yoni_0000
19-08-21, 00:56
אז ככה.. בקצרה, הרכב הוא סיקס בעל מנוע סופה בתהליכים להסבה לגיר NSG370 בעל 6 הילוכים.
הגיר והטרנספר למעלה, מלאים שמן, מניע, הגיר בניוטרל, הטרנספר בניוטרל, דרייבשאפטים לא מחוברים, והיוק בטרנספר מסתובב כאילו אין מחר.. ולא מסתובב לאט ברמה שאפשר לעצור אותו עם הידיים. ברגע שמכניסים הילוך בגיר ומשחררים קלאץ' הרכב נכבה, כנ"ל בטרנספר שמשלבים לHIGH או LOW, אפילו אם הגיר בניוטרל, הרכב נכבה. כל ההילוכים נכנסים חוץ מהילוך חמישי.
העובדות:
הגיר חדש לגמריי (הוצאתי ממנו את השמן שימור המקורי) ומילאתי בשמן היעודי של מופאר.
הקלאץ' וגלגל תנופה חדשים לגמריי.
המיסב להילוך ישיר בתוך הקראנק הורכב.
הקלאץ' מפריד טוב (כשלוחצים הסיבוב נפסק).
הטרנספר עם מתאם של ADVANCE ADAPTORS יעודי לקלוקינג ובבירור איתם מתאים לגיר הנ"ל.
טובים ורבים עשו לפניי את ההסבה הזו, הגיר אמור להיכנס בלי התאמות מיוחדות וכל החלקים מסביב מתאימים במאה אחוז.
השערות לכיוון הבעיה:
במהלך הפירוק הוצאתי את השיפטר של הגיר לטובת קלות בהתקנה ויש סיכויי שאיכשהו אחד המשלבים נכנס להילוך בלי הידית. כאילו שהילוך חמישי משולב ללא קשר למצב הידית וכאשר משלבים הילוך אחר נוצרת התנגדות פנימית שלא מאפשרת לגיר להסתובב. פירקתי את השיפטר ושיחקתי עם המזלגות בעזרת מברג כשעה טובה... אין שום שינוי.
עוד השערה שעלתה היא שמשום מה ההילוך ישיר נכנס בלחץ כנגד הקראנק, מה שלוחץ את הבפנוכו של הגיר ונועל אותו על הילוך. ניסיתי לשחרר את ההברגות של הגיר לבלוק על מנת ליצור חופש ביניהם.. ללא הועיל.
ההשערה הכי מבוססת שיצאה לי עד כה היא שהטרנספר לוחץ את ציר הזכר של הגיר ועושה את מה שפירטתי בסעיף הקודם רק לכיוון השני, וזה יכול להסביר מדוע ההתנגדות קיימת אם הגיר או הטרנספר לא בניוטרל. השלב הבא מבחינתי הוא לשחרר קצת את הברגים בין הגיר לטרנספר ולראות אם יש שינוי.. אעדכן.
בכל מקרה, אשמח לשמוע אם יש למישהו כיוונים נוספים לחקור.. רק אבקש להשאיר את הדיון ענייני בנושא התקלה.... למה וכמה תשמרו לסוף.
תודה
הגיר והטרנספר למעלה, מלאים שמן, מניע, הגיר בניוטרל, הטרנספר בניוטרל, דרייבשאפטים לא מחוברים, והיוק בטרנספר מסתובב כאילו אין מחר.. ולא מסתובב לאט ברמה שאפשר לעצור אותו עם הידיים. ברגע שמכניסים הילוך בגיר ומשחררים קלאץ' הרכב נכבה, כנ"ל בטרנספר שמשלבים לHIGH או LOW, אפילו אם הגיר בניוטרל, הרכב נכבה. כל ההילוכים נכנסים חוץ מהילוך חמישי.
העובדות:
הגיר חדש לגמריי (הוצאתי ממנו את השמן שימור המקורי) ומילאתי בשמן היעודי של מופאר.
הקלאץ' וגלגל תנופה חדשים לגמריי.
המיסב להילוך ישיר בתוך הקראנק הורכב.
הקלאץ' מפריד טוב (כשלוחצים הסיבוב נפסק).
הטרנספר עם מתאם של ADVANCE ADAPTORS יעודי לקלוקינג ובבירור איתם מתאים לגיר הנ"ל.
טובים ורבים עשו לפניי את ההסבה הזו, הגיר אמור להיכנס בלי התאמות מיוחדות וכל החלקים מסביב מתאימים במאה אחוז.
השערות לכיוון הבעיה:
במהלך הפירוק הוצאתי את השיפטר של הגיר לטובת קלות בהתקנה ויש סיכויי שאיכשהו אחד המשלבים נכנס להילוך בלי הידית. כאילו שהילוך חמישי משולב ללא קשר למצב הידית וכאשר משלבים הילוך אחר נוצרת התנגדות פנימית שלא מאפשרת לגיר להסתובב. פירקתי את השיפטר ושיחקתי עם המזלגות בעזרת מברג כשעה טובה... אין שום שינוי.
עוד השערה שעלתה היא שמשום מה ההילוך ישיר נכנס בלחץ כנגד הקראנק, מה שלוחץ את הבפנוכו של הגיר ונועל אותו על הילוך. ניסיתי לשחרר את ההברגות של הגיר לבלוק על מנת ליצור חופש ביניהם.. ללא הועיל.
ההשערה הכי מבוססת שיצאה לי עד כה היא שהטרנספר לוחץ את ציר הזכר של הגיר ועושה את מה שפירטתי בסעיף הקודם רק לכיוון השני, וזה יכול להסביר מדוע ההתנגדות קיימת אם הגיר או הטרנספר לא בניוטרל. השלב הבא מבחינתי הוא לשחרר קצת את הברגים בין הגיר לטרנספר ולראות אם יש שינוי.. אעדכן.
בכל מקרה, אשמח לשמוע אם יש למישהו כיוונים נוספים לחקור.. רק אבקש להשאיר את הדיון ענייני בנושא התקלה.... למה וכמה תשמרו לסוף.
תודה