PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה: בוסטר ברקס/ואקום KORANDO



tal99k
24-08-21, 18:53
היי חברים

אחרי תקופה שאני מרגיש שהברקסים לא תמיד כמו שצריך וכבר בדקנו דיסקים רפידות ושמן והכל היה תקין, בטיול האחרון סמתי לב בירידות שאני מפמפם את הברקס הוא מתקשה ממש כאילו שהבוסטר ברקס לא עובד ואחרי 3 שניות הוא מסתדר לפי דעתי יש בעיה במערכת ואקום (לוקח יותר מדי זמן לבנות ואקום או שיש בריחת ואקום בבוסטר)

עשיתי בדיקה שאחרי שאני מכבה את הרכב עדיין אפשר לתת שתי לחיצות טובות על הברקס לפני שהוא מתקשה.

אשמח לשמוע דעות איפה הבעיה ואיך לאתחיל לטפל בזה

תודה

MichaGG
24-08-21, 19:36
ראשית איזה שנה הרכב ?
שנוכל יותר לכוון מבחינת מיקום החלקים
אם אתה בדקת שמן והוא תקין ישנה סבירות שמדובר על הלחץ שלו
מומלץ לפי הוראות יצרן משנת 2013+ שבמשאבת וואקום יעבור שמן 5W-30
יש רטיבות ביציאה מהסרן ?
תבקש שילחצו על הברקס ותשמע אם מהבוסטר ברקס יש בריחה של אוויר, אולי חריר (חור קטנצ'יק) שגורם לזליגה
וכמובן לבדוק הברגות שהן מהודקות

בהנחה שהרכב 2013+
https://www.manualslib.com/manual/1584785/Ssangyong-Korando-2013.html?page=197#manual

עמוד 197 וחיפוש מילות מפתח יכול לקצר תהליכים לאבחון הבעיה

ehudzeelim
24-08-21, 20:02
מכיוון ששאלת בשרשור אחר על מנוע 2.9 אני מניח שאתה מדבר על קורנדו דור 1
יש שתי אפשרויות שאני מכיר:
1) בוסטר שלא חוזר לפעולה לאחר לחיצה צריך שיפוץ
2) בעיה בואקום במערכת. עבור על כל צנרת הואקום ובדוק כולל צנרת שהולכת לנועלי הטבור, למרות שאם אתה מכבה את הרכב והוא נכבה כרגיל סביר שלא מדובר בבעיית ואקום (כיבוי המנוע הנ"ל מתבצע ע"י הפעלת ואקום שנשלט מהסוויץ', במידה ויש בעיית ואקום המנוע לא נכבה כלל, או נכבה באיטיות מעצבנת בעת סגירת סוויץ')

tal99k
26-08-21, 18:25
ראשית איזה שנה הרכב ?
שנוכל יותר לכוון מבחינת מיקום החלקים
אם אתה בדקת שמן והוא תקין ישנה סבירות שמדובר על הלחץ שלו
מומלץ לפי הוראות יצרן משנת 2013+ שבמשאבת וואקום יעבור שמן 5W-30
יש רטיבות ביציאה מהסרן ?
תבקש שילחצו על הברקס ותשמע אם מהבוסטר ברקס יש בריחה של אוויר, אולי חריר (חור קטנצ'יק) שגורם לזליגה
וכמובן לבדוק הברגות שהן מהודקות

בהנחה שהרכב 2013+
https://www.manualslib.com/manual/1584785/Ssangyong-Korando-2013.html?page=197#manual

עמוד 197 וחיפוש מילות מפתח יכול לקצר תהליכים לאבחון הבעיה

שנת 2005


מכיוון ששאלת בשרשור אחר על מנוע 2.9 אני מניח שאתה מדבר על קורנדו דור 1
יש שתי אפשרויות שאני מכיר:
1) בוסטר שלא חוזר לפעולה לאחר לחיצה צריך שיפוץ
2) בעיה בואקום במערכת. עבור על כל צנרת הואקום ובדוק כולל צנרת שהולכת לנועלי הטבור, למרות שאם אתה מכבה את הרכב והוא נכבה כרגיל סביר שלא מדובר בבעיית ואקום (כיבוי המנוע הנ"ל מתבצע ע"י הפעלת ואקום שנשלט מהסוויץ', במידה ויש בעיית ואקום המנוע לא נכבה כלל, או נכבה באיטיות מעצבנת בעת סגירת סוויץ')

הוא חוזר אבל שאני מפמפ אז פחות ופחות, יש דרך שאני יכול לדעת בוודאות שזה הבוסטר?
קרה לי לפני חצי שנה כמה פעמים שהרכב לא נכבה מאז הוא עשה טיפול וסידרו את זה ותאמת לא שאלתי יותר מדי על זה

asafk
27-08-21, 10:56
אני מחבר את שני הדיונים שפתחת ויש להם מכנה משותף אפשרי - בריחת ואקום.
או שיש ואקום נמוך כי בורח החוצה, או שאחת מהדיאפרגמות סדוקה ואז ואקום עובר דרכה ולא זמין למערכת השניה.
ככה או ככה האבחון צריך להיות עם שעון ואקום - ובדיקה גם כשלוחצים על הבלם וגם כשמפעילים מפעילי ואקום אחרים מכל מיני סוגים. למשל אם כשלא מפעילים כלום הואקום תקין אבל כשמפעילים משהו הוא יורד - זה אומר שהדיאפרגמה של אותו משהו אולי סדוקה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
27-08-21, 15:28
כדי לבדוק אם זה ואקום שבורח מאיפשהו:
ממשאבת הואקום יוצא צינור ראשי שהולך ישירות לבוסטר. על הצינור הזה יש מחבר T ממנו מתפצל קו הואקום לשאר ההפעלות. פשוט סגור את היציאה לשאר ההפעלות (קפל את הצינור או משהו כזה) ותראה אם כאשר רק הבוסטר מחובר לואקום יש שינוי. אם יש שינוי לטובה כנראה שיש לך בריחת ואקום באחת המערכות. אם אין שינוי לטובה - זה או הבוסטר, או משאבת הואקום עצמה, או אחד המחברים או הצינור הראשי עצמו (פחות סביר לדעתי)
אם בכל זאת אתה מתקשה לאתר את הבעיה, כל מכונאי עם ניסיון מינימלי שייסע ויבלום יידע להגיד לך אם הבוסטר תקין או לא.

-->