PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולמים וקפיצים-לנד קרוזר ts



clior43
09-08-21, 07:33
שלום חברים.
בעוד השבועיים אקבל ל"ק ts שנת 2021. רכב חדש.
רציתי לקבל את חכמת בעלי הניסיון לגבי החלפת הקפיצים והבולמים המקוריים. המטרה היא להשתמש ברכב לטיולים לא בהכרח קיצוניים בתור התחלה אבל בהחלט בשטח המיועד לרכבי 4x4.
שאלותיי הן:
1. האם כדאי להחליף?
2. במידה וכן, מתלבט בין dobinsons ל old man הסט הפשוט יותר.

אשמח לעצה טובה. כמובן מניסיון אישי.
תודה.

erezgur
09-08-21, 09:10
ברוך הבא לפורום,

הגבההת הרכב ע"י החלפת סט קפיצים (ובולמים מתאימים) היא אחד השיפורים המקובלים בכל רכב שטח.

אין לי ניסיון עם לנדקרוזר אבל, מבלי להיכנס לשיקולים כלכליים, ישנם עוד מספר צעדים שמקובל לבצע כחלק משדרוג הרכב לנסיעת שטח, בדגש על החלפת צמיגי כביש לצמיגים מתאימים יותר לנסיעת שטח (צמיגי 50-50 או AT שמשלבים יכולות שטח טובות יותר מבלי להתפשר יותר מדי בנסיעת כביש או צמיגי שטח מלא אם אתה מכוון לטיולי עבירות קשה), מיגון תחתון, מיגוני סף וכו'.

אם עדיין אתה נמצא בשלבים הראשונים של כניסה לעולם השטח, לא בטוח שהייתי ממהר להשקיע כעת בקיט הגבהה. הרכב שרכשת הוא בעל יכולות טובות לטיולים רגועים ועבירות בינונית גם במצבו הנוכחי. כנראה שהייתי משדרג קודם את הקפיצים ולאחר מכן ממגן את נקודות התורפה ורק לאחר מכן מגיע לקיט ההגבהה.

בהצלחה.

clior43
09-08-21, 12:45
ברוך הבא לפורום,

הגבההת הרכב ע"י החלפת סט קפיצים (ובולמים מתאימים) היא אחד השיפורים המקובלים בכל רכב שטח.

אין לי ניסיון עם לנדקרוזר אבל, מבלי להיכנס לשיקולים כלכליים, ישנם עוד מספר צעדים שמקובל לבצע כחלק משדרוג הרכב לנסיעת שטח, בדגש על החלפת צמיגי כביש לצמיגים מתאימים יותר לנסיעת שטח (צמיגי 50-50 או AT שמשלבים יכולות שטח טובות יותר מבלי להתפשר יותר מדי בנסיעת כביש או צמיגי שטח מלא אם אתה מכוון לטיולי עבירות קשה), מיגון תחתון, מיגוני סף וכו'.

אם עדיין אתה נמצא בשלבים הראשונים של כניסה לעולם השטח, לא בטוח שהייתי ממהר להשקיע כעת בקיט הגבהה. הרכב שרכשת הוא בעל יכולות טובות לטיולים רגועים ועבירות בינונית גם במצבו הנוכחי. כנראה שהייתי משדרג קודם את הקפיצים ולאחר מכן ממגן את נקודות התורפה ורק לאחר מכן מגיע לקיט ההגבהה.

בהצלחה.

תודה רבה על התשובה.
יש לך המלצה לצמיגים 50/50?
שדרוג הקפיצים זה לא בעצם החלפת קפיצים ובולמים?

erezgur
09-08-21, 13:07
הי,

לגבי צמיגים 50-50 - יש מספר חברות מומלצות, בדוק מה קיים במידות המותרות לרכב שלך. ישנם כמובן גם הבדלי מחירים. בד"כ הצמיגים של BF Goodrich נחשבים טובים ויקרים יחסית, צמיגים של ג'נרל נותנים לדעתי תמורה מעולה וגם חברות נוספות כמו טויו ועוד. בדרך כלל תוכל למצוא גם צמיגים של מקסיס שלרוב הינם זולים יותר ובהחלט נפוצים על הרכבים של באי הפורום. כמובן שאלו שמות של חברות וצריך לבדוק את הדגם הספציפי של הצמיג. יש לנו לא מעט דיונים יעודיים בפורום לגבי הצמיגים - מציע שתבצע חיפוש קצר עם המלצות ספציפיות לגבי הרכב שלך.

הגבהת הרכב מתבצעת במקרה שלנו ע"י החלפת הקפיצים, או במילים אחרות - שדרוג הקפיצים. עבודה נכונה לטעמי כוללת גם התקנת סט בולמים מתאים לקפיצים. גם כאן אני ממלית לחפש קצת, היו לא מעט שרשורי התלבטויות לגבי ההגבהות בלנדקרוזרים (כמו גם ברכבים אחרים) ושווה ללמוד מהתשובות שכבר ניתנו ומנסיונם של בעלי רכבים כאלו.

הערה טכנית - אין צורך לצטט את התגובה מעליך, אפשר פשוט לכתוב תגובה. משתמשים בציטוט כאשר רוצים להתייחס למשפט ספציפי, למשל וגם אז - אפשר לערוך את הקטע המצוטט כדי למקד את התשובה למשפט המתאים.

בהצלחה!

raanan
09-08-21, 15:21
נשמע שאתה מתחיל בתחום לפי השאלות,
קח עצת זהב,
אל תמהר לשלוף את הארנק, זה יגיע בהמשך. אבל אז תדע יותר טוב מה אתה צריך ומה מנסים "לדחוף" לך ...

ועוד עצה,
כדאי שתיקח הדרכת שטח מסודרת ואח"כ תצטרף לטיולים קלים / בינוניים עם רכבים
עם פחות יכולות שטח משלך (קבוצות הסובארו ושוות והדאסטרים).

בהצלחה וברוך הבא
רענן

clior43
09-08-21, 15:38
אכן מתחיל ... טיילתי המון עם פורסטר והחלטתי לעלות מדרגה...

מה שאתה מציע נשמע כמו עצה טובה.

asafk
09-08-21, 20:32
אני חושב שכל רכב סטנדרטי - חוץ ממש מבודדים - טוב חוץ מרנגלר. ואולי ג'ימני.. ובכן כל רכב סטנדרטי שרוצים לטייל איתו, כצעד ראשון כדאי להתקין סט מתלים וצמיגי שטח. עם צמיגי השטח אפשר לחכות עד שייקרעו אבל להתחיל לטייל ולראות אם צריך מתלים.... עזוב. צריך. מספיק אנשים יצאו לטייל עם לנדקרוזר סטנדרטי וגילו את זה.
סט מתלים של 50 מ''מ עושה פלאים להתנהגות הרכה מדי של הלנדקרוזר, והתוסםת הקטנה בגובה גם עוזרת בדיוק על האבן הזאת שכל הרכבים האחרים איתך בשיירה לא הרגישו.
כבר נסעת בשטח והחלטת לעלות מדרגה (הלכה למעשה) אז תעשה את זה כמו שצריך.
לגבי הבחירה בין אולדמן לדברים אחרים- אצלי בהיילקס סט של אולדמן נותן תוצאות מצויינות. ההתנהגות בכביש ובשטח ראויה לציון. בנוסף כשהיה צריך להחליף בולם באחריות אחרי שנתיים - זה נעשה בלי שום בעיה. מאז החלפתי את הבולמים האחוריים שסיימו את חייהם לאחר 4 שנות שטח אינטנסיביות לפוקס ובתכלס אני לא מרגיש הבדל לטובה בהתנהגות או בנוחות.
לגבי מותגים אחרים- אין לי נסיון מעשי על טויוטה אז אני לא אמליץ - נחכה לבעלי הנסיון

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

biranit50
13-08-21, 17:11
מצטרף להמלצה:
צמיגי שטח לשיפו האחיזה
סט בולמים קפיצים להגבהה ושפור הגיהוץ. תרגיש שיפור גם בכביש!
אני ממרוצה מה oldman שהותקנו בגתוס.

רמי רווה
13-08-21, 19:26
מיגון תחתון
צמיגים AT רצוי BF
בולמים וקפיצים

וצא לדרך

steed
14-08-21, 09:19
לטעמי, הדבר הראשון להוסיף לרכב שיורד לשטח הוא מיגון תחתון. כולנו עושים שגיאות והמיגון התחתון יכול לחסוך את אי הנעימות הכרוכה ברכב מושבת או את העלות של הנזק למכלולים החשובים.

המיגון יתן לך גם שקט נפשי שיאפשר לך להנות עוד יותר מהטיולים שתעשה

-->