צפייה בגרסה מלאה : התקנת מערכת גז ברכב ונוריות תקלה
סובארו פורסטר איקס 2015, 210,000 ק"מ.
לפני כחודש התקנתי מערכת גז בג'ייגאז ליד חיפה.
לאחר כמה אלפי ק"מ, הופיעה נורית אזהרה צהובה של המנוע, נורית צהובה לחיווי בקרת מניעה גלישה לאחור. בקרת שיוט החלה להבהב ולא עבדה יותר. לאחר זמן מה, הנוריות כבו ולאחר כמה מאות ק"מ נדלקו שוב. עברתי לנסיעה על בנזין, והן כבו . לאחר כמה מאות ק"מ נדלקו שוב, וכבו שוב בלי לעבור לבנזין. יתכן ויש גמגום מסוים של המנוע כאשר אני מאיץ.
הגעתי לג'ייגז, הם התחברו למערכת ברכב והסבירו שיש תקלה בממיר הקטליטי. שאלתי מדוע זה מופיע כאשר הרכב מונע בגז ונעלם בזמן נסיעה על בנזין. ההסבר שקיבלתי - הממיר הקטליטי היה במצב לא טוב מלכתחילה. הנעה בגז בטמפ' גבוהה יותר ולכן הוא מתקשה יותר. ככל שמצבו ידרדר, גם בהנעת בנזין יופיעו תקלות. קיבלתי מהם הצעה לשפץ את הממיר הקטליטי, נדמה לי משהו כמו 1800 ש"ח לפני עבודה ומע"מ.
הגעתי למוסך מישל בחיפה, בו אני מטפל ברכב באופן קבוע. ההסבר שקיבלתי - לא בטוח שהבעיה אכן בממיר הקטליטי. יתכן שהנעה בגז, מסיבות שונות, 'מחרפנת' את המערכת ואת החיישנים השונים ותיקון יקר של הממיר לא בטוח ייתן מענה לבעיה. מסיבה זו כבר לא מבצעים הסבה לגז במוסך הזה, וממליצים לאנשים לא לבצע הסבה כזו.
שאלות - איך לאבחן מה מקור התקלה?
אם אכן מדובר בממיר קטליטי, מה האפשרויות לניקוי\שיפוץ?
עוד מישהו מכיר תקלות דומות סביב התקנת גז?
נתון נוסף - אני נוסע כ30K בשנה, ברכב הותקנה משמנת.
איציק - 4X6ZH
09-08-21, 20:46
לא לומדים
כל פעם הגז חוזר והממיר סתום
ויש משמנת
ולא אמרו לי
איך זה על בנזין בסדר
אבל לפעמים גם על בנזין
ומה הקשר ....
מרוב שמערכות הגז מוצלחות אז יש באמת הרבה כלי רכב על גז
אז למה רכב על גז מקורי מהיצרן נראה אחרת / נוסע אחרת ...
אז למה לא מביאים לארץ כלי רכב עם מערכת גז מקורית
ולך תסביר מה הקשר הכימי של סוג הגז למבנה המכני של המנוע
ולמה המנוע חלקים שלו בבפנוכו של המנוע צריכים להיות מיועדים לעבודה על גז ( וחשוב איזה גז )
ולמה מנוע שעובד על גז לא בטוח שצריך ממיר קטליטי
וכשיש ממיר והממיר כבר ישן ממש לא מומלץ לחמם את הממיר יותר מידי
ולמה בכלל מנוע שעובד על גז טמפרטורת גזי הפליטה גבוה יותר
מה אני יכול להוסיף
שיהיה לך בהצלחה אולי ימצא הגורו שיודע מה לעשות
איציק
סובארו פורסטר איקס 2015, 210,000 ק"מ.
לפני כחודש התקנתי מערכת גז בג'ייגאז ליד חיפה.
לאחר כמה אלפי ק"מ, הופיעה נורית אזהרה צהובה של המנוע, נורית צהובה לחיווי בקרת מניעה גלישה לאחור. בקרת שיוט החלה להבהב ולא עבדה יותר. לאחר זמן מה, הנוריות כבו ולאחר כמה מאות ק"מ נדלקו שוב. עברתי לנסיעה על בנזין, והן כבו . לאחר כמה מאות ק"מ נדלקו שוב, וכבו שוב בלי לעבור לבנזין. יתכן ויש גמגום מסוים של המנוע כאשר אני מאיץ.
הגעתי למוסך מישל בחיפה, בו אני מטפל ברכב באופן קבוע. ההסבר שקיבלתי - לא בטוח שהבעיה אכן בממיר הקטליטי. יתכן שהנעה בגז, מסיבות שונות, 'מחרפנת' את המערכת ואת החיישנים השונים ותיקון יקר של הממיר לא בטוח ייתן מענה לבעיה. מסיבה זו כבר לא מבצעים הסבה לגז במוסך הזה, וממליצים לאנשים לא לבצע הסבה כזו.
שאלות - איך לאבחן מה מקור התקלה?
אם אכן מדובר בממיר קטליטי, מה האפשרויות לניקוי\שיפוץ?
עוד מישהו מכיר תקלות דומות סביב התקנת גז?
הגישה של מוסך מישל יותר בכיוון הנכון.
אבל, לדעתי לא צריך להיות קשר בין המערכות השונות(בקרת שיוט, גלישה לאחור) לבין הכביכול (תכף אסביר למה כביכול תקלה)תקלה בממיר.
אני הייתי שואל כיצד התחברו לרכב במערכת החשמל, ממה שאני ראיתי בהתקנות מקומיות זה עבודה חאפרית, גילוף חיווט והתלבשות ע"י ליפוף וקצת איזולירבנד שחור/אדום מגעיל. אזיקונים וכו'. אולי כדאי לברר איך ולאן התחברו.
הנורת "בדוק מנוע" הכתומה הגיוני שתידלק וקיבלת גם הסבר למה, לדעתי כמעט בכל רכב שמונע בגז היא דולקת לסירוגין. כתום זה התראה, אדום זה אזהרה ומחייב עצירה מיידית של הרכב.
יש כל כך הרבה דיס-המלצות בקבוצות הגפ"מ השונות ואנשים עדיין נוהרים אליהם... לא ברור.
גש אל מתקין אחר שיעבור לך על המערכת מהתחלה.
אני עם גז על פורסטר כבר 70,000 ק"מ בלי הפתעות ובלי תקלות (ובלי משמנת).
תשובה שקבלתי מכמה מקורות, אמנם ברכב אחר אבל לדעתי רלוונטיות:
ממיר אחרי 200000 ק"מ סביר שכבר יתחיל להסתם או שהביצועים שלו יחלשו.
בשלב ראשון מציע לנסוע על בנזין עם תוסף ו/או בנזין 98. זה ינקה מעט. תקנה לך תקופה קצרה של נסיעה ללא תקלת ממיר, אך זה יחזור.
בנוסף, החישן (חמצן) מכוייל לעבודה על בנזין ויחסי ההמרה והגזים הנפלטים מגז שונים. לכן גם זו סיבה להתרעה מעת לעת.
בלי שום קשר, רק להזכיר למשמיצי הגז, שאני באמת לא יודע אם ההשמצות מבוססות על ידע או שמועות, שסובארו היו הראשונים כבר לפני כ 20 שנה שהרכבים שלהם הגיעו עם מערכת מוכנה להתקנת גז, צנרת, חיבורי מחשב וכד' וכל שנותר היה להוסיף מיכל ולעבור לגז.
אני (ומשפחתי) כבר אחרי 6 רכבים ולמעלה ממליון ק"מ (במצטבר) על גז, ומרוצים.
נקודתית - ג'יגז הם מהמובילים והמקצוענים בתחום. הם מתקינים רק לאחר אישור היצרן (לא היבואן) והנחיות שלו.
לגבי הממיר, בחדרה יש שני שכנים, אצל אחד ממיר תחליפי 1000 ש"ח ואצל השני 1500, אבל אין ספק שהוא מקצוען והעבודה שלו איכותית יותר (במקרה שלי לWK2 2012).
מוני אורבך
10-08-21, 16:06
אני נסעתי 6 שנים 70 אלף קילומטר על גז ברנגלר 3.8
ללא בעיות. מנוע תקין וסוחב ללא שום בלאי מורגש.
אשר לממיר הקטליטי, גנבו לי אותו הרבה לפני שהיה צריך להחליפו
.
נקודתית - ג'יגז הם מהמובילים והמקצוענים בתחום. הם מתקינים רק לאחר אישור היצרן (לא היבואן) והנחיות שלו.
.
תכנס לקבוצות הגפ"מ השונות בפייסבוק ובווטסאפ ותראה כמות תלונות אינסופית עליהם, על איכות ההתקנה ועל חוסר השרות למי שמתלונן על בעיות.
כמעט במקביל נפתח פוסט נוסף בקבוצת "גפ"מ ישראל" בפייסבוק.
יצרן מאשר למתקין קטנטן באיזה מדינה במזרח תיכון עם שוק מצומצם להתקין מערכות גפ"מ ועוד נותן הוראות?
דוגרי.נשמע כמו אגדה אורבנית שמוסכניקים אומרים
נתון נוסף - אני נוסע כ30K בשנה, ברכב הותקנה משמנת.
תבוא-תקבל מידע על מצב של ממיר קטליטי+מידע כללית על מערכות הזרקה\גז
תודה לכולם, אכן לא הייתי מודע לכמות התלונות על המתקין הזה.
יש למישהו המלצה על איש מקצוע רלוונטי לאגזוזים באזור חיפה\צפון הקרוב?
אגזוזים?
קשור לנושא שרשור זה?
נשלח מהנייד
כי זה מהפרק של סדרה-*בוא ננסה* חחח
אבל, לדעתי לא צריך להיות קשר בין המערכות השונות(בקרת שיוט, גלישה לאחור) לבין הכביכול (תכף אסביר למה כביכול תקלה)תקלה בממיר.
בסובארו B4 שלי כאשר חיישן למדה שלי זייף, גם בקרת השיוט נוטרלה והקפיצה תקלה.
בקיצור, בסובארו על תקלת חיישן חמצן , הם דואגים שיהיה לך אורגן אורות בלוח המחוונים.
רענן
- - - Updated - - -
תשובה שקבלתי מכמה מקורות, אמנם ברכב אחר אבל לדעתי רלוונטיות:
ממיר אחרי 200000 ק"מ סביר שכבר יתחיל להסתם או שהביצועים שלו יחלשו.
בשלב ראשון מציע לנסוע על בנזין עם תוסף ו/או בנזין 98. זה ינקה מעט. תקנה לך תקופה קצרה של נסיעה ללא תקלת ממיר, אך זה יחזור.
בנוסף, החישן (חמצן) מכוייל לעבודה על בנזין ויחסי ההמרה והגזים הנפלטים מגז שונים. לכן גם זו סיבה להתרעה מעת לעת.
בלי שום קשר, רק להזכיר למשמיצי הגז, שאני באמת לא יודע אם ההשמצות מבוססות על ידע או שמועות, שסובארו היו הראשונים כבר לפני כ 20 שנה שהרכבים שלהם הגיעו עם מערכת מוכנה להתקנת גז, צנרת, חיבורי מחשב וכד' וכל שנותר היה להוסיף מיכל ולעבור לגז.
אני (ומשפחתי) כבר אחרי 6 רכבים ולמעלה ממליון ק"מ (במצטבר) על גז, ומרוצים.
נקודתית - ג'יגז הם מהמובילים והמקצוענים בתחום. הם מתקינים רק לאחר אישור היצרן (לא היבואן) והנחיות שלו.
לגבי הממיר, בחדרה יש שני שכנים, אצל אחד ממיר תחליפי 1000 ש"ח ואצל השני 1500, אבל אין ספק שהוא מקצוען והעבודה שלו איכותית יותר (במקרה שלי לWK2 2012).
רכב שהיצרן לא תכנן וייצר אותו עבור גז, לא מתאים לגז !
כל עוד זה עובד במשמרת שלך ללא תקלות, קח את זה כבונוס ומזל.
רענן
רכב שהיצרן לא תכנן וייצר אותו עבור גז, לא מתאים לגז !
כל עוד זה עובד במשמרת שלך ללא תקלות, קח את זה כבונוס ומזל.
רענן
רכב אחד - מזל.
2 רכבים - וואללה, הרבה מזל.
אבל,
3 פורסטרים חדשים, קריזלר גראנד וויאג'יר (איך לעזאזל כותבים את זה?) 2009, קומנדר 4.7 2008, WK2 2012, WK2 2019, טויוטה סקויה 2012 - זה כבר מספר לא קטן של רכבים.
בכולם הותקנו מערכות, כולם נסעו ללא תקלות ופרט לסוברואים, כולם הותקנו כרכבים משומשים, פרט לרכב 2019 שעשה מאז "רק" 55000 ק"מ, כולם נסעו למעלה מ100K עם גז.
אני חושב שאנחנו כבר די מגובשים בדעה.
ד.א. רוב הרכבים הותקנו ע"י JGAS, רובם גם נסעו משביל כך מהערבה לחיפה.
כשצריך היה איפוס או כשהיה חשש לבעיה - אני נתקלתי תמיד בשירות טוב מאוד ע"י דודי - אחד האחים הבעלים.
ד.א. (2) נסעים בסופה ובWK2
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.