התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טרופר - החלפת מייסב בציר סרן אחורי



zivo
23-08-21, 18:05
כמו בכותרת, הלך המייסב (והמחזיר שמן, והגלגל של ה ABS ןהחישן..... :-( ).
אני צריך להוריד את 7,8,9 מהציר (4).
לאיסוזו יש כלי מיוחד לתפוס את הציר בפרס.
אני מסתדר עם ההוצאה של הציר מהרכב, אבל בשני מוסכים מורשים שבדקתי, אין את הכלי לפירוק המייסב מהציר.

למי יש את הכלי? מי יודע לבצע את ההסרה של המייסב (רק החלפת המייסב על הציר, כל השאר, אני מסתדר)?

מוטי ג.
23-08-21, 18:15
מה הבעיה לשבור את המיסב?
תן לו קצת מכות עם איזמל עד שהוא יישבר ואז תפרק אותו כמו בצל בשכבות. אח"כ אותו דבר גם לחלק המרכזי שיושב על הציריה

zivo
23-08-21, 18:29
גם אני שאלתי אותן שאלות.....
זה שילוב של המיקום (צריך לא לפגוע בתושבת שלו #7) ויש גם בעיה עם החלק של ה ABS (מספר 9).
אף אחד לא מוכן להתעסק עם זה, כולם ממליצים ללכת "לקבלן משנה".

מוטי ג.
23-08-21, 18:31
ומה ארנון אמר? ויש לך תמונה של הציריה אם כל הדבר הזה?

bazz270
23-08-21, 18:39
פירקתי את הציריה קומפלט.הבאתי לUMI תל חנן..לקח ממני 550 שקל על עבודה ואחרי כמה שעות לקחתי את הציריה חזרה.לפני זה כמה שנים אבל

tooshey
23-08-21, 21:31
הבעיה היא לחלוץ את טבעת ה ABS, לא את המיסב.
טבעת זו יושבת בלחץ אדיר וקשה מאד לחלוץ אותה.
היא גם יקרה לאללה...
אם היא פגומה, אל תהסס ותחתוך אותה בזהירות.
המיסב שמאחוריה פחוות בעייתי, וגם אותו ניתן לפרק ואז הציריה תצא ואז לחתוך את הטבעת הפנימית שלו.

הצעתי

פנה למוסך שמתמחה בטרופר, הם מכירים את הבעיה ובד"כ מצויידים בהתאם.
מכיוון שטרופר 99-2004 נפוץ יותר בפירוקיות יותר מאשר על הכביש, לא צריכה להיות בעיה למצוא ציריה משומשת תקינה קומפלט.

בברכה,טושי

נדב ש.
23-08-21, 21:43
הבעיה לא בציריה, הבעיה במיסב...
ברוב הטרופרים הק"מ כבר עבר את ה 300k , מי מבטיח שהמיסב מציריה מפירוק תקין? ואם עכשיו תקין כמה זמן יחזיק...?

כמו שנאמר, החליצה כאן היא בעייתית, ואין גישה לכלים כמו חיתוך או דפיקה החוצה, ובטח שלא חימום. רק בפרס ועם כלי ייעודי. ביצעתי את ההחלפה הזו פעם מזמן במוסך בנצרת, גם הוא היום כבר לא נוגע בזה...
ד"א אותה "בעיה" באקס האחורי קיימת גם בטארקן וכו'.
זה עוד אתגר בלהחזיק רכב מזדקן...

מוטי ג.
23-08-21, 21:45
ממה שאני מבין את טושי הכי קל זה לוותר על הדיסקית של ה abs ולהתקין חדשה.
אולי תעלו תמונה?

נדב ש.
23-08-21, 22:02
החלקים האלה יקרים... טבעת abs כזו זה כמה מאות שקלים, תוסיף קיט מיסב עוד סביבות 500 שח, פירוק והרכבה במוסך+ שליחה לעבודת חוץ(חליצה בפרס) ואתה יכול להגיע בקלות לסביבות 2000 שח לכל צד.

מוטי ג.
23-08-21, 22:10
למה צריך פירוק והרכבה במוסך?
אני רואה את זה כטבעת abs + מיסב ובטח מחזיר שמן

zivo
23-08-21, 23:34
מוטי,
אין לי תמונות, עוד לא פירקתי.
כל הדיון זה ע"מ למנוע את המצב של רכב עם שלושה גלגלים תקוע על הליפט.

טושי,
הבעיה התגלתה בגלל בעיות ב ABS ( בגלל החופש, הטבעת נגעה בסנסור).
דרך החור של של הסנסור (שנפתח לבדיקה), אפשר לראות שלפחות שן אחת כבר פגומה (וכמובן גם הקצה של הסנסור מעוך).
כלומר, אני מניח שבכל מקרה צריך להחליף את הטבעת.
בהחלט יש מצב שאני "אעזור" לפרס ואחתוך את הטבעת ע"מ להקל על הפירוק.

- - - Updated - - -


פירקתי את הציריה קומפלט.הבאתי לUMI תל חנן..לקח ממני 550 שקל על עבודה ואחרי כמה שעות לקחתי את הציריה חזרה.לפני זה כמה שנים אבל

תודה,
אני אנסה מחר לדבר איתו.
יש לך אולי מספר טלפון? שם מדוייק יותר?

מוטי ג.
23-08-21, 23:37
מה כחוב בספר לגבי הרכבה? מותר לחמם או רק בלחיצה בפרס?

zivo
23-08-21, 23:45
מה כחוב בספר לגבי הרכבה? מותר לחמם או רק בלחיצה בפרס?

פרס , בלי חימום.
וזה בדיוק חלק מהפחד שלי לתת את הציר למישהו ולקבל בחזרה.
ביומיים האחרונים, נתקלתתי בשלושה סיפורים על חימום יתר, שגרם מאוחר יותר לגזירת ציריה.

לגבי ציריה (עם מיסב) מפרוק.
בדיוק כמו שנדב כתב, כל המייסבים האלו עשו מאות אלפי קילומטרים.
מי מבטיח לי כמה זמן החלופי יחזיק?!
זה פרוייקט עם הרבה עבודה מחורבנת....אני לא מתכוון לחסוך בחלפים.
כל מה שיכנס, מהמחזירי שמן ועד המיסבים וה ABS , יהיה חדש.

מוטי ג.
23-08-21, 23:47
אז נשמע שאתה הולך ללכלך את הידיים בעבודה עצמית.
בהצלחה!

מוטי ג.
23-08-21, 23:55
אגב, לגבי החימום התכוונתי בחימום הטבעת abs לפני הרכבה

zivo
24-08-21, 00:19
אגב, לגבי החימום התכוונתי בחימום הטבעת abs לפני הרכבה
במפורש בלי, רק פרס

tooshey
24-08-21, 09:04
חלצתי מספיק מיסבי ציריה של טרופר (וגם הילקס ופראדו ו 120) כדי להכיר את הנושא מכל הכיוונים.
יש לי חולץ יעודי לכל דגם רכבשאני נוהג לעבוד עליו , שניתן לחלוץ עם מכבש.
בד"כ זה קצה מקורי שחתכתי מסרן ומרותך אליו פרופיל שנתפס בגשר של המכבש.
החולץ מתחבר לבית המיסב בעזרת הברגים המקוריים.
לא פוגעים בצלחת פח ולא דופקים עם פטיש ולא צריך דיסק.
מפרקים ומרכיבים כמו בספר.
אבל...
כבר היו מקרים שהטבעת (עם או בלי abs, זאת שהמחזש מחליק עליה) ריתכה את עצמה לסרן.
גם המיסב יכול להידבק לסרן בגלל חום.
ואז המכבש לא עוזר...
כבר הגעתי לכמעט 20 טון לחץ, החולץ מתחיל להתעקם, והשרוול והמיסב עדיין תקועים...
ואז צריך שיטות אחרות.
א. חימום הטבעת עם פאן מקצועי ל 300 מעלות בערך לא יגרום נזק לציריה.
ב. חיתוך חריץ עם דיסק דק כמעט עד הציריה ואז מכת איזמל סודקת את הטבעת ומשחררת אותה.
ג. אם מפרקים את המיסב בשלבים מקבלים חופש תנועה לחתוך עם דיסק או דרמל.

זיו
לא הייתי ממהר לפסול טבעת abs עקב שן אחת פגומה. יתכן ואפשר לתקן אותה.
אם איני טועה זו טבעת מקורית בלבד ועולה כ 700 שח ב umi.

ציריה תקינה קומפלט מפירוק במחיר סביר יכולה לתת לך פתרון זמני של רכב נוסע בזמן שאתה משפץ את הציריה שלך בצורה מושלמת.
כשהכל מסביב תקין, להוציא מהסרן ולהכניס ציריה קומפלט לוקח כחצי שעה, אפילו לא צריך לנקז שמן או נוזל בלם.

בברכה, טושי

zivo
24-08-21, 15:08
נראה לי שאתה מבין על מה אתה מדבר, אולי אפילו הייתי שוקל להעמיס את החלקים החדשים ולרדת עד לשחרות.

חימום - אתה מבין את נושא הטמפ', ולכן גם נוקב במספר ומציין חימום עם פאן. כל מי שדיבר איתי על חימום
דיבר על ברנר (ולכן נפסל לביצוע העבודה).

למצוא ציריה תקינה מפירוק עולה כסף ולוקח זמן.
להרים את הרכב על ליפט, לוקח זמן (ולפעמים גם כסף).
בכל פרוק והרכבה, בעיקר ברכב ישן, יש סכנה לגלות הפתעה, איזה בורג שנגזר....
בשיקלול הזה אני בכלל לא מהסס והולך על טבעת חדשה.
אותו הדבר על כל שאר הרכיבים - מייסב, מחזירי שמן.
אם יש חלק שהייתי מוכן לשקול מפירוק, זה הסנסור של ABS, הוא חיצוני, ולהחליף אותו זה לא סיפור (חדש עולה ב UMI מעל 900 ש"ח).
אפשר גם להשאיר את הישן ולהזמין מחו"ל.

מוטי ג.
24-08-21, 15:24
אז מה החלטת?
לי זה נראה כמו טיול לדרום עם ציריה בלבד.

boaz avrahami
24-08-21, 17:18
זיו, תשקלל בנסיעה גם את החסכון של סיבוב קניות באילת…
החל מחלפים לאוטו ומי יודע , אולי גם פלאפונים ( [emoji23] )

tooshey
24-08-21, 18:18
איזה ציריה זו , ימין או שמאל ?

zivo
24-08-21, 20:15
ימין.
אבל למה זה חשוב? הן לא זהות?

נדב ש.
24-08-21, 21:43
זהות. רק הפוכות 😂

tooshey
24-08-21, 22:49
אם היו זהות לא הייתי שואל...
הכל זהה חוץ מבית המיסב, שגם נושא את הקליפר . ימין ושמאל הם ראי אחד של השני.
מה זה משנה ?
ציריה שמאל קומפלט יש לי והייתי משאיל אותה לך .

בברכה, טושי

zivo
24-08-21, 22:59
אם היו זהות לא הייתי שואל...
הכל זהה חוץ מבית המיסב, שגם נושא את הקליפר . ימין ושמאל הם ראי אחד של השני.
מה זה משנה ?
ציריה שמאל קומפלט יש לי והייתי משאיל אותה לך .

בברכה, טושי

תודה, אבל זה ימין

wonderd
27-08-21, 15:09
זה אחד הדברים הבודדים שהלכתי ל UMI שיעשו בשבילי, אבל אחרי שגזרו אותי גם במחיר והתברר לי ששלחו את הציריה לפירוק המיסב במקום אחר - בפעם שאחרי כן כבר מצאתי בחור במוסך עם פרס שיש לו ניסיון עם כאלה, שלחתי אליו את הצירייה עם חבר, מיסב חדש עם מחזיר שמן ו 200 שקל בשביל העבודה שלו. חזר תקין אליי אחרי כמה שעות.
קיצר אין ברירה לדעתי - רק עם מתאם ייעודי ופרס של 40-50 טון או בעזרת חימום אצל מישהו עם ניסיון.

zivo
27-08-21, 15:37
אכן גם אני הלכתי למוסך מורשה, והסתבר לי שגם הם מוציאים את העבודה לכל מני קבלני משנה לא ברורים.
אז למה לא ללכת לאותם קבלני משנה לבד???
אני אפרט בהמשך, אבל הציר כבר מוכן, מחכה להתקנה.
כמה תובנות -
1- אני לא יודע מה עבר בראש של היפני שתכנן את הציר הזה. זה לא פריק באמצעים סבירים.
2- אין ספק שבמדינה מתוקנת ( ארה"ב, יפן...) לא משפצים ציריה כזו, פשוט מחליפים ( עלות העבודה גדולה מחדש).
3- ציריה כזו, שעשתה קרוב ל 300K קמ, גם לחץ של עשרות טונות , לא משחרר.
4- בסופו של יום, מגיעים ללחצים כל כך חזקים, והכל על ציר שלמעלה מ 50 סמ, שזה יכול לגרום נזק לציריה, ואז אין ברירה וצריך לחמם.
5- שמחממים, זה כבר נכנס לתחום אפור של הכישורים של מי שעושה את העבודה.

בקיצור, אחרי שראיתי את זה, אני מבין למה אף אחד לא רצה לעשות את העבודה.

נמרוד
27-08-21, 17:32
מצד שני מיסב שעושה 300,000 ק"מ בתור משהו שגרתי, זה חתיכת הנדסה.

מוטי ג.
27-08-21, 17:35
גנים של חברה שבונה משאיות

ehudzeelim
27-08-21, 18:08
האם הפירוק כמו בסרטון הזה לא פשוט יותר מלחלוץ עם פרס?:
https://www.google.com/search?q=trooper+isuzu+rear+shaft+bearin g+removal&client=ms-android-samsung&prmd=ivsxn&sxsrf=AOaemvKpYyECsw2n5uR4h4Ge40CQmMXNUg :1630075131433&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwiE0qmJt9HyAhVGyqQKHTUcA9sQ_AU oAnoECAIQAg&biw=360&bih=560#fpstate=ive&vld=cid:2d0674e2,vid:FQdb5it7eJQ,st:0

zivo
27-08-21, 18:15
מצד שני מיסב שעושה 300,000 ק"מ בתור משהו שגרתי, זה חתיכת הנדסה.
בכלל, קניתי את הרכב עם 207K, ואחרי שש שנים ולמעלה מ 60K קמ אין לי תלונות על האמינות וההעלוית תחזוקה.
מעבר לעלויות שוטפות - שמנים, פילטרים, ברקסים, מצברים, צמיגים..... העלויות פשוט זניחות.
זו התקלה הכי יקרה והכי "מסובכת" שנתקלתי בטרופר.
בקרוב, טיפול פרונט - תפוחים, מוט מקשר, זרוע עזר.

bazz270
28-08-21, 17:17
זה אחד הדברים הבודדים שהלכתי ל UMI שיעשו בשבילי, אבל אחרי שגזרו אותי גם במחיר והתברר לי ששלחו את הציריה לפירוק המיסב במקום אחר - בפעם שאחרי כן כבר מצאתי בחור במוסך עם פרס שיש לו ניסיון עם כאלה, שלחתי אליו את הצירייה עם חבר, מיסב חדש עם מחזיר שמן ו 200 שקל בשביל העבודה שלו. חזר תקין אליי אחרי כמה שעות.
קיצר אין ברירה לדעתי - רק עם מתאם ייעודי ופרס של 40-50 טון או בעזרת חימום אצל מישהו עם ניסיון.

תגדיר גזרו במחיר.300 שקל זה בערך השעתון של מורשה.אם הם לקחו את זה למישו לקח להם מקצה לקצה איזה שעתיים או 3 שעות זה נשמע סביר.

הדבר היחיד הטוב במוסכי מורשה זה שיש חלפים מקוריים ואם קורה משו סביר להניח שיש עם מי לדבר (לא בכל מקרה אבל כנראה שכן).
כל השאר לרוב אפשר לדבר ללמפא...אם שברו את הציריה או את מקום האטימה/מיסב,חרטו יותר מדי,חיממו יותר מדי...מה עושים?מי לוקח אחריות?


המשימה עם הציריה הזאת זה או שעושים לבד או שמביאים קומפלט או שעומדים ליד הבנאדם שעושה.

zivo
28-08-21, 17:47
תגדיר גזרו במחיר.300 שקל זה בערך השעתון של מורשה.אם הם לקחו את זה למישו לקח להם מקצה לקצה איזה שעתיים או 3 שעות זה נשמע סביר.

הדבר היחיד הטוב במוסכי מורשה זה שיש חלפים מקוריים ואם קורה משו סביר להניח שיש עם מי לדבר (לא בכל מקרה אבל כנראה שכן).
כל השאר לרוב אפשר לדבר ללמפא...אם שברו את הציריה או את מקום האטימה/מיסב,חרטו יותר מדי,חיממו יותר מדי...מה עושים?מי לוקח אחריות?


המשימה עם הציריה הזאת זה או שעושים לבד או שמביאים קומפלט או שעומדים ליד הבנאדם שעושה.

בעבודה כזו, מעטים יתנו לך לעמוד לידם.
שאתה נותן למוסך מורשה, אתה יודע שתשלם יותר, אבל מקווה שהם לפחות עובדים בפיקוח היצרן. שאתה מגלה שהם מוציאים את זה לאיזה קבלן משנה, אין לך מושג איך העבודה נעשתה, ואז גם שילמת ביוקר וגם אין לך מושג מה קיבלת.

אם יש זמן ואתה לא בלחץ עם התיקון, אין ספק שלהביא מחול (סט שלם, כולל התושבת של המייסב והציריה) יוצא הכי זול והכי טוב.

bazz270
28-08-21, 18:13
מוסכים מורשים המון פעמים מוציאים עבודות לקבלן משנה.בתכלס להם בעצמם יש רק ציוד מכונאות בסיסי וכלים מיוחדים של היצרן להשכרה מהיבואן.

מה זה משנה מה הם עשו עם הציריה?שיקחו את זה לג'נין גם...בסוף האחריות היא עליהם.

zivo
28-08-21, 19:53
מוסכים מורשים המון פעמים מוציאים עבודות לקבלן משנה.בתכלס להם בעצמם יש רק ציוד מכונאות בסיסי וכלים מיוחדים של היצרן להשכרה מהיבואן.

מה זה משנה מה הם עשו עם הציריה?שיקחו את זה לג'נין גם...בסוף האחריות היא עליהם.

ממש לא מדוייק.
1- לפרוק הציריה הזו, צריך כלי מיוחד של סוזוקי. שזה נעשה בלי הכלי הזה, הסיפור רק מסתבך. מכאן ועד להפעלת כוחות וחימומים לא נכונים המרחק קצר.
2- אני רוצה לראות מוסך מרכזי שיקח אחריות לציריה שתיגזר עמה שבועות \ חודשים לאחר החלפה.
3- יש קבלני משנה ומוסכים לא מורשים, שיודעים לעשות עבודה לא פחות טובה ( תראה פה את ההתיחסות המקצועית של טושי). אני בספק שזה מה שהמוסכים המורשים בוחרים.
4- דרך אגב, דווקא במקרה שלי, העבודה נעשתה ע"י מוסך מורשה שהתנדב לעזור ( יש צדיקים בסדום).

YoavR
28-08-21, 19:55
מה זה משנה מה הם עשו עם הציריה?שיקחו את זה לג'נין גם...בסוף האחריות היא עליהם.

לא כולם שותפים לגישה הזאת.

כשאני משלם כסף טוב אני רוצה לקבל מוצר טוב (או עבודה טובה). לא רוצה אחריות. רוצה עבודה ברמה כזו שלא יתקלקל שוב.
במיוחד במצב שהם לוקחים חלק שהוא לא שלהם (ציריה) וצריכים להחליף כל מיני חלקים. מאוד מאוד מעניין מה הם עושים לציריה.

bazz270
28-08-21, 20:13
ממש לא מדוייק.
1- לפרוק הציריה הזו, צריך כלי מיוחד של סוזוקי. שזה נעשה בלי הכלי הזה, הסיפור רק מסתבך. מכאן ועד להפעלת כוחות וחימומים לא נכונים המרחק קצר.
2- אני רוצה לראות מוסך מרכזי שיקח אחריות לציריה שתיגזר עמה שבועות \ חודשים לאחר החלפה.
3- יש קבלני משנה ומוסכים לא מורשים, שיודעים לעשות עבודה לא פחות טובה ( תראה פה את ההתיחסות המקצועית של טושי). אני בספק שזה מה שהמוסכים המורשים בוחרים.
4- דרך אגב, דווקא במקרה שלי, העבודה נעשתה ע"י מוסך מורשה שהתנדב לעזור ( יש צדיקים בסדום).

כלי של סוזוקי פחות.
אבל אתה בטח שכחת שUMI לא חייבים לפי החוק להחזיק כלים מיוחדים לרכב כל כך ישן.אולי מישו יסכים לבדוק אם יש כזה אבל אני בספק רב שהם יטרחו...זאת לא עבודה כל כך מסובכת.אם אתה לא מצליח לבד תמצא מי שכן ותקווה שעשה טוב.אין מה לעשות יותר מזה

- - - Updated - - -


לא כולם שותפים לגישה הזאת.

כשאני משלם כסף טוב אני רוצה לקבל מוצר טוב (או עבודה טובה). לא רוצה אחריות. רוצה עבודה ברמה כזו שלא יתקלקל שוב.
במיוחד במצב שהם לוקחים חלק שהוא לא שלהם (ציריה) וצריכים להחליף כל מיני חלקים. מאוד מאוד מעניין מה הם עושים לציריה.

אם אתה שולח לחרט ראש מנוע אתה הולך להסתכל מה הוא עושה?או נוסע ביחד עם הנעלי בלם לראות איך מדביקים?

זה עבודות ששולחים לקבלנים.אף אחד לא עושה את זה במוסך.צאו מהסרט

zivo
28-08-21, 21:04
צודק, איסוזו לא סוזוקי טעות שלי.
לגבי השאר אתה סתם מתמם.
אין להם את הכלי, ולא היה להם , הם תמיד הוציאו את זה ללא שום קשר לגיל הרכב.
וכן, ללא הכלי המיוחד, זו עבודה מחורבנת, ולכן הם גם הוציאו את זה מההתחלה.

אפרופו גיל רכב, לא שמעת ממני מילה על המחסני חלפים במוסכי UMI שמסרבים להחזיק ולמכור חלקים לטרופר.
זה חוקי, אבל זה רק עוד דוגמה למדיניות מחורבנת של היבואן הזה.

bazz270
29-08-21, 12:55
לא יודע מי אמר לך שלא היה להם את הכלי לעולם.עד 10 שנים לפי החוק היבואן חייב לדאוג למלאי חלפים וכלים סדיר.לא רק UMI.כל יבואן,גם דלק,כלמוביל,מכשירי תנועה וכו'.אף אחד לא יעשה אקסטרא ממה שהוא חייב.

אחרי זה הוא לא חייב כלום.הם זמינים אך ורק על פי ביקוש.מה שאין לו ביקוש (דברים יותר אקזוטיים - נסה לבדוק מלאי לבאמפ סטופ של הבקאקס למשל) הם לא מזמינים כי שומרים מדפים ותקציב לדגמים חדשים יותר.

הצטיידות החלפים לרכבים ישנים הולכת על פי סטטיסטיקה.חיישני מסילה,פילטרים,מיסבים ואטמים. אולי צמת מנוע, מזרקים...מה שהכי הולך רוכשים למחסן.

אני כבר לא זוכר אבל חסר עוד מלא דברים שלא מזמינים לארץ יותר.זה לא שהם מסרבים.פשוט הם מעדיפים להחזיק מדפים לדגמים חדשים יותר אליהם הם מחויבים על פי חוק.

מה שבאתי להגיד.אין מה לבוא למוסכי היבואן בתלונה על סירוב לביצוע עבודה.הם לא חייבים לבצע אותה אם אין להם כלי מתאים שאותו הם חייבים להחזיק תקופה מסויימת ולא יותר ממנה.


בקיצור.תיקנו לך?עשו עבודה טובה? הכי חשוב

wonderd
03-09-21, 15:27
תגדיר גזרו במחיר.300 שקל זה בערך השעתון של מורשה.אם הם לקחו את זה למישו לקח להם מקצה לקצה איזה שעתיים או 3 שעות זה נשמע סביר.

הדבר היחיד הטוב במוסכי מורשה זה שיש חלפים מקוריים ואם קורה משו סביר להניח שיש עם מי לדבר (לא בכל מקרה אבל כנראה שכן).
כל השאר לרוב אפשר לדבר ללמפא...אם שברו את הציריה או את מקום האטימה/מיסב,חרטו יותר מדי,חיממו יותר מדי...מה עושים?מי לוקח אחריות?


המשימה עם הציריה הזאת זה או שעושים לבד או שמביאים קומפלט או שעומדים ליד הבנאדם שעושה.

לי לקחו מעל 1400 שקל על העבודה, כולל חלקים, פירוק והרכבה וחלקים לא מקוריים (התבר לי בדיעבד כשהתקלה חזרה באותה צירייה בהמשך הדרך).

שאלתם למה לא ללכת ישר לקבלן המשנה - כי לקבלן המשנה יש אמנם פרס חזק יותר מלמוסך UMI אבל מצד שני אין לו את הכלי הייעודי לחילוץ ו UMI מספקים לו את זה עם הצירייה.

zivo
03-09-21, 16:43
אני אנסה לסכם את הארוע.
בסופו של דבר העבודה על הצירה נעשתה ע"י מוסך מורשה "צדיק" שגם יש לו את המכשיר וגם פרס מתאים.
לחיצה של עשרות טון לא חילצה את המייסב והטבעת ABS. בשלב הזה הייתה ברירה להתחיל עם חימום או להסתכן בלהעלות את הלחץ על הציריה.
המוסך החליט ללכת חימום, ובדיעבד זה הפך לחימום מאוד אגרסיבי של הטבעת ABS (מה שגם הבהיר שרק עליה בלחץ לא הייתה מחלצת את זה).
אין לי מושג מה עבר בראש של היפני שתכנן את זה, ולמה זה מוכנס בלחצים כאלו (ויש עוד טבעת C לאבטחה).
העבודה הושלמה והציריה הוחזרה למקומה.
מספר תובנות -
1- זו עבודה מחורבנת, אם סיכוי גדול לנזקים. אני בהחלט מבין למה מוסכים לא אוהבים להתעסק עם הפרוייקט הזה.
2- במדינות מתוקנות (וגם פה, אם לא היינו בפיתחה של עונת הטיולים, אז אולי הייתי מעמיד את הרכב ומביא חלקים מחו"ל), לדעתי לא כדאי לתקן ועדיף ללכת על ציריה חדשה (עם מיסיבם וטבעת ABS חדשים), במקרה כזה, אפשר לחתוך את הציריה ולחלץ את ההאוזינג של המייסב (שמתחבר לקצה הסרן).
3- מאוד תלוי איך ומתי מגלים. גם אחרי שהבחנו בלכלוכית מינמלית, עדיין היה קשה לזהות חופש בגלג. הרכב נסע שקט לחלוטין. למרות זאת ה ABS ניזוק, וזה מה שגרם לחפירה שגילתה את הבעיה.
4- ברגע שמתחיל לצאת שמן, זה מגיע לנעלי בילום של הבלם יד והורס אותם. החלפת סנדלים כאלו יכולה להגמר בהחלפת צלחות בילום (אני ניצלתי ולא הייתי צריך להחליף).
5- במחירי UMI, טבעת ABS + המייסב + שני מחזירי שמן = בסביבות ה 1000 ש"ח. תוסיפו ברקסים, וזה טיפול לא זול.

erezgur
03-09-21, 16:53
כן, עשיתי טיפול דומה לפני כשנתיים, נדמה לי, והעלות הייתה גבוהה עוד יותר - לא זוכר כרגע מה נכלל בעבודה הזו אבל נדמה לי שבמקרה שלי היה מדובר בחיישן / טבעת ABS חדשים וכנראה גם ציריה חדשה.

zivo
03-09-21, 18:03
כן, עשיתי טיפול דומה לפני כשנתיים, נדמה לי, והעלות הייתה גבוהה עוד יותר - לא זוכר כרגע מה נכלל בעבודה הזו אבל נדמה לי שבמקרה שלי היה מדובר בחיישן / טבעת ABS חדשים וכנראה גם ציריה חדשה.

סתם בשביל הסקרנות -
כמה ק"מ עשה הטרופר שלך ( שלי עם 270K)?
האם עשית רק צד אחד, האם אני בדרך לפרוייקט גם בצד השני?

erezgur
03-09-21, 19:50
אני עם קצת יותר מ-300K, צד אחד בלבד.

wonderd
03-09-21, 20:53
סתם בשביל הסקרנות -
כמה ק"מ עשה הטרופר שלך ( שלי עם 270K)?
האם עשית רק צד אחד, האם אני בדרך לפרוייקט גם בצד השני?

אני הייתי מכין צירייה לצד השני.
חפש אחת מפירוק, תכין אותה ושים בצד.. בהנחה שזה נגם מבלאי, שני הצדדים עברו אותו בלאי.
אני כבר החלפתי בשני הצדדים מזמן. הרכב שלי עם 300K ק"מ.

ד ו ר ו ן
03-09-21, 21:13
אין לי מושג מה עבר בראש של היפני שתכנן את זה, ולמה זה מוכנס בלחצים כאלו (ויש עוד טבעת C לאבטחה).
.
זה לא מוכנס בלחץ כזה.
מחממים מעט את הטבעת והיא ממש מחליקה/נופלת למקום ומתכווצת.
ואז עוברים 20 שנים, והטבעת בסוג של שיתוך לציריה, והם חברות טובות ואז הפרס כבר מתקשה להפריד את זוג הקשישים הזה אחד מהשני.
אז חימום נכון שממוקד לטבעת, עוזר גם להפריד את השיתוף וגם להוריד משמעותית את לחץ השליפה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

zivo
03-09-21, 21:35
זה לא מוכנס בלחץ כזה.
מחממים מעט את הטבעת והיא ממש מחליקה/נופלת למקום ומתכווצת.
ואז עוברים 20 שנים, והטבעת בסוג של שיתוך לציריה, והם חברות טובות ואז הפרס כבר מתקשה להפריד את זוג הקשישים הזה אחד מהשני.
אז חימום נכון שממוקד לטבעת, עוזר גם להפריד את השיתוף וגם להוריד משמעותית את לחץ השליפה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
צודק לגבי ההכנסה, אכן הניסוח שלי לא נכון, ההכנסה היתה ממש פשוטה.
הכוונה היתה למה זה מתוכנן כך שזה מגיע לרמות כאלו הידוק \ תפיסה.
לגבי ההוצאה, זה היה הרבה יותר מקצת חימום ממוקד.
וכן, תשומת הלב היא איך לחמם כמה שיותר את הטבעת וכמו שפחות את הציר.

asafk
03-09-21, 22:21
הערה חשובה על חימום פלדה.
רוב השינוי במידה קורה כשמחממים לסביבה 100 מעלות ועד 300. מעל לזה כבר השינוי במידה קטן והסכנה לשינוי בתכונות המכניות מתחילה להיות משמעותית. לכן אין טעם בחימום מעבר ל 300 מעלות וגם זה מוגזם. כשהפלדה צהובה היא כבר רכה. כשהיא מגיעה ל 500 מעלות זה הזמן להפסיק כי חציה של קו ה600 מעלות משמעותו הרפייה ואחרי זה החלק כבר לא מחוסם והולך לפח.
אם מחממים בתנור - הכי בטוח זה לכוון אותו ל 250 מעלות.
אם למשל מכניסים קורונה על בית דיפרנציאל- לשים אותה קודם במים רותחים או שמן רותח מספיק לגמרי .
אני משתמש באקדח חום א"א. פשוט זול ויעיל.
פלטת מיסבים גם מאוד שימושית ויש מתכווננות בין פחות מ 100 ועד סביב 200.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Y.C
11-09-21, 14:59
אצלי צד אחד בוצע לפני שנה לאחר 450K .
בהזמנה מדובאי המחיר יוצא משהו כמו 400 ש"ח אחרי רוב המיסים.
( צריך לקחת בחשבון שיש מיסים פר הזמנה כך שככל שמזמינים יותר זה מתחלק).
רכשתי 2 כדאי שיהיה לי גם לצד השני + כדאי במידה ומזמינים גם להזמין כבר את הגלגל שיניים של הקדמי.

wonderd
11-09-21, 15:08
מאיזה אתר בדובאי הזמנת? אני ניסיתי כבר פעמיים לקנות שם חלפים ובכל פעם שלחו לי הודעה שאין במלאי..

Y.C
11-09-21, 15:24
מאיזה אתר בדובאי הזמנת? אני ניסיתי כבר פעמיים לקנות שם חלפים ובכל פעם שלחו לי הודעה שאין במלאי..


https://partsouq.com/en/search/all?q=8970184261

ותנסה גם

Ramin Auto Spare Parts Trading LLC <[email protected]>

Y.C
11-09-21, 19:12
https://partsouq.com/en/search/all?q=8970184261

ותנסה גם

Ramin Auto Spare Parts Trading LLC<[email protected]>




כמוכן במידה ואתה תקוע אני יכול לעזור לך עם חלק
שלח לי מייל ל[email protected] במידת הצורך

zivo
08-10-23, 22:59
עדכון -
שנתיים ו 30K ק"מ עברו, והציריה נגזרה :-(
יצאתי מהשטח "בצליעה" ( 15 ק"מ על הנעה קידמית בלבד. מזל שהגלגל החזיק).
מאחר ולטרופר ציריות שמנות וחזקות, ולא מקובל שהן נגזרות, אני מייחס את הגזירה לחימום בטיפול של החלפת המייסב.
הוחלפה ציריה (ומייסב, טבעת ABS ומחזירי שמן) .

ד ו ר ו ן
09-10-23, 07:31
נגזרה בדיוק בטבעת?

erezgur
09-10-23, 08:09
דורון - אם אני מבין נכון, זה לא שהציריה נגזרה בדיוק במקום שבו הטבעת אלא שאין דרך קלה להוציא את הטבעת הזו.

גם אצלי לאחרונה הוחלף קיט מיסבים של הציריה האחורית עם טבעת ה- ABS. זה סיפור לא פשוט והמוסך (שמכיר היטב את הרכב) הוציא לעבודת חוץ את חילוץ טבעת ה-ABS (הודה שאינו מנסה לחלץ את הטבעת כי מניסיונו אחוזי ההצלחה לא גבוהים).

אני מניח שמי שביצע את העבודה מחזיק את הציוד המתאים.

ד ו ר ו ן
09-10-23, 08:40
דורון - אם אני מבין נכון, זה לא שהציריה נגזרה בדיוק במקום שבו הטבעת אלא שאין דרך קלה להוציא את הטבעת הזו.
.
אם זה לא בנקודת החימום, אז זה לא מכוון לחימום כגורם.

zivo
09-10-23, 10:31
מה שמאבטח את הטבעת ABS זה Snap Ring שיושב צמוד לטבעת.
בשביל Snap Ring צריך חריץ בציר, שם, בחריץ, צמוד לטבעת ( איפה שחיממו) זה נגזר.
זה נגזר במקום הכי צפוי, ואחרי החימום, זה היה די צפוי.
יש מוסכים שפשוט נמנעים מהטיפול הזה.
יש מוסך שאפילו המליץ לי למצוא ציריה משומשת ( שבטוח עשתה למעלה מ 200K קמ), ולהרכיב אותה ( מבלי להחליף מייסב).

למען הדורות הבאים -
כנראה שהדרך הנכונה היא לקחת את הציריה לחרט ( שיש לו מחרטה בגודל הזה) ולחרוט את הטבעת ABS לעובי אפסי.

מצד אחד, הסרן חסון ומחזיק .
מצד שני, אני לא מבין את היפנים, למה טבעת ABS צריכה לשבת כל כך חזק? למה בכלל זה פלדה?

zivo
09-10-23, 17:53
מצ"ב 145131

-->