Dodo8949
20-08-21, 14:37
אהלן,
שאלה כללית שמתייחסת לכל הרכבים החדשים שבאים עם גיר רובוטי דו מצמדי. (VAG, יונדאי וכו)
האם מצבר בעייתי, שיש בו קפיצות וולט בין 11.5 ל13.5, ישפיע על הגיר?
או שיש מנגנון הגנה שנועד לשמור על הגיר בעת בעיות במצבר?
הרקע לשאלה, חשמלאי רכב (חבר) הזהיר אותי שמצבר שעומד למות או תקול
יכול לדפוק את הגיר הרובוטי של הרכב, מאחר והמנוע של גיר (זה שמחליף הילוכים) מקבל מתח מהמצבר.
אני לעומת זאת בדקתי בספר רכב ואצל היבואן, ולא מצאתי שום אזהרה שמתריעה את הנהג
כי מצבר שמוציא מתח נמוך יכול לדפוק את הגיר. או אזהרה שמבקשת לבדוק מתח מצבר פעם ב.
לכן אני מאמין שיש מנגנון הגנה כלשהו על הגיר נגד מקרים כאלו.
שאלה כללית שמתייחסת לכל הרכבים החדשים שבאים עם גיר רובוטי דו מצמדי. (VAG, יונדאי וכו)
האם מצבר בעייתי, שיש בו קפיצות וולט בין 11.5 ל13.5, ישפיע על הגיר?
או שיש מנגנון הגנה שנועד לשמור על הגיר בעת בעיות במצבר?
הרקע לשאלה, חשמלאי רכב (חבר) הזהיר אותי שמצבר שעומד למות או תקול
יכול לדפוק את הגיר הרובוטי של הרכב, מאחר והמנוע של גיר (זה שמחליף הילוכים) מקבל מתח מהמצבר.
אני לעומת זאת בדקתי בספר רכב ואצל היבואן, ולא מצאתי שום אזהרה שמתריעה את הנהג
כי מצבר שמוציא מתח נמוך יכול לדפוק את הגיר. או אזהרה שמבקשת לבדוק מתח מצבר פעם ב.
לכן אני מאמין שיש מנגנון הגנה כלשהו על הגיר נגד מקרים כאלו.