צפייה בגרסה מלאה : התאמת מערכת הגה בתכנון רכב חדש
shlomiooster
19-08-21, 14:12
שלום חברים אני חבר חדש
אני מהנדס מכונות ומתכנן רכב שטח , אני זקוק להכוונתכם , ייתכן שחלק מהמושגים איתם אשתמש לא יהיו במילים המקצועיות
אני רוצה לדעת איפה אני יוכל למצוא מוטות הגה ( מוטות קרדן וגם האביזר אליו מתחבר ההגה)
אני כרגע עם מערכת הגה הידראולית של רכב שטח
מוט ההגה לא מתכוונן (לא טלסקופי ולא tilt)
איזה רכבי שטח קיימים אתם מכירים שיש להם מוטות הגה ( קרדן + אביזר מתכוונן שמתחבר להגה )
כזה שיכול להיות גם טלסקופי וגם ולבצע תנועה זויתית
אני מצרף פה תמונה של מה שאני צריך בגדול
https://www.fujikiko-group.com/en/product_steering_e.php
או
https://www.nexteer.com/columns-intermediate-shafts/
אם אתם מכירים מערכות היגוי של רכבים אחרים אפילו ( רכבי שטח בעיקר) שעונים על הדרישה של יכולת כוונון הגה
אשמח לפרטים על דגמי הרכבים
אשמח לכל קצה חוט
אם הנושא מתאים לפורום אחר תגידו לי ואפתח שם, תודה מראש
ברוך הבא, אתה בפורום הנכון.
לא נתת מספיק מידע, לכן כמה שאלות מכווינות ברשותך:
רכב השטח הזה שאתה בונה - מה גודלו (משקל, מידות כלליות, מידת גלגל)? זה בכיוון של ג'יפ, באגי, רייזר? יש הנעה לסרן הקדמי? אתה בונה שלדת צינורות מאפס או שמבוסס על שלדה של משהו קיים? כשאתה כותב "מערכת הגה הידראולית של רכב שטח" הכוונה למסרק או תיבת הגה עם זרוע פיטמן? מאיזה רכב המערכת הגיעה? אתה מחפש חלקים משומשים בזול או שיש תקציב לחלקים חדשים?
shlomiooster
19-08-21, 15:49
ברוך הבא, אתה בפורום הנכון.
לא נתת מספיק מידע, לכן כמה שאלות מכווינות ברשותך:
רכב השטח הזה שאתה בונה - מה גודלו (משקל, מידות כלליות, מידת גלגל)? זה בכיוון של ג'יפ, באגי, רייזר? יש הנעה לסרן הקדמי? אתה בונה שלדת צינורות מאפס או שמבוסס על שלדה של משהו קיים? כשאתה כותב "מערכת הגה הידראולית של רכב שטח" הכוונה למסרק או תיבת הגה עם זרוע פיטמן? מאיזה רכב המערכת הגיעה? אתה מחפש חלקים משומשים בזול או שיש תקציב לחלקים חדשים?
היי נמרוד תודה על המענה המהיר
בכיוון של גי'פ , רכבי שטח כבדים כן יש הנעה קדמית
בונה שלדה מ 0 אני יכול להכתיב גאומטריה
מדובר במסרק הגה
יש תקציב לחלקים חדשים. אבל כל דבר יתקבל בברכה , אין בעיית תקציב
כרגע יש מוט הגה וקרדנים קבועים ללא יכולת כונון , בסוף הקרדן אני מתחבר לבוכנת שמן ( הגה הידראולי ) ומשם למסרק הגה ( הידראולי גם)
חשוב שתהיה לי אופציה לבקרת זווית ההגוי הערכתי קוראים למערכת או לחיישן ECU אם אני לא טועה , שנותן לי מידע זווית ההגוי
באתרים ששלחתי למעלה בעיקר
https://www.nexteer.com/columns-intermediate-shafts/
יש את פסגת שאיפותיי , אבל לא ניתן להזמין מהם
אם הייתי מרכיב מערכת
הייתי בוחר במשהו כזה
https://www.nexteer.com/columns-intermediate-shafts/intermediate-shafts/
בנוסף עם
https://www.nexteer.com/columns-intermediate-shafts/manual-rake-telescope/
משהו שיכול לעשות את זה
https://www.toyotaguru.us/camry-repair/images/1832_684_903-telescopic-steering-wheel-repair.png
אפילו אם זה חלק חליפי של רכב קיים , כל העסק צריך לעמוד במומנטי פיתול חזקים המתאימים לרכבי שטח כבדים
אני מתנצל על חוסר המקצועיות במושגים :)
תודה שוב
נתחיל דווקא בסוף.
לא משנה כמה הרכב כבד - 500 קילו או 50 טון - המומנט אותו מומנט פחות או יותר והוא נגזר ממה שהנהג, הבנאדם שמחזיק בגלגל ההגה, יכול לסובב.
לכן רוב מערכות גלי ההגה הן באותו הקוטר - 3/4" ויש מערכות מאוד כבדות עם גלים של 1".
יצרן מצויין ולא יקר לרוב האביזרים האלו הוא borgson.
עמוד הגה - צריך קצת להבין את תנוחת הישיבה וזווית גלגל ההגה. אם זה הגה כמו במכונית או הגה כמו במשאית או טרקטור. עמוד ההגה במקרים האלו הוא שונה גם בצורת ההתקנה שלו (לקיר האש או לריצפה) וגם בתקינה בה הוא עומד.
ונמשיך כשתמשיך לספר לנו פרטים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
shlomiooster
19-08-21, 19:05
נתחיל דווקא בסוף.
לא משנה כמה הרכב כבד - 500 קילו או 50 טון - המומנט אותו מומנט פחות או יותר והוא נגזר ממה שהנהג, הבנאדם שמחזיק בגלגל ההגה, יכול לסובב.
לכן רוב מערכות גלי ההגה הן באותו הקוטר - 3/4" ויש מערכות מאוד כבדות עם גלים של 1".
יצרן מצויין ולא יקר לרוב האביזרים האלו הוא borgson.
עמוד הגה - צריך קצת להבין את תנוחת הישיבה וזווית גלגל ההגה. אם זה הגה כמו במכונית או הגה כמו במשאית או טרקטור. עמוד ההגה במקרים האלו הוא שונה גם בצורת ההתקנה שלו (לקיר האש או לריצפה) וגם בתקינה בה הוא עומד.
ונמשיך כשתמשיך לספר לנו פרטים.
אסף.
תודה אסף על התגובה המפורטת , קודם כל טוב לדעת את המידות שרשמת לי (3/4 ו 1 ) אינץ זה יעזור לי .
שנית , זה באמת מפתיע שמומנט הפיתול בציר ברכבים במשקלים שונים הוא זהה בערך
היגיון אומר שכאשר מערכות העזר לא פועלות ( רכב דומם) יהיה קשה יותר לסובב את ההגה אם משקל הרכב יהיה גדול יותר
אבל טוב לדעת שזה פחות משחק תפקיד בבחירת גל ההגה
לגבי עמוד ההגה וארגונומיה, המנח הוא מנח של רכב פרטי , לא כמו משאית או טרקטור
ההגה יחובר לקיר האש כמו ההגה שקיים עכשיו ואני רוצה להחליפו כי לא קיימות לי דרגות חופש בכיוונון עמוד ההגה , יש לי רק tilt
אין לי את האופציה הטלסקופית + את הרכיב החשמלי שיכול לתת לי מידע על תנוחת ההגה
(את שניהם אני צריך)
חיבורו לקיר האש זה לא הבעיה , אתכנן תושבת מתאימה
ולגבי תקינה , אפשר להשאיר את זה בשלב זה מחוץ למשחק
כל חיפושי באינטרנט בעברית ואנגלית עלו בתוהו,
מסתמן שאני צריך להתעלק על חלק חלופי של רכב אחר שיש לו הגה עם הדרישות שלי..
רק אני לא יודע אילו רכבים הם בעלי עמוד הגה כזה
למרות שלפי מה שרשמתם על משקל הרכב , חשוב לי לציין שהרכב כבד ביחס לרכב פרטי , עד פי 3
תודה על כל העזרה והמקצועיות
בתור התחלה תתחיל לטייל למיגרשי פירוקים - אתה מחפש עמוד הגה מושלם או כמו שקוראים לו בג'יפאית- 'בזוקה' - של טנדר פולסייז.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש טנדר עם הגה מתכוונן מעבר לtilt...?!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
shlomiooster
19-08-21, 21:07
כן למשל Ford 550 אבל הוא מחובר בקצהו לתיבת הגה האם זה משנה ? אם אני לוקח משם ושם ברכב עם מסרק הגה ?
בכל מקרה אשמח אם מישהו מכיר רכבים כבדים עם הגה העונה על הדרישות
ההגה לא מחובר לתיבת ההגה. הוא מחובר לגל עם קרדן. הגל הזה מחובר לתיבת הגה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
shlomiooster
19-08-21, 22:24
ההגה לא מחובר לתיבת ההגה. הוא מחובר לגל עם קרדן. הגל הזה מחובר לתיבת הגה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כן , אני מבין כמובן הכוונה שלי הגל עם הקרדן בקצהו מתחבר לתיבה או למסרק
בכל מקרה אעשה מה שאמרת בעניין החיפוש בפירוקים
אם מישהו מכיר רכב עם מערכת הגה מתאימה , אשמח לעוד הכוונה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.