PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה מוזרה - גיר וטרנספר לא יוצאים לניוטרל



yoni_0000
19-08-21, 00:56
אז ככה.. בקצרה, הרכב הוא סיקס בעל מנוע סופה בתהליכים להסבה לגיר NSG370 בעל 6 הילוכים.

הגיר והטרנספר למעלה, מלאים שמן, מניע, הגיר בניוטרל, הטרנספר בניוטרל, דרייבשאפטים לא מחוברים, והיוק בטרנספר מסתובב כאילו אין מחר.. ולא מסתובב לאט ברמה שאפשר לעצור אותו עם הידיים. ברגע שמכניסים הילוך בגיר ומשחררים קלאץ' הרכב נכבה, כנ"ל בטרנספר שמשלבים לHIGH או LOW, אפילו אם הגיר בניוטרל, הרכב נכבה. כל ההילוכים נכנסים חוץ מהילוך חמישי.

העובדות:

הגיר חדש לגמריי (הוצאתי ממנו את השמן שימור המקורי) ומילאתי בשמן היעודי של מופאר.
הקלאץ' וגלגל תנופה חדשים לגמריי.
המיסב להילוך ישיר בתוך הקראנק הורכב.
הקלאץ' מפריד טוב (כשלוחצים הסיבוב נפסק).
הטרנספר עם מתאם של ADVANCE ADAPTORS יעודי לקלוקינג ובבירור איתם מתאים לגיר הנ"ל.
טובים ורבים עשו לפניי את ההסבה הזו, הגיר אמור להיכנס בלי התאמות מיוחדות וכל החלקים מסביב מתאימים במאה אחוז.

השערות לכיוון הבעיה:

במהלך הפירוק הוצאתי את השיפטר של הגיר לטובת קלות בהתקנה ויש סיכויי שאיכשהו אחד המשלבים נכנס להילוך בלי הידית. כאילו שהילוך חמישי משולב ללא קשר למצב הידית וכאשר משלבים הילוך אחר נוצרת התנגדות פנימית שלא מאפשרת לגיר להסתובב. פירקתי את השיפטר ושיחקתי עם המזלגות בעזרת מברג כשעה טובה... אין שום שינוי.

עוד השערה שעלתה היא שמשום מה ההילוך ישיר נכנס בלחץ כנגד הקראנק, מה שלוחץ את הבפנוכו של הגיר ונועל אותו על הילוך. ניסיתי לשחרר את ההברגות של הגיר לבלוק על מנת ליצור חופש ביניהם.. ללא הועיל.

ההשערה הכי מבוססת שיצאה לי עד כה היא שהטרנספר לוחץ את ציר הזכר של הגיר ועושה את מה שפירטתי בסעיף הקודם רק לכיוון השני, וזה יכול להסביר מדוע ההתנגדות קיימת אם הגיר או הטרנספר לא בניוטרל. השלב הבא מבחינתי הוא לשחרר קצת את הברגים בין הגיר לטרנספר ולראות אם יש שינוי.. אעדכן.

בכל מקרה, אשמח לשמוע אם יש למישהו כיוונים נוספים לחקור.. רק אבקש להשאיר את הדיון ענייני בנושא התקלה.... למה וכמה תשמרו לסוף.

תודה

asafk
19-08-21, 20:29
תתחיל בהסרת הטרנספר. תבדוק אם הגיר עדיין משולב. לפי מה שתיארת התשובה תהיה כן.
(לא חייבים להניע בשביל זה)
אחרי זה אתה צריך לשלב להילוך שני להוציא את השיפטר ולוודא שהמשלבים במקום הנכון בשביל הילוך שני. למה שני? כי ברוב הגירים זה ההילוך שהכי קל לוודא שהוא זה שמשולב. בגלל שאני לא מכיר את הגיר הספציפי - אני מניח שגם כאן זה המקרה אבל תבדוק.

מה שמפריע לא זה לא השילוב כשאתה בניוטרל אלא הדימום. לכן אני חושב שהגיר 'נעול' במצב הזה - בפשטות זה אומר שמשולבים סינכרונים שלא אמורים להיות משולבים יחד למשל שני גג"שים על אותם שני צירים שנותנים יחסי העברה שונים.
אם יש לך חתך של הגיר אפשר לנסות לזהות באילו קומבינציות זה אפשרי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

yoni_0000
20-08-21, 14:26
תודה אסף.

אוקיי, אז פתחתי את הברגים של הטרנספר והזזתי אותו קצת אחורה, ונמצא המקור לבעיה - כמו שחשבתי, הידוק הברגים של הטרנספר דחף את הציר של הגיר בלחץ וזה מה שיצר את הבעיה. ברגע שהפרדתי והנעתי הכל חזר לעבוד חלק, בכל המצבים של הגיר ושל הטרנספר.
הורדתי את הטרנספר לרצפה ומדדתי את האורכים של הצירים.. הציר יציאה של הגיר ארוך ב1.5 מ"מ ממה שהנקבה של הטרנספר יכולה להכיל.

ועכשיו ניגש לפתרונות האפשריים מהפשוט אל הקשה:

1. להוסיף שייבות על הגוז'ונים של הטרנספר, מה שייצור רווח בין הטרנספר לגיר. החיסרון הוא הרווח שישאיר מקום לג'יפה להיכנס פנימה.
2. להכניס את הגיר להילוך שישי, להניע ולשייף 2-3 מ"מ מהציר של הגיר.
3. להכין בחיתוך לייזר טבעת בעובי 3 מ"מ עם המעגל חלוקה של החורים ולסגור שיפצה על הרווח. בעצם סוג של תוספת למתאם של ADVANCE ADAPTERS.

מה דעתכם?

GodsFather
20-08-21, 14:48
אופציה 3 נשמעת כמו הכי מקצועית לטיפול...

אבל אני לא מומחה בתחום

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב42
20-08-21, 14:48
אני הייתי מקצר את הציר. נראה לי הכי פשוט וטיפש ...

asafk
20-08-21, 15:24
ספייסר חתוך בלייזר קל להכין זול ויהיה פתרון נכון.
ואל תשכח לשלוח עדכון ל AA שיידעו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוני אורבך
20-08-21, 18:26
ציר של גיר הוא מוקשה, יהיה לך קשה לחתוך אותו.\קשה אבל בהחלט אפשרי.
האם כדאי לעשות זאת?
אתה מקלקל את ההקשיה המקורית של הציר.
היות וזה רק בקצה, יש מצב שלא תהיה בעיה.

אם אתה יכול להתאפק נראה לי שהכי בטוח הוא אכן לעשות לוחית תוספת

נדב ש.
20-08-21, 20:55
תודה אסף.

אוקיי, אז פתחתי את הברגים של הטרנספר והזזתי אותו קצת אחורה, ונמצא המקור לבעיה - כמו שחשבתי, הידוק הברגים של הטרנספר דחף את הציר של הגיר בלחץ וזה מה שיצר את הבעיה. ברגע שהפרדתי והנעתי הכל חזר לעבוד חלק, בכל המצבים של הגיר ושל הטרנספר.
הורדתי את הטרנספר לרצפה ומדדתי את האורכים של הצירים.. הציר יציאה של הגיר ארוך ב1.5 מ"מ ממה שהנקבה של הטרנספר יכולה להכיל.

ועכשיו ניגש לפתרונות האפשריים מהפשוט אל הקשה:

1. להוסיף שייבות על הגוז'ונים של הטרנספר, מה שייצור רווח בין הטרנספר לגיר. החיסרון הוא הרווח שישאיר מקום לג'יפה להיכנס פנימה.
2. להכניס את הגיר להילוך שישי, להניע ולשייף 2-3 מ"מ מהציר של הגיר.
3. להכין בחיתוך לייזר טבעת בעובי 3 מ"מ עם המעגל חלוקה של החורים ולסגור שיפצה על הרווח. בעצם סוג של תוספת למתאם של ADVANCE ADAPTERS.

מה דעתכם?

לגבי 3, מה הקוטר שצריך שם?
אולי לא צריך חיתוך לייזר, חרט/כרסם יכול לייצר לך כזו כולל המעגל חלוקה עם הכלים המתאימים. שוב, תלוי בקוטר וחלוקה.

yoni_0000
21-08-21, 18:06
באזור ה25-30 ס"מ. בחיתוך לייזר זה לא אמור לעבור את ה200 שקלים ועשר דקות של המכונה כולל כיול. עיבוד שבבי יעלה הרבה יותר.

חנן-ג'יפולוג
22-08-21, 08:20
ליטוף אוהב עם דיסק 4.5

talw
22-08-21, 16:47
+1 ,
מנוע עובד , גיר בהילוך גבוה, דיסק יציב, כומו מנטקה.

yoni_0000
14-09-21, 19:13
מעגל חלוקה 6 חורים בין גיר לטרנספר של ג'יפ:

135353

מתאים לסיקס, סופה, yj, tj ,jk, אינדיאנים עם הטרנספרים part time ומאמין שגם jl.
דנה 300, np231, np241, ax-15, t-176, nsg370 ועוד.

135355

135356

135358

135357

135359

-->