש אחורי? ( זוכר משהו מעומעם על מבנה לקוי).

מחשבים וצמות מנוע וגיר שמורידים לטמיון הרבה כסף.

מערכת בקרת אקלים ( blend door) נשברות.

ולמרות שהם מאוד דומים איכות הבניה ב ZJ יותר איכותית ( ובשניהם לא מזהירה).

ה ZJ כבר גם יותר קרוב לאספנות מה שיקנה לבעליו יתרונות בעלויות האחזקה ופחות טסטים בשנה.

אם הייתי מתלבט היום הייתי לוקח את הרכב הכי שמור בנמצא ושיקול שני היה תעדוף ל ZJ.
אני מדבר כמובן מפוזיציה מסויימת אבל אני לא מתכוון למכור את שלי ( אלא בשביל טויוטה 80 אם יפול עלי).

סולי
23-09-21, 22:51
ההבדל מסתכם בכך שהדור החדש השמין ב200קג+... (: למי שזה משנה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

tom1105
24-09-21, 11:52
אחלה התיחסות אבל לא רלוונטית לפותח השרשור... הוא מתכוון לwj crd...


Sent from my SM-G973F using Tapatalk

סולי
24-09-21, 12:48
מה זאת אומרת ..מאוד רלוונטי לשרשור.
200קילו זה גם ההבדל בין גרסאות הדיזל.
האחד 1.75טון והשני 2טון.

אני מניח שזו הסיבה להבדל במימדים .. בלמים .. ועוד.

בסוף שניהם נוסעים על אותו שביל ... לקל יותר ולקומפקטי יותר לרוב יהיה קל יותר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-21, 13:29
איזה דגמים אתה משווה במשקל?

tom1105
24-09-21, 13:48
מה זאת אומרת ..מאוד רלוונטי לשרשור.
200קילו זה גם ההבדל בין גרסאות הדיזל.
האחד 1.75טון והשני 2טון.

אני מניח שזו הסיבה להבדל במימדים .. בלמים .. ועוד.

בסוף שניהם נוסעים על אותו שביל ... לקל יותר ולקומפקטי יותר לרוב יהיה קל יותר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkהכוונה שההתיחסות המפורטת של בועז היא בין zj בנזין לwj בנזין ולא לwj crd.
החלקים של המנוע, גיר והתחממות...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

סולי
24-09-21, 14:03
אז סבבה ההפרש נשמר בין גרסאות הבנזין לדיזל...

אני סהכ הוספתי התייחסות לעניין המשקל בין הדורות, מה שבועז לא התייחס באופן ישיר.

שוב.. למי שכמעט רבע טון רלוונטי אליו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-21, 15:25
סולי,

יש לכל דגם אב כמה רמות גימור וכמה מנועים.
ואני מתיחס רק לדגמים כפולי הנע.

למשל

ZJ
מנוע 4.0 1621 קג
מנוע 5.2 1769קג
מנוע 2.5TD 10שוקל 1750 קג.

WJ
מנוע 4.0 לימיטיד 1847
מנוע 4.7 לימיטיד 1881
מנוע 2.7 1955 קג

ואפילו לא כיסיתי את כל הדגמים

סולי
24-09-21, 15:34
אז אין הבדל של 200קג בין הדורות?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-21, 15:45
אם אתה מתיחס לשאלת הפתיחה אז ההפרש בין ZJ 5.2 ל WJ דיזל הינו 186 קג.

זה משנה למישהו שקונה טנק במשקל כזה?
באופן אישי מעולם לא התעמקתי בנתון המשקל עד ששאלת

סולי
24-09-21, 15:50
אני לא שאלתי... ציינתי עובדות.

ואגב.. הxj במשקל נוצה למשפחה ....
... סתם אלוף בלתת מידע שלא מעניין אף אחד.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->