התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בורג מכסה שסתומים נגזר - האם אפשר לחלץ?



omribe
14-08-21, 18:15
אני משפץ טרקטורון Arctic cat.

אחד מברגי מכסה השסתומים נגזר לי בחיזוק (למרות שעבדתי עם מד מומנט).
האם יש דרך לחלץ את החלק שנשאר בפנים או שצריך לפרק את המכסה בשביל גישה?
במידה וכן, האם צריך להרכיב מחדש את הראש בשביל לחזק את הברגים בהצלבה או שאפשר פשוט לחזק את הבורג הזה למומנט הנכון?

בתמונה החלק שנשאר לי ביד (כ-3-4 ס"מ).

134847

מוטי ג.
14-08-21, 18:21
אפשר לחלץ. תלוי בגישה. הכי קל לפרק.
בשביל חילוץ דרך המכסה אתה צריך מקדח טוב, חולץ ברגים (מרובע או תבריג הפוך) ותותב שימרכז לך את המקדח בחור.

איל מ
14-08-21, 20:22
תותב למירכוז המקדח בעת הקדיחה ניתןלעשות בקלות מצינור נחושת לגז.

חנן-ג'יפולוג
14-08-21, 20:38
פרק כל מה שאתה יכול כדי לתת לעצמך צ'אנס טוב יותר. לפעמים אין צ'אנס שני.

boaz avrahami
14-08-21, 20:38
זה חור עובר או חסום?

אם זה חור חסום זה לרוב עבודה שדורשת דיוק כלים ונסיון.

צריך לקדוח עם מקדח שמאלי.
בהנחה הגדם לא יחלץ בעצמו צריך כלי חליצה שהוא גם דק וגם ארוך מספיק.

בסוף כשזה יגמר צריך לוודא מה מצב ההברגה וכנראה להחליף את שאר הברגים מפני שאם אחד נשבר במומנט נמוך מהמומנט הנקוב כנראה שכולם בטראומה.
משנה תוקף אם זה מוברג באלומיניום

מוטי ג.
14-08-21, 20:40
תותב למירכוז המקדח בעת הקדיחה ניתןלעשות בקלות מצינור נחושת לגז.בדיוק

amirmoshe
15-08-21, 09:42
בוקר טוב. תצלם את הצד שתקוע בהברגה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

omribe
15-08-21, 20:39
תודה לכולם על העצות.

אין לי תותב והגישה למכסה קלה, אז פירקתי.
גיליתי עוד בורג שנגזר ולא שמתי לב. הוצאתי בקלות את הברגים הגזורים.

בהמשך לעצה של בועז, אחליף את כל הברגים בחדשים.
יש שני סוגים, ראו בתמונה. 4 ארוכים במרכז ועוד 6 קצרים בהיקף.
האם צריך לקנות מקורי או שאפשר למצוא בארץ תחליפי, ואיפה (אני מרעננה)?

134862

מוטי ג.
15-08-21, 20:41
מה כתוב על ראש הבורג?
אפשר חלופי שווה ערך, שים לב שאורך התבריג חייב להיות לפחות ארוך כמו מה שהיה, לא פחות.

boaz avrahami
15-08-21, 20:47
רק מקורי!

ותנקה את החורים משמן עם תרסיס מנקה בלמים או שווה ערך לפני שאתה מרכיב בפעם הבאה.
כמובן תוודא שההברגות לא הושחתו ורצור להעביר מברז.
יכול להיות שתצטרך להשתיל אינסרטים בחלק מהתבריגים.
אני די משוכנע שזה לא נגזר בלי להשאיר נזק, במיוחד אם מדובר בראש אלומיניום.

ותבדוק שהמפתח מומנט שלך תקין.
יש מצב שהוא לא.

מוטי ג.
15-08-21, 20:50
אני לא מסכים איתך, יותר מ10 מנועים עברו לי בידיים והורכבו עם ברגים חלופיים שווה ערך ( 8.8 מול 8.8 וכן הלאה, אפילו עברו קיצור לפי הצורך) אף מנוע לא חזר בגלל בורג חליפי במכסה שסתומים /גיר / קלאצ וכו.
אלה לא ברגי ראש /צילינדר.

איל מ
15-08-21, 20:51
מקורי. ברגים בברגיות הם באיכות נמוכה. גם אם כתובים המספרים הנכונים למעלה.

מוטי ג.
15-08-21, 20:54
חבר'ה זה מכסה שסתומים, גם סיליקון יחזיק אותו במקומו.

boaz avrahami
15-08-21, 20:55
אני לא מסכים איתך, יותר מ10 מנועים עברו לי בידיים והורכבו עם ברגים חלופיים שווה ערך ( 8.8 מול 8.8 וכן הלאה, אפילו עברו קיצור לפי הצורך) אף מנוע לא חזר בגלל בורג חליפי במכסה שסתומים /גיר / קלאצ וכו.
אלה לא ברגי ראש /צילינדר.

אוטו זה לא אופנוע או טרקטורון.
מכסה הראש לרוב מאכלס את הנדנדים של השסתומים. זה נלחץ כנגד קפיצי השסתומים והקאמשאפט ויש על זה הרבה לחץ. זה לא סתם מכסה לרוב.
אורך הברגים קריטי ולרוג חלק מהבורג חלק וחלק עם תבריג וחשוב שיהיה בדיוק כמו המקור.
אין טעם לשחק עם זה

omribe
15-08-21, 20:58
על הברגים רשום 8-8 (הקצר) ו-06-16 (הארוך).

אכן במקרה הזה מכסה השסתומים מחזיק את גל הזיזים ומאכלס את הנדנדים.

מוטי ג.
15-08-21, 21:09
התכוונתי למנועים של אופנועים....
אני הייתי שם חליפי, אבל אם אתה חושש לך תזמין מקורי.

boaz avrahami
15-08-21, 21:09
יכול להיות שהם לא מקוריים.
אם אתה עושה עבודה יסודית תשים מקורי.

לגבי המברז אני חוזר בי . בדוק אפ ההברגות מושחתות ותישם אינסרט במידת הצורך. לא היליקויל אלא טייםסרט או קינסרט או שווה ערך.

omribe
15-08-21, 21:13
ה-06-16 בודאות מקורי, קניתי אותו אצל היבואן היום כשהייתי בטוח שיש לי בורג אחד גזור.

ה-8-8 היה שם קודם.

פעם הבאה שיתפנה לי זמן לעבוד על הכלי זה עוד שבועיים וחצי, אז יש לי זמן בשביל הזמנה מחו"ל.
במידה ואלך על לא מקורי - איפה יש באזור המרכז ברגיות מומלצות?

מוטי ג.
15-08-21, 21:14
יש בראש העין, פארק אפק את שיברוג

boaz avrahami
15-08-21, 21:19
החנות ברגים שאני הכי אוהב בתל אביב נקראת כל תבריג ברגים.
דרך בגין כמעט פינת הרכבת.
זוג מבוגרים נחמדים במיוחד והגונים ויש להם תמיד מה שאני צריך.

שיברוג הם הפצה ולרוב בלי קשרים יטטאו אותך החוצה.

udical
16-08-21, 06:49
החנות ברגים שאני הכי אוהב בתל אביב נקראת כל תבריג ברגים.
דרך בגין כמעט פינת הרכבת.
זוג מבוגרים נחמדים במיוחד והגונים ויש להם תמיד מה שאני צריך.

שיברוג הם הפצה ולרוב בלי קשרים יטטאו אותך החוצה.

השם הוא "כל תבריג"
מנחםח בגין 44.
תגיע עם מזומן. הם לא מקבלים אשראי.
והם באמת נהדרים.
אם אין להם, אז בבית הבורג (רח' בית אלפא 13, ת"א)

omribe
12-09-21, 19:44
הזמנתי ברגים מקוריים חדשים לכל מכסה השסתומים והיום התפנתי להרכיב.
גיליתי שאחת ההברגות שנגזר בה בורג נחרשה לחלוטין. לא ברור איך, אולי מד המומנט שלי לא תקין או שכיוונתי אותו לא נכון.

מה האפשרויות שלי לתיקון?
האם אפשר לתקן בלי לפרק את הראש?

א.פ
12-09-21, 20:24
מכסה שס לא נסגר במומנט גבוהה שים אינסרט כל שהוא זה אמור לתפקד מצוין

omri
13-09-21, 22:02
תודה.

איפה רוכשים באזור השרון / ת״א?
עברתי במספר חנויות אספקה טכנית. בינתיים מצאתי רק מברזים שיאלצו אותי לעבור לבורג לא מקורי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
14-09-21, 08:24
זו ערכה שלמה.
מקדח בקוטר לא שגרתי, מברז תואם , כלי הכנסה לאינסרט ואינסרטים.

זה לא זול ותצטרך למצוא מישהו שיש לו ערכה ויסכים לעזור. זה כנראה יהיה תמורת תשלום.
קרוב לוודאי שיש לכל מוסך.

הפתרונות מתחילים בהיליקויל - מעין קפיץ. פתרון לא מומלץ לדעתי אבל זול ונפוץ.

אינסרט קשיח - קינסרט/ טיימסרט ואולי אחרים שאינני מכיר.

האם לפרק ראש-
תלוי במקום. האם ניתן לעבוד בחופשיות עם הכלים או לא.

שאלה נוספת היא האם יש מספיק בשר בדופן לצורך השתלת האינסרט.
ההיליקויל דורש הכי פחות. מקדח הכי קטן ביחס להגדלת החור המקורי.
יש לכל ערכה טבלה מסודרת.

הליקויל-

https://youtu.be/sQHRB2ElZJ0

Timesert

https://youtu.be/aUT3-7gelKc

https://youtu.be/zhZTmTW_Ofg

Kinsert:

https://youtu.be/XyCTh23Z6o0

מוטי ג.
14-09-21, 08:26
בשימוש עם הליקויל (ואולי גם אחרים לא יודע, לא מכיר) צריך לשבור בסוף התהליך את הניצב במרכז התבריג, הוא עשוי פלדה וצריך לשים לב שלא ייכנס בשום צורה חזרה לתוך המנוע.

בהצלחה.

bazz270
14-09-21, 10:40
בדיוק למטרות כאלה יש אינסרטים קפיץ ללא הקצה.אבל זה לא הקיטים דמוי הליקוייל הזבלה מאספקה טכנית.

אם אין בשר אפילו להליקוייל (נדיר) אז אין מה לעשות,ממלאים את הקדח בריתוך ומבריזים את המידה המקורית

omribe
14-09-21, 11:04
מצאת קיט הליקויל רק למידה שאני צריך (6 מ"מ) בזול:
https://www.gbtools.co.il/%D7%A1%D7%98-%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99%D7% 9C-1-6-%D7%9E%D7%9E-7-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_047 490

יש סיבה לא להתקדם עם זה?

יש הרבה בשר מסביב להברגה שנהרסה (לפחות 5 מ"מ מכל כיוון).

איל מ
14-09-21, 11:18
קח בחשבון, שהליקויל מחייב זהירות בפתיחות ובסגירות הבאות. הנסיון שליהיה בהברגות פילטר שמןבאופנועי שטח, שנפתחות ונסגרות הרבה. אחרי שנה שנתיים, ההליקויל התחיל להתפרק. אבל אלו פתיחות בתדירות גבוהה בהרבה מברגי מכסה שסתומים. כמובן שאם יש מקום עדיף אינסרט (אבל יקר). בהעדר אינסרט, לך על הליקויל. עדיף לא משהו באיכות עלומה.

boaz avrahami
14-09-21, 21:25
היליקויל הוא פתרון לא עמיד ולא מוצלח.
טוב לחסכנים שרוצים לטאטא את הבעיה תחת השטיח אבל היא תפגוש אותם בהמשך.

יכול להיות שכדאי לך לרכוש ערכה כזו למידה הספציפית שאתה צריך.
לא יודע כמה זה עולה בארץ אבל הנה מחיר למוצר עם שילוח חינם.

ניחשתי שהבורג שלך הוא M6/1.25 אבל זה על סמך התמונה. דורש שתוודא גם קוטר וגם פסיעה לפני שאתה מזמין.

תמורת מאתיים וקצת שח יהיה לך בארון פתרון למידות האלו וזה ייצא לך זול וטוב כנראה יותר מכל פתרון אחר.

נ.ב-
אם אתה לא מנוסה מאוד ועם המפתח מומנט שלך הוא לא יעודי לטווח הנמוך אז סגור ביד.
אני משער שהמומנט שם הוא סביב 20 ניוטון מטר?

נ.ב 2

תבדוק בכל ערכה מה המקדח המוביל.
נדמה לי שלא בכל האינסרטים המקדח זהה בקוטר וככול שהוא עבה יותר אתה מוגבל יותר בגלל סכנה בפגיעה והקטנת הדופן


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210914/6aae660522906a92f3b21d9612419246.jpg


יש גם את החברה האלו שאני לא מכיר

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210914/72c984ed12ccd4a77b74338c874c391a.jpg

omribe
14-09-21, 21:34
הבורג הוא M6x1x55, אז להבנתי הקיט ששלחת מתאים בול.
זה גם מחיר "מושלם" - גם משלוח חינם וגם מתחת לסף המע"מ. ומגיע עד הבית.
מזמין. תודה.

המומנט הוא 8.5 ניוטון מטר לפי ה-service manual ו-10 ניוטון מטר לפי סרטון הדרכה של היצרן ב-Youtube.
יש לי מד מומנט סטנדרטי, לא משהו למומנט נמוך.
למה לסגור ביד? ואיך אפשר לכוון עוצמה ככה?

איל מ
15-09-21, 13:17
מעטים מדי המומנט שיודעים למדוד פחות מ10 כמו שצריך. אם יש לך אחד של 0-25, אז אולי. אם אין, בקש להשאיל (לשאול) מחבר אופנוען.

boaz avrahami
15-09-21, 13:23
מומנט של 10 ניוטון הוא בערך מומנט סגירה של מברג.
נשמע לי הרבה נמוך.
מומנט כזה תסגור רק עם מפתח 1/4 לתחום נמוך במיוחד ומיצרן בעל שם ומכוייל.
תבדוק קודם על ברגים מחוץ למנוע.

קל מאוד לחרוש הברגות באלומיניום כשעובדים עם מפתח מומנט. במיוחד עם הדרייב 3/8 או 1/2

תמדוד את הבורג אצל חרט או בחנות ברגים ותמנע ממפח נפש. אל תתעצל.

תוודא גם שהמקדח בקיט מספיק ארוך לחור.
לא בדקתי יותר מדי.

omri
15-09-21, 14:14
התבלבלתי ביחידות המידה. מדובר על 10 Foot pound, כ-13.5 ניוטון מטר. לפחות לא התבלבלתי במד המומנט והשתמשתי בשנתות המתאימות, אבל הוא דרייב 1/2 אז כנראה שאין לזה כ״כ משמעות לפי מה שאתם כותבים.

הזמנתי קיט אחר, של EZ LOK, אחרי שבדקתי מידות מדוייקות.

נתמודד עם חיפוש מד מומנט כשיגיע הקיט.

תודה לכולם


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
15-09-21, 14:25
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210915/baf08567bb1ebeac659ae598c388934a.png


יש גם עומק הברגה מותאם

omri
15-10-21, 09:20
הקיט אצלי סוף סוף, לקח חודש למשלוח מאמזון להגיע.

אני לא מצליח למצוא מפתח מומנט בטווח מתאים.
לחברים יש רק מפתחות שמתחילים ב-20 ניוטון מטר.
למישהו באזור המרכז יש מפתח מתאים (החל מ-10 ניוטון מטר) ומוכן להשאיל למספר שעות?


Sent from my iPhone using Tapatalk

אבי XT
17-10-21, 23:03
הקיט אצלי סוף סוף, לקח חודש למשלוח מאמזון להגיע.

אני לא מצליח למצוא מפתח מומנט בטווח מתאים.
לחברים יש רק מפתחות שמתחילים ב-20 ניוטון מטר.
למישהו באזור המרכז יש מפתח מתאים (החל מ-10 ניוטון מטר) ומוכן להשאיל למספר שעות?


Sent from my iPhone using Tapatalkאם אתה מאיזור חדרה-זכרון, מוזמן לבוא לקחת. 5-40N*M

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

-->