boaz avrahami
15-08-21, 13:41
שלום לכולם,
בהמשך לעוד התערבות שלי עבור חבר בנושא חיוב מיותר של אחת מחברות השילוח עבור בדיקת תחבורה במכס - הגיעו מים עד נפש.
אמנם הצלחתי לקבל עבורו זיכוי על חלק גדול מהסכום אבל החלטתי לטפל בנושא מהשורש.
לפני זמן קצר שוחחתי עם האחראית במכס על היבוא האישי ולאחר שהסוגיה הוסברה לה הסכמנו שיש צורך בתיקון הנושא ושהיא תוציא הנחיות חדשות לבלדרים (עמילי המכס).
אני מצרף את נוסח המייל שהוצאתי בסוים השיחה ומתפלל שהנושא יפתר בהקדם.
מאחר והשיחה הסתיימה בהסכמה הדדית יש לי יסוד סביר להניח שבקרוב יהיה שינוי.
תחזיקו אצבעות.
________________________________________ __________________________
שלום רקפת,
בהמשך לשיחתנו הטלפונית אבקש להביא לידיעתך את הנושא הבא:
בכל יבוא של פריטים מתחת לסף 75$ חברות הבלדרות (געש, UPS / DHL / FEDEX וכו') מעניקות סיווג כללי 98.02.0000
אם נתמקד לרגע בעולם הרכב בו אני מצוי במיוחד, אז הבלדרים שולחים את כל הפריטים שקיבלו סיווג כאמור לבדיקה פיזית של בודק מש' התחבורה – גם אם אותו החלק לפי צו היבוא האישי לא נדרש לחוקיות היבוא.
הבדיקה הזו גם גורמת לעיכוב המשלוחים ללקוח אבל מה שיותר מטריד הוא שה"טיפול" הלא נדרש הזה מקנה להם כביכול את הלגיטימציה לגבות שלא כדין מכל המשלוחים בתצורת DDU עמלות מסוגים שונים שמצטברות לכדי כ 240 שח למשלוח ולעיתים אף למעלה מכך.
לעומת זאת, אילו היה מתבצע סיווג כנדרש לאותם פריטים הרי שרובם היה מקבל התרה מיידית מאחר וכאמור רובם כלל אינם נדרשים לעניין חוקיות היבוא.
עם אלו שכן נדרשים לחוקיות יבוא אין לנו בעיה. מה שמגיע לחברות להרוויח בדין, שלהם...
לאור זאת, יוצא שהבלדרים מתעשרים שלא כדין על חשבון הצרכנים השבויים שרובם מופתע מהדרישה ובהינתן שהם לא מכירים את הניואנסים ביבוא נאלצים לשלם ולייקר את המשלוחים שלהם שלא לצורך.
אודה לך אם תוכלי לסייע בתיקון העיוות הנ"ל בהקדם האפשרי.
בברכה,
בועז אברהמי
בהמשך לעוד התערבות שלי עבור חבר בנושא חיוב מיותר של אחת מחברות השילוח עבור בדיקת תחבורה במכס - הגיעו מים עד נפש.
אמנם הצלחתי לקבל עבורו זיכוי על חלק גדול מהסכום אבל החלטתי לטפל בנושא מהשורש.
לפני זמן קצר שוחחתי עם האחראית במכס על היבוא האישי ולאחר שהסוגיה הוסברה לה הסכמנו שיש צורך בתיקון הנושא ושהיא תוציא הנחיות חדשות לבלדרים (עמילי המכס).
אני מצרף את נוסח המייל שהוצאתי בסוים השיחה ומתפלל שהנושא יפתר בהקדם.
מאחר והשיחה הסתיימה בהסכמה הדדית יש לי יסוד סביר להניח שבקרוב יהיה שינוי.
תחזיקו אצבעות.
________________________________________ __________________________
שלום רקפת,
בהמשך לשיחתנו הטלפונית אבקש להביא לידיעתך את הנושא הבא:
בכל יבוא של פריטים מתחת לסף 75$ חברות הבלדרות (געש, UPS / DHL / FEDEX וכו') מעניקות סיווג כללי 98.02.0000
אם נתמקד לרגע בעולם הרכב בו אני מצוי במיוחד, אז הבלדרים שולחים את כל הפריטים שקיבלו סיווג כאמור לבדיקה פיזית של בודק מש' התחבורה – גם אם אותו החלק לפי צו היבוא האישי לא נדרש לחוקיות היבוא.
הבדיקה הזו גם גורמת לעיכוב המשלוחים ללקוח אבל מה שיותר מטריד הוא שה"טיפול" הלא נדרש הזה מקנה להם כביכול את הלגיטימציה לגבות שלא כדין מכל המשלוחים בתצורת DDU עמלות מסוגים שונים שמצטברות לכדי כ 240 שח למשלוח ולעיתים אף למעלה מכך.
לעומת זאת, אילו היה מתבצע סיווג כנדרש לאותם פריטים הרי שרובם היה מקבל התרה מיידית מאחר וכאמור רובם כלל אינם נדרשים לעניין חוקיות היבוא.
עם אלו שכן נדרשים לחוקיות יבוא אין לנו בעיה. מה שמגיע לחברות להרוויח בדין, שלהם...
לאור זאת, יוצא שהבלדרים מתעשרים שלא כדין על חשבון הצרכנים השבויים שרובם מופתע מהדרישה ובהינתן שהם לא מכירים את הניואנסים ביבוא נאלצים לשלם ולייקר את המשלוחים שלהם שלא לצורך.
אודה לך אם תוכלי לסייע בתיקון העיוות הנ"ל בהקדם האפשרי.
בברכה,
בועז אברהמי