PDA

צפייה בגרסה מלאה : מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?



hadtomer
13-08-21, 12:31
2006 זה רכב ישן (ועוד רכב שטח).

אמר אחד מחבריו הטובים של פורום מכובד זה. כמובן- ויכוחים החלו בגלל שבתכלס אני לא מכיר אף אחד שבכלל יכול לקנות רכב שטח מודל 2010 ומעלה שאינו קרוזר או רנגלר.

ואני חשבתי לעצמי: "רגע, הרכב שלי הוא 2006. הוא עובד כמו שעון שוויצרי טפו טפו טפו, האם זה אומר שהוא בדרך לגריטה?

כמובן- התשובה היא לא. הרכב שלי לא בדרך לגריטה. טפו טפו טפו הוא אמין כמו פטיש ישן. אבל: אני מטפל בו בצורה מאוד קפדנית. אני עושה חלק גדול לבד ואני לא זוכר שאי פעם החלפתי שמן אחרי שעברו 5000 קילומטרים. מעבר לכך, הרכב נבנה כדי להיות אמין מאוד בטיולים. כלומר הכול אוברקיל. החל ברדיאטור וכלה בנעילות. איפה שאחרים עולים בטיסה, אני עולה בזחילה. לעומת זאת, את הרכב הקודם שלי מכרתי משיקולי אמינות נטו. בשלב מסוים האוטו לא רצה לסיים טיולים יותר בלי לנוח על גרר. וזה נהיה מביך להפוך לנטל על קבוצה. אז אפשר לומר כמובן "טוב נו, היה לך רכב שטח סגור משפחתי דרדעלע", אבל אין לי סיקס ולא סמוראי. זה לא אוטו "ברזל". מזגן, קרוז קונטרול, פינוקיאדה.

וכמובן-אני משתייך בדומה לרובנו למעמד הביניים הישראלי. כלומר אני מסתכל על מי שקונה רנגלר ב200 אלף וחושב לעצמי שב200 אלף אני סותם חור במשכנתא. החלטות שגויות בחיים, לו היתי רוטשילד. כלומר במישור המוטורי אני נדון כל חיי ל"גרוטאות" זקנות של מעמד הביניים הג'יפאי....זה אנחנו חברים- אל תטעו ותחשבו שאנחנו יותר מזה. וזו רק שאלה של למצוא את מה שהכי פחות גרוטאה והכי מתאים לצרכי (אלוהים יקר, אם היית מביא לישראל את כל הדורות הקודמים של הפוראנר היתי מאמין בך עכשיו)

האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?

מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?

נדב42
13-08-21, 12:37
אני הולך לחתוך אבטיח ...
(אף פעם לא היה בבעלותי רכב שנוצר במילניום הנוכחי, ועם קצת מזל גם לא יהיה לי)

hadtomer
13-08-21, 12:39
אני הולך לחתוך אבטיח ...
לי כבר יש אחד חתוך, אבל נראה לי שאתה מהווה דוגמה טובה מאוד למצב שאותי אישית היה שובר. אני לא היתי יכול לחיות עם רכבים שהם חלק ניכר מהזמן בשלב זה או אחר של שיפוץ.

איל מ
13-08-21, 13:04
אני באותו מצב כמוך. הרכב סה"כ אמין, בוודאי בהשוואה להפחדות שרצות עליו ברשת. אבל כן. מבאס שהפלסטיקה פריכה, ושאיפשהו מעבר לפינה אורבת מפלצת החלודה.
אם הייתי יכול (תכלס, אני יכול, זה פשוט לא חכם כלכלית) לקנות רכב 2018 ולהחליף כל חמש שנים או לחילופין לקנות גוש ברזל (סיקס) שעבר פרוייקט נגד חלודהכנראה שהייתי יותר מאושר.
אבל התקופה היא תקופה של שגעון, ורכב בן פחות מ15 נסחר במחירים הזויים. אז נמשיך ככה עד שתתרגש איזו קטסטרופה שתכריח אותי לקנות חדש, או יותר טוב, שאיזה מישהו ייכנס בי מאחור, ואז חלק מזה גם יהיה על חשבונו.
ישנה את התחביב? לא חושב. פשוט יהיו פחות סוגים. מה נשאר לנו? רנגלר, לנדקרוזר וטנדרים?
בהמשך יגיעו עדות החשמליים ואז כבר נראה.

חנן-ג'יפולוג
13-08-21, 13:21
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?

מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?

נדוש לדבר כך על היילקס ישן, אבל זו המציאות: התשובה שלילית חד משמעית. נדיר מאוד שאני עובד על האוטו, בן 26, שלא על שיפורים.
יש פה ושם אחזקה: החלפתי צנרת קירור, (לא כי קרה לה משהו אלא כי 25 שנים ללא החלפה זה מוגזם לכל הדעות) שמנים, מסננים וכו'.

תיקונים זה עניין סופר חריג... החלפתי ידית אורות לפני כשנה. מפסק אור רוורס לפני כחודש. לא מצליח להיזכר במשהו אחר.

boaz avrahami
13-08-21, 13:33
כל זמן שבינך לבין האוטו יש תאום ציפיות תמשיך לחתוך אבטיחים.

הקלסיקה היא רכב שמספק את הסחורה ונמצא בסטטוס אספנות.

asafk
13-08-21, 13:41
יש הבדל גדול בין רכב לטיולים בלבד - רכב תחביב בהגדרה- לבין רכב שגם נדרש להיות הדיילי שלך לא כל שכן רכב א' המשפחתי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
13-08-21, 13:55
אין לשאלה חצי דבר עם רכב, טכנולוגיה או העולם הממשי בכלל. קיבלנו הזמנה לעולמו הפנימי של פות"ש (שאינני מכירו). ורדה רזיאל ז'קונט על כתפו הימנית זועקת "מגיע לך יותר טוב, תזרקי אותו!" ומצד שני גרנוויל קינג, דמוי רב מזוקן ומקועקע אוחז בעותק תנ"ך שכתב בעצמו ולוחש לתוך האוזן "לא תמצא משהו יותר טוב. תמשיך במה שעבד עד עכשיו. פרק, הרכב, שפץ. רפיט!".


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210813/c07e3bbcec4df8eee54d228f2693c00a.jpg

PW
13-08-21, 14:34
אין לשאלה חצי דבר עם רכב, טכנולוגיה או העולם הממשי בכלל. קיבלנו הזמנה לעולמו הפנימי של פות"ש (שאינני מכירו). ורדה רזיאל ז'קונט על כתפו הימנית זועקת "מגיע לך יותר טוב, תזרקי אותו!" ומצד שני גרנוויל קינג, דמוי רב מזוקן ומקועקע אוחז בעותק תנ"ך שכתב בעצמו ולוחש לתוך האוזן "לא תמצא משהו יותר טוב. תמשיך במה שעבד עד עכשיו. פרק, הרכב, שפץ. רפיט!".


יקירי,
זה בדיוק העולם הממשי, רק שהתשובה הנכונה לשאלה: 'כמה זה עולה?' היא: 'הפסיכולוג יעלה יותר'

ועוד נקודה חשובה לשיקול:
מקדם ההנאה המוטורי / טיולי מרכב ישן (עדיף ידני, שבמקרה הטוב אתה בנית / שיפצת / היצלת / תיקנת / השמשת) הוא גדול לעין שיעור מזה המתקבל מנסיעה ברכב חדש / חדיש. על אחת כמה וכמה אם הוא עם גלגלים עצומים, יחסי העברה, הגבהות אדירות וכד'.

יש משהו קסום בטיול עם פלטפורמה ישנה שהגורם האנושי נטו קובע לגביה את יכולת העבירות והטיול.

(אכן בזמן האחרון אנחנו מתדרדרים כאן לנושאים ברומו של עולם הפילוסופיה - מומלץ להחזיק תחת היד עותק של 'זן ואומנות אחזקת האופנוע' לכל צרה שלא תבוא)

מיי טו מיל

בכבוד
PW

ehudzeelim
13-08-21, 14:52
כדאי גם עותק של 'ליילה' להשלמת התמונה

omri_t
13-08-21, 15:58
אני בדיוק מכרתי גראנד צירורי מ 2009
אחרי שהשקעתי בו המון כסף ואהבה.
נכון שבא קונה נחוש וזה דירבן אותי.
אבל בסוף הרגשתי שהאוטו מתחיל להזדקן לא יפה.
הרכבים היום בכלל, גם הליסינג שאני מקבל מהעבודה מהר מאוד מתחילים לתת אותות גיל.
הפלסטיקה , המחשבים הכל נבנה די חד פעמי.
כשפתחת משהו פעם אחת הוא כבר לא חוזר יפה למקום.

היה לי לפני אותו גראנד צירוקי xj
שם המצב היה טיפה יותר טוב.
רכב בן כ 15 שנה
שהקונקטורים שרדו והפלסטיקה איכשהו בסדר.
נלך אחורה לסופה שלי
שם במפתיע עם כל הספרטניות החשמל דווקא עומד יפה בפגעי הזמן.
הבידודים לא מתפוררים ואין מה שיתחיל לפתח קצרים פנימיים בחיישנים וכו... אוטוטו 30 שנה... ועדיין מקבל שטיפה מבפנים עם גרניק.

בכללי ההרגשה שלי שהרכבים נהיים עדינים וזולים לייצור.
זה סוף עידן כשמבינים שמה שמיוצר ב 2021 כבר כנראה לא יסע על הכביש ב 2041 כי יתפגר הרבה קודם.

למישהו כאן יש מכונת כביסה בת 20? 30?
הן פשוט מתות הרבה קודם שלא כמו בעבר .

אנחנו פה אסופה של אנשים שמעריכים את המכונות האלו עם 4 הגלגלים.
נותנים ערך סנטימנטאלי לברזלים המחלידים....

shmulikbg
14-08-21, 19:08
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? המותג משפיע?


134851

קצת הרבה יותר מ - 15...ולא, ממש לא סמרטוט.

ehudzeelim
14-08-21, 20:21
134851

קצת הרבה יותר מ - 15...ולא, ממש לא סמרטוט.

סיבוב ראשון או שני?.

assafy
14-08-21, 20:52
שלח תמונה בעוד 99999 ק"מ. רק שלא יקרה לך מה שקרה לאל בנדי בפרק ההוא של נישואים פלוס.

kobiav9
14-08-21, 22:11
שלח תמונה בעוד 99999 ק"מ. רק שלא יקרה לך מה שקרה לאל בנדי בפרק ההוא של נישואים פלוס.

בנדי יש רק אחד


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
14-08-21, 22:55
כידוע לחלקכם, מכרתי (לחץ חברתי)לא מזמן את הדיסקו 2 שלי, בן 17, היה אצלי כמעט 7 שנים, רכב לשים מפתח ולנסןע לאן שבא לך בלי דאגות, תמיד יעשה את העבודה, גם אם תישבור יחזיר אותך הביתה(מניסיון), הקונה המאושר(חבר יקר) יודע מה קנה, היה בעלים של גראנד צ'ירוקי מנוע המי, ואחר כך דיסקו 3 2009 שהיה עולה על גרר לעיתים תכופות(נפל על לימון כנראה), היום כשהוא עם הדיסקו 2 הוא לא מפסיק לטייל, ת'כלס אני מקנא בו. אולי קצת מצטער שמכרתי, אבל לפעמים אין מה לעשות, הצרכים משתנים וכו'.

אם הייתי יכול הייתי שם את הדיסקו בצד וקונה עוד רכב ליום יום.
היום עם הראם מבחינה פרקטית הרבה יותר נוח, בטיולים ארוכים עדיין לא נבחן(מפגש ג'יפולוג ביוני לא נחשב), אבל מאמין שיהיה בסדר, מבחינת הנוחות בשטח אין מה להשוות, הדיסקו לוקח בגדול.
ואל תחשבו שראם 2013 זה אוטו לעשירים. רחוק מיזה.
לא חושב שבשנים הקרובות אני יעבור למשהו אחר, suv? אולי בן 5 ויותר יקר? הזמן יגיד. בינתיים לא רואה מה אפשר או אם יש משהו מעניין(אמין וכו') לקנות בתקציב של עד 100k שח.

מוטי ג.
15-08-21, 01:55
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?

מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?

הדיסקו שלי שנת 98, עם 433 אלף ק"מ.
הוא אצלי שנה, ובינתיים ב "יישור קו" היה "רק" שיפוץ סרנים, באחורי מיסב גלגל נטחן כמעט לגמרי + דיפרנציאל קומפלט ובקדמי (ממש עכשיו בשלבי סגירה) סט אטמים ופעמונים.

ההבדל הוא בראש, ידעתי שאני קונה גרוטאה ולכן אני לא מופתע, לא שבבדיקה אמרו שהוא פח זבל, דווקא פסלו את הדברים שבהם אני לא רואה בעיה עדיין (לא משנה מי הבודק), אבל בראש ידעתי שכשאני אני קונה אוטו בן 23 עם 433 אקמ ב25 אשח כרכב שלישי או רביעי (תלוי איך סופרים את הפולריס ריינג'ר) טיול שייגמר בנסיעה הוא ברכה.
ובינתיים ירדנו איתו 4 פעמים לנגב, ופעמיים סיבוב קטן בצפון והמון קטנות באזור הבית.
בנוסף, ידעתי מראש שאני עושה הכל לבד וגם בד"כ נהנה מזה. אני מקווה לא להגיע לטפל במנוע, לא כי אני לא יכול, זה קו אדום שלדעתי יגרום למכירה לחלקי חילוף.
כן הוא רקוב, ראיתי מעמד הקנייה והבנתי שזה מה שיחסל את הרכב סופית וכל עוד הוא נוסע והילדים נהנים (וגם את השבר בדיפרנציאל האחורי במרסבא סיימנו והגענו עד הכביש ומשם על גרר וכולם קבלו את זה יפה בהבנה).

יאללה... הכל זה חוויות,מה נשאר לנו בחיים חוץ מלייצר חוויות? חלקן טובות יותר, חלקן פחות, אבל הכל זה חוויות.

דרור ברלי
15-08-21, 08:59
מה שישתנה זה מחירם של הדגמים הישנים והטובים - הוא רק יעלה.
עד גבול מסוים כמובן.

כל החדשים והיקרים שאנחנו מריירים עליהם - רוביקון JL, דיפנדר החדש, ברונקו החדש וכו' - אני לא רואה אותם מגיעים לגיל אספנות. המרוכבות הטכנולוגית שלהם תיכנע ותתפורר הרבה קודם.

איל מ
15-08-21, 09:15
כאמור, הרכב (די מחושמל יחסית לזמנו) לא מייצר תקלות, אבל התחושה היא של רכב ישן. פלסטיקה פריכה בכל מקום. אם אתה שואל אותי, מה שיהרוג את הרכבים החדשים הוא לא החשמל (אצלי שקט תעשייתי מהכיוון, אחרי שסודרו מספר הבאגים שאיתם נולד), אלא השימושהמופרז בחלקי פלסטיק בכל מקום בו פעם היתה מתכת. (סעפות, צינורות, מכסים, וכו...).
כאמור, אין מנוס מאיזה רכב ברזל של פעם, אפילו אםזה אומר לנסוע איתו על עגלה, או להיות עשיר ולהחליף כל 5 שנים.

מוטי ג.
15-08-21, 09:20
אני צופה שכולם יעברו לsbs על נגרר.

ד ו ר ו ן
15-08-21, 15:54
הגמל בן 24~ עם 790+קמ על השעון.
לא רואה סיבה להחליף אותו.

דרור ברלי
15-08-21, 17:13
אין סיבה להחליף ואין במה להחליף.

נמרוד
15-08-21, 17:20
אין סיבה להחליף ואין במה להחליף.יש סיבה להחליף, יש במה להחליף, לרובנו חסר רק הקטע הקטן הזה, של הכסף.

מוטי ג.
15-08-21, 17:22
ולכן אני חושב שמגבלת תקציב + העדר אפשרויות = sbs. נכון זה טיול אחר, אבל לדעתי לא תהיה ברירה.

דרור ברלי
15-08-21, 17:23
אני צופה שכולם יעברו לsbs על נגרר.


זה לא יקרה כי האופרציה גדולה, מסובכת ויקרה מדי:

1. SBS טוב חדש - בין 150,000-200,000 שקל
2. נגרר מתאים - לא יודע כמה אבל 5 ספרות ולא מהצד הזול
3. טנדר פולסייז שיגרור - אפילו משומש לעייפה - 5 ספרות לפחות (+רשיון ג). לא מוכרחים פולסייז, אבל רכב גורר צנוע יותר בגודל ובכוח לא בהכרח זול יותר בהרבה, אם בכלל.
4. מקום חנייה/איחסון מאובטח לנגרר עם ה-SBS
5. טיולים מעגליים בלבד + מקום חנייה מסודר/מאובטח לטנדר עם הנגרר.
6. SBS לא יכול לטייל עם ג'יפים כי הוא כלי יותר עביר ובעיקר הרבה-הרבה יותר מהיר ואורך/סגנון הטיולים שונה. אתה מטייל רק עם SBSים אחרים עם כל מה שמשתמע מזה מבחינת ה"טיול" וסוג האנשים. לא מתאים לכל אחד.

בקיצור - לא לכל אחד.

מוטי ג.
15-08-21, 17:27
4 מושבים משומש ב50 +עגלה משומשת ב8 רכב ליסינג עם היתר גרירה גדול יעשו את העבודה.
כשכול ג'יפולוג יעברו ל sbs לא כולם יהיו xxxx.
ככה זה נראה לי.
הבעיה, שליסינג חשמלי יהיה מוגבל בגרירה.

bazz270
15-08-21, 17:32
אז מה בסוף?
נסגרתם על ההגדרות?

דרור ברלי
15-08-21, 17:34
SBS משומש ב-50K זו נבלה הרבה יותר סרוחה ולעוסה ממה שאתה מלכלך על הדיסקו הישן שלך.
אלה כלים עדינים ביותר עם בלאי מטורף שעברו אונס ברוטאלי מתמשך. אם אתה רוצה גם להינות מהכלי ולא רק לתקן אותו כל הזמן, אז רק חדש.
ולהחליף כל שנה לאחד חדש.

דרור ברלי
15-08-21, 17:43
אז מה בסוף?
נסגרתם על ההגדרות?


אין הגדרות.
וקיץ עכשיו, רוב האנשים כאן לא מטיילים (או מטיילים הרבה פחות) ושי זמן לחפירות.

"ישן" זה מה שבראש של כל אחד באופן אינדיבידואלי.

במקרה של רכבי שטח אמיתיים, אני משייך את "ישן" ל"טוב": רכב מהשנים האחרונות בהחלט של "תור הזהב" של רכבי השטח שהוא מסוף האייטיז עד תחילת העשור הראשון של שנות ה-2000. , משהו שבנוי חזק כדי לשרוד שנים רבות, לא יותר מדי אלקטרוני/מסובך, פשוט מבחינה מכנית, שבתחזוקה שוטפת/מונעת נכונה כנראה ייסע חזק לנצח.

כל מיני היילקס, ל"ק סדרה 70, דיפנדר, סופה, CJ, במידה מסויימת גם סמוראי/ג'ימני וכו' - מה שיוריד את הרכבים האלה סופית מהכבישים לא יהיה מצבם המכני או מחסור בחלפים, אלא רק רגולציות למיניהן. הרגולטור צר העין לא יהיה מוכן לסבול את נוכחותם ויכולותיהם לאורך זמן.

חנן-ג'יפולוג
15-08-21, 18:04
הבעיה, שליסינג חשמלי יהיה מוגבל בגרירה.
לאיוניק 5 יש כושר גרירה של 1600 ק"ג.

bazz270
15-08-21, 18:15
אין הגדרות.
וקיץ עכשיו, רוב האנשים כאן לא מטיילים (או מטיילים הרבה פחות) ושי זמן לחפירות.

"ישן" זה מה שבראש של כל אחד באופן אינדיבידואלי.

במקרה של רכבי שטח אמיתיים, אני משייך את "ישן" ל"טוב": רכב מהשנים האחרונות בהחלט של "תור הזהב" של רכבי השטח שהוא מסוף האייטיז עד תחילת העשור הראשון של שנות ה-2000. , משהו שבנוי חזק כדי לשרוד שנים רבות, לא יותר מדי אלקטרוני/מסובך, פשוט מבחינה מכנית, שבתחזוקה שוטפת/מונעת נכונה כנראה ייסע חזק לנצח.

כל מיני היילקס, ל"ק סדרה 70, דיפנדר, סופה, CJ, במידה מסויימת גם סמוראי/ג'ימני וכו' - מה שיוריד את הרכבים האלה סופית מהכבישים לא יהיה מצבם המכני או מחסור בחלפים, אלא רק רגולציות למיניהן. הרגולטור צר העין לא יהיה מוכן לסבול את נוכחותם ויכולותיהם לאורך זמן.

אני בכלל לא אמרתי שישן זה רע
ישן "רע" זה כשדוחפים למישהו שאין לו שמץ של מושג ברכבים איזה רכב שנועד לפורענות.שדורש טיפולים תדירים.למה לא להגיד לבנאדם את האמת.שאם הוא לא מתכוון לטפל ברכב לבד הוא בפוטנציאל מאוד גבוה של לינה תדירה במוסכים ?

למה תמיד במעמד בחירת רכב / או איזה בקשת עצה מוכרים את הסיפורים הטובים והנחמדים בלבד?
למה אנשים לא שואלים את עצמם למה יש ג'יפים באתרי יד 2 בכלל לא יד 2 אלא יד 14 במקרה הטוב?

איך הסיפורים של אנשים ( בלי רקע טכני )שקונים רכב מתיישן או וואטעבר נוסעים חצי שנה עד שנה עד שהוא גומר להם את החשבון בנק והם מוכרים אותו .איך הסיפורים האלה נעלמים תמיד מהרדאר??

רכב ישן מתיישן לא חדש (u name it) בידיים טובות זה פגז מסכים זה בכלל לא ויכוח - מכבד כל אדם אחד ואחד שמתחזק לבד את הרכב באופן אישי.אבל הדיבור היה על בחור צעיר ללא נסיון שמחפש איזה רכב שלפי התיאור מתאים לאיזה נבלה סרוחה שתקבור אותו בקפה של המוסכניק.

רק אל תספרו לי כמה זה נחמד בארץ ללכת לטפל רכב שטח במוסך.וכמה שיותר ישן הרכב שטח ככה המוסכניק יהיה מבסוט.למזלי אני מכיר את הסיפור.

ד ו ר ו ן
15-08-21, 18:19
יש סיבה להחליף, יש במה להחליף, לרובנו חסר רק הקטע הקטן הזה, של הכסף.

מה אתה מציע?

נמרוד
15-08-21, 18:26
מה אתה מציע?

לעבוד קשה ולחסוך (או להמר, או לגנוב, או לרצוח את סבתא בשביל הדירה בבת-ים) - ולהזמין ברונקו.

דרור ברלי
15-08-21, 18:35
יש סיבה להחליף, יש במה להחליף, לרובנו חסר רק הקטע הקטן הזה, של הכסף.


כולה כסף. מין קטע קטן כזה.
רכב שטח חדש ברמת הביצועים של ה"גרוטאות" בנות ה-25-26 האלה = רוביקון חדש/ברונקו חדש = "רק" חצי מיליון שקל מאיפה שלא תסתכל על זה. יכול להיות שבגלל שאני תפרן במהותי ובתפיסתי גם כשיש לי כסף, תמיד יהיה לי משהו הרבה יותר נכון ודחוף לעשות עם חצי מיליון שקל, חוץ מאשר להחנות אותם ברחוב ולראות איך ערכם הולך ומתפוגג.

אז איך כתב אחד הקולגות? "כנראה שיהיה לך ברונקו בדלנדס ידני עם חבילת ססקווטץ' מודל 2022, רק שזה יקרה ב-2050".

אז זה לא יקרה משלוש סיבות:
1. ב-2050 אני אהיה בן 84 וסביר להניח שגם אם עד אז יהיה לי ברונקו, כנראה כבר לא אוכל לנהוג בו.
2. לשמחתי, רוב הסיכויים שבכלל לא אגיע לגיל הזה ואפילו לא קרוב אליו. אני באמת לא רוצה להזדקן ובהחלט מוכן לסיים/לפרוש מוקדם יותר אבל כמו שאומרים - שזה יהיה בשיא.
3. לצערי, רוב גדול עוד יותר של סיכויים, שהברונקו 2022 בעצמו לא יגיע לגיל הזה.... כי, נו, הוא אוטו חדש עם כל מה שרע באוטו חדש - הכל חד פעמי.

נמרוד
15-08-21, 18:40
החיים זה לא שחור ולבן, יש גם באמצע. אם למשל תחסוך מעכשיו, יכול להיות לך ססקוואץ' 2022 בשנת 2030 ואפילו לפני.

יניב עמית
15-08-21, 18:53
רק הערה קטנה לעניין הכסף, לא רואה הבדל גדול בין לקנות רכב ב200 וצפונה ולשלם עליו 5 שנים
לבין להחזיק רכב ישן שההוצאה עליו כ15 כל שנה למרות הכחשות נמרצות שבטח תיכף יעלו כאן,
שהוא רכב רק לטיולים ובנוסף לו יש עוד רכב אחד או שניים. ההוצאה היא די שווה.
וכן אני בדיעה שיש מה לקנות. והעניין הוא בעיקר אם הרכב משמש גם ליוםיום או רק לטיולים.
אני החזקתי טנדר שנקנה כחדש 12 שנה עד שהחלו הוצאות והחלפתי בחדש(היילקס שהציפיות שלי
שיחזיק לפחות כמו הקודם(נבארה) ויותר. למה חדש? כי לא מוכן יותר לחפש נבלות זה הכל וכיוון שדרישות העסק מחייבות
רכב שלא עומד.
וכן, אין לי את "הלוקסוס" של להחזיק רכב לטיולים בלבד שיעמוד לפחות חצי שנה כל שנה בהמתנה לחלקים.

נדב ש.
15-08-21, 18:57
ב 200 אלף וצפונה רק הביטוח זה 10k בשנה.
😂

דרור ברלי
15-08-21, 19:04
ההכחשות הנמרצות מתחילות מרגע זה ממש - שלוש, שתיים, אחת.... GO!

אני לא מוציא 15K על תחזוקה מדי שנה. ממש לא. זה הרבה-הרבה פחות. פחות מחצי מזה. הרבה פחות מחצי מזה. הכל מגובה בחשבוניות.
אני מתערב איתך שעוד רבים כאן כמוני ושאפילו ההיילקס של דורון עם 800K ק"מ לא אוכל לו 15K על תיקונים בשנה.

המשותף לכולם - רכב "ישן באמת" בן 20 שנה ויותר. הרבה יותר, שמתוחזק בתדירות גבוהה גם אם חלקה/רובה במו-ידנו-עצמנו, מהדגמים הספציפיים שהזכרתי שהם חסונים וחסינים בהרבה מנבארה 2008 או מכל רכב "מודרני-מתיישן" אחר.

- - - Updated - - -


החיים זה לא שחור ולבן, יש גם באמצע. אם למשל תחסוך מעכשיו, יכול להיות לך ססקוואץ' 2022 בשנת 2030 ואפילו לפני.


זה נכון, אבל הכסף הזה בסוף לא יילך לברונקו אלא לילד שעד אז כנראה ישתחרר מהקבע ויילך ללמוד/להתחתן/השד יודע מה.

מוטי ג.
15-08-21, 19:06
כנ"ל, לא הגעתי ל15 אפילו עם סוכמים את הטסט והביטוח

ד ו ר ו ן
15-08-21, 19:20
לעבוד קשה ולחסוך (או להמר, או לגנוב, או לרצוח את סבתא בשביל הדירה בבת-ים) - ולהזמין ברונקו.

אני בונה על ברונקו משומש שלא ראה שטח מצפונבונית.

ד ו ר ו ן
15-08-21, 19:22
רק הערה קטנה לעניין הכסף, לא רואה הבדל גדול בין לקנות רכב ב200 וצפונה ולשלם עליו 5 שנים
לבין להחזיק רכב ישן שההוצאה עליו כ15 כל שנה למרות הכחשות נמרצות שבטח תיכף יעלו כאן,
.
זה לא הכחשות זה עובדות אלא אם יש לך הוכחות אחרות.
זה יעלה לך הרבה בקנייה הראשונית, ואחריה הרבה שקט נפשי,

וזה לא בהכרח תלוי מותג, זה יותר תלוי דור.

ד ו ר ו ן
15-08-21, 19:30
ההכחשות הנמרצות מתחילות מרגע זה ממש - שלוש, שתיים, אחת.... GO!

אני לא מוציא 15K על תחזוקה מדי שנה. ממש לא. זה הרבה-הרבה פחות. פחות מחצי מזה. הרבה פחות מחצי מזה. הכל מגובה בחשבוניות.
אני מתערב איתך שעוד רבים כאן כמוני ושאפילו ההיילקס של דורון עם 800K ק"מ לא אוכל לו 15K על תיקונים בשנה.

.
בשביל השיתוף,עלות האחזקה (בלי דלק) של הגמל (בן 24) היא 31.6 אג/קמ בכמה שנים האחרונות.
בלי עיגולים ובלי הפחתות ובלי נרמול הוצאות.
הכל.
טיפולים תיקונים ושיפורים(במעט שיש מאז ייצוב תכן..).
תעשו חשבון לבד איפה אתם עומדים.
זה לא ממוצע, זה מספר סופי חלקי קמ נסועה.
לרכב 792Kקמ.
מטופל בחלפים מקוריים בלבד/מקביל מקורי בלי דראק סיני, ובלי קיצורי דרך.

הפרייבט המודרני שלנו יקר יותר.

דרור ברלי
15-08-21, 19:54
אני בכלל שואל, מה מותר רכב השטח החדש על פני הג'יפים הישנים שלנו?...

בעבירות? כנראה שלא.
זו העבודה שלי. אני מסתובב עם כל הכלים החדשים ויש לי פחות או יותר מושג מה הם יודעים ויכולים לעשות. אני נוטה להאמין ברצינות שכל סופה כפולת נעילות/היילקס כפול נעילות בני 25, עושים לברונקו בית ספר יסודי+חטיבה בואדיות השומרון.

גם אם תנסו לשכנע אותי באותות ובמופתים שהברונקו בדלנדס עם חבילת ססקוואץ' יכול לעשות את כמריר, לדוגמא, במצבו הסטנדרטי מהחנות - במציאות, כנראה אין מצב. אני לא רואה אף טמבל שזה עתה שם בחנות חצי מיליון, ועכשיו נוסע לכמריר לקמט/להפוך אותם. כשיהיה משומש ויהיה שווה חצי/שליש? כן, בהחלט. אבל לא כחדש.

אמינות? כנראה שכן. זה חדש.
מצד שני, כל טיפול מציג פוטנציאל לשאוב מכיסכם סכומים שאצלנו, בעלי רכב שטח ישן, הם לא מוכרים, או שמספיקים לנו לתחזוקה ותיקונים של שנתיים קומפלט. חבר הכניס JK רוביקון לטיפול גדול שכלל גם ברקסים ונאבות קדמיות וכולל עבודה ומעמ השאיר כמעט עשיריה. אני מצטער, אבל ב-22 שנות סופות מעולם לא הגעתי לשליש מזה על טיפול דומה. במוסך. אם אעשה לבד יעלה הרבה פחות.

נוחות/מהירות בכביש? בטוח שכן. רכב חדש תמיד עדיף בהרבה על הכביש.
אבל למי זה אכפת - כשכולם, מסוזוקי אלטו עד פרארי 488, עומדים/מתבשלים באותו פקק?....

בטיחות? גם כנראה שכן. פער הדורות כאן משמעותי. אבל שוב - מרכיב איכות הנהיגה נכנס כאן, ומשתנה מנהג אחד לרעהו.
היום מישהו לקח אותי טרמפ מפרדס חנה לעמק בקיה ספורטאז' חדש - נסיעה מסוייטת של שעה בה כל הרפתקאות חיי רצו מול עיניי בהילוך מהיר. זמן רב לא פחדתי ככה, בחור טוב, אבל נהג גרוע כזה לא ראיתי בחיי - הכל אצלו שגוי ומוטעה ועל סף תאונה מהרגע בו נכנס לרכב ועד שהגענו ליעדנו (במזל) ואני משוכנע שהוא לא יוצא דופן אלא רק מיישר קו עם הנורמה הישראלית המקובלת. הוא ההסבר איך למרו תכל הטכנולוגיה והאכיפה, עדיין נהרגים כאן 300-400 איש בשנה.
אחד כזה, שום מערכת בטיחות מודרנית-אקטיבית לא תעזור לו.

מצד שני, נהג טוב לא באמת זקוק לכל ההוקוס-פוקוס הטכנולוגי-בטיחותי שניתך/נכפה עלינו ברכבים חדישים.


בסוף הכל זה כסף. עכשיו צריך לחשב סיכון מול סיכוי וכמה באמת שווה לנו לשלם תמורת עוד מסך ועוד גאדג'ט ועוד מערכת צפצפנית שמפריעה לנהוג.

נדב42
15-08-21, 21:15
הדבר הכי טוב במוביל-איי זה כפתור הכיבוי.

ehudzeelim
15-08-21, 21:38
הוא ההסבר איך למרו תכל הטכנולוגיה והאכיפה, עדיין נהרגים כאן 300-400 איש בשנה.



מסכים עם רוב מה שכתבת
רק לגבי הבטיחות, העובדה שמאז שנות השבעים מספר ההרוגים השנתי לא משתנה או אפילו פחת,
בזמן שהנסועה עלתה פי 5 ויותר, על כל המשתמע מכך, צפיפות וכו', זאת ההוכחה הברורה לכך שמערכות בטיחות מכל הסוגים כן עושות את ההבדל (יש עוד גורמים כמו חינוך, מודעות, אבל בסוף זה בעיקר הבטיחות, האקטיבית והפסיבית) במיוחד עבור נהג בדוגמה שנתת.
אני נוסע ברכבים שהחדש ביניהם הוא בן 20 ועדיין חושב שאם יש סיבה להעדיף רכב חדש היא הסיבה הבטיחותית.

דרור ברלי
16-08-21, 08:45
אתה כמובן צודק. ועדיין ללמוד לנהוג כמו שצריך, כולל הילדים שלך (אם הם בגיל הרשיון) יעלה לך הרבה פחות מלרדוף כל הזמן אחרי מודל חדש יותר ולסמוך על האוטו שיעשה את העבודה.

מדהים אותי שרוב מוחלט מבין המצווחים "בטיחות בטיחות" מוכנים לשלם מאות אלפים על אוטו חדש בתירוץ "זה יותר בטיחותי" עם ציטוט כל מיני דוגמאות ממבחני ריסוק כאלה ואחרים, אבל לא מוכנים להשקיע סכום של ארבע ספרות בקורס נהיגה מתקדם לעצמם, לנשותיהם ולילדיהם.




*אגב מספרי נפגעים ביחס לנסועה ולרמת מינוע, כלומר צפיפות ופקקים.....
"במהירות אפס אין תאונות". את הפתגם הגאוני הזה, שמתאר אגב את האמת לאמיתה, הגה אחד מעילויי משרד התחבורע היהודי כבר מזמן, בהקשר של הפחד היהודי הקמאי ועתיק היומין ממהירות. "מהירות הורגת" ושאר סיסמאות של עמותת העיוועים "אור-ירוק" שמשמעותם - דחיפה נמרצת של רעיון ההאטה היזומה של מהירות התנועה. אולי זה ימנע מהיהודים להתנגש זה בזה כל הזמן?.... מי יודע.

אז לאלה שתוהים היום על הפקקים, הנה משהו שיישמע לכם כמו תיאוריה קונספירטיבית כלשהי - אבל יש מצב שהם באמת יזומים. ועל הדרך גם מכניסים לקופה עשרות מיליונים במיסים על דלק - מדי יום ביומו. תחשבו על זה קצת.

תחזרו לנושא השרשור

dorbh
16-08-21, 09:20
גם אם תעשה קורס נהיגה מתקדמת איכותי ומעמיק והנהג שלצידך מסמס ולכן בבת אחת נכנס לך לנתיב - זה לא יעזור הרבה.

עבורי, כאחד שלא מתקן דברים מורכבים לבד ושצריך את הרכב גם לנסוע שנתית בכביש של 25 אלף קילומטר, אין הרבה אופציות.
אם אני לא רוצה (או יכול) להוציא מעל 150 אלף שקל לרכב, אני יכול לקנות יפני/אמריקאי בן 10, עם מעל 200 אלף קילומטר. אני לא בטוח שזה כבר עונה על ההגדרה של רכב אמין בהכרח ולכן צופה, בעל כורחי, שבסוף כשאצטרך לעבור לרכב 5 דלתות אתדרדר לאחד מהסובארואים ואוותר על הטיולים.
זה תהליך שצובר תאוצה. לאחרונה שוחחתי בשטח עם 2 בעלי XV שנהגו בעברם בטראנו, טרופר ושאר בהמות ופשוט הגיעו למצב שאין להם תקציב לרכב שטח אמיתי במצב טוב. מבאס.
חבר מכר לאחרונה סמוראי ועבר לדאסטר. התחשק לו רכב דיזל מודרני חדש ונוח יחסית בסכום של פחות מ100 אלף שקל, זו הייתה האופציה היחידה.


אגב, דרור - לדעתי גם אם תרצה לנהוג בברונקו ב2050 תוכל לעשות זאת רק בכביש או בדרכי עפר. תחביב נהיגת השטח, במדינה עמוסת רגולציה, קטנה מאוד ובעלת גישה עתיקה שילדים זו ברכה, יעלם.

Asaf-a
16-08-21, 09:34
SBS משומש ב-50K זו נבלה הרבה יותר סרוחה ולעוסה ממה שאתה מלכלך על הדיסקו הישן שלך.
אלה כלים עדינים ביותר עם בלאי מטורף שעברו אונס ברוטאלי מתמשך. אם אתה רוצה גם להינות מהכלי ולא רק לתקן אותו כל הזמן, אז רק חדש.
ולהחליף כל שנה לאחד חדש.

לטעמי אתה מגזים.
נכון שזו עבודה אך ניתן למצוא sbs משומש בן 5-10 ולטייל איתו, גם למצוא רכב 4*4 ראוי ולא נבלה זה מייגע, כולנו כבר למדנו שלכל רכב שטח משומש יש עלות יישור קו.

אם מטיילים עם sbs ולא מתחרעים אז העלויות השוטפות סבירות, לטיולים לא צריך מפלצת עם 200 כס וצפונה.

לגבי גרירה, כלי לשני אנשים ניתן לגרירה עם עגלה ורכב משפחתיים+ במידה והעגלה עם בלמים

הנושא של טיולים מעגליים אכן מגביל, כמו אופנוע שטח ראוי.

הקושי העיקרי זה למצוא פרטנרים לטיולים…ומקום איכסון.


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
16-08-21, 09:48
אתה אולי לא מתחרע.
אבל SBS ב-50K זה כלי בן 5-10 שכל בעליו הקודמים, (ויכולים להיות 10-15 כאלה) התחרעו איתו וחזק.
מצבו הטכני עלול להתגלות כירוד משמעותית מזה של ג'יפ ממוצע בן 20-25.

וזה נופל במשמרת שלך - אתה זה שהולך לשלם את החשבונות הגדולים.

ראו הוזהרתם.

- - - Updated - - -

פרטנרים זה לא בעיה.
אבל אלה פרטנרים מעולמות ה-SBS. השאלה היא איך אתה תשרוד איתם.

Galaye
16-08-21, 11:33
גם אם תעשה קורס נהיגה מתקדמת איכותי ומעמיק והנהג שלצידך מסמס ולכן בבת אחת נכנס לך לנתיב - זה לא יעזור הרבה.

עבורי, כאחד שלא מתקן דברים מורכבים לבד ושצריך את הרכב גם לנסוע שנתית בכביש של 25 אלף קילומטר, אין הרבה אופציות.
אם אני לא רוצה (או יכול) להוציא מעל 150 אלף שקל לרכב, אני יכול לקנות יפני/אמריקאי בן 10, עם מעל 200 אלף קילומטר. אני לא בטוח שזה כבר עונה על ההגדרה של רכב אמין בהכרח ולכן צופה, בעל כורחי, שבסוף כשאצטרך לעבור לרכב 5 דלתות אתדרדר לאחד מהסובארואים ואוותר על הטיולים.
זה תהליך שצובר תאוצה. לאחרונה שוחחתי בשטח עם 2 בעלי XV שנהגו בעברם בטראנו, טרופר ושאר בהמות ופשוט הגיעו למצב שאין להם תקציב לרכב שטח אמיתי במצב טוב. מבאס.
חבר מכר לאחרונה סמוראי ועבר לדאסטר. התחשק לו רכב דיזל מודרני חדש ונוח יחסית בסכום של פחות מ100 אלף שקל, זו הייתה האופציה היחידה.


אגב, דרור - לדעתי גם אם תרצה לנהוג בברונקו ב2050 תוכל לעשות זאת רק בכביש או בדרכי עפר. תחביב נהיגת השטח, במדינה עמוסת רגולציה, קטנה מאוד ובעלת גישה עתיקה שילדים זו ברכה, יעלם.


מאוד נכון
מחשבה שעוברת לי בראש כמעט כל טיול וטיול
נקווה שהכלי הישן ימשיך לעבוד ויהיו חלקים שמגיעים לארץ , אחרת העתיד נראה לא ממש קל במיוחד שסוגרים עלינו גם מכיוון שבילים ומקומות לטייל.

אחלה פוסט והתגובות ביניהם .

מוטי ג.
16-08-21, 11:36
]

פרטנרים זה לא בעיה.
אבל אלה פרטנרים מעולמות ה-SBS. השאלה היא איך אתה תשרוד איתם.

זה עניין של החלטה, אתה יכול לחבור אליהם (כנראה שלא) ואני צופה שבקלות ניתן להקים קבוצה באופי אחר,רק כלי הרכב משתנה.
יש קבוצות של בני 60 על טרקטורונים וsds שמטיילים בכיף באיזי.

ehudzeelim
16-08-21, 11:55
אם להתייחס לשאלה של פות"ש,
בסופו של דבר רכב ישן בן 20 הוא לא סמרטוט והוא לא נטל אם בעליו יודע לתחזק אותו, או לפחות מבין מספיק כדי לדעת מתי מרמים אותו במוסך.
ידע=כסף וכמו בכל תחום מי שהידע נמצא אצלו ייסע ברכב ישן ויסמוך עליו וישלם הכי מעט ובהפרש גדול מאד, מניסיון.
כלומר רכב ישן ומטופל ייתן את התמורה הטובה ביותר לשקל.
ומי שלא יכול לטפל או לפחות להבין מה באמת צריך ומה לא, ישלם ביוקר ברכב ישן.
כל עוד אני לא חייב להתעסק עם מערכות ממוחשבות אני אשאר עם רכבים נטולי טכנולוגיה כי באלקטרוניקה ומחשבים אני לא מבין וברגע שאצטרך לטפל ברכבים עתירי טכנולוגיה אתחיל לשלם ביוקר..

מוטי ג.
16-08-21, 12:22
נטולי אלקטרוניקה לגמרי?
כלומר אתה צריך פחח צמוד [emoji12]

ehudzeelim
16-08-21, 12:36
נטולי אלקטרוניקה לגמרי?
כלומר אתה צריך פחח צמוד [emoji12]

לגמרי לא, אבל תמיד שואף לאפס..
מבחינת הפחחות לשמחתי ככל שהולכים אחורה נדמה שהפח יותר עבה..:D
תכלס אם לפרגסון 35 היו 4 מקומות ישיבה וכמה קמש יותר זה כנראה היה אחלה פתרון..

sus
16-08-21, 14:33
בשביל השיתוף,עלות האחזקה (בלי דלק) של הגמל (בן 24) היא 31.6 אג/קמ בכמה שנים האחרונות.
בלי עיגולים ובלי הפחתות ובלי נרמול הוצאות.
הכל.
טיפולים תיקונים ושיפורים(במעט שיש מאז ייצוב תכן..).
תעשו חשבון לבד איפה אתם עומדים.
זה לא ממוצע, זה מספר סופי חלקי קמ נסועה.
לרכב 792Kקמ.
מטופל בחלפים מקוריים בלבד/מקביל מקורי בלי דראק סיני, ובלי קיצורי דרך.

הפרייבט המודרני שלנו יקר יותר.

בדקתי עכשיו.
גם אצלי 30אג'/ק"מ תחזוקה.
שזה כל ההוצאות של טיפולים תיקונים ושיפורים ללא דלק ביטוח וטסט ב-13 השנים האחרונות..


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

דרור ברלי
16-08-21, 17:01
תכלס אם לפרגסון 35 היו 4 מקומות ישיבה וכמה קמש יותר זה כנראה היה אחלה פתרון..


שזה דיפנדר.....

מוטי ג.
16-08-21, 17:02
אני דווקא חשבתי על מיול דור 1.

ehudzeelim
16-08-21, 17:33
שזה דיפנדר.....

חוץ מהמחיר.. :)

דרור ברלי
16-08-21, 19:16
זה עניין של החלטה, אתה יכול לחבור אליהם (כנראה שלא) ואני צופה שבקלות ניתן להקים קבוצה באופי אחר,רק כלי הרכב משתנה.
יש קבוצות של בני 60 על טרקטורונים וsds שמטיילים בכיף באיזי.


אופי הטיול תלוי גם באופי הכלי.
לא מוכרחים קאן-אם מאווריק X3 מדגמי הקצה ההיפר-יקרים עם 200 כ"ס ומעלה, אבל רוב הכלים מהז'אנר מהירים בטירוף. מתקשים לנסוע לאט, ולכן נוהגים בהם כפי שהם "דורשים" וכפי שהכי נוח לנהוג בהם. וזה מהר.
אני לא מכחיש שאני מת על SBSים - זה כיף לא נורמלי ברמה אחרת, אני נוהג בהם לא מעט ואני האחרון שיגיד משהו רע על מהירות..... בלי קשר לגיל.... אבל באמת שלא כל אחד מתחבר לזה.

אבל גם אי אפשר להכחיש שמבחינת הטבע ושאר המטיילים זה כלי שמהווה מפגע של ממש, כלי עם חתימה גבוהה - רועש ביותר, מפרפר ומחליק ויורה אחריו סילוני אבנים וחצץ ואבק ומפרק את תכסית השטח. וזה עוד לפני מערכות הסאונד שלהם.....

נמרוד
16-08-21, 19:29
SBS זה כולל גם ריינג'רים ודומיהם החקלאיים, ואאל"ט מוטי כיוון יותר אליהם.

דרור ברלי
16-08-21, 19:33
אבל הם הרבה פחות נוחים ומהנים לנסיעות ארוכות וגם פחות יציבים ופחות בטוחים. הכל שם גס ובסיסי מאוד.

קשה לי לשכוח נסיעה מסוייטת בקרפטים ברומניה בכלי של קאן-אם שמקביל לריינג'ר (נדמה לי שהם קוראים לו "דיפנדר" או משהו דומה). שיפועי צד חלקלקים שה-X3ים אכלו בלי בעיה, היו מפחידים ביותר בכלי הגבוה והמתנדנד הזה. זה כלי מצוין לעבודה עבור חקלאים, לא לטיול ולא לכיף בכלל.

מוטי ג.
16-08-21, 19:36
מריינגר וצפונה, כי ריינג'ר הוא כלי טיול זוועה, הוא כלי לעבודה במשק לא כלי טיול של יום ארוך.
אני בהחלט מתכוון לכלים נורמליים אבל לא חייב להיות עתירי הספק. יצא לי לראות משפחות עם כלי 4 מושבים מטיילים בכיף שומעים שלמה ארצי.

Asaf-a
16-08-21, 19:40
עם rzr800s בעל 55 כס כאשר היה חדש
כס באמת שאפשר לטייל בכיף, אשתי מצטרפת אלי ונהנית מטיולים מקומיים זו לא מכונת מלחמה מושחזת, אני מניח שכנ״ל עם rzr900s להבדיל מדגמי xp או טורבו

מוטי, יש לי עוד זמן רב עד לטווח גילאים שציינת אבל לא אפלה פרטנרים לטיולים על בסיס גיל……יבוא יום ולביא יצטרף לסיבוב מאחורי הבית בשפלה…

דרך אגב, דווקא עם ריינגרים וג׳נרלים שני בני נוער מהאיזור בתאונות שונות התהפכו ונפצעו, כנראה עניין של מרכז כובד גבוה יותר והגנה היקפית נחותה + כנראה חוסר הדרכת הורים והתלהבות הנוער.


Asaf-a
אסף.א

מוטי ג.
16-08-21, 19:43
הגיל פשוט מהווה מסננת ל....

Asaf-a
16-08-21, 19:46
נסכם על 40+….לפחות מנטלית..


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
16-08-21, 19:47
ואתה רואה בכלי שמקביל ל-RZR800/900 תחליף לג'יפ ככלי לטיולים?.....
לא כתוספת חביבה וכיפית לג'יפ אלא כתחליף מלא לג'יפ כרכב הטיולים שלך.
אני לא רואה את זה קורה....

דווקא את התפיסה של הג'נרל אני מאוד אוהב - יש לו הרבה יותר כוח (מבלי להיות פרוע כמו דגמי הטורבו), יש לו ארגז מטען מאוד פרקטי והנהיגה בו נוחה יותר וקרובה יותר ל-SBS ספורטיבי מאשר לריינג'ר החקלאי הלא נוח.

ועדיין צריך נגרר, ורכב גורר, וכל האופרציה של טיול מעגלי וחנייה מאובטחת וכו' וכו'.

Asaf-a
16-08-21, 19:53
אצלי הממוצע יכולת שטח שיוצא עם רזר+פורסטר= הפאגרו קינג שהיה ונמכר…


Asaf-a
אסף.א

מוטי ג.
16-08-21, 19:53
אני טוען שאם לא תהיה ברירה אז כן.
הרי אני בעצמי עשיתי את המהלך ההפוך טיילנו קצת עם הריינג'ר והבנתי שזה לא זה(מגבלות מזג האוויר, מסלול מעגלי חברה וכו) ורכשנו את הדיסקו.
אבל אם האפשריות יהיו רכב זקן שעובר מרורים ע"י המדינה או לרכוש טנדר חדש (כי דיזל יומיומי מזדקן לא יורשה להכנס לערים) וה"ג'יפונים" נהיים רכים מיום ליום אז sbs אולי יהוו פתרון אולי יחיד לנסוע חופשי בשטח.

יניב עמית
16-08-21, 19:59
בשביל השיתוף,עלות האחזקה (בלי דלק) של הגמל (בן 24) היא 31.6 אג/קמ בכמה שנים האחרונות.
בלי עיגולים ובלי הפחתות ובלי נרמול הוצאות.
הכל.
טיפולים תיקונים ושיפורים(במעט שיש מאז ייצוב תכן..).
תעשו חשבון לבד איפה אתם עומדים.
זה לא ממוצע, זה מספר סופי חלקי קמ נסועה.
לרכב 792Kקמ.
מטופל בחלפים מקוריים בלבד/מקביל מקורי בלי דראק סיני, ובלי קיצורי דרך.

הפרייבט המודרני שלנו יקר יותר.
שוב אתם מדברים על רכב שהוא לטיולים בלבד, אני אומר שקניית רכב חדש או חדש יחסית שמשמש גם ליום יום
לא בטוח שיותר יקרה מלהחזיק שניים או שלושה רכבים בבית.
ולעניין ההוצאות: הרבה מאוד שירשורים היו בנושא והמשותף לכולם הוא
שעלות אחזקת רכב שטח ישן עולה בין 10-14K אז או שאני צריך להחליף משקפי קריאה או שמשהו לא מסתדר.
ובנושא אמינות: יש כאן 2 מדריכי טיולים שאני מכיר וגם השתתפתי איתם בטיולים ושלהערכתי מטיילים יותר מרובנו ועם מגוון כלי רכב גדול יותר, אולי מנסיונם יכולים לספר אילו תקלות קורות יותר,
אלקטרוניקה או ברזל. מנסיוני לפחות עם הטנדר הקודם אפס אלקטרוניקה, בלאי ברזל ותקלות ברזל

ehudzeelim
16-08-21, 20:20
שוב אתם מדברים על רכב שהוא לטיולים בלבד, אני אומר שקניית רכב חדש או חדש יחסית שמשמש גם ליום יום
לא בטוח שיותר יקרה מלהחזיק שניים או שלושה רכבים בבית.
ולעניין ההוצאות: הרבה מאוד שירשורים היו בנושא והמשותף לכולם הוא
שעלות אחזקת רכב שטח ישן עולה בין 10-14K אז או שאני צריך להחליף משקפי קריאה או שמשהו לא מסתדר.


אבל, אם הרכב הישן משמש גם ליומיום וגם לטיולים, ומחירו נניח 30K
ונניח שעלות האחזקה היא 10K שנתי
אז אחרי עשור תגיע ל-130K כולל הכל

בזמן שרכב בעל יכולת שטח חדש יעלה הרבה יותר ויפסיד בירידת ערך בעשור סכום לפחות זהה.

מניסיוני עלות האחזקה השנתית לרכב שעושה כ-40K ק"מ בשנה בשמונה השנים האחרונות נמוכה בהרבה (כ-7K)
וירידת הערך שלו לאורך כל התקופה היא כמעט אפס (נקנה ב-25K והיום אחרי שמונה שנים שווה לפחות 15K)

מה שכן אני מכיר את הרכב היטב ולא מתקן מה שלא צריך, חלק מהדברים עושה בעצמי.
יתרון נוסף זה שהרכב אחרי כמה שנים תפור למידותי, נעול מכל הכיוונים, מוגבה, ממוגן, והכל לפי מה שהתאים לי בדיוק.
ועוד יתרון זה הקשר לרכב והידיעה מה יכול להשתבש ומה לא, כי אני כבר מכיר אותו היטב
במשך 8 שנים מעולם לא נתקעתי עם הרכב, לא הלך גיר ולא מנוע,
כאשר ב- 6 שנים מתוך ה-8 פעם בשבוע נוסע לערבה הדרומית מהמרכז.

לכן לדעתי זה הפתרון הזול והמשתלם ביותר

כמובן שזה לא מתאים לכל אחד הן מבחינת מה שהרכב נותן בעיקר בכביש (אני מסתפק במעט כ"ס ומעט פינוקים)
וחובה להבין קצת מכונאות כדי להתקיים בצורה כזאת אבל לדעתי אם לא יודעים משתלם ללמוד.

ד ו ר ו ן
16-08-21, 21:55
שוב אתם מדברים על רכב שהוא לטיולים בלבד, אני אומר שקניית רכב חדש או חדש יחסית שמשמש גם ליום יום
הוא נהפך לרכב טיולים רק ב-3 שנים האחרונות, והממוצע הזה מייצג משקל רב מאד של מרבית השנים הנדגמות לפני כן.

מיכה100
16-08-21, 23:12
נוחות/מהירות בכביש? בטוח שכן. רכב חדש תמיד עדיף בהרבה על הכביש.
אבל למי זה אכפת - כשכולם, מסוזוקי אלטו עד פרארי 488, עומדים/מתבשלים באותו פקק?....

נו מה יהיה עם הטיעון המוזר הזה? אלף גם בפקק (בוודאי בחמסין) הרבה יותר נוח באוטו חדש מאשר בישן. ובית, הנסיעות למדבר הן לרוב לא בפקקים, עד כדי פיגועים נקודתיים כמו מטר הפרסאידים.
סתם לדוגמא קפצתי ביום ראשון לבקר קרוב משפחה שעובד במדבר יהודה אי שם מעל נחל בוקק. קרוב לשעתיים בכביש פלוס חצי שעה בשטח לכל כיוון. הלוך ושוב באותו יום כולל חזרה לקראת חצות, והגעתי הביתה רענן למדי. עם ג'יפ ישן וקשוח יש מצב שהייתי מוותר על ההזדמנות הזו להריח קצת מדבר.
ומילה על ג'יפונים: אני שומע כל הזמן על חבר'ה שמטיילים עכשיו כמעט מדי שבת. כן, בחמסין הנוראי הזה שמשבית מטיולים את רוב הקשוחים כאן. ככה זה כשיש לך רכב מודרני ואמין עם מזגן רוצח.
אולי נגדיר כרכב שטח רכב שמבלה בשטח לפחות פעמיים בחודש?..

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-08-21, 12:08
ככה זה כשיש לך רכב מודרני ואמין עם מזגן רוצח.
אפשר הסבר מה הקשר בין מערכת מיזוג תקינה ובין גיל רכב?

מיכה100
17-08-21, 12:59
אפשר הסבר מה הקשר בין מערכת מיזוג תקינה ובין גיל רכב?
תן לי לחלוק איתך אמת מטרידה: לא כולם מצליחים להחזיק את המזגן במצב מעולה כפי שיצא מהמפעל לפני 15 או 20 שנה.
אם בגלל חוסר זמינות של איש מקצוע או מחסור בכסף או סתם דלקת בקרום החשק.
אצלי שני הדיסקברים הקודמים התקשו בסוף ימיהם בתחום הזה, למרות נסיונות תיקון חוזרים ונישנים ובלי לחסוך כסף - בסוף זה נכנס לקטגוריה של 'ססאומו בוא נמכור אותו וזהו'.
לא חושב שזה רק אני.
ואגב דברים דומים אפשר להגיד על מערכת הקירור של המנוע - לא כולם מחזיקים אותה במצב חדש דנדש, מסיבות שונות ומגוונות.
ואחרון חביב, ברור לכולנו איך תקלה משביתה טריוויאלית יכולה להתפתח לארוע מסוכן אם היא מתרחשת באמצע החום הרחק מצל ומיים.
בג'יפון חדש יחסית ועם נהג שלא מחפש צרות, הסיכוי לתקיעה כזו קטן מאשר בג'יפ ברזלים גיבור אך ישן.

ד ו ר ו ן
17-08-21, 13:36
תן לי לחלוק איתך אמת מטרידה: לא כולם מצליחים להחזיק את המזגן במצב מעולה כפי שיצא מהמפעל לפני 15 או 20 שנה.
אם בגלל חוסר זמינות של איש מקצוע או מחסור בכסף או סתם דלקת בקרום החשק.
.
אם תגיד שכל הרכב רקוב, ניחא,
אבל להחליף רכב רק בגלל מזגן?
זה נשמע כמו תירוץ של ״בא לי רכב חדש בלי קשר לכלום״, וזה לגיטימי לגמרי.

hadtomer
17-08-21, 13:58
תן לי לחלוק איתך אמת מטרידה: לא כולם מצליחים להחזיק את המזגן במצב מעולה כפי שיצא מהמפעל לפני 15 או 20 שנה.

ואגב דברים דומים אפשר להגיד על מערכת הקירור של המנוע - לא כולם מחזיקים אותה במצב חדש דנדש, מסיבות שונות ומגוונות.

זה מאוד מדויק-אבל לעניות דעתי הפתרון הוא אוברקיל.אני נדרשתי בחודש האחרון לטפל בשני התחומים האלה. מזגן- בלי עין הרע עמוס מזגנים בבני ברק מקבל את הגרוטאה כל יולי- גם השנה. אני משאיר אצלו משהו כמו 400 שקלים ומקבל מזגן מקפיא. ואגב אני לא אוהב לנסוע עם מזגן. אשתי והבנות כן.

לגבי מערכת קירור: אוברקיל אוברקיל אוברקיל. הרכב שלך הוא כלי עבודה. אני עם רדיאטור 3 שורות. בחודש שעבר החלפתי תרמוסטט (מישימוטו, פתיחה נמוכה) וצינורות רדיאטור ומכסה מאגר נוזל קירור. זה יושב באקסל של התחזוקה של האוטו (אין לי באמת אקסל,יש לי פנקס. אני לא הכי יעיל בקטע) בקיץ הבא ימלאו 3 שנים לפאן קלאץ' (SEVERE DUTY) והוא יוחלף בחדש. לפני שבועיים הורדתי כמובן את נוזל הקירור והחלפתי במופאר. מערכת קירור זה משהו שאוי ואבוי אם ידפק לך. זה הכי סיוט.

bazz270
17-08-21, 16:11
אתה כל שנה ממלא מחדש גז ב400 שקל ולזה אתה קורא אוברקיל?

אוברקיל זה אולי אם תמצא איפה דולף לך הגז ואז תשכח מלמלא אותו כל שנה.תנסה זה באמת שווה את זה

hadtomer
17-08-21, 16:25
חס ושלום-ב400 שקל אני יכול למלא גאז שלוש פעמים. אני מדבר על תיקונים, איתור דליפות, כל מה שצריך.

נמרוד
17-08-21, 16:44
רכב שצריך להשקיע 400 שקל במיזוג שלו, מערכת אחת בלבד מני מערכות הרכב, מדי שנה...

השאלה שלך מראש השרשור אכן מתבהרת.

bazz270
17-08-21, 17:13
מה כבר אפשר לתקן או לבדוק במערכת מיזוג תקינה כל שנה ועוד ב400 שקל (זה באמת גרושים אבל תכפיל באמת במספר שנים ובמספר מערכות ייצא מספרים יפים) ?

מה כל שנה מתגלה דליפה חדשה?מה זה טיטניק?

מוטי ג.
17-08-21, 17:17
לסתום חורים שנוצרו מאבנים שעפו מרכבי שטח "אמיתיים" עם צמיגי שטח "אמיתיים" שנוסעים בשבילים "אמיתיים" עם נהגים "גברים"

grand
17-08-21, 17:20
נכון, מערכת מזגן תקינה לא צריכה טיפול ותחזוקה, אם כל שנה מתחזקים יש משהו לא תקין בה.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

מיכה100
17-08-21, 17:24
אם תגיד שכל הרכב רקוב, ניחא,
אבל להחליף רכב רק בגלל מזגן?
זה נשמע כמו תירוץ של ״בא לי רכב חדש בלי קשר לכלום״, וזה לגיטימי לגמרי.אמרתי שהמזגן המגמגם מצטרף לקטגוריה. הוא לא לבד שם, אתה יודע: הנזילה המעצבנת מהשמשה הקדמית שלא הצלחת אף פעם לתקן באמת, הגומיות של הדלתות והבושינגים שכבר שנים מבקשים החלפה אבל פאק איט היו דברים יותר דחופים, הידית שחרור של המשענת האחורית שנשארה לך ביד בפעם האחרונה שהכנסת אופניים, כאלה..

Sent from my HD1903 using Tapatalk

bazz270
17-08-21, 17:28
הכנ"ל של תקינות המזגן הוא בידיוק גם אותו אחד לגבי מערכת קירור מים.זה לא שונה בכלום.
רכב עם מערכת תקינה OEM על מנוע OEM לא ידרוש טיפול תקופה מאוד מאוד ארוכה (אורך התקופה תמיד כתוב בWORKSHOP MANUAL)לא החלפות אוברקיל ולא כלום.

תאפס את המערכת קירור עם חלקים מקוריים של מופאר (אם יש יחידת מיזוג אחורית אז גם אותה,צנרת ברזל וגומי,אטמים באינטייק וכל מה שאפשר לדלוף),תעיף מערכות שלא באו עם הרכב (כמו גפמ) ,סלילי הצתה ופלאגים לא מקוריים,כל מני צ'יפים אם יש ואז תשכח מכל האוברקילים שלך לפחות לעשור.


השאלה היא רק כמה זה יעלה וכמה זה שווה להשקיע ברכב ישן מול רכב חדש יותר עם מערכות שעדיין תקינות מהמפעל

זה כבר כל אחד מחליט לעצמו

bazz270
17-08-21, 17:52
אמרתי שהמזגן המגמגם מצטרף לקטגוריה. הוא לא לבד שם, אתה יודע: הנזילה המעצבנת מהשמשה הקדמית שלא הצלחת אף פעם לתקן באמת, הגומיות של הדלתות והבושינגים שכבר שנים מבקשים החלפה אבל פאק איט היו דברים יותר דחופים, הידית שחרור של המשענת האחורית שנשארה לך ביד בפעם האחרונה שהכנסת אופניים, כאלה..

Sent from my HD1903 using Tapatalk


שמע זה בול מה שגרם לי להעיף את הטרופר שהיה בן 20 ביום מכירתו.הוא היה תקין לגמרי,המזגן עבד דווקא חחחח....אבל כל המסביב המצטבר הזה של אווירה של רכב גרוטאה של פלסטיקים מסריחים ונסדקים בידיים והכפתורים שנשארים ביד,הברגות חלודות שנגזרות רק בגלל הזמן..הטורבו המקורי שעבר 400 אלף והתחיל כבר לרמוז לי בטורים גבוהים על החופש במניפה..חוסר טוטאלי בחלפים מקוריים ואפילו חליפיים ברמה סבירה בארץ ובעולם,מושבים (שאותם אפילו החלפתי כי הישנים פשוט התעקמו) והגה קרועים ...שבר אותי.מכרתי אותו עם טסט לחצי שנה באיזה גרוש וחצי לבחור צעיר מהדרום...אמרתי לו בהצלחה ולעצמי ברוך שפטרנו ונשבעתי שלא אקנה יותר רכב כזה עייף ומזדקן

ואם תבוא לי נוסטלגיה...אלך למילואים

nir.samo
17-08-21, 18:30
רק מי שכבר מכר מעיז לשפוך את הלב.

Sent from my H3123 using Tapatalk

נדב42
17-08-21, 18:38
.
רכב עם מערכת תקינה OEM על מנוע OEM לא ידרוש טיפול תקופה מאוד מאוד ארוכה (אורך התקופה תמיד כתוב בWORKSHOP MANUAL)לא החלפות אוברקיל ולא כלום.

תאפס את המערכת קירור עם חלקים מקוריים של מופאר (אם יש יחידת מיזוג אחורית אז גם אותה,צנרת ברזל וגומי,אטמים באינטייק וכל מה שאפשר לדלוף),תעיף מערכות שלא באו עם הרכב (כמו גפמ) ,סלילי הצתה ופלאגים לא מקוריים,כל מני צ'יפים אם יש ואז תשכח מכל האוברקילים שלך לפחות לעשור.


אתה יוצא מנקודת הנחה שהתכנון של היצרן היה מושלם, וזה לא תמיד המצב. לפעמים התכנון גבולי או לוקה ואז אנחנו פועלים לשפר את המצב.

ולפעמים בא לנו לשפר מעבר לתכנון המקורי [emoji846]

(וכל זה לא קשור לגיל הרכב)

asafk
17-08-21, 18:53
הבעיה היא שדורון משליך מהפרט- רכב שטח מפונק יד ראשונה מטופל ושמור ועוד מעט אספנות - שזה נדיר כמו להריח נאד של פיה - לכלל - רוב רכבי השטח משנות ה 90 שבורים וגמורים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
17-08-21, 19:09
לדורון דווקא אין בעייה [emoji846]

hadtomer
17-08-21, 19:43
אכן- במזגן הכוונה היא לממוצעים וזה לא צוין. אני מסתכל על פנקס התחזוקה השחור- מדחס לפני 3 שנים, בשבוע שעבר גאז. כל היתר טפו טפו. ומן הסתם יש נזק מצטבר. אני היום גרתי מתחת לאוטו- הוחלף המיגון הקדמי שהתעקם לפני חצי שנה. טופלה הבעיה במתג שהתחמם (ריתוך), הוחלף בושינג ידית טרנספר. מתוכם המיגון זו אשמתי לחלוטין אבל היתר זה בלאי. נכון להיום (היום זה מונח יחסי) כסף אינו מהווה בעיה. החיים טובים יחסית. אבל אני לא רואה את עצמי קונה משהו נגיד ב 150 אלף כי קשה לי לחשוב על טנדר. לא ברמה התפיסתית כמו גם ברמה המעשית- ההיילקס סהרה האחרון שעבר לי ביד בשנה שעברה הוחזר לחברה אחרי יום כי יש לי בעיות גב מטורפות. לנד קרוזר? לא יודע...לא מסתדר לי הגודל. רנגלר? כן, גם שתי דלתות. אבל פתאום אני קולט שאם אני אכניס לרנגלר את מה שהכנסתי לרכב שלי, נעילות, יחסי העברה, מגירות, אללה באחטי, זה עוד כמה עשרות אלפים. FJ? מוכרים במחירי זהב. החיים דרעק.

ד ו ר ו ן
17-08-21, 20:23
אמרתי שהמזגן המגמגם מצטרף לקטגוריה. הוא לא לבד שם, אתה יודע: הנזילה המעצבנת מהשמשה הקדמית שלא הצלחת אף פעם לתקן באמת, הגומיות של הדלתות והבושינגים שכבר שנים מבקשים החלפה אבל פאק איט היו דברים יותר דחופים, הידית שחרור של המשענת האחורית שנשארה לך ביד בפעם האחרונה שהכנסת אופניים, כאלה..

Sent from my HD1903 using Tapatalk

בקיצור,
אוטו רקוב.

hadtomer
17-08-21, 20:27
הנזילה המעצבנת מהשמשה הקדמית שלא הצלחת אף פעם לתקן באמת, הגומיות של הדלתות והבושינגים שכבר שנים מבקשים החלפה אבל פאק איט היו דברים יותר דחופים, הידית שחרור של המשענת האחורית שנשארה לך ביד בפעם האחרונה שהכנסת אופניים, כאלה..

Sent from my HD1903 using Tapatalk
מה שמדהים זה שאני יודע את כל התשובות

הנזילה- אני לא פחח גאד דאם איט.זה המסגרת

הגומיות של הדלתות- אני לא עשוי מכסף

הבושינגים- אין לי פרס בבית. אני לא בדואי, איך אני אלחץ בושינג, עם מייבש שיער!?!?

הידית- אופניים זה לאידיוטים. אשמתי, שישאר ככה וזהו

ד ו ר ו ן
17-08-21, 20:30
אני רוצה לשתף שנשברה לי היום תושבת גומיית אגזוז שמתחברת לגשר גיר (שזה תיאור מפואר ומוגזם לפלח מעוקם עם חור).

בושה.
במיוחד כי אני בניתי אותה אחרי שהמקורית נשברה אחרי 20שנה וטושי הסתלבט עליי ואמר לא להחזיר אותה בחזרה.

hadtomer
17-08-21, 20:34
היילקס לא נשבר, הוא משיר את מה שאינו נחוץ.

bazz270
17-08-21, 21:04
מה שמדהים זה שאני יודע את כל התשובות

הנזילה- אני לא פחח גאד דאם איט.זה המסגרת

הגומיות של הדלתות- אני לא עשוי מכסף

הבושינגים- אין לי פרס בבית. אני לא בדואי, איך אני אלחץ בושינג, עם מייבש שיער!?!?

הידית- אופניים זה לאידיוטים. אשמתי, שישאר ככה וזהו

תרתך מתקן לחיצה מה בעיה?
אין רתכת?תפרק את החלק וקח רק אותו למוסך עם מכבש.200 שקל לבוקסה הכי הרבה שיקחו ממך


כאילו מצד אחד אתה אומר האוטו שלך מצב מטורף מצד שני מסתבר שהוא עייף שעל כאלה בדיוק דיברתי.
מה אתה אשכרה נוסע עם מים מהשמשה בגשם?למה מי זה פחח.תפרק עם חבר את השמשה תסדר את המשטח אטימה..אין נסיון.בדוק ביו טיוב ענארף..אבל להמשיך לנסוע ככה?

שאפו

רמה כזאת גם בטרופר לא היה לי וטרופר שלי ראה דברים בחייו

hadtomer
17-08-21, 21:13
צר לי ידידי, אתה קופץ למסקנות מאוד מהר וניכר שבדיחה אתה לא מבין. לי אין נזילות מים. ופרס יש לי במלחציים. הפעם האחרונה שהשתמשתי היתה להחליף הכל לפוליאוריטן, לא זכורות לי מאז בעיות.

bazz270
17-08-21, 21:20
יאללה סבבה

דרור ברלי
17-08-21, 23:33
אולי נגדיר כרכב שטח רכב שמבלה בשטח לפחות פעמיים בחודש?..

Sent from my HD1903 using Tapatalk


או שהוא בשטח שלוש פעמים בשבוע?...
ואז תגלה תקלות/בעיות מפתיעות שאתמול לא היו והבוקר כן - הן יחייכו אליך "בוקרטוב" וישמטו לך את הלסת.
אחד הלקחים הוא לא להשוויץ איך "אחרי 20 שנה וחצי מיליון ק"מ, כל מה שצריך להחליף זה גומית אגזוז" כי מרפי שומע. ולמחרת בבוקר תגלה משהו לא נעים באמת.

בסוף הכל מתפרק.

ואז נשאר לך להחליט - או שאתה מתקדם למודל גבוה יותר (בתנאי שאתה יכול כלכלית), כי רוב הכלים בשוק אינם מקטגוריית "רכב-נשמה" ואין שום טעם להשקיע ולאחוז בהם לנצח כמו בקרנות המזבח. אבל כלים ישנים עם נשמה ואופי שהבעלים מחזיק בהם 10-15 שנה ויותר והחליט שהוא יד אחרונה ויובילו בהם את גופתו לקבר - שום דבר לא ישבור אותו. גם אם האוטו נשבר תרתי משמע - הוא יתקן אותו וימשיך הלאה. אלה מכוניות שאפשר לתקן בלי סוף והן לא ימותו לעולם - המשתנה היחיד כאן זו רמת המוטיבציה.

נדב42
17-08-21, 23:50
אבל כלים ישנים עם נשמה ואופי שהבעלים מחזיק בהם 10-15 שנה ויותר והחליט שהוא יד אחרונה ויובילו בהם את גופתו לקבר - שום דבר לא ישבור אותו. גם אם האוטו נשבר תרתי משמע - הוא יתקן אותו וימשיך הלאה. .

למה זה נשמע לי מוכר ? [emoji1751]

ד ו ר ו ן
18-08-21, 00:34
אחד הלקחים הוא לא להשוויץ איך "אחרי 20 שנה וחצי מיליון ק"מ, כל מה שצריך להחליף זה גומית אגזוז" כי מרפי שומע. ולמחרת בבוקר תגלה משהו לא נעים באמת.
בסוף הכל מתפרק.

לגמרי הפוך,
24 שנה שאני מחליף לו חלקים, משתדל בזמן, או הכי קרוב לזמן כשאני מזהה שצריך.

תושבת שבורה לא הופיעה יש מאין, היה צרצור טורדני שבא והלך ולא הצלחתי למקם, מסתבר שזה היה הסדק שצעק אליי בשפה שלא הבנתי.

-->