התחברות

צפייה בגרסה מלאה : האם קיים קשר בין מצבר תקול לבעיות בגיר רובוטי ברכב מודרני?



Dodo8949
20-08-21, 14:37
אהלן,
שאלה כללית שמתייחסת לכל הרכבים החדשים שבאים עם גיר רובוטי דו מצמדי. (VAG, יונדאי וכו)
האם מצבר בעייתי, שיש בו קפיצות וולט בין 11.5 ל13.5, ישפיע על הגיר?
או שיש מנגנון הגנה שנועד לשמור על הגיר בעת בעיות במצבר?

הרקע לשאלה, חשמלאי רכב (חבר) הזהיר אותי שמצבר שעומד למות או תקול
יכול לדפוק את הגיר הרובוטי של הרכב, מאחר והמנוע של גיר (זה שמחליף הילוכים) מקבל מתח מהמצבר.
אני לעומת זאת בדקתי בספר רכב ואצל היבואן, ולא מצאתי שום אזהרה שמתריעה את הנהג
כי מצבר שמוציא מתח נמוך יכול לדפוק את הגיר. או אזהרה שמבקשת לבדוק מתח מצבר פעם ב.
לכן אני מאמין שיש מנגנון הגנה כלשהו על הגיר נגד מקרים כאלו.

נדב42
20-08-21, 14:45
הבעייה היא לא מתח נמוך אלא "רעשים" על המתח. המצבר מהווה את גורם הייצוב העיקרי המערכת החשמל של הרכב, ומצבר לא תקין עשוי ליצור בעיות מהסוג הזה.

לא מכיר ספציפית קשר לגיר הרובוטי, אבל כבר ראיתי לא מעט תופעות הזויות שנפתרו בהחלפת מצבר ורק אלוהים יודעת (אולי) מה הקשר ...

Dodo8949
20-08-21, 15:42
הבעייה היא לא מתח נמוך אלא "רעשים" על המתח. המצבר מהווה את גורם הייצוב העיקרי המערכת החשמל של הרכב, ומצבר לא תקין עשוי ליצור בעיות מהסוג הזה.

לא מכיר ספציפית קשר לגיר הרובוטי, אבל כבר ראיתי לא מעט תופעות הזויות שנפתרו בהחלפת מצבר ורק אלוהים יודעת (אולי) מה הקשר ...

הפרעות הנובעות מבעיות במצבר על הרכב אני מכיר, גם בעיות בהצתה וכן הלאה.
פה ספציפית השאלה לגבי מצבר עם נפילות מתח שיכולות לדפוק ולהרוס את הגיר לחלוטין.
לא בעיות שניתנות לפתירון עי החלפת המצבר.
הכוונה שהרכב מניע רגיל עם המצבר ואין תופעות לוואי על שאר הרכב.

גם לא מצאתי כלכך מידע באינטרנט.
רק כמה כתבות על גירים רובוטיים משנות ה2000.

shachar
20-08-21, 16:32
החליפו לי לפני חמש שנים מצבר בפוקוס ליסינג.
הסוויץ נשאר פתוח.
הגיר הפסיק להעלות הילוכים.
משהו נדפק ואולי נכנס למוד חירום.

סמיכות האירועים מחשידה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
20-08-21, 17:55
לא רכב מודרני, ולא גיר dsg. אבל אחד הסימפטומים הראשונים בדיסקברי 2 למצבר בסוף חייו, הוא הדלקות של נורת תקלת גיר.

-->