PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה קונים אחרי ג'ימני? 80-90K שח



omp
31-08-21, 10:57
אהלן חברים,
קצת רקע:
אחרי 8 שנים עם ג'ימני הגיע הזמן להחליף לרכב גדול יותר, בעיקר בגלל התרחבות המשפחה.
אחד הדברים שחשובים לי הם עלויות התחזוקה של הרכב, כבשנו הרבה מעלות אבל בזהירות בולי אגו ולכן לא הייתי צריך להתמודד עם תחזוקת שבר.
הג'ימני היה רכב אמין מאוד ולעולם לא זייף או תקע אותי בשטח או בכביש וזה הסטנדרט שיש לי לאמינות של ג'יפ
כל הטיפולים נעשים על ידי ולכן עלות תחזוקה= עלות חלפים בלבד.
וצריכת הדלק הייתה באזור ה 1:12.5

בירוקרטיה:
1. תקציב - 80-90 אלף כולל יישור קו, שוב רק חלפים, עבודה עלי, לא מעוניין בהוצאות גדולות אחת לכמה שנים.
2. גודל - טיולי יומיים של זוג+ 1
3. נסועה שנתית -
א. עושה כ 10 אלף בשנה מתוכם 2,000 בשטח
ב. משמש כרכב שני במשפחה, עם כל העבודה מהבית לא נוסע כל יום אבל המטרה להפוך אותו לרכב העיקרי לניוד המשפחה (הרכב השני קטן יותר)
ג. יכול לסבול השבתה לכמה ימים
ד. תחזוקה עצמית עד כמה שניתן
ה. מגורים במרכז, אין בעיית נגישות לחלפים ומוסכים
4. אופי שימוש וטיולים - טיולי מעלות ושטח קשה אבל לא אקסטרים. מעלה רמון ויאיר (בעליה אם היה ספק) לצורך המחשה
5. תנאי סף
א. גיר - מעדיף ידני אבל בהעדר מספיק אופציות סבירות גם אוטומט טוב
ב. מנוע - בזנדין דיזל לא נראה לי שמשנה, (מה השיקולים חוץ מעלות דלק?)
ג. תצורה - קצר פחות נוח למשפחה וטנדרים פחות פרקטים לים יום אז נשארנו עם ארוך
ד. עדיף כמה שיותר חדש לטובת המשפחה
6. רכבים שנבחנו עד כה:
א. צי'רוקי מרובע (2001) - מפחד מעלויות תחזוקה, תקלות בגלל הגיל ודלק - מנוע 4000 מיושן (?)ונוחות נסיעה אבל עבירות מרשימה ומגוון שיפורים וחלפים זמינים אונליין לא יודע כלום על אמינות
ב. דראנד צ'ירוקי עד 2010 - שוב פחד מעלויות תחזוקה ודלק, אבל מצד שני הרבה יותר נוח מהצ'ירוקי הישן
ג. דיסקברי 2 - מרווח, 2 סרנים חיים אבל שוב מוטרד מהגיל והאמינות
ד. דיסקברי 3 - נוח, חדיש יותר, אבל עבירות בעייתית ומגוון שיפורים מצומצם (או שלא?)
ה. לנד קרוזר - בעד הנוחות והפינוק, נגד המחיר עלויות התחזוקה והקילומטרז'ים המנופחים

אשמח אם תעזרו להאיר את עיניי.
עומרי

ishc
31-08-21, 11:06
אני לא הייתי פוסל טנדר.
זו פלטפורמה פשוטה וקשוחה יחסית למה שיש היום. בתקציב שלך יכול לאפשר קניה של אוטו בן פחות מ-10 עם גיר רגיל וכרכב טיולים משפחתי הוא סופר נוח ויכיל הכל ועוד קצת.
בהצלחה

לביא
31-08-21, 11:13
קצת יותר קטן, 5 דלתות ויפני.
גרנד ויטרה הכי חדשה שתמצא...

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

Saar
31-08-21, 13:16
אתייחס לרכבים שאני מכיר מהרשימה שציינת:
1. צירוקי XJ: רכב קטן וכיפי. חזק, זריז ועביר מאוד. מנוע 4.0 ותיק ואמין מאוד, גיר אוטומטי אמין ביותר, בקיצור, "סופה משפחתית" (היה לי במשך 11 שנים), חלפים זולים בסה"כ. מצד שני הוא לא מושלם:
1. צריכת דלק: 1 ל 4 עד 1 ל 6 - תלוי בצמיגים, בעומס ובנהיגה.
2. קטן. הוא אומנם נראה גדול, אבל בפועל הוא אוטו צפוף למדי (בודי נמוך, הרבה מכסה מנוע :) )
3. מאוד לא נוח עם הגבהה של 3.5" ומעלה - ועל מנת להתאים צמיגים בגודל נורמלי חייבים הגבהה כזו לפחות. הנוחות משתפרת פלאים עם קיט לונג ארמס, אבל אז משתפר גם הסיכוי להורדה מהכביש עקב שינוי מבנה...
4.צמיגים במידה המקורית מאוד קטנים. מידות אחרות עלולות להיות בעיתיות מעט.
בסה"כ: רכב מאוד מהנה.

2. דיסקברי 2: מרווח, נוח, חזק מספיק בכביש ובשטח (דיזל, הבנזין חזקים ונדירים בארץ)
צריכת דלק: מ 1 ל 7 עד 1 ל 10 - תלוי בצמיגים, משקל ומצב המנוע/שיפורי המנוע
פלסטיקה די גרועה. באופן כללי, אתה לא ממש מרגיש ברכב פרימיום כשאתה יושב בפנים, ברוב המקרים תחשוב שאתה יושב ברכב מסוף שנות ה 80 :). כל מה שקשור לאיכות היצור של חלקי הפנים (ריפודים וכו') - דרק.
מכניקה: סה"כ לא רעה. יש פה ושם דברים קטנים כמו בכל רכב בגיל הזה
2 סרנים חיים, מהלך מתלים טוב, מערכת בקרת אחיזה לא רעה.
יש לו כל מיני מחלות ידועות, רובן פתירות בעלות מאוד נמוכה.
עלות חלפים זולה
בשורה התחתונה, זה הרכב בו אני הייתי בוחר.

דיסקו 3: יש אנשים שמאוד אוהבים אותו. הוא נוח וחזק, אבל הרבה יותר מורכב לטיפול עצמי.
גראנד צירוקי WK (2005-2010): מנוע 4.7 חזק, האוטו עביר מאוד אחרי הגבהה וצמיגים, אם קנית עם QD2 אז יש לך גם נעילות מקוריות.
בצד החסרונות: דלק (והרבה), תא מנוע צפוף וחם, לא ממש עושה טוב למערכות החשמל. מנוע שלא אוהב גז וממש לא אוהב התחממויות.
(לא ממש מכיר את ה WK מעבר לזה, היה לי WJ עם מנוע זהה, לכן אני מכיר את המנוע)

כמה מילים לגבי היפניות,
בניגוד לאמונה הרווחת, גם הן מתקלקלות וכשזה קורה, לרוב, זה הרבה יותר יקר מהרכבים הנ"ל.
באופן אישי, היה לי פגרו שעלה לי בשנה ורבע יותר ממה שעלו הדיסקו וה XJ ביחד במשך 14 שנים (טוב, כמעט, אבל הבנת את הרעיון ;) )
חברים עם טויוטה מספרים על טיפולים בעלויות של חופשה משפחתית, אז קח בערבון מוגבל את האגדות.

כאמור, בשורה התחתונה, אני הייתי בוחר בדיסקו 2 כרכב טיולים משפחתי (היום אני עם דיסקו 1, מאוד דומה אבל הרבה יותר פרימיטיבי :) ).

איל מ
31-08-21, 14:13
אתה רוצה אמינות, ויש לך תקציב לא רע. אל תחשוב על צ'ירוקי מזדקן.
נסה להשאר עם רכב בן לא יותר מעשר. כנראה שטנדר יתן לך את זה.
לגבי דיסקו 3, מעבר לכך שתחזוקה עצמית היא יותר מסובכת מה 2, ובוודאי יותר יקרה, הוא גם דגם ביניים עם לא מעט מחלות, שהרבה מהן נפתרו במעבר לדיסקו 4. לא סתם הוא יוצר יחסית מעט שנים.
מעבר לכך, מסכים עם כל מה שסער כתב.

asafk
31-08-21, 18:12
אם זה הופך להיות הרכב העיקרי בבית - לדעתי לא כדאי לקנות רכב בן מעל ל 15 שנה וגם זה גבולי. רכב מיושן עם כל מה שקשור לזה - החל באישור בלמים לטסט מהשנה ה15 וכלה בשני טסטים בשנה מעל השנה ה20 - זה בסדר גמור כשמדובר ברכב תחביב. זה הופך להיות תיק כשזה הרכב המשפחתי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
31-08-21, 22:27
אם מעלה רמון בנינוחות הוא הסטנדרט המבוקש בשטח, הייתי משנה קצת את הרכב הרכבים בבית, מחליף את הפרייבט לגדול יותר ומתאים לניוד המשפחה בשגרה, ואז אתה יכול להרשות לעצמך רכב ישן יותר ועתיר יכולות בשטח. כולל אחד מהדגמים עם 2 סרנים חיים שעלו פה מוקדם יותר [emoji16]

omri_t
01-09-21, 10:29
מציע גם כן לבחון הפרדת רשויות.
כך שלא תצטרך להתנייד ביומיום עם רכב מזדקן וזללן.
לא בטוח איך מכניסים בתקציב אבל שווה לבחון.

אגב הדרך להיזיל את העלויות השוטפות זה תחזוקה עצמית.
מה שניתן לעשות די בקחות ב xj ואולי בדיסקו2.
שאר האקזמפלרים דורשים ידע מעמיק יותר וגורו לבחירתך...

אין לך מה לישוש יאמינותו של ה xj. הוא נהדר.
אבל מחירו מאוד גבוהה. והוא בסוף רכב מאוד ישן.

Wk עד 2010
הוא דווקא לא רגיש לחום באותה הרמה של הדגמים הקודמים.
אבל הוא כבר יקר יותר לאחזקה ולשיפור.
ואם לא עושים הפרדת רשויות ומוכנים לצריכת דלק כמו של xj אז הוא פשרה טובה.
בשטח לטעמי הוא פחות כיפי מהאלטרנטיבות שציינת.

ש01
01-09-21, 10:54
בתקציב אתה יכול למצא גם WK2 מהשנים הראשונות (2011-2012).
יש לא מעט שהוגבהו ומוגנו.
לא מעט אפילו לא ראו שטח למרות התוספות.
רבים מהם טופלו באהבה במוסכים מורשים או מתמחים ברכבים אלו.
חפש אחד כזה.

בניגוד לדעה הרווחת, הרכב (עם צמיגים מתאימים, אני ממליץ על 2 סטים, אחד לכביש ואחד 100% והחלפה לפני ירידה לכיבוש מעלה כזה או אחר) יעבור את כל המסלולים אליהם אתה מכוון (כמובן שהכמריר ודומיו לא בקטגוריה).
יותר נוח, חזק ומרווח מהאחרים.
לא דיזל, יש שמועות על יותר מידי תקלות במנוע הזה.
אם לא אוברלנד, אז בקרת ההחלקה מאוד יעילה ומתפקדת (כמעט) כמו הנעילות.
אל תתפתה לכריות אוויר, תוודא שהרדיאטור והקולר שמן תקינים (או שכבר הוחלפו באיכותיים או מקוריים) ואם מותקנת מערכת גז (ייתרון - הפיית גיזוז מוסתרת מתחת למכסה התדלוק) אז שגם הממירים הקטליטיים הוחלפו במקוריים.
תהיה עירני לכך שבWK ובWK2 יש הרבה ייבוא אישי, חלקם ללא הילוך כוח ואף 2X4 רחמנה לצלן (ראיתי כזה 2017 שרק בארץ הקונה גילה שאין 4X4...).

omp
02-09-21, 10:24
תודה לכם על התשובות המעמיקות!

לגבי האופציות שהוצעו, טנדר באמת פחות פרקטי לנו, ויטרה מרגישה לי צעצוע בשטח לעומת הג'ימני ושאר ההמלצות משום מה מכוונות אותי לדיסקו 2 בעיקר כי אני נמנע מעלויות דלק ואחזקה של WJ. ה XJ ירד משיקולי נוחות בהמשך למה שסר אמר.

כרגע הרכבים בבית הוא ג'ימני 2009 וגטס 2008. ושניהם אצלנו כ 8 שנים וענו על הצורך שלנו כרווקים וכזוג.
לפני כמה חודשים נולד ילד והחלטנו לשדרג את הגטס ששימשה כרכב משפחתי אבל אז הבנו שאנחנו רוצים לטייל כמשפחה והתחילה סאגת מה יחליף את הג'ימני (אחרי הרבה שיחות שלי, עם עצמי, בשביל להיות שלם עם זה).

חשבתי שיהיה נכון לשדרג את הגטס לג'יפון משפחתי בסכומים של 80-90 ואולי להשאיר את הג'ימני לטיולים אבל שנינו הסכמנו שזה על גבול הבלתי אפשרי לטייל איתו כזוג+1 בנוחות.
החלטתי להוסיף תקציב ולבדוק אופציות לג'יפים גדולים ונוחים יותר באזור ה 40 אבל כל מה שמצאתי היה רכבים או ישנים מאוד או לא רלוונטים לשטח שאני מכוון אליו ואז עלה הרעיון להפוך את הג'יפ לרכב המשפחתי ולשדרג את הגטס למשהו חדש יותר אבל פחות מפנק מג'יפון בן 3-4.

תחת ההבנות האלה הייתם עושים משהו אחרת?

עומרי

יוני5
02-09-21, 11:55
אני הייתי בוחר באחת משתי האופציות:

1. טנדר. רכב חסון בבסיסו, זול לאחזקה, כולל במוסך בכפר הקרוב לביתך. חלפים בשפע. עביר, לרוב אמין, שנתון הרבה יותר חדיש בהשוואה לרכבים האחרים שציינת. מקום אחסון על גבול הבלתי מוגבל.

2. נשאר עם הג'ימני. נכון, לא שיא הנוחות ודורש יכולות אריזה של אוריגמי, אבל עם גגון, מושב אחורי נטוי לאחור לטובת מרווח נוחות ליושב בו ומושב שני מקופל - החזקתי לא רע עם שני מתבגרים ליומיים שלושה.
זה רכב שאתה מכיר, זול לאחזקה ודוחה את המעבר לרכב הרבה יותר גדול ויקר, בעוד כמה שנים.

הייתי עם טנדר (היילקס במשך 14 שנה) ועכשיו עם ג'ימני כבר 3.5 שנים.
SUV למניהם, לא מזדקנים יפה. המון מערכות שמגיעות לקצה חייהן התפעוליים, ולא בבת אחת. חלקי פלסטיק, מחברי חשמל וכו וכו, מסוגלים להוציא לך את המיץ. חלון שלא עולה, קונים מרים חדש. בפתיחה של כיסוי הדלת נשברים הקליפסים, אחר כך מנגנון מתפרק וכן הלאה והלאה. אתה מוצא את עצמך מבזבז זמן על שטויות. אבל לא רק שטויות. גם חלקים מהותיים יותר שפשוט לא בנמצא.
עבורי, רכב ישן שדורש תחזוקה מרובה ובעייתית, מצדיק רק רכב אספנות, או משהו עם ערך סנטימנטלי - ואז יש ערך ב"לשרת אותו".

רכב שאמור לטייל ולשרת אותך - כתבתי למעלה מה אני ממליץ.

זו דעתי ואני תומך בה :D

בברכה,
יוני5

איל מ
02-09-21, 17:45
ענה לך רמי בטעות בשרשור אחר, ואני אגיד את זה פה.
עם כל הכבוד לדיסקו 2 (שהוא באמת רכב מצוין),
אם יש לך ביד 80-90 אלף שקל, אין שום סיבה בעולם, אבל שום סיבה, להוציא סכום כזה על רכב שגילו 17-22 שנה.

אלא אם כן, יש רכב שאתה "דלוק" עליו ברמה של חלום ילדות, ואז אין סכום שהוא גבוה מדי. אבל לפחות שזה יהיה רכב שעשו עליו חתכ'ת פרויקט מהסרטים.

haggaigi
10-09-21, 22:35
בתקציב הזה הייתי קונה טנדר או ניסאן פאתפיינדר/מיצובישי פאג'רו חדיש ככל שניתן שמור ככל שניתן. קח בחשבון שהוצאות ההחזקה יהיו יקרים משמעותית מן הג'ימני/גטס.

asafk
11-09-21, 11:08
עומרי - אתה חוזר וכותב שטנדר פחות פרקטי ליומיום.
אני לא חולק על התחושות שלך - הן שלך.
אבל.. למה בעצם?
באיזו סיטואציה יומיומית טנדר שהוא רכב שני בבית פחות פרקטי לדעתך מג'יפ?
אני יכול לחשוב על כמה כולן פתירות בפשטות ובזול.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
11-09-21, 12:22
אני אוסיף, שככל הנראה אם אתם כבר עם ילד אחד, השני יבוא בשנה - שנתיים הקרובות, קח את זה בחשבון בגודל האוטו וציוד שצריך לסחוב עבור המשפחה.
אני בחרתי בהפרדת רשויות (המצב אצלי הוא ליסינג חדש מהעבודה + פוקוס 2010 לאשה שעושה 15 אלף ק"מ בשנה +דיסקו 1 לטיולים, 2 ילדים) אבל כשהפוקוס שלה ימות אופציית הטנדר בהחלט ריאלית כפתרון כולל

omerico
13-09-21, 11:30
*יש לי אותה התלבטות ואפילו תקציב דומה *
חשבתי לעבור לXV/ פרוסטר אבל הטיול האחרון עם חבר שיש לו פורסטר הוכיח לי שאני כנראה אתפשר הרבה בנושא העבירות.
איפה שהפורסטר ניסה לעבור הגימני קיפץ בקלילות :cool:.
אבל אין מה להשוות מבחינת נוחות נסיעה בכביש וכמובן גם בשטח...
אשמח לשמוע מה החלטת בסוף אם בכלל ..

-->