PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה תאורטית- אבל חשובה: האם שווה להיכנס למערכת יחסים ארוכת טווח עם ל"ק אמיתי?



hadtomer
29-08-21, 17:32
שלום לכולם וחג אוגוסט שמח.

אתמול במהלך שיח שיכורים אחד החבר'ה שלי שלף את הטלפון והציג מודעת מכירה שאני לא אציג כאן- כי עם כל הכבוד מי שלא חבר, שלא יפרסם. אבל במודעה היה ל"ק 80 מודל 94, רכב שנראה בנוי. המחיר ההתחלתי היה בערך 140. לא מחיר משוגע. ואז נזכרתי שלפני כחודש מישהו בהוד השרון עם לקסוס LX (כלומר לנד קרוזר 105 של עשירים) אמר לי שהוא ישמח למכור. אוטו סטנדרטי בטטה. אני מניח שזה רכב של גג גג גג 150 אלף. בהרצליה מסתובב גם 105 בנוי לאוברלנד. אני לא מדבר כאן על V8 קרוזר 200 מסובכים וכבדים שגם עולים מאוד יקר, אלא על הטויוטות "של פעם"

ואז התחיל ויכוח- כולנו מבינים שרכב השטח הבא יהיה רכב "לכל החיים"- כלומר מי שכיום לא חי עם רכב שטח לכל החיים- יהיה עם רכב כזה. כי זה או משהו טוב, או לקנות טסלה. אתם מבינים שעוד 10 שנים המצב יהיה שונה. אנחנו נרצה לטייל, לא בטוח שאפילו רנגלר חדש יהיה עם מנוע בנזין אטמוספרי ראוי.

כאמור-אנו חוזרים לקונספט של לרכוש טויוטה משנות התשעים, טויוטה אמיתית. אני זוכר שליואב פ' היתה אחת, אבל הוא נפטר ממנה יחסית מהר ולא שאלתי למה. אבל תכלס, במחיר של חצי ל"ק 150 אפשר לקנות את הדבר האמיתי. נכון, מחיר מופקע, אבל על 20 שנה שהאוטו אצלך...זה כנראה מתאזן יפה.

אני יודע-הדיון בתאוריה, אבל יש יבוא אישי אפילו כאספנויות. ויש עוד כמה ל"ק שמתגלגלים כאן.

באמת מעניין אותי לדעת, כזה רכב שיהיה רכב לכל החיים, זה רכב שיצליח לשרוד? הוא כזה אמין ומדהים? אני מודה שהקונספט קוסם לי מאוד.

נמרוד
29-08-21, 17:44
"כולנו מבינים שהרכב הבא הוא לכל החיים?"

יש לך מחלה סופנית? פתחו לך בקפה מוות בשנה הבאה? מה זה הפסימיות הזאת? אני יודע, נדבקת, התנשקת עם ברלי בלי מסיכה.

הברונקו 2030 שתקנה ב2045, אולי יהיה רכב השטח האחרון שלך. עד אז אני מאחל לך עוד הרבה גרוטאות עלובות.

דרור ברלי
29-08-21, 17:49
ראיתי את המציאה.
המחיר כן הזוי ואני לא מתערב בויכוח הפייסבוקי המטומטם שהתפתח סביבה ולנוכח ההערות המזלזלות והמתנשאות של משתתפי הדיון והתשובות המזלזלות/מתנשאות לא פחות שסיפק בעל הרכב, הבנתי את הכיוון ואני בטח לא טורח להתווכח לא איתם ולא איתו. זה שלו, שיבקש כמה שבא לו. אם הוא דורשש 140 אז אני דורש 100 על הסופה שלי. ככה בא לי. רוצה? תכין העברה בנקאית....

אני לא מבין, באמת לא מבין, למה אתה כישראלי שמתכוון להמשיך לחיות כאן בישראל (עם כל מה שטוב ורע כאן, זה לא הנושא) אשכרה שוקל להסתבך בדעה צלולה עם רכב שאין לו חלקים זמינים בישראל. אפילו שקוראים לו טויוטה 80 והוא "אגדה מוטורית". כבר שבענו "אגדות מוטוריות" לרוב שהתבררו כמלכודות לטמבלים, המונח שטבע מישהו ששנינו מכירים בהקשר של רכבי שטח, ואחרי שיורדים לפרטיו הולך ומתברר יותר כמו חיים בסרט מנותק מהמציאות.

ליואב היתה טויוטה 100. מבחינת DNA זה יותר קרוב לל"ק 200 V8 מאשר ל-105 שהוא רכב שונה לגמרי שקרוב יותר תפיסתית ל-80. במחיר של סט בולמי זעזועים מקוריים שלו אתה מחדש/משפץ לתלפיות חצי מהליברטי שלך.

לחבר אחר היה 80 שנת 96' לתקופה קצרה והוא מיהר להיפטר ממנו. כנראה לא סמל האמינות כמו שחושבים (גם לגיל יש תפקיד באותה "אמינות" מדומיינת) ולתחזק כמו שצריך עולה כסף. אם מה שאתה רוצה זה "טויוטה גדולה" ומוכן לשלם כל כך הרבה תמורת רכב ישן ושחוט, אז כנראה שזה מה שמגיע לך. אני רק מקווה שאחרי שתתפכח, לפחות שתצליח למכור אותו לפחות באותו מחיר בו קנית.

הכל באהבה כמובן.


ואם כבר אספנות, אגדה ושיהיה טויוטה...... אז FJ40.

איל מ
29-08-21, 18:01
ויותר חשוב מ"האם תומר הדר הולך לאכול לקרדה או לא", זה שאסור לשתף פעולה עם ספסרי המכוניות האלו. כל אחד שקונה רכב במחיר הזוי, רק מתדלק את השריפה המשתוללת הזאת.

hadtomer
29-08-21, 18:12
אני מדגיש- אני בפירוש לא רוכש כרגע רכב זה או אחר. אבל זה יקרה בעתיד. ואני באמת תוהה האם מדובר ברכבים שהם אכן כאלה שישרתו אותי ואותנו לכל החיים

נדב42
29-08-21, 18:31
אם כבר טויוטה משנות התשעים, אז שיהיה סדרה שבעים ...

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

דרור ברלי
29-08-21, 18:37
"כל החיים" זה משהו גמיש כמו מסטיק.
יש מי שמחזיר ציוד בעוד שנתיים ויש מי שבגיל 90 עוד יישב ביציע כמו הזקנים מהחבובות ויחרף ויגדף את כל העולם.

איל צודק בכל מילה. אלה ספסרי מכוניות.
הדרעקים האלה לא טובים במילימטר מכל אלה ששמו מקדמה של 10,000 שקל כדי להבטיח לעצמם זכות לקבל ברונקו חדש מהמשלוח הראשון שעוד לא הגיע בכלל ועכשיו כבר מוכרים את הזכות הזו ברווח של עשרות אחוזים. או שמוכרים את האייפד, סליחה, טסלה 3 הלבנה בת החודשיים שלהם במחיר גבוה ממחיר אייפד חדש, סליחה, טסלה חדשה.
המגזר הדוחה הזה לא היה מתעורר אלמלא היה כאן מגזר תואם של מפגרים חסרי סבלנות עם מנטליות שתקועה אי שם בגיל 3 שלא מסוגלים לדחות סיפוקים, שמשתפים פעולה ומשלמים.

טויוטה 80 רכב אדיר ללא ספק, אבל משום מה אני לא חושב שזו כזו מציאה. אוטו בן 27שמקוריות ממנו והלאה, שכנראה שלא שיפרו אותו בשביל העיניים היפות של מישהו/י אלא נסע בשטח והרבה, מצבו המכני לפני שבדקת הוא עדיין בגדר נעלם, חלקים רק מחו"ל (ואוטו בן 27 יצרוך חלקים והרבה, ואת זה אני מבטיח לך כבעליו של רכב שטח בן 26 שמה שהוא נסע ברוורס, ה-80 הזה עוד לא נסע קדימה.....) ואתה הרי לא מתעסק בזה בשביל הפירוק וההרכבה והברקת הצבע וציפוי הנאנו והכל בשביל מפגש ביום שישי אחה"צ בשפיים.... כמו כל הקשישים האלה מהקלאסיות - אלא כדי לטייל בשטח ולא לרחם.... נראה לי הזוי לשלם סכום כזה, אבל זה רק אני. מה אני מבין.

- - - Updated - - -

ולגבי "רכב שישרת כל החיים" - כל רכב ישרת אותך עד יומך האחרון כל עוד תיהיה לך ערוץ אספקה שוטף ואמין של חלקים באיכות מקורית או טובה יותר (ואני לא מדבר על השיפורים שאתה מביא מאמריקה לליברטי שלך, אלא על האפשרות שלך להכניס אותו היום לטיפול/תיקון כלשהו ולקבל אותו מוכן כבר מחר). רכב שמושבת כי הוא ממתין חודשים לחלק קטן אבל קריטי שאין להשיג, כבר לא משרת אותך - זה רק אתה שמשרת אותו.

נדב42
29-08-21, 19:01
ולגבי "רכב שישרת כל החיים" - כל רכב ישרת אותך עד יומך האחרון כל עוד תיהיה לך ערוץ אספקה שוטף ואמין של חלקים באיכות מקורית או טובה יותר

אלא אם כן הוא יתפרק/יתפורר/יחליד לפני כן ...

asafk
29-08-21, 19:14
סדרה 80 רכב אדיר.
באמת משהו שבנו כמו שצריך - לשרוד בשטח. לסחוב ולהעמיס ולהיות חסון. חסון - ליטוף שוב ושוב עוד ועוד ולהישבר רק אחרי הרבה מאוד מאותו דבר. וכן. סדרה 60 היה כמעט זה, ואז סדרה 80 נהיה בדיוק זה. גם בהמה בנויה מחלקים באמת טובים מצד אחד וגם קפיצי סליל ודיסקים מצד שני.
אבל.
כל זה באוסטרליה. או באמריקה. איפה שנכנסים לחנות קונים חלקים. או למוסך שמכיר את הרכב כי כל יום עוברים אצלו כמה כאלה. בישראל? סביר דרכה כזה הוא סך כל הקומבינות שעשו עליו. ויכול להיות שהבעלים האחרון פדנט וקפדן ויקה תימני שלא מחפף ולא מקצר. ודי בטוח שגם הבעלים הראשון שהיה כנראה או שגרירות או משרד הביטחון - טיפל רק במוסכים מורשים ורק בחלקים מקוריים. ואז יש את הנעלם הגדול של מה היה בין לבין.
ואז יש את החיים האמיתיים. יודע מה? אם בא אלי עכשיו הבנאדם שיש לו כזה דיזל ומציע לי החלפה ראש בראש - מפתח תמורת מפתח - סיכוי טוב שאני מסכים. ומתחיל לקלל. כי באמת חלקים זה מחו"ל ומכונאים לך תמצא. אבל גם עכשיו אני מביא חלקים מחו"ל ומכונאים? בוא נגיד שמה שסער לא ירצה או ידע לעשות אני אעשה לבד או אסע לשחרות.
וכשזה רכב לטיולים בלבד זה יותר סביר כי אפשר לחכות לחלק שיגיע.
אז סיכמנו לגבי סדרה 80 ש...וואלה שווה לשלם את המחיר בשביל מה שהוא כן יודע לתת.
אבל בכלל שאלת על לנדקרוזר 100. שזה כמו 80 רק עם מתלה קדמי נפרד ועם המון חרא אלקטרוני שאף אחד לא מכיר. זה רכב מאוד יקר לאחזקה ובמכפלות של מה שאנחנו מכירים. זה לא רכב שטח נחשק בשום מקום בעולם. ה 105 הספרטני כן. אבל 100 לא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
29-08-21, 19:20
אלא אם כן הוא יתפרק/יתפורר/יחליד לפני כן ...


אף רכב משנות ה-90/תחילת ה-2000 כבר לא מתפורר. מי כמוך יודע שאפשר לתקן ולהחליף הכל.
כל עוד מתחזקים ומתקנים ויש חלפים זמינים (וכל עוד אתה מוכן להשקיע), הם ימשיכו לנסוע.

בסוף זה רק כמה אתה אוהב את הרכב ומוכן להשקיע בו. מה שעד לא מזמן נבע רק משיקול של כדאיות כלכלית, יהפוך לסוג של תפיסת עולם - לא לכל אחד זה מתאים, אבל כל עוד ניתן להשיג חלפים - מי שזה מתאים לו, ימשיך לתחזק אותם והרכבים ייסעו.

הרכבים האלה יפסיקו לנסוע רק כשחוקים/רגולציות ימנעו זאת מהם. ולצערנו כולנו יודעים שגם זה יקרה מתישהו, אם כי כאן אני אופטימי, לפחות לגבי הדור שלנו - בני 40-60, שאולי עדיין יוכל להמשיך להינות מהמכוניות האהובות האלה ב-15-20 שנה הקרובות. אבל הילדים שלנו, אם ירצו או לא, כבר ייאלצו לעבור להשתמש באייפד המתנייע הדוחה ובתואמיו.

דרור ברלי
29-08-21, 19:29
מורשים ורק בחלקים מקוריים. ואז יש את הנעלם הגדול של מה היה בין לבין.
ואז יש את החיים האמיתיים. יודע מה? אם בא אלי עכשיו הבנאדם שיש לו כזה דיזל ומציע לי החלפה ראש בראש - מפתח תמורת מפתח - סיכוי טוב שאני מסכים. ומתחיל לקלל. כי באמת חלקים זה מחו"ל ומכונאים לך תמצא. אבל גם עכשיו אני מביא חלקים מחו"ל ומכונאים? בוא נגיד שמה שסער לא ירצה או ידע לעשות אני אעשה לבד או אסע לשחרות.
וכשזה רכב לטיולים בלבד זה יותר סביר כי אפשר לחכות לחלק שיגיע.
אז סיכמנו לגבי סדרה 80 ש...וואלה שווה לשלם את המחיר בשביל מה שהוא כן יודע לתת.
אבל בכלל שאלת על לנדקרוזר 100. שזה כמו 80 רק עם מתלה קדמי נפרד ועם המון חרא אלקטרוני שאף אחד לא מכיר. זה רכב מאוד יקר לאחזקה ובמכפלות של מה שאנחנו מכירים. זה לא רכב שטח נחשק בשום מקום בעולם. ה 105 הספרטני כן. אבל 100 לא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


עם כל הכבוד ויש כבוד, הטויוטה שלך לא "מיוחדת". היא מדגם נפוץ כאן. "חלקים מחו"ל" מבחינתך זה רק מבחירה שלך. זה עולה לך קצת פחות אז אתה מוכן לחכות להם שבועיים במקרה הטוב ומוכן להסתכן שבאחת מתוך עשר הזמנות, מה שיגיע לא בדיוק יתאים. ואז תמיד יש לך אופציה למצוא מה שאתה צריך גם כאן. קצת יותר יקר, אבל זמין ומתאים ולא מוכרחים להרחיק עד טושי כדי למצוא מישהו שמכיר ויודע, כי כאמור - ויגו יש כאן כמו זבל. בכל פינה.

אבל 80 הוא לא רק ישן, הוא נדיר כאן עד כדי קוריוז. אין אלטרנטיבה לחלקים מחו"ל שגם הם יקרים. זה כבר באמת רכב שרוב הזמן יעמוד בהמתנה לאיזה חלק - או שתתחיל לאלתר - ומנסיונך עם ההנדסה של טויוטה, אתה יודע שהיא במיטבה רק כשלא מאלתרים.

ועל מה שאני חושב על "רכב טיולים" שעומד שבועות ולעתים חודשים בין טיול לטיול, כולכם קראתם פעם. ומי שלא קרא, אז בבקשה. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2733-%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93-%D7%98%D7%95%D7%91-%D7%90%D7%95-%D7%A8%D7%A2)
נכון שזה מלפני 9 שנים בערך אבל אלה אותם הרכבים והם התיישנו עוד, וכל מה שהיה נכון אז, נכון ביתר שאת גם היום.

נדב42
29-08-21, 19:32
אני אכן יודע ממקור ראשון שאפשר לתקן הכל, את מה שאנשים חושבים על זה אפשר לקרוא גם כאן באתר. בפועל עבור רוב האנשים, תיקוני body hard core הם לא מעשיים. גם אני כנראה לא הייתי צולח את זה בלי עזרה שקטה של כמה תותחים מהפורום ומחוצה לו.

דרור ברלי
29-08-21, 19:48
"מעשי" או "לא מעשי" זה רק עניין של החלטה וכמה אתה מוכן להשקיע.
אתה נחוש והיית מוכן להשקיע - ויש גם מי שייעץ וסייע לך - אז מבחינתך זה כן היה מעשי - עובדה - ואתה יודע שהכל אפשרי.

כמובן שלא לכל אחד זה מתאים או "מעשי".
אבל כמו שהייתי אומר פעם - לכל אחד יש מה שאין לאף אחד.

נדב42
29-08-21, 19:52
אתה נחוש והיית מוכן להשקיע - ויש גם מי שייעץ וסייע לך - אז מבחינתך זה כן היה מעשי - עובדה - ואתה יודע שהכל אפשרי.
.

זה כנראה היוצא-מן-הכלל שמעיד על הכלל..

zivo
29-08-21, 22:06
רכבים בגיל הזה צריכים להיות רכבי אספנות בתצוגה במוזיאון ולא רכב לטיולי שטח.
אפילו שיש לו סמל של טויוטה, בסוף הכל מתעייף.
אם תנסה באמת לטייל איתו, אז כמו שכתבו פה, רוב הזמן הרכב יעמוד בהמתנה לחלפים, יקרים.

אני נגד רכבים בגיל הזה לצרכי טיולים, אבל אם מתעקשים, אז לדעתי דווקא להיילקס "סטנדרטי" יש עדיפות על 80 נדיר.

boaz avrahami
29-08-21, 22:55
בחיי שאני לא מבין את הקשקשת הזו.
לרוב הרכבים בגילו כבר אין חלפים על המדף.
לא הסתמכתי ב 7 שנים האחרונות על מחסן היבואן וזה לא ממש הפריע לי להביא כמעט כל חלק שהייתי זקוק לו. מדובר ברכב טיולים.

אני לא יודע להעריך כמה ה 80 אמין אבל לגבי מדובר ברכב נחשק מאוד.
אמנם לא עד כדי שאשלם את הסכום שנקבו אבל עד מאה הייתי משלם.
אגב, מדובר ברכב שגם בארהב, ובמיוחד בתקופת הקורונה נמכר ביוקר.
ממש במקרה דיברתי על זה עם ג׳ו לפני כשבוע וקצת. הרכב מתחיל להיות אפשרי ליבוא כאספנות.

למשל רכב שניתן להביא כבר מפורסם בלוס אנג׳לס בכ $13,500 שזה בתרגום לא מדוייק 135,000 שח.

למי שמתעניין הנה לינק.
אפשר לנסות לבקש את שרותיו של ג׳ו שיבדוק ויסייע ברכישה ומשלוח לארץ.

https://losangeles.craigslist.org/sfv/cto/d/encino-toyota-land-cruiser-fj80/7366656171.html

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210829/2a2f6c25b51901845879f2b6d6ab720a.png

ד ו ר ו ן
30-08-21, 00:07
. ה 105 הספרטני כן. אבל 100 לא. .

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ההבדל בין 100 ל-105 הוא סרן חי מקדימה ב-105.
כל השאר תת-דגמים מדגמים שונים.
מדיפוני ויניל לשטוף בצינור וחלונות ידניים, ומנוע 6דיזל טורי אטמוספרי וגיר ידני ועד טורבו דיזל ובנזינים שתיינים גיר אוטומט מחושמלי לקסוס.
יש/אין נעילות מקוריות ק/א, ועוד ועוד הבדלים תלוי איפה ובכמה נרכש במקור.
מרחק עצום בין רמת מורכבות דגם ספציפי מקצוות הגימור.

KOOKE
30-08-21, 07:49
לא מכיר לעומק את דגמי הטויוטה השונים אבל מניח שהלקסוס שבסרטון מקבילה לאחד הדגמים המדוברים פה - אז כן לקסוס אספנות בהחלט יכולה לעשות שטח קשה:

https://youtu.be/zllZq7FyU-I

- - - Updated - - -

בכללי הרעיון של רכב אספנות כרכב לטיולי שטח - אחלה דבר ולו מהחינה שרכב אספנות עובר קצת יותר קל בגרון של פקידוני משרדי הרישוי והתחבורע.

רק טסט אחד בשנה, עלויות ביטוח נמוכות וכו'

אומי5
30-08-21, 08:19
אם אני יורד לסוף דעתו של תומר, העיניין ברכב "לכל החיים" זה שהוא מחזיר לך את מה שאתה משקיע.

יש רכבים שקיצם ידוע, אתה קונה ל3-6 שנים, אתה יודע שתמכור, ואתה משקיע בהתאם ומקווה שעד המכירה לא יהיה תיקון ענק ושהקונה יעריך את מה שבנית.

כשיש לך רכב לכל החיים אתה שואף לעשות כל תיקון ברמה הכי גבוהה שניתן, כי כל מה שעשית פעם אחת כמו שצריך.... יש סיכוי שלא תצטרך לעשות הרבה שנים.
ואז שווה לך להשקיע חלקים מחו"ל, ומכונאי גורו וגם קצת זמן תקיעה בחניה, כי אחרי התיקון הזה .... הוא לכל החיים.

אני מומחה לרכבים לכל החיים, כבר מכרתי לפחות שלושה כאלו.

asafk
30-08-21, 09:04
ההבדל בין 100 ל-105 הוא סרן חי מקדימה ב-105.
כל השאר תת-דגמים מדגמים שונים.
מדיפוני ויניל לשטוף בצינור וחלונות ידניים, ומנוע 6דיזל טורי אטמוספרי וגיר ידני ועד טורבו דיזל ובנזינים שתיינים גיר אוטומט מחושמלי לקסוס.
יש/אין נעילות מקוריות ק/א, ועוד ועוד הבדלים תלוי איפה ובכמה נרכש במקור.
מרחק עצום בין רמת מורכבות דגם ספציפי מקצוות הגימור.ולכן כתבתי - 105 הספרטני. ידני דיזל עם רצפה שאפשר לשטוף ובלי שום דבר שלא צריך...
זה רכב מבוקש מאוד לשטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

arnonmg
30-08-21, 11:45
בניגוד לכל הכותבים כאן אני מחזיק לנדקרוזר 100 בהנאה מרובה למרות הוצאות התחזוקה, ייבוא חלקים וכו׳
לא יכול להתייחס ל 80 המדובר למרות שכבר שמעתי לפה ולפה ממי שכן בדק

בסופו של יום כולנו מחוברים לרכב בצורה כזו או אחרת ובדרכ אין קשר לעומק הכיס אלא יוצר לעומק השריטה

ממליץ לכולנו לפעול ללא לאות להגשמת חלומות יעדים ולנפץ גבולות בכל תחום

ולפתוח השירשור עצה קטנה -
הזהר במה שאתה מייחל לעצמך

בריאות אושר ושנת טיולים מבורכת
שנה טובה
ארנון


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
30-08-21, 13:28
ולכן כתבתי - 105 הספרטני. ידני דיזל עם רצפה שאפשר לשטוף ובלי שום דבר שלא צריך...
זה רכב מבוקש מאוד לשטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


זה גם אוטו שעולה כמו דירה (טוב נו, דירת שני חדרים בשיכון-רכבת מתפורר בירוחם או בעכו. אבל זו עדיין דירה)
כולו אוטו. כנראה שלעולם לא אצליח לרדת לסוף דעתם של מעריצי טויוטה.

נמרוד
30-08-21, 13:44
... כנראה שלעולם לא אצליח לרדת לסוף דעתם של מעריצי טויוטה.

כדי להצליח, אתה צריך להפסיק לנסות.
שחרר!
תסחף עם העדר, כמו זרזיף של שתן בנהר גועש.

hadtomer
30-08-21, 13:55
בניגוד לכל הכותבים כאן אני מחזיק לנדקרוזר 100 בהנאה מרובה למרות הוצאות התחזוקה
ולפתוח השירשור עצה קטנה -
הזהר במה שאתה מייחל לעצמך




Sent from my iPhone using Tapatalk

אני פסימיסט ידוע ואדם נוראי באופן כללי. יעידו כל החברים הוותיקים.

מעניין מאוד לקרוא את דעתו של מי שבאמת מחזיק כזה. תכל'ס- אני מניח שרובנו (פרט למיליארדר הציוד הרפואי מהצפון, הדוכס מהעמק, שמתנהל בהיילקס כמעט מהניילון כאילו היה אלכסנדר זייד אדון העמק מנצרת ועד טבעון) חיים עם רכב שאנחנו מתחזקים באהבה, מכירים כל גרעפץ שלו ויודעים איך לפרק אותו ומה אומר כל רעש. אבל תכלס אני יוצא באמת מנקודת הנחה שקרוזר 100 יהיה הרבה יותר מתאים למטרות של תומר בן ה 50 מלמשל ג'יפ קומאנדר. אני כיום בן 45 וזה נוראי.

אני אישית חי עם הליברטי 5 שנים ולמרות שמדובר ברכב שמהווה בדיחה בחוגים רבים (כולל החוגים של הבנות שלי)- אני בניתי אותו בדיוק לצרכי ובוורדית הוא לא עשה לי בושות. אבל כמו כולם, אפרופו מה שאדם מאחל לעצמו, קשה לי לומר שהוא יחיה עוד 20 שנים. אני לא אומר את זה בגלל שהוא קקה אלא בגלל שגם אני מזדקן, יש לי בעיות גב, אני רוצה לישון בפנים, אני צריך עוד מקום בגלל שיש לי מלא ציוד. וכו. בכל מקרה- מאוד מעניין לשמוע תשובה כנה ממישהו שיש לו כזה רכב. תבורך.

מוטי ג.
30-08-21, 13:59
אגב, יש אצל הסוחר מכוניות אצלנו בקיבוץ (אה הוא גם מפעיל המרכולית) קומאנדר למכירה, אם בא לך.

נמרוד
30-08-21, 14:02
תומר, באותו מחיר שאתה שוקל תיאורטית לשים על קרוזר 80 מודל 94' יחיד במינו, אתה יכול מעשית לקנות היילקס 2015 כמו של אלכסנדר זייד. תלמד מאלכסנדר, הוא חושב פשוט.

איל מ
30-08-21, 15:17
כדי להצליח, אתה צריך להפסיק לנסות.
שחרר!
תסחף עם העדר, כמו זרזיף של שתן בנהר גועש.
רק דגים מתים שוחים עם הזרם.

nirs
30-08-21, 16:25
אם כבר באגדות עסקננו, חבר רכש והביא לארץ G אספנות שפורק עד הבורג ונבנה מחדש (בסדנא בגרמניה). רכב חדש שנראה טוב ונוסע מצויין.
אם הייתי צריך לבחור בינו לבין ה 80, הייתי הולך על ה G.


Sent from my iPhone using Tapatalk

gils
30-08-21, 16:40
אם כבר באגדות עסקננו, חבר רכש והביא לארץ G אספנות שפורק עד הבורג ונבנה מחדש (בסדנא בגרמניה). רכב חדש שנראה טוב ונוסע מצויין.
אם הייתי צריך לבחור בינו לבין ה 80, הייתי הולך על ה G.


Sent from my iPhone using Tapatalkבאיזה מחיר?

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-08-21, 16:53
אם כבר באגדות עסקננו, חבר רכש והביא לארץ G אספנות שפורק עד הבורג ונבנה מחדש (בסדנא בגרמניה). רכב חדש שנראה טוב ונוסע מצויין.
אם הייתי צריך לבחור בינו לבין ה 80, הייתי הולך על ה G.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ה-G יותר מורכב מכנית מה-80 הבסיסי.
מבחינה של סרני G נעולים, זו הנדסה גרמנית מורכבת של מנגנון הידראולי לעומת פשטות הנעילה בלנדקרוזר למשל.
גם המרווח הפנימי קטן יותר.

shmulikbg
30-08-21, 17:24
אני רוצה לישון בפנים, אני צריך עוד מקום בגלל שיש לי מלא ציוד. וכו.

בשביל זה אתה צריך 75...

arnonmg
30-08-21, 18:07
אני פסימיסט ידוע ואדם נוראי באופן כללי. יעידו כל החברים הוותיקים.

מעניין מאוד לקרוא את דעתו של מי שבאמת מחזיק כזה. תכל'ס- אני מניח שרובנו (פרט למיליארדר הציוד הרפואי מהצפון, הדוכס מהעמק, שמתנהל בהיילקס כמעט מהניילון כאילו היה אלכסנדר זייד אדון העמק מנצרת ועד טבעון) חיים עם רכב שאנחנו מתחזקים באהבה, מכירים כל גרעפץ שלו ויודעים איך לפרק אותו ומה אומר כל רעש. אבל תכלס אני יוצא באמת מנקודת הנחה שקרוזר 100 יהיה הרבה יותר מתאים למטרות של תומר בן ה 50 מלמשל ג'יפ קומאנדר. אני כיום בן 45 וזה נוראי.

אני אישית חי עם הליברטי 5 שנים ולמרות שמדובר ברכב שמהווה בדיחה בחוגים רבים (כולל החוגים של הבנות שלי)- אני בניתי אותו בדיוק לצרכי ובוורדית הוא לא עשה לי בושות. אבל כמו כולם, אפרופו מה שאדם מאחל לעצמו, קשה לי לומר שהוא יחיה עוד 20 שנים. אני לא אומר את זה בגלל שהוא קקה אלא בגלל שגם אני מזדקן, יש לי בעיות גב, אני רוצה לישון בפנים, אני צריך עוד מקום בגלל שיש לי מלא ציוד. וכו. בכל מקרה- מאוד מעניין לשמוע תשובה כנה ממישהו שיש לו כזה רכב. תבורך.

תומר,
אני יליד 70 והרכב אצלי מ 2014 - סביב גילך
כשקניתי אותו הוא היה שקול במחיר לדיסקברי 4 2010 שלדעת רבים נחשק הרבה יותר

עשיתי איתו כבר מעל 200 אלף והוא משמש אותי ביום יום לעבודה ובכלל
אין בזה הגיון וזה גם לא כלכלי אבל זה כיף
אני יכול לגמוע מאות קמ ביום בכיף ובהנאה עם בידוד רעשים מדהים, נוחות ומערכת מוזיקה מפנקת
מעריך שיש עוד כאלה שנהנים מחווית נהיגה מושלמת ולא בלנדקרוזר 100

הכיף שבדבר הזה כמו בכל ג’יפ מתחיל כשיורדים מהאספלט וכאן החוויה בפרוש שונה בעשרות מונים מ לנדקרוזר רגיל 120/150 וכ׳
אני לא שובר ג’יפים וגם לא ניכנס למקומות שיש לי ספק אבל בכל הרצינות פעם בכמה שנים הייתי צריך להתלבט - אין מכשול שממש הטריד אותי (שיפועי צד אולי)
הרכב הזה יכול להכיל בית שלם ועוד יישאר מקום, יש לו פינוקים ששמורים רק לשטח ובסהכ תענוג

לא מזלזל בשום ג’יפ ובשום נהג
נותן כבוד לטבע ונוסע רק בשבילים וככאלה ברור לחלוטין שמישהו נסע שם לפנינו …

אני מאחל לכולנו שלא נזדקק לחילוץ שטח אף פעם וגם לא נידרש להחלפות גלגל (33-34 זה לא כיף )
שלא נתברבר ולא נתעורר לחניה ריקה
איש איש והגיפ שלו - כולם טובים

אני אישית עובר לחשמלי בקרוב והגיפ ישמש רק לטיולים ולימי נהיגה חווייתיים

ניפגש בשטח …
ארנון


Sent from my iPhone using Tapatalk

ymandel
30-08-21, 18:11
G ישן הוא צרה, מניסיון.
חבר צייד באוסטריה נוסע באחד,בנוי מחדש ,280 שזה 6 בטור טיפש למדי.
יותר מוסך מאשר צייד, וביוקר, גם למישהו שגר ליד גראץ.
וגם, חלל פנימי קטן.
105 בנזין? לא חושב שקיים, מה שימנע יבוא כאספנות.

nirs
30-08-21, 18:31
G ישן הוא צרה, מניסיון.
חבר צייד באוסטריה נוסע באחד,בנוי מחדש ,280 שזה 6 בטור טיפש למדי.
יותר מוסך מאשר צייד, וביוקר, גם למישהו שגר ליד גראץ.
וגם, חלל פנימי קטן.
105 בנזין? לא חושב שקיים, מה שימנע יבוא כאספנות.

אופססס


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-08-21, 18:45
105 בנזין? לא חושב שקיים, מה שימנע יבוא כאספנות.
יש.
וההבדל בין 80 ל-105 מאד קטן.
ובארהב יש רק בנזינים.

אחרי כמה ימים על אחד בנזין ידני, זה מרגיש כמו היילקס ישן על סטרואידים.

דרור ברלי
30-08-21, 19:02
יש.

אחרי כמה ימים על אחד בנזין ידני, זה מרגיש כמו היילקס ישן על סטרואידים.




שזה לא רע לכשעצמו, לא?............... אתה מאוהב בהיילקס הישן שלך וכנראה בצדק. היית מאוהב בו הרבה יותר אם היה לו, נגיד, פי 2 או פי 3 כוח.... 105 הוא פסגת סדרת הל"ק לטעמי. רק באיזה מחיר.....



ואם כסף לא משנה?.... אם כבר כלים מיתולוגיים ישנים והבחירה היא בין ה-80 ל-G?..... אני לוקח 80 מיד ובלי להתבלבל.
זה לא סוד שאני מת על מרצדס ומתפעל ברצינות מרמת ההנדסה הגרמנית, ככל שמדובר רק במכוניות כביש מהירות.
אבל כשהייעוד הוא שטח - הווה אומר פשטות, אמינות, שרידות, חלפים בשפע ותחזוקה פשוטה וזולה - הגרמנים, שמכורים לסיבוך העניינים באמצעות הנדסה מורכבת כחלק מה-DNA שלהם, נופלים פעם אחר פעם. הכל אצלם מוכרח להיות הכי מתקדם, הכי מורכב, הכי מסובך, הכי יקר... זה יהיה כנראה הכי טוב שאפשר בנורבורגרינג, אבל לא בסהרה, לא באאוטבק האוסטרלי וכנראה שגם לא בנגב או בואדיות בשומרון.

הם נפלו ככה במלחמת העולם השניה (איבדו יותר ציוד/טנקים כתוצאה מתקלות טכניות מאשר מאש בעלות הברית) ומאז לא למדו את הלקח. לא שזה אכפת למי שיכול להרשות לעצמו G....

KOOKE
30-08-21, 20:19
לדעתי ברמות המחיר האלו ניתן להשיג רנגלר ארוך 2008-2010....עדיף למערכת יחסים חדשה....ניתן לישון בפנים בכיף (אני עושה זאת עם 187 ס"מ לאורך ולא הרבה פחות לרוחב)

לביא
30-08-21, 20:23
שזה לא רע לכשעצמו, לא?............... אתה מאוהב בהיילקס הישן שלך וכנראה בצדק. היית מאוהב בו הרבה יותר אם היה לו, נגיד, פי 2 או פי 3 כוח.... 105 הוא פסגת סדרת הל"ק לטעמי. רק באיזה מחיר.....




אבל כשהייעוד הוא שטח - הווה אומר פשטות, אמינות, שרידות, חלפים בשפע ותחזוקה פשוטה וזולה - הגרמנים, שמכורים לסיבוך העניינים באמצעות הנדסה מורכבת כחלק מה-DNA שלהם, נופלים פעם אחר פעם. הכל אצלם מוכרח להיות הכי מתקדם, הכי מורכב, הכי מסובך, הכי יקר... זה יהיה כנראה הכי טוב שאפשר בנורבורגרינג, אבל לא בסהרה, לא באאוטבק האוסטרלי וכנראה שגם לא בנגב או בואדיות בשומרון.

הם נפלו ככה במלחמת העולם השניה (איבדו יותר ציוד/טנקים כתוצאה מתקלות טכניות מאשר מאש בעלות הברית) ומאז לא למדו את הלקח. לא שזה אכפת למי שיכול להרשות לעצמו G....

ויונימוג?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

איל מ
30-08-21, 20:23
יונימוג הוא חלום.
אבל כרכב רביעי.

דרור ברלי
30-08-21, 20:26
כל מי שחולם על יונימוג... נסע בו פעם?....
חבר'ה, זה טרקטור. לטוב ולרע.

boaz avrahami
30-08-21, 20:27
תראו למשל את קיד.
פעם הייתה לו סופה והיה לו מלא זמן לגלוש באתר.
מלפני כמה שנים הוא עבר ל G ומאז הוא בטח כל היום מתקן את האוטו.
נעלם. רחמנות.

grand
30-08-21, 20:40
לדעתי ברמות המחיר האלו ניתן להשיג רנגלר ארוך 2008-2010....עדיף למערכת יחסים חדשה....ניתן לישון בפנים בכיף (אני עושה זאת עם 187 ס"מ לאורך ולא הרבה פחות לרוחב)++1
גם לדעתי, מבחינתי הרנגלר זה הגעה ליעד, וכנראה שזה המועמד המוביל לרכב לכל החיים או לפחות עד הזכיה בסכום כסף מפתיע שיאפשר רוביקון חדש.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

nirs
30-08-21, 20:49
+2
לגמרי מסכים לגבי הרוביקון.
מתכנן עוד שנים רבות של בילויי משותף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
30-08-21, 20:50
יש ליונימוג שיפורים שעושים אותו מתאים כרכב expedition.
אבל ההערה התייחסה לאמינות של הרכב כרכב גרמני.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

איל מ
30-08-21, 21:11
כל מי שחולם על יונימוג... נסע בו פעם?....
חבר'ה, זה טרקטור. לטוב ולרע.

אני עבדתי שבוע שלם בשטח על יונימוג שנת 69 עם כננת הידראולית והייבר.
נכון, הוא אכל דלק בערך 1 ל 1, ושמן בכמות דומה, אבל הנסיעה בו היא בפירוש חלום. הייתי בשוק מהנוחות והעבירות שלו (הנסיון הקודם שלי במשהו הכי דומה היה או דברים בסגנון אביר/נ"נ או ריו, או טרקטורים גדולים).

בגלל זה כתבתי- רכב רביעי.
לטיולים של שלושה ארבעה ימים, ושהאשה והילדים יבואו בפרייבט ויפגשו אותי בכניסה לשטח.

מוטי ג.
30-08-21, 21:18
יום אחד לכל כיוון ויומיים בשטח? [emoji16]

איל מ
30-08-21, 21:49
לא רחוק מהאמת.
אם כי אני די בטוח שבכלים החדשים יותר, זה כבר לא ככה.
ועדיין.
היית זורק לי אונימוג ישן בחניה תמורת הדיסקו, לא הייתי מתלבט לרגע. יעלה כמה שיעלה.

נמרוד
30-08-21, 22:01
רק דגים מתים שוחים עם הזרם.חבל על המשחקים אייל. אתה רוצה טויוטה.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210830/56adc65b8f50e61c876760831eb162f7.jpg

יונימוג אדום
30-08-21, 22:18
אני עבדתי שבוע שלם בשטח על יונימוג שנת 69 עם כננת הידראולית והייבר.
נכון, הוא אכל דלק בערך 1 ל 1, ושמן בכמות דומה, אבל הנסיעה בו היא בפירוש חלום. הייתי בשוק מהנוחות והעבירות שלו (הנסיון הקודם שלי במשהו הכי דומה היה או דברים בסגנון אביר/נ"נ או ריו, או טרקטורים גדולים).

בגלל זה כתבתי- רכב רביעי.
לטיולים של שלושה ארבעה ימים, ושהאשה והילדים יבואו בפרייבט ויפגשו אותי בכניסה לשטח.
היה לי יונימוג שנת 1969 כולל כננת הידראולית והייבר לשלושה כיוונים - תענוג גדול לנסוע בו זה לא היה .
כמו שדרור כתב - טרקטור ( מהיר יותר ) לכל דבר , קפיצי סליל עושים אותו קצת פחות קופצני מטרקטור .
החזקתי אותו 12 שנה כרכב שירות למתבגרים ( טענו שהארגז קטן במקצת עבור מזרון זוגי :D ) .
בתא הנוסעים ( 1+1 ) רעש נוראי ותמיד חם .
גרוע מאוד בשפצי"ם .
בקיצור - רכב אגדה .

אילן

ד ו ר ו ן
31-08-21, 00:14
שזה לא רע לכשעצמו, לא?..
אתה מאוהב בהיילקס הישן שלך וכנראה בצדק. היית מאוהב בו הרבה יותר אם היה לו, נגיד, פי 2 או פי 3 כוח


ברור.
חוסן מקצה לקצה, פשטות ועם זאת קבינה לא ספרטנית שאפשר לחיות בה בסדר גמור, 2 סרנים עם קפיצי סליל, מרווח מאד.
וכל הקטר הזה פשוט נוסע בלי יותר מידי מאמץ.

ד ו ר ו ן
31-08-21, 00:19
לדעתי ברמות המחיר האלו ניתן להשיג רנגלר ארוך 2008-2010....עדיף למערכת יחסים חדשה....ניתן לישון בפנים בכיף (אני עושה זאת עם 187 ס"מ לאורך ולא הרבה פחות לרוחב)

ה-80 מרווח בהרבה ביחס לרוביקון,
תא מטען גדול גם ביחס ל-SUV מודרני.
סרנים נעולים חזקים יותר.
עניין ״רעננות״ תא נוסעים זה בערך הדבר היחידי שאולי עומד לזכות רנגלר צעיר יותר.

סולי
31-08-21, 00:59
בניגוד לכל הכותבים כאן אני מחזיק לנדקרוזר 100 בהנאה מרובה למרות הוצאות התחזוקה, ייבוא חלקים וכו׳
לא יכול להתייחס ל 80 המדובר למרות שכבר שמעתי לפה ולפה ממי שכן בדק

בסופו של יום כולנו מחוברים לרכב בצורה כזו או אחרת ובדרכ אין קשר לעומק הכיס אלא יוצר לעומק השריטה

ממליץ לכולנו לפעול ללא לאות להגשמת חלומות יעדים ולנפץ גבולות בכל תחום

ולפתוח השירשור עצה קטנה -
הזהר במה שאתה מייחל לעצמך

בריאות אושר ושנת טיולים מבורכת
שנה טובה
ארנון


Sent from my iPhone using Tapatalkאני איתך ארנון, בשעות האלו אני הולך לחלום ...
https://youtu.be/ir0NNUFfy7A

ותומר תקשיב לו ...הוא מחזיק באחד..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

arnonmg
31-08-21, 14:46
אני איתך ארנון, בשעות האלו אני הולך לחלום ...
https://youtu.be/ir0NNUFfy7A

ותומר תקשיב לו ...הוא מחזיק באחד..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

סרטון חמוד

בשנת 1993 או 1994 טיילתי עם אחד כזה בערבות טיבט - היו שם המון כאלה
שכרנו אותם עם נהגים לתקופות של חמישה - 10 ימים
לכולם היה מיכל שני ויכולת עבירות שאותנו השאירה פעורי פה למרות הנסיון הצבאי שהיה לנו
החברה שם תיקנו פנצרים כמו באופניים, החליפו צלבים בזמן שישנו ולא נידרשו לשום הכוונה קרקעית

באיזור הבייס קמפ של האוורסט אני זוכר בוץ עם שלג שלא איפשר לנו ללכת ברגל - הנהג עם הטויוטה פילס לנו דרך והביא אותנו עד לאיזור האוהלים של הבייס קמפ בצד הטיבטי - מדהים !

כבר אמרנו - זה עניינים של הלב לא של הכיס
כל אחד והחבילה שלו

העיקר לטייל
שנה טובה וניפגש בשטח


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
31-08-21, 15:59
לדעתי ברמות המחיר האלו ניתן להשיג רנגלר ארוך 2008-2010....עדיף למערכת יחסים חדשה....ניתן לישון בפנים בכיף (אני עושה זאת עם 187 ס"מ לאורך ולא הרבה פחות לרוחב)
יש פה חבר שהעדיף לקנות לנדקרוזר 80 ולהוציא עוד אקסטרא כסף עבור שדרוגים ויישור קו במקום רוביקון.

רענן

נמרוד
02-09-21, 14:44
לנקרוזר 80 רכב מגניב, יחודי, וכבר די נדיר, לא רק בארץ. קלאסיקה אמיתית. וכן, שווה את הכסף. זה אכן "רכב לכל החיים" במובן של רכב אספנות שסוגר יפה את הפינה הדרומית של הגראז', ליד מקרר הבירות עם הדלת השקופה - בהחלט כן!

עכשיו תתעורר!!! אתה לא ג'י לנו - אתה תומר הדר.

דרור ברלי
02-09-21, 16:12
לנקרוזר 80 רכב מגניב, יחודי, וכבר די נדיר, לא רק בארץ. קלאסיקה אמיתית. וכן, שווה את הכסף. זה אכן "רכב לכל החיים" במובן של רכב אספנות שסוגר יפה את הפינה הדרומית של הגראז', ליד מקרר הבירות עם הדלת השקופה - בהחלט כן!

עכשיו תתעורר!!! אתה לא ג'י לנו - אתה תומר הדר.


בדיוק.
אם כבר משהו ישן ויקר רצח רק בשביל לצחצח ולאונן עליו כל היום עם פוליש-ווקס, ושרוב זמנו יעמוד בגראז'/מוזיאון הממוזג והסטרילי שאין לי, זה לא היה ל"ק 80 אלא רכב כביש. איזו GT איטלקית נדירה או מאסל-קאר מסוף הסיקסטיז... אלפא או לנצ'יה קלאסית כלשהי, או למי שממש רוצה להתפרע - להביא מחו"ל איסו גריפו או פיאט דינו, או להבדיל - שבל, או דודג' צ'רג'ר. אם כבר, אז כבר. הרבה פח וניקלים להבריק, הסאונד של V8 מסמר שיער, צריכת דלק לא מעניינת כי זה לא בדיוק ייסע הרבה - אבל לפחות זה יפה שבא לבכות.

כדי לטייל בשטח בלי פחד ב-140,000 שקל, הייתי משפץ ג'יפ אמיתי אצל ארנון למצב אפס חדש ורענן, עם כל הגודי'ז שאנחנו אוהבים - קפיצים, נעילות, יחסי העברה, כננת - הכל חדש. מכנית וקוסמטית. זה מגניב. וזה יעשה את העבודה לכל שארית החיים.
או לאלה שלא רוצים רכב מגניב וכן מעדיפים טויוטה - בתקציב הזה היתי מחפש היילקס הכי חדש שאפשר למצוא, מדגם אותו ושיתחלף כל שלוש-ארבע שנים באחד צעיר יותר.

סולי
02-09-21, 16:23
או שאתה קנאי ... או שאתה מתכנן להביא ילד עם הסופה שלך... או שאתה טוען שכל מה שיוצר אחרי שנת 2000 הוא גרוטאה... או גם וגם.

'שמע .. ה80 קלאסיקה יותר מהסופלה הישראלית שלך...
ה80 עביר ממנה....
מרווח ממנה...
נעים ממנה....
אמין ממנה...
וכמובן גם מההיילקס החדש שאתה ממליץ עליו,.. אה ועולה חצי ממנו.

אז על מה אתה מקטר?!
לא רק לך מותר להתרגש ממכונה...יש עוד שרוצים להתחייב לרכב אחד לכל החיים

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

סולי
02-09-21, 16:46
נ.ב חם לי..ומציק שכולם פה שליליים ופרקטים.... כאילו תקופת הצנע פה בגיפולוג... (: סליחה אם הייתי אגרסיבי מידי.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

דרור ברלי
02-09-21, 16:52
קנאי? כן, בפירוש. אבל זה רק קנאה ביכולת לקחת סכום שש-ספרתי ולזרוק אותו על רכב.
יש ל כמה דברים דחופים יותר לעשות בסכום כזה, שלא קשורים במכוניות. כשיהיו לך ארבעה ילדים והם יסיימו צבא ויילכו ללמוד וכו' וכו', אתה תבין.

לגבי הסופה הזו - אני באמת מאוהב בה, אבל אגיד גם לך ברצינות מלאה את מה שאמרתי לעוד כמה - מה שהיא נסעה וסחבה ועברה אצלי ברוורס וכבר שכחה מזה, אף אחד מהכלים המפונטזים כאן "לכל החיים", כולל ה-80 הזה וכולל מרצדס G וכולל הסופר-סמו שלך, לא נסעו ולא ייסעו קדימה גם ב-20 השנים הבאות.

בזמן שאתם מתקשקשים ומקלידים ספקולציות, הסופה הזו מניעה בנגיעה, נוסעת ומטיילת לכל מקום על מפת הארץ הטובה הזו (וגם קצת - או הרבה - מעבר לגבולה המזרחי. כשיפתחו שוב את הגבול, נחזור לשם ונשלח לך תמונות מהגבול הסעודי וגם העיראקי - או שהכי טוב - תבוא איתי ותצלם בעצמך) ועל הדרך היא גם מפרנסת אותי - ויכולה להעביר שיעור בשרידות ובעבירות ובאמינות להרבה מאוד "אגדות שטח".
הלוואי, הלוואי שיכולתי להרשות לעצמי, פיננסית הכוונה, רסטורציה מלאה שלה ברמת האום והבורג, שכל דבר מכני שדורש שיפוץ יוחלף בחדש מקופסה, פחחות טובה, חשמל חדש, ברזנט חדש וטרי.... עבודה יסודית מהסוג שארנון מלאכי מבצע. אני שם בצד כל חודש ומי יודע, אולי זה יבוצע מתישהו.

אין היילקס בגיל חד ספרתי-דו ספרתי צעיר וסביר ב-150-140,000 שקל? יש גם יש. מתערב איתך שישרוד יותר טוב מל"ק 80 בן 27...... את הבדיקות שצה"ל ערך, היילקס עבר טוב יותר מל"ק 79 (גרסת הטנדר). זה מספיק טוב לך?

סולי
02-09-21, 17:22
הסופה האגדית שלך היא לא נק ייחוס ולא השוואה ולא מקום לגאווה בכל דיון, זו הפואנטה. שחרר אותנו...

לך היא מושלמת עם ארבעה ילדים... לי הסמו מושלם.. ולהוא שמאוהב דיסקו .. ולאחרון ה80, מהווה מושא תשוקתו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-09-21, 17:28
הבדיקות שצה"ל ערך, היילקס עבר טוב יותר מל"ק 79 (גרסת הטנדר). זה מספיק טוב לך?

זה לא מדויק בלשון המעטה אבל למה להפריע לסיפור..

וחוצמזה, היילקס צעיר זה לא קלאסיקה.
80 מדוגם כן.

סולי
02-09-21, 17:30
קנאי? כן, בפירוש. אבל זה רק קנאה ביכולת לקחת סכום שש-ספרתי ולזרוק אותו על רכב.
יש ל כמה דברים דחופים יותר לעשות בסכום כזה, שלא קשורים במכוניות. כשיהיו לך ארבעה ילדים והם יסיימו צבא ויילכו ללמוד וכו' וכו', אתה תבין.

***** מה זה קשור בכלל לדיון הילדים שלך והיכולות הכלכליות שלך?!
ושש ספרות זה 999,999 וגם 100,000 ... תפסיק לעשות מניפולציות בשקל תשעים*****.

לגבי הסופה הזו - אני באמת מאוהב בה, אבל אגיד גם לך ברצינות מלאה את מה שאמרתי לעוד כמה - מה שהיא נסעה וסחבה ועברה אצלי ברוורס וכבר שכחה מזה, אף אחד מהכלים המפונטזים כאן "לכל החיים", כולל ה-80 הזה וכולל מרצדס G וכולל הסופר-סמו שלך, לא נסעו ולא ייסעו קדימה גם ב-20 השנים הבאות.

****מת עליך, אתה יודע את הכל... את ההיסטוריה של כולם .. את היכולות של כולם... מלך, ****

בזמן שאתם מתקשקשים ומקלידים ספקולציות, הסופה הזו מניעה בנגיעה, נוסעת ומטיילת לכל מקום על מפת הארץ הטובה הזו (וגם קצת - או הרבה - מעבר לגבולה המזרחי. כשיפתחו שוב את הגבול, נחזור לשם ונשלח לך תמונות מהגבול הסעודי וגם העיראקי - או שהכי טוב - תבוא איתי ותצלם בעצמך) ועל הדרך היא גם מפרנסת אותי - ויכולה להעביר שיעור בשרידות ובעבירות ובאמינות להרבה מאוד "אגדות שטח".
הלוואי, הלוואי שיכולתי להרשות לעצמי, פיננסית הכוונה, רסטורציה מלאה שלה ברמת האום והבורג, שכל דבר מכני שדורש שיפוץ יוחלף בחדש מקופסה, פחחות טובה, חשמל חדש, ברזנט חדש וטרי.... עבודה יסודית מהסוג שארנון מלאכי מבצע. אני שם בצד כל חודש ומי יודע, אולי זה יבוצע מתישהו.

*****רוב ההתקשקשויות יוצאות ממך... קשקושים אין סופיים שנורא קשה להוציא מהם את העניין מרוב סגידה מוגזמת לתוצרת תע"ר... ולשפץ את הקומבינה הישראלית הזו שלך... בשש ספרות זה בטח הגיוני... מאשר להשקיע בקלאסיקה אמיתית בעלת ערך אספני שרק עולה...******

אין היילקס בגיל חד ספרתי-דו ספרתי צעיר וסביר ב-150-140,000 שקל? יש גם יש. מתערב איתך שישרוד יותר טוב מל"ק 80 בן 27...... את הבדיקות שצה"ל ערך, היילקס עבר טוב יותר מל"ק 79 (גרסת הטנדר). זה מספיק טוב לך?

אתה רוצה להתערב? חשבתי שיש לך 4 ילדים לפרנס ועוד סופלה לשפץ ...
שאלה, אתה כותב במקומות שנוח לך שאין על ברזל ועל מכוניות שפעם... שמשנת 2000 הכל מיוצר עם תאריך תפוגה...
אתה מציק לאסף שהיה מבסוט מהרכב שלו שעלה מהכנרת עם מזגן עם רכב עבודה בן 10 עם כל המשפחה...
ועכשיו אתה טוען שזה אמין יותר..

תומר, תקנה סופה, את הסופה של דרור .. הגיפ הכי טוב בעולם.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

GodsFather
02-09-21, 17:40
סולימני, שתה כוס מים...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

סולי
02-09-21, 17:41
כוס בירה אני צריך... (:
סליחה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

hadtomer
02-09-21, 18:21
אתה יודע שאם היתה לי, היתי מביא לך בכיף. אני בהסגר בבית.

לגבי כל היתר, קטונתי. באמת קטונתי. אני שונא את אוגוסט

asafk
02-09-21, 18:43
https://youtu.be/0aEccyTDT9o

הנה סדרה 80 שנוסע יותר מהסופה של דרור..ושורד את זה למרות שהורכב ביפן ולא בנצרת!

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
02-09-21, 18:57
דרור, זרקת אותי אחורה...
I got five kids to feed!

https://youtu.be/_dhjmSp30jc

סולי
02-09-21, 18:58
יש לי תחושה שתגיע מגילה שתקח לי את כל הסופש לקרוא...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

לביא
03-09-21, 01:57
76 צבאי?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210902/267a125c696083b4244e298587358e8e.jpg

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

hadtomer
03-09-21, 07:12
76 צבאי?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210902/267a125c696083b4244e298587358e8e.jpg

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

זה לא צולם בישראל וניכר שזה פוטושופ- אף אחד לא באמת קורא לתחנת דלק "סדש".

arnonmg
03-09-21, 09:28
זה לא צולם בישראל וניכר שזה פוטושופ- אף אחד לא באמת קורא לתחנת דלק "סדש".

בור ועם הספר …
יומנגוס גבעת ברנר וכן יש תחנת דלק בשם סדש
אם אתה כבר שם תעניש את עצמך בהמבורגר

חשוב לטייל בכל הארץ …


Sent from my iPhone using Tapatalk

shmil
03-09-21, 09:28
76 צבאי?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

כבר לפני 25 שנים היה לי 75 צבאי ששירת אותי שנתיים בנאמנות.

רכב מצויין, שתמיד אמרנו שה-באג היחיד שלו זו העובדה שיש לו רק שתי דלתות. אפילו התפתח נוהל כניסה ויציאה צהדלת האחורית, שלא יטרידו אותי במושב הנוסע.

שמח שלקח רק 25 שנים להבין מה נכון וכדאי, גם אם רק אקזמפלר עדיין.

:cool:

דרור ברלי
03-09-21, 09:32
יש לי תחושה שתגיע מגילה שתקח לי את כל הסופש לקרוא...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk



אתה לא מרפה מהסופה שלי מהרגע שקניתי אותה, פחות או יותר.
זה מזכיר את הסיפור על ג'יי אדגר הובר שהיה ראש ה-FBI ורדף באובססיביות את ההומואים.
עד שהתברר שבסתר, עמוק בארון, היה הומו בעצמו....

יש לי תחושה שאתה מת להיות בעלים של סופה.

ADaShim
03-09-21, 10:22
אף אחד לא באמת קורא לתחנת דלק "סדש".
חוץ מ- סוכני דלקים ושמנים.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

zivo
03-09-21, 10:34
אתה לא מרפה מהסופה שלי מהרגע שקניתי אותה, פחות או יותר.
זה מזכיר את הסיפור על ג'יי אדגר הובר שהיה ראש ה-FBI ורדף באובססיביות את ההומואים.
עד שהתברר שבסתר, עמוק בארון, היה הומו בעצמו....

יש לי תחושה שאתה מת להיות בעלים של סופה.

:-) :-) :-)

איל מ
03-09-21, 10:58
סדש היא אכן לא תחנת דלק.
מוכרים שם כל מיני נוזלים, זה נכון.
אבל דלק לאהייתי קורא לזה.

נדב42
03-09-21, 11:00
אז אפשר להיעזר בהם להוריד את צריכת הדלק ?

איל מ
03-09-21, 12:09
בדיוק!
כמו אותו אחד שהיה מוסיף כמויות של תוסף דלק, וראו זה פלא, הצריכה השתפרה.

boaz avrahami
03-09-21, 12:11
כבר לפני 25 שנים היה לי 75 צבאי ששירת אותי שנתיים בנאמנות.

רכב מצויין, שתמיד אמרנו שה-באג היחיד שלו זו העובדה שיש לו רק שתי דלתות. אפילו התפתח נוהל כניסה ויציאה צהדלת האחורית, שלא יטרידו אותי במושב הנוסע.

שמח שלקח רק 25 שנים להבין מה נכון וכדאי, גם אם רק אקזמפלר עדיין.

:cool:


אתה לא מבלבל עם 73?

המשוטט
03-09-21, 12:24
אולי 75 הניקרא בלעז טרופי

ה76 הוא מה שמצולם בתמונה עם ה 5 דלתות

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

shmil
03-09-21, 12:25
אתה לא מבלבל עם 73?

לא.
73 - קצר.
75 - ארוך.
76 - ארוך עם 4 דלתות.

76 זה השיפור של 75.

קצרים היו למג"ב. בצהל היו רק 75 ספורות, לנבחרים :)

עריכה - עכשיו ראיתי שבטעות כתבתי 76 במקום 75. תוקן.

hadtomer
03-09-21, 12:54
בור ועם הספר …
יומנגוס גבעת ברנר וכן יש תחנת דלק בשם סדש
אם אתה כבר שם תעניש את עצמך בהמבורגר

חשוב לטייל בכל הארץ …


Sent from my iPhone using Tapatalk

אני צוחק! תמיד כשאנחנו עוברים ליד תחנה של סדש אני אומר שזה שם שנבחר על סמך הטלת קוביה. אגב- זה ראשי תיבות של "סוכני דלק ושמנים".

יומנגוס - אני תמיד בעד .עם מזרק מייפל

המשוטט
03-09-21, 13:53
לא.
73 - קצר.
75 - ארוך.
76 - ארוך עם 4 דלתות.

76 זה השיפור של 75.

קצרים היו למג"ב. בצהל היו רק 75 ספורות, לנבחרים :)

עריכה - עכשיו ראיתי שבטעות כתבתי 76 במקום 75. תוקן.גם למגב היו כמה ארוכות

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

asafk
03-09-21, 14:41
אגב סדש - הסבא היקה שלי היה אומר ש"פז" זה ראשי תיבות של בנזין וסולר.
(מי שלא הבין לא יבין)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

arnonmg
03-09-21, 15:14
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/ab509e0a8e1d3c2dfe5b2659bad078d9.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/959bb3c79baf95ac492554e32acd0741.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/85c0e4f30b5fd9b44ef74bf463895d27.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/f8638be1eedb5b92a8dbcf54f80b2246.jpg




https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/db1e48bff0b38b6f222214595eaba4bc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210903/1c63270de87a95acce30f2bcab1511e8.jpg

arnonmg
03-09-21, 15:21
שירשורי טויוטה הם הכי ארוכים וכולם משתתפים
כניראה שמשהו הם עושים נכון

שנה טובה בשטח


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
03-09-21, 15:35
לא הבנתי איך הסוס (הכעור משהו) וארוחה שממנה נהנים אתה והקרדיולוג שלך, קשורה לשרשור?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-09-21, 16:17
76 זה השיפור של 75.
.

חצי כוח.
76 זה ה-MD של ה-LC-TC75/78

איל מ
03-09-21, 16:22
הסוס, לחובבי הז'אנר, דווקא עלול להחשב יפהייפה.
אני אישית לא סובל אותם, ואת האופי המחורבן שלהם.
יותר בחור של קוורטר, ומהקווי עבודה. אלו הרחבים והנמוכים.

דרור ברלי
03-09-21, 16:56
לא.

באמת לא.
תוסיף את ה-70. קצר/קצרצר.
73 - בינוני. מה שאצלנו נקרא "קצר", אבל הוא לגמרי לא הקצר בסדרה.
75 - ארוך עם 2 דלתות.
76 - ארוך עם 4 דלתות.

76 זה באמת השיפור של 75. שיפור מאוד מתבקש בדמות עוד 2 דלתות, שהופכות את הרכב הכל כך גדול הזה גם לשימושי ונוח. הייצור מתבצע בדרום אפריקה, 2 נעילות בסטנדרט, מנוע 4.2 שש בטור בלי ועם טורבו, או V8 טורבו דיזל 4.5 הבעייתי מה-ל"ק 200 (בהספק מופחת ל-202 כ"ס. לא יודע כמה זה עוזר לו להאריך ימים לעומת גרסת ה-286 סוסים מהל"ק 200 שאוהבת להתפגר מוקדם מדי).
76 עם מנוע ה-4.2 טורבו זו כנראה הגרסא הנבחרת מבחינתי בכל סדרת הל"ק 70. אם כבר בהמת עבודה קשוחה לחלום עליה - זה הדבר הזה.

78 - שזה בעצם 75 עם מוטות רדיוס וקפיצי סליל מקדימה. מאחור עדיין עם עלים.
79 - "טנדר דאע"ש" חד-קבינה. הטנדר התקני של צבא ירדן ושל משטרת המדבר הירדנית. ראיתי בתערוכה בגרמניה 79 עם קבינה כפולה, לא יודע עד כמה זה מקורי, למרות שכיאה לכלי שמוצג בתערוכה גרמנית, הכל נראה כאילו יצא ממפעל ולא מסדנא.
אבל אם זה לא היה טויוטה לנדקרוזר סדרה 70 עם כל הילת המלאכים שמסביבו, כולם היו מתעלפים מהכיעור שלו.
.

להגיד לכם שכל סדרה 70 זה החלום האולטימטיבי מבחינת עבירות?..... נו שויין.
אבל זה חתיכת משאית קשוחה. כבסיס לקמפר על מנת לחצות איתו את אוסטרליה - כנראה שזה האוטו שאנחנו רוצים. כרכב "לכל החיים" שאוכל להמשיך לעבוד איתו (עד שדיזלים יוצאו מחוץ לחוק), הייתי חולם על ה-76.

אפשר להמשיך רק לחלום, אגב - כי סדרה 70 בכללותה לא עומדת בתקנות זיהום אויר האירופיות ולכן שיווקם בישראל הופסק אחרי כמה חודשים ב-98' ומאז לא הגיעו וכבר לעולם לא יגיעו לכאן. אני לא יודע איזה ניתוח מבצעים בהם בסדנאות הגרמניות כדי שיעמדו בתקנות התקינה האירופית על מנת להימכר שם - ביוקר מזעזע אגב. נכון ל-2011, 70 קצרצר בנזין ידני בסיסי עם גג ברזנט, גלגלי ברזל פשוטים עם צמיגי כביש קטנים עד גיחוך וחלונות ידניים התחיל (שם בגרמניה) ב-48,000 אירו בערך. זה היה המון כסף. לא יודע כמה עולה היום ולא בדקתי.

אבל תמשיכו לחלום ולאונן על מה שאין ולא יהיה. זה לפחות צבעוני ומעניין.


אגב הסוס - אני לא מאוהבי הסוסים (מעדיף כוחות סוס על פני סוסים חיים, לועסי חציר, עם מיליון זבובים בתחת) אבל זה שבתמונה באמת יפהפה.

ruby
03-09-21, 17:10
זה לא צולם בישראל וניכר שזה פוטושופ- אף אחד לא באמת קורא לתחנת דלק "סדש".
תומר זה לא פוטו שופ, אני רואה את הלנד קרוזר הזה מתדלק בתחנה של דלק מול החנות שלי ברחוב לישנסקי, ממש קרוב לעבודה שלך

ד ו ר ו ן
03-09-21, 18:39
כי סדרה 70 בכללותה לא עומדת בתקנות זיהום אויר האירופיות ולכן שיווקם בישראל הופסק אחרי כמה חודשים ב-98' ומאז לא הגיעו וכבר לעולם לא יגיעו לכאן
הגיעו מס יחידות והוגשו למכרז ממשלתי,לא זכו, והיבואן לא ראה לנכון להמשיך לשווק.
אגב,
מיוצרים ביפן, לא בדראפ.

79 דבל קבינה- מקורי לחלוטין, אבל גם כאן קוריוז מעניין מחובר לידידנו הדרום-אפריקאי/אוסטרלי,
מסתבר שלפני שנים, הדבל קבינה היו הסבה דרום אפריקאית, של איחוד קבינות, בשותפות עם הבחור.
טויוטה ראו כי יפה, ומבוקש, ומס׳ שנים אחרי הוציאו דגם מקורי.

ד״א,
האוסטרלי השני, עם ערוץ הטיולים שנוסע עם ה-79 רכש גם היילקס חדש, ועשה השוואה בינהם, והגיע למסקנה שבנקודות ההיילקס לוקח, אבל בשביל הנדמה (שלו..) ה-LC לוקח.

אז מסתבר שלמרות האגדה, לשימושי טיולים היילקס עושה כל מה שצריך.

https://youtu.be/yUvqI-YWH_A

דרור ברלי
03-09-21, 22:42
למיטב ידיעתי ה-76 מיוצר בדרא"פ, או גם בדרא"פ. מה זה משנה. עדיין כלי כלי.

lironc
29-03-22, 14:40
כבעלים גאה לFJ80 1991 בנזין אענה לשאלה התיאורטית בתשובה בכלל לא תיאורטית, מה שכן, התשובה רלוונטית אלי בלבד.
1. ניתן להביא רכב אספנות עם מנוע בנזין בלבד (לפחות עד אמצע 2023, אז אולי יהיה חלון קטן שניתן יהיה לנצח את זה).
2. FJ80 (לפחות אני) קונים מהלב ולא מהראש.
3. יש מצוקה אמיתית של חלפים, אפשר למצוא כמעט הכל בארה"ב/אוסטרליה/ירדן וכו' אבל זה יותר מורכב מלהיכנס למוסך טויוטה השכונתי.
4. הרכב מדהים, שלי הדגם החלש, 3FE שעל הנייר יודע לייצר 156 כ"ס, בפועל כשאתה במצב HI הוא ממש חלש.
5. הרכב משתנה לחלוטין כאשר משלבים ל LOW. בלי נעילות רוחביות, בלי הגבהות, הוא פשוט עובר הכל ובקלות.
6. זה רכב טיולים מושלם לדעתי, שוב, רכב עם אופי שקונים מהלב.
7. לי זה עושה את זה, לא יודע מה איתכם.

ניפגש בשטח (אולי תחלצו אותי, אולי אחלץ אתכם ).

-->