התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מכות ממקור לא ידוע (ג'יפ ליברטי)



liron.s
18-08-21, 12:29
מתייעץ כאן לגבי גיפ ליברטי מוגבה עם בעייה של מכה חזקה שלאחריה כאילו הגלגלים הקדמיים יצאו משילוב ורואים שהדריישאפט הקדמי גם מקבל מכה כזו ומפסיק תנועה,מחכים קצת וממשיכים והשילוב חוזר..קורה בעיקר בעליות תלולות
המכה מתרחשת רק במצב 4 על 4 וגם שמסובבים את ההגה במצב low
הוחלף טרנספר,הוחלף סרן -פתחנו את הקודם והיה שברים.ציריות מקוריות, כל הבוקסות של המשולשים והסרן
2 דריישאטים אחרי שיפוץ
על פניו נשמע שהטרנספר ששמתי לא תקין אבל לא מסתדר לי המכה בסיבוב ההגה במצב low עם תקלה בטרנספר...מתחיל להתייאש וחושב לעבור לגרנד ויטרה משעממת 🤣מה אומרים,האם התקלה בטרנספר?

hadtomer
18-08-21, 14:14
חשוב לי לציין שזו רק הערכה שלי - ושמוסך רציני צריך לבדוק את הרכב, וכשאני אומר רציני אני מתכוון למוסך רציני.

לדעתי, וזו רק דעה, הבעיה שלך אינה מגיעה מהטרנספר אלא דווקא מהסרן הקדמי. ואני מניח שהבעיה רק מחריפה כשאתה משולב LOW - ובהנחה שיש לך טרנספר 5 מצבים- כשאתה נמצא במצב 4X4 "פתוח" הבעיה יחסית לא מורגשת. מה שקורה ב KJ זה שהסרן הקדמי מסתובב כל הזמן כי הוא כל הזמן מחובר לגלגלים. אם לדייק- הוא מסתובב "על ריק" פשוט מכוח התנועה של הרכב. כלומר- אם הרכב מידרדר בניוטראל- הציריות הקדמיות מסתובבות. ברגע שאתה רוצה שהגלגלים הקדמיים יונעו על ידי המנוע- אתה משלב אותם בטרנספר. זה נובע מהעובדה שג'יפ הבינה מראש שקהל היעד של הליברטי מורכב מנשים שלא יצאו מהאוטו לשלב נאבות בשלג או בבוץ מחוץ לקניון. אני כמובן משתמש כאן בשפה עדינה ומדגיש שכתבתי "נשים". וגם "קניון".

בכל מקרה, כשאתה נוסע ב2X4 אז אין לך שום בעיית טרנספר. הוא עובד היטב. אבל ברגע שאתה משלב סרן קדמי אז מתחילות הבעיות - ואם אתה מסובב הגה זה נהיה יותר רע. כלומר ההרכבה של הסרן הקדמי לא היתה מספיק מקצועית. מה זה בדיוק? היוק? הפיניון? את זה לצערי הרב אני לא יכול לדעת בהתכתבות, אבל אני הייתי מהמר על בעיית סרן לפני שהיתי מהמר על טרנספר.

רוצה לעשות אלימינציה? סע משולב LOW ללא דרייבשאפט קדמי. לאחר מכן סע LOW עם דרייבשאפט קדמי מחובר - אבל ללא ציריות קדמיות. יש לי תחושה שהדיפרנציאל הקדמי אשם כאן.

ועוד משהו שעשוי להישמע מוזר - לבדוק את תושבות הפלסטיק המסכנות של ידית הטרנספר.

liron.s
18-08-21, 22:13
הסרן הגיע קומפלט,נפתח בהרכבה והיה נראה פיקס,כן אנסה את ההצעה שלך ...מעצבן כל כך התקלות האלו שקשה למצוא.
תושבות של הידית?לא הצלחתי להבין איזה תושבות

boaz avrahami
18-08-21, 22:48
לי זה נשמע שהנקישות יתגלו באזור הארנק.

זו לא נשמעת כמו תקלה שקשה לאבחן אם מטפלים אצל בעל מקצוע מנוסה ואמין

liron.s
18-08-21, 23:07
לי זה נשמע שהנקישות יתגלו באזור הארנק.

זו לא נשמעת כמו תקלה שקשה לאבחן אם מטפלים אצל בעל מקצוע מנוסה ואמין

תתפלא אבל מטופל אצל מקצוען מהשורה הראשונה,סתם מנסה לחקור מזוויות נוספות.

boaz avrahami
18-08-21, 23:08
אני באמת מתפלא!

liron.s
18-08-21, 23:11
ממש התייאשתי כבר...גם מאוד קשה לאמת את התקלה כי צריך לעשות סיבוב בשטח רציני ולזמן ממושך כדי לשמוע את המכה.

נמרוד
19-08-21, 00:22
מתייעץ כאן לגבי גיפ ליברטי מוגבה עם בעייה של מכה חזקה שלאחריה כאילו הגלגלים הקדמיים יצאו משילוב ורואים שהדריישאפט הקדמי גם מקבל מכה כזו ומפסיק תנועה,מחכים קצת וממשיכים והשילוב חוזר..קורה בעיקר בעליות תלולות
המכה מתרחשת רק במצב 4 על 4 וגם שמסובבים את ההגה במצב low


התקלה המקורית, שמתוארת בפסקה הראשונה, נשמעת כמו שרשרת קופצת בטרנספר.

ההמשך כבר מבולבל מדי מבחינתי. יתכן שהתקלה בטרנספר גררה נזקים נוספים.

liron.s
19-08-21, 09:32
התקלה המקורית, שמתוארת בפסקה הראשונה, נשמעת כמו שרשרת קופצת בטרנספר.

ההמשך כבר מבולבל מדי מבחינתי. יתכן שהתקלה בטרנספר גררה נזקים נוספים.

תודה אכן חושדים בטרנספר ושוקלים להחליף אותו לאחד נוסף...סתם תהיות כאלו אם שווה להמשיך בתהליך!
סביר להניח שהבעיה בטרנספר גרמה נזק נוסף אבל הכול הוחלף לפני כשבוע
סרן חדש שנפתח והיה במצב מעולה,ציריות,מוט ציריה ימין,כל הבוקסות האפשריות בפרונט...
2 הדריישאפטים לאחר שיפוץ

ehudzeelim
19-08-21, 10:16
למה לא לפתוח את הטרנספר ולוודא מצבו
ולשפץ אם צריך
במקום להחליף שוב לטרנספר במצב לא ידוע..

boaz avrahami
19-08-21, 11:46
תודה אכן חושדים בטרנספר ושוקלים להחליף אותו לאחד נוסף...סתם תהיות כאלו אם שווה להמשיך בתהליך!
סביר להניח שהבעיה בטרנספר גרמה נזק נוסף אבל הכול הוחלף לפני כשבוע
סרן חדש שנפתח והיה במצב מעולה,ציריות,מוט ציריה ימין,כל הבוקסות האפשריות בפרונט...
2 הדריישאפטים לאחר שיפוץ


איך המעיה בטרנספר תגרום לנזק נוסף ולאיזה נזק הכוונה?

הטרנספר יושב ממש ליד הנהג והסרן מלפנים. אמורים להבחין באופן ברור בהבדל.

אפשר גם לבודד את הבעיות מעט על ידי הסרת גל הנע קדמי

liron.s
19-08-21, 13:08
למה לא לפתוח את הטרנספר ולוודא מצבו
ולשפץ אם צריך
במקום להחליף שוב לטרנספר במצב לא ידוע..

אפילו 1 לא הסכים לעשות את זה..ואני לא חושב שאסתדר בעצמי

- - - Updated - - -


איך המעיה בטרנספר תגרום לנזק נוסף ולאיזה נזק הכוונה?

הטרנספר יושב ממש ליד הנהג והסרן מלפנים. אמורים להבחין באופן ברור בהבדל.

אפשר גם לבודד את הבעיות מעט על ידי הסרת גל הנע קדמי

הכוונה שהמכה מתרחשת בזמן נסיעה למשל בעלייה בעומס,ואז הסרן הקדמי יוצא משילוב במכה וזה יכול לגרום נזק לסרן עצמו.
ואפשר אבל אז הטרנספר לא יהיה בעומס+הסרן הקדמי לא יהיה משולב והבעיה לא תתרחש...ניסיתי

hadtomer
19-08-21, 13:45
אני באמת לא מכיר טרנספרים בליברטי שקופצת להם שן.

קשה לי להאמין שמיכאל שרפי יסרב לפתוח טרנספר. יש לו סבלנות וצריך רק לתפוס אותו ביום טוב

boaz avrahami
19-08-21, 20:30
בוא ננסה לחדד-
מה שאתה מתאר זה שבעומס הטרנספר יוצא משילוב ההנעה הקדמית ואז אחרי עצירה אתה יכול להכניס אותו למצב האחרון תחתון בחזרה עם הידית?!

liron.s
20-08-21, 20:52
בוא ננסה לחדד-
מה שאתה מתאר זה שבעומס הטרנספר יוצא משילוב ההנעה הקדמית ואז אחרי עצירה אתה יכול להכניס אותו למצב האחרון תחתון בחזרה עם הידית?!

לא בדיוק..לא דיברתי כלל על הידית.ברגע שהשילוב נעלם עושים רוורס וחזרה קדימה וזה מסתדר
יש סרטונים טריים מהיום,אחד של הרעש בתחילת נסיעה אך הפעם השילוב לא נעלם מאחר וזה קורה בעומס/החלקה גדולה

ובשני רואים בבירור איך יש דפיקה ולאחריה יוצא משילוב.

https://youtu.be/MnkZpCsBrig


https://youtu.be/0Si2U_zJo3Q

boaz avrahami
20-08-21, 21:01
וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?

נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?

liron.s
20-08-21, 22:03
וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?

נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?

לפי מה שמרגיש ורואה מבחוץ זה כאילו ברגע שהמכה מתרחשת הדריישפט הקדמי מפסיק להסתובב ואז אין תנועה.את המכה אני שומע בבירור מקדימה

- - - Updated - - -


וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?

נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?

גם לפני הטרנספר

hadtomer
21-08-21, 10:27
שאלה חשובה:

1.האם זה קורה גם ב HIGH וגם ב LOW?

2. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר זזה?

3. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר יוצאת מהמקום?

4. האם זה קורה במיוחד כשאתה מסובב את ההגה?

5. כשההנעה חוזרת (אם היא חוזרת) - זה בא בבום רציני או שזה "מחליק" ושלום?

אני שואל את השאלות האלה בגלל שבוידאו ששמת שומעים בבירור את הקפיצה שישר העלתה לי זכרונות- ומשהו דומה קרה לי גם. הפתרון היה לא מטורף ולא דרש בכלל לפתוח טרנספר. הטרנספר עצמו נהג לקפוץ החוצה משילוב תחת עומס.

https://www.bushingfix.com/jeep-liberty-transfer-case-4x4-shifter-cable-bushing-kit/

hadtomer
21-08-21, 10:41
לפי מה שמרגיש ורואה מבחוץ זה כאילו ברגע שהמכה מתרחשת הדריישפט הקדמי מפסיק להסתובב ואז אין תנועה.את המכה אני שומע בבירור מקדימה

- - - Updated - - -





בהמשך למה כתבתי קודם- אם אנחנו עושים אלימינציה- בליברטי הזמן היחיד שבו הדריישאפט הקדמי לא מסתובב הוא כשאתה בהנעה אחורית בלבד (אבל הציריות הקדמיות כן מסתובבות).

אני שוב מבקש שתציץ אם הדריישאפט הלא מסתובב זה גם ב 4WD HIGH קבוע וגם ב LOW.

boaz avrahami
21-08-21, 11:02
אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע

איל מ
21-08-21, 12:36
אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע

בועז, אני לא רואה את התופעה שאתה מדבר עליה. הוא בעליה חולית, ברגע שאין הנעה (בשילוב אחורי מצליב/מפרפר), האוטו נעצר בשניה.

boaz avrahami
21-08-21, 12:44
יתכן ואני טועה.
הסרטים לא ממש טובים.

בכל מקרה, טרנספר 242 שקופץ מ 4x4L זה לניוטרל.
ממה שאני רואה בשני הסרטונים אז ההנעה האחורית ממשיכה בכל מצב.

זה כמעט בלתי אפשרי ככה להבין מה קורה.
צריך מכונאי אמין ושמבין מה הוא עושה בהינתן שבעל הרכב לא מצליח לאבחן לבד.

סיכוי קטן שזה הדיפרנציאל אם הגלגלים הקדמיים ממשיכים להסתובב בכל מצב.

liron.s
21-08-21, 14:38
שאלה חשובה:

1.האם זה קורה גם ב HIGH וגם ב LOW?

כן

2. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר זזה?

לא

3. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר יוצאת מהמקום?

לא

4. האם זה קורה במיוחד כשאתה מסובב את ההגה?

אמממ גם אבל לא במיוחד..בכל המצבים

5. כשההנעה חוזרת (אם היא חוזרת) - זה בא בבום רציני או שזה "מחליק" ושלום?

חוזר חזרה בלי רעש.

אני שואל את השאלות האלה בגלל שבוידאו ששמת שומעים בבירור את הקפיצה שישר העלתה לי זכרונות- ומשהו דומה קרה לי גם. הפתרון היה לא מטורף ולא דרש בכלל לפתוח טרנספר. הטרנספר עצמו נהג לקפוץ החוצה משילוב תחת עומס.

https://www.bushingfix.com/jeep-liberty-transfer-case-4x4-shifter-cable-bushing-kit/

החלפתי את הבוקסה הזו,מה שכן שיש איתה בעיות אז גם רואים שהטרנספר בורח מהילוך בלוח השעונים.
תודה רבה 🙏

- - - Updated - - -


יתכן ואני טועה.
הסרטים לא ממש טובים.

בכל מקרה, טרנספר 242 שקופץ מ 4x4L זה לניוטרל.
ממה שאני רואה בשני הסרטונים אז ההנעה האחורית ממשיכה בכל מצב.

זה כמעט בלתי אפשרי ככה להבין מה קורה.
צריך מכונאי אמין ושמבין מה הוא עושה בהינתן שבעל הרכב לא מצליח לאבחן לבד.

סיכוי קטן שזה הדיפרנציאל אם הגלגלים הקדמיים ממשיכים להסתובב בכל מצב.

צריך גם מכונאי שיש לו בסביבת המוסך שטח אתגרי וזמן של שעה לנסיונות 😅

- - - Updated - - -


אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע

הקטע שאותה תופעה בדיוק הייתה בתחילת התהליך לפני השיפוץ של הדריישטפט,החלפת הטרנספר והחלפת הסרן הקדמי כולל ציריות ומוט וכמובן כל הבוקסות.

boaz avrahami
21-08-21, 15:27
לפי מה שאתה מתאר החלפת את כל רכבת הנע מהטרנספר עד הגלגלים ודבר לא השתנה.

ראית שהחליפו במו עיניך או רק לפי החשבונית?
לא ממש עושה שכל האבחון הזה. הבום הזה לדעתי מספיק חזק בשביל שמכונאי סביר ומעלה יעלה עליו ויאבחן את התקלה מהר.


בהנחה שאתה מהמרכז נסה אולי את
אורן מערכות יבנה
אודי מזרחי רחובות
ארז 4x4 חולון
מוסך אינדורו פרדס חנה

הייתי ממליץ על שרפי לפי מה ששמעתי עד הסיפור שלך.

hadtomer
21-08-21, 15:31
בועז צודק. למיכאל יש ליד המוסך שדות, גבעות ותלוליות עפר. שים אצלו את הרכב.

boaz avrahami
21-08-21, 15:35
מי עשה את ההחלפות עד עכשיו, מיכאל?

hadtomer
21-08-21, 15:45
שמע..........זה נדיר שאני מפנה החוצה ואני יודע שזה לא הכי בסדר בעולם- אבל אני בהחלט מבין כמה זה זין כשיש לך בעיה שאין לה פתרון למרות שזה מרגיש מתחת לאף שלך. אני גם מתבאס בשבילך כי זה לא בדיוק רנגלר, כולם כולל אותי יכולים להגיד לך מה לעשות "בערך" כי בתכלס לליברטי יש מחלות ספציפיות. אתה גם רואה-כולם נותנים לך תשובות מאוד נכונות, בועז מדייק בכל סימפטום שהוא אומר- אבל בסופו של יום זה ליברטי ויש לו מחלות מאוד ספציפיות שלא כולם מכירים.

עצתי לך היא לצלם עוד כמה סרטונים מקרוב בזוויות שונות ולהעלות את השאלה שלך כאן

https://www.jeepkj.com/forums/kj-general-discussion.196/

כמו בכל מקום, גם כאן תקבל כמה תשובות לא הכי מדויקות, אבל כאן יושבים גם חבר'ה שבניגוד אלי ואלינו בכללי, בנו ליברטים שעושים פעמיים בשנה את הרוביקון וגם ליברטים לדראג (מנוע LS נכנס, למקרה שתהית). תסביר להם בדיוק מה הבעיה, אל תתקמצן בסרטונים. סביר להניח שתקבל תשובות מדויקות יותר מכמה אלפי בעלי ליברטי אמריקאים משניים ורבע בעלי ליברטי ישראלים.

ehudzeelim
21-08-21, 16:26
לא הבנתי למה צריך שטח כדי לפחות לאתר את מקור הרעש
שים את האוטו על ליפט
שלב הילוך ב-low (גלגלים באוויר)
לחץ ברקס חזק ותן גז בהדרגה ותקשיב טוב מתחת לאוטו.

liron.s
21-08-21, 19:35
לפי מה שאתה מתאר החלפת את כל רכבת הנע מהטרנספר עד הגלגלים ודבר לא השתנה.

ראית שהחליפו במו עיניך או רק לפי החשבונית?
לא ממש עושה שכל האבחון הזה. הבום הזה לדעתי מספיק חזק בשביל שמכונאי סביר ומעלה יעלה עליו ויאבחן את התקלה מהר.


בהנחה שאתה מהמרכז נסה אולי את
אורן מערכות יבנה
אודי מזרחי רחובות
ארז 4x4 חולון
מוסך אינדורו פרדס חנה

הייתי ממליץ על שרפי לפי מה ששמעתי עד הסיפור שלך.

הכל הוחלף בוודאות,אני הבאתי את החלקים.

- - - Updated - - -


לא הבנתי למה צריך שטח כדי לפחות לאתר את מקור הרעש
שים את האוטו על ליפט
שלב הילוך ב-low (גלגלים באוויר)
לחץ ברקס חזק ותן גז בהדרגה ותקשיב טוב מתחת לאוטו.

תודה אנסה.

- - - Updated - - -


שמע..........זה נדיר שאני מפנה החוצה ואני יודע שזה לא הכי בסדר בעולם- אבל אני בהחלט מבין כמה זה זין כשיש לך בעיה שאין לה פתרון למרות שזה מרגיש מתחת לאף שלך. אני גם מתבאס בשבילך כי זה לא בדיוק רנגלר, כולם כולל אותי יכולים להגיד לך מה לעשות "בערך" כי בתכלס לליברטי יש מחלות ספציפיות. אתה גם רואה-כולם נותנים לך תשובות מאוד נכונות, בועז מדייק בכל סימפטום שהוא אומר- אבל בסופו של יום זה ליברטי ויש לו מחלות מאוד ספציפיות שלא כולם מכירים.

עצתי לך היא לצלם עוד כמה סרטונים מקרוב בזוויות שונות ולהעלות את השאלה שלך כאן

https://www.jeepkj.com/forums/kj-general-discussion.196/

כמו בכל מקום, גם כאן תקבל כמה תשובות לא הכי מדויקות, אבל כאן יושבים גם חבר'ה שבניגוד אלי ואלינו בכללי, בנו ליברטים שעושים פעמיים בשנה את הרוביקון וגם ליברטים לדראג (מנוע LS נכנס, למקרה שתהית). תסביר להם בדיוק מה הבעיה, אל תתקמצן בסרטונים. סביר להניח שתקבל תשובות מדויקות יותר מכמה אלפי בעלי ליברטי אמריקאים משניים ורבע בעלי ליברטי ישראלים.

תודה על העצה תומר ועל העזרה כמובן,לא מובן מאליו,אנסה שם את מזלי,בכל מקרה ירדתי עכשיו למטה שילבתי לואו ולאחר מכן ירדתי מתחת לרכב כדי לוודא שהבורר מצבים שיושב על הטרנספר באמת נמצא עד הסוף במצב low.

boaz avrahami
21-08-21, 20:07
לא ענית מי המוסך ואין לי שום אינדיקציה על המהימנות שלו.
זה שהבאת את החלקים לא מבטיח שהם גם הותקנו.
אגב, קיבלת את החלקים הישנים ביד?

liron.s
21-08-21, 22:32
זוויות הציריה קצת מטרידות

http://www.up2me.co.il/imgs/70809788.jpg

hadtomer
22-08-21, 11:35
נכון מאוד.

יש מצב שהציריה קופצת לך החוצה. זה קרה גם לי פעם לפני שטיפלתי בזוויות הציריות. אבל זה לא יכול להסביר בשום צורה איך היא חוזרת למקום. כשאתה משלב LOW יש לך תנועה מסוימת של כל מערכת ההינע-אבל לא דבר כזה.

בכל מקרה, זה לא הליברטי הראשון שמוגבה עם קפיצי HD של דובינסון ואני מניח שגם TOP PLATE מעל הקפיץ. זה בהחלט מותח את העיניינים שם עד קצה היכולת והזרוע JBA ממש. ממש. ממש. לא צריכה להיות כל כך קרובה לקפיץ (אתה יכול לעשות פליפ לבולג'וינט של הזרוע, כלומר להתקין אותו מתחת. ויש לזה גם ספייסר. אבל כאמור זה לא הליברטי הראשון שמגביהים ככה ואני לא מכיר אנשים שהגביהו עם הדובינסון שחווים כזו בעיה. אני אישית לא עם הדובינסון כי לעניות דעתי הם קשים מאוד, על אחת כמה וכמה מה שמיובא לישראל בלי להסביר לאנשים שזה קפיץ של ליברטי דיזל- כלומר אתה מרוויח כמה כמה סנטימטר בגובה אבל משלם בנוחות. אני מוגבה באופן שונה (וגם יותר גבוה) ואני ביצעתי הנמכה של התת שלדה ביחד עם ציריות שונות.

אגב אני שוב שואל- למה לא לתת קפיצה למיכאל שרפי? אנחנו יכולים לתת לך עצות שאינן מדויקות ואולי בכלל לא פוגעות בבעיה- ומיכאל שכבר ביצע מאות אבחוני בעיות בליברטים יוכל לתת לך פתרון תוך יומיים.

hadtomer
22-08-21, 11:41
אגב- פחות רלוונטי לעיניין הדפיקה אבל אתה גם עם לינקים לאנטירול באורך מקורי- וגם הברגים של כיוון הפרונט ממש ממש על קצה המהלך. אני מניח שזה מייצר נסיעה ממש קופצנית. הכל מתוח לאללה.

זו הבעיה עם כל הקיטים האלה שלא בדיוק מתאימים לרכב ודוחפים בקומבינה. קח קפיץ דיזל, מה כבר יכול לקרות? ואז זה מה שקורה.

אתה יכול לראות כאן בתמונות איך זה נראה עם מזלג ארוך- ולינק ארוך יותר לאנטירולבאר. זה צולם לפני הנמכת תת שלדה וגם ציריות CUT DOWN. הנמכת השלדה החזירה הכול לשפיות.

ועוד בעיה - הכי דפוקה - כשאתה נותן זווית מטורפת לציריות - מסרק ההגה נשבר- התושבת שלךו נגזרת. זה נזק שיקרה לך בשלב זה או אחר. הנה בתמונה המסרק המחוזק

134922134923

liron.s
23-08-21, 09:28
נכון מאוד.

יש מצב שהציריה קופצת לך החוצה. זה קרה גם לי פעם לפני שטיפלתי בזוויות הציריות. אבל זה לא יכול להסביר בשום צורה איך היא חוזרת למקום. כשאתה משלב LOW יש לך תנועה מסוימת של כל מערכת ההינע-אבל לא דבר כזה.

בכל מקרה, זה לא הליברטי הראשון שמוגבה עם קפיצי HD של דובינסון ואני מניח שגם TOP PLATE מעל הקפיץ. זה בהחלט מותח את העיניינים שם עד קצה היכולת והזרוע JBA ממש. ממש. ממש. לא צריכה להיות כל כך קרובה לקפיץ (אתה יכול לעשות פליפ לבולג'וינט של הזרוע, כלומר להתקין אותו מתחת. ויש לזה גם ספייסר. אבל כאמור זה לא הליברטי הראשון שמגביהים ככה ואני לא מכיר אנשים שהגביהו עם הדובינסון שחווים כזו בעיה. אני אישית לא עם הדובינסון כי לעניות דעתי הם קשים מאוד, על אחת כמה וכמה מה שמיובא לישראל בלי להסביר לאנשים שזה קפיץ של ליברטי דיזל- כלומר אתה מרוויח כמה כמה סנטימטר בגובה אבל משלם בנוחות. אני מוגבה באופן שונה (וגם יותר גבוה) ואני ביצעתי הנמכה של התת שלדה ביחד עם ציריות שונות.

אגב אני שוב שואל- למה לא לתת קפיצה למיכאל שרפי? אנחנו יכולים לתת לך עצות שאינן מדויקות ואולי בכלל לא פוגעות בבעיה- ומיכאל שכבר ביצע מאות אבחוני בעיות בליברטים יוכל לתת לך פתרון תוך יומיים.

תודה תומר,אני מוגבה בסט של לוולס האוסטרלי 2.5HD
האוטו אכן קשה קצת
האוטו מטופל אצל מיכאל האלוף אבל אני אוהב להפעיל את הראש לבד ולא להטריד אותו על כל דבר,גם בפורום kj discussion
רשמו שזה תסמינים של תושבת\כבל\בושינג בתיבת העברה...הם גם אומרים שהתושבת של הכבל נועדה למתוח את הכבל בצורה הנכונה ובזווית הנכונה כדי להחזיק את מצב הLOW לדוגמא בזמן עומסים (הצלבות,עליות וכו) ואם הבושינג חלש או התושבת לא יושבת כמו שצריך הבורר מצבים שעל הטרנספר עצמו עלול לקפוץ בזמן עומסים ולגרום לבעיה הזו.
לגבי הפליפ של הבולגוינט אני מכיר את העסק אך לא נתקלתי בבעלי ליברטי שעשו זאת כאן,שווה לחקור!
וכנראה שגם שווה לעשות הנמכת סרן בגלל זווית הציריה-מה שגם לא מסתדר לי שהיא "קופצת" מאחר ולא הייתה בעיה כזו במשך שנתיים שנסעתי על ההגבהה הזו אז מה השתנה עכשיו?

- - - Updated - - -


אגב- פחות רלוונטי לעיניין הדפיקה אבל אתה גם עם לינקים לאנטירול באורך מקורי- וגם הברגים של כיוון הפרונט ממש ממש על קצה המהלך. אני מניח שזה מייצר נסיעה ממש קופצנית. הכל מתוח לאללה.

זו הבעיה עם כל הקיטים האלה שלא בדיוק מתאימים לרכב ודוחפים בקומבינה. קח קפיץ דיזל, מה כבר יכול לקרות? ואז זה מה שקורה.

אתה יכול לראות כאן בתמונות איך זה נראה עם מזלג ארוך- ולינק ארוך יותר לאנטירולבאר. זה צולם לפני הנמכת תת שלדה וגם ציריות CUT DOWN. הנמכת השלדה החזירה הכול לשפיות.

ועוד בעיה - הכי דפוקה - כשאתה נותן זווית מטורפת לציריות - מסרק ההגה נשבר- התושבת שלךו נגזרת. זה נזק שיקרה לך בשלב זה או אחר. הנה בתמונה המסרק המחוזק

134922134923

תודה כל כל הטיפים!איזה מוט קישור זה?נכנס ללא התאמות?

boaz avrahami
23-08-21, 09:40
הייתי מקבל את הטענה של קפיצת הידית אם הטרנספר היה קופץ לניוטרל.
בטרנספר 242 היציאה ממצב low למעלה עוברת דרך ניוטרל.
תסב את תשומת לב היועצים.
תבדוק גם פיזית על ידי הזזת הידית והחזרה למצב. האם זה פותר את הבעיה.
לחילופין אחוז בידית ותרגיש אם בעזרת הלחץ אתה מונע את הבעיה.

הקפיצה שבסרטון היא למצב 2x4 ולכן אני מפקפק.
מצד שני הדפיקה נשמעת מאוד כמו קפיצת טרנספר.

זה קשה לאבחן בהתכתבות.

liron.s
23-08-21, 12:36
הייתי מקבל את הטענה של קפיצת הידית אם הטרנספר היה קופץ לניוטרל.
בטרנספר 242 היציאה ממצב low למעלה עוברת דרך ניוטרל.
תסב את תשומת לב היועצים.
תבדוק גם פיזית על ידי הזזת הידית והחזרה למצב. האם זה פותר את הבעיה.
לחילופין אחוז בידית ותרגיש אם בעזרת הלחץ אתה מונע את הבעיה.

הקפיצה שבסרטון היא למצב 2x4 ולכן אני מפקפק.
מצד שני הדפיקה נשמעת מאוד כמו קפיצת טרנספר.

זה קשה לאבחן בהתכתבות.

גם לי זה היה נשמע מאוד מוזר,הרי הכבל אמור להעביר את הידית למצב הרלוונטי לבחירתך! לא נשמע הגיוני שהוא אמור להחזיק אותו בכוח כדי שלא יקפוץ אחורה וגם אם כן הוא לא היה חוזר לבד.
יכול לספר שאתמול שיחקתי עם התושבת של הכבל-במוסך שבו החלפתי את הטרנספר (לא אצל שרפי) החליטו להרחיב את החורים ולהפוך אותם לאובלים כדי להזיז את התושבת קדימה (מאחר והטרנספר מהפירוק היה של שנת 2003 ולא שנת 2006 כמו אצלי הבורר מצבים שעל הטרנספר קצר בכמה ס"מ-בסוף החלפנו בינהם-אך מפאת הספק אחליף גם את התושבת הזו למקורית ללא קומבינות של מוסכים ארצישראלים.

boaz avrahami
23-08-21, 12:44
הידית לא מחזיקה את הטרנספר במקום אבל אם המנגנון לא מכוון נכון והידית לא משלבת אותו עד לסוף המהלך אז הוא יקפוץ תחת לחץ.

יש לי הרושם שאתה לא עובד מסודר ולא ממש מקשיב לכל מה שנרשם כאן ובנוסף בחרת לעבוד עם מכונאי שגם הוא מגשש את דרכו במקום ללכת לבעל מקצוע שמבין מה הוא עושה.
זה בסדר גמור אבל תתיחס למשחקים שלך ושל המכונאי הזה כאל שכר לימוד ולא במפח נפש.
אם לא תצליחו לפתור את זה בעצמכם ותרים ידים אז תלך למכונאי מקצועי בתחום.
מכונאי מקצועי יסגור לך את העניין חיש קל ככול הנראה וגם יקח יותר כסף מאחד מתלמד.

לגבי לא מקשיב - שים לב למצבים של הטרנספר.
אם הוא קופץ ממצב 4x4L המצב מעליו זה N .
כשאצלך יש דפיקה אתה עובד ממצב 4x4L למצב 2x4 כלשהו. לאן נעלם הניוטרל שאליו היה אמור לקפוץ?
מה מרגישים בידית הטרנספר כאשר הדפיקה מתרחשת?

אם אתה רוצה עזרה לפתור את זה אז לכל הפחות תשתף פעולה עם החברים שמנסים לעזור ,תענה על שאלות ותתחיל לעבוד לוגית.

raanan
24-08-21, 12:33
יש קווי דמיון לשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120263-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98%D7% 99) והמשכו בשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120525-%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98%D7% 99)

בדוק עם ששון, בטוח יש לו תובנות בנושא.

רענן

hadtomer
26-08-21, 16:45
לגבי הפליפ של הבולגוינט אני מכיר את העסק אך לא נתקלתי בבעלי ליברטי שעשו זאת כאן,שווה לחקור!

- - - Updated - - -


תודה כל כל הטיפים!איזה מוט קישור זה?נכנס ללא התאמות?

אז הנה, נתקלת, נעים מאוד. תומר.

מוט הקישור- זה מוט קישור של JBA. זה לא מוט של דגם אחר שהותאם לליברטי אלא מוט ארוך שהוא חלק מקיט הגבהה מסודר. הוא לא זקוק לשום התאמות כי זה מוט קישור שמיועד לליברטי. (ר ערך למכור לאנשים קיט של דיזל ולומר להם שזה אחלה כי זה יתן להם גובה מטורף, בלי לטפל בשום דבר אחר, וזה סתם מבאס כי זה רכב עם פרונט שעשוי מנייר טואלט ונזלת. רוב הקיטים האוסטרלים לליברטי מגיעים בכמה דירוגי עומס. לאולדמן יש ארבעה, לדובינסון ולאוולס יש נדמה לי שניים, אז מוכרים כאן את הHD שמיועד או לדיזל או לרכב עמוס במאות קילוגרמים, זה סתם יוצר נזק ברכב שתכלס אין לו שלדת סולם אפילו).

מעבר לכך, בועז צודק בכל מילה. במיוחד לגבי ללכת למוסך שעושה עליך ניסויים.

liron.s
01-09-21, 00:19
שמח לספר שהבעיה נפתרה,טרנספר הוחלף.

- - - Updated - - -


אז הנה, נתקלת, נעים מאוד. תומר.

מוט הקישור- זה מוט קישור של JBA. זה לא מוט של דגם אחר שהותאם לליברטי אלא מוט ארוך שהוא חלק מקיט הגבהה מסודר. הוא לא זקוק לשום התאמות כי זה מוט קישור שמיועד לליברטי. (ר ערך למכור לאנשים קיט של דיזל ולומר להם שזה אחלה כי זה יתן להם גובה מטורף, בלי לטפל בשום דבר אחר, וזה סתם מבאס כי זה רכב עם פרונט שעשוי מנייר טואלט ונזלת. רוב הקיטים האוסטרלים לליברטי מגיעים בכמה דירוגי עומס. לאולדמן יש ארבעה, לדובינסון ולאוולס יש נדמה לי שניים, אז מוכרים כאן את הHD שמיועד או לדיזל או לרכב עמוס במאות קילוגרמים, זה סתם יוצר נזק ברכב שתכלס אין לו שלדת סולם אפילו).

מעבר לכך, בועז צודק בכל מילה. במיוחד לגבי ללכת למוסך שעושה עליך ניסויים.

נקרא לזה שכר לימוד,ההגבהה הותקנה שרכשתי את הרכב,ברכב הבא בטוח שאחקור יותר לגבי הנושא.

boaz avrahami
01-09-21, 07:38
במילים אחרות, לא החליפו לך את הטרנספר בפעם הקודמת?

אני מקווה שהפקת לקחים מההרפתקא הזו. ממליץ לך לחזור לקרוא את השרשור מההתחלה.

erezgur
01-09-21, 10:35
במילים אחרות, לא החליפו לך את הטרנספר בפעם הקודמת?
.

לפי ההודעה הפותחת כן החליפו לו



הוחלף טרנספר,הוחלף סרן -....
...
על פניו נשמע שהטרנספר ששמתי לא תקין אבל לא מסתדר לי המכה בסיבוב ההגה במצב low עם תקלה בטרנספר...

אולי שמו משומש שאינו תקין?

נשלח מהנייד

איל מ
01-09-21, 10:51
דילמה קלאסית של מ"פירוק" לעומת לשפץ. אמרה אמא של פורצט גאמפ: החיים הם קופסה של שוקולדים, אינך יודע איזו תיבת פנדורה אתה הולך לקבל... (טוב, אולי תיבלתי את זה במעט פסימיות מזרח תיכונית).

liron.s
07-09-21, 20:51
דילמה קלאסית של מ"פירוק" לעומת לשפץ. אמרה אמא של פורצט גאמפ: החיים הם קופסה של שוקולדים, אינך יודע איזו תיבת פנדורה אתה הולך לקבל... (טוב, אולי תיבלתי את זה במעט פסימיות מזרח תיכונית).

הטרנספר ששמתי עכשיו נפתח ונבדק,החזיק יום אחד...או שיש לי מזל ממש רע או שהטרנספרים האלו זבלה.

ehudzeelim
07-09-21, 21:30
הטרנספר לא זבלה,
גם לא מדובר במזל..
סתם ירייה באפלה: האם יכול להיות שיחסי ההעברה בסרן הקדמי (שכתבת בפתיחת השרשור שהוחלף) שונים בטעות מהסרן האחורי?

boaz avrahami
07-09-21, 22:58
הטרנספר ששמתי עכשיו נפתח ונבדק,החזיק יום אחד...או שיש לי מזל ממש רע או שהטרנספרים האלו זבלה.


אתה מדבר על השני או על השלישי?
אני קצת הלכתי לאיבוד בסיפור הזה.

asafk
08-09-21, 12:33
תעזרו לי קצת כי אני לא שולט בליברטי. איזה טרנספר יש שם?
242? 4 מצבים,?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

liron.s
08-09-21, 12:44
אתה מדבר על השני או על השלישי?
אני קצת הלכתי לאיבוד בסיפור הזה.

השלישי

- - - Updated - - -


תעזרו לי קצת כי אני לא שולט בליברטי. איזה טרנספר יש שם?
242? 4 מצבים,?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

242j
5 מצבים

asafk
08-09-21, 15:55
א. אני מקווה ששמרת בצד את שתי התיבות שירדו ובכלל את כל החלקים.
ב. התיבה הזו טובה ואמינה. מהטובות ביותר שיש לג'יפים.
ג. נתקלתי בעבר במסגרת כמה מהחברים כאן שעשו הסבה לתיבה הזו בגראנד ישן - היו בתחילת הדרך עניינים של כיוונון מנגנון הידית והמשלב שגרמו ליציאה משילוב. אני חושב שכבר כתבו לך את זה בתור בעיה אפשרית. האבחון שאני מציע - בלי שאני מכיר מקרוב את הגחון של ליברטי - לנתק לחלוטין את מנגנון השילוב ולשלב ישירות על התיבה באופן שאתה בטוח בשילוב. אני מניח שזה אפשרי כי בג'יפים אחרים זה אפשרי..... אם הבעיה נעלמת מצאת את הכיוון.
ד. מקרים של תיבות כאלו שקפצו - ראיתי מעטים וזה היה בגירסה אחרת של התיבה הזו - ברכב 'קצת' יותר כבד ובמצב של מודולציה לא זהירה שמסחררת גלגלי 37"..... בקיצור ממש לא המקרה הזה. אבל בכל זאת הסימפטומים שלך ממש מרגישים כמו שרשרת שקופצת אז לשם הסקרנות אני מציע לך לפתוח את התיבה הקודמת - מספיק להפריד את שני חלקיה כדי לראות את השרשרת. זו עבודה לא מסובכת מדי ובמצב בו אתה נמצא אני חושב שהגעת לרגע שבו אתה סומך רק על עצמך. אז תשיג מדריך טוב ותפתח לה ת'צורה. ונראה מה הולך בפנים.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

liron.s
08-09-21, 16:16
א. אני מקווה ששמרת בצד את שתי התיבות שירדו ובכלל את כל החלקים.
ב. התיבה הזו טובה ואמינה. מהטובות ביותר שיש לג'יפים.
ג. נתקלתי בעבר במסגרת כמה מהחברים כאן שעשו הסבה לתיבה הזו בגראנד ישן - היו בתחילת הדרך עניינים של כיוונון מנגנון הידית והמשלב שגרמו ליציאה משילוב. אני חושב שכבר כתבו לך את זה בתור בעיה אפשרית. האבחון שאני מציע - בלי שאני מכיר מקרוב את הגחון של ליברטי - לנתק לחלוטין את מנגנון השילוב ולשלב ישירות על התיבה באופן שאתה בטוח בשילוב. אני מניח שזה אפשרי כי בג'יפים אחרים זה אפשרי..... אם הבעיה נעלמת מצאת את הכיוון.
ד. מקרים של תיבות כאלו שקפצו - ראיתי מעטים וזה היה בגירסה אחרת של התיבה הזו - ברכב 'קצת' יותר כבד ובמצב של מודולציה לא זהירה שמסחררת גלגלי 37"..... בקיצור ממש לא המקרה הזה. אבל בכל זאת הסימפטומים שלך ממש מרגישים כמו שרשרת שקופצת אז לשם הסקרנות אני מציע לך לפתוח את התיבה הקודמת - מספיק להפריד את שני חלקיה כדי לראות את השרשרת. זו עבודה לא מסובכת מדי ובמצב בו אתה נמצא אני חושב שהגעת לרגע שבו אתה סומך רק על עצמך. אז תשיג מדריך טוב ותפתח לה ת'צורה. ונראה מה הולך בפנים.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לפי הכמות של האנשים שקונים תיבות כאלו במועדון אצלנו זה לא כזה חריג 😃החלפתי אתמול את הכבל,ידית ובושינג,אולי מאוחר מדי.
את הטריק של להוציא את הידית ולשלב ביד עשיתי ...יש רעשים והגלגלים הקדמיים לא בלופ..
תודה רבה

asafk
08-09-21, 16:21
זו תיבה חלשה יותר מבחינת עומס - מהתיבות ה'פשוטות'. אבל גם בגראנד היא נחשבת מועדפת. כולל במשופרים.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
08-09-21, 16:54
אסף, קפיצה מ low מעבירה את התיבה לניוטרל.
אצל פות״ש הקפיצה משאירה אותו עם הנעה אחורית בעוד שהקדמית דופקת.

2x4 full time
4x4 part time H
4x4 full time H
N
4x4 part time L

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210908/76b7d6894280c748016e1f6b2a50f8fb.jpg



1. אם התיבות הקודמות נשברו אז או שיחסי ההעברה שונים בין הקדימי לאחורי או שהדפרנציאל הקדמי דפוק וגרם לתיבה להישבר.

2. אם הקודמות לא נשברו בפנים אז הבעיה בדפרנציאל הקדמי.

אני מהמר שאין בעיה במנופי/ כבל ההעברה מהידית לטרנספר.

אני מסייג את דברי שנכתבו רק על סמך המידע שנרשם פה בשרשור ובסרטונים שראיתי.
בכל זאת יש דברים שצריך לאבחן על האוטו.

אמנם ה 242 לא משורינת כמו ה 231 אבל עדיין מדובר בתיבה חסונה. בטח בשימוש רגיל כשלך.

אני עם תיבה כזו בגראנד ZJ.
רכב כבד וחזק בהרבה משלך.

נ.ב.-

מה כוונתך הגלגלים הקדמיים לא בלופ?

שאלה- יש לך נעילה אחורית?
אם כן איזו?
מי התקין ומתי?

asafk
08-09-21, 17:10
יש שם משהו מוזר - בדיוק בגלל מה שכתבת בועז.
ולכן אני די בטוח שהבעיה לא בתיבה למרות שמהצד זה נראה ככה. ואחרי שילוב בלי המנגנון שהבעיה נשארת אז בכלל.
יכול להיות שהדיפ' הקדמי נותן לשיניים של הצירייה לצאת מהמקום?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

liron.s
08-09-21, 22:33
אסף, קפיצה מ low מעבירה את התיבה לניוטרל.
אצל פות״ש הקפיצה משאירה אותו עם הנעה אחורית בעוד שהקדמית דופקת.

2x4 full time
4x4 part time H
4x4 full time H
N
4x4 part time L

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210908/76b7d6894280c748016e1f6b2a50f8fb.jpg



1. אם התיבות הקודמות נשברו אז או שיחסי ההעברה שונים בין הקדימי לאחורי או שהדפרנציאל הקדמי דפוק וגרם לתיבה להישבר.

2. אם הקודמות לא נשברו בפנים אז הבעיה בדפרנציאל הקדמי.

אני מהמר שאין בעיה במנופי/ כבל ההעברה מהידית לטרנספר.

אני מסייג את דברי שנכתבו רק על סמך המידע שנרשם פה בשרשור ובסרטונים שראיתי.
בכל זאת יש דברים שצריך לאבחן על האוטו.

אמנם ה 242 לא משורינת כמו ה 231 אבל עדיין מדובר בתיבה חסונה. בטח בשימוש רגיל כשלך.

אני עם תיבה כזו בגראנד ZJ.
רכב כבד וחזק בהרבה משלך.

נ.ב.-

מה כוונתך הגלגלים הקדמיים לא בלופ?

שאלה- יש לך נעילה אחורית?
אם כן איזו?
מי התקין ומתי?


גם דיפ קדמי הוחלף ..כמעט בטוח שפירטתי.
אני רוצה להאמין שהשבר בדיפרנציאל גרם לראשון המקורי שלי להדפק
הטרנספר שהוחלף בפעם הראשונה נדפק להשערתי בגלל הרכבה לא נכונה של הכבל והתושבת שלו מה שגרם לשחיקת גלגלי השינים.
הטרנספר שהוחלף לאחרונה ועדיין מורכב על האוטו עבד מצוין ופתר לגמרי את הבעיה ליום טיול אחד ולאחר מכן הבעיה חזרה
הסרן שהוחלף קדימה עם יחסים 3.73 כמו האחורי.
אין לי נעילה אחורית
הטרנספר הראשון היה מפורק לגמרי
השני רק גלגל שינים טחון קצת..לדבריו של פותח התיבה אם הקפיץ של המזלג חלש עלולה להתרחש קפיצה מלואו להנעה אחורית,זה קורה גם ב part time
יכול לעלות יפה עליה ובעליה הבא לדפוק ואז הדרישאפט הקדמי לא מסתובב כלל

- - - Updated - - -


יש שם משהו מוזר - בדיוק בגלל מה שכתבת בועז.
ולכן אני די בטוח שהבעיה לא בתיבה למרות שמהצד זה נראה ככה. ואחרי שילוב בלי המנגנון שהבעיה נשארת אז בכלל.
יכול להיות שהדיפ' הקדמי נותן לשיניים של הצירייה לצאת מהמקום?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הציריות חדשות מקוריות...כבר לא יודע מה לחשוב

boaz avrahami
08-09-21, 22:49
הטרנספר הוא החוליה החלשה כנראה בשרשרת ההנע ולכן הוא זה שלרוב נטחן.

לא מתקבל על הדעת ששלושה טרנספרים נפרדים נטחנו אחרי כמה שעות שימוש.
זה לא מקרי וזה לא בגללם.

מישהו חייב להתעלם מכל הנחות העבודה הקודמות ולאבחן את שרשרת ההנע באופן מקצועי.

הכי נשמע לי הגיוני שיש הפרש יחס העברה בין קדמי לאחורי.
זה לא קשה או ארוך מדי לאבחון. אתה יכול לבד.

https://youtu.be/RNgjS5mHI0E

liron.s
08-09-21, 23:21
יש שם משהו מוזר - בדיוק בגלל מה שכתבת בועז.
ולכן אני די בטוח שהבעיה לא בתיבה למרות שמהצד זה נראה ככה. ואחרי שילוב בלי המנגנון שהבעיה נשארת אז בכלל.
יכול להיות שהדיפ' הקדמי נותן לשיניים של הצירייה לצאת מהמקום?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


הטרנספר הוא החוליה החלשה כנראה בשרשרת ההנע ולכן הוא זה שלרוב נטחן.

לא מתקבל על הדעת ששלושה טרנספרים נפרדים נטחנו אחרי כמה שעות שימוש.
זה לא מקרי וזה לא בגללם.

מישהו חייב להתעלם מכל הנחות העבודה הקודמות ולאבחן את שרשרת ההנע באופן מקצועי.

הכי נשמע לי הגיוני שיש הפרש יחס העברה בין קדמי לאחורי.
זה לא קשה או ארוך מדי לאבחון. אתה יכול לבד.

https://youtu.be/RNgjS5mHI0E

הטרנספר המקורי וזה שהחליף אותו נהרסו לפני שהוחלף הסרן הקדמי...אבל אבדוק בכל זאת!תודה על העזרה

ehudzeelim
09-09-21, 08:57
הכי נשמע לי הגיוני שיש הפרש יחס העברה בין קדמי לאחורי.
זה לא קשה או ארוך מדי לאבחון. אתה יכול לבד.

https://youtu.be/RNgjS5mHI0E[/QUOTE]

דרך פשוטה לבדוק אם יחסי ההעברה זהים קדימה אחורה: שים בהילוך low על ליפט (או אפילו להרים על ג'ק צד אחד של הרכב, אם אין נעילות) תן לגלגלים להסתובב. ספור כמה סיבובים עושה הקדמי וכמה האחורי באותו פרק זמן. אמור להיות זהה..

-->