PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?



נמרוד
10-08-21, 14:57
חשבתי על זה בנסיעה בצ'קפוסט מתחת לקרוניות הרכבל החדש שנמצא בהרצה. הקרונית מחוברת לכבל אחד. אז מאיפה היא מקבלת חשמל? אולי באלפים אפשר להסתדר עם איזה פאנל סולארי ומצברון בשביל תאורה, אבל אני רוצה להאמין שבחיפה הקרוניות ממוזגות... מה השיטה?

134758

yovavz
10-08-21, 15:12
שמים דינאמו של אופניים צמוד לכבל
זה ציטוט מהאינטרנט המתאר מערכת אספקת חשמל מבוססת קבלי-על:
48V ultracapacitor modules fitted on top of each car [to] enable split-second, rapid energy charging of the modules on reaching the charging stations located at both turnaround points.
http://gondolaproject.com/tag/air-conditioning/

yochaytzur
10-08-21, 15:16
כבר פורסם שהרכבל הזה יהיה ללא מיזוג.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

ehudzeelim
10-08-21, 15:16
אתה אופטימי, אין מיזוג
לכן אין צורך בפתרונות יצירתיים..

מוטי ג.
10-08-21, 15:22
שמים דינאמו של אופניים צמוד לכבלמעולה

yochaytzur
10-08-21, 15:30
זה הפרסום על הרכבל:
https://www.themarker.com/allnews/.premium-1.6361876

חוץ מהנושא של המזגן, יש עוד כמה נקודות תמוהות.
לדוגמא, יש טענה שבערך 3 חודשים בשנה הרוחות חזקות מעבר למותר להפעלתו.
היה נסיון לבטל את הפרוייקט כשהתחלף ראש העיר, אך זה כבר היה מאוחר מדי, העבודות התחילו.

.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

אייל
10-08-21, 15:43
אין מיזוג, יש איוורור.
מה שמעניין בפרויקט זה הדרך שבה הקרוניות נכנסות לתחנה. הן נזרקות מהכבל הראשי שרץ די מהר לתוך כבל מישני שמוביל אותם באיטיות פנימה לתחנה, שם הן זזות לאט כדי לאפשר לנוסעים לעלות ולרדת תוך כדי תנועה.

איל מ
10-08-21, 15:52
מה כבר יכול להשתבש...

guylehavi
10-08-21, 16:01
אין מיזוג, יש איוורור.
מה שמעניין בפרויקט זה הדרך שבה הקרוניות נכנסות לתחנה. הן נזרקות מהכבל הראשי שרץ די מהר לתוך כבל מישני שמוביל אותם באיטיות פנימה לתחנה, שם הן זזות לאט כדי לאפשר לנוסעים לעלות ולרדת תוך כדי תנועה.
גם בחרמון אין מיזוג בקרוניות ולא ככ נורא בקיץ (נכון לשבוע שעבר). מצד שני, זה בחרמון..
אגב - גם שם הן נפרדות מהכבל הראשי בתחנות הקצה.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

אייל
10-08-21, 16:05
מה כבר יכול להשתבש...

באחד הביקורים שלי במקום החבר'ה מכיבוי אש התאמנו בסנפלינג בחילוץ יחד עם Rescue One ולמדו איך עושים את זה.
בטח עוד מעט נשמע על הפעילות שלהם. למרות שזו חברה אוסטרית בנתה את זה והם נראים ממש רצינייים החבר'ה האלו.

מוני אורבך
10-08-21, 16:16
נפגשתי עם החברה האלו, ואפילו השאלתי להם ציוד מדידה יעודי.
החברה הזו היא מאוד רצינית, ומתקינה רכבלים בכל העולם.
אשר למיזוג, כנראה שאין לא שאלתי, מה שכן יש זה חשמל לקרונית.
כנראה נועד לתאורה ואולי גם לאוורור.
הרכבל נכנס לפעילות באוקטובר.
אני יכול להגיד לכם שהנסיעה ברכבל תהיה ממש חוויה אטרקציה אמיתית.
לא מכיר את הספספקציות של הרכבל אבל כן מכיר את מזג האוויר בטכניון ובהר הכרמל בכלל
אכן יש ימים עם רוחות חזקות, אבל זה מספר ימים קטן מאוד בשנה.

אלא אם כן ההתחממות הגלובלית תשנה גם את זה...

boaz avrahami
10-08-21, 18:15
גאונות חיפאית

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/allnews/.premium-1.6361876

yochaytzur
10-08-21, 19:22
בתור חיפאי, בוגר טכניון, עובד במתחם האוניברסיטה - לא ברור מה הרכבל הזה משרת. אין כמעט עומסי תנועה בכבישים המקבילים. מה רע באוטובוסים?
אגב לא ידוע לי על מקום אחר בעולם שרכבל משמש כתחבורה ציבורית (לא לאתרי תיירות). מעניין אם זה תקדים ומה יהיו תוצאות הניסוי היקר.



Sent from my Mi A3 using Tapatalk

boaz avrahami
10-08-21, 20:24
ותגיד, בתור חיפאי בוגר טכניון כבר מצאת הגיון בכרמלית ככלי תחבורה?

אז הרווחתם עוד אטרקציה לא שימושים בנוסף לכרמלית ולביצים של גוראל. אולי יבואו תיירים יום אחד.

yochaytzur
10-08-21, 20:42
ותגיד, בתור חיפאי בוגר טכניון כבר מצאת הגיון בכרמלית ככלי תחבורה?

אז הרווחתם עוד אטרקציה לא שימושים בנוסף לכרמלית ולביצים של גוראל. אולי יבואו תיירים יום אחד.כן באלה יש הגיון.
הכרמלית היתה בזמן בנייתה ציר תנועה חשוב לירידה משכונות הרכס לעיר. מכיוון שרוב התעסוקה נדדה למתמ/קריות הכרמלית איבדה רלוונטיות.
הביצים נבנו כאתר תיירות מלכתחילה ולרוב בחופשות ושבתות יש בו לא מעט תנועה. מי שלא מכיר, יש מסלול הליכה יפהפה בירידה מסטלה מאריס עד בת גלים, רובו מוצל והים מולך כל הזמן. אפשר בסיום לחזור למעלה ברכבל, להכנס לכנסיה ולהרגיש באירופה.
לרכבל החדש קשה למצוא הצדקה ככלי תחבורה.



Sent from my Mi A3 using Tapatalk

נמרוד
10-08-21, 20:45
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?

boaz avrahami
10-08-21, 21:03
למה צריך חשמל אם אין מזגן?
יהיה חלונות במקום.
או שאולי הכבל דו גידי [emoji849]

יש משותף בין הכרמלית לרכבל החדש.
הקרונות הגיעו מאותו יצרן.

https://youtu.be/_A_Epx89NrU

talw
10-08-21, 21:11
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?

בכל אתר סקי שמכבד את עצמו עם קרוניות חדשות , יש סוללות בכל קרונית למטרת חימום התחת. הן נטענות בלילה.

גיא
10-08-21, 21:13
יש בטנריף רכבל שעולה להר שפיץ שיש שם באמצע האי ( גראנד קנריה ) שגם הוא פעיל פעמיים בשנה בגלל הרוחות .. ועדיין קיים.

לא נראה לי שהרוח בחיפה .. מי ישמע … זאת הבעיה.

נושא החשמל באמת מעניין.

וגם הפרדות הקרון מהכבל הראשי בתחנה.
איך דואגים שלא יצטופפו הקרונות כשהם חוזרות לקו הראשי ? או בתחנה עצמה ? אם בן אדם מבוגר / איטי יורד לאט … הכל נעצר בשבילו ?

yovavz
10-08-21, 21:15
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?

זה ציטוט מהאינטרנט המתאר מערכת אספקת חשמל מבוססת קבלי-על:
48V ultracapacitor modules fitted on top of each car [to] enable split-second, rapid energy charging of the modules on reaching the charging stations located at both turnaround points.
http://gondolaproject.com/tag/air-conditioning/
אולי יש מצבר עם טעינה מהירה בעזרת ultracapacitor כמו שמתואר באתר
בכל קצה של הרכבל הקרוניות עוברות למסלול משני ומאיטות משמעותית (כמו בכל אתרי הסקי) ואז גם יש להן אפשרות להטען יותר זמן.
אאל"ט, מעבר המסלול מתבצע ע"י מסילות הסטה יחד עם שחרור הג'בקה שתופסת את הקרונית לכבל.

boaz avrahami
10-08-21, 21:29
יש שם עוד 2 כבלים ללא שימוש.
אולי יחברו אותם בהמשך?

https://youtu.be/PBbsKsySEZA

אבל לפי הסרטון מהקרון אני לא רואה שום צרכן חשמלי שדורש חיבור לחשמל.

https://youtu.be/DOhidkP8V8I

yovavz
10-08-21, 21:33
אבל לפי הסרטון מהקרון אני לא רואה שום צרכן חשמלי שדורש חיבור לחשמל
אולי יש תאורה/תאורת חירום
סרטון שמתאר את מנגנון הניתוק והתיאום של הקרוניות לכבל הראשי
https://youtu.be/589uRMy4Ty4

gp1
14-08-21, 16:30
http://gondolaproject.com/tag/air-conditioning/

GodsFather
15-08-21, 19:41
בתור תייר בחיפה, היום ניצלנו את הכרמלית מקצה לקצה וזה היה נהדר. אז אולי לשם כך זה עדיין מוצדק. חניה במרכז הכרמל, ארוחת בוקר בדיומא, סיור במדעטק, צהריים בעיר תחתית (צ'יוויטו) וחזרה בכרמלית.

לגב הרכבל האמור, גם כן, כאטרקציה תיירותית זה יכול היה להיות נחמד מאד, אך לצערי לא הספקתי היום, ראינו אותו בהלוך ובחזור והייתה תחושת החמצה (או שזה העיכול של הסנדוויץ?) .
השאיר משימה לפעם הבאה



Sent from my HD1903 using Tapatalk

andy.shaked
15-08-21, 19:47
לא פספסת כלום, הוא עדיין בהרצה ללא קהל

המדען המטורף

GodsFather
16-08-21, 06:54
לא פספסת כלום, הוא עדיין בהרצה ללא קהל

המדען המטורףלא יכלו לשים שלט קטן? [emoji16]

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Asaf-a
16-08-21, 07:53
בתור חיפאי, בוגר טכניון, עובד במתחם האוניברסיטה - לא ברור מה הרכבל הזה משרת. אין כמעט עומסי תנועה בכבישים המקבילים. מה רע באוטובוסים?
אגב לא ידוע לי על מקום אחר בעולם שרכבל משמש כתחבורה ציבורית (לא לאתרי תיירות). מעניין אם זה תקדים ומה יהיו תוצאות הניסוי היקר.



Sent from my Mi A3 using Tapatalk

יש רכבל כתחבורה ציבורית בבוליביה לעיר הבירה לה פס, 3 קווים, 11 קמ, קיבולת 18000 נוסעים בשעה.


Asaf-a
אסף.א

yochaytzur
21-08-21, 07:18
https://m.maariv.co.il/amp/business/tech/Article-860364


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

hadtomer
21-08-21, 09:58
בתור מי שנולד בחיפה וגדל בה, מבאס לראות את המיזם הזה מצטרף לעוד שורה של פרויקטים שאין להם שום תכלית. לחיפה יש הרבה קסם, זו עיר שהיא עולם קטן של אנשים טובים מאוד שאפעס תמיד מפגרים אחרי המרכז ב 20 שנים (ולא שיש מה לפגר, המרכז אינו ניו יורק). והמיזם התמוה הזה רק מדגיש את הקטע הזה של "ברוכים הבאים לשום מקום, בואו נעלה לשום מקום אחר". ולקרוא גם שאין לזה בעצם מזגן ושזה לא יציב ברוחות שעולות מהצ'ק פוסט, זה בכלל מוזר. מה גם שאני מניח שכמה פעמים בשנה יצטרף לזה הסירחון הבלתי יאומן של הצ'ק פוסט- כשאני יושב במרפסת של הבית של סבתא שלי שצופה למפרץ, אני נגנב מכמה שזה אביך ומצחין וכמה חבל שחיפה היא עיר כל כך יפה שאין לה שום ניצול לכל היופי הזה.

התחנה למטה היא בצ'ק פוסט- מקום שבאים אליו אם רוצים לנשום זיהום, להידקר או לקנות מכונית מהשכרה. תחנת הביניים היא בטכניון- שזה כמובן מעולה אם אתה סטודנט בטכניון שיש לו סיבה להגיע לטכניון מהצ'ק פוסט, אבל תכלס אין שם שום דבר אחר. נגיד מבחינת "אטרקציות" יש קניון גדול שנקרא "גרנד קניון" אבל הוא רחוק מהתחנה. השכונה הסמוכה, נו"ש שבה אני גדלתי מציעה מגוון מרשים של חרדים (השתלטו בשנים האחרונות) וביניינים נמוכים משנות השבעים. ואילו התחנה העליונה באוניברסיטה טובה בעצם לסטודנטים שרוצים להגיע מהטכניון (!?!) ומהצ'ק פוסט לאוניברסיטה. כל דבר אחר-החל בטבע של הכרמל וכלה בציר מוריה בכרמל, טיילת לואי, דורש כמה קילומטרים הליכה בכל כיוון, שלא לדבר על החופים המדהימים של חיפה שבינם ובין כל הפרויקט הזה אין שום קירבה. מה שנקרא "רכבל לשום מקום-וגם תמותו מחום".

גיא
21-08-21, 10:11
כמי שנולד בקריות ונסע לחיפה כל יום עם קטנוע לטכניון כמה שנים. וכתושב חיפה בהמון שנים האחרונות. הפרוייקט הזה לא מעניין אותי בכלל

אבל כתושב ישראל. אני די שמח שמישהו פה הוציא את הפוליטיקה מהמשוואה ותכנן וגם הוציא לפועל פרוייקט של שנים. הרבה יותר מהקדנציה שלו.

כתושב חיפה שלא עובר בפקקים של חיפה כמעט בכלל. אני זןכר את פקקי הענק של דורי שבוטלו בעקבות המנהרות ונחל גיבורים ודיי שמח שתהיה עוד דרך לעלות לאוניברסיטה.

אותם שיעלו לאוניברסיטה שאין בה כל כך הרבה חניה ומגיעים מכפרי הצפון באוטובוס שעובר דרך מרכזית המפרץ יעברו בטכניון בדרך ולא יקרה להם כלום. גם בלי מזגן. זה רק 10 דק נסיעה.

על הדרך אולי פחות אוטובוסי ענק ריקים לגמרי עם 3 נוסעים משועממים יחסמו את הרחובות ויגרעו עוד קצת פליטת דיזל מהראות של הילדים שלי ( לפחות אלו שעוד בחיפה )

זה גם לא מפריע לי בעין כל פעם שאני נוסע למרסל לקנות בייקון .. אם כבר אני חושב על זה. אז זה משהו כמו ׳מעניין איך הם מרוקנים את הכבל כל ערב ואיפה כל הקרוניות חונות כשהאגם קופא׳

כמו שנמרוד פעם אמר לי … אתה, תומר. שנלחם כל יום בתעלות של משרד התחבורה או הכלכלה או .. אין לי בעצם מושג מה אתה עושה .. רואה את הדברים מנקודת מבט מאד צרה.

כל כך הרבה דברים מפגרים עושים כל יום במדינה הזאת ובטח בעיר הזאת. עוד כלי תחבורה ועוד אחד כזה שלא יוצר פקקים ( או משתתף בפקקים ) ולא יוצר זיהום אויר ( כן .. חשמל … נכון ) … מה אכפת לך ??

זה משהו חיובי.

hadtomer
21-08-21, 10:18
אני חושב שהשאלה היחידה שנשאלת במצב כזה היא שאלת תכלס עלות תועלת- כמה פרויקט כזה עלה (אני קורא ש330 מיליון שקל) ומי שילם עליו. כלומר האם התמורה פרופורציונאלית לעלות. אם היא פרופורציונאלית וזה שווה לתושבי חיפה ששילמו על זה בדרך ישירה או עקיפה אז בעצם למה לא.

גיא
21-08-21, 10:29
ייתכן שפה אתה צודק לגמרי.
מצד שני.

כמה שילמנו / משלמים על פרוייקטים מפגרים שקשורים לחזירי הבר ?

העיקר רק לא לעשות מהם בייקון ( לפי הגברת ראש העיר )


אגב פרוייקט המנהרות המטורף והיקר. להבנתי. כביש נחל גיבורים היה יותר יעיל ויותר זול .. ופתר יותר פקקים …

זה עוד דוגמה לפרוייקט תחבורתי מפגר.

andy.shaked
21-08-21, 10:31
בחיי שלא מבין את הטענות, הפרויקט מראש הוגדר כפרויקט תחבורתי לטובת הסטודנטים הלומדים בטכניון ובאוניברסיטה ונועד לקיצור זמני הנסיעה והקטנת השימוש באוטובוסים לטובת זה.
לגבי חוסר המזגן, הרכבל זהה לרכבל בחרמון וגם בו אין מזגן אבל הגובה והרוח עושים את שלהם
לא פרויקט תיירותי ולכן גם לא מגיע לכל ה"אטרקציות" בחיפה, גם כן אטרקציות...
בנתיים עם כל הבעיות של העיר הזאת ולא חסר לה, מבחינת תחבורה היא עוקפת כל ערי המרכז בכל נושא, מלבד האספלט המחורבן בכבישים.
יש בעיר הזאת רכבת, רכבלים, רכבת תחתית , נמל ושדה תעופה. אם יפתרו את נושא זיהום האוויר בעיר תפרח

המדען המטורף

hadtomer
21-08-21, 10:45
נמרוד- כאן יש מידע מעניין על קרוניות רכבל ממוזגות. נראה לי שגם רואים את היחידה של המזגן והאופן שזה מקבל חשמל

https://www.youtube.com/watch?v=t8Pr1mg6mQA&ab_channel=LEITNER

מוני אורבך
21-08-21, 11:01
חיפה מפגרת בעשרים שנה על המרכז ??

תן לי לנחש אתה גר במרכז...
לדעתי המרכז הוא אזור צפוף מכוער ומצחין.
כל פעם שאני נאלץ להגיע למרכז אני נחרד מחדש אומר תודה לאל שאני לא צריך לחיות בביצה הזו
לחיפה יש את האופי והיופי שלה. תוכניות דעתי הרכבל רק מוסיף לה
זו אטרקציה יפה ולסטודנטים ולסגל של האוניברסיטה הטכניון זו ממש הצלה

גיא
21-08-21, 12:00
חיפה מפגרת בעשרים שנה על המרכז ??

תן לי לנחש אתה גר במרכז...
לדעתי המרכז הוא אזור צפוף מכוער ומצחין.
כל פעם שאני נאלץ להגיע למרכז אני נחרד מחדש אומר תודה לאל שאני לא צריך לחיות בביצה הזו
לחיפה יש את האופי והיופי שלה. תוכניות דעתי הרכבל רק מוסיף לה
זו אטרקציה יפה ולסטודנטים ולסגל של האוניברסיטה הטכניון זו ממש הצלה

עזוב מוני …

אין מה לנסות להסביר לדג שיש עולם בלי מים.

GodsFather
21-08-21, 12:17
עזוב מוני …

אין מה לנסות להסביר לדג שיש עולם בלי מים.זה עבד לכספיון.

ולעניין הרכבל - אם הוא לא עובד ברוחות /מזג אויר רעוע, מעניין אם תהיה על כך התראה מבעוד מועד כדי שהסטודנטים ידעו שהם צריכים חלופה באותו יום.


Sent from my HD1903 using Tapatalk

andy.shaked
21-08-21, 12:21
ראיתי השבוע את הכתבות בחדשות על הרכבלית.
המהנדסים אומרים שנושא הרוח משפיע רק כשיש רוחות מעל 100 קמש, כמה ימים כאלו יש בשנה ?

המדען המטורף

hadtomer
21-08-21, 12:41
חיפה מפגרת בעשרים שנה על המרכז ??

תן לי לנחש אתה גר במרכז...


כן. יליד רמב"ם, בוגר עירוני ג. אחרי 21 שנים בחיפה הצלחתי להימלט ברכבת...

נמרוד
21-08-21, 13:11
כן. יליד רמב"ם, בוגר עירוני ג. אחרי 21 שנים בחיפה הצלחתי להימלט ברכבת...ונתקעת ברמת גן.
אנחנו מאחלים לך שיום אחד תגשים את החלום ותגיע לפתח-תקווה.

hadtomer
21-08-21, 13:16
טכנית, אנחנו בונים על רכבל לגבעתיים.

נמרוד
21-08-21, 20:38
בבקשה לחזור לנושא - הרכבל. שנולד להוריד סטודנטים רעבים לצ'קפוסט ולהעלות אותם בחזרה בזמן לתרגול.

מיכה100
21-08-21, 20:43
בחום הזה אתה רוצה שסטודנטים יסעו ברכבל בלי מיזוג? לא מספיק הם סובלים בטכניון גם ככה?

erezgur
22-08-21, 13:42
העברתי את ההודעות בהקשר השווארמה לשרשור נפרד - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121659

גיא
26-06-22, 09:58
בתור משתמש כבד ברכבל הזה.

כרגע כותב לכם מקרונית 136.

זה מאד נחמד. יעיל. שקט ברוב הזמן. ( כשעוברים בתחנות ומעל לכביש - יש רעש )

לא נורא חם בקרונית.

המושבים לעומת זאת .. דרגש נורא שמושבי קרש בזלדה מרגישים כמו כורסאת מחלקה ראשונה באמרייטס לעומתם.

טיפה מלחיץ בפעם הראשונה כשהקרונית בולמת בחדות בכניסה לתחנה.

ולמרות שראיתי את הסרטון על הטכנולוגיה של זה .. זה מטורף בעיני איך הקרונית יכולה להאיט ולהאיץ..

מתנדנדת ברוח .. וזאת מחלת ים למי שרגיש.

מחיר נסיעה באוטובוס נראה לי .. נסיעה של בערך 20 ס''מ דק מהאוניברסיטה ללב המפרץ

מעולה לנוער חסר רשיון לרדת לסרט בלב המפרץ

וכאטרקציה תיירותית.

רואים יפה את כל האזור. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220626/de4dd0ba956a26ae3bad9aa8f9b7df0a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220626/da351b66d3221153bf8a97f7d29c02c0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220626/5f07bcd18d456fc69af4981b38f2d1ee.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220626/66ffef349f43824d959b68a79c172640.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220626/770ca2626f8c61b6c57c8a99aee36aca.jpg

ש01
26-06-22, 10:32
מי שלא מכיר
- צ'ק פוסט זה גם רכבת (נהריה, עמק, כרמיאל ומדינת ת"א שבחילופי סטודנטים שולחת מעת לעת גם לחיפה)
- צ'ק פוסט זה גם תחנה מרכזית לאוטובוסים.
- כמה סטודנטים ועובדים גודשים מידי יום את הכבישים ברכב או באוטובוס לטכניון ולאוניברסיטה?
חשבתם גם בלי התיירות כמה עומס זה יכול לחסוך?

ולעניין הרוח - פרוייקט גדול ויקר יותר שלא התחשב ברוחות חלשות הרבה יותר מ-100 קמ"ש - הנמל החדש.
תוכנן (ע"י חברה זרה המתמחה בנושא תכנון נמלים) עד גודל מסויים של אניות.
כשאנשי מקצוע מהארץ העובדים בתחום ראו את התוכניות ותחילת העבודות - נזעקו שבגלל מבנה המפרץ הרוחות לא יאפשרו הכנסת אניות מגודל מסויים...
מסתבר שהמתכננים בדקו מאפייני רוחות של חופי ישראל, אבל לא התייחסו למפרץ וההסתה של הכרמל.
הנמל כבר בנתיים נבנה...

Derish
27-06-22, 03:56
כאן יש מידע מעניין על קרוניות רכבל ממוזגות. נראה לי שגם רואים את היחידה של המזגן והאופן שזה מקבל חשמל
https://www.youtube.com/watch?v=t8Pr1mg6mQA&ab_channel=LEITNER


סרטון שמתאר את מנגנון הניתוק והתיאום של הקרוניות לכבל הראשי
https://youtu.be/589uRMy4Ty4

שני הסרטונים האלה הם כמו לשמוע מישהו שמתאר סרט פורנו במילים. איפה האקשן, אינעל רבאק?! האחד מראה תגובות של תיירים למזגן במקום להסביר איך הוא עובד, והשני מסביר על מנועים וגלגלות וכבלים במקום פאקינג להראות את המנגנון בפעולה. אני שוקל לדווח על שניהם להנהלת יוטיוב כבזבוז זמן יקר ערך של גולשי הפורום.

לתיקון העוול, הנה הסבר ברור עם אנימציה על מנגנון הניתוק/חיבור, ולאחריו הדגמה חיה:


https://www.youtube.com/watch?v=i2gxfB1aW48


https://www.youtube.com/watch?v=qU-NTHeFAzI

לגבי המיזוג אני לא מוצא שום דבר רלוונטי ביוטיוב, אך הנושא כבר הוסבר בעמוד הראשון (בקצרה, סוללות וקבלי על):
https://www.gondolaproject.com/2010/09/23/hot-cold/
https://www.gondolaproject.com/2012/09/12/how-londons-emirates-air-line-cable-car-powers-cabins/

-->