צפייה בגרסה מלאה : בגיה- איך מודדים אחוז טעינה בסוללה
יש לי אופניים חשמליות (48V, 13AM) והמד סוללה שעל הצג מזייף בצורה קיצונית- טמפ', זמן שימוש- משבשים את הוולידציה לחלוטין.
אם במיכל דלק ניתן לשים מצוף ולהבין כמה דלק נשאר, ולאחר הבנה של כמה ק"מ עושים על כל ליטר ניתן להבין בקלות את הקילומטראג שנותר- איך עושים את זה בסוללת ליתיום חשמלית?
הבנתי שנהוג למדוד מתח ומתוך ניסוי ותהיה והכרות עם החומרה מתוך הניסוי- לגזור אחוז משוער- לצורך העניין בהתחלה היא נותנת 52 V והיא מתה ב39 V והגרף הוא לא ליניארי.
או לחילופין לשים מד זרם ביציאה למדוד כמה יצא ולחשב לפי זמן טעינה כמה נכנס לפי הספק המטען
אין דרך הגיונית יותר? כמובן שכנראה שאני לא מבין את ההגיון של סוללות ולכן אשמח להחכים.
איך זה קשור לBMS?
איך עובדת BCI?
חנן-ג'יפולוג
19-08-21, 16:05
זה מה שהרכבתי בטרקטורון שלי. הוא מדויק ברמה של פחות מאחוז אחד סטייה.
https://imageshack.com/i/popHMhKrj
אכן מדידה של מתח על סוללות ליתיום לא מאד עוזר בגלל עקומת הפריקה
הדרך היחידה לקבל באמת חיווי הוא ע"י מד קיבול
לצאת עם סוללה מלאה ולראות מה הסטאטוס
צריך גם לוודא מה הקיבולת הנוכחית יכול להיות שהקיבולת ירדה אחרי מספר גדול של מחזורי טעינה
הדוגמא של חנן טובה
חנן נתת תשובה פרקטית אבל השאלה המקורית לגבי איך זה עובד, יותר מעניינת.
חנן נתת תשובה פרקטית אבל השאלה המקורית לגבי איך זה עובד, יותר מעניינת.
כשזרם הטעינה אפסי ומטה זה נחשב מלא. ומשם מודדים כמה מיליאמפרים יצאו.
שמתם לב שחנן הלאים לילדה המסכנה את הטרקטורון ?!..
במצבר עופרת, ניתן לבדוק תכולה לפי המתח.
בליתיום ( כמו שגיא אמר) השיטה זה לבדוק זרמי טעינה ופריקה ולחשב תכולה.
אבל...
צריך לשים לנושא הרגישות.
במקרה כמו הטרקטור של חנן, הזרמים הנמדדים הם ברמה של אמפרים שלמים עשרות.
שרוצים למדוד תכולה של מצבר צרכנים, זה יותר מאתגר.
מצד אחד רוצים למדוד מאות מילאמפרים בודדים, נגיד נורת לד בודדת, ומצד שני רוצים להגיע לזרמים חזקים ( נגיד עד 20 אמפר), ופה יש בעיה.
המודד הזה ( כמו עוד אחרים) עובד על מדידת מפל המתח על נגד בהתנגדות ידועה.
אם שמים נגד קטן, קשה למדוד זרמים נמוכים, ואם שמים נגד גדול יותר, יש בעיה של התחממות ואובדן אנרגיה.
בקיצור, אבל צריכה בתחום גדול של זרמים, זו בעיה מאתגרת.
אצלי ברכב, המצבר צרכנים בנוי לתמוך עד 50 אמפר, אבל ביום יום, שהמקרר לא עובד, הצריכה נמוכה מ 100ma.
אצלי הסטיה של הקריאה גדולה מ 10%.
חנן-ג'יפולוג
22-08-21, 20:32
מה שנכתב למעלה, אבל, זה לא רק זרמים.
מדידת האנרגיה היא אינטגרל לאורך הפריקה או הטעינה על המכפלה של הזרם במתח.
חנן-ג'יפולוג
22-08-21, 20:38
שמתם לב שחנן הלאים לילדה המסכנה את הטרקטורון ?!..
בערך. מה שקרה זה שהיא התלהבה מהטרקטורונים של החברות בישובים הקרובים, אבל כמעט ברגע שהיא קנתה את הטרקטורון, היא קיבלה רשיון נהיגה. מכאן כבר אפשר להבין אותה כשיש לה את הבחירה במכונית שמאפשרת לה עצמאות גדולה, והטרק' אכן ננטש.
אני ראיתי את זה טרם הקניה כצעצוע חמוד שיכול לספק טיפת פאן פעם ב , אבל מרגע שהוא נחת כאן, הוא משמש אותי לכשעה בשטח כמעט מדי יום. כלי מגניב לגמרי.
במצבר עופרת, ניתן לבדוק תכולה לפי המתח.
בליתיום ( כמו שגיא אמר) השיטה זה לבדוק זרמי טעינה ופריקה ולחשב תכולה.
אבל...
צריך לשים לנושא הרגישות.
במקרה כמו הטרקטור של חנן, הזרמים הנמדדים הם ברמה של אמפרים שלמים עשרות.
שרוצים למדוד תכולה של מצבר צרכנים, זה יותר מאתגר.
מצד אחד רוצים למדוד מאות מילאמפרים בודדים, נגיד נורת לד בודדת, ומצד שני רוצים להגיע לזרמים חזקים ( נגיד עד 20 אמפר), ופה יש בעיה.
המודד הזה ( כמו עוד אחרים) עובד על מדידת מפל המתח על נגד בהתנגדות ידועה.
אם שמים נגד קטן, קשה למדוד זרמים נמוכים, ואם שמים נגד גדול יותר, יש בעיה של התחממות ואובדן אנרגיה.
בקיצור, אבל צריכה בתחום גדול של זרמים, זו בעיה מאתגרת.
אצלי ברכב, המצבר צרכנים בנוי לתמוך עד 50 אמפר, אבל ביום יום, שהמקרר לא עובד, הצריכה נמוכה מ 100ma.
אצלי הסטיה של הקריאה גדולה מ 10%.
נכון
אבל לפותח השרשור לדעתי זה יהיה מספיק טוב כי הוא מדבר על מצבר של אופניים.
בכל מקרה עם מצבר צרכנים בטיול אני חושב שצריכת זליגה פחות רלוונטית.
נכון
אבל לפותח השרשור לדעתי זה יהיה מספיק טוב כי הוא מדבר על מצבר של אופניים.
בכל מקרה עם מצבר צרכנים בטיול אני חושב שצריכת זליגה פחות רלוונטית.
אם יש רק צרכן יחיד, אז החוכמה לבחור את המודד עם הנגד הנכון ע"מ לקבל דיוק מירבי.
בשליפה, הייתי בוחר מודד שמיועד לזרם כפול מהזרם המכסימלי של האופניים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.