PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע, האם SL/CF ו A3/B4 זה אותו דבר?



מוטי ג.
23-08-21, 16:25
מצאתי כל מיני מידע ברשת, ויצאתי קצת מבולבל.
האם SL/Cf זהה ל A3/B4?

נדב ש.
23-08-21, 22:16
134944

מוטי ג.
23-08-21, 22:22
אוקי.... אז זה מקביל? (=לא מצאתי תשובה במה ששלחת)

נדב ש.
23-08-21, 22:36
אמריקאי- s בנזין, c דיזל.
אירופאי- A בנזין, B דיזל.
מקביל.

מוטי ג.
23-08-21, 22:43
אבל זה זהה באיכות?
הספרות בתקן האירופאי (=4 במקרה של הדיזל ) והאות השנייה בתקן האמריקאי (= F במקרה של דיזל) מקבילות?

boaz avrahami
23-08-21, 22:57
אולי זה יסיע
רד עד למטה.

https://penriteoil.com.au/assets/pdf/tech/Nov2015/Engine_Oils.pdf

מוטי ג.
23-08-21, 23:06
דווקא למטה לא מצאתי את התשובה, אבל ההסבר בעמוד 4 עבור CF וההסבר בעמוד 5 עבור B4 מציג מצב שה A3/B4 הוא איכותי יותר.

גם בטבלה הצבעונית זה מוצג.

אהבתי את הציון ש CF מתאים למנוע דיזל offroad

אז.... אני מבין שהוא אמנם פחות איכותי, אבל יותר מתאים למנוע של הדיסקו, בספר כתוב api cd ובהסבר בעמוד 4 כתוב לגבי ה cf שהוא יכול להחליף cd.

אוקי, נראה לי שהחכמתי מעט יותר, ונראה לי, אלא אם תסבירו לי אחרת, שאפילו שה B4 איכותי יותר ומתאים למנוע מתוחכם יותר עם הזרקה נקודתית, לדיסקו עדיף ה CF.

asafk
24-08-21, 01:49
בקטגוריית האירופאיות זה יותר מורכב מאותיות ה ABC ובהחלט לא מספר גבוה = יותר טוב.
יש לזה סיבה והיא התאמה לתקני יורו השונים.

מה שאני מציע לך לעשות זה - שמן ספציפי שאתה רוצה לקנות ויש עליו רק סיווג אירופאי, תיכנס לדף הנתונים שלו באינטרנט ותראה את הסיווג האמריקאי הקל והפשוט עבורו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
24-08-21, 07:02
הרקע הוא שפתאום מצאתי אצלי 3 מיכלי שמן (של 4 ליטר) שחשבתי שהם זהים אבל שמתי לב להבדלי הסיווג ולא הבנתי מה ולמה.
אין אצלי דבר כזה "שמן שאני רוצה לקנות", אני לא כ"כ אנין טעם בשמן, אני לא כזה פדנט תכלס, קונה מה שיש בחנות והמוכר מציע לי, בד"כ יש "טוב" ויש "יותר טוב" ויש "גרמני", אפילו שהגרמני לפעמים מיוצר בתורכיה [emoji6]
סתם אני צוחק, קיצר עניין אותי לדעת מה יותר טוב לדיסקו ולמה.

איציק - 4X6ZH
24-08-21, 17:25
בכל מספרי / סוגי / יצרני / מומלצי היצרן
הוראות היצרן ארופאי אמריקאי לפי מפרט יבואן תורכי שמייצר בסין

באמת שממרום שנותי בתעלולים האלה הפתרון המקובל אצל מי שיודע מה הוא רוצה
זה לקנות מספק מוכר וידוע שגם יודע מה עומד מאחורי כל אות / מספר

שמנים שפעם היו מעולים וטובים יתכן ויגרמו נזק ולפעמים נזק כבד ( לא רק למנוע )
עם כניסת מערכות זיהום האויר / מערכות נגד זיהום אויר
יש חשיבות קריטית לתוספי השמן
שאריות השמן ימצאו את עצמם במערכת הפליטה
ומכאן ועד קודי תקלה מנורות זעם ונזק למנוע המרחק הרבה יותר קצר ממה שאתה מדמיינים

יש מנועים שחייבים שמן שהוא דל אפר
אז איך אתה בדיוק יודע שהשמן שלך דל אפר ?!!

לכן כדאי לצלול למפרטי השמן ולראות מי באמת דל אפר
ולברר איזה מערכת מוצצת יש לך ברכב ( עם EGR או רק עם DPF או הכל עם הכל )

תכלס תזהרו תבררו תבינו מה בדיוק המשמעות
זה לא סתם שיש הרבה מוסכים שמדקדקים ומקפידים על רישום סוג השמן בחשבונית

gp1
01-09-21, 21:28
...

-->