PDA

צפייה בגרסה מלאה : נורת מצבר ועוד כמה נורות , נדלקו לפתע...מה זה אומר ?



GodsFather
20-03-06, 14:08
לפתע בזמן הנסיעה, יותר נכון שמתי לב שזה קורה רק כשאני עוצר ומוריד את הרגל מהגז - הנורות של המצבר ,"אמברקס" והנורה השלישית נדלקות , רק הנורת שמן לא נדלקת.

האם זה אומר שאין טעינה וצריך לסדר אלטרנטור או שהבעיה במצבר עצמו ?

ואולי זה משהו אחר ?

כשאני נותן גז, אפילו טיפה זה נעלם - דועך ונעלם.

חנן-ג'יפולוג
20-03-06, 14:21
כנראה שאין טעינה. נורת הטעינה מפעילה איתה עוד נורות לצורכי ביקורת שהן תקינות, ולכן נדלקות נורות נוספות.

חנן-ג'יפולוג
20-03-06, 14:22
סל"ד הסרק לא נמוך מדי?

GodsFather
20-03-06, 14:28
סל"ד סרק הוא נורמלי - אזור ה800- , כפי שנקבע לפני קצת יותר משבוע על ידי מומחה קרבורטורים שכיוון לי אותו.

שמתי לב שבמצבר לא היו נוזלים ומלאתי , יש מצב שזה יעזור ?

המצבר עצמו חדש , פחות משנה ועוד באחריות, האם להפעיל אותה ?

חנן-ג'יפולוג
20-03-06, 14:35
שים שם , לצורך הבדיקה, מצבר תקין, ובדוק את מתח הטעינה, אם הוא בין 13 ל 14.5 וולט .

GodsFather
20-03-06, 14:42
יש עוד רעיונות, כי אין לי מאיפה להביא עכשיו מצבר חדש...

האם נושא המים במצבר יכול היה להועיל ? פשוט לא יצא לי לבדוק אחרי שהוספתי כי מיהרתי לעבודה.

איזו עוד אפשרות יכולה להיות ? האם הפחמים באלטרנטור גמורים ?

חנן-ג'יפולוג
20-03-06, 14:46
איזה מצבר חדש? חבר כבלים למצבר ברכב אחר, לא ממוחשב, נתק את המצבר שלך, ובדוק טעינה.

צביקה קרבורטור
20-03-06, 16:41
איזה מצבר חדש? חבר כבלים למצבר ברכב אחר, לא ממוחשב, נתק את המצבר שלך, ובדוק טעינה.שלום רב!
חנן צודק,חוסר מים במצבר, מעיד על טעינה לקוייה, גם שהחלפת מצבר , לא תאושר, אם יבדק מתח הטעינה ויתגלה כלקוי, לכן יש לבדוק תחילה אפשרות לתקלה בטעינה, לאחר סידור התקלה, יתכן ויתגלה שהמצבר לא תקין, משום שהוספת מים מזוקקים , לבד, משנה את רכוז האלקטרוליט במצבר, מה שיחליש אותו, ויקצר את חייו, ובמקרה שיתגלה שהמצבר לקוי בגלל בעיית טעינה, האחריות למצבר עלולה לא להתממש!
בברכה
צביקה

GodsFather
20-03-06, 16:56
שלום רב!
חנן צודק,חוסר מים במצבר, מעיד על טעינה לקוייה, גם שהחלפת מצבר , לא תאושר, אם יבדק מתח הטעינה ויתגלה כלקוי, לכן יש לבדוק תחילה אפשרות לתקלה בטעינה, לאחר סידור התקלה, יתכן ויתגלה שהמצבר לא תקין, משום שהוספת מים מזוקקים , לבד, משנה את רכוז האלקטרוליט במצבר, מה שיחליש אותו, ויקצר את חייו, ובמקרה שיתגלה שהמצבר לקוי בגלל בעיית טעינה, האחריות למצבר עלולה לא להתממש!
בברכה
צביקה

ומכאן שצריך להחליף אלטרנטור, נכון ? האם עדיף לשים אלטרנטור יותר גדול ? האם אפשרי ואיזה מומלץ אם כן ?

חנן-ג'יפולוג
20-03-06, 17:11
רק במידה והמצבר תקין, ואין טעינה טובה, צריך לבדוק אפשרות של שיפוץ/החלפת אלטרנטור.


אם אין לך צרכים מיוחדים ברכב, כגון מערכת אודיו שדורשת המון הספק, תאורה חזקה מהרבה מוקדים, וכדומה, אז אין לך סיבה להתעסק עם "שיפור" האלטרנטור.

אלי מכ"ר
20-03-06, 18:54
לפי התיאור שלך הטעינה נמוכה בסרק בדוק מתח במצבר
כאדר המנוע עובד במידה והוא נמוך בסרק מ 12.5v
התמקד באלטרנטוד (וווסט טעינה או פחמים) בנוסף בדוק מגעים בבית הפיוזים בעיקר של הטעינה
ו

חימושניק
20-03-06, 19:50
ומכאן שצריך להחליף אלטרנטור, נכון ? האם עדיף לשים אלטרנטור יותר גדול ? האם אפשרי ואיזה מומלץ אם כן ?

למה אתה ישר קופץ להחליף אלטרנטור? יש לך יותר מדי כסף? אם כן, תרום קצת לחייל משוחרר נזקק.

האם כשאתה מעביר את הסוויץ' למצב ON לפני שאתה מתניע נורית הטעינה (מצבר) נדלקת?
האם רצועת האלטרנטור מתוחה כראוי?
מה מתח הטעינה בסרק?
מה מתח הטעינה ב-2500 עד 3000 סל"ד?
האם החוטים שמחוברים לאלטרנטור מחוברים כראוי?
האם חיבורי המינוס של המנוע, האלטרנטור והגוף תקינים?
האם נעלי הקטבים בחיבור למצבר תקינות? האם הן מהודקות כראוי?
האם יש קורוזיה על קטבי המצבר?


האם בדקת את הנ"ל לפני שקבעת שצריך להחליף אלטרנטור?

GodsFather
21-03-06, 07:48
למה אתה ישר קופץ להחליף אלטרנטור? יש לך יותר מדי כסף? אם כן, תרום קצת לחייל משוחרר נזקק.
האם כשאתה מעביר את הסוויץ' למצב ON לפני שאתה מתניע נורית הטעינה (מצבר) נדלקת?
האם רצועת האלטרנטור מתוחה כראוי?
מה מתח הטעינה בסרק?
מה מתח הטעינה ב-2500 עד 3000 סל"ד?
האם החוטים שמחוברים לאלטרנטור מחוברים כראוי?
האם חיבורי המינוס של המנוע, האלטרנטור והגוף תקינים?
האם נעלי הקטבים בחיבור למצבר תקינות? האם הן מהודקות כראוי?
האם יש קורוזיה על קטבי המצבר?
האם בדקת את הנ"ל לפני שקבעת שצריך להחליף אלטרנטור?

חלילה עודף כסף , פשוט נראה כאילו כל השאר תקינים :
חוטים מחוברים נכון , אין קורוזיה,רצועה תקינה, כשאני מדליק סוויץ - כל 4 הנורות נדלקות יחד באופן תקין (כמו תמיד)

נושא המתחים צריך להיבדק. אני מבין ש12.5V ומטה זה לא תקין ? אני אבדוק ואשיב תשובה.לא הבנתי מה לבדוק בתחום הפיוזים...

חימושניק
21-03-06, 09:34
:

נושא המתחים צריך להיבדק. אני מבין ש12.5V ומטה זה לא תקין ? אני אבדוק ואשיב תשובה.לא הבנתי מה לבדוק בתחום הפיוזים...

מתח של פחות מ-12.5 וולט אינו תקין כשהמנוע לא עובד (מתח המצבר בלבד)

בזמן שהמנוע עובד מתח הטעינה צריך להיות לא פחות מ-13.8 וולט ולא יותר מכ-15 וולט בזמן שהמנוע עובד.

כדי לבצע את הבדיקה באופן כמה שיותר אמין, יש לפעיל כמה שיותר צרכני חשמל, כדי ליצור עומס על מערכת הטעינה. הכוונה לאורות, מזגן, רדיו, חימום, מפשיר אדים וכן הלאה...

מתח הטעינה צריך להישאר בתחום שציינתי לכל אורך קשת הסל"ד.

תבדוק ותחזור אלינו עם תשובה...

בהצלחה!

-->